Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

KAS Eupen Wir sind da

Djurovski

Aanbevolen berichten

Terug naar zes ploegen in de kampioenspoule? Dat is ook hier weer een verrassing :D Maar met een voorsprong van 8 punten moet dat wel goed komen. Over de jeugdlichting kan je zeker niet klagen! Spelers die er direct staan zijn eerder een uitzondering maar een aantal profielen hebben zeker potentieel. Aan die Italiaanse spits ga je sowieso ook nog veel plezier beleven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

qKIiq4w.png

Nadat wij dus het reguliere seizoen hadden afgesloten speelden wij nog zes wedstrijden in april.

Vier in de play-off en de dubbele ontmoeting tegen Nantes. In de play-off zijn Gent , Genk , Anderlecht en Oostende de tegenstanders. En wij beginnen de play-off met de tegenstander waar we tegen afsloten in de competitie namelijk Gent. Echter zit deze wedstrijd wel tussen de ontmoeting met Nantes in. 

Een reis van 783 kilometer hadden wij er op zitten om te mogen spelen in het Stade de la Beaujoire - Louis Fonteneau. Gebouwd in het mooiste bouwjaar ooit ( 1984 ) en mogen hier spelen voor ruim 38000 toeschouwers.

Wij beginnen zeer sterk en komen in de 16e minuut op 0-1. Holm geeft een prima lange bal , het schot van Bozorov wordt nog geblokt maar van Duiven is als 1e bij de rebound en weet ons zo op voorsprong te zetten. In de 36e minuut maakt Magnee het er niet makkelijker op. Hij tackelt nogal lomp in de 16 Suso en de scheids besluit een triple punishment. Rood en een penalty. Suso benut deze buitenkans zelf. Hierna neemt Nantes het heft in handen. Met nog een kwartier te spelen komt Nantes dan ook op voorsprong. Maar Mariano wordt door de VAR terug gefloten. In de blessuretijd rukt Vukcevic op naar voren en zijn voorzet komt bij Peeters. Die denkt niet na en schiet uit de draai raak. En zo gaan wij met een zeer goed gevoel de return in. 

eWjMz3I.png

Vervolgens reizen wij af naar Gent voor de start van de play-off. Voor de rust gebeurd er bar weinig maar naar rust ontbrand de wedstrijd. In de 50e minuut scoort Depoitre op aangeven van Kums de 1-0 voor Gent. Acht minuten later scoort van Duiven de 1-1 op aangeven van Magee. Zeven minuten later pakken wij de voorsprong. Vukcevic met de voorzet en van Duiven schiet de bal in de lange hoek. Zes minuten later is het wederom van Duiven. Dit maal kopt hij raak en de assist is van Magee. In de laatste minuut van de speeltijd zijn het twee invallers die voor de 1-4 en eindscore zorgen. Camara met de voorzet en Simic schiet raak

oT4IYNk.png

In het stadion van OHL nemen wij het weer op tegen Nantes. Een vervlogen subtopper. In 1963 promoveerde de ploeg naar het hoogste niveau en speelde daar tot 2007. In 44 seizoenen wist het maar 7x niet de top 10 te halen. Daarna begonnen de mindere jaren met af en toe een degradatie. De ploeg wist 8 maal kampioen te worden waarvan de laatste keer in 2001. De club zal ook altijd verbonden zijn aan Emiliano Sala. De speler van Nantes was verkocht aan Cardiff City maar het vliegtuig waar hij inzat verongelukte in de zee. Cardiff City heeft momenteel een transferverbod omdat zij de 6 miljoen niet willen betalen. 

Toch was de return geen kat in het bakkie. Het spel was zelfs lange tijd niet geweldig. Spannend was het wel maar goed was het geen moment. In de 66e minuut komen wij op 1-0 wanneer Finnsson goed doorgaat op de linkerflank en zijn voorzet wordt binnen gekopt door N'Dri.  Niet onze beste wedstrijd maar winst is winst

3KkvnHQ.png

mN1kSdz.png

In de halve finale treffen wij Leipzig. Een zeer pittige loting maar goed in deze fase heb je geen makkelijke tegenstanders meer. Leipzig is de favoriet en wij zullen onze uiterste best doen om er wat van te maken.

De toeschouwers van Genk keken na afloop gedesillusioneerd naar het scorebord. 0-3 stond er. Maar hoe dan? Zowel de schoten , de schoten op doel en xG waren niet zwaar in het voordeel van de bezoeker uit Eupen. Ja ze hadden 10% meer balbezit maar dat is toch overschat. Toch stond het er echt. Wij waren weer eens zeer effectief voor het doel. Na een uur spelen kwamen wij op 0-1. Schot van N'Dri werd gekeerd door de doelman en Camara was er als een duveltje uit een doosje bij om de rebound binnen te tikken. In de 78e minuut scoort Magee die mocht invallen en een andere invaller namelijk Bozorov zorgde voor de assist. In de laatste minuut was het van Duiven die voor de 0-3 zorgde na een goede pass van Holm. 

LWJ9WPf.png

De volgende topper volgde drie dagen later wanneer Anderlecht op bezoek kwam. En wij speelden weer eens des Eupens. Met veel meer balbezit wisten en dus ook meer schoten op doel wisten wij Anderlecht te verslaan. Vijf minuten voor rust wordt N'Dri gevloerd door Debast. Bal dus op de stip en Peeters blijft koel. Drie minuten later maakt Peeters zijn tweede treffer. Voorzet van de opkomende back Magnee en Peeters kopt raak. Na de thee lijkt Gulliksen nog de 3-0 te maken maar stond net buitenspel. 

qUFq9Ho.png

De maand sluiten wij af met een thuiswedstrijd tegen Oostende. En het leek een mooie middag te worden toen Camara al binnen de minuut de 1-0 aantekende op aangeven van Finnsson. Echter weten wij niet door te drukken en speelt Oostende prima mee. De wedstrijd gaat zeer gelijk op en met nog ongeveer een kwartier te spelen maakt Ambrose de 1-1 wat ook de einduitslag was. Van Duiven werd uitgeroepen tot speler van de maand. Van Duiven gaf daarna in de media aan dat Eupen als een warm bad voelt. 

mT8fAgy.png

kJ5dbH4.png

klgdCag.png

Doordat wij Europees ver zijn gekomen en nog niet zijn uitgespeeld hebben onze tegenstanders in de play-off al meer wedstrijden gespeeld. En net als in de reguliere competitie pakken ze elkaar punten af. En moet het wel heel gek lopen ( zelfs met een achterlijk druk schema in Mei ) dat wij de tweede titel op rij mislopen. Genk wat momenteel 2e staat kan ons al niet meer inhalen aangezien hun nog maar 12 punten kunnen halen en dus op maximaal 46 punten kunnen komen. Brugge en Anderlecht kunnen nog gelijk komen in punten maar dan mogen wij dus geen punt meer halen. Oostende en Gent zijn net als Genk als kansloos voor de titel.

@DavyPeeters Het lijkt nu echt nog wachten tot het officieel is en dat met nog zes wedstrijden te gaan ongekend. Laten we hopen dat 1 van die jongens kunnen doorbreken in de toekomst. Zeer tevreden met Lucca die heeft sowieso een ander profiel dus kan zo ook weer wat meer konijnen uit de hoge hoed toveren

@delichris Daar mogen we zeker tevreden over zijn. Het goede gevoel hebben we weten door te trekken

@Kyrill daar mogen we zeker tevreden over zijn

@19CH98 Zelf goede resultaten en tegenstanders die elkaar punten afsnoepen lijken al genoeg voor de titel.

Snap wat je zegt maar hoop dat een 1 of 2 van zulke spelers wel voldoende ontwikkelen om waterdragers te kunnen worden voor de regels betreft eigen jeugd.

@Tim''Tja België he haha. Het leek meer dan genoeg zeker omdat de tegenstanders elkaar punten blijven afsnoepen

@DGremlin Jup twee teams minder in de competitie dus maken we de play-off gewoon wat uitgebreider...

@Marius Tja ik vond het ook vreemd haha. Maar goed het is wat het is zullen we maar zeggen. Hopelijk weten een aantal jeugdspelers stappen te maken. Lucca is zeker een leuk profiel waardoor ik ook weer meer keuze heb qua tactieken.

@Titan Als dit nog mis gaat dan stop ik met deze game hoor. 

@MNie Ik ook niet meer hoor.

@keano77 @Satioz thnx

@Mansveld @Bogatyr  @MarcFM1 

@r4vje @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette  @FlyD @Kevinreijnen @John Terry 2.0 @stef1978 

@Vlonkie @DemoN @Svenpunt 

@mannie510 @Vreven   @Tim Windt  @Thomassje123 @chrisje1993 @jefri  

@Fantasy @Al Veni @Glenn08 @glennix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Nantes ging je wel even een overwinning stelen zeg! Nu je zo ver gekomen bent liggen er tegen RBL misschien ook wel kansen. In eigen land blijf je domineren. De Belgische competitie is niet voorzien op ploegen die zo laat in het seizoen nog Europees actief zijn dus wellicht zal je door een overvolle kalender nog wel wat punten verliezen in de laatste maand, maar de voorsprong is meer dan comfortabel natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vtqk2GS.png

Voordat wij over gaan op de zeer belangrijke maand mei krijgen jullie eerst nog een update over Bolivia te goed. Want ik moest namelijk twee wedstrijden spelen voor de kwalificatie voor het WK2026. Met Argentinië en Chili waren het direct twee zware tegenstanders. Bolivia geheel omsloten door andere landen is een ontwikkelingsland met ongeveer 10 miljoen inwoners. Een kleintje dus is Zuid Amerika. En moet het vooral hebben van landbouw , visserij en mijnbouw. Tussen 1825 en 1982 waren er maar liefst 188 oorlogen en staatsgrepen. In 1884 verloor het de salpeteroorlog van Chili en verloor daarmee de kust provincie. Hierdoor werd het dus een volledige landstaat en oefent de marine sindsdien op het Titicameer. 

Het nationale elftal speelde driemaal op een WK. Op het allereerste WK in 1930 waren ze van de partij maar waren uitgenodigd dus niet gekwalificeerd. In 1950 waren ze er weer en speelden ze 1 wedstrijd doordat Turkije , Schotland en Frankrijk zich hadden terug getrokken. Alle drie zaten in de poule met Bolivia en Uruguay. Ook India trok zich dat jaar terug. Uruguay won met 8-0 en won dus de poule. In 1994 waren ze het er voor het laatst bij. Met een poule met Duitsland , Spanje en Zuid Korea had Bolivia zwaar geloot. Een 1-0 nederlaag tegen Duitsland een 0-0 tegen Zuid Korea en 1-3 nederlaag tegen Spanje betekende de laatste plaats in de poule. In de Copa Amerika haalden ze tweemaal de finale. Winst was er in 1963 en ze verloren de finale in 1997 van Brazilië. Beide keren werd het toernooi in Bolivia gehouden. 

Bolivia heeft 1 groot voordeel en dat is dat het stadion waar de interlands worden gespeeld het Estadio Hernando Siles op 3637 meten boven zeeniveau ligt en hier halen ze veel voordeel uit. En dan gesteund door 41000 toeschouwers kan Bolivia in eigen huis regelmatig stunten. En dat zullen wij zeker nodig hebben tegen de Argentijnen.

7mHe7gl.png

Echt bekende namen zitten er niet in de selectie. Misschien dat Ramiro Vaca bij sommige een belletje doen rinkelen want die speelt in België voor Beerschot. Al zie ik zojuist dat hij zeer dicht bij een vertrek is naar eigen land irl. 

5BYZ8d1.png

Deze 11 moeten het gaan doen tegen Messi en co. Wij speelden verrassend sterk en blijkbaar stonden de Argentijnen niet voor niets zo laag in de kwalificatie. Nadat Acuna in de 11e en de 26e minuut een gele kaart pakte leek een echte stunt in de maak. Echter wisten wij niet te scoren , maar de bezoekers ook niet en zo blijft het 0-0. Een resultaat waar ik vooraf absoluut voor getekend had maar gezien het spelbeeld toch enigszins teleurgesteld was. 

5BmS56n.png

iA5Lf2K.png

Tegen de Chilenen weinig verrassingen want waarom zou ik gezien de vorige wedstrijd. Zo'n 50 minuten deden we leuk mee. Chili was wel beter maar we kwamen er soms gevaarlijk uit. Echter besloot Fernandez de enigste twee gele kaarten voor ons te pakken. Hierna werden de Chilenen sterker en sterker en wisten tweemaal te scoren. 

afhRzfn.png

Xq51PSo.png

Met 1 puntje schieten wij niet veel op. Maar theoretisch is er nog genoeg mogelijk met maar vijf punten achterstand. Komende zomer eerst maar de Copa spelen en dan weten we hopelijk meer waar dit Bolivia toe in staat is. 

@Kyrill Soms moet je wat geluk hebben

@MNie Thnx haha. Hmm had liever 1 van die andere 2 gehad hoor qua club. Heb weinig op met drankje

@Titan Waar ik vorig jaar het al niet verwacht had , verbaasd het elftal mij dit seizoen absoluut. Maar ik klaag niet. Financieel doen wij goede zaken nu eens hopen dat ie Sjeik niet alles in eigen zak steekt. Denk dat wij de lastigste van de drie hebben geloot maar goed we gaan gewoon weer ons best doen

@chrisje1993  Vorig jaar was niet zo makkelijk hoor. Dit seizoen werden we niet echt uitgedaagd inderdaad. Maar wie weet wat er nog kan gebeuren.

@19CH98 Het moet wel heel raar lopen inderdaad dat wij alles verliezen en Anderlecht of Brugge alles winnen maar goed theoretisch kan het. Uit bij Nantes hadden wij absoluut geluk maar dat heb je soms nodig.

@Tim' Die titel moet er wel komen anders eet ik mijn schoen op hoor. Europees zal komende maand de focus hebben maar hebben wel een zeer pittige loting.

@DGremlin Wij moeten alles verliezen en Brugge of Anderlecht mag geen punt meer verliezen. Ik ga er van uit dat we die titel wel binnen harken.

@Marius Hoewel ik kan genieten van een mooie 3-0 overwinning waar wij heersen vind ik stiekem wedstrijden als in Nantes het mooist. Lekker nagelbijten achter de laptop en dan die ontlading in blessuretijd. Zonder te veel willen uitweiden kan ik wel zeggen dat het schema in Mei zeer ziekelijk is

@keano77 @Glenn08 thnx

@DavyPeeters @Satioz 

@r4vje @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette  @FlyD @Kevinreijnen @John Terry 2.0 @stef1978 

@mannie510 @Vreven   @Tim Windt  @Thomassje123  @jefri  

@Fantasy @Al Veni @glennix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SEDUYul.png

Negen wedstrijden in 24 dagen waarvan de laatste 6 zelfs in 14 dagen worden gepland. Dat is een zeer drukke maand dus.

Vandaag pikken wij er 1 wedstrijd uit en dat is de bekerfinale. Die overigens heerlijk gepland zit tussen de halve finale van de Europa league in. En die halve finale zit weer voor de wedstrijden in de play-off in. Lekker geregeld Belgische bond.

hAoW1bI.png

Ik zie jullie nu denken huh Genk zeven keer winnaar van de beker. Terwijl die malle Djurovski eerder toch echt had geschreven dat Genk er vijf hadden gewonnen. En dat klopt ook. Genk is namelijk opgericht in 1988 uit zoals eerder vermeld een fusie. Genk zelf won de beker in 98 , 2000 , 2009 , 2013 en 2021. Echter telt FM de bekerwinsten van Thor Waterschei in 1980 en 1982 mee. Wat dan weer vreemd is dat het stamnummer van Waterschei verdween en Genk verder speelde met het stamnummer van Winterslag. 

Dan de road to the final van de Limburgers. 

avemeYG.png

De club kende eigenlijk alleen met Antwerp een lastige tegenstander. Hoewel je de jeugdteams van Brugge en Anderlecht natuurlijk nooit volledig kunt uitsluiten. 

Onze road to the final

mmNp68B.png

Ook wij troffen geen echte topclubs maar speelden wel tegen drie ploegen op het hoogste niveau. Al hadden wij tegen Charleroi wel het nodige geluk natuurlijk. In het befaamde Koning Boudewijn stadion is het hopen op een mooie finale.

Wij spelen een goede wedstrijd met deels de B keus. In de twintigste minuut komen wij op een 1-0 voorsprong. Antonucci schiet de bal goed binnen op aangeven van Vukcevic. Vijf minuten later geeft Camara de bal voor , Vanhoutte kopt hem door en N'Dri kan profiteren. Tien minuten na de rust in het dan beslist wanneer Antonucci zijn tweede weet te maken deze avond. De voorzet was van N'Dri en Antonucci wist de bal in de lange hoek te krullen. 

K8n0nDY.png

M3mWL7O.png

ZyjWTkW.png

Wij weten dus voor de tweede keer op rij de beker te winnen. En volgens de fans ligt dat aan 1 iemand. Aan mij haha.

Zelf vind ik het mooi dat wij de beker weten te winnen met een deels B team. Maar het blijft natuurlijk toch een echte prijs. Ook komend seizoen zie ik hem weer graag in onze prijzenkast verdwijnen.

pD3UKqE.png

@Titan Geen  idee of het te maken heeft met het hoogteverschil. Merk zelf sowieso aardig verschil in uit en thuiswedstrijden in het algemeen. 

@Tim' Ik heb in twee wedstrijden in ieder geval al het puntentotaal van mijn voorganger weten te halen. Gezien de tegenstanders is dat er al 1 meer dan verwacht

@ElMarcos Daar ben ik het volledig mee eens

@Marius Daar ben ik ook zeer benieuwd na. Denk dat wij na de Copa meer weten die in juni is.

@19CH98 Als we dat weten uit te buiten zijn we al een mooi eind op weg haha

@keano77 @DemoN @MNie Thnx

@Kyrill @chrisje1993 @DGremlin @delichris @Glenn08 

@DavyPeeters @Satioz 

@mannie510 @Vreven   @Tim Windt  @Thomassje123  @jefri  

@Fantasy @Al Veni @glennix

Link naar opmerking
Deel via andere websites