Jump to content

[eStafette] Krijg nou het heen en weer

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Lenstra, jij ultieme held, wat een pareltje van een finale! De kelderklasse is er niets bij. Wil Stafs staf nog verder in Maleisië trouwens, want nu hebben we natuurlijk wel een beetje reputatie vergaard. Volgens mij is Fantasy weer aan de beurt.

8 minuten geleden zei Titan:

Lenstra, jij ultieme held, wat een pareltje van een finale! De kelderklasse is er niets bij. Wil Stafs staf nog verder in Maleisië trouwens, want nu hebben we natuurlijk wel een beetje reputatie vergaard. Volgens mij is Fantasy weer aan de beurt.

En als het aan mij ligt, gaan we ons langzaam maar zeker oriënteren op een nieuwe job. Maar dat wilde ik nog even overleggen en laten afhangen van wat er beschikbaar is natuurlijk. 

Schitterende resultaten natuurlijk. Continentaal succes als kers op de taart en al veel vroeger dan verwacht! Prachtige finale ook. Zo één waarbij je op het puntje van je stoel zit, de adrenaline door je aderen voelt gieren en je huisgenoten afsnauwt wanneer ze iets willen vragen :D 

eStafette.png.8e8d88a3b5cd4d66f9692d916bb891b2.png

Doordat Staf Lenstra de AFC Asian Cup wist te winnen, mogen we komend seizoen deelnemen aan de AFC Champions League. Daarin moeten we wel een voorrondetraject in, waarbij we instromen in de AFC Champions League East Second Preliminary Round (in het groen aangegeven hieronder). Wanneer we die winnen, dan spelen we nog een laatste zogenaamde East Playoff om een ticket voor de groepsfase veilig te stellen.

1774265507_1ACLvoorrondepad.thumb.png.eba946f9c9bf9e436b349d2ba0908e93.png

Maar voordat we ons daarvoor gaan opmaken, eerst nog een dienstdoende mededeling. Staf wilde misschien wel een nieuw avontuur aangaan. Sollicitaties bij o.a. HB Køge (Nordicbet Liga, Denemarken), Bnei Sakhnin (Ligat Tel Aviv Stock Exchange, Israël) en El Tanque Sisley (Segunda División, Uruguay) liepen op niets uit. Bij de eerste twee - en vele anderen - mochten we niet eens komen praten en El Tanque Sisley besloot Jorge Calvi aan te stellen.

En dus klopte ik met het schaamrood op de kaken terug aan bij onze Mohd Faizal Taib, want misschien zijn onze papieren gewoon niet genoeg. Eerst weifelde hij nog, want waarom zou hij een trainerscursus gaan betalen voor ons terwijl we zo actief om ons heen aan het kijken zijn? Ik beloofde 'm goed mee uiteten te nemen en toen ging hij toch overstag. De komende twaalf maanden gaan we onze Continental A Licence behalen, dus er is nog reden om voorlopig te blijven zitten waar we zitten. Ik zou toch wel graag aan mij mede-Staffen opperen om het in 2024 aflopende contract niet te gaan verlengen en dan op zoek te gaan naar een nieuwe ploeg.

1479217707_2continentalalicence.png.7fb264056c60de3397cccac7b5476459.png

Voetballen dan; dat deden we ook nog. Ik besloot een korte voorbereiding te doen om niet al te vermoeid aan de aftrap te verschijnen tijdens de Champions League voorrondes. Zo'n brede selectie hebben we tenslotte niet, iets wat een behoorlijke uitdaging is. We werkten vier vriendschappelijke wedstrijden af, waarvan we er drie wisten te winnen. Vervolgens versloegen we Bangkok United in de tweede voorronde. De Thai versloegen in de eerste voorronde Yangon United uit Myanmar, maar moesten hun meerdere erkennen tegen ons. Lang bleef het spannend, maar het was Muhd Azrin Afiq Rusmini die zijn debuut opluisterde met het winnende doelpunt. Die goal bezorgde ons een plek in de East Playoff, waarin we het opnamen tegen Pohang Steelers. Zij werden vorig jaar vierde in de Zuid-Koreaanse Hana 1Q K League 1 en waren de gedoodverfde favoriet voor dit duel. Ik gok echter dat er vanuit hun kant redelijk wat sprake was van onderschatting, want wij waren heer en meester. Al bij rust stonden we 0-4 voor, een voorsprong die we niet meer uit handen gaven en na de theepauze zelfs nog met één doelpunt uitbreidde. Op naar de AFC Champions League :< 

475245267_3wedstrijdenjanuari.png.e0f48545f3452d9c129d2fbad5c95e60.png

Eerder hadden we het over een zeer uitgedunde selectie. Behoorlijk wat jongens liepen gratis de deur uit. Jongens waarvan ik dacht dat ze aardig konden rennen, maar verder niet heel veel konden. En dat is wel handig als je wil blijven winnen. En dus moest er vers bloed worden toegevoegd aan de selectie, welke werd gevonden in onderstaande zes jongens. Vooral Victor Uzoma is een echte aanwinst, want deze Nigeriaanse verdediger kan daadwerkelijk verdedigen, springen én koppen. Verder is het vooral selectievulling om in de breedte niet te kort te komen, maar ik had gehoopt onszelf kwalitatief meer te kunnen versterken. Helaas willen er bijzonder weinig spelers richting Maleisië komen om te voetballen.

296737752_4transfers.png.1b96c7d123fc7e7d0bc11ffc9809a678.png

Na de succesvolle oefencampagne en geslaagde kwalificatie voor de Champions League, begon in februari het reguliere seizoen. Ook daar gingen we voortvarend van start, met overwinningen op Terengganu, UiTM en Selangor. Maar sinds de geflatteerde nederlaag tegen Suwon in de Champions League kwam de klad erin. Plots leek het vertrouwen verdwenen en was het achterin een gatenkaas. In de competitie verloren we tweemaal en ook het duel tegen Melbourne City eindigde in een kansloze nederlaag. Dat moet snel veranderen, want anders kan het wel eens een heel zwaar seizoen gaan worden. 

1750330770_5wedstrijdenfebruari.png.0cbe3b00e340dac93b7d465d622dab3c.png

In de Champions League nemen we het verder nog op tegen Yokohama F. Marinos uit Japan, van wie we toch écht twee keer moeten gaan winnen als we aanspraak willen maken op een plekje bovenin de groep. Alleen de groepswinnaar gaat namelijk door naar de volgende ronde, wat nu al een schier onmogelijke opgave lijkt te zijn. 

1272590807_6standCL.png.964ed31a449a8e2e91614d9421353d66.png

De tussenstand van de competitie leert ons dat alles nog mogelijk is. We zijn natuurlijk ook pas net begonnen en de verschillen zijn nog erg klein. De bal is rond, het is elf tegen elf.. dat soort geneuzel. Opvallend is wel dat we érg goed op schot zijn, maar ook achterin érg vrijgevig zijn als het op tegendoelpunten aankomt. Enkel Sarawak United, de hekkensluiter van de ranglijst, heeft net zo veel tegendoelpunten moeten slikken als wij tot dusver.

306409072_7standcompetitie.png.bbff28491f59b5dddcf7916db0c34727.png

Tot slot een overzicht van onze ploeg dan, waar vooral veel kwaliteit mist. We hebben gewoonweg een gebrek aan jongens die écht goed kunnen voetballen en lopen continu tegen dezelfde lamp aan vanwege het feit dat echt goede voetballers zelden tot nooit naar onze ploeg willen vertrekken. 

922395414_8team.png.07aa131586dacccbaa45f286d68da8ca.png

Spoiler

@Titan@Lenstra@neva@Fantasy

@chrisje1993@Tim'@Noordzijde@Marius@Michaelinho*@Mordurette@Nom de Guerre@KayDeManaager@RubenS2@FlyD@Krabby@Grote Ree@aron24@Kyrill@Fulceny@Tim Windt

Bedankt allemaal voor jullie reacties en likes. Mocht je geen mentions (meer) willen ontvangen bij elke update, laat het ons dan even weten 

Voorlopig lijkt er nog aan het kunnen van Staf getwijfeld worden dus dat extra trainersdiploma zal zeker geen kwaad kunnen. De CL halen staat ondertussen ook weer op zijn palmares al lijkt er verder niet meer in te zitten. Ook nationaal lijkt het dubbele schema er momenteel wat in te hakken.

Volgens mij zit je op een gegeven moment ook aan het maximum met deze club, zeker als er geen goede spelers willen komen. Mooi nog even dat diplomaatje binnenhengelen en daarna andere oorden opzoeken.

Het gaat niet zo goed met Staf. Hoewel er gestudeerd wordt voor het Continental A License, is het op het veld een lastig karwei. Nadat we ons wisten te kwalificeren voor de AFC Champions League vulde ons wedstrijdschema zich heel rap. En dat ging ten koste van de kwaliteit van het spel dat we op de mat wisten te leggen. In de beker wonnen we in de tweede ronde nog - met heel vee moeite - van Selangor en in de derde ronde moest Projek FAM-MSN er aan geloven, maar in alle andere wedstrijden van de maand maart ging het moeizaam. Heel moeizaam. 

549901089_1wedstrijdenmaart.JPG.e1aa7210cb0d59c2dbe6b995639ccd20.JPG

In april ging het, voor zover dat mogelijk was, nóg slechter. Enkel in de beker behaalden we een klein succesje, door een 5-3 overwinning op Terenggaru. In het tweeluik legden we de basis in eigen huis, door met 4-0 te winnen. Daardoor konden we ons in de return een 3-1 nederlaag permitteren, maar alle overige wedstrijden in de maand leverden ons ook geen enkele overwinning op. Dat zal snel beter moeten, want in april staan er maar liefst zeven wedstrijden op de agenda. Daarin zal het tij gekeerd moeten worden, want anders maak ik het mijn opvolger wel érg lastig.

1279359652_2wedstrijdenapril.JPG.cdbf23cd9ddeee6f9b58b86c8043b12e.JPG

Door alleen een enkele keer van Yokohama F. Marinos te winnen, behaalden we drie punten. Dat is natuurlijk lang niet genoeg voor een plek in de volgende ronde, dus daar gaan we het niet te lang over hebben. 

image.png.eac72bc658271c7e42d7159e5f1ed555.png

Rest nog de tussenstand van dit moment, waar er - ondanks het vele puntverlies - nog een hele boel mogelijk is. Ook de andere ploegen laten her en der punten liggen; het is nog alles behalve een gelopen race. Met slechts drie punten achterstand op de nummer drie Johor DT kunnen we gerust spreken over een spannende strijd om de Aziatische tickets voor internationaal voetbal.

1558202015_3stand.JPG.8af47c35d714a7dd22099abe19eb1c1b.JPG

Spoiler

@chrisje1993@Tim'@Noordzijde@Marius@Michaelinho*@Mordurette@Nom de Guerre@KayDeManaager@RubenS2@FlyD@Krabby@Grote Ree@aron24@Kyrill@Fulceny@Tim Windt

Bedankt allemaal voor jullie reacties en likes. Mocht je geen mentions (meer) willen ontvangen bij elke update, laat het ons dan even weten 

Onze vriend Nijland mag nu laten zien welke wonderen hij kan verrichten om deze negatieve reeks te doorbreken. Eerder is al aangetoond veel beter te kunnen presteren, dus dat moet nu wel goedkomen.

Hoe matig maart en april verliepen, zo goed verging het ons in mei. Na de weemoedige pogingen om met andere spelers, rustperiodes en andere maatregelen verandering teweeg te brengen besloot ik dat het dan maar over een hele andere boeg moest gaan. Niet meer met buitenspelers, maar een 4-3-2-1 tactiek met de focus op het spelen in de as van het veld. Een tactiek waarmee ikzelf in IJsland succesvol ben en een tactiek die blijkbaar ook met matig spelersmateriaal in Maleisië aardig werkt. De maand begon nog met twee weifelende gelijke spelen tegen Penang (uit) en hekkensluiter Sarawak (thuis), maar daarna kwam de schwung erin met enkele klinkende zeges, waaronder een 1-5 overwinning op Johor DT. 

image.png.d3beb6d52974cf75bf773c1ad266a6af.png

Dankzij deze race zijn we weer helemaal terug en dankzij de overwinning op de laatste dag van de maand tegen Pahang is het feest compleet. Met slechts vier punten achterstand op koploper Penang en minimale marges daarachter is het ongekend spannend. Ondanks het gebrek aan kwalitatief spelersmateriaal weten we het toch nog ongekend spannend te maken. Of dat iets zegt over onze ploeg, de tactiek of de kwaliteit van de tegenstanders; dat laat ik aan jullie ;c 

image.png.3600732d9d0a6767ee70d4f7ad50edf5.png

Als we een blik werpen op de selectie, dan valt op dat Chris Bakaki, onze Belgische Congolees, het vizier goed op scherp heeft. En dan valt ook op dat we zonder hem heel veel verder van huis zouden zijn. Want hoewel ook 10-voudig international Muhd Namzi Faiz Mansor er aardig wat tegen de touwen rost, is het toch treurnis troef als het op doelpunten scoren aankomt. 

image.png.3e3c9fd9d381b4c5a5dbe602a55369a8.png

Heel veel succes aan de volgende. Ik heb het weer schitterend achtergelaten met 15 aflopende contracten, maar ik heb zo'n vermoeden dat we ons daar geen zorgen meer over hoeven te gaan maken. Hier valt echt niets meer te behalen, zonder er een 10-jarenplan voor uit te trekken. Heel rap door naar een andere ploeg na dit seizoen!

EstafetteStafNijland-PDRM v2.fm

Spoiler

• Titan changed the title to [eStafette] Krijg nou het heen en weer