Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

KAS Eupen Wir sind da

Djurovski

Aanbevolen berichten

SGsxip4.png

Inmiddels rij ik elke dag van mijn woonplaats ( Brunssum ) naar Eupen. Een ritje van ongeveer 40 tot 45 minuten en doorkruis dan 3 landen. Wie kan en mag dat zeggen. Wel tevreden met mijn eigen parkeerplaats bij het stadion. Hoewel de berg oplopen toch wat magisch heeft. In 1908 werd in Eupen ( destijds nog behorend bij Duitsland ) twee voetbalclubs opgericht Football Club Fortuna Eupen 1908 en Eupener Ballspielverein 1908. In 1919 gingen de clubs samen onder de naam Verein Für Jügend und Volkspiele e.V. Eupen. Nadat Eupen door het verdrag van Versailles Belgisch werd sloot de club zich in 1920 aan bij de Belgische voetbalbond onder de naam La Jeunesse d'Eupen. Enkele maanden later sloot zich een club aan onder de naam Football Club Eupen 1920. La Jeunesse kreeg stamnummer 108 en FC Eupen 92 in 1926. In 1945 fuseerden beide clubs tot Alliance Sportive Eupen. In die tijd verdwenen de stamnummers bij een fusie vandaar dat de huidige club nu stamnummer 4276 heeft. In 1981 werd de clubnaam officieel Duitstalig " Allgemeine Sportvereinigung Eupen ". In 1995 met het 50 jarige bestaan werd het Königliche Allgemeine Sportvereinigung Eupen. 

De 1e 1,5 maand was het vooral de selectie leren kennen. Wie heb ik wel en niet nodig. Waar heb ik nog spelers nodig. Plus natuurlijk fit worden en bekend worden aan de tactiek. Het aantal vertrokken spelers tot 31 juli valt tegen en hopelijk weet ik nog wat spelers te slijten in augustus. 

wXnxaCA.png

De eerste speler verdween al snel. Wel is waar gratis maar goed. Arnaud komt dan wel uit de eigen jeugd maar heeft en zal nooit het niveau halen wat ik verwacht. Isaac is al 24 jaar en komt zwaar te kort in mijn ogen. Het bedrag van 95k is niet hoog maar het scheelt toch weer wat salaris. Voor welk bedrag hij gehaald is , is niet bekend in fm. Ylan zou eventueel in geval van nood nog van pas kunnen komen in de toekomst. Hij mag nu voor een zeer bescheiden bedrag vlieguren maken bij Blankenberge. Nazif werd gratis overgenomen van Alemannia Aachen. Geen speler die  ik ga gebruiken , nu niet en in de toekomst ook niet. Weinig aan verdiend maar weg is weg. Tom Roufosse komt ook uit de eigen jeugd maar is nu 4e keeper. Voor 250k gaat hij vechten voor een basisplaats in Beerschot. Ook wist ik in deze periode aan aantal nieuwe spelers naar de club te halen. 

CqsZnNE.png

De 1e twee zijn gehaald voor onze U18. Ik had daar namelijk geen speler rondlopen die op linksback of aanvallende centrale middenvelder kon spelen. Zowel Dominic als Dimitrios zullen waarschijnlijk nooit het 1e halen. Maar hopelijk nog wel een zakcentje aangezien ze beiden gratis overkomen. En hoop in de 1e jeugdlichting wel spelers te krijgen die daar kunnen spelen. De eerste echte versterking hebben wij gehuurd van FC Groningen. Neraysho Kasanwirjo wordt gehuurd van FC Groningen voor maximaal 825k. Ook zit er een optie tot koop in maar voorlopig kan ik geen vier miljoen uitgeven en of dat aan het einde van het seizoen wel kan betwijfel ik. Echter ben ik wel blij met deze verdediger aangezien hij inzetbaar in op alle posities achterin. Toch zal hij moeten gaan strijden voor de positie centraal in mijn ogen. 

Spoiler

1TSMCFT.png

Voor de linksback positie was ik dringend opzoek naar versterking. Beide opties zijn aardig maar niet dat ik er van kleur verschiet. Mijn scouts kwamen met een opmerkelijke naam. Kolbeinn Birgir Finnsson. Een naam die mij terug doet denken aan een oudere versie van FM waar ik deze jongen ineens de kans gaf als centrale middenvelder bij FC Groningen en hij uitgroeide tot 1 van de beste spelers op die positie in het spel. Verwachte dus veel van deze jonge speler en was ook zeer teleurgesteld dat hij bij Groningen vertrok. Meende destijds iets te lezen over heimwee. Via Brentfort is hij in het tweede van Dortmund terecht gekomen en blijkbaar kan die nu ook spelen als linksback. Was de naam al vergeten maar gelukkig heb je dan scouts. Voor 150k komt hij over van het tweede van Dortmund.

Spoiler

poPcSuE.png

In die zelfde wedstrijd werd ook Antonius Papadopoulos gescout. Geen familie van Dimitrios overigens. Hij mist nog wel een paar essentiële zaken om hem direct als basisspeler of invaller te zien maar voor 115k wel een speler die eventueel met winst is te verkopen mocht hij zich niet goed genoeg te ontwikkelen. Toch nu al een prima back up voor centraal achterin. Tot slot kwam de zaaknemer van Rayan El Azrak per email of zijn client niet iets voor ons was. Aangezien mijn zoon zijn voornaam  door mijn tante regelmatig zo geschreven werd was de interesse al gewekt. Besloten om Rayan op proef te nemen en dat beviel beide kanten meer dan prima. Hierdoor besloten om de oud (jeugd)speler van Ajax en FC Utrecht een contract aan te bieden. Voordeel is dat hij wel een echte 10 is. Wat nog ontbrak in mijn selectie. 

Spoiler

jrQNOxx.png

Een andere belangrijk moment was dat Jeggo zijn contract heeft verlengt. Doordat ik de 1 jarige optie in het contract van Peeters ook heb geactiveerd is het centrale duo op het middenveld voor dit seizoen in ieder geval in tact. Onze Bosnische spits heeft daar nog weinig oren na. En ben dus in twijfel wat te doen. 

Wz5ODFp.png

Ook hebben wij een satelliet club erbij waar ik spelers kan stallen om te ontwikkelen. Sprimont heeft een leuk logo en ligt maar 40 minuten van Eupen af dus de spelers hoeven niet eens te verhuizen. Ook nog gevraagd voor een moederclub om spelers te kunnen huren maar onze eigenaar die in een jurk rondloopt. Kan allemaal hier in Eupen was vrij kort in zijn antwoord. Wees maar eens wat meer op het voetbalveld dan hier op kantoor. Maar goed al met al ben ik tevreden met de selectie die er nu staat. Hoe is de oefencampagne dan verlopen?

3FT8rBr.png

Het begin was belabberd doordat we gewoon van de U21 verloren. Via Jan Kral ( zijn vriendin is fan van die club ) werd contact gezocht met Sigma Olomouc en ook deze wedstrijd werd verloren. De tactiek die ik heb omarmt ( 4-2-3-1 Gegenpress ) met mijn Mezzala en Carrilero liep in het begin totaal niet. Maar goed ik ben en blijf eigenwijs. Uit in Duitsland wisten we dan eindelijk te winnen. Al speelt deze club wel in de Regionalliga. Tegen het Deense Silkeborg verloren wij wederom maar was het spel zeker niet slecht. In Den Bosch hadden we moeten winnen maar soms mag het gewoon niet zo zijn. Met twee Oostenrijkse tegenstanders nog in het verschiet besloot ik nog een wedstrijd in te plannen tegen een kleinere buitenlandse tegenstander. Met een naam die @MisterX vast geweldig vind. Gezien de eerdere prestaties had ik dus niet zo'n vertrouwen in de ontmoetingen met de Oostenrijkse clubs maar met inmiddels al wat aanwinsten erbij speelden wij twee sterke wedstrijden en wonnen van zowel Wolfberger AC als Austria Wien. Tegen het Canadese Holy Cross Crusaders werd het een schietfestijn. We lijken dus klaar voor de competitie!

@19CH98 Elftal is nog jong genoeg om zich te kunnen ontwikkelen inderdaad. Hier moet wel wat mee mogelijk zijn.

@Kyrill Dank je. Ja echt een achterlijke doelstelling. Heb inmiddels 2 spelers gevonden uit Qatar maar dan mag de voorzitter wel even met de geldbuidel smijten. Niet te betalen die gasten. In hun competitie wel een noodoplossing gevonden die enigszins betaalbaar is maar als het niet nodig is doe ik het niet.

@Mordurette Ik hoop niet al te erg want ben het niet van plan. Anders wordt het een korte save haha. 

@Bogatyr Zoals ze het in het echt doen hoop ik dat ik het beter doe. Waar ik sta geen idee. Met Anderlecht , Brugge , Genk , Union ( hoewel die in Eupen echt tegen vielen ) , Luik en Antwerpen zal het lastig worden. Met de overige teams hoop ik te strijden voor een leuke klassering. Gelukkig is het doel niet degraderen

@MariusHeb persoonlijk liever 11 man die voor elkaar door het vuur gaan dan 2 of 3 prima donna's. Collectief kan zeker belangrijk zijn. Plus er zit in mijn ogen nog aardig wat rek in deze jongens.

@Thomassje123 Het is 1 van de doelstellingen van het bestuur. Spelers met de nationaliteit van Qatar en spelers uit die competitie. Hopelijk tillen ze er niet te zwaar aan. Benieuwd wat je van de transfers vind. 

@delichris Dubbele bezetting ben ik altijd voor. In het 2e wel erg veel spelers en vijf spelers voor AML is ook wat te veel. Helaas loopt het slijten van spelers nog niet storm.

@DGremlin Dank u. Prevljak wil niet verlengen dus ben ff in dubio wat te doen. Wakaso is wel een beest hoor. Op FM dan iig. Zal zaterdag hem eens goed in de gaten houden

@ElMarcosIk hoop dat die groei er ook echt in zit. Op zich wel vertrouwen in deze groep.

@Glenn08 Heb al wel 1 speler gevonden in de competitie die wel mee zou kunnen , Een Fransman die qua salaris ook nog te doen is maar qua leeftijd niet echt een meerwaarde is. 

@Svenpunt @keano77 @MNie @Satioz @KayDeManaager Thnx

@Titan @Vreven @Mansveld @FlyD @Tim Windt  @chrisje1993

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een huurspeler heb je redelijk wat geld neergelegd, dus nu hopen dat hij het waard gaat zijn. Een prima speler is hij sowieso. Verder ook een paar leuke talenten. Die IJslandse gast staat me ook bij van een eerdere game; geen verkeerde speler. Zeven kruisjes achter de naam van je laatste tegenstander, hehe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Djurovski:

Met een naam die @MisterX vast geweldig vind.

In alle FM-jaren heb ik welgeteld 1x in dat land een club gemanaged.

PS: Voeg mij maar niet toe aan de tags, ik volg verder geen novelles meer. Maar ja, als je mij gaat taggen, dan moet ik natuurlijk een reactie achter laten om je een pleziertje te doen :t:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

B4Ut73w.png

Tijd voor het echte werk. Zo'n voorbereiding is leuk en aardig maar uiteindelijk zijn de wedstrijden om de knikkers waarvoor je het doet natuurlijk. We mochten de competitie beginnen tegen Charleroi hierna kwam Club Brugge op bezoek. In Augustus spelen wij dan nog tegen Genk , Antwerp , Seraing en Westerlo. Ik zal eerlijk zeggen dat niet echt een groot volger ben van het Belgische voetbal de laatste jaren dus geen idee hoe sterk de tegenstanders zijn. Een Club Brugge , Anderlecht , Luik en Genk zullen normaal gesproken te sterk zijn. Een Antwerp , Mechelen en Gent ook. Vraag is natuurlijk om de stuntploeg van vorig jaar Union het weer kan laten zien. Onze doelstelling is niet degraderen . Alles wat er meer in zit is winst in seizoen 1.

Ook was er nog de nodige activiteit op de transfermarkt.

qwTWiuY.png

Sibery Keita was 1 van de AML die mocht vertrekken. Voor 650k verhuist naar Vitesse. Remi Tom Liegeois keer voor 5000 euro terug naar zijn oude werkgever en krijgt daar visite van Hugo Eugene die voor 25 k vertrekt. Beide zijn 19 jaar. Remi is een MC en Hugo AMC maar komen te kort voor ons. Dario Ogen is een 20 jarige centrale middenvelder die ik alleen in hoge nood zou opstellen. Voor een ton vertrekt hij naar NAC. Boris Lambert kwam nog niet aan spelen toe. Heeft wel de potentie om nog in aanmerking te komen bij het eerste. Hij mag nu vlieguren maken bij Lierse Kempenzonen. Aan onze satelliet club heb ik 3 spelers verhuurd en hoop dat ze daar een betere speler van worden. Tot slot toch nog besloten om Smail Prevljak te verkopen. Of nou ja besloten , Leipzig melde zich met een goed bod en aangezien Smail niet wil verlengen was de keus om te verkopen niet zo heel lastig. Had graag hem erbij gehouden maar aangezien de financiën in Eupen niet geweldig zijn was dit de beste optie. 

2LDxkph.png

Denzel Owusu werd aangeraden door zijn agent en nadat ik hem een tijdje op proef heb gehad besloten om hem een contract aan te bieden. De jonge centrale verdediger was transfer vrij. Hij komt uit de jeugd van Feyenoord en sluit eerst aan bij onze U21. Ooit liep heel Europa achter deze jongen aan. Maar zijn belofte heeft hij nooit echt weten in te lossen. De laatste jaren speelde hij vooral in Brazilië hoewel spelen een groot woord is want veel wedstrijden speelde hij niet. Ik wist hem op te vissen in The States en komt Keirrison gratis over van Palm Beach Stars. Een gok maar hopelijk pakt het goed uit. Met Keirrison in de gelederen was de keus om Smail te verkopen ook wat makkelijker. 

Spoiler

gN9Eti4.png

Dan de wedstrijden. Hoe is de start van het seizoen gegaan?

We begonnen sterk tegen Charleroi maar tegen de verhouding in kwam de thuisploeg op voorsprong. Halverwege de tweede helft kwamen wij langszij via Wakaso. Vijf minuten voor tijd leek Wakaso ons de drie punten te bezorgen maar helaas maakte Mbenza ook nog zijn 2e van de dag. Maar met een 2-2 als 1e wedstrijd kon ik wel leven. Hierna kwam het grote Club Brugge op bezoek. En wat mijn ploeg liet zien was ik zeker niet ontevreden over. Helaas waren wij niet zo scherp voor het doel als onze tegenstander. De eerste nederlaag is een feit maar ondanks de 0-2 was ik niet ontevreden over het spel. 

De eerste wedstrijd in augustus was wederom een topper en een derby, Met wat kleine aanpassingen in de tactiek begonnen we sterk tegen Genk. En zeer belangrijk achterin stond het stabieler. Via Finnsson en Wakaso kwamen we op een 0-2. Nadat Arteaga zijn 2e gele kaart kreeg was het hek helemaal van de dam en speelde wij Genk volledig weg. De 0-4 uit een corner na een gemiste strafschop voor Genk deed extra zout in de wonden spoelen. Antwerp wat zeer ambiteus is dit seizoen was de volgende tegenstander op de Kehrweg. Beide ploegen deden niet veel elkaar onder maar doordat wij twee keer scoren op twee belangrijke momenten. In de blessuretijd van de 1e helft en direct na de thee weten wij de drie punten in ons huis te houden. Met deze 2-0 nu ineens twee wedstrijden op rij gewonnen en niet van de minste tegenstanders. 

De volgende wedstrijd kunnen we ook wel een derby noemen. Seraing komt op bezoek. Vooraf natuurlijk gewaarschuwd door hun goede resultaten behaald door coach @Bogatyr. Die echter hier niet op de bank zit en dat was ook te zien in de uitslag. Het werd een ware gala voorstelling en bleken wij dit maal wel zeer effectief voor het doel. Van de zeven ballen tussen de palen gingen er vijf in. De tegenstander deed nog wel wat terug maar met een 5-1 winst waren onze supporters door het dolle. We sloten af met een wedstrijd in en tegen Westerlo. Qua naam een ploeg waar we misschien wel de 4e overwinning op rij moeten kunnen pakken. Maar als je het zelf niet beslist dan krijg je de deksel op de neus. Maar goed ondanks de 1-1 ben ik zeer tevreden over de start van het seizoen. 

3pnsdtC.png

h7Bmaf9.png

De meeste Eupen supporters knijpen voorlopig in hun handen want Eupen staat 2e! Het zit wel heel dicht op elkaar dus een wat mindere periode zou zo maar een aantal plaatsen schelen. En hebben nog niet tegen de toppers Anderlecht , Luik en Mechelen gespeeld. Echter is het veel belangrijker dat wij al een mooie buffer hebben opgebouwd met de onderste drie. Hoe eerder we veilig zijn hoe beter. 

@BogatyrThanks en mooi dat het nog nuttig was. Met en met zal er wel vaker een update met achtergrond info komen. De start is niet verkeerd al zeg ik het zelf

@19CH98 Ik ben zeer tevreden met de start

@Fantasy Nou altijd. In mijn testgame met Groningen had ik die Ijslandse spits die bij Ajax en AZ heeft gespeeld. Zat te veel in lappenmand. Hopelijk doet deze het beter

@Kyrill thnx

@MNie Dank u Dank u

@Thomassje123 In de spoiler staan de stats van de belangrijkste spelers en als je op de naam van de "mindere goden" drukt krijg je ook een screen in ander venster. Mijn laatste FM was 18 dus hoe goed iedereen nog is , is voor mij ook ff uitvogelen maar gelukkig heb ik scouts in dienst

@Mordurette Mogen niet klagen dacht ik

@delichris Deze maand nog meer gelukkig. Welke van de twee bedoel je? Neem aan Kasanwirjo. Hopelijk ga je de andere snel leren kennen met hopelijk goede prestaties

@Titan Klopt is een best bedrag. En hoewel ik op zich best tevreden was over wie er basis CV zouden spelen was vooral de spoeling erna dun. En voor dat geld een echte topper te halen is vrij lastig. Hopelijk weten mijn scouts die in de toekomst wel te vinden. Vond het voor nu wel een prima deal. Ja was destijds een sterspeler in mijn game toen. Verwacht niet dat hij nu nog weer laat zien om zich zo te ontwikkelen maar is nog altijd een prima speler. Haha dat vinden ze vast niet leuk

@DGremlin Thanks. Zal het in de toekomst zeker nog wel vaker gebruiken. Ik schrok ook wel ff in het begin maar de spelers lijken te tactiek steeds beter onder de knie te krijgen

@Marius Het was vooral ff wennen aan elkaar heb ik het idee. 

@ElMarcos Al met al ben ik zeker tevreden

@mannie510 Het is niet de bekendste club inderdaad. Thanks en zal je standaard een tag geven.

@Glenn08 @keano77 thnx

@Svenpunt @Satioz @KayDeManaager @Vreven @Mansveld @FlyD  @Tim Windt @chrisje1993

Link naar opmerking
Deel via andere websites