Jump to content

[FM22] From Park to Prem | Great Wakering Rovers FC

Satyr
 Share

Recommended Posts

De populaire FM YouTuber Work The Space heeft elk jaar een 'From Park to Prem' carrière. Work The Space episode 1

Het lijkt wat op wat wij de Journeyman Challenge noemen, maar hij probeert het vaak met één of maximaal twee clubs te realiseren. Het realiseren betekend dat je start bij een lagere divisie club, zonder stadion en uiteindelijk je club in de Premier League handhaven. Mijn FC Honka verhaal (The Suomi Challenge) kwam tot een mooi einde en dus ga ik wat anders doen. Even wat feiten op een rij:

- De club waar ik begin, mag geen stadion hebben

- Maximaal een semi-prof status

- Ik heb géén diploma's, met nationaal niveau aan ervaring

- Pas als ik een profclub ben, mag ik buitenlandse spelers halen

- Ik reken Schotten en Welshmen niet als buitenlanders, (Noord)-Ieren wel.

- Eventueel alleen overstappen bij een aanbod, solliciteren mag alleen bij ontslag

Ik heb een database gebruikt die Engeland tot level 8 heeft uitgebreid en na een handvol sollicitaties is Great Wakering Rovers FC de club geworden die ik (n)ooit in de Premier League zal krijgen. Zoals gebruikelijk bij mijn verhalen, is het vooral afbeelding gericht, met wat tekst en uitleg er omheen. Geen hele boekwerken, al wordt mijn vrouw nu al gek van mijn getyp, gewoon twee keer per jaar een overzicht met standen, transfers, rariteiten, nieuws en waarschijnlijk geklaag.

great.png.e1f8d5bb7278c06eeed091fc5bcef4d5.png

great.png.4756aa36e555c967356baf6d766de8bc.png

Lower League Management, zo simpel en ook toch zo lastig. Het simpele is dat je met een spits die snel is en kan afwerken (beide 10+ is echt ideaal) en een verdediger die kan springen en koppen (ook 10+) al een heel eind komt. En een keeper die een bal tegenhoudt is ook heel handig. Het lastige is dat iedere club op mijn niveau een mix van amateur- en semi-profcontracten heeft en iedereen achter dezelfde spelers aanzit. Die keeper vond ik wel, maar die tekende voor 11 euro per wedstrijd meer bij een andere club. De spits was op zich snel gevonden, maar met 35 andere teams die hem ook willen, is het lastig. Een semi-prof contract tot het einde van het seizoen met een waarde van mijn halve loonbudget ging de prullenbak in, dus helaas. Het duurde uiteindelijk iets meer dan twee maanden voordat we een speler vonden die aan de eisen voldeed en ook daadwerkelijk tekende. De verdediger was eenvoudiger, daar zijn er meer van en hoewel we niet de jackpot wonnen, ben ik wel tevreden met de speler.

Scouts op dit niveau gebruiken kop of munt bij hun beoordeling, daar heb je niet heel veel aan. Ik kijk dus vooral naar determination en pace, dan heb je vaak wel een indicatie of het ooit iets kan worden. En als niet, dan is 'ie in ieder geval snel...

Goed, het seizoen 2021/22 in de Ryman League Division One North ging van start, maar dat was nog zonder mij aan het roer. Want ik begon clubloos. Na vijf weken kon ik aan de slag bij Great Wakering Rovers en die hadden er intussen al een aantal wedstrijden opzitten. Ze stonden keurig in de middenmoot en ik had al gauw door dat ik heel veel trials moest gaan uitdelen, om zo een beter team te krijgen. Er zit een limiet aan het aantal spelers op proef, maar ik heb in de maanden september/oktober wel 100 man op de club gehad. Er bleven 6 achter en dat zijn dan ook echt versterkingen. Na die zes was het geld op en eigenlijk was het na vijf al op, maar speler zes was de spits die ik moest hebben. Tommy Stevens is zijn naam en hij moet me richting play-offs of meer schieten. Hij heeft 12 snelheid, 12 afwerken, 12 koppen en dat is echt waanzinnig goed op dit niveau. Daar staat tegenover dat zijn verborgen eigenschappen waarschijnlijk wat minder zijn, want hij is niet voor niks transfervrij. Zijn profiel noemt zijn egoïsme en slechte voorzetten als zwakke punt, maar als eenzame spits maakt dat geen zak uit wat mij betreft.

4-4-2 was de basistactiek toen ik begon, maar ik had geen linkermiddenvelder. Er waren geen spelers om 4-3-3 met een verdedigende middenvelder en wingers te spelen, dus ik zette maar de best mogelijke speler neer. Uiteraard scoorde hij de enige goal in mijn debuut als manager. Na wat transfers kon de 4-3-3 dan toch gespeeld worden en hebben we de weg naar boven wel gevonden. Ik heb echter maar 17 speler + 6 waardeloze jeugdspelers, dus het zal echt nog wel minder gaan worden.

September 2021:

14-09-21: Hullbridge Sports - Great Wakering 0-1 (FA Throphy)

18-09-21: Great Wakering - Dereham Town 4-1

21-09-21: Felixstowe - Great Wakering 4-2

25-09-21: Hullbridge Sports - Great Wakering 1-4

28-09-21: Great Wakering - Bury Town 0-0

Oktober 2021:

02-10-21: Witham Town - Great Wakering 1-1

09-10-21: Great Wakering - Chertsey Town 0-1 (FA Throphy)

16-10-21: Great Wakering - Stowmarket Town 1-0

20-10-21: East Grindstead - Great Wakering 0-4 (divisie beker)

24-10-21: Great Wakering - Aveley 2-0

30-10-21: Grays Athletic - Great Wakering 2-2

November 2021:

06-11-21: Great Wakering - Romford 5-0

13-11-21: Barking - Great Wakering 0-1

16-11-21: Great Wakering - Bury Town p2-2 (divisie beker)

20-11-21: Great Wakering - Hashtag United 2-1

27-11-21: Basildon United - Great Wakering 1-2

30-11-21: Great Wakering - Three Bridges 5-0 (divisie beker)

Die divisie beker is irritant, maar ik kan maar niet verliezen.

Dat geeft de volgende tussenstand:

stand.png.a4fde6e76a207bc234300662989f5899.png

Mijn spits:

spits.thumb.png.2fbf5618554ff64f1b5bc5f572258967.png

In Tommy we trust! Heeeel leuke uitdaging. Spreekt me ook wel zoiets. Maar pas herbegonnen met FM in jaaaaren. Eerst nog wat ervaring opbouwen met makkelijke saves. Veel succes in het LLM. Ik hoop dat je het ver brengt!