Geplaatst 19 januari 20223 jr. Als sport- en meer bepaald voetbaljournalist is het een eer voor mij om toegang te hebben op de plaatsen waar anderen die niet hebben. Ik vind het bijvoorbeeld fantastisch om te zien hoe clubs worden geleid, hoe managers omgaan met staff en kader of hoe voetballers zich gedragen op net die momenten die men nooit in beeld zal brengen. Het is verhelderend om te zien hoe ze zich dan gedragen, als hun mediatraining hen de ruimte laat hun masker te laten vallen. Net het gebrek aan schijnwerpers maakt de sport in de onderste regionen puur, eenvoudig, eerlijk. Er is immers weinig media-aandacht, en weinig reden tot gechicaneer. En dat is wat ik in deze blog wil belichten. Nu is het niet altijd eenvoudig om die puurheid dusdanig te omschrijven dat de lezer zich die ook echt kan voorstellen. Uiteindelijk draait het immers altijd om abstracte principes die voor de lezer ofwel als buitenaards voorkomen, of net als zodanig alledaags dat er geen nieuwswaarde in zit verscholen. Om die reden ga ik hier focussen op één team, op één manager in de onderste regionen van de Engelse voetbalcompetitie: Redditch United en manager Vinnie Doomen. Een Belg, jawel, van ondertussen 41 jaar die er nu aan zijn derde seizoen begonnen is. Om helemaal bijgewerkt te geraken zal ik het verhaal langzaam vertellen, en het in hapklare brokken presenteren. Ik hoop van harte dat de lezer, ja u, er plezier aan beleeft. Kort over dit verhaal: Ik ben begoinnen aan de Dafuge challenge, waarbij het de bedoeling is met een club die voorheen in een niet speelbare competitie speelde, de champions league en de landstitel binnen te rijven. De kans dat dit me gaat lukken is minder groot dan in het verleden, maar ik ga zien hoe ver de challenge me brengt. Ik kan u vertellen dat ik geen blitzcarriere heb gemaakt, aangezien Redditch zelfs voor deze challenge niet direct de meest eenvoudige ploeg is en ik liever eerlijk faal dan oneerlijk win. Ik heb mezelf ook enkele regels gesteld: Ik probeer realistisch om te gaan met aanwervingen. Ik werk via mijn scouting apparaat voor de spelers die ik zoek: attribute masking is aan, ik scout geen spelers in de database of via andere tools. Ik werk steevast naar een gezonde financiële toestand. Ik doe alles zelf. (Ja, ik ben zo'n halvegare die ongeveer elke persconferentie uitzit. Ik ben betere als ik me met het mentale onderdeel van de ploeg kan bezig houden.) Ik zoek geen bekende loopholes op om zaken gedaan te krijgen die anders niet mogelijk zijn. Geen bugs, glitches, supertactics,... De naam die ik heb gekozen is geïnspireerd op de voornaamste industrie van Redditch, een team uit Worcestershire (woeste-sher) in het uiterste westen van Engeland. Het gaat hier om fishing tackle, vishaken. voor diegenen die verder willen opzoeken: Wikipedia is uw vriend. Ik ben in game een enorme fan van dit team. Wel, toch omdat ik ze ooit al in de Dafuge heb gemanaged en hen toen tot league one heb kunnen brengen.
Geplaatst 19 januari 20223 jr. Leuke opening, ik ben ook zo een halfgare die alle persconferenties zelf doet en alle wedstrijden zelf speelt. Een goede financiele basis is belangrijk voor succes. Ben benieuwd naar de rest!
Geplaatst 19 januari 20223 jr. Auteur Ikmerk dat veel mensen die vervelend vinden. Ik vind dat net een erg tof moment om druk te zetten, of die te vermijden. Al is het vaak wel 'interpreteren' wat ze waar exact mee bedoelen. Dank voor de interesse! <3
Geplaatst 20 januari 20223 jr. Ik ga deze volgen, al is het alleen maar omdat ik precies dit met Redditch al eens gedaan heb in een ver verleden en dus hele goede herinneringen heb aan deze prachtige club. Succes!
Geplaatst 22 januari 20223 jr. Auteur Op 19-1-2022 om 21:50 zei Marius: Leuke insteek, succes! Op 20-1-2022 om 13:12 zei DutchDoofus: Ik ga deze volgen, al is het alleen maar omdat ik precies dit met Redditch al eens gedaan heb in een ver verleden en dus hele goede herinneringen heb aan deze prachtige club. Succes! Thanks! Ik ga niet zo'n heel gelijkmatig tempo kunnen aanhouden, maar ik doe mijn best. In het begin gaat het maar gaan om twee posts per seizoen (ik ben bezig aan het derde), daarna hopelijk iets meer. Ik zit met twee vinvissenkalfjes thuis en ik heb nog een hoop andere hobby's, dus daarvan hangt mijn progressie mee af. Toen ik Vinnie voor het eerst ontmoette, zat daar een duidelijk zenuwachtige maar trotse trainer, die voorgesteld werd aan de pers. Er was weinig volk aanwezig (wat wil je op dat niveau?) maar de sfeer was opgewekt. Niemand verwachtte veel van de trainer of zijn ploeg. Redditch had zich namelijk via een gelukje voor de playoffs geplaatst voor promotie en het team was er ook naar. Weinig echte talenten op de kapitein Nabi en de aanvallende middenvelder Kaid na. De twee sterren van het team waarvan iedereen degradatie verwachtte. Vinnie was echter al lang fan van Redditch United -ik leg later nog wel eens uit hoe dat komt, want het is een verhaal op zich- en stemde iedereen hoopvol. Redditch zou er voor gaan. Dit verhaal begint met een totale nieuwe ploeg. De echt goede spelers bleven, de rest van het team werd van de grond af opnieuw opgetrokken. Ongeveer overal kwam een nieuwe speler die de lakens moest uitdelen. Ik ga ze niet allemaal bespreken, dus ik beperk me tot diegenen die er nog steeds zitten. De huidige kapitein Pascale Kpohomouh is natuurlijk de meest logische keuze. Hij hield achterin door zijn snelheid en lengte de tegenstanders af. Dit Reddicht verloor dat jaar weinig wedstrijden en ik blijf erbij dat Pascale daar voor een groot deel voor verantwoordelijk was. De andere logische keuze zou Fidel O'Rourke zijn, maar alleen omdat die er nu nog zit. Dat eerste jaar blesseerde hij zich quasi meteen voor een lange periode. Een weinig hoopvolle start van zijn carrière. "Niet meteen de meest verfijnde speler, maar hij heeft zijn nut dankzij loopvermogen, arbeidsethos en atypische stijl", aldus vinnie. Citaat Niet meteen de meest verfijnde speler, maar hij heeft zijn nut dankzij loopvermogen, arbeidsethos en atypische stijl. Een derde speler die niet kan ontbreken in dit lijstje is Christian Saydee, een pijlsnelle aanvaller die later in het seizoen vanuit het aanvallend middenveld zijn ding moest doen. Dat eerste jaar verliep voor hem nog stroef, maar ik haal hem hier ook aan omdat dat tweede jaar élke defensie in de vcompetitie schrik had van zijn penetrerende acties. Ook een Assarson speelde vaak en goed, maar wordt tegenwoordig meer als een rotatie-optie beschouwd. Een vijfde speler die kort aandacht verdient is Matthews, de partner van Kpohomouh in de centrale verdediging. Tot slot, dit seizoen speelde Jaden Charles voor het eerst bij Redditch op uitleenbasis. Elk jaar maakt de media voorspellingen over de eindstand als de transfermarkt wat lijkt te zijn gestabiliseerd. Ik deed dat ook voor dat seizoen, maar ik zat er toen eeen héél pak naast. Ik schatte Redditch na deze transfers in als 16de in de ranking. Maar ze hadden een goed seizoen. Wel, eigenlijk een fantastisch seizoen. Wordt vervolgd...
Geplaatst 22 januari 20223 jr. Auteur 2 uur geleden zei delichris: Succes met Redditch. Het gaat een lang en zwaar avontuur worden. Ik ben een immersive gamer, en dat zware trekt me daarom net mee aan. Als ik iets bereik met Redditch, zal ik het verdiend hebben, denk ik zo. dank! <3 2 uur geleden zei MNie: Leuk stuk weer Mercikes! <3 Hints en Tips altijd welkom bij de weg.
Geplaatst 24 januari 20223 jr. Auteur Dat eerste seizoen voor Redditch op het zesde niveau kende geen eenvoudige start. De manschappen van Vinnie begonnen erg onzeker aan die eerste wedstrijden waardoor het niveau erg laag lag. In het midden van het seizoen stabiliseerde dit wel, waardoor er veel wedstrijden werden gelijkgespeeld. Voor de FA Cup, de grootste money-maker van de competitie was het toen al echter te laat. Er werd verloren thuis tegen South Shields in de derde qualifying round. Voor de club was dit een aderlating, want de financieën zijn nooit erg rooskleurig op dit niveau. Het feit Redditch ook nog eens weinig supporters heeft doet daar natuurlijk ook geen goed aan. De competitie verliep wel steeds vlotter en ook in de FA Trophy, het kleine broertje van de FA Cup dat enkel door National Conference teams wordt beslecht, ging het er goed voor Redditch, dat eindelijk zijn draai begon te vinden. Redditch klom steeds verder op en bereikte dat seizoen meteen ook de halve finale. Daar was nots County tweemaal te sterk voor Redditch, dat met zijn kleine kern de troepen te hard had uitgedund. Toch was dit succes belangrijk, omdat steeds duidelijker werd dat alle kleine beetjes inderdaad helpen. Redditch bleef mee uit de rode cijfers dankzij deze competitie. Enkele tienduizenden Euro's prijzengeld gekoppeld aan de inkomsten aan de kassa brengt een team op dit niveau echt ver. Spijtig genoeg betekende dat ook dat Redditch enkel vermoeide spelers kon opstellen wedstrijd na wedstrijd. De Laatste dag van het seizoen werd met 0-1 verloren van Kidderminster, waardoor in extremis de play offs werden misgelopen. Een Spijtige zaak, al gaf Vinnie zelf wel te kennen dat dit misschien een stap te hoog had geweest voor zijn team. Een team dat dringend moest worden uitgebreid. De Kern was namelijk veel te klein. En bouwen, wel, dat deed hij. De Laatste dag van de competitie werd verloren met 0-1 .Een spijtige zaak, want zo liepen we de playoffs mis. De eindstand van de competitie na het eerse seizoen. Geen slecht seizoen, maar met een teluerstelling op het einde.
Geplaatst 24 januari 20223 jr. Geen slecht begin, dat biedt hoop en vertrouwen voor de toekomst! PS; geef mensen die reageren of gereageerd hebben een tag zodat ze je nieuw(st)e update niet missen @groeneVinvis En PS2; voor de vorm kun je je screens ‘knippen’ zodat de overbodige informatie eraf geknipt wordt. De screens zijn erg groot nu. Die kun je met Knipprogramma (of snipping tool in het Engels) gemakkelijk doen.
Geplaatst 24 januari 20223 jr. Auteur 2 minuten geleden zei Fantasy: Geen slecht begin, dat biedt hoop en vertrouwen voor de toekomst! PS; geef mensen die reageren of gereageerd hebben een tag zodat ze je nieuw(st)e update niet missen @groeneVinvis En PS2; voor de vorm kun je je screens ‘knippen’ zodat de overbodige informatie eraf geknipt wordt. De screens zijn erg groot nu. Die kun je met Knipprogramma (of snipping tool in het Engels) gemakkelijk doen. Stanks voor de hint! <3
Geplaatst 24 januari 20223 jr. De beker is financieel enorm aantrekkelijk voor clubs in de laagste competitie. Denk dat je tevreden mag zijn
Geplaatst 24 januari 20223 jr. Je draaide geen slecht seizoen gezien je als degradatiekandidaat werd beschouwd. Benieuwd waar het schip strandt en of je enkele leuke nieuwe spelers aan de haak kan slaan (pun intended )
Geplaatst 25 januari 20223 jr. Auteur 19 uur geleden zei MNie: De beker is financieel enorm aantrekkelijk voor clubs in de laagste competitie. Denk dat je tevreden mag zijn Yup. Al is die FA trophy op dat vlak wel minder interessant. Toch is het een competitie die al ghauw €100.000 opbrengt over verschillende wedstrijden. 15 uur geleden zei Kami: Je draaide geen slecht seizoen gezien je als degradatiekandidaat werd beschouwd. Benieuwd waar het schip strandt en of je enkele leuke nieuwe spelers aan de haak kan slaan (pun intended ) Dat lukt me wel ja. Ik bouw elk seizoen een beetje verder met het team. Ik zit momenteel al in seizoen drie, vandaar de iets grotere sprongen in het verhaal. Love the pun. 1 uur geleden zei DGremlin: Succes daar in Engeland. Netjes gedaan in je eerste seizoen. Mercikes! Ik hou van de competitie die de Dafuge challenge brengt. Heb lang gesimuleerd om Redditch te kunnen krijgen uit nostalgie naar mijn eerste attempt met hen in 2016 (?). Was inderdaad erg blij op het einde met wat we wisten bereiken. Het was een erg lang seizoen. :p
Geplaatst 27 januari 20223 jr. Auteur Tweede Seizoen Het tweede seizoen was voor Redditch het siezoen van de bevestiging. Was de goede rush op het einde met een net gemiste promotieplaats een 'fluke'? Of was het het begin van iets groots? Ik hoef het us misschien niet uit te leggen geizen wat er het jaar erop volgde, maar Redditch bevestigde wel degelijk. De FA Trophy werd spijtig genoeg al in de vijfde ronde verlaten na replays tegen een veel sterker Yeovil town. De FA cup was een pak lucratiever dan het jaar voordien, omdat er werd doorgestoomd naar de derder ronde, waar Wimbledon te sterk bleek. Die uitwedstrijd zorgde echter wel voor voldoende cash om ook dit seizoen zonder al te veel problemen door te komen. In de Competitie begon het dan weer echt te vlotten. Redditch speelde een erg sterk seizoen en werd derde, maar strandde in de nacompetitie op York, dat iets had goed te maken. Redditch speelde nog zeker een jaar in de Vanarama National League North. Het was wel in dit seizoen dat voor het eerste de unieke stijl van Redditch echt naar voren begon te komen. Het balbezit bleef stijgen en de doelpunten vielen eindelijk vaak meer aan de andere kant dan aan die van de Reds. De MK Dons kwamen met een aanbod voor een interview in de nasleep van dit seizoen. Vinnie lachte hen weg. Hij had geen interesse in "die zielloze parodie op een voetbalclub". The Reds zijn zijn thuis, en de supporters weten dat. Een vlugge update. ik merk dat ik anderzs teveel vooruit ga lopen met het spel, en dat is niet de bedoeling.
Geplaatst 27 januari 20223 jr. Toch wel een goede periode weer. Je maakt een goede kans op promotie. @groeneVinvis ik mis de tags weer.
Geplaatst 28 januari 20223 jr. Auteur 18 uur geleden zei MNie: Toch wel een goede periode weer. Je maakt een goede kans op promotie. @groeneVinvis ik mis de tags weer. Yup. Ik ben, laat ons zeggen, erg vergeetachtig. 14 uur geleden zei Kami: Het draait goed. Volgend seizoen stapje hoger? Good luck! Ik denk dat dat wel gelukt is ja. @DGremlinen @Fantasy hadden ook gereageerd eerder, waarvoor dank. Seizoen drie De verwachtingen waren hoog gespannen voor dat derde seizoen. Vinnie was zichtbaar opgelucht na de rtransferperiode want er kwam versterking die het hele elftal een boost zou geven. De kern werd het jaar er voor ook al uitgebreid in de breedte, maar voor de echte top kwam Redditch net te kort. Zijn sterspelers presteerden ook al te vaak onder hun niveau op belangrijke wedstrijden, zoals bleek in de playoffs. York was toen nog veel te sterk, maar ging zelf later ook onderuit. De belangrijkste aanwinsten waren Hall, Brooke en Brookes op het middenveld, maar zeker ook Silué en Smith als aanvallend duo. Hierdoor kwam voormalige vedette Saydee vaak niet meer aan de bak. de competitie Het middenveld was gewoonweg fantastisch dit seizoen. Terwijl de ene speler (meestyal Brookes, maar als rotatiespeler erg vaak Hall) achterin voor dekking zorgde, liep de andere vaak de Shadow Striker en Striker voorbij om zo alleen voor doel te komen. De Shadow Striker (en Saydee's profiel is erg gelijkaardig aan dat van Smith) was soswieso al een erg gevaarlijke klant. En dan waren er nog de vleugelspelers die ook mee voor diepgang zorgden op hun manier. De statiestieken logen er niet om: Meeste doelpunten voor, minste doelpunten tegen en een record voor de divisie van 114 punten. Ongezien. De buit was dan ook al lang binnen tegen het einde van de competitie zodat ook enkele jeugdspelers nu en dan een basisplaats kregen. Het allermooiste was natuurlijk ook het feit dat Redditch uitgerekend tegen de ploeg die hen vorig jaar uit de playoffs knikkerde kampioen speelde dit jaar. De ceremonie op het veld van York dat een slecht seizoen kende, was dan ook van bitterzoete aard. De FA Cup was een teleurstelling. De verhoopte groei hier, die erg lucratief kan zijn, werd door het rijke maar supportersarme Salford gestopt. Doordat Salford maar nauwelijks meer fans heeft dan Redditch, was de FA Cup geen vetpot dit jaar. De FA Trophy liep wel erg vlot. Redditch was op dreef maar kon uiteindelijk tegen de nummer 1 uit de National League geen vuist maken. Stockport County was een maat te groot in de halve finale. Markant detail: twee jaar daarvoor schakelde Redditch Stockport nog uit in de kwartfinales. Een teluergestelde Vinnie had zijn hoop op een lokale dubbel gezet, maar dat werd dus alvast dit jaar geen feit. Stockport maakte het wel af in de finale tegen South Shields. Een ploeg die Redditch al meermaals heeft weggezet de voorbije jaren. Een gemiste kans dus. Ik ben nu bijna bijgewerkt, en zal vanaf nu kortere periode's kunnen beschrijven met iets meer verhaal. 28 januari 20223 jr. bewerkt door groeneVinvis
Geplaatst 28 januari 20223 jr. Auteur Noot aan Vinnie van de toekomst: ctr+Enter is géén pagina-einde op een forum.
Geplaatst 28 januari 20223 jr. Proficiat met de titel! Hopelijk kan je het team voldoende versterken om niet in de problemen te komen op een hoger niveau.
Geplaatst 28 januari 20223 jr. Zeer overtuigend kampioen geworden. Ook in de bekertoernooien heb je het goed gedaan.
Geplaatst 28 januari 20223 jr. Auteur 2 uur geleden zei DGremlin: Proficiat met de titel! Hopelijk kan je het team voldoende versterken om niet in de problemen te komen op een hoger niveau. Ik vind dat mijn team goed genoeg meot zijn voor het volgende seizoen zonder al te zotte versterkingen. De reputatie van mijn spelers is niet hoog, dus dat zal in de media niet zo worden opgepikt. Dan kan ik gewoon doen wat ik al deed. 2 uur geleden zei MNie: Zeer overtuigend kampioen geworden. Ook in de bekertoernooien heb je het goed gedaan. Mercikens. <3 1 uur geleden zei Kami: Ja kampioen! Heerlijk. Doorgroeien nu! Proficiat. ','. '. ; : ,',' '..'.,',..' ';.' ,' ;; ;' :._ _.------------.___ __ :__:-' '--. __ ,' .' .' ______________'. /__ '.- _\___.' 0 .' .' .' _.-_.' '._ .-': .' _.' _.'_.' snd '----'._____________.'_'._:_:_.-'--'