Jump to content

FM 22 Estafette: Kris Kras door Europa - A Lutz Pfannenstiel story

Arezo
 Share

Recommended Posts

Lutz Pfannenstiel is mostly famous for having played for 27 different clubs all around the world during his career,[4] including stints in Germany, Malaysia, England, New Zealand,[ Singapore, United States, Brazil, South Africa, Finland, Belgium, Canada, Namibia, Norway, Armenia and Albania.

De meest verstokte voetbalfans kennen bovenstaande man wel. Keeper geweest in alle uithoeken van de wereld. In zijn carrière is hij onder andere betrokken geweest bij een gokschandaal, klinisch dood geweest en samen met Oliver Kan analist geweest op een WK (vooral dat laatste moet ik niet aandenken). Een mooi moment om deze man te eren. Hij wordt dan ook de hoofrolspeler van deze save game. Geen normale save game maar een heuse estafette game. En waar een estafette in bijvoorbeeld Atletiek of zwemmen met 4 man gedaan wordt doen wij het met 6 man.

@Kyrill@Jeroen.@Regis@Nom de Guerre@Steels en ondergetekende gaan de samenwerking aan. Wij doen dit door middel van een custom database. en spelen om beurten 6 maanden. Onze eerste club is de club waar een tweeling heeft gevoetbald die daarna beiden in Nederland hebben gespeeld. Deze club is natuurlijk:

Tot zover de spoiler :classic_biggrin:

Iets meer over de club dan maar? Ik merk dat ik het zelf leuk vind om hier wat neer te pennen. Geen idee hoe de andere 5 delen van de manager hier over denken.

FC Dinamo Tbilisi dus. Opgericht in 1925 als voetbaltak van de sportvereniging Dinamo. In het Oostblok zijn veel clubs die Dinamo heten. Die Dinamo's waren veelal de club van de communisten of van de politie.

Spoiler

Dinamo Barnaoel

Dinamo Brjansk

Berliner FC Dynamo

Dinamo Boekarest

Dinamo Brest

Dynamo Dresden

FC Dynamo Kiev

Dinamo Minsk

Dinamo Moskou

GNK Dinamo Zagreb

Dinamo Pančevo

Dit zijn alle Dinamo/Dynamo's die ik kon vinden.

in 1964 won de club voor het eerste de Sovjet Top Liga (het kampioenschap van de Sovjet Unie). De grote succesperiode van Dinamo Tbilisi was tussen 1976 en 1982. In 1981 speelde de club de finale van de Europacup II, die met 2-1 werd gewonnen van FC Carl Zeiss Jena. Daarmee is Dinamo de oostelijkste club die ooit een Europacup heeft gewonnen en samen met FC Dynamo Kiev (Europacup II in 1975 en 1986) de enige Europacupwinnaar uit de Sovjet-Unie. Bekende oud spelers zijn Temuri Ketsbaia en de voormalige Ajax parel Giorgi Kinkladze. Op dit moment staat Dinamo Tblisi 232e (reallife) op de Uefa ranking. 1 plek onder Sarajevo en 1 plek boven het prachtige Cork City. Als ik vanavond tijd heb geef ik een update over de  selectie + eerste resultaten.

Inmiddels zit mijn halfjaar erop en ik kan zeggen: het is een succesvol half jaar geworden. Het begin was een beetje vervelend. 2 dagen na de aanstelling van Lutz moest ik al aantreden in de voorronde van de CL. Ik had geen tijd om een inventaris van de selectie te maken. Ik moest meteen aan de bak. Het was ook nog eens de return nadat mijn voorganger al met 1-2 verloren had. Thuis ging het niet slecht. We vergaten alleen te scoren. Einde CL. Tegenstander was overigens het machtige en grote Kairat uit Kazachstan. 

Hierna begon eigenlijk the road to glory. Laat ik beginnen met de competitie. Hierin werden wij na een strijd met Dinamo Batumi kampioen! Dit gebeurde uiteindelijk pas op de laatste speeldag maar dat maakt de vreugde niet minder.

Na het debacle in de CL plaatste wij ons voor de Conference League. Voor sommige clubs een bijnummer. Voor ons een absoluut mooie kans om voor het eerst kris kras door Europa te gaan. En kris kras gingen we. In de voorronde versloegen wij achtereenvolgens: Buducnost Podgorica, Ferencvarosi en Maccabi Haifa. Geen idee of er Air-Miles in Georgië bestaan. We maken in ieder geval geen kans op de klimaattopper van het jaar. De poulefase dus. Als klein clubje. Onmogelijk zou je zeggen. Niets is minder waar. In een poule met Kopenhavn, Rapien Wien en Santa Clara hebben wij het gepresteerd om 2e te worden! Europese overwintering. Dit grapje heeft ons een hele kleine 5 miljoen euro opgeleverd. Niet slecht wanneer je bedenkt dat we begonnen met een begroting van 100.000 euro. Op naar seizoen 2. Wie dit gaat vervolgen? Jullie zien het vanzelf!

(de competitie in Georgië loopt van februari tot november, ik ben begonnen half juli) 

kampioen.png

ECL.png

Edited by Arezo

ge@tbil.gif

@Arezo heeft me een kampioensteam in handen gegeven. Aan mij nu de taak om door te selecteren en de ploeg verder op oorlogssterkte te brengen. In februari wacht immers een tweeluik tegen Betis Sevilla in de Conference League. De ploeg an sich was natuurlijk niet verkeerd, anders win je er geen kampioenschap mee. Toch had ik het idee dat ik enkele accenten kon aanbrengen om de ploeg te versterken.

b2fb57421aaf0a50f568c7d43c23937b.png

Tactisch gezien heb ik de tactiek van Arezo een beetje bijgewerkt en aangescherpt. Ik heb daarnaast überverdedigende alternatieven toegevoegd om in Europa te stunten.

15e706ac3c9edc1de2f57001b60cf101.png

b58a21fe4b89f1a786b7545c73e7fb2c.png

Dat roept natuurlijk de vraag op wat ik gepresteerd heb op de transfermarkt. Alle nieuwkomers die ik heb gehaald waren transfervrije aanwinsten. Daarnaast heb ik een aantal spelers uit hun contract laten lopen, om ruimte te maken in de salarishuishouding.

96b4cd6a1679dd04402adb6f585c19ea.png

Francis is een rechtsback, die afkomstig is van onze toekomstige tegenstander Real Betis. Een veelzijdige alleskunner, die in feite alle rollen op de rechterflank kan invullen.

0a3a7cccd0c51b7dd5e109ba968c85d7.png

In de voorhoede hebben we nu de beschikking over voormalig Duits jeugdinternational Shawn Parker. Een snelle aanvaller, die in de Bundesliga uitkwam voor onder andere Mainz en Augsburg. Door blessureleed is het er niet helemaal uitgekomen in het verleden, maar mits hij fit blijft, is dit gewoon een topaanvallertje.

0d3b6ef14b32f14bb06612063a2587e6.png

Centraal achterin heb ik Iman Salimi gevonden als versterking. Geen wereldtopper, maar voor ons niveau wel een versterking.

c85fe70c28b7e7d375006ac88291391a.png

Zijn nieuwe maatje wordt Omar Al-Midani. Iets ouder, iets meer ervaring, iets trager dan zijn maatje uit Iran. Desalniettemin een prima koppeltje.

e98bd9a81e1eff1bf9b8dc6b25e1827a.png

Als backup voor zowel links als rechts achterin hebben we Akubardia overgenomen.

De voorbereiding was degelijk, zonder spectaculair te zijn.

8f2f926e4ef4f6223a0df68d58f99163.png 

Edited by Nom de Guerre

57257010_2175961529146568_58248862766370

Ik houd het nu op één update. Het zal een lange update worden, maar alles zit er in. Spanning en sensatie, drama, verrassende ontknopingen en intriges voor mijn opvolger. We gaan kijken naar de Europese campagne van de blauw-witten in de Conference League, onze prestaties in de eigen Erovnuli Liga, wat transfergeruchten, uiteraard doen we Munten en Punten qua financiën en we sluiten af met een overdrachtrapport voor de volgende manager.

De Europese campagne

Laten we eens beginnen met onze Europese campagne. Zoals @Arezo eerder aangaf, begon onze Europese campagne in Andalusië. Real Betis, een Spaanse middenmoter, mocht het machtige Dinamo proberen af te remmen. In Sevilla werden we volledig van de mat gespeeld, maar wisten we een gelijkspel uit het vuur te slepen. Vervolgens hebben we in Tblisi de Spanjaarden het nakijken gegeven door een bliksemstart. Betis kreeg ook in Tblisi meer kansen, maar het waren vooral afstandsschoten.

7a4932de44f298a9cfa8625dba693eed.png

In de volgende ronde stond een trip naar Denemarken op het programma. In de poulefase wisten we al af te rekenen met FC Kopenhagen en dat lukte ons ook in de tweede ronde van de Conference League, dankzij een masterclass van onze nieuwe aanwinst Shawn Parker. In totaal scoorden we vier keer tegen de Deense kampioen, allevier deze doelpunten kwamen op naam van Parker. 

125d972a3281f64a2b0561c79f9791c8.png

In de kwartfinale bracht het lot ons een tweeluik tegen AZ. In de thuiswedstrijd tegen AZ werden we helemaal weggespeeld. Dankzij doelman Nieto en een late treffer van Kavtaradze sleepten we een gelijkspelletje uit het vuur. In de uitwedstrijd schakelde ik over naar de überverdedigende 4-2-4-0-0. AZ speelt graag met een hoge defensieve lijn en daar hebben we genadeloos misbruik van gemaakt. Dankzij een hattrick Papava wisten we AZ in eigen huis te verrassen en een plekje in de halve finale te versieren.

679df78cc52f4185e9bc9555d5d83a99.png

Ook in de halve finale mochten we naar Nederland afreizen. Feyenoord maakte een droomcampagne door in Europa en de mannen van Arne Slot waren onze tegenstander, het laatste obstakel dat overwonnen diende te worden voordat we in de finale terechtkwamen. In Rotterdam verloren we volkomen terecht met 3-2. Sterker nog, Feyenoord had veel vaker moeten scoren. Uiteindelijk straften we dat af in de return. Dankzij een tweede masterclass van Shawn Parker wisten we een verlenging af te dwingen, waarna we uiteindelijk met 7-3 over de Rotterdammers heen walsten.

a3a76cf0041d38cf34a2ec913b030fbd.png

De finale was een lichtelijk teleurstellende wedstrijd. Fenerbahce schoot vaker op doel, maar vaak vanuit kansloze posities. Wij kregen ook kansen, maar niet echt uit open spel. De Turkse ploeg kwam op voorsprong toen een afstandsschot daadwerkelijk binnenviel, wij maakten gelijk uit een corner. Na een zenuwslopende penaltyserie wisten we uiteindelijk beslag te leggen op de eerste editie van de Conference League.

cfb0a545d74e00db7a68eade7a995ab5.png

Onverwacht en als ik heel eerlijk ben, ook onverdiend. Prieto heeft ons een aantal wedstrijden echt gered. Zowel Feyenoord als AZ waren in principe beter qua veldspel, terwijl we ook in de finale grotendeels de onderliggende ploeg waren. Onze verdediging doet het goed, we doen het uitstekend op de counter, maar het is niet overtuigend. We leunen nog te veel op standaardsituaties en tactische foefjes.

De binnenlandse campagne

In eigen land waren we vorig jaar al ongenaakbaar onder de bezielende leiding van Arezo. In dat opzicht is er eigenlijk niks veranderd. We hebben de beste selectie van het land, zeker na het vorige transfer window. Dat zie je terug op het veld. We own that shit en vaak nog overtuigend ook.

06756fe061066812e4dff41032edebb0.png

De overwinning op Samgurali is in dat opzicht natuurlijk de meest in het oog springende zege. We hebben de meeste wedstrijden gewonnen, maar met name de slopende Europese campagne zorgde af en toe voor wat slippertjes. We hebben een smalle selectie, dus af en toe moet ik spelers sparen en dat zie je dan terug in de resultaten. Het baart geen zorgen, maar het is wel jammer. Met een topfitte selectie zouden we dit soort wedstrijden simpel winnen.

d3aed14a661fccc365ea47dc982c3e53.png

Tenzij we een complete meltdown krijgen, zie ik niet in hoe de titel ons kan ontgaan. We staan een straatlengte voor op de rest, we hebben met afstand het beste doelsaldo en we hebben met afstand de beste ploeg. We zijn het Ajax van Georgië, als Ajax daadwerkelijk ook de wedstrijden tegen de kleintjes zou winnen. Eigenlijk zijn we dus de verbeterde versie van Ajax ;) 

a3a6ee8d044591f4930158ffd1320389.png

In de statistieken zijn we eveneens dominant. Parker schiet met scherp, Ananidze is de belangrijkste aangever, terwijl ook rechtsback Francis uitblinkt. Ik denk dat we hier best tevreden mee mogen zijn. De uitgebreide statistieken zien er als volgt uit.

abe2590ea75eea93e1001c2f1f6eff8d.png

De transfergeruchten

Ik heb eigenlijk maar één speler vastgelegd. Parker is natuurlijk on fire voor ons, maar hij moet noodgedwongen ook vaker op de vleugels spelen. Ik weet dat Marusic een favorietje was van Arezo, maar we hebben meer diepte nodig in de voorhoede. Daarom heb ik Gigi Korchilava vastgelegd.

e690e2a53af91f1242b7c69c56bcfc2b.png

Voor Georgische begrippen is dit een uitstekende aanvaller, dus dan kunnen we Parker een beetje ontzien in de lokale competities, zodat hij fit blijft in Europa. Wie weet, misschien verrast Gigi ons en kan hij ook in Europa mee. Ik betwijfel het, maar we gaan het zien.

Verder zijn er wel een aantal interessante spelers beschikbaar. Evenals Arezo heb ik een aantal spelers op de shortlists gezet. Ik heb daar verder niks mee gedaan, omdat ik niet weet hoe mijn opvolger wil gaan spelen en ik niet zijn complete budget wil verzieken.

De financiële situatie

Rooskleurig. Mooie, witte cijfers. Geen rode cijfers. Een klein transferbudget, ruimte qua salarissen. Voor mijn gevoel ziet alles er netjes uit.

e3fcd3b006df26dff67c734bed7f04a2.png

Overdrachtrapport

De basis staat. Als een huis. Laat dat duidelijk zijn. Echter, de bank betekent in bijna alle gevallen een enorme verzwakking. We hebben spelers nodig die kunnen voetballen. Daarnaast is de balans tussen Georgiërs en buitenlanders in Europa wel een dingetje. We hebben in ieder geval spelers nodig.

5 minuten geleden zei Nom de Guerre:

57257010_2175961529146568_58248862766370

Ik houd het nu op één update. Het zal een lange update worden, maar alles zit er in. Spanning en sensatie, drama, verrassende ontknopingen en intriges voor mijn opvolger. We gaan kijken naar de Europese campagne van de blauw-witten in de Conference League, onze prestaties in de eigen Erovnuli Liga, wat transfergeruchten, uiteraard doen we Munten en Punten qua financiën en we sluiten af met een overdrachtrapport voor de volgende manager.

De Europese campagne

Laten we eens beginnen met onze Europese campagne. Zoals @Arezo eerder aangaf, begon onze Europese campagne in Andalusië. Real Betis, een Spaanse middenmoter, mocht het machtige Dinamo proberen af te remmen. In Sevilla werden we volledig van de mat gespeeld, maar wisten we een gelijkspel uit het vuur te slepen. Vervolgens hebben we in Tblisi de Spanjaarden het nakijken gegeven door een bliksemstart. Betis kreeg ook in Tblisi meer kansen, maar het waren vooral afstandsschoten.

7a4932de44f298a9cfa8625dba693eed.png

In de volgende ronde stond een trip naar Denemarken op het programma. In de poulefase wisten we al af te rekenen met FC Kopenhagen en dat lukte ons ook in de tweede ronde van de Conference League, dankzij een masterclass van onze nieuwe aanwinst Shawn Parker. In totaal scoorden we vier keer tegen de Deense kampioen, allevier deze doelpunten kwamen op naam van Parker. 

125d972a3281f64a2b0561c79f9791c8.png

In de kwartfinale bracht het lot ons een tweeluik tegen AZ. In de thuiswedstrijd tegen AZ werden we helemaal weggespeeld. Dankzij doelman Nieto en een late treffer van Kavtaradze sleepten we een gelijkspelletje uit het vuur. In de uitwedstrijd schakelde ik over naar de überverdedigende 4-2-4-0-0. AZ speelt graag met een hoge defensieve lijn en daar hebben we genadeloos misbruik van gemaakt. Dankzij een hattrick Papava wisten we AZ in eigen huis te verrassen en een plekje in de halve finale te versieren.

679df78cc52f4185e9bc9555d5d83a99.png

Ook in de halve finale mochten we naar Nederland afreizen. Feyenoord maakte een droomcampagne door in Europa en de mannen van Arne Slot waren onze tegenstander, het laatste obstakel dat overwonnen diende te worden voordat we in de finale terechtkwamen. In Rotterdam verloren we volkomen terecht met 3-2. Sterker nog, Feyenoord had veel vaker moeten scoren. Uiteindelijk straften we dat af in de return. Dankzij een tweede masterclass van Shawn Parker wisten we een verlenging af te dwingen, waarna we uiteindelijk met 7-3 over de Rotterdammers heen walsten.

a3a76cf0041d38cf34a2ec913b030fbd.png

De finale was een lichtelijk teleurstellende wedstrijd. Fenerbahce schoot vaker op doel, maar vaak vanuit kansloze posities. Wij kregen ook kansen, maar niet echt uit open spel. De Turkse ploeg kwam op voorsprong toen een afstandsschot daadwerkelijk binnenviel, wij maakten gelijk uit een corner. Na een zenuwslopende penaltyserie wisten we uiteindelijk beslag te leggen op de eerste editie van de Conference League.

cfb0a545d74e00db7a68eade7a995ab5.png

Onverwacht en als ik heel eerlijk ben, ook onverdiend. Prieto heeft ons een aantal wedstrijden echt gered. Zowel Feyenoord als AZ waren in principe beter qua veldspel, terwijl we ook in de finale grotendeels de onderliggende ploeg waren. Onze verdediging doet het goed, we doen het uitstekend op de counter, maar het is niet overtuigend. We leunen nog te veel op standaardsituaties en tactische foefjes.

De binnenlandse campagne

In eigen land waren we vorig jaar al ongenaakbaar onder de bezielende leiding van Arezo. In dat opzicht is er eigenlijk niks veranderd. We hebben de beste selectie van het land, zeker na het vorige transfer window. Dat zie je terug op het veld. We own that shit en vaak nog overtuigend ook.

06756fe061066812e4dff41032edebb0.png

De overwinning op Samgurali is in dat opzicht natuurlijk de meest in het oog springende zege. We hebben de meeste wedstrijden gewonnen, maar met name de slopende Europese campagne zorgde af en toe voor wat slippertjes. We hebben een smalle selectie, dus af en toe moet ik spelers sparen en dat zie je dan terug in de resultaten. Het baart geen zorgen, maar het is wel jammer. Met een topfitte selectie zouden we dit soort wedstrijden simpel winnen.

d3aed14a661fccc365ea47dc982c3e53.png

Tenzij we een complete meltdown krijgen, zie ik niet in hoe de titel ons kan ontgaan. We staan een straatlengte voor op de rest, we hebben met afstand het beste doelsaldo en we hebben met afstand de beste ploeg. We zijn het Ajax van Georgië, als Ajax daadwerkelijk ook de wedstrijden tegen de kleintjes zou winnen. Eigenlijk zijn we dus de verbeterde versie van Ajax ;) 

a3a6ee8d044591f4930158ffd1320389.png

In de statistieken zijn we eveneens dominant. Parker schiet met scherp, Ananidze is de belangrijkste aangever, terwijl ook rechtsback Francis uitblinkt. Ik denk dat we hier best tevreden mee mogen zijn. De uitgebreide statistieken zien er als volgt uit.

abe2590ea75eea93e1001c2f1f6eff8d.png

De transfergeruchten

Ik heb eigenlijk maar één speler vastgelegd. Parker is natuurlijk on fire voor ons, maar hij moet noodgedwongen ook vaker op de vleugels spelen. Ik weet dat Marusic een favorietje was van Arezo, maar we hebben meer diepte nodig in de voorhoede. Daarom heb ik Gigi Korchilava vastgelegd.

e690e2a53af91f1242b7c69c56bcfc2b.png

Voor Georgische begrippen is dit een uitstekende aanvaller, dus dan kunnen we Parker een beetje ontzien in de lokale competities, zodat hij fit blijft in Europa. Wie weet, misschien verrast Gigi ons en kan hij ook in Europa mee. Ik betwijfel het, maar we gaan het zien.

Verder zijn er wel een aantal interessante spelers beschikbaar. Evenals Arezo heb ik een aantal spelers op de shortlists gezet. Ik heb daar verder niks mee gedaan, omdat ik niet weet hoe mijn opvolger wil gaan spelen en ik niet zijn complete budget wil verzieken.

De financiële situatie

Rooskleurig. Mooie, witte cijfers. Geen rode cijfers. Een klein transferbudget, ruimte qua salarissen. Voor mijn gevoel ziet alles er netjes uit.

e3fcd3b006df26dff67c734bed7f04a2.png

Overdrachtrapport

De basis staat. Als een huis. Laat dat duidelijk zijn. Echter, de bank betekent in bijna alle gevallen een enorme verzwakking. We hebben spelers nodig die kunnen voetballen. Daarnaast is de balans tussen Georgiërs en buitenlanders in Europa wel een dingetje. We hebben in ieder geval spelers nodig.

WAUW! Wist natuurlijk dat we goed onderweg waren. De winst in de finale is een complete verassing en wat voor 1! Heerlijk. En wat een successen in 1 jaar tijd. Succes @Regis. Van een club met een schamele 100.000 op de rekening naar een kleine 10.000.000 :D 

2 minuten geleden zei Arezo:

WAUW! Wist natuurlijk dat we goed onderweg waren. De winst in de finale is een complete verassing en wat voor 1! Heerlijk. En wat een successen in 1 jaar tijd. Succes @Regis. Van een club met een schamele 100.000 op de rekening naar een kleine 10.000.000 :D 

Ik kon verder bouwen op een stabiele fundering, dat maakt het wel eenvoudig :) 

8 minuten geleden zei Regis:

Zal eens kijken of ik hier een daar wat mooie dealtjes kan sluiten. Ben benieuwd. Wel even wennen aan zo'n competitie van maart tot november maar is ook wel eens leuk :D

Het is met name fucked up omdat je eigenlijk halverwege je seizoen de selectie rond moet hebben voor de Europese campagne. In januari kun je maar drie nieuwe spelers inschrijven.

Helaas werkt Imgur niet dus hoop dat de kwaliteit van de screens niet teveel achteruit gaat.

Update maanden juni, juli, augustus ;

De eerste paar maanden van mijn helft zitten er onderhand alweer op. Qua transfers is er weinig gebeurd. Heb veel pogingen gewaagd, maar niks kwam definitief rond. Spelers kozen simpelweg een ander avontuur of zijzelf of hun agents stelden simpelweg onmogelijke eisen. Zo was er een spits die transfervrij was (qua attributen voor ons echt heel goed) wiens zaakwaarnemer zelf niet akkoord ging met een status als sterspeler ;( 

Giorgi Mamardasvili is wel teruggekeerd van zijn huurperiode en zijn contract heb ik verlengd. Ook geen transferreleaseclause meer.

Wel een middenvelder(Mekvabisvilli ofzo) voor 6 ton verkocht plus een doorverkooppercentage van 30%.  Was een goede spelers, maar vond dit een dermate bedrag dat we een weigering ons niet konden veroorloven op dit moment.

Het bestuur heeft trouwens ook besloten onze training accommodatie te verbeteren. Dus dat is een leuk vooruitzicht.

In de spoiler een leuke bijkomstigheid van onze conference league overwinning.

Spoiler

97925974_Schermafbeelding2022-01-13om10_41_06.thumb.png.c785abd23d3c5d50da31da55291b962c.png

Dan de resultaten: nationale competitie 

Nationaal is er niemand die ons kan stoppen. Uitdaging ligt hem vooral nog om de selectie te verbreden, zodat we de competitie als een soort format kunnen gebruiken om jeugd en b garnituur fit te houden ;).

Spoiler

123662955_Schermafbeelding2022-01-13om14_50_20.thumb.png.8c54f015f110564fbd63b4d2608b55d6.png

Europa

Kijk vooral zelf eens in de spoiler, zou ik zeggen ;). Niet alle wedstrijden waren qua uitvoering top, maar wat maakt dat ook uit. 

Spoiler

943148760_Schermafbeelding2022-01-13om14_50_57.thumb.png.665f48cb1498fc3b091bf0238175094f.png

1 van mijn favo ontknopingen in FM ooit ;) 

Spoiler

1733395090_Schermafbeelding2022-01-13om14_46_23.thumb.png.05d649df4581ba9beaa2058032178b78.png

Spoiler

731924774_Schermafbeelding2022-01-13om14_46_55.thumb.png.ed0f4ec77247d1f3193f187cd5276480.png

Heel benieuwd of we iets kunnen bewerkstelligen in deze poule. Zullen hard moeten knokken. Misschien maar Europees een ordinaire schopploeg worden en liggen rollebollen. Heeft mij in andere saves wel eens succes opgeleverd. We gaan het zien

Spoiler

1599534995_Schermafbeelding2022-01-13om14_47_43.png.e36cdc7685ec7b7c8b186b05226bbc49.png

In de volgende update voor de overdracht, zal ik ook de financiën meenemen

Mocht je trouwens een mention willen. Geef het even aan! Ook als je geen mention wil natuurlijk.

@Steels @Marius @RubenS2@Arezo @Nom de Guerre  @timpy00 @Kyrill

Update tot en met november

De laatste maanden van het seizoen ging nationaal weer moeiteloos. Met grote overmacht kampioen geworden. Geloof zelf dat het een recordaantal punten is dat we hebben behaald. 

Spoiler

412371643_Schermafbeelding2022-01-13om19_43_11.thumb.png.e79435cf751b053d1696d20ec81fa1a3.png

Europees gezien was het een ander verhaal. De poule was nog echt te sterk voor ons. Hoewel we ons defensief nog enigszins staande konden houden. brachten we aanvallend echt niets. Laatste dag was er nog sprake van mogelijke plaatsing voor EL, maar helaas konden we niet winnen van Porto, waardoor Brugge er met die plek van door ging. Geen schande, maar met de nodige versterkingen zit er denk komend seizoen wel weer een mooie Europese campagne in.

Spoiler

600602445_Schermafbeelding2022-01-13om19_44_09.png.0b3a4454446b4a201fe7005f69af6155.png

financieel gaat het ons door Europa echt heel goed af. Meerdere miljoenen te besteden voor de opvolger.

Spoiler

805395364_Schermafbeelding2022-01-13om19_43_02.thumb.png.4280f5317fd257e7f87a528c26e3e561.png

Belangrijk dat we ons dus echt gaan we versterken, zodat we ons weer voor de CL kunnen gaan plaatsen en via daar hopelijk een gooi kunnen doen naar Europese overwintering. Het talent via onze jeugdopleiding was nog weinig soeps.