Jump to content

F1 Manager 22


Daniell
 Share

Recommended Posts

Begin nu langzaamaan wat interesse te verliezen. Het is wel erg repetitief allemaal. 
 

3 trainingen waarbinnen 1 set-up verandering precies past. 5/5 is eigenlijk altijd met nog 37min te gaan. Rest alles op 16x speed.
 

Kwalificatie meteen naar buiten voor eerste stint. Tweede zo rond 4 minuten voor het eind om drukte voor te zijn. 


Race, is vooral een DRS trein. Tactiek is er bijna niet omdat de banden (slijtage, rondetijden) schijnbaar nog geoptimaliseerd moeten worden. Zie vanuit de AI ook weinig afwijkende tactieken. Bij SC bijvoorbeeld. Weinig auto’s die pitten. Crashes is altijd een “oh, he runs wide” om vervolgens gek in de muur sturen of iemand (meestal Schumacher) boort zich in de kont van een ander. 
 

Het Sim gedeelte heeft een flinke update nodig om me warm te houden in ieder geval. Zijn mensen die in S2 met Haas al kampioen zijn geworden :cab:
 


 


 

 

Link to comment
Share on other sites

2 uur geleden zei The Saint:

Begin nu langzaamaan wat interesse te verliezen. Het is wel erg repetitief allemaal. 
 

3 trainingen waarbinnen 1 set-up verandering precies past. 5/5 is eigenlijk altijd met nog 37min te gaan. Rest alles op 16x speed.
 

Kwalificatie meteen naar buiten voor eerste stint. Tweede zo rond 4 minuten voor het eind om drukte voor te zijn. 


Race, is vooral een DRS trein. Tactiek is er bijna niet omdat de banden (slijtage, rondetijden) schijnbaar nog geoptimaliseerd moeten worden. Zie vanuit de AI ook weinig afwijkende tactieken. Bij SC bijvoorbeeld. Weinig auto’s die pitten. Crashes is altijd een “oh, he runs wide” om vervolgens gek in de muur sturen of iemand (meestal Schumacher) boort zich in de kont van een ander. 
 

Het Sim gedeelte heeft een flinke update nodig om me warm te houden in ieder geval. Zijn mensen die in S2 met Haas al kampioen zijn geworden 
 


 


 

 

Maar in FM en bijv. PCM is dat repetitieve gehalte toch net zo hoog? In de zin dat je in FM ook een tactiek bepaalt, je wedstrijden speelt, transferperiode doet en dat ieder seizoen. In PCM is het een beetje hetzelfde, je stelt wat zaken in, rijd je ritten en die spoel je tot 40-50km van de streep door met x8 en dat doe je dan iedere etappe. 
 

Bedoel bovenste overigens niet negatief in de zin dat je dit niet mag vinden hoor. Maar meer dat het voor mij logisch is dat management games an sich best repetitief kunnen zijn. 
 

Wel eens met dat er nog wel het e.e.a. beter kan. De crashes zien er vaak wel wat kolderiek uit. Qua tactieken en SC’s heb ik meer datgene wat Neva heeft. Maar dat kan natuurlijk per game verschillen. 

Link to comment
Share on other sites

38 minuten geleden zei Michaelinho*:

Maar in FM en bijv. PCM is dat repetitieve gehalte toch net zo hoog? In de zin dat je in FM ook een tactiek bepaalt, je wedstrijden speelt, transferperiode doet en dat ieder seizoen. In PCM is het een beetje hetzelfde, je stelt wat zaken in, rijd je ritten en die spoel je tot 40-50km van de streep door met x8 en dat doe je dan iedere etappe. 
 

Bedoel bovenste overigens niet negatief in de zin dat je dit niet mag vinden hoor. Maar meer dat het voor mij logisch is dat management games an sich best repetitief kunnen zijn. 
 

Wel eens met dat er nog wel het e.e.a. beter kan. De crashes zien er vaak wel wat kolderiek uit. Qua tactieken en SC’s heb ik meer datgene wat Neva heeft. Maar dat kan natuurlijk per game verschillen. 


Klopt, ze zijn allemaal repetitief. Alleen de cyclus is erg kort bij F1. Weinig te doen tussen races door, wat op zich niet erg is maar dan moet het race gedeelte gewoon staan als een huis. Momenteel is dat gewoon niet het geval. Al schijnen ze te werken aan een update die veel op moet lossen. 
 

Maar de training ook. In het begin denk je leuk, maar na een race of 6 heb je het wel gezien. Schuifjes verzetten, auto’s naar buiten op 16x speed en zodra je de 5/5 hebt begin je weer van voren. Mis hier diepgang, het echte finetunen.


Waarom heb ik een derde rijder? Gebruik hem nooit. Want dan mis ik de exp op mijn 1e of 2e rijder. Simulaties kan ik m ook niet laten rijden. 
Nieuwe sponsorcontracten, livery ontwerpen, etc. Veel zal ook wel met licenties te maken hebben. 
 

Potentie is er, zeker waar en ik vermaak me ook, nog meer als over enkele weken de update uit is waarmee het race gedeelte beter tot zijn recht komt. 

 
 


 

 

Link to comment
Share on other sites

23 minuten geleden zei The Saint:


Klopt, ze zijn allemaal repetitief. Alleen de cyclus is erg kort bij F1. Weinig te doen tussen races door, wat op zich niet erg is maar dan moet het race gedeelte gewoon staan als een huis. Momenteel is dat gewoon niet het geval. Al schijnen ze te werken aan een update die veel op moet lossen. 
 

Maar de training ook. In het begin denk je leuk, maar na een race of 6 heb je het wel gezien. Schuifjes verzetten, auto’s naar buiten op 16x speed en zodra je de 5/5 hebt begin je weer van voren. Mis hier diepgang, het echte finetunen.


Waarom heb ik een derde rijder? Gebruik hem nooit. Want dan mis ik de exp op mijn 1e of 2e rijder. Simulaties kan ik m ook niet laten rijden. 
Nieuwe sponsorcontracten, livery ontwerpen, etc. Veel zal ook wel met licenties te maken hebben. 
 

Potentie is er, zeker waar en ik vermaak me ook, nog meer als over enkele weken de update uit is waarmee het race gedeelte beter tot zijn recht komt. 

 
 


 

 

 

Die update is onderweg dus als je ik je begrijp?

Link to comment
Share on other sites

6 uur geleden zei The Saint:

3 trainingen waarbinnen 1 set-up verandering precies past. 5/5 is eigenlijk altijd met nog 37min te gaan. Rest alles op 16x speed.

 

Kan ik me wel in vinden, je hebt die 5/5 altijd wel na een bepaalde periode, waarbij hier Gasly wat eerder is dan Tsunoda. Hangt af van de 'aanpassingsvermogen'-attribuut. 5/5 is het probleem niet zo, maar die 90%+ is nog vrij lastig. 

Daarentegen kijk ik de vrije trainingen in het echt ook nooit, dat is gewoon het probleem ook van F1, het is voornamelijk repeterend. 

 

6 uur geleden zei The Saint:

Race, is vooral een DRS trein. Tactiek is er bijna niet omdat de banden (slijtage, rondetijden) schijnbaar nog geoptimaliseerd moeten worden. Zie vanuit de AI ook weinig afwijkende tactieken. Bij SC bijvoorbeeld. Weinig auto’s die pitten. Crashes is altijd een “oh, he runs wide” om vervolgens gek in de muur sturen of iemand (meestal Schumacher) boort zich in de kont van een ander. 

 

Ah, ja, de eerste races waren inderdaad hier ook een DRS-trein. Nu heb je alsnog verschillende treintjes, maar ik merk dat er onderling wat meer verschil in komt nu. Qua strategie heb ik me nog niet laten verrassen door de AI, al merk je wel verschillende coureurs die op verschillende strategieën staan. Het échte improviseren ontbreekt nog wel bij de AI, maar het is gelukkig niet zo dat coureurs twee rondjes na einde safety car ineens binnen komen ofzo. Dat soort gekke dingen had ik met Motorsport Manager wel, die kon me dan ook een stuk minder boeien.

 

Dat het nog een stuk beter kan ben ik het wel mee eens, de game kan ook alleen maar beter worden. In tegenstelling tot vroeger hoort dat er nu een beetje bij hè, update na update na update, waar je vroeger je CD-rommetje kocht en dat was het. Heb er ook wel vertrouwen in dat ze hiermee gaan komen. Zeker wat je zegt rondom die rare crashes, er zitten er soms wat gekke tussen. Daarnaast is het ook wel saai dat iedereen ongeschonden R1 doorkomt. 

 

Ook wordt er in de kwalificaties en de vrije trainingen doorgaans gekozen voor een VSC, bij incidenten, waar je een rode vlag zou verwachten. Zo loont het ook niet om risico te nemen en vroeger naar buiten gaan dan de rest in je Q-sessies. 

 

2 uur geleden zei The Saint:

Waarom heb ik een derde rijder? Gebruik hem nooit. Want dan mis ik de exp op mijn 1e of 2e rijder. Simulaties kan ik m ook niet laten rijden. 

 

Die derde rijder is natuurlijk voor zijn ervaringspunten of voor een hoge 'aanpassingsvermogen' statistiek. Nu heb je die laatste niet nodig, omdat je inderdaad wel tijd genoeg hebt om je setup aan te passen. En die eerste, de ervaring om tot ontwikkelpunten te komen, is dat niet gewoon omdat je totaal niets hebt met je derde rijder? Je hebt hem zelf waarschijnlijk niet uitgekozen, zie je er geen toekomst in en loont het ook niet om hem te ontwikkelen. Zo weet ik al dat ik er afscheid van ga nemen komend seizoen, dus hoeft ie ook niet meer in m'n stoeltje te zitten. 

 

Al met al ga ik lekker vrolijk verder. Straks Canada, ben benieuwd.

 

2 uur geleden zei The Saint:

Potentie is er, zeker waar en ik vermaak me ook, nog meer als over enkele weken de update uit is waarmee het race gedeelte beter tot zijn recht komt

 

Kijk er al naar uit! :) 

Link to comment
Share on other sites

Spain-Race-Results-1-13.png

 

Prima race wel in Spanje. Zowel Ricciardo als Norris in de punten en daarmee staan we nu 4e bij de constructeurs. Leuke strijd met Alfa en Alpine. Er gebeurde niet heel veel spannends in de race, we wisten door wat foutjes her en der wat plekken te winnen. 
 

EDIT; Heb nu overigens de afgelopen periode vrij fore budget ingezet op de facilities als board room, tour, helipad etc. Design factory is nog bezig. Heb nu nog zo’n 16M op de bank. En wil kijken of ik zo wat extra budget kan gaan pompen in de car development. Kijken of dat iets oplevert qua resultaat. 

Edited by Michaelinho*
Link to comment
Share on other sites

Monaco-Race-Results-1-13.png

 

Toch een wat teleurstellende race in Monaco. Ook de eerste race waarin ik wat vreemde dingen zag, met name rondom de SC's. Qua race pakten onze strategische keuzes niet helemaal goed uit. Met nog 12 ronden te gaan kwam de 2e SC er uit en gingen we voor een fris setje rode banden. Maar daarna zat ik klem en wist ik alleen met heel veel moeite Magnussen nog in te halen. Voor Tsunoda hadden we te weinig tijd. Ofja, het lukte Norris niet. Het leek mij wel mogelijk als hij wat gedurfder had durven remmen. 

 

Dan de rare dingen. Bij de 1e SC ergens in het begin van de race ging Norris ook in de pit. Maar het duurde bizar lang voor het treintje helemaal compleet was achter de SC. Daardoor ging het hele circus al weer van start voor de nummers 15 (Norris) tot 19 waren aangesloten. Een gat van dik 20 seconden. Bij de 2e SC was Norris als nummer 11 de 1e achter de SC. De nummers 9 en 10 waren al door gelaten, maar Norris mocht er nog niet langs. Zo leek het althans. Ricciardo als nummer 12 sloot aan, waarop Norris er voorbij mocht, maar Ricciardo mocht er vervolgens niet voorbij. Heel raar moment. Dus bij de restart zat Norris met Tsunoda en Magnussen op een mega gat van de rest van de SC trein. En Ricciardo zat nog steeds achter de SC en daardoor praktisch meteen op een ronde. Terwijl hij anders ook nog had kunnen mee strijden om plek 10. Heel vaag ;c

Link to comment
Share on other sites

image.thumb.png.bca856755185bee188563fb1b65172f2.png

 

Poooh gekke race hoor in België. Zag dat er wat coureurs waren die gridstraffen pakten, dus besloten dat met Yuki ook maar te doen. Vervolgens begonnen we droog, ging het na 3 rondes druppelen, na 5 rondes hozen en 3 rondes voor het eind kwam ineens de zon door.

Lag op een gegeven moment best steady op 3 en 4 met Yuki en Gasly, maar Gasly was een stuk sneller en Alonso lag op P2, maar die verloor veel tijd door schade denk ik. Wilde Gasly voor Yuki zetten, dus besloten met Yuki de pits in te gaan en een gokje te wagen op Inters. Pakte helaas niet goed uit, anders had P2 en P3 er wel in gezeten, als ik het niet had gedaan.

 

Maar toch, lekkere race zo, prima punten gescoord en eerste podium dus binnen.

Link to comment
Share on other sites

Niks te klagen over mijn eerste race bij Bahrain. 1ste met Verstappen en 2e met Perez. Lekker met Red Bull de game en alles verkennen.

 

De virtual safety car was het moment dat Verstappen los kwam van de twee ferrari's. Leclerc moest hierdoor noodgedwongen vroeger de tweede pitstop pakken doordat de voorvleugel wat afgebroken was nadat hij tegen de achterkant van Verstappen reed. 

Link to comment
Share on other sites

Lekkere start hoor Chris!

 

Zandvoort hier gehad, verliep mwah. Had wel goede papieren voor een mooie klassering, maar in het gevecht om P5 spinde Gasly. Uiteindelijk moeten doen met P8 voor hem en P12 voor Tsunoda.

 

Merk wel dat m'n team meer aantrekkingskracht heeft. Heb zo goed als alle faciliteiten verbeterd en in het kampioenschap is Gasly 7e, na de 3 grote teams dus gewoon de beste coureur. Bij de constructeurs knokken we om P4 met Alpine, al lijken we daar aan het kortste eind te trekken.

Wellicht daarom zijn nu o.a. Bottas, Vettel en Ocon wel geïnteresseerd om mijn team te versterken, dus ik ga eens goed verzinnen wat ik komend jaar precies wil.

 

Link to comment
Share on other sites

Azerbaijan-Race-Results-1-13.png

 

Geen hele spannende race op Baku, maar wel een leuke voor ons uiteindelijk qua resultaat. Rond ronde 35-36 kwam de SC eruit. Reed toen met Norris 9 en Ricciardo 10e. Twijfelde even om een stop te maken, maar toch besloten om het niet te doen. Bleek uiteindelijk een goede keuze, waren anders gewoon uit de top 10 gedonderd. Steady punten finish voor beide rijders. 

 

Qua ontwikkelings focus moet het geld nu bijna maximaal naar de auto gaan. Hieronder een overzicht van de levels van de facilities;

 

Staff

Team Hub - Level 3 (upgrade naar 4 is bezig)

Scouting - Level 2 (upgrade naar 3 is bezig)

Race Simulator - Level 4

 

Operations

Board room - Level 3 (upgrade naar 4 is bezig)

Hospitality - Level 2

Weather centre - Level 3 (upgrade naar 4 is bezig)

Helipad - Level 4 (upgrade naar 5 is bezig)

Memorabilia room - Level 5

Tour centre - Level 5

 

Car Development

Factory - Level 2

Design centre - Level 2 (upgrade naar 3 is bezig)

Wind Tunnel - Level 2 

CFD - Level 2

Suspension - Level 2

Car part test - Level 2

 

Op moment van schrijven nog 18 miljoen dollar op de bankrekening. En nog 100 miljoen dollar over voor we aan de cost cap zitten. 

 

Link to comment
Share on other sites

4 uur geleden zei chrisje1993:

Zojuist nog even de kwalificatie gedaan voor saudi arabie. Mooi met Verstappen en Perez achter de twee ferrari's geeindigd. Net zoals de eerste race in Bahrain. 

Nu net na het trainen de race gedaan. Het was lang achtervolgen op de ferrari's. Toch is het gelukt om op het einde met Verstappen erlangs te gaan. Uiteindelijk was het het inhalen van de auto's die op 1 lap gezet werden de doorslag voor de winst met verstappen die daar beter doorheen kwam. Perez kon het tempo van de 2 ferrari's en verstappen niet volgen en werd rustig 4de.

Link to comment
Share on other sites

McLaren | Lando Norris & Daniel Ricciardo | Seizoen 1 | Canada - Montréal

 

Canada-Race-Results-1-13.png

 

Canada ook weer achter de rug. Kregen in de practice sessies de set-up maar moelijk richting de 90%, pas in de P3 kwamen daar in de buurt. Terwijl we toch al vrij snel wel in de goede richting zaten. Kwalificatie verliep vervolgens erg matig met Norris op 12 en Ricciardo op 14. Die 'vorm' trok Danny door naar de race, want wat een dramatische race reed hij. Na een minuut of 10 begon het te regenen en gingen vrijwel iedereen direct naar binnen. Norris had ik een kut pitstop omdat alle pitters achter hem er eerst voorbij moesten voor hij weg kon rijden. Omdat Danny ook meteen naar binnen ging, stond die er dus ook nog achter te wachten. Gek genoeg lagen zowel Norris als Danny vrij snel weer op 7 en 12. Daarna begon het drama met Daniel die ineens uit het niets (terwijl we maximaal aan het pushen waren) terug zakte naar P18 (!!!). Tot overmaat van ramp crashte hij ook nog, maar kon na een vleugel wissel wel verder. Norris onttrok zich volledig aan de malaise van zijn teamgenoot, want die reed gewoon zeer steady naar een 7e plek. 

 

Inmiddels hebben we ook de underfloor en de sidepods vernieuwd. En verwachten we in de komende 1,5 maand een nieuwe voorvleugel (design 3), een nieuwe achtervleugel (design 3) en wederom een nieuwe vloer (design 3). Met die updates zouden we een sprong in performance ranking moeten maken. Al weten we natuurlijk niet want onze concurrenten in de tussentijd doen. 

Link to comment
Share on other sites

McLaren | Lando Norris & Daniel Ricciardo | Seizoen 1 | Groot-Brittanië - Silverstone

 

GB-Race-Results-1-13.png

 

Goh, dit was toch wel een heerlijk weekend. Twee auto's in de punten en er had misschien nog iets meer in gezeten. Race was strategisch best lastig. Vrij vroeg regen op komst, dus in de eerste 5-6 rondes de softs eronder en maximaal aanvallen. Norris lag toen op plek 4. De Inters gingen echter niet het restant van de race mee en dus moest er ergens nog een pitstop komen, terwijl het aan het einde van de race droog zou worden. Uiteindelijk redelijk chaotisch met wisselende strategieën. Uiteindelijk toch een mooi resultaat kunnen behalen. 

Link to comment
Share on other sites

Vanochtend achtereenvolgens Spa en Zandvoort op de kalender gehad. 
 

Spa; Voor het eerst dat ik beide coureurs in Q2 krijg. In Q2 stranden we op p12 en p13. 
 

De race. Beide starten op de zachte band op standje rammen. Want Spa; daar gebeurt altijd wat, en zo geschiedde. Regen halverwege de race. 1x code rood, 1x VSC en 2x SC. Knotsgekke race waarin beide Ferrari’s elkaar van de baan rossen. Een verdienstelijke 4e en 5e plek. 
 

Zandvoort; Ook hier regen voorspeld, maar pas op het einde. Kwalificatie viel tegen met p17 en p18.

 

Weer een snelle SC en weer beide coureurs naar binnen gehaald voor de harde band. Alles en iedereen bleef buiten, naarmate de race vorderde moest het veld ook pitten. Waren zelfs teams die twee pitstops deden :cab:Uiteindelijk kwam Vettel zelfs even op p1 te rijden. Pouchaire belande in de bandenstapel. Vettel zakte uiteindelijk terug naar de 9e plaats zodra iedereen op de full wets reed. 
 

Toch jammer dat je geen herhalingen kunt uploaden. Die crash van Ferrari was briljant. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

13 minuten geleden zei Daniell:

Lekker bezig mannen! Zal binnenkort ook even update plaatsen, heb er al een seizoen opzitten met AlphaTauri :<

 

Goh, jij was van iedereen hier de grootste hype aan het opzetten en dan kom je nu pas terug :D (zal vast zo zijn redenen hebben uiteraard.) Ben benieuwd naar jouw update en welkom terug!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...