Jump to content

Poképlayerchallenge

Recommended Posts

Voordeel van een paar moederclubs is het feit dat ze talenten hebben rondlopen met een dubbele nationaliteit en ik ze gratis kan huren voor 1/2 seizoenen. Deze spelers hoef ik niet in te schrijven omdat ze onder de 21 jaar zijn en een EU-paspoort hebben naast hun exotische paspoort.

Eerste seizoen met PSV erop zitten die volledig in het teken van deze challenge. Heb in totaal al 28 landen kunnen afvinken.

- België

- Duitsland

- Nederland

- Oostenrijk

- Zwitserland

- Rusland

- Engeland

- Frankrijk

- Portugal

- Albanië

- Italië

- Kosovo

- Turkije

- Monaco

- Brazilië

- Curacao

- Grenada

- Congo-Kinshasa

- Kameroen

- Tunesië

- Kenia

- Guinee

- Guinee-Bissau

- Ivoorkust

- Nigeria

- Togo

- Israël

- Japan

- Bangladesh

Voor komend seizoen staan al sowieso de volgende landen op de planning:

- Mozambique

- Equatoriaal - Guinee

- Spanje

- Nieuw-Zeeland

- India

- Servië

- Namibië

- Angola

- Baskenland

- Zweden

- Somalië

Landen die er nog bij kunnen komen:

- Mauritanië

- Amerika

- Zuid-Afrika

- Suriname

- Indonesië

- Griekenland

- Cyprus

- Oekraïne

- Canada

Ik ben inmiddels bezig met de volgende landen:

• Guinee-Bissau;
  • Dominica;
  • Chinees Taipei (Taiwan);
  • Guyana;
  • Guatemala;
  • Honduras;
  • IJsland;
  • Tonga;
  • Moldavië;
  • Zwitserland.

Ik ben vooral trots op die gast uit Tonga :D

53801bf2eb7a7c2615dceeed2ae8cd01.png

Een degelijke speler uit de opleiding van Almere City :D 

3b13546a382f79c508c58f5a8ad25c68.png

Nu ben ik bondscoach van Oranje, zitten er wat exoten in mijn selectie. Het geldt toch ook gewoon als ik die gasten 20 interlands laat spelen?

Spoiler

image.png.b4adf133ea95e8c08372ff6e9806abec.png

Edited by neva

Halverwege seizoen 2 helaas pas 1 land er bij kunnen afstrepen. Alleen Mozamique. Dit komt wel door de vroege winterstop. Ik sta wel op het punt om nog een aantal landen af te ronden.

• Servië (18 Duels)
  • Zuid-Afrika (11 Duels)
  • Namibië (12 Duels)
  • Angola (9 Duels)
  • Burkina Faso (11 Duels)
  • Spanje (17 Duels)
  • Baskenland (17 Duels)
  • Amerika (15 Duels)
  • IJsland (9 Duels)
  • Uruguay (15 Duels)
  • Ghana (16 Duels)
  • Marokko (14 Duels)
  • Mauritanië (5 Duels)

42 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Net alsof je al die Fransen niet al lang naar City hebt gehaald 😅

Alleen Maxence Lacroix, Eduardo Camavinga, Koba Lein en Abdoullah Ba eigenlijk. Maar dit zou wel een lekkere manier zijn voor een soort side-challenge, om daar nog wat obscure Caraïbische landen mee weg te werken.

50 minuten geleden zei Tim':

Alleen Maxence Lacroix, Eduardo Camavinga, Koba Lein en Abdoullah Ba eigenlijk. Maar dit zou wel een lekkere manier zijn voor een soort side-challenge, om daar nog wat obscure Caraïbische landen mee weg te werken.

Daarom bondscoach nu. Alleen 20 officiële duels duurt even. Maar pak dan wel Suriname, Curaçao en zelfs Somalië mee.

India en Marokko nu dan erbij vanwege het feit dat ik al een tijdje ook rondzwerf als bondscoach. Waarschijnlijk had ik wel meerdere nationaliteiten kunnen afstrepen, maar dat is onmogelijk om terug te zoeken in FM ;c.

San Marino klaar, Slowakije klaar, Luxemburg nog 1 wedstrijd net als Ethiopië en Kosovo. 

Heleboel spelers die komende zomer aansluiten. Zijn voornamelijk talenten (sommige mogen eigenlijk niet een talent genoemd worden) die in eerste instantie bij het tweede kunnen aansluiten om daarna door te stromen zodra er een plekje vrij komt. 

Aangezien ik 5 wissels mag toepassen van de 7 wisselspelers heb ik vaak ook echt 5 spelers mee voor deze challenge. Enkel in de Europese wedstrijden neem ik de sterkste spelers mee. Kampioen in eigen land word ik toch wel...

Ik heb zelf lekker door kunnen spelen. Ik heb in totaal weer een aantal landen af kunnen strepen.

Guatemala, Cuba, Jemen, Montserrat, Moldavië, Tuvalu, Honduras in the bag. Anguilla, Oeganda, Kosovo, Mongolië, Malediven, Puerto Rico zijn we mee bezig. 

Waar ik wel ontzettend van baal is dat ik al een hele tijd geen persoonlijke speler kan vinden uit Saint-Pierre en Miquelon, waardoor ik Noord-Amerika niet kan afstrepen. Idem trouwens voor Gibraltar en Litouwen in Europa waardoor ik bepaalde regio's daar die kan completeren.

Edited by Nom de Guerre

7 uur geleden zei Nom de Guerre:

Waar ik wel ontzettend van baal is dat ik al een hele tijd geen persoonlijke speler kan vinden uit Saint-Pierre en Miquelon, waardoor ik Noord-Amerika niet kan afstrepen. Idem trouwens voor Gibraltar en Litouwen in Europa waardoor ik bepaalde regio's daar die kan completeren.

Dat is bij mij ook het geval. Inmiddels Roemenië, Montenegro, Kroatië, Curaçao, Jordanië,  Liberia, Eritrea en Nieuw-Caledonië. Kunnen afstrepen. 

Op 13-3-2022 om 11:17 zei Nom de Guerre:

Ik heb zelf lekker door kunnen spelen. Ik heb in totaal weer een aantal landen af kunnen strepen.

Guatemala, Cuba, Jemen, Montserrat, Moldavië, Tuvalu, Honduras in the bag. Anguilla, Oeganda, Kosovo, Mongolië, Malediven, Puerto Rico zijn we mee bezig. 

Van dit zooitje heb ik alleen Puerto Rica en Costa Rica nog openstaan en een derde keeper uit Kenia die al twee jaar bij de selectie zit en nog steeds op 12 staat.

De draft en het januari window waren best interessant. Veel nieuwe nationaliteiten gehaald, waarvan de meesten ook nog kunnen ballen.

• Gibraltar; de reservekeeper van Liverpool, echt een beest;
  • Filippijnen;
  • Saint Lucia;
  • Egypte;
  • Tanzania;
  • Qatar;
  • Panama;
  • Cayman Islands;
  • Azerbadjan;
  • Bonaire;
  • Ghana.

Seizoen vijf is klaar, alle prijzen zijn weer binnen en er zijn 21 nationaliteiten afgevinkt. De totale opbrengst na vijf seizoenen: exact 100 landen!

Dit seizoen hebben Britse Maagdeneilanden, Colombia, Cyprus, Gambia, Guatemala, Hongarije, India, Irak, Kameroen, Maleisië, Palestina, Qatar, Roemenië, Senegal, Sierra Leone, Sint Lucia, Sint Vincent en de Grenadines, Tanzania, Thailand, Zimbabwe en Zuid-Afrika hun groene vinkje gekregen.

Het kaartje nu: https://scratchmymap.com/m/tim.giesbers.1640263216644

Volgend seizoen staan sowieso Antigua en Barbuda, Bangladesh, Estland, IJsland, Japan, Namibië, Oezbekistan en Tsjechië op de planning. Daar gaan er vast nog een hoop bij komen.

3 minuten geleden zei Thomassje123:

Lekker man, kom ik aan met 28 landen in 12 seizoenen :-D 

Het scheelt wel als deze challenge het enige doel is van je game, dan kun je een stuk sneller gaan. 90 procent van mijn spelers spelen ook exáct 20 wedstrijden, dan mogen ze weer wegwezen.

Komend seizoen (fingers crossed) hoop ik te kunnen gaan voor Antigua en Barbuda, Bangladesh, Chili, Estland, Grenada, Guinee, IJsland, Japan, Kenia, Namibië, Oeganda, Oezbekistan, de Seychellen, Soedan, Sri Lanka, Togo, Tsjechië, Zambia en Zanzibar.