Geplaatst 1 januari 20223 jr. Intro Na een langere tijd geen Football Manager game gespeeld te hebben (lees meer dan een jaar) vond ik het tijd om weer in de wereld van voetbalsimulatie te stappen. De laatste versie die ik echt veel speelde was FM 16, met daarna nog wat uren in 18 en 20. Maar nu starten we dus onze eerste carrière in de plek Sassuolo. Het plan is om de game gaandeweg te leren spelen, op onze eigen manier. Geen tactieken gedownload van internet, en geen wonderkid lijsten bij de hand. En er wordt gespeeld met de laatste update van ManUtd. Daarbij speel ik het liefst een save die realistisch is, dus niet al te onrealistische transfervrije signings, reële transferbedragen en zonder een match opnieuw te starten. De focus zal gelegd worden op het bestuderen van de huidige selectie, jeugd, en realistische doelen. De Serie A hanteert een regel van 2 non-EU spelers per seizoen. Dat maakt het ook stuk makkelijker om geen vreemdelingenelftal te starten. Historie, selectie en jeugd Sassuolo, ik had er niet echt iets mee. Ja ik wist dat Berardi er al jaren lang speelt, Djuricic van Heerenveen daar nu al langere tijd zit, Scamacca van PEC die IRL het heel erg goed doet, en dat Hamed Junior Traoré een toptalent schijnt te zijn. Na het bestuderen van de selectie kwam ik erachter dat deze mooi in balans is. Er zitten weliswaar wat oudere spelers bij, waarvan we er ongetwijfeld een paar van weg moeten doen om ruimte te maken in het salarishuis. Maar met gevestigde naam Berardi, en talenten als Raspadori en Traoré is het toch lekker beginnen. Sassuolo is opgericht in 1920, en sinds 2012/2013 actief in de Serie A. De hoogste klassering was in het seizoen 2015/2016 toen ze op de 6'de plaats eindigden. Helaas werden ze laatste in een groep samen met Genk, Athletic Bilbao en Rapid Wien. Maar het biedt zeker een leuke uitdaging om weer in de Europa League actief te zijn en verder te komen. Het budget van de club is vastgesteld op 10 miljoen euro. Dit biedt ons de kans om op zoek te gaan naar directe versterkingen om het elftal beter te maken, maar ook te kijken naar een of meerdere spelers voor de toekomst. Bij binnenkomst is meteen duidelijk dat sterspeler Jeremie Boga naar de uitgang gaat. De beste man wilt zijn contract niet verlengen en een gesprek om dat toch voor elkaar te krijgen liep op niks uit. Geschatte waarde is 15 miljoen, een mooi bedrag. Eens kijken of we dat eruit kunnen halen. De tactiek is ingesteld op een 4-2-3-1 formatie, waarbij de backs aanvallend zijn. Het liefst zou ik willen dat ik Berardi optimaal laat renderen. Of dat gaat lukken, dat moet de toekomst uitwijzen. Wel is de uitdaging daar om van Berardi, voor zover hij dat nog niet is, Mr. Sassuolo te maken. Ik heb een paar scouts op pad gestuurd, met 10 in de totale staf moet de scouting geen probleem zijn. Wel zijn ze allen bekend enkel en alleen in Italië, iets wat ik zeker in de nabije toekomst ga veranderen. Het plan is dan ook om meer kennis te vergaren. In de volgende update zal er gesproken worden over transfers, en hoe de oefencampagne er vanaf is gekomen. Op naar een mooi avontuur!
Geplaatst 1 januari 20223 jr. Mooie club, mooie formatie. Terug naar de basis en het spel leren kennen. Succes!
Geplaatst 2 januari 20223 jr. Sympathieke club toch wel met de nodige pluspunten die het mogelijk maken om er iets mooi neer te zetten! Succes!
Geplaatst 3 januari 20223 jr. Veel succes bij Sassuolo! Deze staat bij mij ook op het lijstje met teams die ik wel eens wil uitproberen. De club doet het al een paar seizoen prima in Italië en je hebt een aantal zeer leuke spelers in je kern.
Geplaatst 3 januari 20223 jr. Auteur Zo, de voorbereiding zit erop, en de eerste twee wedstrijden van het seizoen zijn gespeeld! Overzicht voorbereiding Goalscorers* 3x Defrel 2x Duricic, Scamacca, Boga 1x Matheus Henrique, Alvarez * Berardi en Raspadori waren op vakantie. Eerste transfers De eerste transfer is een feit. Spits Julian Alvarez komt voor een bedrag van €6.000.000 over van River Plate en zal de directe concurrentie aangaan met Raspadori en Scamacca. Het mooie van hem is dat hij ook eventueel op de flanken kan. Overzicht Julian Alvarez Spoiler Omdat Jeremie Boga zijn contract niet wil verlengen is er voor gekozen om hem op de transferlijst te plaatsen. Voor een bedrag van €13.500.000 en clausules van 3.5 miljoen extra in 2 termijnen en 20% van de winst op volgende transfer lijkt het me een mooi bedrag. Verkocht aan Napoli overigens. Eerste competitiewedstrijden De competitie begon thuis tegen Verona, waar we ondanks een zwaar overwicht het lastig hadden om directe kansen te creëren. Sterker nog, we kwamen 1-0 achter. En na een rode kaart was het in minuut 88 Matheus Henrique die de 1-1 binnenknalde van zo'n 25 meter. Daarna volgde de uitwedstrijd tegen Udinese, hier eigenlijk hetzelfde verhaal. Na een rode kaart was het Djuricic in zijn laatste wedstrijd die de winst binnenhaalde. 3 punten, maar had toch liever overtuigend gewonnen. Het was namelijk de laatste wedstrijd van Filip Duricic die aan gaf ook zijn contract niet te willen verlengen. Hij is verkocht voor €7.500.000 aan AS Roma. Dat brengt ons op de volgende stand: Met genoeg geld in de kas zijn we op zoek gegaan naar directe en in-directe versterkingen. Het was lastig om een directe opvolger voor Boga te vinden, maar met een gunstige prijs is Ferdi Kadioglu aangetrokken. De scouts waren erg positief, hij is nog jong, en ook hij kan links- en rechtsbuiten uit te voeten. Ferdi Kadioglu (€3.500.000 + 1.800.000 clausules) Spoiler De laatste tijd las ik veel op internet dat een speler van Racing Santander een talent zou zijn. Zo willen Real Madrid en Rangers hem aantrekken. Dit ging om Pablo Torre! Na hem gescout te hebben leek het me toch een aardig talent in Football Manager! Tweebenig, behendig, een groot inzicht en goede passing. Dat belooft hopelijk wat. Hij zal voor nu start in de -20 maar wie weet maakt hij gauw zijn debuut. Pablo Torre (€1.500.000 + 800.000 clausules) Spoiler Vervolgens werden er twee talenten aangetrokken voor de vleugels omdat deze niet echt aanwezig zijn in de jeugd. Het gaat om de spelers Miguel Rodriguez van Celta da Vigo, en Stipe Biuk van Hajduk. Miguel Rodriguez kende ik nog van FM20, en Biuk kwam ik tegen toen ik jeugdige spelers scoutte van Zagreb en Hajduk. Rodriguez wordt gehuurd met optie tot koop van €3.000.000, en Biuk kwam over voor €2.000.000. Miguel Rodriguez (Huur met optie koop €3.000.000) Spoiler Stipe Biuk (€2.000.000) Spoiler Tot slot wilde ik nog een centrale verdediger erbij omdat Edoardo Goldaniga vertrok voor €2.200.000 naar Udinese. In een ver verleden herinnerde ik me de naam Ahmedhodzic nog van Malmö FF. De scouts waren meteen lovend en voor €6.000.000 móest ik toeslaan! Het was letterlijk alles wat ik nog in mijn budget had. Ahmedhodzic is een lange, snelle verdediger met goede passing en mentale eigenschappen en ik weet zeker dat dit een voltreffer is. Voor nu zit hij nog op plek 3 in de rangorde maar ik verwacht dat hij zich snel de basis in zal spelen. Anel Ahmedhodzic (6.000.000) Spoiler Al met al een geslaagde voorbereiding denk ik, prima resultaten in de eerste twee competitie wedstrijden(er had wellicht meer in gezeten). En met de transfers ben ik erg blij! Comments / tag @MNIE; @Marius; @DGremlin @Kyrill 3 januari 20223 jr. bewerkt door Daz
Geplaatst 4 januari 20223 jr. Heerlijke aankopen. Tip je doet @ dan even wachten en dan naam kiezen van user die je wilt.
Geplaatst 4 januari 20223 jr. Toch wel aardig wat transfers uiteindelijk nog gedaan. Starten met 4 op 6 is prima, al is het natuurlijk nog wat afwachten tot er wat meer wedstrijden gespeeld zijn. Zoals al aangehaald hierboven zijn de tags niet goed doorgekomen. @+ eerste letters van een username zorgen er normaal gezien voor dat je de user in kwestie kan selecteren en dan moet het normaal wel goed komen.
Geplaatst 9 januari 20223 jr. Auteur We gaan weer verder. De maand september start thuis tegen Salernitana waar we met gemak 2-0 winnen. Julian Álvarez en Scamacca maken beide hun eerste officiële goal in dienst van Sassuolo. Vervolgens wordt er strijdend met 0-1 gewonnen uit bij Cagliari door Berardi. Waarop de thuiswedstrijd tegen Fiorentina gewonnen wordt met 1-0 door Raspadori. Tot slot wordt er helaas door een penalty met 0-1 verloren tegen Napoli. Het systeem geeft ons veel balbezit en veel doelpogingen. Nu moet het team nog efficiënter worden voorin. Dat brengt ons op de volgende stand: Al met al een prima begin! Aankomende maand wordt wel een stuk lastiger met op het programma: Atalanta, AS Roma, Sampdoria, Lazio en Genoa. Tot slot heeft de club een technisch directeur aangesteld in de persoon van Walter Sabatini. Geen idee waarom, maar hij heeft goede stats en moest lachen toen ik de foto zag. Laten we hopen dat hij z'n werk goed doet. @MNie Dankjewel! @ElMarcosLaten we hopen dat ze ook goed gaan presteren. @timpy00Dankjewel. @KyrillDankjewel voor de tip! @Marius Thanks, en tot nu toe gaat het aardig goed. Laten we hopen dat we het zo door kunnen gaan.
Geplaatst 9 januari 20223 jr. Geweldige periode neergezet en je was niet de enige die moest lachen bij die foto
Geplaatst 10 januari 20223 jr. Op deze manier kan je toch wel spreken van een heel geslaagde start. Afwachten nu wat je kan tegen de echte topclubs want het programma viel natuurlijk ook nog mee tot hiertoe.
Geplaatst 15 januari 20223 jr. Auteur 5 competitiewedstrijden, en 1 oefenduel vanwege interlands om de wissels wat speeltijd te geven. En dit ging aardig goed! Er werd met 2-1 van Atalanta gewonnen, 2-0 van Roma, 2-1 van Sampdoria en 1-0 van Genoa. Waarvan die laatste niet heel soepel ging. En er werd verloren van Lazio die gewoon een klasse beter waren. Maar we gaan lekker! We pakken voorlopig de tweede plaats met drie punten voorsprong op Juventus en Napoli en vlak daarachter Inter en Fiorentina. Belooft dus een spannende competitie te worden. Als doel had ik eigenlijk de 8'ste plek maar als we ons kunnen verzekeren van Europees voetbal aan het eind dan zou ik daar zeker voor tekenen. Achterin ogen we solide, en aanvallend spelen gaat me niet goed af, daarom scoren we niet zó veel. Op naar meer succes! @KyrillThanks! @MNieHaha ja mooi he, leuk ook zo'n facepack. Maar hij heeft goede stats! En onze back Mert Muldür heeft nu een nieuw 5 jarig contract getekend voor een prima salaris. @MariusBij deze! Niet de échte topclubs maar van Roma en Atalanta winnen stemt mij zeer tevreden. @DGremlinThanks!
Geplaatst 16 januari 20223 jr. Dit blijft toch uitstekend lopen! Zoals je zelf aangeeft is winnen van clubs als Roma en Atalanta niet niks. Nu nog kijken wat het wordt tegen de absolute toppers als Juve en Inter.
Geplaatst 17 januari 20223 jr. Auteur En we gaan verder! Deze maand is wel killer, met drie top affiches op het programma. Uit drie wedstrijden weten we 3 punten binnen te halen, uit tegen AC Milan. Er wordt verloren thuis van Inter en Juventus. Alle drie de wedstrijden met maar één doelpunt. Een resultaat om best trots op te mogen zijn denk ik! Dat brengt ons op de volgende stand. Met nog één maand tot de winterstop nemen we de 6'de plek in, waar het voorin vrij dicht op elkaar staat. @MNieThanks! @MariusHelaas, maar toch 1 van de drie toppers gewonnen. Ik ben tevreden. @Kyrill Thanks! @DGremlinDankjewel, we gaan op dezelfde voet verder.
Geplaatst 17 januari 20223 jr. Met zulke tegenstanders is een overwinning natuurlijk meer dan voldoende. In de andere wedstrijden krijg je slechts 1 tegendoelpunt, dus ik denk dat je zeer tevreden mag zijn over je prestaties. Je blijft in de running voor Europees voetbal en dat moet ook haalbaar zijn.
Geplaatst 17 januari 20223 jr. Zelfs tegen dit soort resultaten bleef het dicht tegen mekaar liggen. Drie punten is dan ook zeker niet slecht, en ook in de tussenstand staat het nog héél erg dicht op mekaar.