Djurovski Geplaatst 7 januari Share Geplaatst 7 januari Zo werkt dat niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mascini Geplaatst 5 maart Auteur Share Geplaatst 5 maart Ah, dan zal ik morgen weer even updaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mascini Geplaatst 7 maart Auteur Share Geplaatst 7 maart (bewerkt) John minderde wat vaart. Ook hij had door dat ze niet zomaar een weg waren ingeschoten. Het zag er een stuk beter uit, alsof ze uit de favela reden, weer de ‘normale’ wereld in. Maar iedereen wist dat dat niet het geval was. Er was wel een schil in de bebouwing waar de criminelen uit de sloppenwijken liever niet kwamen, vooral vanwege de draaiende camera’s. Maar duidelijk was dat dat hier nog niet het geval was. De woningen aan de asfaltweg waren iets beter dan de golfplaatdakhuisjes waar ze eerder voorbij raasden, maar in Nederland zou zelfs een dakloze hier nog voor bedanken, dacht Oscar. Aan het eind van de weg doemde een groot hek op. John bleef rijden, hij had geen keus. Dat wist hij ook. Wanneer ze de Hummer om zouden draaien, zou er vast een fuik klaarstaan om ze alsnog te pakken. Ze zaten muurvast. De huisjes aan de kant van de weg hielden op en werden vervangen door platanen. Een grote groene oase, zo vlak na een krottenwijk. Er begon Oscar iets te dagen. John stopte de Hummer voor het hek. Door de spijlen was een villa te zien. Bijna kreeg Oscar een dejavu van het begin van deze reis. Toen hij werd opgesloten in een bovenkamer, om hem uiteindelijk hier in Brazilië een jongetje te laten scouten. Lekker avontuur zo, dacht hij cynisch. In de auto keken ze verwoed om zich heen. Ze stonden voor een dicht hek, maar voor de rest was de weg verlaten. Een van de camera’s aan het hek draaide hun kant op, wees John. En na een paar seconden klonk er een klik. Het hek draaide naar binnen toe open. De eigenaar van de villa wilde blijkbaar dat ze naar binnenkwamen. “Ik weet niet of dit een goed idee is”, merkte John op. “Hebben we een keus?”, reageerde Oscar. John haalde zijn schouders op. Ook hij wist dat ze nu overgeleverd waren aan de goden. En dus liet hij het koppelingspedaal opkomen en reden ze langzaam de oprijlaan op. --- We gaan weer verder: @Marius @Nom de Guerre @ElMarcos @delichris @LouisPSV@Kevinoz87@KayDeManaager@keano77 @Djurovski @Skyrr_Remco@Thomassje123 @Djurovski@Copywriter@Keeza 7 maart bewerkt door Mascini Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Weer een cliffhanger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Naast de favela hebben ze daar toch precies ook genoeg luxueuze villa's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Wat een avontuur weer. Benieuwd van wie de villa is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart We zijn weer terug bij af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Heel benieuwd naar dit vervolg weer zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mascini Geplaatst 10 maart Auteur Share Geplaatst 10 maart Het verschil tussen de oprijlaan en de straatjes waar ze net doorheen waren gecrosst was bijna buitenaards te noemen. Er stonden grote stenen beelden van leeuwen, adelaars, krokodillen en draken. Aan de linkerkant was iets dat op een dierentuin leek. Een grote kooi met daarin drie ijsberende tijgers. Klaar om iedereen te verscheuren die net iets te dicht in de buurt kwam. Oscar slikte. Dit kon echt zomaar verkeerd aflopen. Aan de rechterkant was een groot park. Met fonteinen, bankjes, veel groen en een grote vijver met vissteiger. Wat ze buiten de poorten tekort kwamen – alles van luxe – was hierbinnen in overvloed. Het begon Oscar langzamerhand wel te dagen wat dit was en waarom de criminelen hier echt niet naartoe wilden. Ook hij had films als Scarface en de series over Pablo Escobar gezien. Dat ademde dit sfeertje, de overdaad en de gedrukte agressie die ook voelbaar in de lucht hing. Zijn vermoedens werden ondersteund toen hij bij de villa aankwam. De oprijlaan van grind eindigde voor een trap van een paar treden naar de voordeur. Aan weerskanten van die deur stond een bewaker, met automatisch geweer. John draaide zich om, voordat hij uitstapte. “Ik vraag mij af of we niet alleen maar meer in de shit zitten”, verzuchtte hij. Ook hij had door wat dit was. Ook Oscar stapte de wagen uit, net als de twee kleerkasten. Ze hadden alle vier de schietpartij en de achtervolging overleefd, maar de Hummer was er zwaar aan toe, zag Oscar nu. De kolossale wagen zat vol met deuken, butsen en krassen. In de wagen lagen scherven van uit elkaar gespat glas. Langzaam liepen ze naar de trap. De schemer begon in te dalen en de lampen in de indrukwekkende tuin schoten aan. Nog even en het was pikkedonker. Ook dat kon er nog wel bij, dacht Oscar. Toen schoot de voordeur open. “Oscar! Lang niet gezien. Kom hier, dan kijk ik even naar je oor.” --- Dank weer! @Marius @Nom de Guerre @ElMarcos @delichris @LouisPSV@Kevinoz87@KayDeManaager@keano77 @Djurovski @Skyrr_Remco@Thomassje123 @Djurovski@Copywriter@Keeza Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart Een bekende dus maar de vraag is wie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart Niet elke bekende is iemand die je even graag terug ziet gok ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart Duidelijk iemand die Oscar kent. Hopelijk kalmeert het hem iets. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mascini Geplaatst 18 maart Auteur Share Geplaatst 18 maart Oscar begon te lachen. Hadden ze zich hier zo druk over gemaakt? Hij wist nu dat het wel goed zat. Hier kon ze niets gebeuren. “Romelu! Zeker lang niet gezien. Hoe gaat het met je?” Hij liep de trap op en omhelsde de Braziliaan. “We hebben een nogal wild ritje achter de rug gehad om hier te komen, we lusten wel wat drinken” Nu begon ook Romelu te lachen. “Kom binnen vrienden, de ijsthee staat koud.” Romelu was een van de gouden tipgevers van Oscar uit de eerdere gouden tijden. De Braziliaan wordt gezien als de koning van de favela. Een rijke Joe Carioca. Geliefd bij velen, altijd een woordje klaar. De verhalen over Romelu kende Oscar natuurlijk ook. Laten we het erop houden dat Quincy Promes een kleine vis is vergeleken met deze man met diamantenaugen. Toch had Oscar altijd goed contact met hem gehad, nadat hij een keer op een stoffig veldje een linksback stond te bekijken. Ze waren aan de praat geraakt, en hielden sindsdien contact. In ruil voor wat voetbalkaartjes kreeg Oscar de beste namen door. Nadat Romelu het verhaal had gehoord, had hij alleen geknikt en naar de kleur auto gevraagd, Meer niet. Daarna had hij Oscar, John en de Gorilla’s nog een drankje gegeven. “Eten jullie ook mee?”, vroeg zijn vrouw Lena. En een uurtje later zaten ze al een feestelijk gedekte tafel. Net nadat ze geproost hadden, kwam een van de bewakers van het huis de eetkamer in. Hij snelde naar de huisbaas en fluisterde iets in zijn oor. Romelu stond op: “Ik moet jullie iets laten zien.” --- Dank weer! @Marius @Nom de Guerre @ElMarcos @delichris @LouisPSV@Kevinoz87@KayDeManaager@keano77 @Djurovski @Skyrr_Remco@Thomassje123 @Djurovski@Copywriter@Keeza Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart Weer zo'n einde hoor je doet het bewust he Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Toch lekker zulke vrienden te hebben. Maar je maakt het toch iedere keer weer spannend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart The neverending story Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart We blijven toch elke keer weer terugkomen voor meer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Wat een aanloop om dan een vriend tegen het lijf te lopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Ben benieuwd wanneer het eindelijk een voetbalverhaal wordt? Er zijn er al veel die afgehaakt zijn maar ik blijf je volgen want je blijft me triggeren met je cliff hangers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mascini Geplaatst 19 maart Auteur Share Geplaatst 19 maart Langzaam stonden ze op en liepen ze naar buiten. Best zonde, dacht Oscar. Het eten zou zo koud worden. Maar nadat ze de kamer uit waren gelopen, hoorde hij hoe het personeel het eten afdekte. Van die stalen cloches. Ietwat ouderwets, maar goed passend. Daarnaast was het hier in Rio nog altijd aardig aan de temperatuur. Dus of het eten écht zou afkoelen, dat was nog maar de vraag. Buiten op het grindpad voor de fontein stond de auto die ze achternagezeten had. Vol deuken, butsen en kogelgaten. Van de schoten van de Gorilla’s, maar ook van eerdere schietpartijen. Dat kon niet anders. Een vergiet liet minder water door dan dit barrel, bedacht Oscar. De banden van de auto waren lekgestoken, de ruiten ingeslagen. Er was weinig eer meer te behalen. Op een teken van Romelu kwam een van zijn mannen met een jerrycan aanlopen. Hij besproeide de wagen rijkelijk. Van binnen en van buiten. Benzine, rook Oscar. Dat kon niet missen. “Deze mannen zullen niet meer achter jullie aanzitten”, bezwoer Romelu. “Tenminste, niet meer met deze auto”, grinnikte hij. “En ook niet de komende tijd. Ze zullen het eventjes rustig aan moeten doen.” Oscar keek hem vragend aan. “Geloof mij, je wil het niet weten”, beantwoordde de gastheer zijn blik. “Het is echt beter van niet. Maar zo werkt het hier. Het is eten of gegeten worden. En over eten gesproken: zullen we maar weer naar binnen gaan? Straks zijn de kippenpootjes koud, en geloof mij. Die pootjes van Lena zijn echt heerlijk, maar warm nog een stuk beter. Kom aan tafel even naast mij zitten, als je wil. Ik heb een verzoekje.” Spoiler Ik snap niet zo goed nog hoe alle codering werkt. Dus ik hoop dat het zo goed gaat haha. Mocht iemand iets anders willen zien, dan hoor ik het wel. Ik update nu een beetje lukraak, wanneer ik tijd heb. Suggesties voor verhaallijnen mogen in de DM. Mooie banner voor boven het verhaal is ook welkom, dan oogt het misschien wat beter. Er komt een link met FM, want dat moet volgens de regels. De vraag is alleen wanneer en op welke manier Bedankt voor alle reacties! Een deel is inderdaad gestopt met volgen. Daarom maar even opnieuw de vraag, wil je dat ik je tag bij een update? Roep dan eventjes, dan ga ik die lijst opnieuw maken. 18 uur geleden zei Djurovski: Weer zo'n einde hoor je doet het bewust he Nou ja, dat hoort wel een beetje bij een spannend verhaal he.. 8 uur geleden zei delichris: Toch lekker zulke vrienden te hebben. Maar je maakt het toch iedere keer weer spannend. Dankjewel! 6 uur geleden zei Nom de Guerre: The neverending story Ooit stopt het. Met een knal. 6 uur geleden zei ElMarcos: We blijven toch elke keer weer terugkomen voor meer! Gelukkig maar, anders kan ik net zo goed stoppen. 5 uur geleden zei Marius: Wat een aanloop om dan een vriend tegen het lijf te lopen Wie zegt dat de aanloop voor de ontmoeting was? 2 uur geleden zei Copywriter: Ben benieuwd wanneer het eindelijk een voetbalverhaal wordt? Er zijn er al veel die afgehaakt zijn maar ik blijf je volgen want je blijft me triggeren met je cliff hangers. Het is toch al een aardig voetbalverhaal? Of wil je er meer wedstrijdelement in hebben? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Een verzoekje meer of minder, dat kan er ook nog wel bij! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Benieuwd wat dit nieuwe verzoekje weer is. Zeker is dat Oscar eigenlijk al in bed ligt met mensen die hij beter had kunnen vermijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Een probleem minder, maar of dat echt zo is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Gevoerd aan de zwerfhonden of gevallen uit een helikopter vermoedelijk. Ach lekker aan kippenpoot is dan heel logisch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mascini Geplaatst 14 april Auteur Share Geplaatst 14 april (bewerkt) Het eten was voortreffelijk. En ook vrij overdadig. Maar de mannen klaagden niet. De avonturen in de favera hadden veel energie gekost. Het eten was dus meer dan welkom. Een paar gangen, een voortreffelijk toetje en koffie met wat lekkernijen. Het ontbrak hun aan niets, het was bijna alsof ze op ze gewacht hadden. Alsof de criminelen ze expres hiernaartoe gejaagd hadden. Die gedachte schoot wel even door Oscar zijn hoofd. Maar al snel zette hij die hersenkronkel van zich af. Hij kende deze man al jaren. Romelu had hem altijd geholpen en hij ook hem. Romelu was als soort van zaakwaarnemer van de favela-wonderkids altijd goed beloond. Oscar had dan ook geen enkele reden om hem te wantrouwen. Na het eten nam Romelu hem even apart. “Voor mijn spijsvertering is het altijd lekker om eventjes een rondje te lopen buiten. Zin om mee te gaan? Ik moet je nog iets vragen.” Oscar stemde in. Het overdadige eten had hem loom gemaakt, en hij hoopte dat de frisse lucht hem een oppepper zou geven. Van die frisse lucht was echter geen sprake. Het was nog altijd verstikkend warm. Brazilë, Oscar kon daar maar slecht aan wennen. Romelu zag dat hij het warm had, het zweet stond op Oscars voorhoofd. “Kom we gaan door het park, daar is het wat koeler”, hij wees richting de bomen. De dierentuin die Oscar eerder zag, bleek ook echt zo te zijn. Hij zag flamingo’s, aapjes, allerlei andere tropische dieren en inderdaad een grote kooi met tijgers. Die waren druk in de weer, ook zij hadden etenstijd. Oscar zag iets bekends in de kooi. Toen hij eenmaal doorhad wat dat was, keek hij Romelu met grote ogen aan. Die zag de schrik. “Vraag het maar niet, want ik heb iets belangrijkers dat ik jou moet vragen.” Op 19-3-2024 om 15:50 zei Marius: Een verzoekje meer of minder, dat kan er ook nog wel bij! Zit ook wel weer wat in he.. Op 19-3-2024 om 16:19 zei ElMarcos: Benieuwd wat dit nieuwe verzoekje weer is. Zeker is dat Oscar eigenlijk al in bed ligt met mensen die hij beter had kunnen vermijden. Dat zou je haast denken he? Op 19-3-2024 om 17:14 zei delichris: Een probleem minder, maar of dat echt zo is? Waar problemen verdwijnen, doemen nieuwe op. Op 19-3-2024 om 20:03 zei Djurovski: Gevoerd aan de zwerfhonden of gevallen uit een helikopter vermoedelijk. Ach lekker aan kippenpoot is dan heel logisch Is het wel een kippenpoot? Dank weer! @Marius @Nom de Guerre @ElMarcos @delichris @LouisPSV@Kevinoz87@KayDeManaager@keano77 @Djurovski @Skyrr_Remco@Thomassje123 @Djurovski@Copywriter@Keeza 14 april bewerkt door Mascini Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten