Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Champions League 24/25

Satyr

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei cimbomcu:

Eens, Baris had er van mij eerder in gemogen.  En was Angelino geblesseerd?  Snap echt niet waarom je een onervaren uitgerekend tegen Bayern erin gaat zetten.

@Beppu

Voor Turkije was het dit jaar hetzelfde als een paar jaar geleden voor Nederland. Het ging in Europa slecht met de clubs, je zakt steeds verder af met coeffientenlijst en de kampioen mag eerst 3 voorrondes CL spelen voordat hij in de CL mag uitkomen. Precies hetzelfde had Ajax natuurlijk in het succes seizoen 18/19 met Sturm Graz, Kiev en Standard Luik.  

Gala had dat dit jaar met Ljubjana, Zrnsjki en Molde.  Dus er is de clubs veel aan gelegen om dit jaar wel te presteren in Europa, want Turkije hoort gewoon de kampioen af te leveren direct in de CL.

Ik durf iig bij Gala te zeggen dat er ook een goed beleid staat. Er is een mix van ervaren sterren en jong talent aangetrokken. Een jongen als Boey is aangetrokken voor een miljoen toen die 20 was en gaat naar aller waarschijnlijkheid voor minimaal 15 weg.  Voor Nelsson geldt dit ook, helaas heeft hij te maken met de komst van Sanchez en speelt nu een stuk minder.  

Dan heb je ook sterren zoals Zaha, Icardi en Ziyech die voor redelijk goedkoop zijn binnengehaald. Daarnaast wordt er met Kazimcan (gisteren echt hard gefaald als linksback tegen Bayern helaas) Kerem en Baris Alper ook echt gekeken naar Turks talent. Met Abdulkerim Bardakci en Kerem Demirbay ook naar Turkse ervaren spelers die degelijk hun werk doen, vooral Abdulkerim ontwikkelt zich geweldig op zijn leeftijd nog. 

Over het geld: kijk hoe ze dat precies doen met salarissen en transfersommen weet ik niet zo. Ik zit niet zo goed in het Turkse voetbal en het Turkse nieuws. Wel kan ik zeggen dat Gala dit jaar ongeveer 25 miljoen heeft uitgegeven. Dat is niet zo veel, zeker gezien de spelers die zijn gehaald (Icardi, Zaha, Ziyech, Sanchez, Ndombele, Demirbay)  De oudste hiervan is Icardi, die is 30. 

Daarnaast wil ik Torreira niet vergeten te noemen. Een uitstekende 6 die goed kan voetballen en verdedigen en nadat hij bij Arsenal, Fiorentina en Atletico heeft gespeeld in de top van zijn kunnen (26) naar Gala gehaald. 

Tegelijkertijd vraagt men zich af hoe risicovol het beleid nu is, maar daar heb ik niet zoveel inzicht op. Misschien @Acquafresca

Bedankt voor je antwoord! Wel interessant altijd, die Turkse clubs. En dan vooral Fener en Gala natuurlijk. Heb altijd het idee dat het in enorme golfbewegingen gaat daar. Gala had bijvoorbeeld een aantal uitstekende jaren toen met Sneijder en Drogba etc., toen ze ook overwinterden ten koste van Juve. Maar zoals ik het van een afstand kan zien is het altijd maar weer wachten tot de tikkende tijdbom tot de onvermijdelijke ontploffing komt, en het kaartenhuis volledig in elkaar stort met alle grote spelers die weer uit Turkije vertrekken.

Hopelijk houden beide clubs het nu wat langer vast. Wel tof om te zien dat Szymanski en Tadic het ook goed doen daar bij Fener.

bewerkt door Beppu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 1,6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

9 minuten geleden zei Beppu:

Succes met Barca! De rest kijkt naar de grootste club van Europa zo.

Was wel echt een hele moeilijke keuze voor mij welke ik zou gaan aanzetten, toch de keus op dan de op 1 na grootste club van Europa gevallen.

Succes Feyenoord supporters, geef die Romeinen een koekje van eigen deeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Aaron21:

Porto stelt niet zoveel voor hoor. Antwerp is gewoon echt slecht.

Regelmatig overwinteren en nog niet zolang geleden 2x kwartfinale stelt inderdaad niet veel voor joh helemaal gelijk.

53 minuten geleden zei Bogatyr:

Dat is toch ook gewoon zo. Heeft Brugge vorige keer ook bewezen. 

Was gewoon een barslechte start van ons toen, zijn nog vlot doorgegaan in die groep als winnaar. De 0-4 niet vergeten op Jantje Betonrot. :classic_wink:

56 minuten geleden zei Lensherr:

Op papier is het dat ook in vergelijking met andere mogelijke tegenstanders.

Als je van pot 2 bedoelt heb je gelijk, als je in deze groep bedoelt lijkt mij toch dat Barcelona en Porto vrij eenvoudig door moeten gaan en Shakhtar en Antwerp voor plaats 3 gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Netzwerk:

Gewoon prima tweede helft. Hopelijk stopt nu het gezeik eens van als een Belgische ploeg Porto loot dat het 'een haalbare kaart' is.

Niet teveel HLN lezen ;) In ieder geval verwachtte niemand binnen Antwerp dat we Porto opzij zouden zetten. 

Antwerp vergelijken met Porto is appelen met peren. Porto gaat al 17 jaar op rij door in de groepsfase, zij het in de CL, zij het in de EL. Daar kunnen wij alleen maar van dromen voorlopig.

Goede eerste helft, waar het duidelijk was dat Antwerp al op de toppen van zijn tenen liep. 2e helft was niet eens zo slecht, maar van zodra Porto zijn niveau haalt, zijn ze 1,5 klasse beter. Puur op individueel talent alleen al.

Jammer dat de score nog zo zwaar uitvalt wel, na opnieuw een voorsprong. Maar we betalen leergeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Netzwerk:

Regelmatig overwinteren en nog niet zolang geleden 2x kwartfinale stelt inderdaad niet veel voor joh helemaal gelijk.

Was gewoon een barslechte start van ons toen, zijn nog vlot doorgegaan in die groep als winnaar. De 0-4 niet vergeten op Jantje Betonrot. :classic_wink:

Als je van pot 2 bedoelt heb je gelijk, als je in deze groep bedoelt lijkt mij toch dat Barcelona en Porto vrij eenvoudig door moeten gaan en Shakhtar en Antwerp voor plaats 3 gaan. 

Eens. Daarom dat ik zei dat ze op een goeie dag van iedereen kunnen winnen maar op een slechte dag ook van iedereen kunnen verliezen. Maar voor Porto en Barcelona is deze groep gewoon een makkie. Maar tegen dit Shakhtar daar mocht Antwerp de voorsprong nooit tegen weggeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Michiel RAFC:

Niet teveel HLN lezen ;) In ieder geval verwachtte niemand binnen Antwerp dat we Porto opzij zouden zetten. 

Antwerp vergelijken met Porto is appelen met peren. Porto gaat al 17 jaar op rij door in de groepsfase, zij het in de CL, zij het in de EL. Daar kunnen wij alleen maar van dromen voorlopig.

Goede eerste helft, waar het duidelijk was dat Antwerp al op de toppen van zijn tenen liep. 2e helft was niet eens zo slecht, maar van zodra Porto zijn niveau haalt, zijn ze 1,5 klasse beter. Puur op individueel talent alleen al.

Jammer dat de score nog zo zwaar uitvalt wel, na opnieuw een voorsprong. Maar we betalen leergeld.

Zoals (ik dacht Van Bommel en Overmars?) al zeiden: deze groepsfase is gewoon inderdaad leergeld met een leuke financiële bonus. Antwerp laat bij vlagen leuke dingen zien maar heeft de ervaring nog niet op Alderweireld na dan. Hopelijk uit tegen Shakhtar nog een zege het is jullie van harte gewenst en zou ook goed zijn voor 'het merk' Antwerp een zege in de CL, alhoewel met tribune 2 daar zo leeg het blijft een trieste zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Rogier.:

Topverdediger die Geertruida.

Wat doet Timber daar trouwens, hij kan hem gewoon heel simpel naast ‘m neerleggen

Jij hebt echt een onredelijke bloedhekel aan Geertruida hé? Ik zie je altijd reageren bij foutjes, maar wanneer hij geweldig speelt - en dat is vrijwel uitsluitend het geval - horen we je er niet over. Tekenend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites