Jump to content

FM Café

Fantasy

Recommended Posts

3 minuten geleden zei neva:

Damn. Die kan rechtstreeks naar het recordtopic. Is mij nog nooit gelukt verdorie. Netjes man! 

Bewust op gespeeld ook?

5ffbcef016f08efe0cb10477c294043e.png

Niet per se maar mijn tactiek is ook vrij defensief. Spelen vooral op de counter maar het werkt, ook nationaal. Ik hoef ook niet per se alles met 10-0 te winnen ofzo

6 uur geleden zei Willem:

Ik wil me met Spurs een beetje richten op talenten onder de 20 en heb daarvoor een filter gemaakt die wel handig is bij het zoeken van spelers (players in range in je scouting). De filter bevat eigenlijk heel simpel de grote competities (top 5, Portugal en NL), maximum leeftijd van 18 en minimaal aantal wedstrijden 1. Alle talenten die dus onder de 18 zijn en minimaal 1 wedstrijd op het hoogste niveau hebben gespeeld komen naar voren. Zoals je hieronder kan zien zitten daar wel leuke talenten tussen (waarbij Kane Fullalove alleen al qua naam een carrière bij Tottenham verdient)

image.png.407c4011d0fa227d34bad47e30fea167.png

Een andere wel handige filter is eentje van spelers die maximaal 18 zijn en minimaal 1 interland hebben gespeeld. Dan moet je wel de Chilenen, Colombianen en Bulgaren van de Haïtianen en Sint Lucianen onderscheiden maar daar kan zeker een pareltje tussen zitten :D 

Talents.fmf 13 kB · 2 downloads

Hoe moet ik dit doen?

Filter plaatsen in mijn documenten/sports interactive/football manager 2023/filters (als de map niet bestaat even aanmaken).

Dan naar je zoekscherm om spelers te zoeken, klik je linksonderin op het tandwiel en kies je 'manage filters' en dan 'import filter'.

image.thumb.png.91912b3a45207d8af9725b79c92c64a5.png

11 uur geleden zei neva:

Filter plaatsen in mijn documenten/sports interactive/football manager 2023/filters (als de map niet bestaat even aanmaken).

Dan naar je zoekscherm om spelers te zoeken, klik je linksonderin op het tandwiel en kies je 'manage filters' en dan 'import filter'.

image.thumb.png.91912b3a45207d8af9725b79c92c64a5.png

Er komt geen enkele speler naar voren bij mij. Ben Ajax. Kan dat?

De januari window is geüpdatet, de serie is gekeken en de liefde voor Engels voetbal heeft de doorslag gegeven.  Het wordt tijd voor de eerste echte FM23 uitdaging.

afbeelding.png.1de0fbda86a56a95a6628083e310c5ef.png

Een novelle bijhouden blijkt, ondanks de liefde voor 'geromantiseerde' verhalen en de prachtige voorbeelden hier op het forum, te veel werk. Daarom zal ik jullie af en toe op de hoogte houden van mijn save hier in het café.

We gaan eerste starten met alles up to date te maken, zo dat de game direct lekker kan gaan lopen. In een sneakpreview voor de update aan, werd al duidelijk dat de doelstelling er ééntje is waar we niet omheen kunnen. Alleen plek 1 telt. Wordt het een succes story? Of is het na één seizoen al afgelopen.

We gaan het meemaken.

Leuk zo'n tactiek waarbij je met één spits speelt die dan de primaire doelpuntenmaker moet zijn.

Dit is de spits van de -19:

image.png.49d0a0f147f646418dfe456ee19b9628.png

Dit is de spits van de -21:

image.png.00c3e8bbab23433463b03256982ff8e1.png

Dit is de spits van het eerste:

image.png.cacd310eb04ac6cd056c8a94b5e7407e.png

Op 4-2-2023 om 19:29 zei neva:

image.png.94cd01062fb6bfd442d0159fb0ab4b7e.png

Ah potverdorie nét de 100 niet gehaald. Balen.

Op 4-2-2023 om 19:51 zei neva:

Ja. Gelijk nieuwe spits moeten halen.

image.thumb.png.03dbb00925b8a5181bbc3cdc166edd2b.png

14 miljoen. Van Barca B. Groot. Snel. Sterk. En goed. :classic_love:

image.thumb.png.5cf28e1f84141078f374257623992833.png

#autofellatio

Edited by neva

Op 4-2-2023 om 17:29 zei Willem:

Ik wil me met Spurs een beetje richten op talenten onder de 20 en heb daarvoor een filter gemaakt die wel handig is bij het zoeken van spelers (players in range in je scouting). De filter bevat eigenlijk heel simpel de grote competities (top 5, Portugal en NL), maximum leeftijd van 18 en minimaal aantal wedstrijden 1. Alle talenten die dus onder de 18 zijn en minimaal 1 wedstrijd op het hoogste niveau hebben gespeeld komen naar voren. Zoals je hieronder kan zien zitten daar wel leuke talenten tussen (waarbij Kane Fullalove alleen al qua naam een carrière bij Tottenham verdient)

image.png.407c4011d0fa227d34bad47e30fea167.png

Een andere wel handige filter is eentje van spelers die maximaal 18 zijn en minimaal 1 interland hebben gespeeld. Dan moet je wel de Chilenen, Colombianen en Bulgaren van de Haïtianen en Sint Lucianen onderscheiden maar daar kan zeker een pareltje tussen zitten :D 

Talents.fmf 13 kB · 5 downloads

Goede tip! Heb ze even geprobeerd en een heel stel talenten gevonden die ik nog niet eerder had ontdekt.

22 minuten geleden zei Aaron21:

Weet niet hoe goed die zijn, maar moet een diepe spits zijn die een beetje kan afwerken.

Geelmuyden een optie? Weet niet hoe goed die nog is in FM23 maar enkele edities terug kon dat een wereldspits worden!

Anders Fiabema misschien?

d5d78de574f63eb00bc0ba50a50cf3cb.png

In seizoen drie ook de Champions League behaald met Anorthosis Famagusta en voor het eerst de nieuwe opzet in mijn savegame. Ik hoop tegen Braga wat puntjes te kunnen pakken, wellicht dat Sociedad en Nice ons team onderschatten maar ik acht de kans heel klein om te overwinteren.

Less than a mile from the centre of Town
A famous Old stadium crumbling down
No-one's invested so much as a penny
Bring on the Deadpool and Rob McElhеnney

We zijn nog geen dag verder in de vroege start van juni 2022. Maar we zijn al wel veel wijzer. Bewust is de keuze gemaakt om de transferperiode uit te zetten in het eerste half jaar van de game. Na een blik op de selectie en met de beoogde speelstijl in het achterhoofd, hebben we hier al snel spijt van. De selectie is klein en veel posities zijn niet dubbel bezet. Het wordt A hell of a job, om bij de eerste drie te zitten bij het ingaan van de winterperiode. 

De beoogde speelstijl moet aanvallend en aantrekkelijk zijn. Er is gekozen voor een Asymmetrische 4-4-2 opstelling. 

Met de sterren Thomas O'Connor (Segundo Volante), Ollie Palmer ( hele hele sterke Targetman) en grote ster van Wrexham Paul Mullin (Schaduwspits), gaat de opstelling er als volgt uit zien. 

Er zullen spelers omgeturnd moeten gaan worden in de rol van Balafpakker en Naar Binnenkomende Vleugelspeler. 

Ollie Palmer

Targetman (O) 

Paul Mullin

Schaduwspits (A) 

Anthony Forde

NBV (ondersteunend)                                                                                                 Vleugelspits (A)

Thomas O'Connor                                   

Segunda Volante (A)                    Balafpakker (V)

Callum MacFadzean       Aaron Hayden                        Ben Tozer                  Bryce Hossanah

VleugelDEF (A)                 Centrale DEF (V)                   Centrale DEF (V)              VleugelDEF (O)

Rob Lainton
                                                                        Doelman (V) 

Edited by Kevinoz87