19CH98 Geplaatst 2 november 2022 Share Geplaatst 2 november 2022 Heel knap dat je tweede staat na zeven wedstrijden. Hopelijk kan je dit volhouden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 2 november 2022 Share Geplaatst 2 november 2022 Geweldige start Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 2 november 2022 Share Geplaatst 2 november 2022 Keirrison was altijd een heel groot talent toch ' vroeger' of ben ik dan in de war met iemand anders? Je hebt de start niet gemist in ieder geval, lekker hoor en ook niet tegen de minste tegenstanders Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 Ja Kasanwiro is de enige die ik ken. Je bent goed gestart aan het seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 Keirrison ziet er qua stats nog helemaal niet slecht uit, ook al heeft hij nergens een onuitwisbare indruk achtergelaten. Wist niet eens dat hij in de VS speelt momenteel. Owusu is een prima speler trouwens. Verder lekker gestart in de competitie, die doelstelling van niet degraderen zal zo wel behaald worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 Dit is gewoon een hele sterke start van het seizoen zeg. Zeer knap gedaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 Toch meteen een paar spraakmakende resultaten! Bijgevolg ook een verrassende tussenstand, zeker ook met KVM bovenin, die je daar toch ook niet verwacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jefri Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 Knappe start met de panda's! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 Dit is een meer dan prima start van het seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 november 2022 Auteur Share Geplaatst 3 november 2022 Zo zijn wij al weer aanbeland in de maand september. Gooi er deze update nog even snel tussendoor aangezien ik het weekend weinig tijd zal hebben voor FM en novelle ( kijk maar in het awayday topic ) Drie wedstrijden stonden er op het programma. Thuis tegen Kortrijk , uit naar Oostende en thuis tegen de nummer 2 van vorig seizoen Union. Nadat het huidige KAS Eupen dus in 1945 werd opgericht begon de club in de provinciale reeksen. In 1951 kwam het al in de nationale bevorderingreeksen. Helaas maar 1 seizoen en in de jaren 50 schommelde de club tussen de provinciaalse en nationale reeksen. Eind jaren 60 had Eupen een sterke periode. In 1968 stond het gelijk met Dessel. Een beslissingswedstrijd moest het beslissen en Dessel won in de verlenging. Een jaar later werd Eupen wel kampioen. Een jaar later wederom en zo mocht Eupen in 1970 voor het eerst in de 2e klasse uitkomen. In 74 haalde Eupen zelfs de eindronde maar eindigde het laatste. Hiernaar kwam er een verval en in de jaren 80 en 90 schommelde Eupen tussen het 3e en 4e niveau. In 2002 werd dan weer promotie afgedwongen naar het 2e niveau en haalde het wederom de einderonde waar het 2e werd. 7 jaar lang speelde de club op het 2e niveau tot aan het seizoen 09/10. Wederom werd de eindronde gehaald en werd de club de verrassing in de playoffs. Een overwinning op Mons zorgde er voor dat Eupen voor het eerst promoveerde naar het hoogste niveau. Als eerste Duitstalige club. Een succes werd het niet en de club degradeerde direct weer. Een Duitse investeerder kwam maar zorgde voor een grote schuld. Bijna werd de licentie niet gehaald maar oud standaard topman Luciano D'Onofrio besloot de club financieel te steunen. In 2012 werd de club overgenomen door de Aspire Zone Foundation uit Qatar. Met de bedoeling om talentvolle spelers van Aspire Academy uit Senegal te stallen. In het seizoen 2015/16 werd Eupen 2e maar kreeg de kampioen White Star Brussel geen licentie. Hierdoor promoveerde Eupen voor de 2e keer naar het hoogste niveau. In het seizoen 2016/17 haalde Eupen de halve finale van de beker en wist het zich veilig te spelen op he hoogste niveau. Sindsdien speelt Eupen op het hoogste niveau. Na dit stukje geschiedenis vertrok er nog 1 speler bij ons. Ik wist niet dat de Belgische deadline half september was. Er kwam niets meer bij omdat ik tevreden ben over de selectie. Garissone Innocent onze 22 jarige 3e keus als doelman is verhuurd aan La Louvierre voor een totaalsom van 10k. Dan de drie wedsstrijden. We begonnen deze maand in eigen huis tegen Kortrijk. Een wedstrijd die wij van begin tot het einde domineerden. Echter vergaten wij lange tijd te scoren. De tijk tikte door en door en ik zag al een deja vu van dit seizoen in het echt opdoemen. Tegen Kortrijk keek ik voor het eerst een wedstrijd van Eupen en Eupen verloor deze wedstrijd zeer onverdiend. Gelukkig was het vandaag anders want negen minuten voor tijd gaf Magee een goede voorzet en El Azrak schoot de bal goed binnen. Een magere maar wel belangrijke overwinning. Hierna reisden wij af naar de kust om te mogen spelen tegen Oostende. En deze wedstrijd leek een kopie op die van tegen Kortrijk. Wederom waren wij heer en meester. Alleen laten wij dat niet zien voor het doel. Had ik dan Smail dan toch niet moeten verkopen? Toch weten wij hier ook te winnen met het meest kleine verschil. In de 34e minuut kregen wij een vrije bal die genomen werd door Peeters. Gorenc kopte hard in , de keeper wist de bal nog te keren maar Keirrison wist de rebound binnen te schieten. Toch blijft zo'n kleine voorsprong een hel voor een trainer, Tot slot kwam Union SG op bezoek. De ploeg die vorig seizoen lang aan de titel mocht denken als promovendus. Kunnen ze dit seizoen weer bovenin meedoen. Makkelijk zou het niet worden. In real life viel Union mij heel erg tegen ondanks de onterechte overwinning. Op FM was het een zeer aardige ploeg en kwam er een leuke wedstrijd op de mat. De bezoekers kwamen op voorsprong in de 14e minuut. Een vrije trap van Lazare eindigde op de paal maar Nilsson tikte de rebound binnen. Union leek wat sterker en wij hadden moeite om in ons spel te komen. In de 32e minuut kregen wij een vrije bal en Stef Peeters ging achter de bal staan. Via de onderkant van de lat plofte de bal tegen de touwen. Hierna hadden we vertrouwen en speelden steeds beter. In de 61e minuut kreeg Wakaso zijn 2e gele kaart ( zes minuten na zijn 1e... ) Met tien man moesten we alle zeilen bijzetten maar het punt werd over de eindstreep getrokken. Door deze resultaten blijven wij bovenin meedoen. Wat ik nog steeds amper kan geloven. Al zit het nog altijd zeer dicht op elkaar. Union valt dan wat tegen of was vorig seizoen gewoon een lucky shot? In ieder geval durf ik langzaam al wel te denken dat wij dit seizoen niet aan degradatie hoeven te denken. Maar goed komt hoogmoed niet voor de val? Het bestuur en de fans zijn momenteel erg blij met mij. Vooral van het bestuur vind ik opvallend want eind augustus was in nog bezig met een behoorlijke stunt transfer op huurbasis. Buitink leek te komen op huurbasis maar onze eigenaar cancelde de deal. De reden " Je hebt geen spelers uit Qatar gehaald " @19CH98 Ik was ook zeker verbaasd. Voorlopig weten wij het te kunnen handhaven @Kyrill Daar is geen woord aan gelogen @Thomassje123 Klopt heel Europa wou hem. Echter is het er nooit uitgekomen. De start is zeker goed @delichris Zegt Finnsson jou niets? De start is zeker niet slecht. @Titan Ik ben ook zeer tevreden over zijn stats. Misschien kan hij op zijn oude dag nog indruk maken in Eupen. Kwam hem ook per toeval tegen hoor. Owusu is niet direct gehaald voor het 1e maar die kans zal er waarschijnlijk nog wel komen. De start is iig zeer goed @ElMarcos Ik klaag niet @Marius FM was zo slim om Defour meteen aan te stellen bij Mechelen in plaats van die prutser die bij Groningen heeft gecoacht. De start heeft mij behoorlijk verrast. @jefri Dank u @DGremlin Ik mag zeker niet klagen @Fantasy @FlyD @MNie @keano77 thnx @Bogatyr @Mordurette @mannie510 @Glenn08 @Svenpunt @Satioz @KayDeManaager @Vreven @Mansveld @Tim Windt @chrisje1993 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 Keurige resultaten. Ook van Mechelen. Als je dit volhoud kan je misschien dezelfde weg inslaan als het oppermachtige Seraing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 Je blijft doordenderen met de Duitsers. Dit kan een mooi seizon worden als het elftal dit vol weet te houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 Gaat en blijft geweldig gaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 Hoewel het nog vroeg in het seizoen is lijk je mee te doen om de playoff plekken. Echt heel sterk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Netzwerk Geplaatst 4 november 2022 Share Geplaatst 4 november 2022 Lekkere resultaten en zowel bij het bestuur als de fans populair! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 4 november 2022 Share Geplaatst 4 november 2022 1-0, zo win ik ze persoonlijk het liefst Verdedigend lijkt het prima in orde Mijn ervaring is dat een dip altijd op de loer ligt en hopelijk lukt het dan ook om dit het hele seizoen dit vol te houden maar als dat niet lukt en je kunt een gooi doen naar Europees voetbal dan heb je eigenlijk al een heel goed seizoen gedraaid. Zo ver is het nog lang niet natuurlijk maar je doet in ieder geval lekker bovenin mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 4 november 2022 Share Geplaatst 4 november 2022 Je blijft het verrassend goed doen hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 4 november 2022 Share Geplaatst 4 november 2022 Wederom drie goede resultaten en zo sta je toch enigszins verrassend ineens bijna helemaal bovenaan in de stand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 4 november 2022 Share Geplaatst 4 november 2022 Nog steeds heel erg goeie resultaten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 4 november 2022 Share Geplaatst 4 november 2022 Een voortvarende start, ik ben heel benieuwd waar dit verhaal eindigt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DavyPeeters Geplaatst 6 november 2022 Share Geplaatst 6 november 2022 Hele mooie start, ik ga deze blijven volgen 👍 Ik ben fan van de ploeg die gisteren irl verloor in Eupen, en tevens de dichtstbijzijnde verplaatsing voor de Panda’s: Standard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 6 november 2022 Auteur Share Geplaatst 6 november 2022 Oktober was een drukke maand met maar liefst zes wedstrijden. En dit waren niet de minste tegenstanders, Op verplaatsing naar Sint Truiden , Gent kwam bij ons op bezoek. Hierna gingen wij op bezoek in Brugge om tegen Cercle te spelen. OH Leuven , Mechelen en Anderlecht sluiten de maand af. Met Gent , Mechelen en Anderlecht drie zware tegenstanders en OH Leuven is ook niet verkeer bezig. We beginnen met de wedstrijd in Sint Truiden. Sint Truiden opende de score in de 10e minuut met een vlotte counter. In een tijdsbestek van 10 minuten scoorden wij drie keer en gingen comfortabel de rust in. N'Dri scoorde na rust en even later zorgde Keirrison voor de eind uitslag. Geholpen door de keeper van de tegenstander. Een heerlijke 1-5 al is dat scorebord journalistiek volgens Co. Thuis tegen Gent was er lange tijd weinig aan de hand en via N'Dri en Keirrison stonden we 2-0 voor met rust. Tot een kwartier voor tijd leek er dan nog altijd weinig aan de hand te zijn tot dat Wakaso kortsluiting kreeg. Gelukkig kwam de aansluitingstreffer te laat zodat de punten op de Kehrweg blijven en uitfan @Aaron21 moest toegeven dat Eupen toch niet zo saai was. Door de 2-1 beginnen we deze maand sterk. Op papier en de stand zouden we dan de minste moeite moeten hebben met Cercle Brugge. Blijkbaar zat dat idee ook in onze koppies want we hadden het zwaar. Waardoor we met een 1-0 achterstand de thee opzochten. Kwamen vlot op 1-1 via N'Dri maar stonden ook al snel weer op achterstand. Onze 2e nederlaag leek eraan te komen tot vlak voor tijd Finnsson met een heerlijk schot ons nog langszij bracht. Op papier twee punten verloren maar gezien het spelbeeld en de 2-2 2 punten gewonnen. Tegen Oud-Heverlee Leuven was het neutrale publiek de grote verliezer. Het spel was namelijk van beide kanten niet zo heel goed. Al gaan de supporters van Eupen toch wel met een goed gevoel naar huis. Via N'Dri ( de snellere en betere versie van mister 1-0 Klaasen ) kwamen we weer op voorsprong. Lang bleef het 1-0. Daar hou ik niet zo van. Diep in blessure tijd kwamen we op 2-0 door Akono wat ook de eind uitslag was. Vervolgens gaan we op bezoek bij KV Mechelen. Een verrassende maar toch een regelrechte topper gezien de stand. Op het veld was dit niet het geval. Wij kwamen op 0-1 en ja ik val in herhaling door N'Dri. En met rust was de stand al 0-3. Na de thee scoren wij nog 1 x en Mechelen 0. Eupen 4 Mechelen 0 Danke Danke Bitte Bitte. Opvallend feitje dat de twee laatste doelpunten rake kopballen waren uit een vrije trap. Tot slot mochten wij op bezoek bij het grote Anderlecht. In het echt presteren ze niet zo sterk maar ze hebben natuurlijk prima spelers. En zullen met een goed gevoel aan de wedstrijd beginnen omdat ze aartsrivaal Luik met 2-7 hebben verslagen. Ik besloot om niet zoals tegen Club Brugge met een andere tactiek te spelen maar gewoon de vaste tactiek. Nou ja een succes werd dit ook niet. Anderlecht was gewoon beter en wonnen verdiend met 2-0. Hierdoor kwam een mooie serie ten einde. Maar ondanks onze tweede nederlaag van het seizoen zijn wij wel een plaatsje gestegen en staan nu bovenaan. En 3x raden wat de eerst volgende wedstrijd is? Genk heeft zich ondanks de forse nederlaag tegen ons goed hersteld. Mechelen is aan het zakken maar staat nog altijd keurig bij de eerste 8. Eigenlijk alle verwachte namen zijn daar te vinden ( in mijn ogen dan ) behalve dan de nummer 1. Laten we er maar van genieten zolang het kan. Ook onderin kan nog van alles gebeuren. Tot slot nog de loting voor de beker. @Bogatyr Ja ik sta er ook van te kijken. Ik zal er voor tekenen haha. @Titan In een bepaalde tijdspanne was België ook al snel veroverd Ben benieuwd hoe lang het team dit weet vol te houden maar momenteel draait het lekker. @Kyrill Dat kun je zeker zeggen @19CH98 Elke club speelt toch play off in België of is dat inmiddels al weer veranderd. Of nou ja 3 direct eruit. Vier de CL playoff spelen maar de rest geen idee. Is al wel veranderd maar nog niet in verdiept. @Netzwerk Qua prestaties blijf ik mij verbazen. Als je wint ben je populair zo werkt het meestal. @Thomassje123 Als ik Europees haal is het al meer dan waar ik op het gerekend. Voorlopig zet ik ook nog geen doel betreft positie. Zolang we er maar in blijven en alles daarboven is mee genomen. 1-0 wedstrijden vind ik verschrikkelijk. Altijd bang bij zo'n highlight op het einde dat de 1-1 valt. Niet goed voor het hart. @delichris Dat vind ik ook. Ben ook zeer verrast @ElMarcos En momenteel zelfs bovenaan. @DGremlin Het blijft goed draaien tot dus ver @Nom de Guerre We hebben de boot absoluut niet gemist. Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe het gaat verlopen. @DavyPeeters Altijd leuk een nieuwe volger. Was je er gister zelf ook? Wil zelf nog graag eens een wedstrijd van Luik bezoeken alleen twijfel ik nu wel of het gewoon Luik wordt of uitvakkie. Mits dat haalbaar is. Voor mij zelf is Genk trouwens dichterbij dan Luik voor een uitwedstrijd. @Glenn08 @MNie @Svenpunt @keano77 thnx @Marius @jefri @Fantasy @FlyD @Mordurette @mannie510 @Satioz @KayDeManaager @Vreven @Mansveld @Tim Windt @chrisje1993 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 november 2022 Share Geplaatst 6 november 2022 Gaat erg goed, en het is spannend zeg bovenin! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
glennix Geplaatst 6 november 2022 Share Geplaatst 6 november 2022 Goed bezig met Eupen hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 6 november 2022 Share Geplaatst 6 november 2022 Ik bedoelde de play off van de bovenste 4. Maar goed, op dit moment gaat het nog veel beter en sta je terecht bovenaan. Hou dit vast! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten