Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

KAS Eupen Wir sind da

Djurovski

Aanbevolen berichten

fIVrssy.png

De voorbereiding was niet alleen maar zonneschijn want Oybek Bozorov is er weer voor lange tijd eruit. Dat is het risico als jetegen tegenstanders speelt van een bedenkelijk niveau en waar de centrale verdedigers in het echte leven slager zijn.Behalve nieuwe spelers heb ik ook de technische staff uitgebreid/verbeterd. We hadden nog plaats voor nieuwe scouts en de Fransman Christophe Demougeot was de eerste die wij mochten verwelkomen. De Portugese Piet Visser komt ons ook versterken. Zal waarschijnlijk maar voor een jaartje zijn gezien zijn leeftijd. Voor de U21 komt Brian Pinas de coaching staff versterken. Theo Janssen mag beginnen bij de U18. En oud Deens international Thomas Helveg versterkt de coaching staff bij de selectie. Ook hebben wij een tweede satelliet club.

wA4qubX.png

RFC Liege vijfvoudig landskampioen speelt inmiddels op het 3e niveau. En gezien de afstand een ideale club om talenten te laten rijpen. En is direct een mooi bruggetje voor de Supercup die wij spelen tegen de grote broer Standard. De Belgische supercup wordt sinds 1979 gespeeld en gaat tussen de landskampioen en de bekerwinnaar. De Landskampioen speelt thuis. Wanneer zoals wij afgelopen seizoen een club de dubbel pakt zal de verliezend bekerfinalist de plaats innemen ( wikipedia ). Maar wij spelen dus tegen de nummer 2. In 1989 en 2020 werd de supercup niet gespeeld. Waarom in 89 niet is mij niet duidelijk en in 2020 was Corona de boosdoener. In 1980 en 82 speelde de verliezend bekerfinalist de supercup omdat de winnaar van de beker Waterschei SV Thor geen toestemming kreeg om als amateurclub de supercup te mogen spelen. Club Brugge is recordhouder met 17x winst. Onze tegenstander wist hem 4x te winnen en verloren hem vijfmaal.

In een uitverkocht eigenhuis namen wij het op Standard Luik. En aangezien aanwinst van Duiven pas op de wedstrijddag melde in Eupen mocht hij plaatsnemen op de tribune. En aangezien ik dan de keus had tussen een jong broekie en onze vriend uit Qatar besloot ik het over een andere boeg te gooien ( iets waar ik in de voorbereiding al mee had gestoeid ) en speelden wij strikerless. Iets wat vanuit Sittard met een applaus werd ontvangen. En we schoten goed uit de startblokken want al in de 5e minuut was het raak. Peeters is de maker van het doelpunt na een goede loopactie en werd bediend door Magnee. Qua kansen hielden wij de overhand maar de 1-0 bleef lang op het bord staan. In de 78e minuut beslisten wij de wedstrijd. Thiago speelde de bal lang op N'Dri zijn schot werd gekraakt door een verdediger. Keeper komt uit maar Vanhoutte was net wat sneller bij de bal en tikte de 2-0 binnen. 

9zByDBm.png

EIOvbhV.png

Pq6QkdZ.png

Een paar dagen later mogen wij de competitie starten tegen Westerlo. De fans en spelers van Westerlo hadden een reisje van 118 kilometer er op zitten. Westerlo heeft eenmaal de beker gewonnen (2001) en is tweemaal verliezend finalist ( 2011 en 2023 ) Wat verder vrij opmerkelijk is dat Westerlo driemaal de topschutter van de pro league in de gelederen had. In 200o Toni Brogno in 2009 Jamie Alfonso Ruiz en in 2014 Kevin Koffi. Wat toch vrij knap is voor een relatief kleine club. 

De laatste ontmoeting was dus de bekerfinale en daarin hadden wij het lastig. Van Duiven mocht vandaag starten en spelen wij dus weer in ons vertrouwde systeem. 

Westerlo had vandaag niets in te brengen ( was het dan toch al die schorsingen in de finale? ) maar het duurde even voordat de eerste treffer viel. In de 34e minuut wordt Peeters onderuit gehaald in de 16 en de bal gaat op de stip. De VAR kijkt er wel naar maar geeft de scheids gelijk. Peeters gaat zelf achter de bal staan en schiet hem onberispelijk binnen. Ondanks het grote overwicht duurde het lang voordat de verlossende tweede treffer viel. Zes minuten voor tijd viel de treffer dan eindelijk. Finnsson kwam mee op en zijn voorzet werd goed binnen geschoten door N'Dri. En 1 minuut voor tijd maakte Simic er 3-0 van. Gorenc speelde de bal op Moya die hem doorspeelde op Simic. Simic haalde van twintig meter afstand uit. Waarmee deze debutant wel scoorde. 

jpHXy3l.png

cXw82hB.png

nZSQlRP.png

P1LY0vN.png

Zo is het begin in ieder geval lekker. Beide systemen lijken de spelers goed onder de knie te hebben en kunnen daardoor variëren in ons spel. De doelstellingen zijn gelukkig nog niet al te zwaar. Al hoop ik zelf wel meer dan een plek in de middenmoot.

@DavyPeeters Het is zeker uitdagend. Gelukkig doen ze alleen moeilijk momenteel betreft transfers maar dat zorgt wel dat je creatief moet gaan werken. Er zijn ook verhalen dat managers worden ontslagen als ze een bepaalde visie niet doen he @chrisje1993.

@delichris Spelers die niets gaan toevoegen ben ik liever zo snel mogelijk kwijt. het trainingskamp was al vastgelegd en kon daar geen grote clubs kiezen. 

@Titan Misschien Jess eens langs sturen om het eruit te kunnen onderhandelen. Eupen heb ik al wat vaker gehoord dit WK. Wordt nog eens wat met die club haha. Laten we het hopen dat hij Keirrison kan doen laten vergeten.

@Fantasy Daar durf ik geen uitspraken over te doen omdat mijn kennis over het Belgische voetbal niet zo groot is. De verwachtingen zijn groot voor van Duiven

@DGremlin Je word vanzelf creatief met zo'n voorzitter. 

@Marius Je verwacht het niet he met zo'n sjeik haha. Al met al blij met de versterkingen

@ElMarcosDe spelers die gekomen zijn ben ik zeer tevreden mee. Verder heb ik een aantal vertrekkende spelers opgevangen met spelers uit het 2e. Mede door een lastige voorzitter. De voorbereiding was zeker niet slecht

@Tim' Het is deels frustrerend ( nooit eerder meegemaakt ) maar goed ook wel een leuk omdat je toch creatief gaat worden en naar mazen in de wet gaat zoeken. Al met al denk ik wel dat wij sterker zijn dan vorig seizoen

@glennix @keano77 @MNie @FlyD thnx

@Svenpunt @Glenn08 @Al Veni @mannie510 @Vreven  @Kyrill @Mansveld @Tim Windt  @Thomassje123 @chrisje1993 @jefri @Vlonkie  

@MarcFM1 @DemoN

@KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette @19CH98 @Kevinreijnen @Bogatyr @r4vje @Satioz

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

DZF7scj.png

eFs4ASI.png

631oGcs.png

Wie had dat vooraf verwacht dat het logo van de Champions League zo snel in Eupen zichtbaar was. Kippenvel toen het deuntje van de CL klonk. Mooie toevoeging in FM. En onze tegenstander is bekend. Wij spelen tegen het Zwitserse Basel. Geen gemakkelijke opdracht maar ook niet onmogelijk.

XYNKcLo.png

De wedstrijd is niet in Eupen maar in het stadion van Oud Heverle Leuven. Ons stadion voldoet niet aan de eisen. In deze maand vertrokken er ook nog een aantal spelers. Voor 44k verhuist Luca Chavet een jonge rechtsbuiten die geen minuten zou maken naar Beerschot. Boris Lambert speelde vorig seizoen op huurbasis maar wist zich niet voldoende te ontwikkelen om zich dit seizoen in de selectie te spelen. Voor 650k gaat hij aan de kust spelen bij Oostende. Nathan Bitumazala de ex PSG speler kreeg vorig seizoen geen kans en ook nu niet, Voor 325k keert hij terug naar Frankrijk , Nice is zijn nieuwe werkgever. Pierre Akono kreeg vorig seizoen wat kansjes en deed het naar behoren. Echter zie ik hem niet meer groeien en zullen minuten schaars zijn. Voor 525k gaat hij ruim 30 minuten noordelijker spelen bij Roda JC. Dani Lasure , pas een half jaar in dienst verlaat ons alweer. Waar wij hem voor 190k ophaalden bij Alaves gaat hij nu voor 1 miljoen naar Mallorca.

Er kwamen ook nog twee nieuwe spelers. Francesco Antonucci komt op huurbasis over van Feyenoord. De oud Anderlecht speler komt hiermee weer terug in België na omzwervingen bij Ajax , Monaco , Volendam en Feyenoord. Wij huren hem voor 1 jaar en nemen hem daarna transfervrij over. Kan zowel centraal als als aanvallende middenvelder spelen

Spoiler

dhgonRb.png

Voor het recordbedrag van 41,5k nemen wij Jeremy Menez over van het Franse Clermont Foot. Deze oud gediende die voorheen fuore maakte bij Monaco , Roma , PSG en Milaan moet ons wat ruimte geven voorin. De supporters hopen dat het net zo'n succes verhaal wordt als Keirrison. 

Spoiler

T9MYd0n.png

De wedstrijden van augustus volgen in de volgende update

@Tim' We hebben de boot niet gemist. Klopt al vind ik het altijd vreemd om strikerless te spelen

@MNie Het is altijd lekker om meteen een prijs te pakken. 

@delichris Heb het 1e seizoen niet veel aan de staff gedaan gaat vanaf dit seizoen wat meer aandacht naar uit. Ik speel met fm23

@Titan Het blijft voor mij onnatuurlijk om zonder een spits te spelen maar soms moet je wel eens wat. De start is zeker prima

@19CH98 Klopt hoewel we tegen Westerlo in de beker wel veel spelers misten maar het vertrouwen is groot

@ElMarcos Zo stond er niets in de prijzenkast en zo al 3 prijzen. 

@DGremlin Mogen zeker niet klagen. De staff zal de komende tijd meer aandacht gaan krijgen

@Al Veni Mogen zeker niet klagen. Staff had ik wat verwaarloosd nu maar wat meer aandacht geven

@Vlonkie Thnx

@Marius Dat klopt , het is de start waar wij op hoopten

@DemoN @keano77 @Satioz @Svenpunt thnx

@DavyPeeters @Fantasy @glennix @FlyD @Kevinreijnen @Bogatyr @r4vje @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette 

@Glenn08 @Al Veni @mannie510 @Vreven  @Kyrill @Mansveld @Tim Windt  @Thomassje123 @chrisje1993 @jefri  

@MarcFM1

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vet om voor het eerst die hymne te horen met Eupen, dat is toch nog een soort bevestiging dat je goed bezig bent. Dit zal een spannende ontmoeting worden, maar bij winst kun je wel echt met vertrouwen naar die groepsfase toewerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rMKYYib.png

Vier competitie wedstrijden stonden er op het programma in de maand augustus.

Union , Genk , Sint Truiden en Charleroi zijn de tegenstanders. Ook staat de dubbele ontmoeting met Basel op

het programma. Zowel wij als onze fans hadden een reis van 135 kilometer gemaakt voor de wedstrijd tegen Royale Union Saint-Gilloise. De ploeg waar bijna heel België twee seizoenen geleden fan van was toen het als promovendus bijna kampioen werd. Dat zou dan titel nummer 12 geworden zijn. Want voor de tweede wereldoorlog was Union een topclub in het Belgische voetbal. Met 11 landstitels en twee bekers is het een ploeg die voldoet aan vergane glorie. 

Union wat vorig seizoen niet mee kon doen om de titel maar wel netjes in het linker rijtje speelde hoopt het dit jaar weer beter te doen. Wij hadden het knap lastig in het "Dudenpark" maar kwamen wel op voorsprong. Gulliksen stuurde Vanhoutte op het juiste moment weg en hij wipte de bal over de uitkomende doelman. Lang bleef die ene treffer op het bord staan. Maar Union werd sterker en vijf minuten voor tijd maakte Nilsson de verdiende 1-1

EwbFoKT.png

De spelers en supporters van Genk hadden een hele wereldreis van bijna 85 kilometer gemaakt. Via Nederland en Duitsland kwamen de gasten aan op de Kehrweg. KRC Genk nog een jonge club ( 1988 ) heeft al wel vier nationale titels en vijf bekers op de naam staan. En wonnen twee maal de supercup. Ik besloot weer strikerless te spelen en dat pakte goed uit. In de 4e minuut kopt Pomykal raak uit een goed gespeelde hoekschop van Peeters. Direct na rust maakt Vanhoutte de 2-0. De pass van Vanhoutte was goed maar de aanname op de borst en de volley maakt het een zeer mooie treffer. Met nog een kwartier te spelen wordt Vanhoutte onderuit gehaald in de 16. Strafschop en dat kun je prima aan Peeters overlaten. Een gemakkelijke 3-0 overwinning. Vukcevic maakte zijn debuut voor ons net als Vahan Bichakhchyan

PZTaNoE.png

In aanloop naar de wedstrijd tegen Sint Truiden raakt van Duiven geblesseerd. We hadden een uurtje gereisd en er bijna 74 kilometer over gedaan om bij het stadion van Sint Truiden aan te komen. Zilverwerk kent de club nog niet. Wel werd het eenmaal 2e in de competitie en verloor het  tweemaal een bekerfinale. 

Met de jonge Keita in de spits nemen wij het op tegen STVV. We creëerden veel kansen maar de meeste gingen over of naast iets waar we wel vaker last van hebben. In de 20e minuut komen wij wel op 0-1. Gulliksen zijn voorzet komt bij de inlopende Vanhoutte die de bal strak binnenschiet. Twintig minuten voor tijd wordt Bichakhchyan onderuit gehaald en gaat de bal op de stip. Peeters weet hier andermaal raad mee. Geen beste wedstrijd wel drie punten. Antonucci maakte zijn debuut deze wedstrijd

zUiJ4yg.png

Tussen de ontmoetingen met Basel in kwamen de Zebra's op bezoek. Een reis van 132 km hadden spelers en fans van Charleroi gemaakt naar de Kehrweg. Ook deze club heeft nog geen zilverwerk in de kast staan of je moet de titels op het tweede en derde niveau meetellen. Net als STVV werd Charleroi eenmaal 2e en verloren ook tweemaal de finale van de beker. Met Keita in de spits probeerden wij het beste er van te maken. Het was wachten op een treffer maar ja wie moet die maken dan? In de 67e minuut is het dan toch raak. Gulliksen geeft voor en de ingevallen Sanhaji schiet raak. Een spandoek werd uitgerold op de tribune " We don't need a GOAT we have our CAMEL" Of onze voorzitter daar nu zo blij mee was? Tien minuten voor tijd is de wedstrijd beslist wanneer N'Dri de bal voor geeft en Magee de bal met een volley in de kruising deponeert. 

nFQZZsB.png

CcXoRcn.png

Door deze reeks staan we nog steeds 1e gevolgd door 3 verrassende clubs. Want Oostende , Cercle en OHL verwacht je niet direct bovenin. Ja kom maar hoor , Eupen normaal ook niet ja ja ik weet het. Antwerp , Mechelen en Luik zijn zeer matig gestart. Dan over naar het grote werk. De Champions League

De spelers en en fans van Basel moesten even goed uitzoeken waar ze naar toe vlogen of reden. Want zouden wij in ons eigen stadion spelen dan was vliegen op Maastricht Aachen Airport het beste maar aangezien wij onze Europese thuiswedstrijd 110 km verderop spelen was vliegen naar Brussel beter. Uiteindelijk zat het King Power At Den Dreef toch aardig vol. Zien ze in Leuven ook eens Europees voetbal haha. De wedstrijd zelf was niet sprankelijk wel des te spannender. Wij stonden al in de 2e minuut voor door Peeters. De pass van Antonucci was subliem. Het werd nog even billen knijpen toen Gimber in de 73e minuut zijn 2e gele kaart pakt maar gescoord werd er niet meer.

Uj8JHNO.png

De spelers en staff vlogen naar Bazel. Veel fans pakten de auto een trip van 487 kilometer. Het Stadion zelf ligt zeer lelijk. Direct naast de snelweg. De stad zelf is wel de moeite waard. Al is het 3 landenpunt lang niet zo uitgebreid als die in Vaals. Basel is de club met de meeste fans in Zwitserland en de grote rivaal is FC Zürich. De bekendste supporter is Roger Federer die jaarlijks toch een paar potjes bijwoont van zijn favoriete club. De club wist vorig seizoen hun 21e titel te pakken. De laatste was van 2017. Een ploeg die ook regelmatig in de groepsfase van de CL stond en zelfs af en toe de volgende ronde haalde. Waaronder in een poule met Real Madrid en Liverpool. Al lijken de beste jaren toch al weer een jaar of 6-7 achter ze te liggen. 

Basel had de bal deze avond. Maar qua kansen was het gelijk opgaand. In de 19e minuut komt Basel op 1-0 door Onyegbule. Waardoor de bordjes weer in evenwicht zijn. In de 58e minuut speelt Magnee de bal diep op N'Dri die zijn man uitkapt en knap binnenschiet. In de 83e minuut schiet Thiago de bal niet lekker weg en kan Szalai makkelijk profiteren. En aangezien uitdoelpunten niet meer tellen lijkt een verlenging er aan te komen. In de blessuretijd tackelt Juanola Vahan. Scheids laat doorspelen maar VAR grijpt in. Scheids gaat kijken en de bal gaat op de stip. En Vahan gaat zelf achter de bal staan en schiet de bal in de andere hoek dan waar de keeper heen gaat. Bichakhchyan schiet ons de CL poulefase in ! Wat een mooi bedrag oplevert. 

LBElluY.png

8XP9jPm.png

8MpO5iW.png

Een lastige loting dat mogen we wel concluderen. Met Napoli hebben we 1 van de best spelende ploegen van Europa getroffen. Arsenal heeft natuurlijk een prima team. En met Kopenhagen hebben we een stugge tegenstander geloot. Plek drie zal het hoogst haalbare zijn. En zelfs daar ben ik niet van overtuigd. Al heb ik wel medelijden met Hajduk. 

Hv2unGI.png

@Marius Dat hoop ik ook. het werd toch aardig spannend maar we hebben het gered.

@ElMarcos Tevreden met de transfers. Het was een lastige tegenstander

@Tim''Zeker omdat deze eerder te horen was dan verwacht. Het werd zeker spannend maar hebben gered. Of ik met veel vertrouwen naar de groepsfase ga is een tweede.

@delichris We hadden het zwaarder kunnen treffen.

@DavyPeeters We hebben het net als jou weten te redden. Was wel zweten hoor

@Titan het was lastig en was gelukkig niet onhaalbaar. Ik hoop dat de transfers goed uitpakken.

@DGremlin Thnx en het het pakte goed uit

@Al Veni Het is gelukt. Ik hoop dat Menez nog van waarde kan zijn. Het is iig een speler met specifieke kwaliteiten.

@Satioz @keano77 @Glenn08 

@MNie @19CH98 @Vlonkie @DemoN @Svenpunt 

@mannie510 @Vreven  @Kyrill @Mansveld @Tim Windt  @Thomassje123 @chrisje1993 @jefri  

@MarcFM1 @Fantasy @glennix @FlyD @Kevinreijnen @Bogatyr @r4vje @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette 

Link naar opmerking
Deel via andere websites