Geplaatst 4 februari 20223 jr. 3000m voorbeschouwing: Nou, Schouten heeft alles gewonnen tot nu toe wat los en vast zit met twee seconde verschil, dus is zwaar de favoriet. Uit de beste tijden zou je zeggen dat Lollobrigida wel eens tweede kan worden, vroeger was ze vooral eeuwige vierde op dit soort afstanden, dus daar zou ik haar nu ook neerzetten. Voormalig olympisch kampioenen Achtereekte en Sablikova lijken niet in vorm. Dan heb je nog de Jong, Takagi, Weidemann en Wiklund over die er nog een beetje wat van kunnen maken. Wat ik hoor lijkt de baan wat langzaam, dus dat zou wat meer in het voordeel moeten zijn voor rijders die wat langere afstanden beter kunnen. Dus dan zou je kunnen zeggen dat Takagi uit deze top zou kunnen vallen. ***** Schouten *** de Jong ** Takagi(jap), Lollobridgida(ita), Weidemann(can) * Sablíkova(tsj), Wiklund(noo), Achtereekte, Voronina(rus) Verwachte snelste tijd: 3.55 (Bij echt slecht ijs... 4:00) 5000m(mannen) voorbeschouwing: Nou, van der Poel heeft alles gewonnen tot nu toe wat los en vast zit met minstens drie seconde verschil, dus is zwaar de favoriet. Uit de beste tijden zou je zeggen dat Roest wel eens tweede kan worden, vroeger piekte Roest altijd net iets te vroeg in het seizoen. Nu lijkt hij toch iedere keer weer ietsje dichterbij te komen bij van der Poel, dus het kan misschien toch nog wel eens spannend worden. Toch zet ik Roest netjes op plaats 2 als ik zou voorspellen. Op een snelle baan(Salt lake) werd Ghiotto derde en Swings(de Belg...) vierde. Dit is alleen géén snelle baan, dus meer in het voordeel voor mensen die van langere afstanden houden, dan van kortere. Ghiotto is eigenlijk wel meer van die langere afstanden. Swings toch een stuk minder. Bergsma reed in oktober al een zeer goede tijd op een laaglandbaan, dus de vraag is of die te vroeg heeft gepiekt of nu weer een nieuwe piek gaat krijgen. En dan heb je nog Sven Kramer die de afgelopen drie keer de spelen heeft gewonnen, maar dat lijkt nu verleden tijd, toch nog een sterretje. Ook nog Ted-Jan Bloemen nog niet genoemd, die vaak wel goed is op de spelen zoals vier jaar geleden. Heeft de derde tijd dit seizoen gereden. ***** v.d. Poel(zwe) **** Roest *** Bergsma, Ted Jan Bloemen(Can) ** Swings(Bel), Ghiotto(Ita) * Trofimov(Rus), Zakharov(Rus), Kramer Verwachte snelste tijd: 6.05 (Bij echt slecht ijs...6:11)
Geplaatst 5 februari 20223 jr. Toch, ik heb een voorgevoel dat Schouten ook wel eens last kan krijgen van de druk. Antoinette de Jong pakt goud denk ik. Voor Sablikova en Schouten. Benieuwd of ik straks wakker wordt met een recordaantal mentions dat ik weer eens fout zit hehe.
Geplaatst 5 februari 20223 jr. Auteur 6 uur geleden zei 007mark: Antoinette de Jong pakt goud denk ik. Voor Sablikova en Schouten. Benieuwd of ik straks wakker wordt met een recordaantal mentions dat ik weer eens fout zit hehe. Je zit fout!!11@#!#1!!!!1##1@!!!11+!+!!!!! Nee geintje, het moet nog starten natuurlijk. Jammer dat De Jong al in rit 6 moet. Kan het nog een voordeel zijn dat de baan net gedweild is? Lijkt me iig een 1-2'tje worden voor ons Nederlanders.
Geplaatst 5 februari 20223 jr. 7 minuten geleden zei Rogier.: Je zit fout!!11@#!#1!!!!1##1@!!!11+!+!!!!! Nee geintje, het moet nog starten natuurlijk. Jammer dat De Jong al in rit 6 moet. Kan het nog een voordeel zijn dat de baan net gedweild is? Lijkt me iig een 1-2'tje worden voor ons Nederlanders. Vlak na de dweil is altijd beter. Overigens is er nog nooit iemand geweest die de titel pakte op de 3000m die in de laatste rit mocht starten. Die statistiek beloofd weinig goeds voor Schouten, als je daar op afgaat.
Geplaatst 5 februari 20223 jr. Wat een drama die Achtereeke. Maakt ons land ten schande! Paar zweepslagen als gepaste straf.
Geplaatst 5 februari 20223 jr. 2 minuten geleden zei Regis: Wat een drama die Achtereeke. Maakt ons land ten schande! Paar zweepslagen als gepaste straf. Ik deel de inwendige stokslagen wel uit
Geplaatst 5 februari 20223 jr. Al 33 keer gehoord dat de baan zwaar is. 5 februari 20223 jr. bewerkt door 007mark
Geplaatst 5 februari 20223 jr. 18 minuten geleden zei neva: Ik deel de inwendige stokslagen wel uit Wat een slechte en gore grap neva25. Verisure huurt ook altijd de slechtst beschikbare acteurs in hè, wat een kutreclame weer.
Geplaatst 5 februari 20223 jr. 10 minuten geleden zei Socrates: Wat een slechte en gore grap neva25. Verisure huurt ook altijd de slechtst beschikbare acteurs in hè, wat een kutreclame weer. Misschien kan hij een cursus gaan volgen bij @Rogier.
Geplaatst 5 februari 20223 jr. Auteur 14 minuten geleden zei Regis: Misschien kan hij een cursus gaan volgen bij @Rogier. Privéles kost slechts €99 per uur!
Geplaatst 5 februari 20223 jr. Nu alles op Schouten. Als iemand het kan dan is zij het wel. Ze was het hele seizoen al de beste, maar nu moet ze het laten zien.
Geplaatst 5 februari 20223 jr. Hoppa het eerste goud is binnen en dat door de mooiste Nederlandse schaatser op de 3km.
Geplaatst 5 februari 20223 jr. Kippenvel hoor. Altijd knap hoe topsporters met druk omgaan. Dik verdiend
Geplaatst 5 februari 20223 jr. Wat goed gereden zeg, zo enorm stabiel. Klasse gedaan. De andere 2 zijn door het ijs gezakt zeg.
Geplaatst 5 februari 20223 jr. Wat is die Tuitert toch een ergernis om naar te luisteren. Vreselijke filosoof.
Geplaatst 5 februari 20223 jr. 1500 m voorbeschouwing: Takagi heeft alles gewonnen tot nu toe wat los en vast zit, dus is zwaar de favoriet, maar ja. Wüst doet ook nog mee. Zij is altijd goed op olympische spelen en schurkt er ook deze keer weer vlak achter. De tweede beste tijd dit seizoen is gereden door Ayano Sato en ze versloeg in die wedstrijd daarmee ook 'gewoon' Wüst en De Jong. Dit was dan wel weer op een hooglandbaan. Op een laaglandbaan wist ze ook al eens derde te worden. Zij kan de verrassing van deze 1500 meter worden. De Jong is niet echt in vorm gebleken deze spelen, maar wint wel het OKT, dus moet ook opgeschreven worden, maar was tijdens de 3000m niet zo goed. De derde Nederlandse Groenewoud kan wel eens als een duveltje uit een doosje komen. Zij reed wel heel erg goed op het OKT en maar 3 tienden achter de Jong. Ook lijkt die ploeg in vorm, dus zij gaat serieus meedoen om de medailles. Andere namen zijn Bowe, Lollobridgida, Nana Takagi, Wiklund en Golobeva. ***** Miho Takagi(jap) **** Wüst ** Sato(jap), Groenewoud, De Jong, Bowe(USA) * Lollobridgida(Ita), Nana Takagi(Jap), Wiklund(Noo), Golobeva(rus) (De Belgische Tas gaat rond de 25e plek eindigen van de 30) Verwachte snelste tijd: 1.53
Geplaatst 6 februari 20223 jr. Heb weer even in mijn kapotte glazen bol gekeken voor morgenochtend: 1. Van der Poel, 2. Bergsma, 3. Roest
Geplaatst 6 februari 20223 jr. Hoe laat is Van der Poel ongeveer? Wil hem wel even alle records aan gort zien rijden.
Geplaatst 6 februari 20223 jr. 10 minuten geleden zei Regis: Hoe laat is Van der Poel ongeveer? Wil hem wel even alle records aan gort zien rijden. Enige record dat er aan zal gaan is het Olympische record.