Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Hoi Iedereen!
Ik heb besloten een novel te starten over de savegame die ik begonnen ben met een club uit Liechtenstein (Spoiler: Ik ga ook het nationale team coachen), om die naar Europese glorie te leiden en europese dominatie.
Voor alle veteranen van dit forum, enkele jaren geleden was ik actief hier als Ruty938. Voor iedereen die me toen volgde: Here we go again! En voor alle nieuwe : Welkom <3 

Liechtensteinse glorie.png

Geplaatst
  • Auteur

Haii Iedereen! 

Super bedankt voor de reacties! Doet me goed oude bekenden als @Kyrillhier nog steeds te zien! Eerste paar updates zullen in iets sneller tempo komen, zodat we snel kunnen beginnen aan het daadwerkelijke voetbal avontuur!

Taglijstje <3 : @MNie @bobjuh@Copywriter

Liechtensteinse glorie (1).png

Geplaatst

Leuk hoor, als miljardair een realistische doelstelling. Al zie ik natuurlijk weinig voetballers die snel daarheen zouden verkassen.

Geplaatst

Gaaf, deze moet ik uiteraard gaan volgen. Benieuwd naar de opzet in combinatie met met nationale team. Zit zelf nu in 2027 met dezelfde challenge en heb al behoorlijk wat mijlpalen neergezet 🙂

Geplaatst
  • Auteur

Haii Iedereen!

Iedereen weer super bedankt voor de reacties!
@KyrillYess the one and only! Beste tijd afwezig geweest, maar had spontaan zin om een novelle te beginnen :) !
@MNieZeker een realistische doelstelling! De club speelt in de Zwitserse Challenge League, dus spelers met enige kwaliteit binnenhalen moet al wel lukken verwacht ik, zeker omdat plaatsing voor Europa voor Vaduz elk jaar een zekerheid is omdat ze de hoogtgeplaatse club van Liechtenstein zijn (en daarbij ook de enige die Europees meedoet....)
@MariusMercii!
@MorduretteHahaha met een profielfoto van de Liechtensteinse vlag had ik inderdaad niet anders verwacht dan dat je deze wel interessant zal vinden ^^ . Hoe succesvol ben je in je eigen game?

Verdere taglijstje: @bobjuh@Copywriter

Nieuwe bondsvoorzitter.png

Geplaatst

Leuke manier! Ben je niet bang dat het op deze manier "te makkelijk" wordt? Overigens als je je spelplezier er maar uit haalt is alles goed natuurlijk.

Geplaatst

@Aswin9797 Leuke insteek, maar hoe ben je van plan dit te realiseren? In mijn eigen savegame heb ik inmiddels 2x de Europa League en 2x de Conference League gewonnen dus met Vaduz enorm succesvol. Met Liechtenstein zit ik in groep B van de Nations League, dus 2x gepromoveerd. Paar leuke talenten in de opleiding gekregen die op 16-jarige leeftijd vaak al hun debuut konden maken voor het nationale team omdat ze meteen beter waren dan de huidige spelers die er rondlopen. Nog niet weten te stunten tijdens de kwalificaties voor een EK of WK, dus daar is zeker nog winst te boeken, maar dan hoop ik echt op enkele spelers bij Vaduz die willen naturaliseren. Inmiddels 3 spelers die dit wilden doen (Nico Hug, Yannick Schmid (beide vanaf het begin bij Vaduz) en Morato (Braziliaan van Benfica centraal achterin)).

Hieronder twee van de grootste talenten van Liechtenstein op het moment:

Spoiler

c850afa434ad0b3010ded1b6d931a808.png

400c837136c9b6fefdecfe896b9cca1f.png

Nadeel is wel dat veel spelers nu minimaal 5 jaar bij mijn club spelen maar niet willen uitkomen voor Liechtenstein. Ik hoop dat ze zich nog de komende periode bedenken en alsnog een paspoort willen aanvragen. Dit zijn stuk voor stuk spelers die een ster zullen zijn voor het land.

Geplaatst
  • Auteur

Helaas beste volgers van deze mooi novel, de FIFA heeft ons vandaag zeer slecht nieuws mede gedeelt.
Natuurlijk blijven wij ervoor strijden om van Liechtenstein een grootste voetbalnatie te maken, en om van FC Vaduz een europese topclub.

@KyrillMercii! Toch een kleine verandering van de plannen (Komt vooral omdat ik de game herstart heb, en Liechtenstein als land heb meegeladen)
@CopywriterDat was inderdaad eerst het plan! Maar heb de save herstart omdat ik Liechtenstein als land nu mee heb geladen, anders vind o.a de Liechtensteinse bekerwedstrijd niet plaats helaas..
@MNieHet concept gaat ietsjes veranderen, want de -23 regel ga ik toch niet doen. Heb de save herladen, maar nu met liechtenstein als selecteerbaar land, hierdoor iets meer intake als het klopt van jeugdspelers, de liechtensteinse beker die nu wel plaats vind etc. Moet de save alleen maar leuker gaan maken. Wel wil ik vol inzitten op jeugdspelers aantrekken voor de lange termijn.
@MorduretteNu de -23 regel automatische naturalisatie regel door de FIFA is opgeheven ( :P ) wil ik me vooral gaan focussen op het halen van spelers tussen de 15 en 18, die na enkele seizoenen voor Liechtenstein zouden mogen gaan spelen, waarbij ik hoop dat FC Vaduz en de rest van de Liechtensteinse clubs ook een mooie, goeie intake gaan krijgen en jeugdig talent gaan aantrekken. Dit aangevuld met ervaren spelers, moet ervoor gaan zorgen dat FC Vaduz dit seizoen direct promoveert, en hopelijk aankomend seizoen ook wat kan bereiken op het hoogste niveau.

Hug en Schmid zijn prima spelers! Zeker voor het niveau van Liechtenstein! En wat een mooie Europese resultaten, hoe gaat het in de Champions League? En hoe komt Morato aan de Liechtensteinse nationaliteit?
Wat bij een Kosovo save van mij fantastisch werkte om spelers te willen laten Naturaliseren was om tegen landen te spelen die veel hoger stonden in de ranglijst, en hier resultaten tegen neer te zetten. Wellicht de gok wagen om tegen nog hoger aangeschreven landen te gaan spelen?

Statement FIFA.png

Geplaatst
  • Auteur

Haii iedereen!
Vanaf nu komen de updates in een iets rustiger tempo... maar we zijn klaar met de voorbereiding!
We hebben zeer sterk gepresteerd, en ik heb erg veel vertrouwen in de komende twee wedstrijden tegen Hacken uit Zweden! 

Wel is er aan de game nog wat veranderd, namelijk dat ik erachter kwam dat er geen Liechtensteinse database is.... omdat alle clubs uit Liechtenstein meespelen in de Zwitserse competities! Dus ik heb alle Zwitserse competities geladen, waardoor we nu ook de Liechtensteinse beker als competitie spelen o.a!
Maar! We zijn nu los, dus vanaf nu geen veranderingen meer en puur en alleen nog heerlijk genieten van de liechtenstein game en onze resultaten!

@Marius& @MNie Klopt! Het idee was zeer creatief van de bondsvoorzitter natuurlijk, en was een gigantische kans geweest voor ons mooie kleine landje, maar de FIFA dacht er helaas anders over.. 

Taglijstje: @Kyrill@Thomassje123@germandutch @FlyD@Mordurette@bobjuh@Copywriter

De voorbereiding !.png

Geplaatst

Opvallend sterke oefenperiode inderdaad. Er vier maken tegen clubs als Paris FC en Heracles is niet vanzelfsprekend voor een club als Vaduz.

Geplaatst

Prima voorbereiding gehad en ben benieuwd wat je weet te presteren in de Conference League. Hoe ziet jouw huidige team er eigenlijk uit in FM22? Ik speel namelijk nog FM21.

Om terug te komen op mijn savegame. In seizoen 2024/2025 de kwartfinale gehaald van de Champions League en het moeten afleggen tegen Real Madrid (thuis 2-1 winst, uit 4-2 verloren). Daarna weer achter elkaar de Conference League en Europa League gewonnen waardoor ik dit jaar weer mag uitkomen in de Champions League. As we speak net trouwens de Super Cup voor het eerst gewonnen van Man City dus die prijs ook weer in de pocket! :D

Met betrekking tot Morato, zie spoiler hieronder...

Spoiler

673b4de6bf3050c25786bed77875f7b9.png

Hij heeft meer dan vijf jaar bij mij gespeeld en vroeg een paspoort aan om zo de non-EU regel te ontlopen voor de club. Vervolgens wilde hij eind vorig seizoen opeens uitkomen voor Liechtenstein omdat hij vindt dat hij een sterspeler kan zijn voor het land. Mee eens! Vervolgens heb ik hem weer verkocht omdat ik dan andere spelers kan inschrijven die een hogere status hebben binnen de selectie en hij die plek bezet hield. Bij mij staat de club echt in dienst van het land, dus mocht een speler de uitnodiging accepteren van Liechtenstein zal hij vervolgens weer vertrekken want dan is het doel bereikt.

bewerkt door Mordurette