Jump to content

[FM 22] US Sassuolo Calcio

Daz
 Share

Recommended Posts

banner.thumb.jpg.2ef47d3435a93d3193a835e77dfbfd78.jpg

Sassuolo - Maart 2024 - ´Een monsterlijke maand

In de maand Maart eigenlijk alleen maar topduels. We hebben daarnaast ook geloot tegen Real Madrid, letterlijk de moeilijkste tegenstander in de Europa League. Kunnen we doorstoten naar de volgende ronde, en hoe gaan we het in de competitie doen?

Wedstrijden

We beginnen in ieder geval met een monsterscore door thuis Fiorentina met 5-0 opzij te zetten. (Frattesi, Scamacca, Raspadori 2x, Schjelderup). Drie dagen later spelen we tegen Inter voor de eerste wedstrijd van de beker maar verliezen we met 1-3. (Schjelderup) Daarna spelen we met 1-1 gelijk tegen AS Roma (Esposito). Dit deden we met een B-team want we merken echt dat spelers op beginnen te raken. Omdat we super graag door willen in de EL kiezen we ervoor om spelers te sparen. 

However, het uitduel wordt met 1-2 verloren ondanks de goal van Berardi. Thuis hebben we het helaas niet gelijk kunnen trekken waardoor we uiteindelijk uitgeschakeld worden. Maar dat doen we met de borst vooruit. Tot slot winnen we uit van Napoli met 1-0 (Julian Álvarez)

image.thumb.png.8891e2d611179f6d485e92a6e7166e5e.png

Stand

Dat brengt ons bij de competitiestand, waar we nog steeds ongeslagen bovenaan staan! Dat mag niet meer mis gaan lijkt me. We merken dat er pijntjes, blessures en vermoeidheid ontstaat maar ik ga toch mijn best doen om ongeslagen kampioen te worden. We hebben ons in ieder geval verzekerd van de Europa League.

image.thumb.png.7ff70f816918fb8b65c4bcfcfac0e6e0.png

Extra

Raspadori staat in de Europa League op 8 duels, 8 goals. Gemiddelde rating 7.47

Tot nu toe staat hij op 27 duels in de Serie A en 20 goals
- We gaan nu actief scouten naar 15-17 jarige re-gens! 

- Nog 8 competitieduels

@DGremlin En die voorsprong is nog steeds lekker!

@delichris Dankje, Chris!

@MNie Dank dankjewel!

@Marius Met zo een lastige week en nog lekker bovenaan staan.. dan moet het wel goedkomen!

@Kami @Fantasy @FlyD @MarcFM1 @Tim Windt  @La Pulga @MNie @Kyrill

Een behoorlijk zware maand met die extra belasting vanwege de duels tegen Real en die partij in de beker. Toch kom je deze periode weer gewoon goed door. De uitschakeling in Europa was bijna niet te vermijden tegen een ploeg als Real maar voor de titel lig je nog steeds meer dan in pole position. Ongeslagen blijven zou wel straf zijn!

Sassuolo - April 2024 - ´Campioni!

De maand April, één maand voor het competitieslot. Met een ruime voorsprong op Juventus mag het niet meer misgaan. Een verslag.

Wedstrijden

Ook weer zou dit een top maand worden. We beginnen met een thuisoverwinning van 3-1 op Verona door goals van Scamacca 2x en Schjelderup. Kort daarna winnen we nipt dankzij Raspadori van Bologna 1-0. Het duel daarna winnen we uit met 0-2 van Empoli door twee goals van Traoré. En waar ik dacht uitgeschakeld te zijn voor de beker, winnen wij de return met 2-0 (2x Raspadori) waardoor we op basis van uitgoals door zijn naar de bekerfinale tegen AS Roma! Tot slot spelen we met 2-2 gelijk, waar we heel lang met 10 man 2-1 voorstonden. Goals van opnieuw Raspadori en Esposito.

image.thumb.png.1566c29e500765fe3fc5f0e6a011d35f.png

Stand

Campioni! We hebben het geflikt met een gigantische voorsprong. Ik denk niet dat ik dit ga kunnen verbeteren, haha. Met nog 4 wedstrijden te gaan in de Serie A kunnen we nog steeds ongeslagen kampioen worden. Dit worden duels met Parma, Sampdoria, AC Milan en Lazio Roma.

image.thumb.png.b1ef36c182e001c5c88dfa9583756896.png

@MNie En nu dus een feit. Dankjewel!

@delichris Europees is weg, maar we staan in de bekerfinale!

@r4vje Dankjewel man! Is inderdaad echt een leuke club!

@MariusWe gaan nog steeds voor ongeslagen kampioen. Én het liefst met de beker, dan hebben we drie prijzen in één seizoen (kampioen, supercup, beker)

@DGremlin Stiekem staan we in de bekerfinale... lees in de update hierboven waarom. ;)

Sassuolo - Mei 2024 - ´Final five

We zijn kampioen en met deze update bespreken we de laatste vijf duels; 4 Serie A duels en de bekerfinale tegen AS Roma.

Wedstrijden

Goed. We beginnen de maand met een 1-0 overwinning op Parma (Esposito), waarna we thuis met 1-1- gelijkspelen tegen Sampdoria (Raspadori). De bekerfinale is... teleurstellend. Roma toont veel strijd en het gaat zeker gelijk op maar we komen op een 0-2 achterstand. Ballen op de paal, lat, het wil gewoon niet lukken. Raspadori maakt nog een eretreffer in de laatste minuut maar helaas voor ons blijft het bij twee prijzen dit seizoen.

Tot slot spelen we nog met 1-1 gelijk tegen AC Milan (Scamacca) en tegen Lazio (Espositio). Alle spelers waren wel toe aan rust denk ik, veel kleine blessures en niet volledig fitte spelers. Afijn, we zijn kampioen en daar gaat het om!

image.png.cfc8a43ed1feeb4dcde52c6257003349.png

Stand

Dan is dit de eindstand, we zijn ongeslagen kampioen! Met 92 punten hebben we het echt uitstekend gedaan en daarmee Juventus op 13 punten achterstand gezet. Met de defensie en aanval zit het wel snor aangezien we zowel #1 goals hebben als #1 minste goals tegen.

image.thumb.png.74356b2c4e14cde22d78a48cac11f8f9.png

image.png.f0962bc27af360dabafc23b2770eb1ff.png

@delichris Dankjewel! Helaas niet de finale gehalen maar we gaan weer de CL in!

@MNie Dankjewel!

@Marius Ja lekker hé? Eerste jaar kampioen, toen het tweede jaar minder, en nu héérlijk ongeslagen kampioen. Het kan verkeren.

@DGremlin Dat wist ik ook niet ja! Een welkome verassing, maar ik had echt geen idee.

Edited by Daz

Sassuolo - Augustus 2024 - ´Voorbereiding #1 - Verhuur en verkoop

Na een welverdiende vakantie druppelen alle spelers van Sassuolo weer binnen. Intussen is er een hoop gebeurt binnen de club. De scouts zijn actief op zoek gegaan naar talenten in binnen- en buitenland die de academie kunnen versterken. Daarnaast wordt ook deze zomer getrokken aan diverse spelers. Weten we onze topspelers te behouden? Of geven we toe aan het grote geld. Lees het in deze update.

Ontwikkelingen eerste elftal en talenten

Vrijwel bij het begin van de transferzomer wordt er intern gekeken welke spelers op zoek kunnen gaan naar een nieuwe club. Nicola Mandrelli (linksback) vertrekt gratis naar Fiorentina, Yeferson Paz (rechtsback) gratis naar Lucerne, Aaron Hickey vertrekt weer naar het oude nest Genoa voor 2 miljoen en Toljan gaat het proberen bij Salzburg voor 3.2 miljoen. Tweede keeper Peña vertrekt voor 3.9 miljoen naar Hoffenheim. Daarnaast worden re-gens Luis Gaitàn, Hrvoje Nincèvic naar respectievelijk Renate (Serie C/A) en Vibonese (Serie C/C) gestuurd om ervaring op te doen. Datzelfde geldt voor de grotere talenten Achille Rigamonti, Sebastiano Benuzzi, Matteo Costanza en nieuwkomer Clemente Llaneza. Zij zullen een jaar lang ervaring op doen bij Virtus Francavilla (Serie C/C), Pordenone (Serie C/A), Vastese(Serie C/C) en Siena (Serie C/B). 

Achille Rigamonti - Spits en rechtsbuiten

Spoiler

image.png.5fe68c28dc85225596ac78b958cac197.png

Sebastiano Benuzzi - Rechtsbuiten en spits

Spoiler

image.png.8ca6b33f087bf48412d75bb18401a548.png

Matteo Costanza - Centrale verdediger

Spoiler

image.png.a8cb4461cd4017084b60b4ae1641fb02.png

Clemente Llaneza - Centrale middenvelder, overgenomen van Sporting Gijon voor 975k.

Spoiler

image.png.32c02d20683b5fb6c8e894eb8404b0f4.png

Hertha BSC

Tot slot was daar ineens Hertha BSC voor de deur. Na het winnen van de Europa League van Real Madrid, de tegenstander die ons uitschakelde, hebben ze geld als water en dat betekende dat ze zich eerst meldde voor Hamed Junior Traoré met een bod van 18 miljoen. Met een waarde van max 30 miljoen hebben we uiteindelijk ervoor gekozen om hem voor 40 miljoen (direct) te verkopen. Hij was natuurlijk niet volledig basisspeler dus dit geld is dan ook aardig welkom.

En dan nog Julian Alvarez. De Argentijn heeft het nog niet laten zien bij Sassuolo en fungeerde meestal als invaller voor Raspadori of op de flanken. Hertha kwam met een bod van rond de 20 miljoen en na kort onderhandelen hebben we hem verkocht voor liefst 62 miljoen! Een werelddeal, immers zoveel komt hij ook weer niet aan spelen toe door de opmars van Schjelderup, het aantrekken van Neres en toptalent Esposito.

Overzicht uitgaande transfers

Spoiler

image.png.d267ad15bb2c99e456c20867b97e9481.png

@Marius Dank!

@Kelvin Welkom, dankjewel Kelvin! 

@Kami @Fantasy @FlyD @MarcFM1 @Tim Windt  @La Pulga @MNie @Kyrill @delichris @DGremlin

Edited by Daz

Sassuolo - Augustus 2024 - ´Voorbereiding #2 - Oefenduels en inkomende transfers

Met de verkoop van Traoré en Alvarez is er in ieder geval genoeg in de spaarpot gekomen. In deze update behandel ik de wedstrijden in de voorbereiding, en onze inkomende transfers. Zo krijgt talent Brian Oddei de kans om zich in het eerste te knokken van Sassuolo, na verhuurd te zijn aan Genoa (32 duels, 5 goals). 

Oefenwedstrijden

Over de oefenwedstrijden kunnen we kort zijn. Wat het meest in het oog springt is de 12-0 winst op Dewa Utd, 4-0 winnen van Lazio en 6-1 winnen van Besiktas. Schjelderup maakte bijvoorbeeld 5 goals en 5 assists tegen Dewa Utd. 

image.thumb.png.8cba76a29b715b3667b4a894c8f785f0.png

Raspadori

Liverpool kwam voor Raspadori met een bod van 93 miljoen. Wij hebben hem met een positief gevoel kunnen laten blijven, maar wel met de belofte dat hij mag vertrekken bij een bod van 117 miljoen. Hopelijk biedt niemand dat dus.

Inkomende transfers

Nog voordat wij Traoré en Alvarez beide hadden verkocht deden we al zaken op de transfermarkt. Omdat onze eerste doelman Consigli (37 jaar) met pensioen gaat na drie keer op rij 'Beste doelman Serie A' gewonnen te hebben, Peña blessuregevoelig is en Gasparini het nog niet laat zien, hebben we een nieuwe keeper kunnen aantrekken. Wuilker Fariñez komt over van Al Sadd voor €5.500.000.

Ook kregen we de melding dat jong Italiaans talent Samuele Ricci door degradatie op te halen was voor €12.750.000. Dat hebben we dan ook meteen gedaan en hij mag het achter Frattesi laten zien. Een mooie deal, immers was zijn vraagprijs telkens boven de 40 miljoen.

Tot slot komt Kaiky ons versterken na een sterke verhuurperiode aan Macabi Haiva (15 miljoen eerder gekocht), en hebben we Steven Bergwijn voor €12.000.000 kunnen overnemen van Tottenham Hotspur.

Tot slot komt ook Milanovic terug van zijn verhuur aan Bologna (10 duels, 1 goal) omdat Lucca vier weken geblesseerd is. Of ik Lucca of Milanovic nog verhuur ben ik nog niet over uit.

We hebben dus nog genoeg geld in het potje (80 mil+)  om een versterking op te halen maar ik zou nu nog niet weten wie. Alle posities lijken wat mij betreft wel dubbel bezet. Dat volgt nog in een update.

Wuilker Fariñez

Spoiler

image.png.8c3c93d7558690c6100ef71d48e6cd67.png

Samuele Ricci

Spoiler

image.png.6c8a907222b62fcb0c2793d5cd2a3c70.png

Bergwijn

Spoiler

image.png.c1ba44adffd167be60e10e5f62f7b96b.png

In de volgende update behandel ik de selectie en de jeugdaankopen.

@delichris Zeker! 100 miljoen.. dat is lekker.

@DGremlin Precies dat, voor semi bankzitters is dat heerlijk.

@Marius Zo is dat, alleen ik zou niet weten wie haha.

Edited by Daz