Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #38

Laki

Aanbevolen berichten

image.png

Vanuit Madagaskar gaan we nu naar Denemarken dat vertegenwoordigd wordt door @Miz. Denemarken staat voorlopig op een knappe zesde plaats, en doet dat met een liedje in de eigen taal. Het liedje genaamd velkommen tilbage vertaald welkom terug gezongen en geschreven door Andreas Odbjerg kan qua genre onder indie pop geplaatst worden. En de zanger heeft in het land Denemarken ook wel al wat succes gekend, na enkele passages in Deens talentenjachtshows. Initieel onsuccesvol in X-Factor waar hij voor de liveshows nog strandde, werd hij wel tweede na een passage in The Voice. En nu mag de Deen het dus ook hier proberen op ons eigen MU songfestival.

De stemmen van Miz (14/25)

flag_usa.png @Titan flag_new_zealand.png @Keko flag_switzerland.png@timpy00 flag_france.png @Satyr flag_ireland.png @Fabian. flag_belgium.png @bas2204 flag_england.png @Tim' flag_uganda.png @Rogier. flag_sweden.png @007mark flag_greece.png @Platina32 flag_norway.png @nasje92 flag_iceland.png @Fantasy flag_madagascar.png @chrisje1993 flag_denmark.png @Miz flag_cameroon.png @Chiemel flag_netherlands.png @aron24 flag_cote_divoire.png @Jeroen. flag_japan.png @Laki flag_italy.png @hjs flag_scotland.png @Urbeto flag_finland.png @Djurovski flag_canada.png @Chimpa VutW8jK.png @Grote Ree flag_malaysia.png @ivago flag_brazil.png @Socrates

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png

Over halfweg, en zo is het tijd voor Kameroen vertegenwoordigd door @Chiemel. Deze koos om Vagabon te sturen namens het land met het nummer Home Soon. Voor Vagabon is het trouwens niet de eerste keer dat we ze hier te zien krijgen, en de vorige keer werd met een ander nummer The Embers de zestiende plaats gehaald in een editie met negentien deelnemers, maar dat is ondertussen alweer een hele poos geleden. Ook nu vinden we Kameroen eerder in die contreien terug in de tussenstand, maar de editie is zeker nog niet over, en veel kan nog veranderen. Het nummer "Home Soon" wijkt qua stijl wel wat af met de andere nummers die we eerder deze avond gehoord hebben, maar dat hoeft uiteraard geen probleem te vormen en dat zorgt tevens voor de broodnodige variatie en dus ook aantrekkingskracht van het liedjesfestival.

De stemmen van Chiemel (15/25)

flag_usa.png @Titan flag_new_zealand.png @Keko flag_switzerland.png@timpy00 flag_france.png @Satyr flag_ireland.png @Fabian. flag_belgium.png @bas2204 flag_england.png @Tim' flag_uganda.png @Rogier. flag_sweden.png @007mark flag_greece.png @Platina32 flag_norway.png @nasje92 flag_iceland.png @Fantasy flag_madagascar.png @chrisje1993 flag_denmark.png @Miz flag_cameroon.png @Chiemel flag_netherlands.png @aron24 flag_cote_divoire.png @Jeroen. flag_japan.png @Laki flag_italy.png @hjs flag_scotland.png @Urbeto flag_finland.png @Djurovski flag_canada.png @Chimpa VutW8jK.png @Grote Ree flag_malaysia.png @ivago flag_brazil.png @Socrates

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Chiemel:

Oh, Vagabon al eens eerder meegedaan? Jammer, maar toen ik haar zelf tegenkwam kwam het me al ergens vaag bekend van voor. 

Geen probleem hoor. Het is gewoon dat hetzelfde nummer niet meer opnieuw mag ingezonden worden, wat hier ook niet gebeurd is. Er zijn redelijk wat artiesten ondertussen die al twee keer hebben meegedaan. Dat is zeker niet tegen de regels ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei ivago:

Ik hoopte op iets meer van @Chiemel maar moet blij zijn met alles wat er te rapen valt.

Ik was zelf niet helemaal overtuigd van mijn inzending deze keer, beetje overhaast gekozen. Jullie duidelijk ook niet :classic_biggrin:

Kan ik me voorstellen. Luister vaak genoeg alternatieve/psychedelische muziek. Nadeel is wel vaak dat je bij deze muziek het soms vaak geluisterd moet hebben voordat je het echt gaat waarderen (en die tijd heb ik niet bij deze lijst). Vond bij jouw nummer de afstemming tussen muziek en zang niet helemaal oke. Ik hou er niet echt van als de zang wegvalt in de chaos van de muziek.

15 uur geleden zei Socrates:

Lekker @Chiemel, eindelijk iemand zonder onderontwikkelde tienermeisjes-smaak.

Die van jou moeten nog komen of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png

Op naar het thuisland van vele deelnemende coaches, namelijk Nederland en de coach van Nederland is deze keer @aron24. Die koos om namens het land Cimo Fränkel naar dit liedjesfestival te sturen. Fränkel heeft lang op de achtergrond samengewerkt met artiesten uit voornamelijk de Nederlandse hardstylescene maar heeft sinds kort beslist om meer te focussen op zijn eigen carrière. Met Dance Till Dawn gooit hij het wel over een andere boog, gezien het nummer een stuk meer ingetogen is, en dus eerder onder indie pop kan geplaatst worden. De andere coaches kunnen het wel waarderen, want voorlopig is het goed voor een vijfde plaats in de tussenstand.

De stemmen van aron24 (16/25)

Link naar opmerking
Deel via andere websites