Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

KAS Eupen Wir sind da

Djurovski

Aanbevolen berichten

Je hebt een mooi gat geslagen richting de nummer twee, zeker met het debiele play-offsysteem in België is dat mooi meegenomen natuurlijk. En wat leuk de naam Harm van Veldhoven weer eens te lezen. Die was ik echt uit het oog verloren de laatste jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In eigen land gaat het van een leien dakje. In Europa loopt het minder eenvoudig maar verliezen van Arsenal lijkt me op dit moment niet abnormaal. Dat punt in Kopenhagen houdt je kansen in ieder geval gaaf.

Ik verwees vorige keer naar de hoogste klasse in België. Lierse volg ik vanzelfsprekend als mijn favoriete club, maar ze spelen natuurlijk een niveau lager :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

di6m16C.png

De dagen worden korter , het weer wordt guurder. We zijn aanbeland in November. Wegens interlands een korte maand qua wedstrijden, Maar drie wedstrijden staan er op het programma. In de competitie spelen wij tegen OHL en in de Champions League spelen wij tegen Kopenhagen en Arsenal. De wedstrijd tegen OHL zit er tussen de Champions League in.

We zouden ook nog de bekerwedstrijd spelen maar kregen dit bericht. 

UTb7axF.png

De eerste wedstrijd is misschien wel de belangrijkste namelijk de thuiswedstrijd tegen Kopenhagen. Die momenteel 1 punt boven ons staan. Kopenhagen is nog een relatief jonge club  die sinds 1992 bestaat. Het is een fusieclub tussen Kjobenhavns Boldclub ( KB ) opgericht in 1876 en daarmee 1 van de oudste Europese clubs op het vasteland. En Boldklubben 1903. En spelen bijna jaarlijks wel Europees voetbal. In het seizoen 2006/07 speelde de club voor het eerst in de poulefase van de CL ten koste van Ajax. In 2010/11 wisten ze de poulefase te overleven maar verloren daarna van Chelsea. Tien jaar later na de uitschakeling nam Ajax wraak door in de achtste finale van de Europa league Kopenhagen uit te schakelen. De laatste keer dat de ploeg tegen een Nederlandse club speelde was in het seizoen 2021/22 toen PSV over twee wedstrijden met 8-4 won. In 2016 speelde de club voor het laatst tegen een Belgische club. In de poulefase van de Champions League wonnen ze tweemaal. 4-0 en 2-0 wij zijn dus gewaarschuwd.

We starten deze wedstrijd voortvarend en komen al in de 6e minuut op 1-0. Een mooie pass van Peeters maar de aanname van van Duiven was fenomenaal. Op de borst aangenomen en met een fraaie beweging daarna zijn mandekker in de luren leggen en de bal uit de stuit op doel vuren. Wij blijven 90 minuten lang beter en geven weinig weg. Toch blijft het met maar 1 doelpunt verschil billenknijpen tot het laatste fluitsignaal. Opluchting was dan ook groot toen het laatste fluitsignaal klonk. Hiermee hebben wij nu de 3e plaats in handen met vier punten. Ook zijn de drie punten een mooi bedrag waard. 

pGWzZVK.png

Een ware topper stond er op het programma op de Kehrweg. OHL bestaat in de huidige vorm sinds 2002. Behalve een titel op het tweede niveau kent de club nog weinig successen. In 2017 werd de club overgenomen door King Power wat ook de eigenaar is van  Leicester City . Het werd een spannende wedstrijd tussen de nummers 1 en 2. Na een kwartier schiet Papadopoulos de bal naar voren en Gulliksen kon profiteren van slecht verdedigen en zet ons zo op voorsprong. Erg hoogstaand is de topper niet beide clubs willen liever niet verliezen. In de 68e minuut komt OHL langszij door Schrijvers en dat is zeker niet onverdiend. Vlak voor tijd lijken wij dan toch de drie punten te krijgen maar Keita stond een fractie buitenspel. Uiteindelijk blijven de drie punten in Eupen wanneer Menez de bal goed voorgeeft en Vahan raak schiet. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen

jPATc4V.png

adi9Ied.png

Helaas is Menez niet zo succesvol als gehoopt en als Keirrison was. En hij besloot na de wedstrijd aan te geven dat hij gaat stoppen na dit seizoen. Hopelijk weet Menez nog een paar mooie wedstrijden te spelen in het shirt van Eupen. In aanloop naar de wedstrijd tegen Arsenal krijgen we slecht nieuws

Zkabe3b.png

Arsenal opgericht in 1886 als Dial Square en nam in 1913 de huidige naam aan. En geldt als een van de succesvolste clubs in Engeland. Qua prijzen in Europa is het magertjes een Europacup 2 staat er in de prijzenkast. Sinds 1919 speelt de club op het hoogste niveau en is daarmee recordhouder in Engeland. Wij spelen in het Emirates stadion vandaag , een vrij modern stadion wat sinds 2006 in bedrijf is. Daarvoor speelden ze hun wedstrijden op Highbury.

De eerste helft worden wij compleet weggespeeld en staan met rust dan ook terecht met 2-0 achter. In de rust besluit ik wat te spelen met de blokken en gaan we een stuk defensiever spelen. We geven nauwelijks nog wat weg en krijgen zowaar twee grote kansen die helaas gepakt worden door de doelman. Misschien toch maar eens leren om soms wat aan te passen aan de tegenstander. Doordat Kopenhagen verliest in Napels is er nog weinig aan de hand.

ZA2XzBI.png

wZoQ6JB.png

MXbh9Pt.png

Door onze overwinning zijn we een puntje uitgelopen ( of nou ja Leuven zakt wat weg ) en gat met Genk is nog even groot

Ook Anderlecht heeft de aansluiting met de bovenste plekken gevonden. Onderin lijkt het doek haast al gevallen voor Lommel. 

RWu9xSs.png

Het is een eer om genoemd te worden bij een club als Bilbao maar ik heb een doel hier in Eupen en daar wijk ik voorlopig nog lang niet van af

@delichris Klopt met de overwinning tegen Kopenhagen hebben we nu de 3e plaats te pakken. Het gat in België is lekker.

@Tim' Het gat is zeker lekker maar de vraag is hoe dat na 30 wedstrijden is. Vorig seizoen hadden we een gat van zeven punten lange tijd maar gingen de play-off in met maar 1 punt. Ik wist ook niet dat hij van trainer naar voorzitter is gegaan.

@Titan Precies verdiend of niet als je zo dicht bij een punt bent wil je die ook pakken. Naar Antwerpen gaan? In een journeyman was het zeker het overwegen waard geweest ( in deze save niet )  maar is nooit goed voor mijn portemonnee. Want dan zit ik elke avond in een bekend café. 

@ElMarcos Het is voornamelijk dat ze elkaar punten afsnoepen en wij weinig weg geven. In Europa is het nu hopen dat Arsenal hun sportieve plicht gaat doen of wij moeten een stunt neerzetten

@DGremlin Klopt inderdaad en door de overwinning thuis is die 3e plaats een haalbare optie. Maar Napoli had het lastig in de Deense hoofdstad dus helemaal gerust ben ik nog niet.

@Kyrill Verliezen gewoon twee maal van die veredelde amateurs. 

@19CH98 We hebben een mooi gat weten te slaan. Geven weinig weg. Belangrijk punt was het inderdaad en met onze overwinning staan we nu op de gewenste 3e plek

@Marius Europees zijn we ook maar een klein clubje natuurlijk. Zolang we niet met dikke cijfers verliezen en onze huid zo duur mogelijk verkopen ben ik tevreden. Dat we nationaal dan wel top presteren is enigszins verrassend maar goed in Europa presteren de Belgische clubs natuurlijk irl ook niet top de laatste jaren. Al is Brugge dit seizoen een verandering,

Nee snap ik dat je Lierse volgt. Zelf Groningen supporter maar merk dat het fanatisme de laatste jaren wel afneemt. En er niet meer zo op zit als vroeger.

@keano77 @Glenn08 @MNie @Satioz thnx

@Bogatyr 

@John Terry 2.0 @stef1978 

@Glenn08 @glennix @r4vje @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette  @FlyD @Kevinreijnen 

@Vlonkie @DemoN @Svenpunt 

@mannie510 @Vreven  @Kyrill @Mansveld @Tim Windt  @Thomassje123 @chrisje1993 @jefri  

@MarcFM1 @Fantasy @MNie @Al Veni @DavyPeeters

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee prima overwinningen en een ingecalculeerde nederlaag tegen Arsenal, je kunt het slechter treffen dan deze maand. En Bilbao is natuurlijk een schitterende club, maar je bent nog niet klaar bij Eupen heb ik zomaar het gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een rustige maand waarin je toch lekker drie punten en wat miljoenen pakt in de CL. Vooralsnog vormt de concurrentie dit seizoen nog geen bedreiging. Het zou fijn zijn als deze voorsprong behouden blijft of groter wordt voordat de play-offs beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ynVGX6V.png

Aangezien ik het weekend in Drenthe ben en vanavond Nederland speelt , zaterdag middag mijn verjaardag ( bijna maand na dato ) vier in Drenthe en s'avonds waarschijnlijk naar de Bios ga met mini me en zondag weer naar Limburg rij en in game al bij de voorbereiding seizoen 3 ben verblijd ik jullie met nog een update. Heb al sinds gister weekend. De december special. Drie competitie wedstrijden stonden op het programma, Gent , Westerlo en Union zijn de tegenstanders. We spelen ook de belangrijke wedstrijd tegen Napoli en spelen de wedstrijd tegen Hoogstraten voor in de beker. En eventueel ook nog de volgende ronde.

Gent , mooie stad sfeerloze club en in december wil je er dus niet dood gevonden worden. Na een reis van 184 kilometer waren we er aangekomen. Opgericht in 1900 en met stamnummer 7 is het 1 van de oudste clubs in België. Toch kwam de 1e titel pas in 2015. Wat voorlopig ook nog de enigste titel is. In 2020 werden ze wel nog 2e net als in 1955 en 2010. De beker werd vier maal gewonnen en de supercup eenmaal. Op een koude dag in een sfeerloze ambiance is het dan fijn als je naar 29 seconden al voor staat. Vanhoutte die prima werd weggestuurd door Vahan prikte de bal koeltjes in de lange hoek. Antonucci deed trouwens een goede poging voor de snelste gele kaart maar dat terzijde. Op slag van rust doen wij Gent pijn. Vahan veroverd de bal passt hem naar Pomykal die hem weer door speelt op Antonucci en schiet raak van 23 meter. Een wonderschone treffer. Onze Belgische Italiaan speelt een heerlijke wedstrijd want in de 53e minuut staat hij in de spotlight bij de 0-3. Zijn pass op Vahan is er 1 om door een ringetje te halen. Vahan legt de bal goed breed en Gulliksen mag afronden. Met nog ongeveer een kwartier te spelen brengt Bozorov de eindstand op 0-4 op aangeven van Vanhoutte.

tsNHF0U.png

Vervolgens komt Napoli bij ons op bezoek ( in Leuven ) dan wel. Napoli tweevoudig kampioen en winnaar van de Uefa cup. Allemaal dankzij Maradona. De laatste jaren doen ze weer mee voor de bovenste plaatsen in de Serie A maar eremetaal kwam er niet meer bij. Met een wat meer verdedigende instelling namen wij het op tegen Napoli. Waarom de linies kort houden? Ajax - Napoli staat nog bij velen op het netvlies en een herhaling daarvan zit ik niet op de wachten. En dat gebeurd ook niet gelukkig. We spelen prima , als zou het neutrale publiek dat anders vinden. Napoli wint met 0-1 door een vroeg gegeven strafschop. Daarna blijft het nagelbijten want in Kopenhagen staat het 0-0. Ook wanneer er in Leuven wordt afgefloten staat het in Kopenhagen nog 0-0 maar spelen ze nog vier minuten door. Het zou toch niet gebeuren, wist niet dat vier minuten zo lang kan duren maar de opluchting is dan ook heel groot wanneer het laatste fluitsignaal klinkt in Kopenhagen, 0-0 blijft het daar en dus gaan wij door in de Europa League. 

FUheKIc.png

VSUcNHL.png

1v4BYX8.png

Wij gaan door en hoewel Kopenhagen er niets aan heeft ben ik wel trots op hun thuis prestaties. Niet verloren in eigen huis maar ook niet gewonnen. Zij hebben dan toch 2 kleine stuntjes weten te behalen. Ik kan alleen maar trots zijn op onze jongens. Onze U18 heeft het netjes gedaan met vier punten in de Youth League. Verrassende poulewinnaar daar. 

3YLxZss.png

Na de winter spelen wij tegen Hoffenheim in de Europa League. Een zware loting maar het had ook nog erger gekund. We gaan onze best doen en zien wel. Dat wij overwinteren in Europa is meer dan ik op gerekend had. Hierna mochten wij afreizen naar Hoogstraten een reis van 156 kilometer en vlakbij de Brabantse grens. Door een rare lus in de grens. Hoogstraten een ploeg die in de lagere regionen van de piramide speelt speelde in 2013 even kort op het tweede niveau. Normaal gesproken mag dit dus geen probleem zijn. En dat werd het ook niet met een 0-4 keren we tevreden terug naar Eupen. En mogen dus nog een ronde in de beker spelen deze maand.

Xs7xiSy.png

FahkkAA.png

Thuis wisten wij Westerlo probleemloos op zij te zetten. Vandaag namen wij op in 't Kuipje. Er kunnen iets meer dan 8000 man naar binnen waardoor het stadion ongeveer even groot is als ons eigen stadion. Westerlo was 1 van de eerste clubs die dranghekken verwijderde uit het stadion. Sinds 2009 beschikt de club over een verwarmde grasmat en was daarmee de 3e club na Luik en Genk die over zo'n grasmat beschikt. 

In de 27e minuut komen wij op voorsprong wanneer Gimber via de lat raak kopt na een vrije trap van Peeters. Vlak voor rust komt Westerlo langszij en zelfs op voorsprong via Foster. Hierdoor moeten wij dus nog vol in de achtervolging in de tweede helft. Via Keita weten we dan nog een punt te pakken. Niet onze beste wedstrijd maar we blijven ongeslagen.

1Fbr5TR.png

Onze laatste competitiewedstrijd dit kalenderjaar spelen we thuis tegen Union. Union want zelf in het Joseph Marienstadion ( Dudenpark ) speelt. Ook hier kunnen momenteel zo'n 8000 man naar binnen. Ooit was dat anders want in de jaren 30 van de vorige eeuw konden 44000 man genieten van de wedstrijden in het Dudenpark. Doordat het Park en de Eretribune beschermd erfgoed is mogen bepaalde ingrepen niet uitgevoerd worden. Hierdoor willen de eigenaars van Union het liefst het stadion verlaten voor de 1e Mannschaft. 

Met Keita in de basis voor de tot nu tegenvallende van Duiven en Bozorov in de basis voor de vermoeide Gulliksen kwamen we al snel op 1-0 door Keita. Hij liep slim weg en de pass van N'Dri was op maat. Na een uur spelen beslist Keita de wedstrijd en wederom was de assist van N'Dri. 

plVWLWz.png

Tot slot nemen we het thuis in de beker op tegen Charleroi. Op 2e kerstdag zitten we dus niet lekker aan de gourmet maar mogen we nog even vol aan de bak. Geen familie-uitje in Drenthe maar knokken  op de kehrweg. We zijn vanaf het begin de betere ploeg en spelen een goede wedstrijd. Toch is het de tegenstander die als 1e scoort. En zo gaan wij met een klote gevoel de rust in. En het duurt ook lang voordat wij langszij komen. In de 71e minuut is het dan zo ver wanneer Vahan scoort. Echter staat het even later zeer onverdiend al weer 1-2. Gorenc ging onder de bal door. Vijf minuten voor tijd maakt van Duiven de 2-2. De ingevallen Keita die vanaf rechts speelt lijkt ons zelfs  in de blessuretijd de winst te bezorgen maar stond helaas net buitenspel. In de verlenging weten we in de 100e de winst naar ons te trekken doordat Keita op aangeven van van Duiven de 3-2 maakt. Een verdiende overwinning

2lmG6Ml.png

PJ4zqKK.png

U0BpXF4.png

Genk wist alle wedstrijden te winnen en loopt twee punten op ons in. Met tien punten is de voorsprong nog steeds ruim maar in de play-off betekend dat vijf punten. Anderlecht en Brugge doen goede zaken terwijl OHL wegzakt. Oostende en Cercle staan er nog altijd goed voor en Antwerp en Luik waar Deila inmiddels ook ontslagen was doen het beter onder de nieuwe coaches. De drie onderste clubs lijken te gaan uitmaken wie er direct afzakt en wie er nog een play-off mag spelen. 

jHxqhZr.png

Nieuwe Pokeplayers

Spoiler

Toni Moya Spanje

Tyreek Magee Jamaica

Antonius Papadopoulos Griekenland

Benedikt Gimber Duitsland

Vahan Bichakhchyan Armenië

@Kyrill Dat gaat mij nog te ver maar het gaat erg lekker

@19CH98 We waren er nog niet he. Nu wel. En door de play-off is het nog niet gespeeld he. Ik kan mij vorig seizoen nog goed herinneren.

@DavyPeeters We hebben de 3e plaats weten te pakken. 

@delichris We gaan zeer tevreden oud en nieuw vieren in Eupen

@Tim' Ben zeker nog niet klaar in Eupen. Wanneer wel geen idee ik leg mij geen doel op.

@ElMarcos Ik verbaas mij inderdaad over het gat in België. Europees hebben we gedaan wat we moesten doen en zelfs dat is meer dan vooraf gerekend

@MariusMisschien wel de belangrijkste wedstrijd die ik gespeeld tot nu toe, Westerlo deed een dappere poging. Zijn er nog niet dat moge duidelijk zijn.

@Glenn08Met de play-off nog in het verschiet durf ik niks te claimen. Europees hebben we het netjes gedaan

@Titan Het gat is kleiner geworden. En met de play-off nog te gaan durf ik niet te zeggen dat het al klaar is. Al is het momenteel wel genieten in Eupen.

@DGremlin @MNie @Satioz @keano77 

@Bogatyr 

@John Terry 2.0 @stef1978 

@Glenn08 @glennix @r4vje @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette  @FlyD @Kevinreijnen 

@Vlonkie @DemoN @Svenpunt 

@mannie510 @Vreven  @Kyrill @Mansveld @Tim Windt  @Thomassje123 @chrisje1993 @jefri  

@MarcFM1 @Fantasy @MNie @Al Veni @DavyPeeters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldige maand opnieuw. Dat je door bent naar de Europa League is alleen maar goed nieuws en tegen Hoffenheim liggen er misschien wel mogelijkheden. Dat je voorlopig twee punten prijs geeft op Genk zou ik me niet te veel zorgen over maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites