Jump to content

Poképlayerchallenge

Recommended Posts

22 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Hoe bedoel je dat precies? Ik geloof dat ik je niet helemaal begrijp.

Ik geloof dat tim het had over Shakur Omar. Hij zei dat hij als nationaliteiten Zweden, Somalië en Italië had bij hem. Ik heb die speler zelf ook gebruikt. En bij mij had hij Zweden, Somalië en Guinee.

2 uur geleden zei chrisje1993:

Ik geloof dat tim het had over Shakur Omar. Hij zei dat hij als nationaliteiten Zweden, Somalië en Italië had bij hem. Ik heb die speler zelf ook gebruikt. En bij mij had hij Zweden, Somalië en Guinee.

Misschien een andere database?

In de Editor heeft hij alleen Zweden en Somalië als nationaliteiten maar hij speelt in Italië. Daar zal dat paspoort vandaan komen, maar Guinee is een verrassing inderdaad.

Start seizoen 21

Afgestreept:

IJsland

Georgië

Op de club, nog af te strepen:

Argentinië *
Faroer Eilanden **
Chili

Zuid-Korea*

Oekraïne*

*In de -19, niet ingeschreven voor competitie

**Verhuurd en/of niet ingeschreven voor competitie

Ik kan er maar 25 selecteren voor in het eerste team dus ik kan niet iedereen inschrijven

Ik kwam een beetje in de knoei met de financial fair play regel dus ik heb er bewust voor gekozen om geen spelers te halen. 2 nieuwe landen afgestreept, de rest blijft eigenlijk hetzelfde. Ik heb wel 1 Chileen die ingeschreven is voor de competitie maar eigenlijk is hij nog niet goed genoeg. Misschien dat ik hem enkele wedstrijden kan laten spelen

Halverwege seizoen 21

Afgestreept:

(nog) niks

Chili (4 wedstrijden)*

Oekraïne (3 wedstrijden)

Kazachstan (5 wedstrijden)

Argentinië *
Faroer Eilanden *

Honduras

Panama

Martinique

*Niet ingeschreven of verhuurd

Ik kan er maar 25 selecteren voor in het eerste team dus ik kan niet iedereen inschrijven

Nog steeds wat problemen met de financial fair play maar dat gaat wel goed komen. Wel geen risico genomen dus niet echt heel actief gezocht naar spelers. Toch gaan we zoals je hierboven ziet wel een goede beurt maken. De komende anderhalf jaar verwacht ik wel de nodige nationaliteiten af te kunnen strepen. Oekraïne en Kazachstan lijken zelfs een zekerheid

Dit seizoen een wat magere opkomst qua landen. Dankzij mijn job als Frans bondscoach Mayotte, Saint Pierre en Miquelon, en Tahiti kunnen afvinken en bij City zijn Cuba, Jemen, Lesotho, Martinique, Nicaragua, Panama, Rwanda en Zuid-Soedan binnengehaald. Dit is nu wel het maximum, want van alle overgebleven landen zijn er geen opties voor spelers die ook een werkvergunning kunnen krijgen.

Amerikaanse Maagdeneilanden, Amerikaans Samoa, Bahama's, Bahrein, Bhutan, Bonaire, Cambodja, Cookeilanden, Guam, Kirgizië, Kiribati, Koeweit, Laos, Liechtenstein, Macau, Malawi, Maldiven, Mauritius, Micronesië, Mongolië, Myanmar, Nepal, Niger, Noordelijke Marianeneilanden, Noord-Korea, Oman, Puerto Rico, Saint Martin, Salomonseilanden, Samoa, San Marino, Sint-Bartholomeus, Swaziland, Tadzjikistan, Tonga, Turkmenistan Turks- en Caicoseilanden, Tuvalu, Vanuatu en Wallis en Fortuna staan nog op het programma.

Hiervan heb ik vier landen gevonden (Cambodja, Malawi, Niger en Wallis en Fortuna) die ik met het Franse elftal kan halen. Deze vier spelers hebben al tussen de 6 en 9 interlands gespeeld. Voor de andere landen moet ik Engeland uit en een nieuwe club zoeken. Hopelijk kan ik ze dan in twee seizoenen allemaal redden.

Nog even genieten: https://scratchmymap.com/m/tim.giesbers.1640263216644

Start seizoen 22

Afgestreept:

Kazachstan

Oekraïne (15 wedstrijden)

Panama (11 wedstrijden)

Honduras (10 wedstrijden)

Argentinië (4 wedstrijden)

Faroer Eilanden (4 wedstrijden)

Chili (4 wedstrijden)*

Martinique*

*Niet ingeschreven of verhuurd

Qua transfers geen gekke dingen qua nationaliteiten. Wel zijn er een aantal verhuurde spelers of spelers die vanuit de -19 zijn doorgeschoven die kansen gaan krijgen om aan de 20 wedstrijden te komen. Alle bovenstaande op Chili en Martinique na verwacht ik te kunnen afstrepen na dit seizoen

Ben hier ook maar eens mee begonnen. Gebruik mijn game waar ik in december 1e seizoen zit bij PSV hiervoor. In die game is mijn hoofddoel om te kijken of ik Jason van Duiven all-time eredivisie topscorer kan maken. In die challenge staat hij op 12 goals in 12 duels, dus nog "maar" 300 goals om Willy van der Kuijlen voorbij te gaan.

Omdat ik pas 26 duels gespeeld heb, heb ik pas 6 landen klaar(eigenlijk 7, maar Monaco staat er niet bij als land..:P). Mede door sparen en blessures hebben een aantal spelers(Teze(DR Congo), Sangaré(Ivoorkust), Gakpo(Togo) de 20 nog niet gehaald, maar die zijn er bijna. Op dit moment heb ik 20 onvoltooide landen met minimaal 1 duel. Hiervan zijn er 4 spelers met een onvoltooide dubbele nationaliteit. Mwene(Oostenrijk en Kenya) is met 15 het dichtste bij. Mvogo(Zwitserland en Kameroen), Dante Sealy(USA en Trinidad & Tobago) en Fodé Fofana(Guinea en Rusland) staan op 2.

Aangezien ik in december pas met deze challenge begonnen ben en ik op dat moment Zahavi(13 duels) en Thomas(5 duels) al verkocht had, laat ik die niet meer spelen. Want nog 6 duels voor de winterstop.

Het stomste hieraan is dus dat ik inmiddels 2 van de 6 duels gespeeld heb, waarbij beide niet meer gespeeld hebben. Echter kom ik er net achter dat Zahavi pas eind januari vertrekt. Daardoor zouden die 2 duels van januari ook mee tellen, waardoor hij precies op 19 uit zou komen. Dus ik balen, blijkt echter de 3e ronde beker(als ik die haal) voor zijn vertrek te zitten, dus Zahavi maar weer eens laten spelen;e

In december ook Polomat(Martinique), Ahmedov(Uzbekistan), Postnikov(Kazakhstan en Rusland) en Denni Avdic(Bosnië en Zweden) voor 2 jaar(eigenlijk 1,5 jaar) aangetrokken. En op 1-1 komt er een jonge Italiaanse CV op loan, die volgens mij in zijn loan contract ook een koopclausule heeft staan die niet belachelijk hoog is.

• 2 weeks later...

Inmiddels alweer twee seizoenen verder en een flinke slag kunnen slaan in Oostenrijk:

2056:

• Kirgizië
  • VAE
  • Estland
  • Litouwen
  • Tsjechië

Daarnaast had ik iemand van Gibraltar 20 keer laten opdraven, maar kwam erachter dat ik dat land al eerder had ;c.

2057:

• Slovenië
  • Cyprus
  • Georgië
  • Wit-Rusland
  • Zwitserland
  • Letland
  • Liechtenstein

Nu heb ik het continent Europa compleet en heb ik inmiddels 176 landen kunnen afstrepen. Azië, Afrika en Oceanië zijn de overgebleven continenten. 

Start seizoen 23

Afgestreept:

Oekraïne

Panama

Honduras

Argentinië

Griekenland (3 wedstrijden)

Senegal (5 wedstrijden)

Kameroen (1 wedstrijd)

Zwitserland (15 wedstrijden)

Faroer Eilanden (18 wedstrijden)*

Chili (4 wedstrijden)*

Martinique (12 wedstrijden)*

Lange termijn:

Grenada

Finland

Syrië

*Niet ingeschreven, of verhuurd

Dat ik er maar 25 kan inschrijven is nu wel irritant want daardoor moet ik keuzes maken. Helaas geen plek voor de mannen uit Martinique en de Faroer Eilanden hoewel ik die bijna klaar heb. Ze kunnen dus niet aan de 20 wedstrijden komen en ik probeer ze te verhuren. Wel zijn er een paar nieuwe landen bij gekomen die de eerste 25 wel hebben gehaald en die ik dus wel zeer waarschijnlijk ga afstrepen

Ja,  met die inschrijfregels zit je enorm te kloten. Helaas zijn die regels in Zwitserland ook best streng waardoor ik ook keuzes moet maken aan het begin van het seizoen. Ik probeer zoveel mogelijk u21 spelers te halen met een EU-paspoort want die hoef ik gelukkig niet in te schrijven. Indien een speler ouder dan 21 minimaal één competitiewedstrijd gespeeld heeft kan ik hem ook niet meer uitschrijven. 

Seizoen telt nog iets van 5 wedstrijden maar de stand staat inmiddels op 69 landen. Egypte, Nieuw Zeeland, Amerika en Samoa (deze drie landen bij één speler, geweldig!) sowieso afgestreept. Hopelijk laatste paar wedstrijden komt daar nog wat bij.

Op 3-7-2022 om 14:57 zei Nom de Guerre:

Hoe ver ben jij inmiddels @Tim'

We zitten in het seizoen 2030/31 en hebben met de Franse ploeg Cambodja, Malawi en Wallis & Futuna afgevinkt. Nog twee interlands en dan heb ik ook Niger gehad.

Inmiddels heb ik na negen seizoenen afscheid genomen van Manchester City en ben ik bij OGC Nice aan de slag gegaan. Hier werk ik nu aan Bahama's/Liechtenstein (8 wedstrijden al), Amerikaans Samoa, Salomonseilanden (allebei 7), Cookeilanden (6), San Marino, Vanuatu (allebei 5), Sint Bartholomeus (4), Micronesië (3), Noordelijke Marianeneilanden (2) en Bonaire (1). Als dit lukt binnen een seizoen, dan zit ik op nog 25 landen te gaan. Hopelijk ben ik na drie seizoenen Nice klaar.

De landen die nog moeten zijn Bahrein, Bhutan, Guam, Kirgizië, Kiribati, Koeweit, Laos, Macau, Maldiven, Mauritius, Mongolië, Myanmar, Nepal, Noord-Korea, Oman, Puerto Rico, Saint Martin, Samoa, Swaziland, Tadzjikistan, Tonga, Turkmenistan, Turks en Caicoseilanden en Tuvalu. Dit zijn er 24 voor de oplettende lezers, dus ergens mis ik nog een land :D 

Het kaartje is onverminderd mooi trouwens: https://scratchmymap.com/m/tim.giesbers.1640263216644

1 uur geleden zei Tim':

We zitten in het seizoen 2030/31 en hebben met de Franse ploeg Cambodja, Malawi en Wallis & Futuna afgevinkt. Nog twee interlands en dan heb ik ook Niger gehad.

Inmiddels heb ik na negen seizoenen afscheid genomen van Manchester City en ben ik bij OGC Nice aan de slag gegaan. Hier werk ik nu aan Bahama's/Liechtenstein (8 wedstrijden al), Amerikaans Samoa, Salomonseilanden (allebei 7), Cookeilanden (6), San Marino, Vanuatu (allebei 5), Sint Bartholomeus (4), Micronesië (3), Noordelijke Marianeneilanden (2) en Bonaire (1). Als dit lukt binnen een seizoen, dan zit ik op nog 25 landen te gaan. Hopelijk ben ik na drie seizoenen Nice klaar.

De landen die nog moeten zijn Bahrein, Bhutan, Guam, Kirgizië, Kiribati, Koeweit, Laos, Macau, Maldiven, Mauritius, Mongolië, Myanmar, Nepal, Noord-Korea, Oman, Puerto Rico, Saint Martin, Samoa, Swaziland, Tadzjikistan, Tonga, Turkmenistan, Turks en Caicoseilanden en Tuvalu. Dit zijn er 24 voor de oplettende lezers, dus ergens mis ik nog een land :D 

Het kaartje is onverminderd mooi trouwens: https://scratchmymap.com/m/tim.giesbers.1640263216644

Justin Ospelt 😎

3 uur geleden zei Tim':

Kom op, gap, nog even doorraggen.