Jump to content

Geef de jeugd een kans

Titan
 Share

Recommended Posts

5 minuten geleden zei FlyD:

Prima begin @Jeroen.! Altijd lekker als de goede karakters bij de grootste talenten (qua attributen) zitten. Speciaal profiel wel bij Phaeton. Heel goede passing, maar geen inzicht.

Technisch meer richting een spelmaker, mentaal meer een loper fysiek beetje van beide. Zal beginnen als een loper denk ik en hopen dat hij zich mentaal verder ontwikkeld richting een Zwervende spelmaker of iets in die richting.

12 uur geleden zei Chiemel:

Man man man, vind ik een hele leuke HOYD, kan ik zijn gewenste salaris weer niet betalen.

Oja, en mijn beste middenvelder en aanvaller willen hun contracten niet verlengen :(

image.thumb.png.2daecacf4123bd666316801f46c3b4ec.png

Ik had hetzelfde probleem. Heb nu wel eentje kunnen aantrekken die wederom professioneel is en die beter ratings heeft voor JPA en JPP, dus weer stapje omhoog....

Andrézieux-Bouthéon FC - Wikipedia

Seizoen 2024/2025

Transfers:

Spoiler

image.thumb.png.749f23bdf2e1a8d00954a627db7dac5d.png

Qua transfers is het nog rustig enerzijds omdat de selectie sowieso al niet al te breed is en anderzijds omdat de talenten nog zo jong zijn dat verhuren in mijn ogen niet de beste stap voor ze is. Enkel een diepe diepe reserve waarvan ik het contract besloot niet te verlengen en hij zal terugkeren naar zijn geboorteland om voor Africa Sports te gaan spelen.

Coupe de France:

We mochten dit jaar later instromen in de beker en wederom mochten we niet klagen over de loting. Helaas is Grenoble ondanks dat ze het niet heel denderend doen in de Ligue 2 een tegenstander die ons niet ligt en verloren we in de elfde ronde.

Spoiler

image.thumb.png.67e278bf1b9c2639c25d6a03697f98bf.png

Ligue 2:

Het eerste seizoen na promotie is altijd een beetje aftasten en zien wat er gebeurd. Word je weggespeeld en is het vooral het redden van het vege lijf of kun je redelijk anoniem meespelen in de middenmoot. In dit geval bleek al vrij snel het laatste het geval te zijn. Eigenlijk geen moment in degradatiezorgen gekomen en uiteindelijk keurig als elfde. Wat vooral opvalt is de solide defensie met een vrij moeizame doelpuntenproductie. We verliezen eigenlijk nooit echt ruim maar zelf makkelijk winnen zit er ook niet in. 

Spoiler

image.thumb.png.a5f1ff290de8e0873bf89cb002c6cae5.png

Selectie:

Uitblinker dit jaar is zonder twijfel doelman Anthony Maisonnial die net als vorig seizoen een zeer solide achterhoede leid. In die achterhoede is Clement Cabaton zeer belangrijk als pure mandekker. Verder vooruit is Necime Bounouar een uitschieter kwa scorend vermogen. Voor mij is echter de ontwikkeling van Kévin Phaëton van groter belang. In een jaar tijd groeide hij uit tot een van de sterkhouders en met het pensioen van Ruffaut zal hij volgend seizoen nog belangrijker worden. Noah Gros mocht ook al de nodige minuten maken en zal volgend seizoen wederom de belangrijkste back-up van Lillian Perrier zijn.

Spoiler

image.thumb.png.513ea1c3262492d155d70a73191b6357.png

image.thumb.png.47a486100cfafb65187d13d9acecdd17.png

image.thumb.png.9dacd8025b8190ec4fb71b33ba737a20.png

Jeugd:

Zoals altijd beloofde de preview van alles en is het vaak een kwestie van afwachten hoeveel daarvan ook daadwerkelijk werkelijkheid word. Uiteindelijk levert Gerald Cid drie elite-talenten af waarvan de persoonlijkheden helaas iets minder zijn dan de vorige lichting maar er zeker wat positieve dingen te zien zijn.

Spoiler

image.thumb.png.b8f303b55074e125c12345b820e6f29c.png

Aaron Matondo:

Is dit een jongen die je snel voor de leeuwen wil gooien? Absoluut niet maar als hij zich een beetje ontwikkeld kan hij best uitgroeien tot een speler die een rol kan spelen.

Spoiler

image.thumb.png.4252a5eb6caec871f43ec7396c2b068c.png

Marius Cisse:

Linksvoorin is de spoeling niet heel dik en deze jongen heeft de basis voor een onvervalste Koen-special. Mentaal en technisch is het natuurlijk niet veel maar puur op fysiek kan hij het sommige backs best lastig maken.

Spoiler

image.thumb.png.261f9cb5e18e97e7d64c50bafde08cd1.png

Chuck Kandil:

Het grootste talent van deze lichting en hoewel ik denk dat Cisse op kortere termijn en rol kan spelen kan ik dat op zich wel begrijpen. Als hij zich lekker ontwikkeld absoluut wel een jongen die jaren de vaste rechtsback kan worden.

Spoiler

image.thumb.png.62200066e0804191c6539aa74bb80e78.png

Overige:

Helaas nog geen extra verbeteringen aan de Jeugdopleiding er door kunnen krijgen maar de scouting is inmiddels gegroeid naar een gemiddeld niveau. Daarnaast zelf al de nodige trainingscursussen kunnen doen en is er een definitief plan voor het nieuwe stadion. Vanaf het seizoen 2027/2028 zullen we spelen in het Andrezieux-Boutheon FC Stadion wat plaats bied aan 11.367 supporters en ons als club geen cent zal kosten.

Spoiler

image.thumb.png.08cfb93b4b587767cb8fdfd257dbd94d.png

6 minuten geleden zei Jeroen.:

Seizoen 2024/2025

Transfers:

Inhoud verbergen

image.thumb.png.749f23bdf2e1a8d00954a627db7dac5d.png

Qua transfers is het nog rustig enerzijds omdat de selectie sowieso al niet al te breed is en anderzijds omdat de talenten nog zo jong zijn dat verhuren in mijn ogen niet de beste stap voor ze is. Enkel een diepe diepe reserve waarvan ik het contract besloot niet te verlengen en hij zal terugkeren naar zijn geboorteland om voor Africa Sports te gaan spelen.

Coupe de France:

We mochten dit jaar later instromen in de beker en wederom mochten we niet klagen over de loting. Helaas is Grenoble ondanks dat ze het niet heel denderend doen in de Ligue 2 een tegenstander die ons niet ligt en verloren we in de elfde ronde.

Toon verborgen inhoud

image.thumb.png.67e278bf1b9c2639c25d6a03697f98bf.png

Ligue 2:

Het eerste seizoen na promotie is altijd een beetje aftasten en zien wat er gebeurd. Word je weggespeeld en is het vooral het redden van het vege lijf of kun je redelijk anoniem meespelen in de middenmoot. In dit geval bleek al vrij snel het laatste het geval te zijn. Eigenlijk geen moment in degradatiezorgen gekomen en uiteindelijk keurig als elfde. Wat vooral opvalt is de solide defensie met een vrij moeizame doelpuntenproductie. We verliezen eigenlijk nooit echt ruim maar zelf makkelijk winnen zit er ook niet in. 

Inhoud verbergen

image.thumb.png.a5f1ff290de8e0873bf89cb002c6cae5.png

Selectie:

Uitblinker dit jaar is zonder twijfel doelman Anthony Maisonnial die net als vorig seizoen een zeer solide achterhoede leid. In die achterhoede is Clement Cabaton zeer belangrijk als pure mandekker. Verder vooruit is Necime Bounouar een uitschieter kwa scorend vermogen. Voor mij is echter de ontwikkeling van Kévin Phaëton van groter belang. In een jaar tijd groeide hij uit tot een van de sterkhouders en met het pensioen van Ruffaut zal hij volgend seizoen nog belangrijker worden. Noah Gros mocht ook al de nodige minuten maken en zal volgend seizoen wederom de belangrijkste back-up van Lillian Perrier zijn.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.513ea1c3262492d155d70a73191b6357.png

image.thumb.png.47a486100cfafb65187d13d9acecdd17.png

image.thumb.png.9dacd8025b8190ec4fb71b33ba737a20.png

Jeugd:

Zoals altijd beloofde de preview van alles en is het vaak een kwestie van afwachten hoeveel daarvan ook daadwerkelijk werkelijkheid word. Uiteindelijk levert Gerald Cid drie elite-talenten af waarvan de persoonlijkheden helaas iets minder zijn dan de vorige lichting maar er zeker wat positieve dingen te zien zijn.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.b8f303b55074e125c12345b820e6f29c.png

Aaron Matondo:

Is dit een jongen die je snel voor de leeuwen wil gooien? Absoluut niet maar als hij zich een beetje ontwikkeld kan hij best uitgroeien tot een speler die een rol kan spelen.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.4252a5eb6caec871f43ec7396c2b068c.png

Marius Cisse:

Linksvoorin is de spoeling niet heel dik en deze jongen heeft de basis voor een onvervalste Koen-special. Mentaal en technisch is het natuurlijk niet veel maar puur op fysiek kan hij het sommige backs best lastig maken.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.261f9cb5e18e97e7d64c50bafde08cd1.png

Chuck Kandil:

Het grootste talent van deze lichting en hoewel ik denk dat Cisse op kortere termijn en rol kan spelen kan ik dat op zich wel begrijpen. Als hij zich lekker ontwikkeld absoluut wel een jongen die jaren de vaste rechtsback kan worden.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.62200066e0804191c6539aa74bb80e78.png

Overige:

Helaas nog geen extra verbeteringen aan de Jeugdopleiding er door kunnen krijgen maar de scouting is inmiddels gegroeid naar een gemiddeld niveau. Daarnaast zelf al de nodige trainingscursussen kunnen doen en is er een definitief plan voor het nieuwe stadion. Vanaf het seizoen 2027/2028 zullen we spelen in het Andrezieux-Boutheon FC Stadion wat plaats bied aan 11.367 supporters en ons als club geen cent zal kosten.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.08cfb93b4b587767cb8fdfd257dbd94d.png

Prima seizoen, maar jammer van de intake. Die valt toch een beetje tegen. Hopelijk volgend jaar beter zodat je echt kunt doorgroeien.

Seizoen 2025/2026

Transfers:

Wederom een rustig transferoverzicht. Enkel een vertrekker van wie besloten werd het contract niet te verlengen. Met Berger en Cisse denk ik voldoende back-up te hebben om Moke te vervangen dus dan is het tijd om afscheid te nemen.

Spoiler

image.thumb.png.db12e60660b280c9a67eea85a98aafa1.png

Coupe de France:

Een toernooi waarbij je in de eerste paar rondes vooral "eenvoudige" ploegen loot en dan tegen een beter team eruit vliegt. Eerste twee rondes met bijna een compleet team van Newgen's gespeeld en uiteindelijk dankzij een invaller en goede penalty's door weten te komen. Daarna dankzij Berger Goal FC verslaan waarna we in een op papier verdienstelijke 2-0 nederlaag uitgeschakeld worden door AS Monaco.

Spoiler

image.thumb.png.e7bca0dcac3dfe4c1e15e4bad97fa4d5.png

Ligue 2:

We zijn ook dit jaar een ploeg die gewoon heel moeilijk te verslaan is. In vierendertig wedstrijden moet doelman Maisonnial slechts vierentwintig keer vissen wat wijst op een uitermate betrouwbare achterhoede en goede verdedigende discipline. Aanvallend is het echter ook moeizaam maar toch weten we kwa resultaten lang bovenin mee te doen. Uiteindelijk weten we genoeg wedstrijden net aan in ons voordeel te beslissen waarmee we toch wel verrassend op een vierde plaats weten te eindigen. In de play-offs weten we vervolgens de eerste ronde te overleven maar een combinatie van vermoeidheid en kwaliteit levert uiteindelijk in de verlenging een nederlaag op bij Saint-Ettienne waardoor we nog een seizoen in de Ligue 2 mogen spelen wat gezien het niveau van de selectie/jeugdspelers absoluut niet verkeerd is.

Spoiler

image.thumb.png.c687a9ca426f643c2410a59c9b7cc2ca.png

Selectie:

Eigenlijk grotendeels dezelfde belangrijke spelers als vorig seizoen met doelman Maissonial als zeer belangrijke schakel. Helaas lijkt hij aan zijn laatste seizoen te gaan beginnen want meneer heeft besloten dat hij zijn huidige contract niet wil verlengen. 

Spoiler

image.thumb.png.726c853ce675f8b146b9606d3f6a1186.png

In mijn ogen belangrijker is de groei van de twee belangrijkste exponenten van onze jeugdopleiding. Kévin Phaëton wisselt goede en mindere wedstrijden af maar ontwikkeld zich uitstekend en begint langzaam maar zeker in de belangstelling van Ligue 1 clubs te komen.

Spoiler

image.thumb.png.a184a1dcf611f5287933b9de601040ca.png

Voor mij misschien wel mooie is de groei van Noah Gros. Begon het seizoen nog als eerste reserve op meerdere plekken en groeide inmiddels uit tot eigenlijk de eerste optie als zowel linksback als verdedigende middenvelder. Persoonlijk heb ik hem liever als verdedigende middenvelder maar de tweede optie op die plek is beter dan linksachter dus in de praktijk speelt hij ook regelmatig op die plek.

Spoiler

image.thumb.png.b1b9f5af6fabb88303ec26655043d525.png

Jeugd:

De waarde die je aan de preview moet hangen is voor mij altijd vrij laag. Toch was het dit seizoen zeer positief wat Gerald Cid te melden had en ik heb zowaar ook een screentje hiervan gemaakt.

Spoiler

image.thumb.png.86e377e28d57b7254ec10cdab3a280fc.png

Het resultaat kan dan eigenlijk alleen maar tegenvallen zou je zeggen en dat valt op zich wel mee dit keer. Volgens Cid zijn er liefst zeven Elite-talenten te noteren wat na de drie van de vorige twee seizoenen absoluut een stap vooruit is. Dan is natuurlijk de grote vraag of we qua kwaliteit eerder richting seizoen 1 of seizoen 2 gaan? Ik denk dat het er een beetje tussenin valt maar het is zeker niet op het niveau van Phaëton en Gros in  mijn ogen.

Spoiler

image.thumb.png.b684e1e16c38743f84c866465c95d79e.png

Roland Ngongara

Meestal heb je met deze challenge al snel een overschot aan keepers die vijf sterren toebedeeld krijgen maar waar je al van weet dat ze nooit echt iets zullen toevoegen aan je team. Voorlopig ben ik nog sterk afhankelijk van mijn originele keeper en ik hoop dat we volgend seizoen op zijn minst een sterke concurrent voor Ngongara krijgen want echt warm word ik er niet van.

Spoiler

image.thumb.png.5a6712eb8274b2b8b699464b96fa2d14.png

William Gagnant

Het is voorin voorlopig behelpen en hoewel Gagnant niet direct een jongen is waar je voor op de banken staat kan hij met de juiste groei absoluut uitgroeien tot DE man in de punt van de aanval.

Spoiler

image.thumb.png.dfb4ba77f9540408c5bc37d91e5174ec.png

Mickaël Leccia

Positieve dingen afgewisseld met negatieve dingen een kuitenbijter op het middenveld. Het grootste talent volgens Cid.

Spoiler

image.thumb.png.4550f7b0de84dda505c383ce0763a932.png

Ugo Fritsch

Op het eerste oog valt Leccia meer op maar als je daadwerkelijk inzoomt is Fritsch in mijn ogen een "betere" speler. Denk dat zijn toekomst iets verder naar voren ligt dan Leccia.

Spoiler

image.thumb.png.748ef816e5a1b4057896cfd1b5df93d6.png

Pierre Acapanié

Voor mij om echt enthousiast te worden over vleugelverdedigers moet er fysiek wel wat meer zijn dan wat voor Acanpaié het geval is.

Spoiler

image.thumb.png.2238a979953d559ff3bdaeb19081c959.png

Romaine Boucaud-Compper

Sommige attributen sturen hem in de richting van een cv maar op andere vlakken mist er dan weer teveel. Voorlopig mag hij zich wel richten op een plek in het centrum.

Spoiler

image.thumb.png.95c1b4b225113302e44bc0b81f1117e5.png

Basilio Sanchez

Zoals eerder gezegd is fysiek voor mij van belang als vleugelverdediger. Deze Spaanse Belg heeft nog genoeg te groeien maar zeker een jongen die ik wel het eerste zie halen.

Spoiler

image.thumb.png.ae105de95b23e6bcdd3af6d0bafc6b39.png

Diverse:

Dankzij de ruimte in het budget kunnen we ook lekker doorgaan met investeren in de randvoorwaarden. Inmiddels is op elk vlak wel een stap vooruit gezet met een uprade aan de complexen, Jeugdopleiding en scouting tot gevolg. Ook op persoonlijk vlak gaan we lekker door. Op budget gebied is het wachten op het nieuwe stadion of promotie om de balans nog verder te versterken maar klagen mogen we zeker niet.

Spoiler

image.thumb.png.e00e9455c7b76f112cafed98578e3804.png

download.jpeg.b9f7cecbc3512eb43b30d9d00216e270.jpeg

OFK Beograd - Seizoen 2026/2027

Een seizoen vol uitersten. We begonnen het seizoen behoorlijk met 9 punten uit de eerste 4 wedstrijden. Daarna wisten we 14 (!) wedstrijden niet te winnen en kwam de laatste plek in de buurt. Na een paar kleine aanpassingen wisten we opeens de boel om te draaien. Zo trainde ik een aanvallende speler om tot wingback, waardoor ik de vorige wingbak centraal in de verdediging kon opstellen. Daar ligt helaas onze achilleshiel. Zo wist ik ook opeens 0-6 te winnen om de wedstrijd erna alweer met 0-6 te verliezen, ik had die midweekse wedstrijd dan ook wat spelers rust gegeven.

Uiteindelijk behaalden we na de kampioenspoule - waarin ik vooral talent speeltijd gaf - een keurige 7e plek. Hopelijk geeft dit een reputatieboost en de mogelijkheid om betere staff aan te trekken. 

Volgend seizoen verwacht ik niet per se een beter seizoen, aangezien er allerlei spelers willen vertrekken / hun contract niet willen vervangen. Dus het is vaak weer een stapje terug om later weer 2 stappen verder te zetten

image.thumb.png.1697527fd53e7f9e9af4ea93667f0e8f.png

image.thumb.png.6b22981ee046fc2e58de922bd9b0c355.png

De youth intake was oke. Zit potentieel in, maar wederom veel negatieve persoonlijkheden. Ik hoop dat ik meer middelen krijg om een betere HOYD te kunnen aantrekken. (En nu bedenk ik mij dat ik de facepack vergeten ben in te laden :) )

image.thumb.png.5656670a6a1956b93b673fcea0a27a75.png

image.thumb.png.4d652942b9b28e0c816617ad5e7a3a44.png

Edited by Chiemel

Seizoen 2026/2027

Met een stuk minder wedstrijden dan in Brazilië zit het tempo er lekker in. Wederom een seizoentje afgerond en dus tijd voor een update.

Transfers:

De eerste verhuur valt te noteren. Een jongen die de 18 gepasseerd is en te kort komt voor het eerste dus hem verhuren lijkt me een goed plan.

Daarnaast nog wat spelers die weinig in actie komen transfervrij laten vertrekken en liefst drie pensioenen. Reservedoelman Mathieu Pichot kwam niet veel in actie. Middenvelder Pierre Ruffaut is inmiddels voorbijgestreefd door Phaëton en in maart van dit jaar besloot ook linksbuiten Joris Cottin te stoppen. Hij had een zware knieblessure waardoor hij op 31-jarige leeftijd afscheid neemt.

Spoiler

image.thumb.png.06838fbc5504e68a06e95230974a955b.png

Coupe de France:

Een paar rondes waarin een berg jeugdig talent speeltijd kreeg voordat we in de 10e ronde Montpellier tegenkwamen. Een spannende wedstrijden die uiteindelijk hun kant op viel mede doordat we besloten doelman Ngongara dit jaar de beker te laten keepen.

Spoiler

image.thumb.png.2ff944ee795c42be9a8aa3394bb857c7.png

Ligue 2:

Het verhaal is al een paar seizoenen hetzelfde. We scoren niet heel veel maar onze defensie staat als een huis en met slechts 22 tegendoelpunten hebben we de beste defensie van de competitie. Uiteindelijk doen we tot de laatste dag mee om het kampioenschap maar na het veilig stellen van promotie besluiten we wat meer jeugd de kans te geven wat uiteindelijk ervoor zorgt dat Toulouse kampioen weet te worden.

Spoiler

image.thumb.png.720f7c6d3bf78a78080998e5927cadec.png

Selectie:

Uitblinkers zijn wederom vooral achterin te vinden. Doelman Maisonnial lijkt nog altijd vastbesloten om te vertrekken na dit seizoen wat een fikse aderlating is. Verder scoren rechtsback Anthony Vacheron, linksback Pierre Nouvel en centrale verdedigers Bryan Nwagbije en Maxence Chapuis uitstekend. 

Spoiler

image.thumb.png.f0a5c5b0f5a528e2392c0cf59ae85907.png

Verder naar voren zien we een stuk groter aandeel aan jeugdig talent die veel minuten maakt. Eigenlijk is alleen rechtsbuiten Jordan Kassa geen newgen in de voorste zes.

Noah Gros:

Belangrijk als de man tussen defensie en middenveld. Daarnaast ook de eerste back-up voor Pierre Nouvel als linksback en met de talentvolle Leccia zal hij daar denk ik volgend seizoen wat meer spelen.

Spoiler

image.thumb.png.61861c1db600a49023aa664204c4085c.png

Kevin Phaëton:

De man waar dit elftal op draait in voetballend opzicht. Na de afgelopen seizoenen als aanvallende centrale middenvelder gespeeld te hebben dit seizoen ingezet al zwervende spelmaker. Heeft nog maar één jaar te gaan van zijn huidige contract en wil op dit moment nog niet verlengen.

Spoiler

image.thumb.png.566af46b98e6720bc403a147942487ea.png

Ugo Fritsch:

Heeft dit seizoen de nodige minuten gemaakt en na een goed begin werd het wel wat minder. Is in principe de eerste keuze aan de zijde van Phaëton als aanvallende centrale middenvelder.

Spoiler

image.thumb.png.8d10fbde732568a00e3d0e2acdfd532d.png

Marius Cissé

Door de blessure en daarop volgend pensioen van Cottin de eerste keuze linksvoorin en is daarin meer dreigend dan echt gevaarlijk. 

Spoiler

image.thumb.png.a50884f66cb072acdbee42f8e539d47a.png

William Gagnant:

Nadat hij zestien werd voor de leeuwen gegooid aangezien ik toch niet onder de indruk ben van de al aanwezige spitsen. Kwa attributen een mooie groei kwa prestaties is het heel erg op en af maar de eerste signalen zijn positief.

Spoiler

image.thumb.png.0050d2a30becdb2f7906c0e688b9738d.png

Jeugd:

Weer een ronkende preview van Gerald Cid met een hoop groene regels. Het resultaat is met vier Elite-talenten wederom redelijk teleurstellend. Zeker als je naar de individuen kijkt is het gewoon weer een redelijke net niet generatie verwacht ik.

Spoiler

image.thumb.png.e8d0a33f44e8d034161de0a835cbafc6.png

Todd Downey:

Het is jong en krijgt een goede potentie voorspeld. Veel meer kan ik er niet van maken.

Spoiler

image.thumb.png.a66e987d38232e7367ab5ad6ae913396.png

Diego Dumont:

Een loper op het middenveld maar verder niet echt veel bijzonders. Werkt hard en goede fysieke basis maar denk niet dat deze jongen echt het verschil gaat maken.

Spoiler

image.thumb.png.05edde3ac9ddb73bef665f8770aadbac.png

Fabrice Francois:

Een linksbuiten die ook in de punt kan spelen en volgens Cid het grootste talent is. Een jongen die denk ik snel aan zal sluiten bij de A-selectie als back-up voor zowel Cisse als Gagnan.

Spoiler

image.thumb.png.60c56312467e04e49f0a81bb8ffc701c.png

Gwendal Navarro:

Fysiek wat bruikbaarder dan Francois maar verder wat minder. Beide zullen vast minuten maken maar echt warm word je er niet van.

Spoiler

image.thumb.png.7316f0d8b11211f4c6b3ce2ec68f0e49.png

Daarmee kwam ook de periode van Gerald Cid aan zijn einde. Voor mijn gevoel moet er meer uit te halen zijn en na een korte zoektocht kwam ik uit bij Mapou Yanga-Mbiwa. Een verbetering kwa attributen, goede formatie en een betere reputatie. Daarnaast is resoluut een prima karakter.

Spoiler

image.thumb.png.4e09b4225ec772a1bee998517810a79f.png

Overige:

Na de promotie was er een tripje naar het bestuur gepland. De afgelopen tijd kwamen de upgrades er niet of met veel moeite doorheen maar deze keer kreeg het budget gelijk een upgrade terwijl de scouting na lichte druk ook een upgrade kreeg. 

Spoiler

image.thumb.png.f74d5343153ac90baff9e8066c8ecbd6.png

image.thumb.png.588af18513df0630abd50b8eed235e0a.png

Addison zou ik voor gaan. Maar ligt ook beetje aan Omgang met media. In principe is Resoluut zeg maar de betere versie van redelijk Professioneel  met professionaliteit tussen de 15 en 20 waar voor redelijk sportief de professionaliteit max 14 is. Verder is het meeste verwaarloosbaar verschil wat je niet echt zal merken maar goede karakters merk je echt 100%.

49 minuten geleden zei Kromnaldo:

Ja dat klopt maar ik moet zeggen dat ik dat zelf wel lekker vind. Lekker snel voor het eggie, haha

Dat op zich wel, maar aangezien de tegenstanders wel eens oefenwedstrijden vergeten te plannen haal ik in de eerste wedstrijden altijd wel wat punten dor fitheid/vorm. Nu had ik aan het begin van het nieuwe seizoen maar 2,5 week, dus aan fitheid werken kon ook niet echt.

Edited by Chiemel

Seizoen 2027/2028

Transfers:

Helaas bracht promotie geen verandering in Anthony Maisonnial's mening over zijn toekomst bij de club. De doelman is de afgelopen jaren een absolute zekerheid in het doel geweest en vertrekt transfervrij bij de club. Drie weken later heeft hij eindelijk een nieuwe club in Dijon FC waar hij als twee doelman zal gaan fungeren in de Ligue 2.

Daarnaast kwam Kevin Phaëton voor de zoveelste keer klagen dat hij bij een grotere club moet gaan spelen. Uitgegroeid tot een belangrijke kracht op het middenveld maar met de belofte zijn volgend seizoen aflopende contract niet te gaan verlengen was het of verkopen of volgend jaar gratis laten lopen. Eerst werd een bod van rond de 9 miljoen van Juventus geaccepteerd waarna FC Porto er een stapje bovenop doet. Een vast bedrag van 10,25 miljoen met opties die op kunnen lopen tot 12 miljoen is het eindresultaat.

Spoiler

image.thumb.png.b50553eb7ec822adc2eb52b5c99e2d06.png

Coupe de France:

Over de beker kunnen we kort zijn. In de negende ronde een eenvoudige winst op een laag spelend team en in de tiende ronde een 3-0 nederlaag bij FC Nantes. 

Spoiler

image.thumb.png.81657aec7d7e90d149f07f66e8a2e703.png

Ligue 1:

Vooraf vreesde ik dat het vertrek van Maissonial en Phaëton zich stevig zou laten voelen maar zeker de eerste speelronde ging uitstekend. Defensief is het lang niet zo stabiel als het vorige seizoenen was maar aanvallend vallen we zeker niet uit de toon. Blessures en vooral een minder presterende spits zorgen in de terugronde dat het nog enigszins spannend word maar eigenlijk komen we nooit echt in de degradatiezorgen.

Spoiler

image.thumb.png.8b076bcfa354ec83d82f3378d7b55f35.png

Selectie:

Eigenlijk geen echte uitblinkers wat gezien het niveau van de meeste spelers zeker geen verrassing is. 

Spoiler

image.thumb.png.723c26321ac42c4ba7192a8ccd055f99.png

Jonathan Gros

De eerste keeper maar door blessures toch wel flink wat keren met Ngongara moeten spelen. Doet het beter dan zijn concurrent maar zijn hoge cijfer is in mijn ogen wat overtrokken.

Spoiler

image.thumb.png.4470974f26239db480584e44d8fc5c83.png

William Gagnant:

Eerste seizoenshelft was hij echt uitstekend op schot maar de tweede helft kwam hij wat dichter bij zijn Xg. Ontwikkeld zich nog steeds prima dus verder niet heel veel te klagen.

Spoiler

image.thumb.png.e7d4e7f5232d3477fe47e584c184a9e3.png

Chuck Kandil:

Waar zijn generatiegenoot Marius Cisse zich redelijk snel in de basis speelde heeft Chuck het iets rustiger aangedaan. Werd eerst vooral gezien als back-up rechtsback maar dit seizoen vaker in het centrum gespeeld en eigenlijk wel tevreden met hoe hij het daar deed.

Spoiler

image.thumb.png.7aef7b7081c39c83c57b7ddf12dae1c8.png

Jeugd:

De preview was met recht spectaculair te noemen. Buiten een van de buitenste middenvelders werd eigenlijk elke spelers door Yanga-Mbiwa met een negen beoordeeld.

Spoiler

image.thumb.png.edb18d27d9f80aa353e13f6397a7bc52.png

De grote vraag is dan ook hoe het uiteindelijk echt uitpakt. En of het nou de promotie, de toegenomen investeringen of de nieuwe hoofd jeugdopleiding maar dit is natuurlijk een bizarre lichting met liefst 12 Elite-talenten. Hierbij natuurlijk wel de kanttekening dat het algehele niveau nog vrij laag ligt en er in mijn ogen geen absolute toppers rondlopen bij ons maar dit stemt zeker hoopvol voor de komende jaren.

Spoiler

image.png.1c6299432889de4fb9f50ee5e6da025a.png

Mickaël Thuillier:

Gros doet het op zich niet verkeerd maar is eigenlijk niet echt mijn type keeper. Thuillier is dat voor mij iets meer dus hij zal volgend seizoen zeker zijn kansen gaan krijgen.

Spoiler

image.thumb.png.ea67f6a72200651950b94cbd007825da.png

Peter Feuerherdt:

Voorlopig hebben we centraal achterin buiten Kandil nog niet veel gehad en mijn eerste indruk van Feuerherdt is gemengd. Zeker positieve dingen maar ook nog een hoop dat groei nodig heeft.

Spoiler

image.thumb.png.295310ddc220e6afe6163cf330e3a642.png

Abdoulaye Camara:

Volgens Yanga-Mbiwa het grootste talent en een jongen die direct bij het eerste aan zal sluiten. Meer een concurrent voor Cissé dan Gaignan verwacht ik.

Spoiler

image.thumb.png.40e63c3e0e47adba43130c1ca2c73d35.png

Samuel Mbarga:

De tweede centrale verdediger en ik zou hem qua basis iets hoger aanslaan dan onze half-Duitse vriend. Nog altijd wel wat groei nodig om een solide centrale verdediger te worden maar zoals gezegd voorlopig buiten Kandil is het nog de originals dus er liggen zeker kansen.

Spoiler

image.thumb.png.4bb52b21b62b4f80cd3827238d2ac55b.png

Noam Cesbron:

Rechtsbuiten is vergelijkbaar met centrumverdediger in dat er nog steeds een originele speler staat. Cesbron is iemand die volgend jaar al een rol zal spelen bij het eerste verwacht ik.

Spoiler

image.thumb.png.16a963165096373554828cfee4ad4fa6.png

Thibault Esteve:

Van nature meer een linksbuiten maar ik denk dat we wel een rol voor hem kunnen vinden rechtsvoorin. Links hebben we al meerder optie maar zoals eerder gezegd is het rechts dunner bezaaid en hebben we met Esteve en Cesbron twee mooie nieuwe opties.

Spoiler

image.thumb.png.916f9b613a896e263533e1030ba25469.png

Zoran Julienne:

We spelen met een een aanvallende centrale middenvelder en ik denk dat Zoran uitstekend geschikt is voor die rol. Misschien nog niet direct in de basis maar als back-up voor Fritsch absoluut een optie.

Spoiler

image.thumb.png.99520c664314d533f8b93e7c85c5cff6.png

Jamal Filali:

Een type waar we er al een paar van hebben en niet direct een verbetering ten opzichte van bijvoorbeeld een Francois vorig seizoen. 

Spoiler

image.thumb.png.1d82eef6b526cdd1de937990c5221db8.png

Yoann Amourette:

Hier word ik zeker heel vrolijk van. Dit seizoen teruggegaan naar een dynamische middenvelder ten opzichte van een zwervende spelmaker maar volgend seizoen zal Amourette die laatste rol krijgen bij het eerste.

Spoiler

image.thumb.png.8bb936c10666aff458bbe18254bff7ba.png

David Grandidier:

Niet één niet twee maar liefst drie centrale verdedigers. Ook een jongen net als Freuerherdt waar ik niet direct iets van verwacht maar in één of twee jaar kan hij zomaar er staan.

Spoiler

image.thumb.png.bdfda9d845836f70390077cd7605d763.png

Amine Rami:

Eentje in de categorie het is veel potentie maar in zijn huidige attributen zie ik niet direct een versterking.

Spoiler

image.thumb.png.b590fc2e75bb7f243f4ad0efc2e12b40.png

Lalaïna Andriamampionona:

Een prachtige naam voor een spelers die ik vooral als ondermaats zou bestempelen.

Spoiler

image.thumb.png.9b98730ff291d997f17f458741b25902.png

Overig:

De verhuizing naar ons nieuwe stadion is afgerond waarmee de huur flink stijgt maar we vanaf eind oktober ook eindelijk meer dan 900 supporters kunnen huisvesten. Daarnaast het geld dat promotie en de transfer van Phaëton binnenbracht goed geïnvesteerd met meerdere upgrade op elke bedenkbaar vlak. Werkzaamheden aan beide complexen zijn op dit moment ook weer in volle gang.

Spoiler

image.thumb.png.a0421d7ede96f38a607bf72030e6a315.png

Er is weer een seizoen voorbij in Servie en dat was het eerste seizoen waarin we europees gespeeld hebben zoals jullie hebben kunnen lezen in de vorige update. Hoe is dat gegaan? In de eerste voorronde van de EL hebben we het Ijslandse Knattspyrnufelag verslagen en in de tweede voorronde Aris uit Griekenland (na penalties). De playoff voor EL moesten we tegen KV Mechelen uit Belgie en die bleken helaas een maatje te groot. Gelukkig stroomden we daarna in de ECL in en daarin hebben we met een 24e plek nog net mee mogen doen aan de tussenronde, waarin we helaas verloren van wederom een Belgische club, namelijk Union St Gilloise. Al met al een prima prestatie van mijn jonge honden en het leverde ook een leuk centje op.

Met deze centjes hebben we weer wat stapjes kunnen zetten, namelijk:

image.thumb.png.e1f0ea02506d0eb31dd30abd89d96f79.png

image.thumb.png.afc518adc2eae5e956fe3b890e99c9b4.png

image.thumb.png.a21ac639fe32010aef1e4944590e654f.png

image.thumb.png.4c916ee9f4d19f7ad05e1e0616e73877.png

Dan het nationale seizoen... Hoe is dat verlopen? In de competitie hebben we wederom onszelf verbeterd met een uiteindelijke 4e plaats:

image.thumb.png.742e8536439bf8a10267d1ad1a5c3a0f.png

image.thumb.png.1435aab613b0a95824d4d395f064e8f3.png

Dan hebben we nog de beker, waarin we dus titelverdediger waren na ons uitstekende campagne een jaar eerder.

Die stunt hebben we dus weten te herhalen! Loting was wederom niet om te klagen want we hebben alle grote ploegen ontweken en die schakelden elkaar allemaal uit, waardoor we de finale tegen een ploeg uit de onderste helft van de competitie moesten spelen en die met 1-0 wisten te winnen.

image.thumb.png.c124f1c73910f18ba074d88476dc6adc.png

Deze prestaties van mijn team hebben mij persoonlijk weer de titel MOTY opgeleverd:

image.thumb.png.6ffc8e5259e155661244b3c58d2ae2d7.png

Sportief dus een behoorlijk goed seizoen, waarin we helaas ook een behoorlijke tegenvaller kregen te verwerken! Onze absolute sterspeler Milovanovic werd door het bestuur verkocht aan topclub Partizan :( Het eerste bod heb ik het bestuur nog kunnen overtuigen hem bij de club te houden, maar bij het 2e bod, kon ik het helaas niet meer tegenhouden. Hij levert de club wel een mooie transfersom op met 2,1 miljoen en ook nog een doorverkooppercentage van 40%! Het ga je goed Marjan! Op naar de Europese top voor een megabedrag!

image.thumb.png.73619da65aae1eece77a9343385f31fe.png

Gelukkig bleef er voldoende talent over en is er ook weer aardig wat talent doorgekomen vanuit de jeugd (voor het eerst ook een Nederlander onder de talenten):

image.thumb.png.ce789d0ff5d996f266e1772902c59852.png

image.thumb.png.96d89ca32d11e2db559dc26a58e43f9d.png

image.thumb.png.c5bfe64dd79a2658a05c53e8e4559652.png

Geen van deze talenten is tot nu toe al direct betrokken bij het eerste elftal maar de talenten uit de voorgaande jaren, blijken goed samen te kunnen spelen en presteren dus prima als team. Hierbij hoe het team einde jaar ongeveer was:

image.thumb.png.7c97d7aa50e45e37390ed9f2b17e0881.png

Hiervan is Milovanovic nu dus vertrokken, maar zijn opvolger bleek beter dan ik had verwacht en al sneller klaar voor het grote werk dan ik hoopte. 

image.thumb.png.57dfba1ee97a159806f3a130e181e8d8.png

Hierbij nog wat screens van sleutelspelers die dus allemaal uit de jeugd zijn gekomen de afgelopen jaren:

image.thumb.png.5268162609f3f811df126d07f47f1910.png

De absolute rots in de branding achterin!

image.thumb.png.729b220abf7b097c292bd19e06ac8e5a.png

De grote spelmaker van het team. Helaas technisch nog behoorlijk wat ruimte voor verbetering, maar ondanks dat wel al heel erg constant voor zijn leeftijd.

image.thumb.png.4632ed13695fcb0bc16fc6df4e607df7.png

Mijn spits die in de competitie 23 goals maakte in 29 wedstrijden. 

image.thumb.png.6cb653d178db23156993d816c8dd7b24.png

Mijn grootste talent op dit moment. Heeft niet voor niks het nummer van Milovanovic gekregen ;) want ik zie in hem de beste speler sinds het vertrek van Marjan. Staat weliswaar aan de andere kant van de aanval, maar heeft minstens net zoveel impact op het spel. 

Tevens hierbij het bewijs dat mijn jeugd gewaardeerd wordt:

image.thumb.png.de451992393374b92806f5b81528aade.png

We beginnen voorname rol in Servische jeugdteams te krijgen en dat stemt me erg tevreden.

Tot slot dan nog het transferoverzicht en dan gaan we weer verder met de uitdaging en hoop ik het gat met de top 3 (Rode Ster, Partizan en Cukaricki) te kunnen verkleinen om de weg naar CL wellicht te kunnen gaan bewandelen.

image.thumb.png.99caebfa2fe85231d5976fc6399eff2a.png

Seizoen 2028/2029

Transfers:

Belangrijkste transfer deze zomer is zonder meer het transfervrije vertrek van Jordan Kassa. De Fransman was sinds de start een gewaardeerde kracht rechtsvoorin maar met de komst van meerdere talentvolle rechtsbuiten voelde ik dat het tijd was om afscheid te nemen van deze 31-jarige. 

Daarnaast een paar spelers weten te verhuren maar vind het voorlopig vechten tegen de bierkaai om spelers echt verhuurd te krijgen waarbij ze ook verwacht worden te spelen.

Spoiler

image.thumb.png.6cb2c106b996c76d8e338886b4c9c3c3.png

Coupe de France:

Dankzij een uitblinkende Gagnant wisten we eenvoudig te winnen van Pau waarna we gekoppeld werden aan Lyon dat simpelweg een maatje te groot is.

Spoiler

image.thumb.png.3ab959750f232785cda1fe450782555b.png

Ligue 1:

Waar we vorig jaar goed aan het seizoen begonnen en daarna inzakten was dat dit seizoen eigenlijk het omgekeerde. Na een moeizame start was de groei bij de jongelingen duidelijk zichtbaar in het verloop van het seizoen en uiteindelijk eindigen we op dezelfde plek als vorig seizoen maar met twee punten meer. 

Spoiler

image.thumb.png.d0657886fff5e85f97a83f6e298da86d.png

Selectie:

Voorin zijn we net als afgelopen seizoen vooral afhankelijk van diepe spits William Gagnant terwijl in het doel Mickaël Thuillier de concurrentiestrijd met Jonathan Gros in zijn voordeel besliste. Verder is het positief om te zien dat er met rechtsback Anthony Vacheron en Bryan Nwagbije nog slechts twee "originals" veel in actie komen.

Spoiler

image.thumb.png.f74263c0ba0207a1b58638455b6b20f5.png

Mickaël Thuillier:

Begon nog wat moeizaam maar ontwikelde zich uitstekend en volgend seizoen zal hij ook wederom de voorkeur krijgen in het doel. 

Spoiler

image.thumb.png.906fc6cb09268c7bca26848e862cd71f.png

Noah Gros:

Begonnen als verdedigende middenvelder maar aangezien hij redelijk aan zijn max zit en we op de flanken niet echt grote talenten hebben is hij nu de vaste linksback. Gewoon een betrouwbare jongen.

Spoiler

image.thumb.png.8a91101a028d9907b1490d561d0290b8.png

Yoann Amourette:

Werd bij zijn komst vorig jaar al heel blij en heeft prima aan de verwachtingen voldaan. Nog wat wisselvallig maar ontwikkeld zich uitstekend.

Spoiler

image.thumb.png.b6dc5f9438cab8ff63e14fd7ef65ddf4.png

William Gagnant:

De man van de doelpunten en doet het gewoon prima. Staat in de belangstelling van enkele Portugese topclubs maar hoop hem in ieder geval nog een seizoen te kunnen houden.

Spoiler

image.thumb.png.8bdd7a1d1cd8933f6d9950ffeffef685.png

Jeugd:

Helaas geen preview dit jaar maar bedenk iets met een berg groene regels en je zit waarschijnlijk goed. Voorlopig zeer tevreden met Yanga-Mbiwa want na de 12 elite-talenten van vorig jaar volgen er dit seizoen wederom 12. Nu is de benaming Elite in sommige gevallen misschien vooral te danken aan het niveau binnen de club maar ook dit jaar zitten er weer een paar heerlijke spelers tussen.

Spoiler

image.thumb.png.a1ce70dcefeebfe60b9b53e6234e374a.png

Robin Vallet:

Zal niet direct concurreren met Thuillier maar absoluut een jongen waar ik de potentie in zie om dat ooit wel te doen.

Spoiler

image.thumb.png.cd0caa148afec3c3dc14042fb5ef922b.png

Nabil Sekkat:

De enige niet 5-sterren speler en vooral fysiek niet wel de nodige groei nodig om een rol te kunnen spelen.

Spoiler

image.thumb.png.f26796c331e0c420838fda17d15fa130.png

Yideric Mallard:

Een prima linksbuiten maar stiekem hoop ik zijn anticiperen en beslissingen omhoog te krijgen zodat hij in de spits een rol kan spelen.

Spoiler

image.thumb.png.48a36c0490fee77e83058f3ffc354092.png

Laurent Reix:

We zitten inmiddels op 5 of 6 spelers die van nature linksbuiten kunnen spelen. Deze jongen past naadloos in het grootste deel van dat rijtje.

Spoiler

image.thumb.png.e610e6c53f9f61de8c5912b4b2e59dac.png

Mbaye Gomis:

Schoffelaar voor de defensie. Mist nog wat kracht maar verder niet veel mis.

Spoiler

image.thumb.png.e275d67828dc2b4c80f4b550e2936086.png

Benjamin Lachaud:

Na de afgelopen lichting qua middenvelders word ik hier niet direct enthousiast over. Niet echt veel mis maar ook geen jongen die ik snel bij het eerste verwacht.

Spoiler

image.thumb.png.2cc3ec836883a8ad4c5c87476fe71aeb.png

Júnior Alves:

Had ik al gezegd dat we een overschot aan talentvolle linksbuitens hebben?

Spoiler

image.thumb.png.3445c48c42a55c44df61bf4c9b8493a6.png

Thomas Reynaud:

Word zelf wat enthousiaste van Gomis maar ook deze jongen heeft zeker wel potentie.

Spoiler

image.thumb.png.5d6a58cec1043991a946dbc22eab9a93.png

Benjamin Lebreton:

Een enorm talent met wel wat aanmerkingen qua persoonlijkheid en vastberadenheid. In principe bijna zonde om het centraal achterin te gebruiken maar verwacht wel dat dat zijn plek zal worden.

Spoiler

image.thumb.png.f45a5f1b46f9410dc082eef624593047.png

Gabin Andre:

Waar het linksvoorin een flinke strijd is kunnen we daar op rechts nu ook een derde toevoegen. Met Cesbron en Esteve(die vorig seizoen vooral op links speelde) hadden we twee optie en Andre is een prima toevoeging daarin.

Spoiler

image.thumb.png.a935e01b3a9aa6483709cc620d8b4df6.png

Thibaud Lafon:

Geen idee wat het is met FM maar ze houden van trage backs. Helaas ben ik daar over het algemeen niet de grootste fan van.

Spoiler

image.thumb.png.e9ee55a811c9e3a4aa4d6de34346737e.png

Florent Fages:

We spelen met de punt naar achter en ik denk niet dat Fages daar verandering in zal brengen. Zal dus als centrale middenvelder getraind worden.

Spoiler

image.thumb.png.2b18bccc583a7706e73e6ecb8866560d.png

Overige:

Wederom een upgrade aan de faciliteiten weten af te ronden en ook weer begonnen aan de volgende upgrade. Daarnaast de laatste verhoging van de jeugdopleiding erdoorheen gekregen. Daarnaast heeft het bestuur besloten om plannen te maken voor een nieuw stadion. Niet helemaal verwacht aangezien we vorig seizoen pas het huidige door de gemeente gebouwde stadion betrokken.

Spoiler

image.thumb.png.e076724bab77ca4f9c771db1d6ce4247.png

image.thumb.png.4f2a3b98faac41e8b56068ebbb027521.png

Edited by Jeroen.

4 minuten geleden zei Chiemel:

Aangezien het me niet lukt om een professional aam te nemen, wat zijn positieve HOYD persoonlijkheden? Online moeilijk te vinden, gaat met name over spelers. Zijn fairly professional en fairly determined positief?

In principe geld hetzelfde voor HOY als voor spelers omdat de reden voor de persoonlijkheid bij het doorgeven hiervan ligt. 

Merthyr, deze game is voorbij. in het 2e seizoen besloot mijn beste speler ons te verlaten. Het was een regen van het eerste seizoen waar ze geen fatsoenlijk contract voor hebben gemaakt, dus liep die gratis de deur uit. Het liep toen al niet, maar daarna zakte ik van de 12e naar de 20e plek, en het einde was nog niet in zicht. Ik dacht wacht de intake nog even af, maar die was helemaal ruk. dus bijltje er bij neergegooid.

Bognor Regnis (ben vastberaden om in Engeland te slagen ) 

Seizoen 1 

Stand:

Prima 12e plek, 

1420814973_1-stand.thumb.jpg.3adc3f53841429fa92d427abf08dc41e.jpg

Prognose:

veel 9's , we gaan het wel zien.

Alles is bruikbaar (behalve vleugelaanvallers)

1467551947_1-prognose(1).thumb.jpg.8d4439b4e4b93921572f21c07b867526.jpg

Intake: 

Denk maar 3 of 4 spelers die het gaan redden denk ik, maar we gaan het zien. 

81627054_1-intake(1).thumb.jpg.197ebec77039134d0d758a95ae4551fe.jpg

Deze komt er wel, krijgt al meteen een basisplek bij gebrek aan beter.

897719267_1-talent1(1).thumb.jpg.52d4ccc6576a87e998044c9f87c661b9.jpg

Ik speel met 3 spitsen, dus ondanks zijn 1/2 ster, mag die aansluiten. Hier zie ik wel potentie in. Hoge vastberadenheid, redelijk snel, en ook afwerken, eerste balcontact zijn 'al' 7, dus met wat groei kan dit wel iets worden

1993401190_1-talent2(1).thumb.jpg.cf047a9e1a4b1533e61fe0ca9de434a4.jpg