Jump to content

[FM22] Deurdonderen

Titan
 Share

Recommended Posts

Wat betreft die uitspraak kan ik vrij kort zijn, ook het Achterhoeks is qua uitspraak niet gewoontjes om t zomaar te zeggen, maar vind t wel wat hebben :D Ook de resultaten zijn niet gewoontjes, maar dat vind ik ook wel wat hebben haha! Gewoon zo verder deurdonderen dan maar!

Deurdonderen.png.1b5b243e83ad4b35026779a117f9501e.png

993036362_Juli2021(2).png.7a7e4e8b79eb0eba844a7952bc3cfaea.png

We gaan een volle maand in met vijf competitiewedstrijden en tussendoor een potje om de beker. De loting was ons gunstig gezind, aangezien we op de eigen Vijverberg de amateurs van Staphorst mogen ontvangen. Een mooie gelegenheid om flink gewijzigd team aan het werk te zetten en eventueel wat te proberen op tactisch gebied. En als het nog niet genoeg is: er volgt ook nog het een en ander over ons focusgebied binnen de transfersectie.

1066049387_Eerstedivisie.png.c8afbe70fc1c6ba29bfafbd0dd8b1bad.png

We startten de maand thuis tegen FC Eindhoven en doen dat in een 4-2-3-1-formatie met Haen als diepe spits. De afgelopen maand was ons grootste talent vrij onzichtbaar, maar nu stond hij er weer met veel dreigende acties, een afgekeurd doelpunt, een toegekende treffer en een assist bij de 3-0 van Affechay. Laatstgenoemde was echter de sterspeler. De linksbuiten, afgelopen jaar overgekomen van Grasshopper, maakte niet alleen de laatste treffer, ook de 1-0 kwam van zijn voet. Al met al een zorgeloze avond in Doetinchem.

Een week later stond er een potentiële topwedstrijd op het programma met de komst van Excelsior. Het werd voor de neutrale kijker een waardeloze zaadpot. De Rotterdammers presteerden het om in negentig minuten tijd geen enkele keer een doelpoging te ondernemen. Terwijl Hidde Jurjus het koud kreeg en van verveling maar rondjes ging rennen in de eigen zestien, zagen de aanwezige fans dat wij een aantal geweldige kansen om zeep hielpen. De meer dan verdiende 1-0 viel gelukkig wel via het hoofd van Milan Hilderink uit een hoekschop van Affechay.

Met voetballend gezien twee prima wedstrijden in de benen reisden we af naar FC Den Bosch. In De Vliert kenden we een uitstekende start. Al na zeven minuten werd Haen naar de grond gehaald in de zestien en mocht Opoku vanaf elf meter aanleggen voor de 1-0. Anderhalve minuut later was het opnieuw raak. Nu was het Opoku die Devin Haen in staat kon stellen om te scoren. Net toen ik het telraam er vast bij wilde pakken, viel de wedstrijd stil. Los van wat afstandsschoten gebeurde er letterlijk niets meer. Enfin, weer drie punten, door!

Jong FC Utrecht is de ploeg in vorm. Het elftal puilt uit van het talent en combineert dit met aantrekkelijk voetbal. We waren dus gewaarschuwd. Zonder Roland Baas en Devin Haen (beiden te vermoeid) hadden we al direct een moeilijke avond, zeker toen Mees Rijks ongehinderd de 1-0 binnen kon schieten. We rechtten onze rug en kwamen enigszins gelukkig op 1-1 via een van richting veranderd schot van Affechay. Zicht op de overwinning hadden we eerlijk gezegd amper. Hoewel de strafschop aan Utrecht een goedkope was, was de 2-1 die Ruben Kluivert maakte een verdiende treffer.

Konden we de zeperd tegen Utrecht wegspoelen met een zege op MVV? Absoluut! In waarschijnlijk onze beste wedstrijd van deze maand wervelden we over het veld en kwamen we tot een xG van 4.78. Daarbij moet wel worden opgemerkt dat de 2-0 een strafschop was. Het enige wat ik de spelers kan verwijten, is dat het tot diep in de tweede helft duurde voordat eindelijk de 3-0 viel. Hoe dan ook, een fijne afsluiter van deze maand.

Tussenstand 

Spoiler

1965265378_OKTstand.thumb.PNG.798d21be4e96196225c9d09396854b80.PNG

5874518_KNVBBeker.png.3688c942038e8d21670c7402e504cc36.png

Tussen de wedstrijden tegen Utrecht en MVV in speelden we midweeks in de eerste ronde van de KNVB Beker tegen Staphorst. Er zaten ruim 9.000 fans op de tribune en stuk voor stuk zullen ze spijt hebben gehad geld te hebben besteed aan een kaartje. Het was een absolute verschrikking om naar te kijken. Onze spelers toonden zich ongemotiveerd, sjokten wat over het veld en waren met hun gedachten waarschijnlijk al bij moeder de vrouw. Nadat Staphorst twee enorme kansen om zeep had geholpen, werd het toch 1-0 voor ons. Lieftink mocht een strafschop binnen schieten. In de tweede helft gooide ik Affechay erin, in de hoop wat meer creativiteit te zien. Dat lukte redelijk. Eerst krulde hij de 2-0 in de verre hoek en een paar minuten later was hij de hoekschopnemer waaruit de 3-0 van Hilderink viel. De fans gingen er toch nog even voor zitten; misschien was een monsterscore nog mogelijk. Maar nee, opnieuw gingen de spelers aan walking football doen en maakten ze hun eigen club te schande. Snel vergeten deze wedstrijd; in december zal het in de tweede ronde beter moeten tegen VVV-Venlo.

image.thumb.png.1cd9dddab29982d440143eaa160cd9a9.png

Debutant.png.08b19b23deeb2b43c7b598291e38bc35.png

Soms word je ingehaald door de realiteit. Ik had deze maand namelijk een andere debutant voor ogen dan degene die het is geworden. Dit had te maken met een blessure die Hidde Jurjus tijdens de training opliep en waardoor hij de wedstrijden tegen Den Bosch, Staphorst en Utrecht moest missen. Zijn plaats onder het doel werd ingenomen door Guus Vaags. Deze twintigjarige goalie zit al meer dan twee jaar op de bank tijdens wedstrijddagen en maakte nu eindelijk zijn debuut. Als het aan mij ligt, blijft het daar ook bij. Vaags heeft een aflopend contract en hoewel hij een rasechte Achterhoeker is, zie ik in hem geen doelman voor de toekomst. In de jeugd loopt beter rond, laten we het daar op houden.

Volledig spelersprofiel Vaags

Spoiler

192694966_OKTVaags.thumb.PNG.65755a369fc884678b5f0675d6aa541f.PNG

Scouting.png.95c22e39a0d60df6cd304376c0980e20.png

Het beleid is ondertussen duidelijk: minstens 75% van de aangetrokken spelers moet uit een straal van 50 kilometer rondom Doetinchem komen óf een verleden bij de club hebben gehad. Ditzelfde geldt voor het aantrekken van nieuwe stafleden. De enige spelers die niet mee worden gerekend in het percentage, zijn spelers van maximaal achttien jaar oud die eerst mogen rijpen in het jeugdelftal. Laten we eens een kijkje nemen naar de regio; aan welk gebied moeten we dan eigenlijk denken?

Straal.thumb.PNG.64a4895ebcef1fd75020057c61507b9b.PNG

In de afbeelding is een perfecte cirkel getekend met het adres van De Vijverberg als uitgangspunt. Hiermee is direct de gehele Achterhoek gedekt; het basisgebied van de club. Ook een gedeelte van Twente, met onder andere de grote steden, valt in de regio zoals die wordt gevormd. Daarnaast zien we ook in Gelderland een aantal grote plaatsen waar we ons op kunnen richten: Arnhem, Nijmegen en Apeldoorn. Tevens kunnen we binnen Nederland een klein gebied van de provincies Utrecht, Noord-Brabant en Limburg bezoeken. Buiten de landsgrenzen zijn er eveneens mogelijkheden, aangezien de steden Borken, Bocholt en Emmerich ook binnen het dekkingsgebied vallen.

Inmiddels heb ik een groot gebied gefilterd in de zoekmachine van het scoutingsplatform. Met name de Gelderse en Overijsselse dorpen en steden zijn ingevoerd en elke speler afkomstig uit die plaatsen is aan de shortlist toegevoegd, ongeacht hun kwaliteiten en niveau. Hiermee heb ik natuurlijk niet alle spelers weten te vangen, want in FM is het met name bij jeugdelftallen nog vaak onbekend waar een speler geboren is. Een tweede zoektocht in dit gebied is in aantocht, waarna ik mijn pijlen ga richten op de andere dorpen en steden, ook die in Duitsland. Tot nu toe heeft het geresulteerd in een shortlist van 166 spelers (oud-spelers van De Graafschap inbegrepen). Ter verduidelijking een lijstje met echte homeboys.

image.thumb.png.f6d795cdf631f3abe0dff7e128c84b8e.png

@delichris: als dit zo voort blijft duren, dan begin ik langzaam ook te geloven in titelkansen, maar het seizoen is nog lang!

@MNie: klopt, Van der Heiden is een speler die ik ook wel vaker wilde overnemen (of inzetten wanneer ik een game had bij De Graafschap). Deze FM lijkt hij iets minder te zijn helaas.

@Copywriter: dank! Nu nog hopen dat er wel spelers drie klassen lager willen gaan spelen om ervaring op te doen, haha.

@Marius: het was een maand van de waarheid gezien de grootte van de tegenstanders. Ik ben blij dat we er goed doorheen zijn gekomen!

@Kyrill: dat ben ik helemaal met je eens! ;) 

@Tim': ja, er schijnt daar rond de voetbalvelden wel het een en ander gebeurd te zijn ;c Hopelijk kunnen ze nu voetballend weer een weg omhoog vinden, misschien wel met onze hulp.

@Fantasy: we hebben niets te klagen; dank!!

@RubenS2: ah, daar is het K-woord gevallen :D Ik zou wel een tientje inzetten op Van de Pavert, onze beste kopper. Tenzij Opoku en Haen het de komende tijd nog op hun heupen gaan krijgen natuurlijk.

@Kami: ik ben erg blij met de start (en het geld voor die twee spelers). Dank!

@DGremlin: dat gat was er opvallend snel, wat bewijst dat dit een rasechte Mickey Mousecompetitie is...!

@JordiW.: ik vraag me af hoe het qua potentie in het verleden was. Volgens mij was er altijd wel wat aanwezig, maar werd er bijzonder weinig mee gedaan. Het is wel iets wat je Robbemond dit jaar moet nageven: hij durft die jonge gasten een kans te geven, ook al lijkt het voetballend ondertussen nergens meer op.

@KayDeManaager: zo heeft ieder z'n eigen dialectvoorkeur; ik houd er wel van :D We blijven deurdonderen, want de stemming zit er goed in!

@Glenn08 @FlyD @ElMarcos @Jotew @Superboeren  @Elano @chrisje1993

Edited by Titan

353837254_Juli2021(3).png.0d6698ec609d4629b7a049ca2687ee2b.png

Met slechts drie verliespunten in de vorige maand is het vertrouwen hoog in Doetinchem en omstreken: de Achterhoek staat weer als één man achter De Graafschap. De volgende maand belooft echter geen gemakkelijke te worden gezien de uitwedstrijden naar Jong Ajax en FC Emmen. Ook de thuiswedstrijden tegen Volendam en Jong PSV zijn geen gelopen koersen. Los daarvan staat weer een nieuw talent klaar om zijn debuut te maken en wil ik iets meer vertellen over mijn visie rondom de stafleden.

1588290717_Eerstedivisie.png.1c3a169bfdfeefffdda20e2076d6e3c5.png

Het werd een spektakel op De Toekomst. Jong Ajax en wij speelden op de aanval en waren constant op zoek naar doelpunten. Met name over de rechterflank waren we levensgevaarlijk, wat voor het eerst tot uiting kwam in de dertiende minuut, toen Devin Haen een strakke voorzet van Fortes langs Jay Gorter gleed. De Amsterdammers probeerden ons door het centrum te overrompelen, wat onder meer in minuut 35 gebeurde. Misidjan kon het strafschopgebied inlopen en de achtervolgende Affechay bewees waarom hij een aanvaller is: wat onbeholpen veroorzaakte hij een strafschop die door Llansana werd benut. In de rust bleef Fortes geblesseerd achter in de kleedkamer en moest Jochem Jansen het gaan bolwerken als rechtsback. Het werd een fenomenaal optreden van de oudgediende. Met een indrukwekkende rush stond hij aan de basis van de 1-2 van Opoku, hij versierde de vrije trap waaruit uiteindelijk een doelpunt viel van Neghli en was het eindstation na een razendsnelle counter. Tussendoor wist Llansana met een puike actie zijn tweede van de avond nog te maken.

2-4 werd ook de uitslag tegen FC Emmen en wederom zagen de toeschouwers een enerverende, open wedstrijd. Emmen startte zwak, waar we snel twee keer van konden profiteren. Jochem Jansen zette zijn vorm van de invalbeurt tegen Ajax door en plaatste Affechay voor open doel. Diezelfde Affechay was alert toen een pegel van Verbeek op de lat uiteenspatte. De wedstrijd leek al vroeg beslist, maar een moment van onoplettendheid bij Van Heertum en Jurjus zorgde ervoor dat Gohi Bi een mislukte voorzet toch nog tot doelpunt kon promoveren. We zagen smaakmaker Affechay vervolgens uitvallen en ik hield mijn hart al vast. Diens vervanger, Camiel Neghli, deed het echter prima en stelde Jochem Jansen met een puike voorzet in staat om de 1-3 te maken. Toen Opoku geheel vrijstaand ook nog de 1-4 kon maken in de tweede helft, was het wel gedaan. Daar bracht Hiltermans treffer geen verandering meer in.

Twee keer op rij hadden we het publiek bij de tegenstander verwend. Zouden we ook het thuispubliek enthousiast krijgen tegen FC Volendam? Dat lukte, al was de score minder uitbundig. Pas in de tweede helft kwamen we goed los. Verbeek, de laatste weken in uitstekend vorm, stuurde Neghli perfect de diepte in. De vervanger van Affechay kon beheerst scoren. De 2-0 viel uit een strafschop. Mees Kaandorp kapte in de zestien zijn tegenstander uit, waarna hij ouderwets pootje werd gehaakt. Devin Haen mocht vervolgens vertrouwen opdoen vanaf de elfmeterstip.

Zelfs in de vierde wedstrijd van november lieten we goed spel zien. Jong PSV hielp ons overigens wel een handje door na drie minuten al een strafschop weg te geven. Opoku is normaliter een zekerheidje vanaf de stip, maar plaatste de bal deze keer tegen de paal. In de rebound die volgde behield Neghli het overzicht en gunde hij Hamza Bouihrouchane een doelpunt tijdens zijn debuutwedstrijd. Matig ingrijpen van Erik Dekker zorgde er in het tweede bedrijf voor dat Richard Ledezma vrij kon uithalen en zo de Eindhovenaren op gelijke hoogte bracht. Lang kon hij niet genieten van zijn treffer, want enkele minuten later stond zijn college Dennis Vos te schutteren in het eigen strafschopgebied. Hij hield de bal te lang bij zich, wist niet meer wat te doen, en zag Devin Haen de bal simpel overnemen: 2-1.

image.thumb.png.6fdd998e20466b2dbf75c73ad5cfeef3.png

Tussenstand

Spoiler

140726265_NOVstand.thumb.PNG.6c9b951aef4b42799fc24cd00defe104.PNG

Debutant.png.6188d20e978393bb177611f627bfa2c3.png

Ik verklapte het al in het verslagje over de wedstrijd tegen Jong PSV: Hamza Bouihrouchane was deze maand de debutant. De in België geboren aanvallende middenvelder loopt al een paar jaar bij de jeugd rond en maakte de laatste weken indruk in het B-elftal. Tegen PSV mocht hij in de basis starten op de plek van Elmo Lieftink, die met enige vermoeidheid kampte. Met een treffer na drie minuten werd het een droomdebuut voor Bouihrouchane, wiens contract nog tot halverwege 2023 doorloopt.

Volledig spelersprofiel Bouihrouchane

Spoiler

1761912940_NOVBouuihrouchane.thumb.PNG.aad42cfd71aef720d35a25f07cc38de8.PNG

Personeel.png.8cc073d557fb0f1f354f1e58e5916d03.png

Over het personeelsbeleid heb ik lang zitten dubben. Op dit moment zijn er veel stafleden aanwezig die als speler veel hebben betekend voor De Graafschap, waaronder Jan Vreman en Peter Hofstede. Zeker Hofstede heeft de laatste jaren zeer veel kritiek gekregen op zijn rol als directeur voetbalzaken. Het gejuich was in de wijde omtrek te horen toen hij bekendmaakte na dit huidige seizoen te stoppen. Gezien de visie die ik heb in deze game, wil ik die gevoelens aan de kant zetten.

Bij het aantrekken van nieuw personeel zijn twee zaken leidend: affiniteit met de club en regio. Dat dit ten koste gaat van de kwaliteiten van de staf, neem ik op de koop toe. Wanneer er dus nieuw personeel wordt aangenomen, zullen dit personen zijn die aan het gewenste profiel voldoen. Daarnaast hoop ik me de komende jaren te kunnen gaan richten op spelers die aan het begin van hun vervolgcarrière in het voetbal staan. Momenteel zijn Jordy van de Kracht (31) en Mees Siers (33) daar voorbeelden van. Beiden behoorden ooit tot de selectie van De Graafschap en zijn trainer geworden toen ze stopten met voetballen.

De staf ziet er bij aanvang van het spel als volgt uit. Opvallend is dat dertien (inclusief de door mij aangemaakt manager Korbach – God hebbe zijn ziel) personen óf afkomstig zijn uit de regio óf een verleden hebben bij de club.

Staf.PNG.8c2659c1e91b10fbea9d00751c368c47.PNG

Dit jaar wil ik de staf geleidelijk aan gaan versterken. Net als wat ik in de vorige update vertelde over een shortlist voor spelers, heb ik ook een shortlist voor stafleden. Deze is nog niet zo uitgebreid, maar het is iets waar ik verder aan kan gaan bouwen. Zodra er ruimte is voor meer personeelsleden, zal ik eerst uit die lijst gaan putten. Wie er dit jaar naar De Graafschap komen, zal ik aan het einde van het seizoen in één keer presenteren.

@delichris: hopelijk valt er genoeg lokaal talent te vinden de komende jaren; veel is afhankelijk van de jaarlijkse instroom bij clubs uit de regio. Ik heb de meest uitgebreide db van Duitsland gedownload, dus ook in de grensstreek zijn er speelbare clubs nu.

@JordiW.: de lijst is ondertussen al weer langer geworden en ik hoop er inderdaad spelers uit te kunnen halen. Daarbij moet ik wel letten op de visieafspraak dat er niet meer mag worden uitgegeven dan dat er binnenkomt aan transfergeld, hehe.

@MNie: dank! De prestatie ben ik blij mee; niet voor niets dat we volgens FM een titelkandidaat zijn.

@RubenS2: we kunnen niet alles winnen, en zolang de concurrentie ook punten blijft verspelen is er inderdaad geen probleem!

@Kyrill: thanks! Aanwinsten zijn het niet hoor, het is een lijstje met spelers van de steeds langer wordende shortlist met spelers uit de regio ;) 

@Marius: dat valt me nu pas op, dat de rest zonder tegendoelpunten werd gewonnen; nog een positief punt dus! Deze maand iets meer tegengoals, maar ook vaker zelf gescoord!

@DGremlin: tegen een nederlaag zullen we nog wel vaker oplopen; het is niet dat we veel spelers hebben die individueel een wedstrijd kunnen beslissen, dus het team moet als geheel een goede wedstrijd spelen.

@DutchDoofus: dank, ga ik doen! Ik ben eveneens benieuwd hoe het verder zal verlopen met deze regels.

@Tim': vooral uit de grote steden komen volgens mij de grotere talenten, wat ook logisch is met N.E.C. en Vitesse in de regio Arnhem-Nijmegen, en Twente en Heracles in het Twentse stedengebied. Doetinchem-Zutphen-Deventer-Apeldoorn is op dit moment iets rustiger, maar je weet nooit wat er nog gaat komen in de loop der jaren!

@Copywriter @Fantasy @Kami @KayDeManaager @Glenn08 @ElMarcos @Jotew @Superboeren @Elano @chrisje1993

De prestaties blijven erg netjes. Ik vraag me alleen af of Jochem Jansen echt een soort Messi is of dat jij hem af en toe een beetje ophemelt ;c Hoe dan ook, mooi dat hij zo meedraait en ook mooi dat je oud-spelers als Van de Kracht en Siers direct bij de staf kunt betrekken.

236071366_Juli2021(4).png.40d897e28ad5451bce51c9b6db244b99.png

2021 loopt op zijn einde en we mogen tevreden zijn: we zijn de fiere koploper van de Keuken Kampioen Divisie, hebben nadrukkelijk de focus op de jeugd gelegd – wat door routiniers al Van de Pavert en Opoku wordt beaamd – en we doen in het bekertoernooi nog mee. In december staat de tweede ronde gepland en we nemen het daarin in eigen huis op tegen VVV-Venlo. Daartegen zullen we beduidend beter moeten spelen dan in de eerste ronde tegen de amateurs van Staphorst, anders zal dit avontuur snel eindigen.

316613394_Eerstedivisie.png.9618bd8debca93b6675a01b7175bba5d.png

Voordat het zover is om voor de beker tegen VVV-Venlo te spelen, ontmoeten we dit team eerst in de competitie. In Limburg werd het maar een saaie vertoningen. Twee ploegen lieten zien over een uitstekende verdediging te beschikken. Aan onze kant kwamen Haen en Opoku amper aan de bal, terwijl Sorga en Bastiaans aan Venlose zijde ook een weinig verheffende avond beleefden. Met de 0-0 eindstand kan ik leven, zeker gezien het feit dat het een uitwedstrijd betreft bij de nummer 3 van de competitie.

Uit bij Almere City traden we aan in een nieuwe formatie: 4-2-4. De start mocht er zijn, want bij rust stonden we zeer verdiend met 2-0 voor dankzij goals van Opoku en Neghli. Opvallend genoeg waren zij bij de treffers elkaars aangever. In de tweede helft liep ons spel echter spaak en werd Almere steeds dreigender. We misten duidelijk een speler op het middenveld en op het moment dat ik ingreep, was het eigenlijk al te laat – Arweiler had de 1-2 binnen gekopt en de thuisploeg geloofde er in. De gelijkmaker van Van Hoeven was hoe dan ook verdiend. Voor de tweede keer op rij speelden we zodoende gelijk.

Met een paar kleine tactische wijzigingen, maar nog wel in dezelfde formatie als tegen Almere, verwelkomden we Telstar op onze Vijverberg. Zonder de geblesseerde Haen en de vermoeide Opoku in de basis, waren we overgeleverd aan de grillen van twee jonge aanvallers: Ezra van der Heiden en debutant Philip Brittijn. Het was laatstgenoemde die een hoofdstuk aan zijn jongensboek toe mocht voegen. Na 21 minuten prijkte zijn naam immers al twee keer op het scorebord, eerst na een steekpass van Rick Dekker en vervolgens na een voorzet van Giovanni Korte. Zo snel als de voorsprong was opgebouwd, zo snel verdween die in de tweede helft. Doordat we voorin moeite hadden de bal vast te houden, kwamen we niet onder de druk uit. Dit resulteerde in twee goals van Rein Smit. Even leek het erop dat we ook het derde competitieduel van december niet zouden winnen, maar vlak voor het einde liet invaller Kaandorp het stadion ontploffen met een dropkick in de zestien.

image.thumb.png.31b08eb4ae4de2797851624d2b921923.png

Tussenstand

Spoiler

264295399_DECstand.thumb.PNG.180e2a046612d3702cf5a8443b085eb5.PNG

1288665618_KNVBBeker.png.ab9d60df35e3172e4287341f5a11911d.png

In de competitie had VVV-Venlo al laten zien een taaie tegenstander te zijn, dus er stond ons iets te wachten in de tweede ronde om de KNVB Beker. De defensie van de tegenpartij bleek nu veel minder standvastig en het was een mirakel dat het bij rust nog 0-0 stond. Ook in de tweede helft bleven we de bovenliggende partij en volgden er goede kansen. Gescoord werd er steeds niet; een verlenging kwam naderbij, een gevoel dat overheerste toen Haen in minuut 85 een treffer afgekeurd zag worden. Een laatste slotoffensief dan maar. Het lukte. Invaller Korte omspeelde op rechts zijn tegenstander en had een voorzet richting de tweede paal in huis, waar Affechay al stond te wachten om eenvoudig binnen te tikken. Twee minuten later mochten we opnieuw juichen toen Devin Haen vanaf elf meter de wedstrijd mocht beslissen. We zijn door naar de derde ronde. Daarin komt Eredivisionist Cambuur Leeuwarden bij ons op bezoek.

Debutant.png.3510176d6575a81b25a1abf0f53aa225.png

Deze maand was het de beurt aan een speler waar sommige volgers van De Graafschap zeker al op hadden gehoopt: Philip Brittijn. De in Winterswijk geboren aanvaller maakte in de echte wereld dit jaar zijn debuut en zit wekelijks op de bank. In deze game zat hij tegen Telstar voor het eerst bij de selectie, na een goede periode in het jeugdteam en vanwege de absentie van onze vaste twee aanvallers. Tot ieders verbazing én ieders genoegen luisterde hij zijn debuut op met twee puike spitsengoals. Hiermee zijn de verwachtingen rondom de zeventienjarige spits direct hoog, dus op het gebied van begeleiding is het nu uitkijken geblazen. Waarschijnlijk zal hij in 2022 nog een paar keer in mogen vallen. Mocht hij zich iets verder ontwikkelen, bestaat er de mogelijkheid dat hij volgend seizoen bij de eerste selectie komt.

Volledig spelersprofiel Brittijn

Spoiler

1908494542_DECBrittijn.thumb.PNG.71fbf0faba13b112621936a45e51854e.PNG

@MNie: langzaamaan mogen we gaan dromen van de titel of op z'n minst promotie, aangezien Utrecht toch voor niets meespeelt!

@delichris: zeker, de vorm zit er goed in op dit moment, ondanks een paar gelijke spelen.

@DGremlin: die kloof ik zeker welkom; dat neemt wat druk weg richting de laatste maanden.

@Copywriter: hehe, als we volgend jaar Eredivisie spelen, moet er wel het een en ander gaan veranderen. Aan kwaliteit zal de selectie niet heel veel gaan winnen, vermoed ik.

@Marius: het begint er langzaam op te lijken dat we ons zonder veel zorgen mogen opmaken voor een promotiefeestje. Hopelijk juich ik nu niet te hard en stort de boel straks niet als een kaartenhuis in elkaar :D 

@Tim': wie is Messi? ;c 

@RubenS2: gelukkig hebben we een redelijk brede selectie met weinig echte uitblinkers. Veel spelers zijn inwisselbaar, helaas.

@Kyrill: bedankt kerel! 

@JordiW.: prettig ook dat de concurrentie idioot veel punten laat liggen. Alleen Utrecht gaat ervoor, maar ja, daar hoeven we niet bang voor te zijn wat betreft promotiekansen.

@DutchDoofus @Fantasy @Kami @KayDeManaager @Glenn08 @ElMarcos @Jotew @Superboeren @Elano @chrisje1993

Edited by Titan