Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

TFNxOFb.jpg

US8yUWq.jpg 01. En ny sesong er i ferd med å starte

Hallo allen, en welkom bij een nieuwe novelle van mijn kant. Na lang wikken en wegen heb ik besloten een avontuur te starten in een competitie en land waar ik eigenlijk totaal geen kennis en weet van heb. Meerdere saves zijn inmiddels gestrand en ik had moeite om de juiste club te vinden in de 'standaard' competities. Daarom dus de keuze voor IK Start in Noorwegen. Een voor mij onbekende club, een onbekende competitie, en daarmee misschien wel de uitdaging die ik zoek om hier meer over te weten te komen. Noorwegen op de kaart gaan zetten zal een lastige klus worden, echter hoop ik daarin wel mooie dingen te bereiken. We starten in de OBOS Ligaen, wat na de Eliteserien het tweede niveau van Noorwegen is. Daarnaast is er een editor file geladen waardoor we tot de 9e divisie geladen hebben. Iets wat voor mij altijd het spelplezier wat leuker maakt op de één of andere manier. Hieronder zal ik jullie een beetje informatie geven omtrent deze club.

IK Start is een Noorse voetbalclub dat gevestigd is in Kristiansand, dat op haar beurt gelegen is in de provincie Agder. De club bestaat al sinds 1905, in dat jaar werd het namelijk op 19 september opgericht. Sinds het bestaan van de club speelden zij tot aan nu 42 jaar in de hoogste divisie van de Noorse voetbal pyramide. De laatste seizoenen schommelen ze een beetje tussen de eerste- en tweede divisie. Aan mij en de rest van de staf dus de taak om hier verbetering in aan te brengen. De wedstrijden van IK Start worden afgewerkt in de Sør Arena, dat plaats biedt aan een kleine 14.500 toeschouwers. Dit stadion is relatief nieuw daar het in 2007 geopend is.

In de volgende update ga ik inhoudelijk even in op de selectie, het te voeren beleid en de formaties waarin ik denk dat we gaan spelen. Hopelijk tot dan! :) 

-------

Wil je uit de lijst, of er juist bij in? Laat het me even weten.
Ik hoop jullie allen bij de volgende update weer te zien, dank voor het lezen!

@Nummerke10 @jefri @DGremlin @Rossi @Marius @ElMarcos @xJordinosaur @FeyenoordMillwall @Mordurette @MNie @Daniell @delichris @Netzwerk @Milton @kossimos @Kyrill @JordiW. @chrisje1993 @kmk @YerrollP @Titan @RubenS2 @r4vje  @John Terry 2.0 @larrie @timpy00 @glennix @FC Bruges @rich ruzzian @RB4312 @Arezo @x_k03k13_x @Bierhof @Fantasy @komodo25 @Copywriter @Kami @germandutch @JordiW.

• Antwoorden 56
  • Weergaven 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• 03. Vi er på vei Het was alweer enige tijd geleden sinds ik van me heb laten horen in dit topic. Onder andere vanwege wat fysieke klachten na een knie-operatie en het feit dat ik druk bezig ben o

• 07. IK Start er også uslåelig i august   De titel zegt het al: ook in de maand augustus blijkt IK Start moeilijk te verslaan. Uit 5 wedstrijden hebben we maarliefst 11 punten weten te bemach

• 08. IK Start er sikker på opprykk til Eliteserien   IK Start kent een fan-tas-tisch seizoen. Dusdanig goed dat we ons verzekerd hebben van promotie naar de Eliteserien. Een geweldige prestat

Geplaatst

Noorwegen, tegenwoordig toch een kweekvijver van nieuw talent. Veel succes in Scandinavië.

Geplaatst

Veel succes in Noorwegen! De naam klinkt mij niet helemaal onbekend, dus het verbaasd mij een beetje dat ze niet op het hoogste niveau spelen momenteel.

Geplaatst

Zelf enorm veel plezier beleefd aan mijn save in Noorwegen vorig jaar. Op een lager niveau beginnen is ook altijd leuk, zeker omdat de basis toch aanwezig is om iets mooi uit te bouwen bij deze club. Noorwegen en bij uitbreiding Scandinavië zijn sowieso een kweekvijver aan talent, dus dat maakt ook al het één en ander mogelijk.

Geplaatst
  • Auteur

TFNxOFb.jpg

US8yUWq.jpg 02. Analysen av klubben har begynt

Zoals de titel al aangeeft; het is februari 2021 en het analyseren van de club is inmiddels gestart. Voor een land, een competitie, en teams die voor mij geheel onbekend zijn vergt dit erg veel tijd. Naast dat het tijd kost wil ik dit ook precies en perfect uitgewerkt hebben. Zodoende krijgen we het beste beeld van de club. We gaan aan de hand van deze analyses kijken wat we intern moeten veranderen. Is onze staf groot genoeg? Hoe zit de selectie in elkaar? Hoe staan we er internationaal gezien voor? Wat kunnen we verbeteren aan onze faciliteiten? Zo maar wat vragen waar we snel duidelijkheid in moeten hebben om een goede start te maken aan ons eerste seizoen in dienst van IK Start.

De selectie
Het belangrijkste aspect van een voetbalclub is natuurlijk de selectie. Vanwege het realisme heb ik de 1e transferperiode uitgezet, zodoende gaan we starten met een selectie dat bestaat uit ervaren spelers, maar ook veel jeugdige / jonge spelers. Hieronder een lijst van ons voorlopige eerste elftal. Menig talent zal de kans gaan krijgen zich de komende drie maand te laten zien, voor de eerste competitiewedstrijd start begin april. Alle jongens zullen de kans krijgen zich te laten zien of ze al dan niet bij het 1e mogen en kunnen blijven. Een ander zal in aanmerking komen voor het 2e elftal, het -19 elftal of een mogelijke verhuur wanneer de transferperiode geopend is. 

Overigens een leuk weetje: Er zitten twee Nederlanders in de selectie. De eerste is Vito Wormgoor, die we waarschijnlijk allemaal wel kennen van zijn periodes bij Utrecht, De Graafschap en ADO Den Haag. Daarvoor heeft hij in de jeugdteams van Ajax gespeeld. Een tweede, misschien wat minder, bekende speler is Luc Mares die een verleden heeft bij Fortuna Sittard en MVV.

9RscQep.png

Talenten tekenen nieuw contract

Ik ben als manager altijd een groot voorstander van het gebruiken van jeugd. Niet alleen om deze jongens een kans te bieden, maar ook omdat zij diegene zijn waar je het meeste aan kan verdienen. Ik wil spelers gaan ontwikkelen via de jeugdopleiding, een streven dat voor mij stijf bovenaan staat als het gaat om het te voeren beleid. Het past dan ook helemaal in dit beleid dat we voor nu al vier talenten langer hebben weten te binden aan onze club. Hieronder een kort bondig overzicht.

#32 - Levi Eftevaag

Misschien wel het grootste talent van de club, samen met Derviskadic, is Eftevaag. Voor mij staat in ieder geval wel vast dat deze jongen bij het 1e elftal zal blijven en veel minuten zal gaan maken. Ik vind hem te sterk voor het 2e elftal. Een middenvelder dat op meerdere posities op het middenveld inzetbaar is, en zich kan schikken in verschillende rollen. Hij heeft getekend tot 2025 met de optie voor nog een jaar.

ky3SxgD.png

#8 - Emir Derviskadic

Een middenvelder die nog zeventien moet worden. Een geweldig talent dat van grote waarde zal zijn voor onze club. Hij kan op het middenveld in verschillende rollen spelen. Ik ben er heilig van overtuigd dat hij een grote toekomst tegemoet gaat en van grote waarde zal zijn voor onze club de komende seizoenen. Hij heeft getekend tot 2025 met de optie voor nog een jaar.

8FQtrnu.png

#33 - Bernhard Salvesen

Een spits met een ontzettend groot scorend vermogen. Hij heeft verlengd tot en met 2024, met daarnaast een optie voor nog twee jaar. Het is misschien nog niet de nieuwe Erling Haaland, maar dat hij ver kan gaan komen staat voor mij wel vast. Ik hoop dat hij van waarde zal zijn gedurende de voorbereiding, en zodoende een plek in het 1e elftal voor zichzelf veilig stelt.

o9m48k9.png

#90 - Jasper Torkildsen

Een keeperstalent van 17 jaar, dat voor vast al bij het eerste elftal zit. Dit is Torkildsen gelukt. We zijn dan ook verheugd dat hij tot en met 2025 getekend heeft, daarnaast is er een optie van nog twee jaar opgenomen in zijn contract. We zijn er van overtuigd dat hij bij IK Start nog lang niet uitgeleerd is, en kijken uit naar onze verdere samenwerking de komende seizoenen!

i5BtN2f.png

Uitbreiding staf 

De staf zal behoorlijk uitgebreid gaan worden. Zoals onderstaande screen weergeeft zijn er nog genoeg vacante posities die ingevuld moeten worden. We hebben daarom verschillende vacatures geplaatst en gaan kijken hoe we dit binnen het salarishuis kunnen gaan invullen.

hlZ3omq.png

Club visie

Voor de komende seizoenen hebben we een bepaald beleid uitgestippeld in overleg met het bestuur. Het eerste doel van IK Start zal moeten zijn dat we zo snel mogelijk terugkomen in de competitie waar we eigenlijk wel thuis horen: De Eliteserien. Van daaruit zullen we ons gaan proberen te handhaven en door middel van gezond en goed beleid proberen ons zelf per seizoen te gaan verbeteren. Uiteindelijk moet Europees voetbal spelen het doel worden, echter ligt dat voor nu nog ver in de toekomst. First things first.

9VjZX1P.png

-------

@Nummerke10 @jefri @DGremlin @Rossi @Marius @ElMarcos @xJordinosaur @FeyenoordMillwall @Mordurette @MNie @Daniell @delichris @Netzwerk @Milton @kossimos @Kyrill @JordiW. @chrisje1993 @kmk @YerrollP @Titan @RubenS2 @r4vje  @John Terry 2.0 @larrie @timpy00 @glennix @FC Bruges @rich ruzzian @RB4312 @Arezo @x_k03k13_x @Bierhof @Fantasy @komodo25 @Copywriter @Kami @germandutch @JordiW.

Geplaatst

Leuke update. Je hebt echt een paar zeer mooie talenten in je team. Zeer benieuwd of die zich gaan ontwikkelen tot vaste waarden.

Geplaatst

Leuk zo'n paar talentjes in je kern. Als je dit soort jongens genoeg speelminuten kan gunnen, komt dat hun ontwikkeling alleen maar ten goede. Dat je dan niet op het hoogste niveau start is misschien dan nog meer een voordeel. Mooi om zien ook dat de eerste transferperiode uit staat.

Geplaatst

Daar zitten een aantal leuke talenten bij! Zoals we gewend zijn van je zijn de updates weer tip top in orde. Benieuwd hoe lang je het volhoudt deze keer :classic_biggrin:

Geplaatst
  • Auteur

TFNxOFb.jpg

US8yUWq.jpg 03. Vi er på vei

Het was alweer enige tijd geleden sinds ik van me heb laten horen in dit topic. Onder andere vanwege wat fysieke klachten na een knie-operatie en het feit dat ik druk bezig ben om een andere weg in te slaan qua werk, kwam FM even op een lager pitje te staan. Uiteraard logisch, maargoed. Tussendoor heb ik gelukkig wel een x-aantal wedstrijden kunnen spelen, en ik kan daarmee alvast verklappen dat we inmiddels ruim drie maand onderweg zijn in de OBOS-Ligaen. Hieronder een verslag van de resultaten in zowel de oefenwedstrijden, de competitie, danwel de beker. Daarnaast mogen we enkele stafleden welkom heten binnen onze club. 

Oefenwedstrijden

rtnbdvU.png

Hierboven zijn de resultaten te zien die we in de lange voorbereiding op het seizoen hebben mogen afwerken. Gedurende deze oefencampagne hebben we als staf geprobeerd een mix aan tegenstanders tegen te komen. Talenten, zoals bijvoorbeeld Jong Ajax, maar ook gearriveerde clubs als FC Nordsjælland en FC Midtjylland. Al met al een oefencampagne waarmee we tevreden mogen zijn.

NorgesMesterskapet

CbrFQJB.png

In de Noorse bekercompetitie, ofwel de NorgesMesterskapet, zijn we helaas gestrand in de kwartfinale. Door NTNUI, Vag, Lokomotiv Oslo en Elverum Fotball te verslaan, kwamen we uiteindelijk Eliteserien club Stabæk Fotball tegen. Op dat moment stonden zij 6e in de Eliteserien, de hoogste voetbaldivisie in Noorwegen. We wisten dus vooraf dat dit lastig zou worden. Echter hielden we zeer knap stand, en waren we zelfs in balbezit beter. Qua kansen ging het gelijk op. Echter was Mares die met te korte terugspeelbal de winnende treffer voor de bezoekers wist in te leiden. Met een afstandschot wisten ze in de 91e minuut alsnog de winnende tegen de touwen te schieten, eeuwig zonde, maar al met al mogen we blij zijn met de kwartfinale. Zeker gezien het feit dat de vierde ronde uiteindelijk onze doelstelling was.

Wedstrijd statistieken Stabæk Fotball

Citaat

EcBr6r2.png

OBOS-Ligaen

OvgXcEn.png

Al met al mogen we tevreden zijn tot noch toe. Met slechts één verloren wedstrijd draaien we prima mee in de competitie. Als ik dan één ding moet aanstippen dat me enigzins zorgen baart, is dat het feit dat we veel gelijk spelen, of niet overtuigend weten te winnen. Veel wedstrijden hebben we een legio aan kansen, echter weten we er veel niet te benutten. Daarmee gaan we dus de komende weken extra mee aan de slag! Al met al tevreden, zeker met de laatste maand. Jerv, dat we met 2-0 wisten te verslaan stond tot aan die wedstrijd gewoon 2e. Daarna een punt tegen koploper Aalesund. Zo zonde dat zij in de 94e minuut (!!) nog de gelijkmaker wisten te maken. Desondanks komen we dus leuk mee, kijkend naar onderstaande ranglijst.

DpZJU1y.png

Nieuwe stafleden IK Start

Zoals in de eerste update al aangegeven ben ik erg van het 'doornemen' van de club. Wie zijn er aanwezig, waar kunnen we ons als staf-zijnde verbeteren, welke functies zijn nog niet bekleed? En zo nog een aantal vraagstukken meer. We zijn er nog lang niet, maar het samenstellen en met name invullen van belangrijke functies vergt tijd en secuurheid. Desondanks mogen we alvast de volgende nieuwe stafleden aan u voorstellen.

Tor Asle Kleveland - Tactiek trainer

Citaat

FZbe8eh.png

Andreas Isaksson - Keeperstrainer

Citaat

04aKw8A.png

Matias Manna - Analist Rekrutering

Citaat

qIskxFS.png

Einar Hauglid - Hoofd fysiotherapie

Citaat

2xIaII2.png

Per Arne Veiset - Sportwetenschapper

Citaat

aBX0Wbv.png

Trond Fylling - Scout

Citaat

PxHn9gY.png

Ståle Bratseth - Manager IK Start 2

Citaat

Mo1XRky.png

-------

bewerkt door Jotew

Geplaatst

Een eerste periode aan wedstrijden prima doorgekomen inderdaad. Zoals je zelf aangeeft zou het wenselijk zijn om wat meer van die gelijke spelletjes om te zetten in overwinningen maar toch draai je gewoon mooi bovenin mee. De toekomst oogt dus zeker mooi!

Geplaatst

Mooi begonnen aan de competitie. Nu enkel nog proberen om iets meer wedstrijden over de lijn te trekken.                                             

Geplaatst
  • Auteur

eEJmYd6.jpg

US8yUWq.jpg 04. Vito Wormgoor ikke tilgjengelig for IK Start på 5 til 7 uker

Vito Wormgoor heeft een blessure over gehouden aan de 2-1 overwinning tegen Fredrikstad. Daar waar IK Start nog stond te juichen na de winnende treffer diep in blessuretijd, sloeg de stemming al snel om toen Wormgoor in de laatste seconden van de wedstrijd geblesseerd raakte. Na een sprint met het terug verdedigen zag je de speler gelijk naar zijn harmstring grijpen. Spelers en omstanders zagen meteen dat het fout zat, waarna Fredrikstad de bal sportief buiten het veld werkte.

Hoelang Wormgoor uit de roulatie is valt momenteel nog niet exact te zeggen. "Tuurlijk is het enorm balen, het ziet er niet goed uit. Exact zeggen kan je het nooit maar we kunnen er met de huidige informatie van nu wel vanuit gaan dat hij minimaal 5 tot 7 weken uit de roulatie zal zijn." Aldus trainer Jotew. Vermoedelijk zal Vegard Bergan zijn positie rechts centraal achterin overnemen.

-------

@Nummerke10 @jefri @DGremlin @Rossi @Marius @ElMarcos @xJordinosaur @FeyenoordMillwall @Mordurette @MNie @Daniell @delichris @Netzwerk @Milton @kossimos @Kyrill @JordiW. @chrisje1993 @kmk @YerrollP @Titan @r4vje  @John Terry 2.0 @larrie @timpy00 @glennix @FC Bruges @rich ruzzian @RB4312 @Arezo @x_k03k13_x @Bierhof @Fantasy @komodo25 @Kami @germandutch @JordiW.

Geplaatst

Een speler voor langere tijd verliezen is nooit fijn nieuws. Hopelijk kan zijn vervanger het gat een beetje invullen.

Geplaatst

Vijf à zeven weken een speler verliezen is behoorlijk vervelend, zeker in een competitie als de Noorse die al niet de langste is.

Geplaatst

Altijd jammer als je een speler voor lange tijd kwijt raakt.. Hopelijk kan je het opvangen.

Geplaatst
  • Auteur

blJywIl.jpg

US8yUWq.jpg 05. En ubeseiret måned

De maand juli ligt inmiddels achter ons. In de vorige update had ik al laten weten dat de resultaten in principe naar behoren waren, maar dat we sommige wedstrijden nét niet naar onze hand wisten te zetten. Gelijke spelen die eigenlijk een overwinning hadden moeten zijn etc. Nou is voorafgaand kampioen worden niet onze hoofddoelstelling. Promoveren is het doel dat door het bestuur gesteld is, hoe? Dat maakt niet uit. Het is dan ook goed om te zien dat er steeds meer automatismen in ons spel komen, en dat we het ook in deze maand de tegenstanders moeilijk wisten te maken. Hieronder een korte samenvatting van de afgelopen maand!

Uitslagen OBOS-Ligaen

Je hoeft er geen geweldige ogen voor te hebben om te zien dat we een ontzettende goede maand achter de rug hebben! Maarliefst vier 'groene bolletjes' wat uiteraard wil zeggen dat we de volle buit qua punten hebben gepakt deze maand. Tegen Fredrikstad was het nog billen knijpen, daar we pas in de 93e minuut de overwinning pakte. De andere drie wedstrijden tegen Åsane Fotball (0-2), HamKam (0-3) en Bryne (4-1) zijn we echter niet in de problemen gekomen.

RMAJIO9.png

Tussenstand OBOS-Ligaen

We staan er geweldig voor. Doordat Raufoss Fotball, Aalesund en Stjørdals-Blink IL punten hebben laten liggen voeren we op dit moment de ranglijst aan met 38 punten uit 17 gespeelde wedstrijden. Een plek in de top-6 is onze doelstelling, dus dit is een geweldige opsteker voor de club. Daarnaast geeft dit aan dat we ook intern op de goede weg zijn. Een extra leuke vermelding: onze spits Jonatan Braut Brunes staat gedeeld tweede op de topscoorder-lijst met 9 doelpunten.

Q8hLgdS.png

Verslag bestuur IK Start

We staan er als technische staf goed op bij het bestuur. De resultaten zijn naar behoren en ook intern maken we de nodige stappen. De gehele staf word daarnaast ook stukje bij beetje gevormd. Dit vergt tijd om de juiste personen op de juiste positie te krijgen. Hier gaan we hopelijk de komende jaren de vruchten van werpen door niet stil te blijven staan en door te selecteren daar waar het kan en moet.

Fsk0t0f.png

Sander Sjøkvist in onmin met de trainer

Een gewaardeerd teamlid en daarnaast een jeugdspeler van de club leeft in onmin met de trainer. VfL Bochum heeft zich gemeld met een bod van € 230.000,-. Dit is echter door Trainer Jotew afgewezen, tot groot ongenoegen van de speler zelf. Jotew was duidelijk in een reactie naar de media: "Dat bod hebben wij inderdaad afgeslagen. Sander is een basisspeler van ons die we op dit moment niet willen kwijt raken. Daarnaast vinden we een dergelijk bod veel te laag voor een speler met zijn kwaliteiten. Sander gaat daarnaast even aan het feit voorbij dat hij drie maand geleden zijn contract nog heeft verlengd tot 2025, hij zal daarom sowieso dit seizoen bij ons gaan afmaken."

Citaat

QTtxcJI.png

Eirik Schulze weigert voor nu bij te tekenen

De 28-jarige middenvelder Schulze weigert zijn contract te verlengen bij IK Start. Ondanks meerdere pogingen heeft Schulze aangegeven dat hij voor nu alle opties open wilt houden in verband met getoonde belangstelling. Ondertussen laat de trainer weten zich verder te oriënteren op de transfermarkt. "Wanneer een speler niet bij wil tekenen moet je als club toch verder kijken. Onze scouts zijn al vanaf dag één bezig de markt te verkennen en we zijn er dan ook van overtuigd dat er een ervaren speler voor zijn positie er voor terugkomt mocht Eirik besluiten te vertrekken".

Schulze speelt sinds 2019 voor IK Start.

Citaat

wBxYYNg.png

-------

@Nummerke10 @jefri @DGremlin @Rossi @Marius @ElMarcos @xJordinosaur @FeyenoordMillwall @Mordurette @MNie @Daniell @delichris @Netzwerk @Milton @kossimos @Kyrill @JordiW. @chrisje1993 @kmk @YerrollP @Titan @r4vje  @John Terry 2.0 @larrie @timpy00 @glennix @FC Bruges @rich ruzzian @RB4312 @Arezo @x_k03k13_x @Bierhof @Fantasy @komodo25 @Kami @germandutch @JordiW. @Michaelinho*