Spring naar bijdragen

LLM avontuur met Bodmin Town; vanuit de krochten in Engeland richting de Premier League

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Goedenavond allemaal!

Dit gaat mijn eerste verhaal hier worden dus geef vooral jullie tips en feedback over de manier van schrijven etc. 

Naar aanleiding van het boek TERRACES & FLOODLIGHTS II raakte ik geïnteresseerd in Bodmin Town. Ook Tom Egbers is een fan van deze ground (zie foto). Aangezien ze op het laagste speelbare niveau uitkomen (wat ik heb via een extra database) leek me dit een mooie uitdaging om te kijken hoever we kunnen komen met deze club. 

2109168222_BodminTown.thumb.jpg.75d9d18a2ed976c7da317c4ec99f6d1c.jpg

Op het moment van aantreden is onderstaand de selectie en staf e.d. die ik tot mijn beschikking heb. Zoals de "regels" van LLM voorschrijven kan ik mijn staf alleen uitbreiden d.m.v. advertenties te plaatsen. Ook ga ik zelf een tactiek maken (zoals het hoort bij LLM). 

image.thumb.png.9078cc465b576122c8ded54d7114310c.png

image.thumb.png.8f3d5ff740e6d33ea03625d11bca0c14.png

Zoals jullie kunnen zien kunnen beide wel uitbereiding gebruiken. Aangezien ik geen spelers mag benaderen moet ik het doen met de " grijze" spelers en die een contract geven zodat ik hun verder kan ontwikkelen. Ik zal richting het einde van de voorbereiding een update sturen hoe dit is gegaan. Zoals in het begin al aangegeven, laat het vooral weten als je tips of feedback hebt! 

Geplaatst

Een club die je vanaf niets naar iets kan opbouwen. Dat is nog eens een mooie uitdaging. Ook leuk dat je hier je verhaal wilt delen. De tip die ik geef is om degene die reageren op je novelle te taggen in de volgende update, zodat niemand een update hoeft te missen. Verder heeft @Fantasy eerder vandaag al tips gegeven over hoe het te delen en daar sluit ik mij bij aan. Doen wat je zelf leuk vind en eventueel inspiratie op doen door andere te bekijken.

Geplaatst

Succes met deze pittige uitdaging!

Qua tips kan ik vooral aanraden om enkele andere verhalen te lezen en daar vooral veel uit op te steken. Wat je leuk vind kan je dan overnemen en toch je eigen accenten leggen. 

Geplaatst

Leuk, ik ga je volgen! Dit lijkt me ook leuk, maar hoe kom je aan die extra database? Heb je een linkje voor me? Ga nu eerst mijn Kings Lynn save afmaken, maar daarna zoek ik ook zo'n club uit het allerlaagste niveau op. 

Geplaatst
  • Auteur
6 uur geleden zei Thijs bsg:

Leuk, ik ga je volgen! Dit lijkt me ook leuk, maar hoe kom je aan die extra database? Heb je een linkje voor me? Ga nu eerst mijn Kings Lynn save afmaken, maar daarna zoek ik ook zo'n club uit het allerlaagste niveau op. 

Ik heb via steam een workshop toegevoegd. Hij heet England Leagues and cups 1-10 

Geplaatst
  • Auteur

Na een prima voorbereiding (die eerste pot was ik nog niet aangesteld) is het tijd voor de eerste competitiewedstrijd. Zoals jullie kunnen zien heb ik de "grijze" spelers een contract aangeboden om op iedere positie een speler te hebben. Qua staf ben ik inmiddels ook voorzien van alles wat ik nodig heb. De doelstelling van het bestuur is dus om in de bovenste helft te eindigen. Zelf hoop ik misschien wel kampioen te worden en daardoor de kunnen promoveren.

@MNie@Fantasy @Marius @Thijs bsg

Schermafbeelding 2021-11-19 223755.PNG.jpg

Schermafbeelding 2021-11-19 223846.jpg

Schermafbeelding 2021-11-19 223927.jpg

Geplaatst

Ik zou ook voor een kampioenschap gaan. Zijn de overige ploegen gevuld met spelers of veel grijze nog? Als dat laatste het geval is gok ik op een makkelijke promotie.

Geplaatst
  • Auteur
8 uur geleden zei MNie:

Ik zou ook voor een kampioenschap gaan. Zijn de overige ploegen gevuld met spelers of veel grijze nog? Als dat laatste het geval is gok ik op een makkelijke promotie.

Ja klopt alle teams hebben veel grijze spelers. Had ik nog niet naar gekeken maar dan moet het helemaal wel promotie worden ;) 

Geplaatst

Op naar het echte werk nu na deze goede voorbereiding!

Geplaatst
  • Auteur

Wat een heerlijke start hebben we gehad in de competitie! Voorlopig nog geen nederlaag hoeven te incasseren. Inmiddels zitten we half oktober. Ook in de FA Vase thropy hebben we de eerste twee kwalificatierondes overleefd. Het lastige vind ik wel dat er op ieder moment een speler weggehaald zou kunnen worden aangezien ze amateurcontracten hebben.  Ook financieel hebben we het momenteel lastig maar ik weet uit de eerdere LLM saves dat dit vaker gebeurd en hoe hoger je komt hoe makkelijker het weer positief komt.

@Marius@delichris @Kyrill@MNie@Thijs bsg

image.png

image.png

image.png

image.png

Geplaatst
Op 4-2-2022 om 16:34 zei keano77:

Ik heb via steam een workshop toegevoegd. Hij heet England Leagues and cups 1-10 

Thanks!

Geplaatst
  • Auteur

Inmiddels hebben we nog maar 10 wedstrijden te gaan dit seizoen en het gaat nog steeds voorspoedig. Helaas was het bekeravontuur redelijk snel voorbij (vooral zonde voor het geld wat je kan verdienen). 

Af en toe zit er wel een slechte pot tussen maar 9 van de 10 van deze winnen we ook nog. 

image.thumb.png.79490f8429a1d8e6e78bbf96853e5225.png

Dat kampioenschap kan ik inmiddels wel bijna ruiken. Kunnen we ons voorzichtig op volgend jaar richten. het stomme vind ik dat trouwens dat mijn complete salarisbudget (2300 euro) op gaat aan 2 spelers (1200 euro en 1000 euro). Ondanks dat er veel aanbiedingen komen voor de spelers vinden ze het wel best lijkt het. 

image.thumb.png.4b58ac5fd7b33dad1e916a51c8c5b77f.png

@MNie@Kyrill@Fantasy@delichris@Marius@Thijs bsg

Geplaatst

Geen vuiltje aan de lucht te bespeuren!

Geplaatst
  • Auteur

Het kampioenschap is een feit! Maar wat een dramatisch einde van het seizoen hadden we. Iedere wedstrijd minimaal gelijkwaardig zijn maar toch veel gelijke spelen / nederlagen. Gelukkig hadden we een dusdanig grote voorsprong opgebouwd dat het kampioenschap niet in gevaar kwam. Daarnaast door de promotie ook een ruimer salarisbudget gekregen waardoor ik geen verlies meer draai daardoor en ik mooi wat spelers heb kunnen aantrekken.

Nu de messen slijpen, selectie versterken en leuke vriendschappelijke wedstrijden regelen zodat er misschien wat extra geld binnenkomt. Ook een mooie bijkomstigheid is dat er een nieuw stadion wordt gebouwd met best wat plaatsen (en uitbereidingsmogelijkheden). 

@delichris @Fantasy@Marius @Kyrill

Schermafbeelding 2021-11-19 223755.PNG.jpg

Schermafbeelding 2021-11-19 223846.jpg

Schermafbeelding 2021-11-19 223927.jpg

Schermafbeelding 2022-02-12 100505.jpg