Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Arbitrage

MetalMichael

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden zei MetalMichael:

Ja, precies dit. Dat het enkel effect heeft op de lopende wedstrijd.

Maar waarom wil je precies alleen effect heeft op de lopende wedstrijd? Rood is toch rood, of het direct is of twee keer geel is nog  steeds rood... 

Alleen meestal wel minder heftig maar dan nog.... Ik vind zelf wel prima. Tegen normale rode kaarten kan je in beroep gaan, als je voor 2 keer geel doet, dan is het in mijn ogen dwijlen met de kraan open... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

2 minuten geleden zei Kyrill:

Maar waarom wil je precies alleen effect heeft op de lopende wedstrijd? Rood is toch rood, of het direct is of twee keer geel is nog  steeds rood... 

Alleen meestal wel minder heftig maar dan nog....

Zie het als schuldig zonder verdere straf. Bestaat in het strafrecht ook gewoon. 

2 minuten geleden zei Kyrill:

Ik vind zelf wel prima. Tegen normale rode kaarten kan je in beroep gaan, als je voor 2 keer geel doet, dan is het in mijn ogen dwijlen met de kraan open... 

Waarom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei MetalMichael:

Zie het als schuldig zonder verdere straf. Bestaat in het strafrecht ook gewoon. 

Waarom?

Maar dan maakt een late tweede gele kaart dus helemaal niks uit.... 

Als je toch niet geschorst wordt.... 

Omdat je al geel hebt en had? Ga je dan tweede kaart aanvechten? 1e?allebei? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kyrill:

Maar dan maakt een late tweede gele kaart dus helemaal niks uit.... 

Als je toch niet geschorst wordt.... 

Tuurlijk wel, je mist een deel van de wedstrijd op dat moment.

Zojuist zei Kyrill:

Omdat je al geel hebt en had? Ga je dan tweede kaart aanvechten? 1e?allebei? 

Geen idee. Denk dat het voor mij vooral een beetje raar voelt dat je een rode kaart krijgt, automatisch een wedstrijd geschorst wordt, zonder dat je er iets tegenin kan brengen, terwijl je als het een directe rode kaart was dat wel kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijk eens we oneens zijn. Laat Groningen maar aanvechten, zien we daarna wel hoe en wat verder. 

Ja oké maar is verschil tussen rood als tweede gele kaart, heel vroeg in de wedstrijd of heel laat. Ik kan me voorstellen drempel om 2e geel te pakken als er geen standaard 1 duel schorsing is wel lager is en kan worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kyrill:

Duidelijk eens we oneens zijn. Laat Groningen maar aanvechten, zien we daarna wel hoe en wat verder. 

Ja oké maar is verschil tussen rood als tweede gele kaart, heel vroeg in de wedstrijd of heel laat. Ik kan me voorstellen drempel om 2e geel te pakken als er geen standaard 1 duel schorsing is wel lager is en kan worden. 

Precies het dilemma dat ik in mijn eerste post hierover schetste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei MetalMichael:

Precies het dilemma dat ik in mijn eerste post hierover schetste.

Heb nog over nagedacht MM. Je bent wel sneue speler als je team, opzettelijk in de steek gaat laten. Ik denk wel mee zal vallen, als er geen schorsing komt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Djurovski:

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=416052

Je hebt er dus geen kloten aan en kostte minimaal een punt maar de 2e gele kaart was dus onterecht. Wat de meeste ook al vonden

Ja maar Feyenoord heeft in het begin van het seizoen de scheids zo vaak tegen gehad!!1111!!

Wel enorm zuur voor Groningen dit, je zult straks maar een punt te weinig hebben en eruit vliegen hierdoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei joostmakaay:

Ja maar Feyenoord heeft in het begin van het seizoen de scheids zo vaak tegen gehad!!1111!!

Wel enorm zuur voor Groningen dit, je zult straks maar een punt te weinig hebben en eruit vliegen hierdoor.

Ja want alleen door de rode kaart viel de goal..  

Wat een onzin. Ook met 11 man stonden ze volledig onder druk en speelde ze schijtvoetbal zonder zelf ook maar iets te willen forceren aanvallend. Dus de goal had ook met 11 tegen 11 kunnen vallen.

bewerkt door MarcFR
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MarcFR:

Ja want alleen door de rode kaart viel de goal..  

Wat een onzin. Ook met 11 man stonden ze volledig onder druk en speelde ze schijtvoetbal zonder zelf ook maar iets te willen forceren aanvallend. Dus de goal had ook met 11 tegen 11 kunnen vallen.

Ja ook als Feyenoord zelf 3x rood had gekregen hadden ze kunnen scoren, wat is je punt precies?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou Brobbey in theorie nog een rode kaart kunnen krijgen als de wedstrijd hervat wordt door middel van een VAR review?

Ik zeg niet dat hij rood moet krijgen hé, al zeg ik ook niet dat het geen rood is overigens, valt best over te twisten. Maar even puur vanuit de spelregels gezien.  De wedstrijd is logischerwijs natuurlijk gelijk stilgelegd. Ben benieuwd of er met het hervatten van de wedstrijd nog de mogelijkheid is om iets terug te halen van voor het stilleggen. 

Als deze discussie al is geweest in een ander topic, dan heb ik hem gemist overigens.

bewerkt door Beppu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Beppu:

Zou Brobbey in theorie nog een rode kaart kunnen krijgen als de wedstrijd hervat wordt door middel van een VAR review?

Ik zeg niet dat hij rood moet krijgen hé, al zeg ik ook niet dat het geen rood is overigens, valt best over te twisten. Maar even puur vanuit de spelregels gezien.  De wedstrijd is logischerwijs natuurlijk gelijk stilgelegd. Ben benieuwd of er met het hervatten van de wedstrijd nog de mogelijkheid is om iets terug te halen van voor het stilleggen. 

Als deze discussie al is geweest in een ander topic, dan heb ik hem gemist overigens.

Spelregeltechnisch lijkt het mij te kunnen gezien het spel nog niet is voortgezet. Kan mij alleen niet voorstellen dat in de praktijk ook daadwerkelijk gaat gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei MetalMichael:

https://www.threads.net/@voetbalinternational.nl/post/C04nc61r1rC

Prima om dit gewoon direct wereldwijs in te voeren, als begin in de kruistocht tegen tijdrekken en aanstellen.

Graag alleen niet in de PL aub hahahh

Daar wordt extra tijd al toegevoegd op basis van tijdrekken ala het WK 2022 van Qatar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites