Geplaatst 5 januari 20223 jr. Thanks @Richarð. voor deze header, die ik voor het gemak net als vorig jaar opnieuw gebruik In FM20 en FM21 was het een doorslaand succes en ook dit jaar wil ik COTT terug in het leven roepen. Het principe zal jullie wel bekend zijn, maar hier toch nog alvast een korte uitleg. Net als afgelopen jaar gaan we weer de gehele wereld over en doen we één seizoen per competitie. Ik wil twee competities tegelijkertijd simuleren, dus we hebben ruimte voor +/- max. 38 inschrijvingen. Het idee is simpel: jullie kiezen een club zodra de inschrijvingen zijn gesloten, er is ruimte voor het doen van aan- en verkopen en vervolgens ga ik aan de slag met de door jullie ingestuurde tactiek door de wedstrijden te simuleren. Maandelijks zal ik jullie dan updaten over de voortgang, zodat jullie eventuele aanpassingen kunnen doen aan de tactiek als het niet zo lekker loopt. Of zodat jullie je kunnen verkneukelen aan jullie eigen succes natuurlijk. Qua ideeën, opzet en invulling van deze editie voer ik niet te veel veranderingen toe aan deze editie. Wat dus inhoudt dat je bijv. met Burnley meer transfermogelijkheden gaat hebben dan met Manchester City. Het is wel belangrijk dat je in de gelegenheid bent om een eigen tactiek in te sturen die ik kan downloaden en importeren in FM. Het leukste is natuurlijk als dat een eigen en zelfgemaakte tactiek is, maar ik zal jullie niet verbieden een gedownloade tactiek in te sturen. En natuurlijk zou ik het tof vinden als jullie - wanneer we eenmaal van start zijn gegaan - lekker actief meedoen en reageren. Wel zo leuk voor de sign-upper himself. Wat ik nu allereerst van jullie wil weten, is het volgende. Als je wil deelnemen aan deze editie van COTT met FM22, mag je in dit topic het volgende lijstje kopiëren, plakken, invullen en plaatsen Geslacht [m/v] : Voornaam : Achternaam : Geboortedatum : Nationaliteit (+ evt. 2e nationaliteit) : Voorkeursformatie : Favoriete competitie : Favoriete ploeg in jouw eigen land [NL/BE] : Favoriete ploeg in het buitenland : Ik zou graag COTT aftrappen in de volgende competitie : En dan tot slot; wat mentions voor enkele voormalig deelnemers die recentelijk niet zo vaak (meer) in de Novellenbundel te zien zijn en / of wie ik dit niet wil onthouden @Thierryvane @007mark @Michiel RAFC @GAE EAGLES @van der Water @Karlo @Jeroen. @Tim' @Regis @Titan @Geppiej @FlyD @Nom de Guerre @Satyr @Kyrill @neva e.a.
Geplaatst 5 januari 20223 jr. Geslacht [m/v] : M Voornaam : Enrico Achternaam : Speziale Geboortedatum : 04/08/1987 Nationaliteit (+ evt. 2e nationaliteit) : Nederlander (Italiaan) Voorkeursformatie : 4-3-3 Favoriete competitie : Eredivisie Favoriete ploeg in jouw eigen land [NL/BE] : Ajax Favoriete ploeg in het buitenland : Union SG Ik zou graag COTT aftrappen in de volgende competitie : 2e Bundesliga
Geplaatst 5 januari 20223 jr. Geslacht [m/v] : M Voornaam : Rick Achternaam : Oerlemans Geboortedatum : 19-03-1997 Nationaliteit (+ evt. 2e nationaliteit) : Nederlands Voorkeursformatie : 4-1-2-1-2 Favoriete competitie : Premier League Favoriete ploeg in jouw eigen land [NL/BE] : Heracles Favoriete ploeg in het buitenland : Barcelona Ik zou graag COTT aftrappen in de volgende competitie : Championship
Geplaatst 5 januari 20223 jr. Auteur Zojuist zei Copywriter: @Fantasy kan ik meedoen als ik geen FM22 heb? Dat kan zeker. Als je maar een tactiek in kunt sturen Is natuurlijk het leukst om met een eigen tactiek te doen, maar bij mijn weten zijn tactieken uit bijv. FM21 ook te importeren in FM22. Of ze dan net zo goed werken, dat is weer een tweede natuurlijk hehe
Geplaatst 5 januari 20223 jr. Geslacht [m/v] : M Voornaam : Gernot Achternaam : Germknödel Geboortedatum : 15-08-1970 Nationaliteit (+ evt. 2e nationaliteit) : Oostenrijks Voorkeursformatie : 4-3-3 Favoriete competitie : Bundesliga Favoriete ploeg in jouw eigen land [NL/BE] : Ajax Favoriete ploeg in het buitenland : WSG Tirol Ik zou graag COTT aftrappen in de volgende competitie : Bundesliga (Oostenrijk) 5 januari 20223 jr. bewerkt door Copywriter
Geplaatst 5 januari 20223 jr. Ik laat het aan mij voorbij gaan, heb voor het eerst sinds CM01/02 geen FM gekocht en heb toevallig net vanmiddag voor het eerste sinds 4-5 maand weer FM 21 opgestart.
Geplaatst 5 januari 20223 jr. Geslacht [m/v] : Man Voornaam : Aron Achternaam : Mans Geboortedatum : 24-05-2000 Nationaliteit (+ evt. 2e nationaliteit) : Nederlands (Engels) Voorkeursformatie : 4-2-3-1 Favoriete competitie : Premier League Favoriete ploeg in jouw eigen land [NL/BE] : Feyenoord Favoriete ploeg in het buitenland : Liverpool Ik zou graag COTT aftrappen in de volgende competitie : Serie B 5 januari 20223 jr. bewerkt door aron24
Geplaatst 5 januari 20223 jr. Je mag mij uit de lijst halen. Al dusdanig lang weer geen FM gespeeld dat ik geen tactiek heb klaarliggen en liever plaatsmaak voor mensen die écht willen.
Geplaatst 5 januari 20223 jr. Geslacht [m/v] : M Voornaam : Ruben Achternaam : Rubinho Geboortedatum : 01/07/1990 Nationaliteit (+ evt. 2e nationaliteit) : Braziliaanse Belg Voorkeursformatie : 5-3-2 Favoriete competitie : Britse Premier League Favoriete ploeg in jouw eigen land [NL/BE] : Club Brugge Favoriete ploeg in het buitenland : FC Barcelona Ik zou graag COTT aftrappen in de volgende competitie : Jupiler Pro League
Geplaatst 5 januari 20223 jr. Geslacht [m/v] : m Voornaam : Peter Achternaam : de Welp Geboortedatum : 31-1-90 Nationaliteit (+ evt. 2e nationaliteit) : Nederlands Voorkeursformatie : 4-3-3-0 Favoriete competitie : Champions League, Eredivisie Favoriete ploeg in jouw eigen land [NL/BE] : PSV Favoriete ploeg in het buitenland : Wolfsburg Ik zou graag COTT aftrappen in de volgende competitie: Engelse Premier League
Geplaatst 6 januari 20223 jr. Geslacht [m/v] : M Voornaam : Michiel Achternaam : RAFC Geboortedatum : 06/11/1992 Nationaliteit (+ evt. 2e nationaliteit) : Belg Voorkeursformatie : 4-2-3-1 Favoriete competitie : Premier League Favoriete ploeg in jouw eigen land [NL/BE] : Antwerp Favoriete ploeg in het buitenland : Man Utd Ik zou graag COTT aftrappen in de volgende competitie : Premier League
Geplaatst 6 januari 20223 jr. Geslacht [m/v] : M Voornaam : Lars Achternaam : Hollink Geboortedatum : 18-11-1992 Nationaliteit (+ evt. 2e nationaliteit) : Nederlands Voorkeursformatie : 4-1-2-2-1 Favoriete competitie : NL Favoriete ploeg in jouw eigen land [NL/BE] : FC Twente Favoriete ploeg in het buitenland : Schalke04 Ik zou graag COTT aftrappen in de volgende competitie : (2e) Bundesliga
Geplaatst 6 januari 20223 jr. Geslacht [m/v] : M Voornaam : Sven Achternaam : Punt Geboortedatum : 23-01-1996 Nationaliteit (+ evt. 2e nationaliteit) : Belg Voorkeursformatie : 4-2-3-1 Favoriete competitie : Premier League Favoriete ploeg in jouw eigen land [NL/BE] : Club Brugge Favoriete ploeg in het buitenland : Real Madrid Ik zou graag COTT aftrappen in de volgende competitie : Premier League
Geplaatst 6 januari 20223 jr. Geslacht [m/v] : M Voornaam : Marius Achternaam : Izhevksi Geboortedatum : 28-02-1985 Nationaliteit (+ evt. 2e nationaliteit) : Belg Voorkeursformatie : 4-2-3-1 Favoriete competitie : Premier League Favoriete ploeg in jouw eigen land [NL/BE] : Lierse Favoriete ploeg in het buitenland : Tromso Ik zou graag COTT aftrappen in de volgende competitie : Bundesliga
Geplaatst 7 januari 20223 jr. Geslacht [m/v] : M Voornaam : Bavid Achternaam : Deckham Geboortedatum : 02-05-1975 Nationaliteit (+ evt. 2e nationaliteit) : Engels Voorkeursformatie : 4-3-3 DM Favoriete competitie : Premier League Favoriete ploeg in jouw eigen land [NL/BE] : Ajax Favoriete ploeg in het buitenland : Man Utd Ik zou graag COTT aftrappen in de volgende competitie : Serie A
Geplaatst 7 januari 20223 jr. Auteur We zitten al op elf inschrijvingen, lekker bezig Maar dat kan natuurlijk altijd meer; dus ik slinger er nog wat mentions in. @Titan @Kyrill @MNie @ElPrincipito @Nummerke10 @ReneLeBlanc @komodo25 @delichris @Jotew @Jeroen. @JordiW. @chrisje1993 @Glenn08 @DGremlin en dan mis ik er ongetwijfeld nog wel een paar. Dus; mis je jouw MU-buddy hier nog? Tag hem of haar dan gerust. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Geplaatst 7 januari 20223 jr. Geslacht [m/v] : M Voornaam : Gerrie Achternaam : Grot Geboortedatum : 01-02-1990 Nationaliteit (+ evt. 2e nationaliteit) : Nederlands Voorkeursformatie : 4-2-3-1 Favoriete competitie : Premier League Favoriete ploeg in jouw eigen land [NL/BE] : PSV Favoriete ploeg in het buitenland : Tottenham Hotspur Ik zou graag COTT aftrappen in de volgende competitie : Bundesliga
Geplaatst 7 januari 20223 jr. Geslacht [m/v] : man Voornaam : Christiaan Achternaam : Jurninho Geboortedatum : 25-10-1991 Nationaliteit (+ evt. 2e nationaliteit) : Braziliaans + Nederlands Voorkeursformatie : 4-1-3-2 Favoriete competitie : Eredivisie Favoriete ploeg in jouw eigen land [NL/BE] : Feyenoord Favoriete ploeg in het buitenland : Liverpool Ik zou graag COTT aftrappen in de volgende competitie Eredivisie
Geplaatst 8 januari 20223 jr. Geslacht [m/v] : M Voornaam : Matt Achternaam : Berninger Geboortedatum : 13-02-1971 Nationaliteit (+ evt. 2e nationaliteit) : United States of America Voorkeursformatie : 4-2-3-1 Favoriete competitie : Premier League Favoriete ploeg in jouw eigen land [NL/BE] : PSV Favoriete ploeg in het buitenland : Arsenal Ik zou graag COTT aftrappen in de volgende competitie : Premier League
Geplaatst 8 januari 20223 jr. Auteur Even voorstellen... Tot dusver hebben we veertien aanmeldingen, tof dat jullie allemaal mee willen gaan doen. Ik wil de deadline voor de aanmeldingen plaatsen op 9 januari 2022 17:59 uur. Vervolgens zal ik diezelfde avond de inschrijvingen openen voor de te kiezen ploeg(en) via het principe wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Maar ik vond dit een mooi moment om een kleine resumering aan jullie te presenteren van alle inschrijvingen tot dusver. Wie doen er mee? Welke competities hebben jullie als favoriet? En welke formaties gaan we veel terugzien tijdens deze editie van COTT? Ready? Go! @FlyD Enrico Speziale (4-8-1987) | 2. Bundesliga (DUI) | 4-3-3 @van der Water Rick Oerlemans (19-3-1997) | Championship (ENG) | 4-1-2-1-2 @Copywriter Gernot Germknödel (15-8-1970) | Bundesliga (OOS) | 4-3-3 @aron24 Aron Mans (24-5-2000) | Serie B (ITA) | 4-2-3-1 @RubenS2 Ruben Rubinho (1-7-1990) | Jupiler Pro League (BEL) | 5-3-2 @neva Peter de Welp (31-1-1990) | Premier League (ENG) | 4-3-3-0 @Michiel RAFC Michiel Rafc (6-11-1992) | Premier League (ENG) | 4-2-3-1 @nasje92 Lars Hollink (18-11-1992) | 2. Bundesliga (DUI) | 4-1-2-2-1 @Svenpunt Sven Punt (23-1-1996) | Premier League (ENG) | 4-2-3-1 @Marius Marius Izhevski (28-2-1985) | 1. Bundesliga (DUI) | 4-2-3-1 @Karlo Bavid Deckham (2-5-1975) | Serie A (ITA) | 4-3-3 @Nummerke10 Gerrie Grot (1-2-1990) | 1. Bundesliga (DUI) | 4-2-3-1 @chrisje1993 Christiaan Jurninho (25-10-1991) | Eredivisie (NED) | 4-1-3-2 @Kyrill Matt Berninger (13-2-1971) | Premier League (ENG) | 4-2-3-1 Voorlopig is de Premier League in Engeland het meest populair, dus ik heb zo het vermoeden dat we daar van start zullen gaan met het eerste seizoen van deze editie van COTT. Ik sluit overigens niet uit dat, als we bijvoorbeeld op 17 inschrijvingen uit gaan komen, ik mijzelf als achttiende deelnemer laat meedoen deze editie. Maar dat merken we vanzelf en is toekomstmuziek. Dus; wil je nog mee doen? Dat kan! Wil je nog meedoen als we straks al begonnen zijn? Dat kan ook, maar dan in het daaropvolgende seizoen. @Abe @Bolderbast @Joery @MNie @La Pulga @Brozai @Steels
Geplaatst 9 januari 20223 jr. Geslacht [m/v] : M Voornaam : Abe Achternaam : Lenstra Geboortedatum : 2 september 1985 Nationaliteit (+ evt. 2e nationaliteit) : Fries / Nederlands Voorkeursformatie : 4-3-3 DM Favoriete competitie : Eredivisie Favoriete ploeg in jouw eigen land [NL/BE] : Heerenveen Favoriete ploeg in het buitenland : Fiorentina Ik zou graag COTT aftrappen in de volgende competitie : 2. Bundesliga
Geplaatst 9 januari 20223 jr. Geslacht [m/v] : M Voornaam : Jonas Achternaam : Steels Geboortedatum : 14 april 1988 Nationaliteit (+ evt. 2e nationaliteit) : Belg/Zweed Voorkeursformatie : 4-2-4 Favoriete competitie : Premier League Favoriete ploeg in jouw eigen land [NL/BE] : RSC Anderlecht Favoriete ploeg in het buitenland : Man City Ik zou graag COTT aftrappen in de volgende competitie : Serie A
Geplaatst 9 januari 20223 jr. Ik weet overigens niet juist hoe alles in zijn werk gaat..hoe gebeuren transfers?