Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

EK 2022 - Engeland [Dames]

Michaelinho*

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei delichris:

Mannelijke voetballers kramen goede teksten uit. Goed punt hoor.

Dan heb ik echt het idee dat je het gewoon niet wil inzien om het niet te willen inzien.

Als jij kijkt naar die quotes die ik bovenin heb opgesteld, kun je er niks anders van maken dan dat het een kinderachtige en spottende manier van belachelijk maken van je bondscoach is die een andere sport cultuur gewend is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei PJHoutman:

Frankrijk, WK2010. 

BB1D98F6-DE79-4A49-9BF7-13AFFAE8B2FC.jpeg

Het zegt mij juist veel dat je met dit voorbeeld komt, een volkomen unieke situatie waar de Franse selectie zelfs weigerde om te trainen onder deze bondscoach tijdens een WK.

Heb je niks vergelijkbaars? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei cimbomcu:

Het zegt mij juist veel dat je met dit voorbeeld komt, een volkomen unieke situatie waar de Franse selectie zelfs weigerde om te trainen onder deze bondscoach tijdens een WK.

Heb je niks vergelijkbaars? 

Roy Keane 2002 met Mick McCarthy dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Dan heb ik echt het idee dat je het gewoon niet wil inzien om het niet te willen inzien.

Als jij kijkt naar die quotes die ik bovenin heb opgesteld, kun je er niks anders van maken dan dat het een kinderachtige en spottende manier van belachelijk maken van je bondscoach is die een andere sport cultuur gewend is. 

Dan blijf je toch lekker proberen je punt te maken dat je vrouwenvoetbal niets vindt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei PJHoutman:

Frankrijk, WK2010. 

BB1D98F6-DE79-4A49-9BF7-13AFFAE8B2FC.jpeg

Weeral een voorbeeld dat het tegendeel bewijst. Anelka is naar huis gestuurd, hier laten ze het maar aanmodderen.

Ook richten de ontevreden spelers zich rechtstreeks tegen de coach, en gaan ze niet eerst onnozel doen in de pers

Zelfde met kalinic, is ook naar huis gestuurd destijds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei cimbomcu:

Die is fout, Parsons ook fout. Eruit met zo'n voetbalster, wie is hier de baas.

Maar waarom ik in tegenstelling tot jou en PJ het wel zie als vrouwending is de teksten die ze uitkraamt. ''hij wil teveel over diepgang praten, dan haak ik af hihihi''  en ''nee joh, ik ben altijd sarcastisch hahaha'' 

Alsof het gaat over jeugdvoetbal waar paar 12 jarigen de trainer belachelijk maken.  

Dat hele interview wordt o.a. door jou ook een bepaalde lading/context gegeven. Het zou niet de eerste journalist zijn die een paar teksten iets sappiger opschrijft dan uitgesproken. Maargoed, als je hiermee het vrouwenvoetbal negatief wil uitlichten dan kan dat natuurlijk. 

Laten we nou niet doen alsof de heren zulke geweldige interviews geven. Er zijn legio voorbeelden van mannen die schandalige interviews geven om trainers in diskrediet te brengen. Zoek op YT maar eens naar ‘Andere tijden sport - EK 1992’. 

Is het handig wat ze gezegd heeft? Nee niet per sè. Maar deze meiden zijn nog niet helemaal kapot gemaakt met media-training. Ik vind dat wel mooi. Die nietszeggende teksten van de heren kan je ook niks mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Tim':

Iets met Edgar Davids op het EK 1996? De hele selectie van Kameroen op het WK 2014? Nikola Kalinic in 2018?

Die eerste en laatste zijn toch gewoon naar huis gedonderd, daar gaat het allemaal om. Niet dat we hierover giegelig de bondscoach gaan afbranden om daarna als basisspeler te gaan spelen.

Dat is gewoon letterlijk mijn punt, dat we het niet serieus hoeven te nemen als iemand gewoon als basisspeler mag starten terwijl die tijdens een eindtoernooi de bondscoach volledig afbrandt.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei cimbomcu:

Die eerste en laatste zijn toch gewoon naar huis gedonderd, daar gaat het allemaal om. Niet dat we hierover giegelig de bondscoach gaan afbranden om daarna als basisspeler te gaan spelen.

Dat is gewoon letterlijk mijn punt, dat we het niet serieus hoeven te nemen als iemand gewoon als basisspeler mag starten terwijl die tijdens een eindtoernooi de bondscoach volledig afbrandt.

De post waar jij in eerste instantie op reageerde (mijn reactie op AntiChrist) ging over die Belgische keepster en niet over Roord.

Die Belgische keepster heeft de eer aan zichzelf gehouden en dus is wegsturen helemaal geen criterium, het ging erom dat er door AC geimpliceerd werd dat vrouwenvoetbal minder professioneel is omdat er publieke kritiek op de coach is.

Mijn tegenargument was dat bij de mannen ook gewoon gebeurt. Dat jij daarna elke keer je doelpalen gaat verzetten om maar geen ongelijk te krijgen - ja, Keane was ‘technisch gezien’ niet op een eindtoernooi, maar wel in Japan toen alle spelers daar al in voorbereiding waren - zegt vrij veel over jouw doel in dit topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei PJHoutman:

De post waar jij in eerste instantie op reageerde (mijn reactie op AntiChrist) ging over die Belgische keepster en niet over Roord.

Die Belgische keepster heeft de eer aan zichzelf gehouden en dus is wegsturen helemaal geen criterium, het ging erom dat er door AC geimpliceerd werd dat vrouwenvoetbal minder professioneel is omdat er publieke kritiek op de coach is.

Mijn tegenargument was dat bij de mannen ook gewoon gebeurt. Dat jij daarna elke keer je doelpalen gaat verzetten om maar geen ongelijk te krijgen - ja, Keane was ‘technisch gezien’ niet op een eindtoernooi, maar wel in Japan toen alle spelers daar al in voorbereiding waren - zegt vrij veel over jouw doel in dit topic.

Maar valt het dan goed te praten als het bij mannen ook gebeurd? (of is het echt gebeurt?) 

Toen ik nog voetbalde, heel vroeger, en ik had kritiek op de speelwijze van de trainer werd ik gewoon op de bank gepleurd. En dat was in de tweede klasse, dan zou je dat op dit niveau ook wel kunnen verwachten toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei La Pulga:

Maar valt het dan goed te praten als het bij mannen ook gebeurd? (of is het echt gebeurt?) 

Toen ik nog voetbalde, heel vroeger, en ik had kritiek op de speelwijze van de trainer werd ik gewoon op de bank gepleurd. En dat was in de tweede klasse, dan zou je dat op dit niveau ook wel kunnen verwachten toch?

Wie praat er iets goed? Nogmaals, ik heb het nergens over Roord, ik heb het over de keepster van België.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei PJHoutman:

Wie praat er iets goed? Nogmaals, ik heb het nergens over Roord, ik heb het over de keepster van België.

O was maar een oprechte vraag, ik zie zoveel voorbeelden langskomen dat voor nu niet relevant is. 

Trainer aanvallen in de media is voor niemand goed, naja behalve voor de tegenstanders. Snap dan deze hele discussie eigenlijk ook niet :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei PJHoutman:

Haha wat een onzin man. Ik heb het nooit over de Belgische keeper gehad, sterker nog wie the fuck is de belgische keeper en wat heeft ze gedaan?

Ik heb het gewoon over Roord en die speelde na een vernietigend interview gewon weer in de basis en dat vind ik amateuristisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei cimbomcu:

Haha wat een onzin man. Ik heb het nooit over de Belgische keeper gehad, sterker nog wie the fuck is de belgische keeper en wat heeft ze gedaan?

Ik heb het gewoon over Roord en die speelde na een vernietigend interview gewon weer in de basis en dat vind ik amateuristisch.

Maar waarom citeer je dan mijn post die niet over Roord gaat? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Michaelinho*:

Zie die Engelse dames toch wel een aantal dingen doen die je op vrijdagavond in de KKD niet ziet 

Benieuwd hoe de Engelsen zich houden tegen Duitsland/Spanje/Frankrijk.

Engelse dames speelden leuker voetbal dan wat Ajax liet zien vanmiddag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites