Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

KAS Eupen Wir sind da

Djurovski

Aanbevolen berichten

Mooi op kop van het klassement, jammer dat het WK je ritme een beetje kan breken nu..

Ik bezoek geen wedstrijden, vooral wegens tijdsgebrek. Ik moet wel zeggen dat er geen derbygevoel is tussen Eupen en STVV zoals ik dacht gelezen te hebben op de 1e pagina. Ik woon in Sint-Truiden dus ben er 100% zeker van 😊

EDIT: je had het over rivaliteit dus, maar zelfs dat is er niet, of het moet zijn dat ze daar in Eupen zelf anders naar kijken natuurlijk!

bewerkt door DavyPeeters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft opvallend goed gaan, ook in uitwedstrijden. Van Anderlecht verliezen is geen schande, dat team is in FM beter dan in werkelijkheid (of de AI kan er beter mee overweg :D ). Weer zo'n typische FM-loting, haha. Uit naar de andere topper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei DavyPeeters:

Mooi op kop van het klassement, jammer dat het WK je ritme een beetje kan breken nu..

Ik bezoek geen wedstrijden, vooral wegens tijdsgebrek. Ik moet wel zeggen dat er geen derbygevoel is tussen Eupen en STVV zoals ik dacht gelezen te hebben op de 1e pagina. Ik woon in Sint-Truiden dus ben er 100% zeker van 😊

EDIT: je had het over rivaliteit dus, maar zelfs dat is er niet, of het moet zijn dat ze daar in Eupen zelf anders naar kijken natuurlijk!

Sterkte!

@DjurovskiHeerlijke prestaties met de panda's weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yV7hR7y.png

Menig Eupen supporter knijpt zich momenteel in de arm als ze de stand zien. Vermoedelijk heel België maar dit terzijde. Als koploper mag Eupen het in de korte voetbalmaand november op gaan nemen tegen Standard de Liege. Een echte derby ( qua afstand ) en een topper gezien de stand.  Maar het leeft in Eupen ( hoe het in Luik leeft geen idee ) Iedereen lijkt er klaar voor te zijn en het Kehrweg stadion zit voor de eerste keer vol. Dat we weinig wedstrijden deze maand spelen heeft alles te maken met het WK. Verder spelen wij nog in de beker tegen het 2e / Jeugd team van onze rivaal. En sluiten de maand af tegen Zulte Waregem. 

Goed we beginnen met de wedstrijd tegen Standard de Liege. In een vol Kerhwegstadion en die hadden eens goed uitgepakt. Sfeeractie , vuurwerk ( mede door het 77 jarig bestaan ) maar toch . De sfeer zat er meteen in

De wedstrijd begon geweldig voor alles en iedereen die een Wit/Zwart hart heeft heeft want wie anders dan Konan N'Dri zorgt al in de 5e minuut voor de 1-0. Gekkenhuis op de Kehrweg. Het was een mooie individuele actie van Konan. Vlak voor rust komen wij op 2-0. Jeggo speelt een goede bal op N'Dri die kapt zijn man uit en schiet de bal voor de 2e keer tegen de touwen. En zo gaan de Panda's met een heerlijk gevoel de rust. Na de rust blijven wij het betere van het spel hebben en lijken we de wedstrijd vlot uit te spelen. Echter gaat Magnee vlak voor tijd in de fout en maakt Alzate de aansluitingstreffer. Diep in blessuretijd maakt Dragus dan ook nog de 2-2. De massaal afgereisde fans van Luik vieren feest. Maar de scheids heeft overleg. En keurt de treffer af Dragus stond nipt buitenspel. Zuur voor Luik maar heel Eupen viert feest.

Z8CeWD9.png

Een paar dagen gaan wij op verplaatsing naar Luik. In de beker spelen wij namelijk tegen hun 2e/jeugd ploeg want op het 2e niveau uitkomt. gesterkt door het feit dat we het 1e de baas waren besloot ik de reserves de kans te geven. Of te wel de spelers die af en toe eens mogen invallen. Luik begon sterker en feller en we werden in principe gewoon weg gespeeld. In de 37e minuut komt de thuisploeg op voorsprong. En in de blessuretijd van de 1e helft zelfs op 2-0 door Diallo. Maar we mogen niet klagen over de VAR want ook deze treffer wordt afgekeurd. In de rust dan meteen 3 1e elftal spelers laten invallen. Calut pakt dan in de 53e minuut rood door een bizarre tackle van achter en besluit ik om er nog 2 wissels in te gooien. In de 64e minuut komen wij dan langszij door een goed schot van El Azrak op aangeven van Wakaso. Met nog ongeveer een kwartier te spelen komen wij wederom via El Azrak op voorsprong dit maal was de pass van onze linksback Finnsson. En vlak voor tijd beslist N'Dri de wedstrijd op een voorzet van Kasanwirjo. Het koste bloed zweet en tranen maar we zijn door.

U7xPgvg.png

MuIRhAE.png

In de volgende ronde mogen wij afreizen naar Germinal Beerschot Antwerpen al heten ze tegenwoordig iets anders geloof ik. Momenteel staat de ploeg 2e op het 2e niveau. Tot slot rest ons nog de wedstrijd tegen Zulte Waregem. Wisten nu wel weer ons niveau te halen en speelden een sterke pot en wisten deze dan ook verdiend de winnen. De 0-1 kwam van Wakaso op een goede pass van Peeters maar de aanname van Wakaso was subliem. Hierna was afwerken nog een koud kunstje. In de 64e minuut maakte Keirrison de 2-0 de steekpass kwam van Jeggo na een mooie 1-2 met Peeters. In de blessure tijd maakte N'Dri nog de 3-0 op aangeven van Jeggo. Een prima overwinning maar betekend nu wel een tijdje geen clubvoetbal door het WK.

tFKT8hq.png

ItHPHvP.png

BSPy6ba.png

ugKmxIF.png

Door de twee overwinningen staan we nog altijd bovenaan. Doordat we wonnen van de nummer 2 en ook Genk wat punten liet liggen is het gat ineens vijf punten met Genk , Zes met Luik en zeven met Antwerpen. Een ongekende luxe momenteel. Hopelijk heeft de onderbreking van het WK niet al te veel invloed want het liefst knal ik in een keer door nu het momentum bij ons ligt. Onderin neemt Gent wat afstand en lijkt het daar tussen vier ploegen te gaan maar goed het seizoen is nog lang of niet Noa

@Kyrill het gaat zeker goed en lijken nu iets afstand te nemen

@glennix Dank u

@19CH98 Als we dit kunnen volhouden zou het zo maar eens kunnen gebeuren echter is het seizoen nog lang

@DavyPeeters Het is volgens FM he. Maar goed blijkbaar ook rivaliteit met Köln en Roda is mij ook niets van bekend. Hoe leeft de derby in Luik? Er waren genoeg fans mee maar volgens mij is dat wel normaal bij Standard.

@delichris Bizar gewoon maar ik klaag niet. 

@Titan Uit spelen we inderdaad prima voetbal in het algemeen. Pas ook niet veel aan dus veel ons eigen spel. Verliezen tegen Anderlecht is zeker geen schande. In de beker was het trouwens het jeugdteam van Luik niet het 1e. Die hadden we net er voor in de competitie.

@ElMarcos Momenteel wel en zal eerlijk zeggen dat ik dit echt niet verwacht had

@DGremlinAbsoluut

@jefri Dank je wel

@Glenn08 Dank je we mogen niet klagen tot zo ver

@MariusIk ben er zeer content mee. Dat we de toppers nog verliezen ( hoewel we Luik wel wonnen ) is absoluut geen schande

@MNie @Satioz @MarcFM1 @Fantasy @KayDeManaager thnx

@Bogatyr @Netzwerk @Thomassje123 @Nom de Guerre @Svenpunt @keano77 @FlyD @Mordurette @mannie510 @Vreven @Mansveld @chrisje1993 @Tim Windt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle wedstrijden in de maand gewonnen, dat heeft Eupen nog nooit gepresteerd gok ik 🤣

Of het in Luik echt leeft weet ik niet, zoals je zegt hebben ze wel vaker veel volk mee..

Voor Standard fans zijn het vooral de wedstrijden tegen Anderlecht en Charleroi die tellen, en in mindere mate die tegen Genk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rKQ1uk7.png

De maand december. De maand van Sinterklaas en ( zwarte ) Piet en natuurlijk de kerstdagen. Het WK zit er inmiddels weer op. Geen grote verrassingen in de poulefase. In de 2e ronde Nederland eruit tegen Amerika en Polen schakelt Frankrijk uit. In de halve finale schakelt Argentinië Brazilië uit en wint Engeland van Spanje. In de finale winnen de Engelsen met 0-1 van Argentinië. Op het eind van de maand stonden er nog twee wedstrijden op het programma. De bekerwedstrijd tegen Beerschot en uit naar Seraing. Maar eerst speelden wij nog een pittige oefencampagne. Tussendoor een makkelijke tegenstander om de vorm terug te vinden was het idee.

OA5Qith.png

Maar dat bleek niet echt nodig. Wij wonnen thuis van de promovendus uit de Premier League. En die was zeker niet onverdiend. Hierna wisten wij ook knap gelijk te spelen tegen Ajax. Reisdorf werd dan zoals verwacht geklopt.  Beide Franse tegenstanders werden ook aan de zegekar gebonden. We leken meer dan klaar voor het tweede gedeelte van het seizoen. En Beerschot moest de furie van Eupen gaan voelen. En we hadden geleerd van de wedstrijd tegen Jong Luik. Dit maal speelden wij wel met de A kern

L0TYCLi.png

Met de hakken over de sloot door. Bijna werden wij uitgeschakeld en dat zag ik gezien de oefenwedstrijden niet voor mij dat wij het hier zo lastig zouden krijgen. Vlak voor tijd maakte Keirrison gelukkig gelijk nadat Frans de thuisploeg op 1-0 had gezet. In de verlenging geen verschil en gelukkig namen wij de strafschoppen beter. 

vL9RdOf.png

In de volgende ronde spelen wij thuis tegen Sint Truiden. 1 competitie wedstrijd stond er nog gepland dit kalenderjaar. Uit naar Seraing. Niet al te ver verplaatsen dus. De eerste wedstrijd wisten wij vrij eenvoudig te winnen. En na 45 minuten leek dat vandaag ook het geval te zijn. We stonden met 0-3 voor door treffers van Keirrson en Peeters tweemaal. Ik weet niet wat er in de thee zat. Maar ons spel leek de tweede helft helemaal nergens op. En toen de 2-3 viel met nog ruim vijf minuten te spelen zag ik de bui al hangen en ja hoor. De 3-3 viel ook nog. Zo eindigen we het jaar toch niet zoals verwacht.

zkMwdB9.png

dE926Qf.png

4nXqSBq.png

Maar Genk wist niet te profiteren dus is het gat nog altijd vijf punten. En zo blijft het sprookje voorlopig nog voortduren.

@Kyrill thnx

@19CH98 Hopelijk komen we weer snel in die flow. 

@Bogatyr Ben benieuwd. Na de oefencampagne zag ik het positief in maar de 2 wedstrijden liepen niet zo heel goed

@delichris Ik blijf mij zelf ook verbazen dat het zo goed loopt.

@Titan Ik dacht de vorm vast te houden in de oefen wedstrijden maar het vervolg schrok ik enigszins van.

@DavyPeeters Dat denk ik ook niet haha. Thnx voor de input 

@Mordurette Deze maand loopt de trein wat minder soepel.

@DGremlin Die waren in de wolken. 

@Marius Ja het was een hoon gelag toen de 2-2 werd afgekeurd. Het ziet er prima uit.

@ElMarcos Het was een betere maand dan december.

@Glenn08 @glennix @keano77 @Fantasy thnx

@jefri @MNie @Satioz @MarcFM1 @KayDeManaager @Netzwerk @Thomassje123 @Nom de Guerre @Svenpunt @FlyD @mannie510 @Vreven @Mansveld @chrisje1993 @Tim Windt

Link naar opmerking
Deel via andere websites