Jump to content

Poképlayerchallenge

Recommended Posts

4 uur geleden zei Thomassje123:

Bij mij komt er ook nog eens bovenop dat ik volgens de regels van de competitie altijd 2 San Marinezen op moet stellen. Dit had ik eventueel kunnen wijzigen in de editor maar ik heb besloten om die regel te laten staan. Daardoor is het nog belangrijker om San Marinese spelers achter de hand te hebben. Hierdoor is er ook geen ruimte voor die Angolees. Daar komt OOK nog eens bij dat ik maar 25 spelers kan registreren dus ik moet eigenlijk elk seizoen weer keuzes maken

Ja, in Zwitserland hetzelfde. Mag ook maximaal naar 25 spelers registeren. Geluk is wel dat spelers onder de 21 niet geregistreerd Hoeben te worden (mits ze uit de EU komen).

15 uur geleden zei Nom de Guerre:

Dan staat alles erin, met een rekentooltje. Alleen de voorwaardes voor de bonuspunten zijn nog handmatig.

Zo. Je mist wat bonuspunten, want ik heb Moldavië toegevoegd, die had jij niet.

Wat ik heb gedaan:

• Alle landen staan er nu in per continent zoals jij ze ook had.
  • Een voorscherm met de uitleg uit het topic en daaronder het scorebord
  • Alles wordt nu automatisch doorgerekend, het enige dat je hoeft te doen is een naam bij de juiste nationaliteit zetten. Er komt dan een groene '1' naast, in wat onleesbare cellen worden dan wat simpele formules doorgevoerd, deze zullen automatisch de bonuspunten toekennen indien deze van toepassing zijn en dit projecteren op het scorebord

Alle formules zijn er wel in het Engels ingezet, dus mocht je een Nederlandstalige versie van Excel hebben, is het mogelijk dat dit niet werkt. Zelf heb ik er op een andere PC met de Nederlandse versie van Excel er geen problemen mee gehad, de formules werden foutloos overgenomen. Mocht dit niet het geval zijn, laat het dan even weten. In dat geval zal ik ook een volledig Nederlandstalige versie uploaden.

Pokeplayerchallenge (NL) ManUtd Edition.xlsx

O, en @Nom de Guerre, ik ben zo lief geweest om hem alvast voor je in te vullen. Dus jouw versie hieronder heeft dezelfde spelers als in jouw laatste sheet welke je geüpload hebt. Had toch iets nodig om te testen ;c 

Pokeplayerchallenge (Nom de Guerre).xlsx

Vragen, opmerkingen en verbeteringen zijn meer dan welkom.

6 uur geleden zei Mansveld:

Kan morgen wel kijken of ik wat kan maken. Welke grootte wil je ivm Excel? Heeft iemand het logo van de site dan kan ik die er misschien in verwerken als dat is toegestaan.

Zou gaaf zijn. Exacte formaat heb ik niet, maar zou hem wel mooi vinden op de frontpage van de Excel ook. Daar is het standaardbreedte kolom a t/m k. Heb je vast niks aan :D 

Edited by neva

Goed werk @neva _O_. Ik heb voor mezelf ook nog het kopje overig toegevoegd, omdat er ook nationaliteiten zijn die niet mee doen, maar ook leuk zijn om te noteren, zoals Baskenland. 

Heb tot nu toe alleen Zuid-Amerika Zuid compleet, dus nog veel nationaliteiten te gaan. 

Ik heb ook maar een versie gemaakt:

image.thumb.png.6dfce12767bb91a1cf2b24cd9ab13ec3.png
Zoals je ziet heb ik Colombia, Brazilië, Oostenrijk en Noord-Macedonië kunnen afstrepen. Het gaat bij die laatste twee om dezelfde keeper Stojanovic. Daarnaast heb ik een Sloveense AMC waar ik nog een wedstrijd voor tekort kom. De Boliviaanse linksbuiten is nieuw, maar is een vaste basisklant en de Montenegrijnse Leçiç zal naar mijn schatting ongeveer de helft van de wedstrijden invallen. Thomas (die trouwens Engels is, niet Iers) en Falls zijn nieuw en piepjong en hoeven het eerste seizoen nog niet op veel minuten te rekenen. (Thomas is ook verhuurd)

@chrisje1993 Ik heb even gekeken in mijn game met een scoutingtool. Deze doorzoekt de gehele database en kan dus ook op nationaliteit zoeken. Er zijn wat bonuslanden, zoals inderdaad Monaco en ook Vaticaanstad, alleen het probleem is dat er geen regens doorkomen met die nationaliteiten. Ik heb meerdere backups ingeladen en ondanks dat ik op ieder moment heel veel competities heb ingeladen (en ook de Franse en Italiaanse) en een spelersbestand van circa 85K heb, is er in geen enkele periode een regen te vinden met een van die nationaliteiten, tot aan 2042 aan toe.

Vandaar dat ik het een beetje lastig vind om ze toe te voegen in de "officiële" challenge, er komen geen nieuwe spelers met deze nationaliteit door. 

6 minuten geleden zei neva:

@chrisje1993 Ik heb even gekeken in mijn game met een scoutingtool. Deze doorzoekt de gehele database en kan dus ook op nationaliteit zoeken. Er zijn wat bonuslanden, zoals inderdaad Monaco en ook Vaticaanstad, alleen het probleem is dat er geen regens doorkomen met die nationaliteiten. Ik heb meerdere backups ingeladen en ondanks dat ik op ieder moment heel veel competities heb ingeladen (en ook de Franse en Italiaanse) en een spelersbestand van circa 85K heb, is er in geen enkele periode een regen te vinden met een van die nationaliteiten, tot aan 2042 aan toe.

Vandaar dat ik het een beetje lastig vind om ze toe te voegen in de "officiële" challenge, er komen geen nieuwe spelers met deze nationaliteit door. 

Duidelijk. Snap dat het dan inderdaad erg lastig is om ze toe te voegen.

85eac7dadc2991af5a8895ac93dea24f.png

Ik heb hem ingevuld, gelukkig zo'n beetje alles kunnen terug vinden. Ja het is niet veel terwijl ik al in 2032 zit maar deze challenge is niet de hoofdchallenge uiteraard. Maar wel leuk om op de achtergrond ook bij te houden

Alles met een * achter de naam is een regen

Pokeplayerchallenge (NL) ManUtd Edition.xlsx

Edited by Thomassje123

Ik zit nu in eind maart 2024. Het begin van mijn vierde seizoen met Dynamo Tbilisi. Ondertussen hebben Pogaçar, González, Leçiç en Falls hun 20 wedstrijden gehaald voor Slovenië, Bolivia, Montenegro en Noord-Ierland. In de transferwindow heb ik de centrale verdedigers Luka en Dumbravanu gekocht uit respectievelijk Slowakije en Moldavië. De eerstgenoemde is een basisklant en de Moldaviër is een talent, die keuze nummer vijf is op de twee posities. Monolov is een rechtsback uit Bulgarije en ook hij is voorlopig vaste wissel.  

image.thumb.png.bc2c7b05177eb48c7afd6a161e83704a.png

Edited by bigtukker

De volgende nationaliteiten, met dank aan dubbele, kunnen toevoegen na mijn eerste volledige seizoen met Vitesse:

• Hongarije
  • Servië
  • Oezbekistan
  • Finland
  • Denemarken
  • Algerije
  • Egypte 
  • Suriname
  • El Salvador
  • Israël
  • Aruba
  • DR Congo
  • IJsland
  • Polen

Irak, Oman, Saudi-Arabië, Singapore, Micronesië, Niger, Rwanda, Komoren, Haïti, El Salvador, Jamaica, Papoea Nieuw-Guinea, Malta, allemaal afgetikt in een half jaar tijd. Het mooie aan de MLS is dat je ze dan min of meer gratis kunt dumpen door hun contract te waiven en je kunt weer gewoon een lading nieuwe figuren halen. Het niveau is onderkantje Eredivisie, dus je hebt niet eens echte klasbakken nodig. Zuid-Sudan, Finland, Zwitserland al vastgelegd, Amerikaans Samoa, Macau en Mongolië staan op het verlanglijstje, plus een Australische keeper met als tweede nationaliteit Tonga :D 

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Irak, Oman, Saudi-Arabië, Singapore, Micronesië, Niger, Rwanda, Komoren, Haïti, El Salvador, Jamaica, Papoea Nieuw-Guinea, Malta, allemaal afgetikt in een half jaar tijd. Het mooie aan de MLS is dat je ze dan min of meer gratis kunt dumpen door hun contract te waiven en je kunt weer gewoon een lading nieuwe figuren halen. Het niveau is onderkantje Eredivisie, dus je hebt niet eens echte klasbakken nodig. Zuid-Sudan, Finland, Zwitserland al vastgelegd, Amerikaans Samoa, Macau en Mongolië staan op het verlanglijstje, plus een Australische keeper met als tweede nationaliteit Tonga :D 

Ideaal dan de MLS inderdaad!

Bijna halverwege het seizoen en het ziet ernaar uit dat ik toch wel een paar landen kan afvinken:

• Wales
  • Ierland
  • Slowakije
  • Kosovo
  • San Marino
  • Kenia
  • Ethiopië
  • Noorwegen
  • Luxemburg

Landen die voor komend seizoen op de planning staan:

• Albanië
  • Bosnië
  • Mali
  • Iran
  • Rwanda

Daarnaast nog paar andere landen maar moet kijken hoe ik die kan inschikken.