Jump to content

F1 Manager 22


Daniell
 Share

Recommended Posts

Ik ben best positief te spreken. Er staat best een goede basis waar ze mee verder kunnen. Het spelen van dit soort games op een console even wennen. 

 

Heb wel het idee dat ze de game vrij kaal hebben gelaten. Geen mogelijkheid om met vrienden een kampioenschap te starten, sponsoren aantrekken kan geloof ik niet, livery aanpassingen ook niet. Zo kun je nog wel even doorgaan.


Benieuwd wat toekomstige updates brengen.
 

 

Edited by The Saint
Link to comment
Share on other sites

33 minuten geleden zei The Saint:

Ik ben best positief te spreken. Er staat best een goede basis waar ze mee verder kunnen. Het spelen van dit soort games op een console even wennen. 

 

Heb wel het idee dat ze de game vrij kaal hebben gelaten. Geen mogelijkheid om met vrienden een kampioenschap te starten, sponsoren aantrekken kan geloof ik niet, livery aanpassingen ook niet. Zo kun je nog wel even doorgaan.


Benieuwd wat toekomstige updates brengen.
 

 


Ik vind het jammer dat je nergens de nationaliteit van personeel kan vinden. Wil wel een team voor Italianen over een tijdje dus dacht te beginnen met de staf. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

Net twee races erop zitten. Vind het wel een mooi spel, denk dat ik hier wel wat uren in kwijt kan.

 

Ben maar begonnen met Williams, met het plan om Latifi er na 1 jaar uit te flikkeren. Heb meteen Jack Doohan als 3de rijder aangenomen. Eerste race heb ik compleet verpest door een verkeerde strategie. Bij de tweede race in Saudi Arabië toch best knap 15de geworden met Albon en Latifi 19de geëindigd. Zit constant te vechten met Aston Martin en ik denk dat er vooral veel geluk bij moet zitten wil ik punten pakken dit seizoen.

Link to comment
Share on other sites

image.png.1fe328d2e233ac8952ca0f2dee456796.png

 

Krijg trouwens steeds deze foutmelding bij het opstarten. Geen idee hoe ik dat oplos.

 

 

Haha wtf is dit dan. Ik reed als eerste en kwam ineens tegelijk met Verstappen over de finish. Banden waren wel helemaal naar de getver.

 

image.thumb.png.53bb711df1a1f846896be895ea3b1ff2.png

Edited by La Pulga
Link to comment
Share on other sites

31 minuten geleden zei chrisje1993:

Heb helemaal niks met F1, maar toch lijkt me dit een hele leuke game. Wat zeggen jullie is dit zelfs voor een F1 leek een leuk spel ?

Als je van management games houdt dan kan je hier zeker plezier aan beleven. Denk alleen wel dat je misschien wat algemene kennis mist. In de zin dat F1 fans waarschijnlijk regelgeving beter kennen en wellicht beter snappen hoe je een auto kan ontwikkelen en welke auto onderdelen goed zijn/aandacht verdienen. Maargoed, dat vertelt de game zelf ook wel en dus is alles te leren.

Edited by Michaelinho*
Link to comment
Share on other sites

5 uur geleden zei Michaelinho*:

Als je van management games houdt dan kan je hier zeker plezier aan beleven. Denk alleen wel dat je misschien wat algemene kennis mist. In de zin dat F1 fans waarschijnlijk regelgeving beter kennen en wellicht beter snappen hoe je een auto kan ontwikkelen en welke auto onderdelen goed zijn/aandacht verdienen. Maargoed, dat vertelt de game zelf ook wel en dus is alles te leren.

Is er ook niemand die me dit kan uitleggen dan? Ben er wel echt over het denken om het spel te halen namelijk.

 

 

Ben ook de filmpjes van Decathlon gamer het kijken op youtube om zo wat kennis te vergaren.

Edited by chrisje1993
Link to comment
Share on other sites

9 uur geleden zei chrisje1993:

Is er ook niemand die me dit kan uitleggen dan? Ben er wel echt over het denken om het spel te halen namelijk.

 

 

Ben ook de filmpjes van Decathlon gamer het kijken op youtube om zo wat kennis te vergaren.

Ja hoor. Wil best je souffleur zijn :-D

 

Het is allemaal niet super ingewikkeld hoor. Het is meer dat je soms misschien wat achtergrond kennis mist waarom dingen zijn zoals ze zijn. Zoals bijvoorbeeld de cost cap (maximale aantal euro's dat je mag uitgeven in een jaar). Nu is die vrij logisch, dat is er om zoveel mogelijk de uitgaven te beperken en het 'eerlijker' te houden. Of dat je maar maximaal 3 motoren in een seizoen krijgt. En elke extra motor levert je gridstraffen op (geldt overigens ook voor een aantal andere onderdelen). 

 

Maar eigenlijk wordt alles via de in-game tutorial wel uitgelegd. En als je daarna nog vragen hebt, wil je altijd wel ff helpen! 

Link to comment
Share on other sites

Al even begonnen met McLaren en zoals je kan zien op de foto heb ik nog wel wat moeite met de doelstellingen die het bestuur me oplegt.

Wel al wat punten kunnen scoren maar merk vooral dat het in het begin wat wennen is aan de game.

Heb als 3e (test)rijder Doohan aangetrokken en ben Gasly en Ocon aan het scouten voor eventueel Ricciardo te vervangen als hij uit zijn contract loopt.

 

2022-08-28.thumb.png.2eec86907ca56902028dae20c35140fc.png

Link to comment
Share on other sites

2 uur geleden zei RivaldoSCF:

Al even begonnen met McLaren en zoals je kan zien op de foto heb ik nog wel wat moeite met de doelstellingen die het bestuur me oplegt.

Wel al wat punten kunnen scoren maar merk vooral dat het in het begin wat wennen is aan de game.

Heb als 3e (test)rijder Doohan aangetrokken en ben Gasly en Ocon aan het scouten voor eventueel Ricciardo te vervangen als hij uit zijn contract loopt.

 

2022-08-28.thumb.png.2eec86907ca56902028dae20c35140fc.png

Ik heb hetzelfde met McLaren. Norris 2 races verprutst. En verder moeite doen om punten te sprokkelen. Na 3 races 6e in de constructeurs.

Link to comment
Share on other sites

20 uur geleden zei chrisje1993:

Is er ook niemand die me dit kan uitleggen dan? Ben er wel echt over het denken om het spel te halen namelijk.

 

 

Ben ook de filmpjes van Decathlon gamer het kijken op youtube om zo wat kennis te vergaren.

 

Zet je vragen maar hier neer hoor, wil ik je best mee helpen. Alhoewel deze game voor ons allemaal vrij nieuw is natuurlijk.

 

Vraag voor anderen hier, hoe gaan jullie om met de tyre/ERS/fuel management instructies? Laten jullie die voor een paar rondes lopen meestal, veranderen jullie het per ronde, doen jullie het puur op rechte stukken (micromanagement). Ik merk dat ik het meestal een rondje aan zet en dan weer uit zet.

Link to comment
Share on other sites

Zo dan, de eerste race zit er op. Ik heb gekozen voor AlphaTauri en had er best een 'OK' kwalificatie opzitten, met P8 en P14. Het is nog even zoeken, maar de race-interface spreekt voor zich. Voorlopig weinig bemoeid met de rijders, alleen de laatste rondes van elke stint even vol gas gegeven qua agressiviteit en in de slotfase wat gespeeld met de ERS (@LouisPSV).

 

Bahrein is natuurlijk een zaadcircuit, er waren wel heel veel inhaalacties, maar dat was puur stuivertje wisselen op basis van DRS. Met Gasly lang in gevecht geweest met de Mercedessen, Bottas en Alonso tussen P5 en P9. Uiteindelijk was het Fernando Alonso, de meest ervaren man van het veld, die met een doldwaze actie een vroegtijdig einde maakte aan de race van hemzelf, George Russell en Pierre Gasly. Zonde, want we hadden Bottas net gelost, dus een goede klassering zat er echt wel in. 

 

Dit was allemaal halverwege de tweede stint van Tsunoda, die best OK reed, maar niets bijzonders verrichte. Doordat hij echter op de harde band agressief startte nadat de safetycar binnen kwam wist hij was plekjes te pakken en bleef hij tot de allerlaatste ronde in gevecht om de punten, in een treintje dat een beetje P8 tot en met P13 huisvestte. Uiteindelijk wist hij met een magistrale laatste ronde in twee bochten achter elkaar iemand te passeren (Schumacher, Ricciardo) en eindigde hij op P9, wat voor Yuki een fantastisch resultaat was.

 

Al met al best tevreden over de race en ook de eerste indruk van het spel is wel goed. Merk dat de physics wel beter kunnen, maar over het algemeen weinig gekke dingen gezien. Geen brokstukken na de crash, dat was wel jammer. Grafisch ook geen hele gekke dingen en qua race moet ik het nog even afwachten, vooralsnog niet, maar goed, dit was alleen Bahrein nog maar.

Link to comment
Share on other sites

42 minuten geleden zei LouisPSV:

Vraag voor anderen hier, hoe gaan jullie om met de tyre/ERS/fuel management instructies? Laten jullie die voor een paar rondes lopen meestal, veranderen jullie het per ronde, doen jullie het puur op rechte stukken (micromanagement). Ik merk dat ik het meestal een rondje aan zet en dan weer uit zet.

 

Nog maar één race gehad, maar ik zet de fuel wat hoger als het aantal fuel rond de +1 lap zit. Banden op full aggressive als het de laatste ronde is (voor de pitstop) en iets agressiever aan het begin van de race i.v.m. de start. ERS voolopig alleen standaard, overtake en defend gebruikt. Die laatste twee afhankelijk van de situatie uiteraard.

Edited by Richarð.
Link to comment
Share on other sites

Nu kwali Monaco. Met Vettel door naar Q2, Pourchaire op paar duizendste niet. 
 

Q2; regen voorspeld. Stuur Vettel na Gasly de baan op voor een ronde:

 

F98E100B-C911-41C3-A7BC-C61E1C84E0C2.jpeg.81e44d17c3229e3b1c213a8acf3986cf.jpeg
 

Baan aan het opdrogen en alles en iedereen de baan op. Vettel weer als tweede buiten om uit de drukte te blijven. Ben benieuwd. 
 

Edit; eruit. Op 1.9 seconden :classic_sad:

Edited by The Saint
Link to comment
Share on other sites

Zojuist Monaco gehad en toch wel een beetje gehoopt op spektakel (safety car) maar wederom een vrij normale race.

Na 7 races nog steeds geen safety car gehad te hebben ben ik toch wel benieuwd of meer mensen dit ook hebben?

 

Link to comment
Share on other sites

34 minuten geleden zei RivaldoSCF:

Zojuist Monaco gehad en toch wel een beetje gehoopt op spektakel (safety car) maar wederom een vrij normale race.

Na 7 races nog steeds geen safety car gehad te hebben ben ik toch wel benieuwd of meer mensen dit ook hebben?

 

 

Tweede race een safety car én een rode vlag.

Link to comment
Share on other sites

40 minuten geleden zei RivaldoSCF:

Zojuist Monaco gehad en toch wel een beetje gehoopt op spektakel (safety car) maar wederom een vrij normale race.

Na 7 races nog steeds geen safety car gehad te hebben ben ik toch wel benieuwd of meer mensen dit ook hebben?

 

 

Ook al een safety car gehad ja. En ook al een virtual. 

 

56 minuten geleden zei The Saint:

Nu kwali Monaco. Met Vettel door naar Q2, Pourchaire op paar duizendste niet. 
 

Q2; regen voorspeld. Stuur Vettel na Gasly de baan op voor een ronde:

 

F98E100B-C911-41C3-A7BC-C61E1C84E0C2.jpeg.81e44d17c3229e3b1c213a8acf3986cf.jpeg
 

Baan aan het opdrogen en alles en iedereen de baan op. Vettel weer als tweede buiten om uit de drukte te blijven. Ben benieuwd. 
 

Edit; eruit. Op 1.9 seconden :classic_sad:

 

Haha lekker man! Ofja niet, maar goed je was er dichtbij!

 

Hier net de race op Imola verreden. Goh wat lekker zeg. Hele weekend te maken met regenval. Daardoor haalde Daniel al vrij makkelijk Q3. Waar hij vervolgens redelijk kansloos 10e werd. Voor het eerst deze game met het finetunen van de set-up bezig geweest, om zo de set-up confidence ook hoger te krijgen. Ging best goed, 80% bij Ricciardo en 87% bij Norris. 

 

In de race begonnen we vervolgens droog. Maar wist dat er regen zou komen dus de rode softs helemaal naar de getver gereden (attack mode). Bij de 1e druppels meteen naar de wets gegaan, een ronde eerder dan de rest. Je raadt het al, dat leverde nogal wat plekken winst op. Goed gegokt! 17 rondes voor het einde werd het droog, vervolgens gewacht tot de statistiek nog 1.00mm aangaf qua natheid op de baan. En toen naar de softs gegaan. Norris had nog een fris setje, Daniel alleen een gebruikt setje. Daniel reed na z'n pitstop 3e, maar moest Bottas helaas laten gaan. Norris hield een hele trein achter zich, maar kon Leclerc uiteindelijk niet achter zich houden. Heerlijk weekend zeg op Imola :D

 

Imola-Race-Results-1-13.png

Link to comment
Share on other sites


 

8 uur geleden zei Richarð.:

Stroll meteen al vervangen door Pourchaire? (Die staat hier overigens ook op het lijstje.)

Ja. Heb alleen de eerste race met Stroll gereden omdat ik toch even wilde scouten. 
 

8 uur geleden zei RivaldoSCF:

Zojuist Monaco gehad en toch wel een beetje gehoopt op spektakel (safety car) maar wederom een vrij normale race.

Na 7 races nog steeds geen safety car gehad te hebben ben ik toch wel benieuwd of meer mensen dit ook hebben?

 

 

Ik heb al drie rode vlaggen gehad. Waaronder Monaco 12 ronden van het eind. Sowieso één SC en paar VSC. Bij de SC snapte ik geen bal van wat er gebeurde. Mocht niet unlappen en om een of andere reden kwam het 3D beeld niet overeen met de live tracking. Zal een bug zijn geweest. 
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...