Jump to content

[FM22] The Journeyman - The travels of Hannes H.

germandutch
 Share

Recommended Posts

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

71.jpg

72.jpg

Van mijn neef heb ik geleerd, dat je een nieuw team van achteren opbouwt. En als er een goede en betrouwbare achterhoede er staat, gaat de rest vanzelf.

Over 4 dagen spelen wij uit in en tegen Borussia Dortmund II, het reserveteam van Borussia Dortmund.

Spoiler

Ze spelen in de 3. Liga, in Stadion Rote Erde. Tot 2005 speelde de ploeg als Borussia Dortmund Amateure.

70.jpg

73.jpg

Spoiler

74.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 2680 toeschouwers arriveerden wij in Stadion Rote Erde in Dortmund. Als ik eerlijk ben, ik weet totaal niet welke spelers in het tweede elftal van Dortmund horen en wie ze op mogen stellen. Vandaar dat ik gekozen heb voor een 4-1-3-1-1 opstelling. BVB II kwam in een

5-2-2-1 formatie het droge veld op en scheids is ene Johann Pfeiffer, die volgens mijn assistent onder een BVB dekbed slaapt. Nou dan weet je het wel.

Wij speelden sterk en waren duidelijk de betere ploeg, alleen rechtsbuiten Ndualu speelde zeer mat, maar ik heb wel Bakir op de bank zitten, die ik later in wil brengen. Tot scoren kwamen wij niet in de eerste helft en daar zorgde het keiharde spel van BVB II voor en de scheids, die ze lustig hun gang liet gaan.

In de tweede helft werd het van kwaad naar erger en in de 56ste minuut werd VL Bretschneider door ene Pherai brutaal uit de wedstrijd geschorst, zonder dat de scheids ingreep. Onze linksback werd van het veld gesjouwd en Sauer mocht hem vervangen. Door een smerige tackel in de 70ste minuut van ene Vermeulen op onze Spielmacher Knoll kregen wij in de 71ste minuut randje 16 een vrije trap, die de behoorlijk gefrustreerde Knoll ging nemen. Hij schoot de bal compromisloos in de linker bovenhoek en de langverwachte openingstreffer was eindelijk een feit.  0 : 1 en dat vroeg om meer.

De sfeer op het veld werd steeds grimmiger en in de 76ste minuut greep ik in. Uit voorzorg haalde ik Nduela, Stoppelkamp, Pusch en Bouhaddouz van het veld en bracht Bakir, Ajani, Bakalorz en Ademi.

Met de verse krachten konden wij de schoppers van BVB II in toom houden, alleen de scheids niet. Hij bleef naar een mogelijkheid zoeken om ons aan te kunnen pakken.

En ja hoor, net voor afloop van de match in de 90ste minuut zag de scheids zijn kans schoon en n.a.v. een opmerking van Knoll gaf hij hem de tweede gele kaart en dus ......

rode-Kaart.jpg

Net voor het eindsignaal moest Knoll onder het gejuich van het publiek het veld verlaten en ik voelde dat mijn bloed begon te koken. Met 4 gele + 1 rode kaart op zak en de drie punten konden wij de terugreis aantreden.

Spoiler

75.jpg

76.jpg

---------

@Copywriter @Kyrill @Whitewolf345 @DutchDoofus @MisterX @stef1978

Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

78.jpg

79.jpg

80.jpg

Het gaat niet slecht! De 6 eerste wedstrijden hebben wij goed gespeeld en verdiend gewonnen. Maar let wel: wij zijn er nog lang niet. Voor deze derde divisie hebben wij aardige spelers. En wat Victoria Köln betreft, indien ze mij hadden gecontracteerd, dan stonden ze nu niet 14de.  Sorry hoor, dat moest ik even kwijt.

82.jpg

Ofschoon wij tot nu toe alles hebben gewonnen, beginnen sommige stafleden de clubpresident foutief voor te lichten, waardoor ik in een slecht daglicht kom te staan. Want laten wij wel wezen, de lastige Fleckstein kreeg van mij geen spelminuten, omdat hij niet goed genoeg is. Ik heb hem verhuurd en zijn nieuwe club betaalt zijn volledig salaris. Meer zat er gewoon niet in.

En wat de prestaties van Stoppelkamp betreft, die goede man is 34 jaar en niet in staat om in elke wedstrijd de sterren van de hemel te spelen. Hij is Cristiano Ronaldo of Cavani niet, die dat misschien wel kunnen? Om het nog een keer duidelijk te maken: ik ben zeer blij met de prestaties van Stoppelkamp. Als hij fit is, heeft die bij mij een basisplek.

81.jpg

Pas over 14 dagen spelen wij de volgende uitwedstrijd en wel in en tegen Türkgücü München, een Duitse voetbalclub uit München.

Spoiler

De club is een navolger van SV Türk Gücü München. Deze club, die sterk gericht was op de Turkse gemeenschap, werd in 1975 opgericht en speelde in totaal vijf seizoenen in de Bayernliga. Ook had de club een succesvolle volleybalafdeling waarvan in het seizoen 1987/88 zowel de mannen als de vrouwen in de Bundesliga speelden. In 1991 ging SV Türk Gücü München failliet en kreeg een doorstart als Türkische SV 1975 München.

In 1981 was SV Ataspor München ontstaan als afsplitsing van SV Türk Gücü München. In 2009 fuseerde de club met Türkische SV 1975 München tot SV Türkgücü-Ataspor München. Als kampioen in de Landesliga Bayern-Südost promoveerde de club in 2018 naar de Bayernliga Süd. In 2019 werd de club ook daar kampioen en promoveerde naar de Regionalliga Bayern. Ook werd de naam gewijzigd in Türkgücü München. Na een derde opeenvolgende titel kon de club promotie afdwingen naar het profvoetbal in 2020.

Het Städtisches Stadion an der Grünwalder Straße (in het kort Grünwalder Stadion, ook vaak Sechzger Stadion genoemd) is het op twee na grootste stadion van de Duitse stad München. Het stadion was oorspronkelijk thuisbasis voor de voetbalclubs Bayern München en TSV 1860 München. In 1972 verhuisde Bayern München echter naar het nieuwe Olympiastadion. TSV 1860 München ging ook in dat stadion spelen wanneer zij in de Bundesliga aantraden. Na de bouw van de Allianz Arena speelden alleen nog het tweede elftal en de jeugdelftallen van die clubs hun thuiswedstrijden in het stadion. Sinds 2017/18 is TSV 1860 München echter teruggekeerd in het stadion. Het stadion beschikt over 10.240 plaatsen, waarvan 5.740 zitplaatsen. Vanaf 2019 speelt ook Türkgücü München in het stadion.

77.jpg

Een club ‘voor’ en niet ‘van’ de Turkse gemeenschap in München. De voorzitter en een van de trainers is een Turk, maar de spelers en de rest is allemaal Duits. Volgens mijn neef hadden ze beter een Turkse club voor de Turkse gemeenschap in Keulen op kunnen zetten, want mijn neef noemt Keulen altijd de hoofdstad van Turkije. Persoonlijk vind ik het best meevallen. Temeer, omdat ik af en toe in plaats van een broodje Bratwurst ook wel eens een broodje Döner lust.

83.jpg

Bij heerlijk zonnig weer en voor helaas slechts 1420 toeschouwers arriveerden wij in München in de ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling.

84.jpg

De tegenstander kwam in een simpele 4-4-2 formatie het droge veld op en scheids is ene Max Burda.  

Wij begonnen goed en in de 12de minuut, uit een corner, kopte de opgerukte verdediger Kwadwo de bal precies op het hoofd van VM Bakalorz, die met een simpele hoofdbeweging de bal tussen de palen kopte. 0 : 1 en het leek een goed begin.

Onmiddellijk na ons doelpunt veranderde de sfeer op het veld en in het stadion. Het werd grimmig en zeer vijandig. De tegenstander raakte blijkbaar gefrustreerd en liet zijn ware gezicht zien. Het werd een schopploeg en de scheids raakte het overzicht kwijt. Bij rust stond het nog steeds 0 : 1 en hadden beide teams 1 gele kaart, omdat de scheids veel situaties verkeerd beoordeelde.

Ook in de tweede helft bleef het een zeer onvriendelijke wedstrijd en bleven de tegenstanders met hand en tand (en geschop) verdedigen. In de 72ste minuut greep ik in en haalde Velkov naar de kant. Voor hem kwam nieuweling Oubella. 6 minuten later mochten ook Sauer en Frey gaan douchen en bracht ik Volkmer en Straudi. In de 83ste minuut haalde ik uit voorzorg nog Feltscher naar de kant. Voor hem kwam Ajani. 

Pas in de 96ste en praktisch laatste minuut van de wedstrijd was het spits Bouhaddouz, die de bal teruglegde, precies voor de voeten van Pusch en die schoot de bal compromisloos binnen. 0 : 2 en dat was het dan ook. Het Turkse clubje uit München had zich aan 21 behoorlijke overtredingen schuldig gemaakt en slechts 5 gele kaarten ontvangen. Wij werden 9 keer teruggefloten en kregen 2 gele kaarten. En de scheids? Zijn warrige prestatie werd met een 5.8 gewaardeerd. 

Spoiler

85.jpg

86.jpg

------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

88.jpg

89.jpg

Nou dat bedoel ik dus! Als hij een keer matig speelt, maken diverse stafleden hem min of meer af. Maar dat hij ondanks zijn leeftijd regelmatig het hele team op sleeptouw neemt en voor overwinningen zorgt, daar zwijgen die schijtlaarzen over.  

Het is te zot voor woorden, want over 2 dagen spelen wij alweer en nu thuis tegen FC Würzburger Kickers, een Duitse voetbalvereniging uit de stad Würzburg, in het noorden van de deelstaat Beieren.

Spoiler

87.jpg

90.jpg

Spoiler

91.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 14.458 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling  en het is logisch, dat sommige basisspelers niet helemaal fit zijn en toch moeten of beter gezegd willen spelen.

92.jpg

Würzburger Kickers kwamen in een 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids is ene Riem Hussein.

Wij begonnen ijzersterk, ondanks het slechte weer en de zeer matige en partijdige prestatie van de scheids, die binnen 4 weken al voor de derde keer een wedstrijd van Würzburg fluit. Hoe kan dat?

Enfin, omdat wij veel beter waren til ik niet aan de zwakke prestatie van de scheids, want binnen 41 minuten stonden wij al 4 : 0 voor.  Maar in de tweede helft overdreef de scheids het toch behoorlijk en dat werd hem door ons publiek ook niet in dank afgenomen. In een mum van tijd hadden wij 4 gele kaarten te pakken en onze tegenstander kreeg er maar twee, ofschoon ze veel meer overtredingen maakten.

Vanaf de 61ste minuut begon ik uit voorzorg te wisselen. Eerst haalde ik Velkov eraf en bracht Ouballa, die overigens sterk inviel. 5 minuten later mocht Bakir gaan douchen en kwam Ndualu, die helaas zijn dag niet had. In de 72ste minuut haalde ik nog Bakalorz en Stoppelkamp naar de kant. Voor hun kwamen Frey en Yilmaz, die het redelijk deden.

Trouwens, spits Bouhaddouz maakte in de 52ste minuut zijn derde doelpunt en dus een hattrick en hij was de beste speler op het veld.

Spoiler

93.jpg

94.jpg

----------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

96.jpg

Over 3 dagen spelen wij thuis tegen Eintracht Braunschweig, een Duitse omnisportclub uit Brunswijk en werd in 1895 opgericht. De voetbalafdeling speelde van 1904 tot 1985 met uitzondering van drie seizoenen altijd in de hoogste speelklasse.

Spoiler

95.jpg

97.jpg

Opstelling 4-1-3-1-1: Coppens, Feltscher -Velkov (Oubella) – Kwadwo – Sauer  (Volkmer), Knoll, Bakir (Ndualu) – Frey – Stoppelkamp, Pusch, Bouhaddouz. 

98.jpg

Pas over 7 dagen spelen wij uit en wel in en tegen FC Viktoria Köln 1904, een Duitse voetbalclub uit Keulen, meer bepaald uit het stadsdeel Höhenberg. De club waar ik als jeugdspeler speelde en die mij onlangs nog afgewezen hebben. Ik hoop dat mijn wraak zoet zal zijn.

Spoiler

Het Sportpark Höhenberg is een multifunctioneel stadion in Keulen. Het stadion heette in de jaren '90 het Flughafenstadion. De naam van het stadion komt van het stadsdeel, Höhenberg, waar het stadion in ligt.

99.jpg

100.jpg

Opstelling 4-1-3-1-1: Coppens, Feltscher -Velkov (Oubella) – Kwadwo – Steurer , Knoll, Bakir (Ndualu) – Frey – Stoppelkamp, Pusch (Bakalorz), Bouhaddouz (Ademi). 

Deze match werd gewoon een ‘makkie’ en als de scheids fatsoenlijk had gefloten, had het voor Viktoria Köln nog erger uit kunnen gaan. De scheids, blijkbaar ook een fan van Keulen, gaf ons maar liefst 5 gele kaarten en Viktoria maakte 13 behoorlijke overtredingen, maar kreeg helemaal niets. Ja, 5 doelpunten om de oren en het hadden er ook 10 kunnen zijn.

101.jpg

Na afloop van deze wedstrijd heb ik mijn jongens allen persoonlijk bedankt, want ze hebben mijn ex-club een heerlijk poepie laten ruiken. Destijds als jeugdspeler hebben ze mij eruit gegooid, omdat ik ‘onhandelbaar’ zou zijn. En dat, ofschoon ik alleen maar kritiek op mijn jeugdtrainer had, die er geen kloten van kon. Nadien hebben ze mij als stagiair geweigerd en mijn sollicitatie weggelachen, die hypocriete zakken.

Oké,  ik geef het toe: er zit veel frustratie en behoorlijk wat rancune in deze jongen. Objectief ben ik totaal niet, wel zeer loyaal ten opzichte van mijn werkgever en toch ook een goede trainer/manager. Mislukt ben ik gelukkig nog niet en mijn familie is niet alleen trots op mijn neef, maar ook op mij.

102.jpg

-----------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

103.jpg

104.jpg

107.jpg

108.jpg

106.jpg

109.jpg

Niet iedereen is fit, maar wij mogen 5 keer wisselen, dus dan wil ik wel wat risico’s nemen en ook met twee spitsen spelen.

110.jpg

Opstelling 4-1-3-2: Coppens, Bretschneider (Sauer) – Volkmer (Steurer) – Oubella – Feltscher (Ajani), Knoll (Bakalorz), Stoppelkamp (Frey) – Pusch – Bakir, Ademi – Bouhaddouz.

Het hele team speelde ijzersterk, behalve Volkmer, die er totaal niets van bakte. Wij waren de veel betere ploeg, maar wij hadden de pech, dat wij deze flapdrol als scheids kregen, die voor elke scheet tegen ons floot en zijn best deed, om ons te belazeren. Hij kreeg dan ook een 4.9 voor zijn partijdig gestuntel.

Spoiler

111.jpg

112.jpg

113.jpg

Opstelling 4-1-3-1-1: Coppens, Saurer (Steurer) – Oubella – Velkov (Kwadwo) – Feltscher (Ajani), Knoll , Stoppelkamp  – Frey (Bakalorz) – Bakir (Ndualu), Pusch, Bouhaddouz.

Ik wil niet overdrijven, maar mijn jongens zijn op dreef. Alleen Sauer + Bakir lieten het ietwat afweten. Daar staat tegenover, dat spits Bouhaddouz wederom 4 doelpunten in deze wedstrijd maakte en ik denk dat het verstandig is, als wij zijn transferwaarde behoorlijk op gaan schroeven.

Spoiler

114.jpg

Tegenstander Kaiserslautern is momenteel onze sterkste en directe concurrent en staat op de 2de plaats. Dus nu kunnen mijn jongens laten zien, wat ze waard zijn.

115.jpg

Spoiler

116.jpg

Met uitzondering van Bouhaddouz en Stoppelkamp speelde het hele team weer ijzersterk. Stoppelkamp had zijn dag blijkbaar niet en Bouhaddouz is gefrustreerd, omdat ik zijn transferwaarde volgens hem te hoog heb vastgesteld. Plots wil hij weg, maar niet voor een prikkie.

---------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

117.jpg

Heerlijk vind ik dat, als de manager van de tegenstander over hun prestatie teleurgesteld is.

118.jpg

Onze volgende thuiswedstrijd (over 3 dagen) is in de 2de Ronde van de DFB Pokal tegen Holstein Kiel (8de 2de Bundesliga) en dat zal zeker geen makkie worden, vrees ik.

119.jpg

Spoiler

120.jpg

Het is toch belachelijk voor woorden, dat wij als 3de divisieploeg door god en alleman worden onderschat en bovendien nog in de verlenging in staat zijn, om een tegenstander uit de middenmoot van de 2de divisie te verslaan? Dat het tot een verlenging kwam, was alleen te wijten aan het misselijke gestuntel van de scheids, die voor zijn k*t prestatie een 4.7 kreeg. Raar, dat wij telkens weer dit soort gasten krijgen.

Spoiler

121.jpg

122.jpg

123.jpg

In onze kleedkamer heerst een ongekende vijandige sfeer, puur en alleen ten opzichte van mij, want de hele selectie is boos op mij. Reden: onze Marokkaanse topscorer Aziz  Bouhaddouz verwijt mij dat ik hem oneerlijk zou hebben behandeld. Dat is zijn eigen versie, want feit is, dat het om de transferwaarde gaat, die hij te hoog vond. Dit heeft totaal niets met oneerlijk te maken, want wij willen hem niet voor een prikkie verkopen. In mijn achterhoofd ga ik er van uit, dat ik straks aan het korte eind zal trekken. Ik til er niet aan. Nu ik mijn trainersdiploma's heb, kan ik overal in de Lower Leagues terecht, mits ze mij willen natuurlijk. 

Tegen onze komende tegenstander Hallescher FC heb ik wederom voor een puur aanvallende tactiek gekozen en eerlijk is eerlijk, het pakte nog goed uit ook.

124.jpg

Spoiler

125.jpg

----------

@DemoN  

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

126.jpg

Ongekend! Wij staan na 14 gewonnen wedstrijden netjes op de 1ste plaats en dat na een voorgaand seizoen, waar wij degradatie net konden voorkomen. Ben ik nou zo goed of heb ik zo goede spelers? Natuurlijk kun je als coach veel fout doen, maar het zijn toch altijd de spelers die bepalen, of een coach wel of niet goed is. En als ik eerlijk ben: in mijn geval zijn het de spelers. Vooral mijn spits Bouhaddouz, dit is onze uitblinker.

127.jpg

Nou ik heb dus de mazzel dat ik spelers als Bouhaddouz, Stoppelkamp, Knoll, Kwadwo, Velkov en Coppens heb en dan kan je als coach amper wat fout doen. Alhoewel, ik zit natuurlijk nu wel met de transferprijssituatie en die is beslist niet in mijn voordeel.

Spoiler

129.jpg

130.jpg

131.jpg

132.jpg

133.jpg

Oke, ik heb mij schuldig gemaakt aan een kleine misgreep, want ik heb gesolliciteerd bij het grote Fortuna Düsseldorf, die momenteel in de 2de Bundesliga op de 17de plaats staan en in plaats van om promotie te strijden tegen degradatie moeten vechten. Ik ben geen fan van hun, want in de carnavalstijd zie ik ze gewoon als ‘vijand’. Dat is totaal niet overdreven, maar traditie in Keulen en Düsseldorf. Natuurlijk wilt u weten, waarom ik gesolliciteerd heb? Enerzijds om de plots ontstane problemen met de spelersgroep en anderzijds door het gezeik van de DVZ over de verhuur van Fleckstein.  

128.jpg

Deze maand hebben wij maar drie wedstrijden.

Komende zaterdag spelen wij thuis en wel tegen FC Viktoria 1889 Berlin Lichterfelde-Tempelhof (ook wel Viktoria 89 Berlin), een Duitse sportvereniging uit Berlijn. De club kwam tot stand op 1 juli 2013 door een fusie tussen Berliner FC Viktoria 1889 en LFC Berlin.

Het werd een zeer matige wedstrijd, die wij weliswaar ruim hadden moeten winnen, maar het lukte gewoon niet. Winst was er wel, maar met de hakken over de sloot.

134.jpg

Spoiler

135.jpg

136.jpg

Jammer, de sollicitatie is mislukt. Een ding weet ik zeker, bij hun wil ik nooit werken. Ik kan er niets aan doen, maar zo rancuneus ben ik wel.

137.jpg

Pas over 2 weken spelen wij de volgende uitwedstrijd en wel in en tegen TSV 1860 München. Door financiële problemen moest de club in 2017 voor het eerst in de geschiedenis van start gaan in de vierde hoogste klasse. Mede hierdoor speelt het vanaf het seizoen 2017/18 niet meer in de Allianz Arena, maar in het Grünwalder Stadion, het op een na grootste stadion in München.

Het waren 2 saaie trainingsweken met een hoop ontevreden spelers, want gefrustreerde spits Bouhaddouz, ofschoon tot nu toe geen enkele club naar hem geïnformeerd heeft, blijft de boel maar opnaaien omdat ik zijn transferwaarde in zijn ogen te hoog heb vastgesteld. Weer een reden te meer, om einde seizoen straks te vertrekken.

Omdat München 1860 in een 4-1-4-1 formatie met duidelijk een defensieve instelling het veld opkwam, heb ik op het laatste moment ook voor een 4-1-4-1 opstelling gekozen, echter wel puur aanvallend. Dus met 5 aanvallende spelers. Helaas lukte het ons niet, om het onderste uit de kan te halen, temeer omdat de scheids een pure thuisfluiter was en ons in alle opzichten tegenwerkte. Bovendien toonden Bouhaddouz en zijn ‘vrienden’ Frey en Knoll weinig tot geen speelvreugde en hadden een ‘snipperdag’.  Het werd dan ook slechts 1 : 2, maar de punten gaan mee naar huis.

138.jpg

Spoiler

139.jpg

140.jpg

Onze laatste wedstrijd deze maand is komende zaterdag thuis tegen SV Waldhof Mannheim, een Duitse sportclub uit Mannheim, Baden-Württemberg.

Spoiler

De voetbalafdeling speelde van 1983 tot 1990 in de Bundesliga. De club is bekend vanwege zijn excellente jeugdopleiding en bracht spelers als Bernd Förster, Karlheinz Förster, Jürgen Kohler, Maurizio Gaudino, Uwe Rahn en Christian Wörns voort.

De wedstrijd tegen Waldhof werd min of meer een makkie en eindigde in 3 : 0. Uiteraard speelden wij aanvallend in een 4-2-3-1 opstelling en met uitzondering van Bakir en Feltscher, speelden mijn jongens een ijzersterke wedstrijd. Ook de drie gangmakers en vooral spits Bouhaddouz.

141.jpg

Spoiler

142.jpg

143.jpg

---------

@DemoN  

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

144.jpg

17 wedstrijden gespeeld en alle 17 gewonnen. Wie had dat ooit gedacht? Zelfs mijn neef heeft mij vanavond telefonisch gefeliciteerd en mij bovendien erop gewezen, dat ik ondanks onze zeer goede resultaten voorlopig in de 2de Bundesliga nog niets te zoeken heb.

145.jpg

Ook dit wordt weer een hele rustige maand met slechts 3 wedstrijden.

Over 7 dagen spelen wij uit en wel in en tegen SC Freiburg II, het reserveteam van de Duitse voetbalclub SC Freiburg, gevestigd in Freiburg, Baden-Württemberg.

Spoiler

Het team speelde tot 2005 als SC Freiburg Amateure. Het team heeft de eerste ronde van de DFB-Pokal, de Duitse beker, een keer bereikt, in 2001-02. Ze promoveerden in 2021 voor het eerst naar de 3de divisie.

146.jpg

147.jpg

Ofschoon mijn neef het mij had afgeraden, heb ik toch bekendgemaakt, dat ik best voor 2de divisieclub 1.FC Nürnberg zou willen werken. Niet dat ik het echt van plan was, maar puur om mijn directe bazen een ‘schot voor de boeg’ te geven.

148.jpg

Om eerlijk te zijn, een tweede divisieclub zou voor mij op dit moment nog te hoog gegrepen zijn en ik ben het ook echt nog niet van plan. Na dit seizoen wil ik er eerst weer minimaal een jaartje buitenland aanhangen, mits ik met MSV kampioen kan worden.

Voor slechts 964 toeschouwers arriveerden wij in Freiburg en wel in de 4-1-3-1-1 opstelling. Het tweede team van Freiburg kwam met enkele dure jongens in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en scheids is ene Henrik Bramlage.

Op voetbalgebied heb ik nu al veel meegemaakt, maar wat ik heden en hier meemaakte, is onvoorstelbaar en het absolute toppunt.  Eerlijk gezegd vraag ik mij af, of de manager van dit tweede team, de Zwitser Thomas Stamm, zijn elftal het veld heeft ingestuurd met de order ‘naar alles schoppen wat beweegt’? Want wat ik zag, was werkelijk niet normaal en ofschoon wij duidelijk de betere ploeg waren en wilden voetballen, hadden mijn jongens meer ogen voor het voorkomen van blessures, dan kansen te benutten. Desondanks stond het bij rust 0 : 3 en was de match gespeeld.

Sorry, dat ik het zeg, maar de scheids was een hele grote aanfluiting. Tegen ons floot die 12 overtredingen (hoofdzakelijk voor protesteren) en gaf ons 4 gele kaarten, hetgeen nergens op sloeg. En de tegenstander maakte zich schuldig aan 34 min of meer op het randje zijnde overtredingen, waarvoor zij maar 3 gele en pas in de 88ste minuut een rode kaart kregen, ofschoon hij het hele elftal van het veld had moeten sturen. De scheids kreeg een waardering van 3.7! Nou dan weet u het wel.

Enfin, deze k*t wedstrijd eindigde in 1 : 3 en Stamm en Freiburg moesten zich schamen.

149.jpg

Spoiler

150.jpg

152.jpg

Spoiler

153.jpg

154.jpg

Onze volgende wedstrijd is aanstaande vrijdag thuis tegen SC Verl, officieel Sportclub Verl 1924 e.V., een Duitse voetbalclub uit de gemeente Verl, deelstaat Noordrijn-Westfalen.

Spoiler

151.jpg

Voor 14.040 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling met een conditioneel heel matig ogend elftal. Verl kwam op in een defensieve 4-1-4-1 formatie en scheids is helaas Benjamin Cortus en dan weet u het al. Ik ben er nog steeds niet achter wat deze man bezield, om ons steeds oren aan te willen naaien? En helaas, ook deze keer was dat weer het geval.

Weliswaar waren wij de bovenliggende partij, maar desondanks was de stand bij rust slechts 1 : 1 en hadden wij al twee gele kaarten op zak van een scheids, die alleen maar op mijn spelers loerde.

In de tweede helft verhoogden wij het tempo en omdat een hoop van mijn jongens niet helemaal okselfris waren, voerde ik 5 wissels door. Uiteindelijk wonnen wij met 3 : 1. Weliswaar speelde het hele team redelijk met een duidelijk uitblinker (Knoll) en ofschoon het team van Verl 17 behoorlijke overtredingen maakte, kregen zij niets en wij maar liefst 5 gele kaarten in totaal. Was ik woest? Ja, ik was woest en ons publiek ook. De scheids is er als een speer vandoor gegaan na zijn laatste fluitsignaal.

155.jpg

Spoiler

156.jpg

158.jpg

Pas over 8 dagen spelen wij de laatste wedstrijd van deze maand en wel thuis tegen VfL Osnabrück, een Duitse voetbalclub uit Osnabrück in de deelstaat Nedersaksen. VfL Osnabrück komt uit in de 2. Bundesliga (vanaf seizoen 2019/20). De club werd in 1899 opgericht als FC Osnabrück en na enkele fusies ontstond in 1924 het huidige VfL Osnabrück.

Spoiler

157.jpg

Voor 15.061 toeschouwers en in de 4-1-1-3-1 opstelling verschenen wij op ons veld. De VFL kwam in een 4-2-3-1 formatie op en was duidelijk niet van plan, de punten vandaag hier te laten.

Ofschoon wij ijzersterk speelden, met een uitzondering en wel good old Stoppelkamp, die zijn dag niet had, stond het bij rust nog steeds 0 : 0.

En dus verhoogden wij in de tweede helft het tempo en voerden de druk op. Maar pas nadat ik 5 wissels had doorgevoerd, lukte het ons, de match in de greep te krijgen en te controleren. Spits Bouhaddouz en invaller Bakalorz zorgden voor de doelpunten en de match eindigde in 2 : 0.

159.jpg

Spoiler

160.jpg

161.jpg

-----------

@DemoN  

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

167.jpg

168.jpg

169.jpg

170.jpg

171.jpg

162.jpg

Omdat wij feitelijk pas over een maand weer onze eerste wedstrijd spelen, heb ik een vriendschappelijke wedstrijd in laten lassen en wel tegen Schalke 04. Om eerlijk te zijn, met een bepaalde bijbedoeling. Wij hebben namelijk al onze 20 competitiewedstrijden gewonnen en om te voorkomen, dat mijn spelers teveel ‘naast hun schoenen gaan lopen’, wil ik ze laten zien waar ze momenteel werkelijk staan door ze tegen een grotere en betere tegenstander te laten spelen.

Onze huidige wedstrijd is een oefenpotje tegen het grote FC Schalke 04 (kort S04), een Duitse voetbalclub uit de wijk Schalke in Gelsenkirchen, uitkomend in de Bundesliga en opgericht in 1904. De club kende zijn succesvolste periode tijdens de jaren 1930.

Spoiler

163.jpg

Tegen S04 wilde ik het sterkste team opstellen, maar helaas missen wij spits Bouhaddouz, VR Ajani en VC Kwadwo, die net hun bondselftal onderweg zijn. Wel heb ik een huurling op de bank, ene Mehmet Ibrahimi, 18 jr van RB Leipzig. Deze jongen heb ik als back-up van Stoppelkamp gehaald.

Bij zwaar bewolkt maar droog weer en voor 21.115 toeschouwers verschenen wij in de met het oog op de op papier veel betere tegenstander ietwat behouden 4-1-3-1-1 opstelling met Ademi in de spits.  S04 kwam met hun eerste team (met uitzondering van de spelers die met hun bondselftal onderweg waren) en niet met jeugdspelers het veld op.

Allicht dat mijn jongens volledig gemotiveerd waren, wat ik eerlijk gezegd van de tegenstander niet kon beweren. Hoe dan ook, wij (ons publiek en mijn staf en ik) hebben iets meegemaakt, wat wij echt niet hadden verwacht. Het toch wel grote S04 werd door ons volledig van de mat gespeeld. Bij rust stond het al 3 : 0 en S04 was volledig kansloos.  Mijn jongens en ook de 10 wissels in de tweede helft speelden allen ijzersterk. Uiteindelijk werd het maar liefst 7 : 0 en MC Marlon Frey scoorde nog een hattrick ook.  Weliswaar was het maar een oefenpotje, maar dat neemt niet weg, dat S04 er meer aan had mogen doen. Ze moesten zich kapot schamen.

164.jpg

165.jpg

Spoiler

166.jpg

---------

@DemoN  

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

173.jpg

174.jpg

175.jpg

177.jpg

Onze volgende competitiewedstrijd is komende zaterdag uit in en tegen TSV Havelse, een sportvereniging uit Garbsen in de Duitse deelstaat Nedersaksen (regio Hannover).

Spoiler

172.jpg

Voor 2018 toeschouwers arriveerden wij in Garbsen in de 4-1-3-1-1 opstelling. Enkele van mijn jongens waren niet helemaal fit en ik kon alleen maar hopen, dat ze er straks wel zullen staan.

176.jpg

Het werd een uiterst matige wedstrijd, zonder echte hoogtepunten. Weliswaar waren wij beter, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Wij wonnen als het ware met de hakken over de sloot.

178.jpg

Spoiler

179.jpg

Spoiler

180.jpg

181.jpg

Onze volgende tegenstander is thuis 1. FC Saarbrücken, een Duitse voetbalclub uit de stad Saarbrücken en een van onze directe concurrenten, want ze staan 3de.

Spoiler

182.jpg

Bij motregen en voor 14.445 toeschouwers verschenen wij in de ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling. Saarbrücken kwam in een 4-1-4-1 formatie op en scheids is Robert Hartmann, van wie ik niet veel verwacht.

183.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen. Er zijn op dit niveau maar heel weinig scheidsen, die fatsoenlijk en objectief fluiten en helaas kan ik dat van deze gast niet beweren. Want hij doet zijn ‘faam’ weer eer aan. Ofschoon wij ook nu de betere ploeg waren, loerde de scheids alleen op mijn jongens, waardoor wij amper konden aanvallen. In totaal floot hij 18 keer tegen ons en kregen wij maar liefst 4 gele kaarten (waarvan 3 voor protesteren). Onze tegenstander maakte in zijn ogen slechts 16 overtredingen en hij gaf ze maar 1 gele kaart. Logisch, dat deze scheids achteraf een 5.8 waardering kreeg. Het enige positieve aan deze saaie match was dat de punten hier bleven.

184.jpg

Spoiler

185.jpg

---------

@DemoN  

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

187.jpg

188.jpg

189.jpg

Over 3 dagen spelen wij thuis tegen FC Magdeburg, een Duitse voetbalclub uit de stad Maagdenburg, de hoofdstad van de deelstaat Saksen-Anhalt.

Spoiler

186.jpg

Bij motregen wilden 14.950 trouwe toeschouwers een overwinning van ons zien. Ik hoop dat het lukt, want het zal heel moeilijk worden. Ik heb nog maar 20 spelers ter beschikking, waarvan er straks 11 op het veld staan en 9 op de bank zitten. Stoppelkamp en Sauer zijn geschorst, Steurer en Ibrahimi geblesseerd, Feltscher + Ajani + Bouhaddouz hebben interlandverplichtingen. Toch zullen wij puur aanvallend in een 4-2-3-1 opstelling spelen, waarbij MR Ndualu als AML en MC Stierlin als VR zullen spelen. Om eerlijk te zijn, ik vrees het ergste, want de scheids is helaas Daniel Schlager, die ons nog nooit goed gezind was.

Wij begonnen redelijk en bij rust stond het maar 1 : 0 voor ons. De tweede helft was net begonnen, toen wij uit heldere hemel een tegendoelpunt om de oren kregen. Onze keeper Coppens had even niet opgelet. In de tweede helft wisselde ik 5 keer en alle wissels voldeden en zorgden alsnog voor een overwinning. Bij de stand van 4 : 1 kregen wij in de 91ste minuut een tweede doelpunt tegen en ook nu was onze keeper niet scherp. Wie eveneens niet scherp was, was de scheids, die ons wederom benadeelde. Desondanks wonnen wij met 4 : 2 en ons publiek was met onze prestatie tevreden, maar niet met de scheids.

190.jpg

Spoiler

191.jpg

193.jpg

194.jpg

Onze volgende wedstrijd spelen wij over 4 dagen en wel uit en tegen SV Wehen Wiesbaden, een Duitse voetbalvereniging uit de plaats Taunusstein-Wehen, deelstaat Hessen. Deze plaats ligt in de buurt van de stad Wiesbaden. De club speelt sinds 2007 thuiswedstrijden in de stad Wiesbaden en is daarmee de eerste club van de stad, voor traditieclub SV Wiesbaden 1899.

Spoiler

Brita-Arena is een voetbalstadion in de Duitse stad Wiesbaden. De profclub SV Wehen Wiesbaden speelt haar thuiswedstrijden in het stadion. Het bouwwerk werd geopend op 11 oktober 2007 met en vriendschappelijke wedstrijd tegen Borussia Dortmund, die Wehen Wiesbaden verloor met 1-2. De eerste competitiewedstrijd van Wehen Wiesbaden in het stadion werd gespeeld op 21 oktober 2007 tegen FSV Mainz 05 (1-3 verlies).

Het stadion is genoemd naar de hoofdsponsor van de club, Brita, een firma gespecialiseerd in waterfilters en vervangt het Stadion am Halberg, het voormalige stadion van Wehen Wiesbaden.

192.jpg

Uiteraard weer bij motregen en voor maar 4897 toeschouwers arriveerden wij in Wiesbaden in de ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling, maar weer met Bouhaddouz + Stoppelkamp + Kwadwo.

Zoals zo vaak, waren wij weer de betere ploeg, omdat ons hele elftal (plus de 5 wissels in de tweede helft) ijzersterk speelden. Het werd dan ook 0 : 4 en daar is niets aan af te dingen. De scheids floot goed, alleen in twee situaties had hij volgens mij in moeten grijpen, toen Bakir en Sauer uit de wedstrijd werden geschopt.

195.jpg

Spoiler

196.jpg

197.jpg

------------

@DemoN  

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

198.jpg

201.jpg

203.jpg

In de kleedkamer is het weer gelukkig wat rustiger geworden.

199.jpg

Shit, deze maand begint heel erg moeilijk. Wij spelen eerst voor de beker tegen Hoffenheim, dus een mogelijke 4de ronde kunnen wij vergeten, want Hoffenheim is natuurlijk een paar nummers te groot.

Omdat o.a. enkele spelers hun aflopend contract niet wilden verlengen heb ik nog snel wat huurspelers binnengehaald. Waarbij ik wel moet bekennen, dat 4 hele goede spelers voor ons niet wilden spelen. Maar toch heb ik er nog 5 kunnen halen en wel ene Tom Sanne, 17jr, AMC/S van HSV; Fabio di Michele Sanchez, 18jr, VL van Wolfsburg; Benjamin Hemcke, 18jr, MC van Köln; Jannis Lang, 19jr, CV van Erzgebirge Aue. Deze 4 jongens kosten ons helemaal niets. Wel de 5de,  Daouda Beleme, 21jr, S ook van HSV. Voor hem moeten wij €2k maandsalaris betalen.  

Even ter verduidelijking: ik heb dat gedaan omdat ik niet alleen voor promotie, maar voor het kampioenschap wil gaan. En natuurlijk, om enkele dwarsliggers vuur aan de schenen te leggen.

Spoiler

200.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: Scheiße! Net voor de belangrijkste match valt ook hij uit. Pfff… vervelend hoor.

Bij stormig weer en motregen, maar voor 22.443 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-3-1-1 opstelling met nieuweling Sanne (voor Pusch) en Ndualu (voor Bakir).  Het team van ‘grootmuil’ Breitenreiter (die ons en vooral mij al in de voorgaande persconferentie belachelijk wilde maken) kwam in een 5-3-2 formatie het natte veld op. Bij het gedrag van hun coach past ook de arrogante scheids Felix Zwayer, waarvoor mijn neef mij gewaarschuwd had. 

Natuurlijk waren wij de onderliggende partij, tenslotte zijn wij een derde klasser en is Hoffenheim subtop Bundesliga. Maar om dan als manager zo respectloos op te treden, dat hoort eenvoudig niet. Temeer, omdat hij zijn team puur op de counter en nog schijthuizenvoetbal ook laat spelen. Walgelijk.

202.jpg

204.jpg

Wat ook walgelijk was, is het gedrag van de scheids, die ons van begin af aan alleen maar zat te benadelen.  De Hoffenheimers mochten mijn spelers Bouhaddouz + nieuweling Sanne + Stoppelkamp en Ndualu keihard aanpakken, waardoor ze niet meer in hun spel kwamen. Maar omdat de rest van mijn team ijzersterk speelde, stond het naar 120 minuten nog steeds 1 : 1.

Trouwens in de 78 en 83ste minuut wisselde ik 5x, waarbij ik vier van de zwakke broeders naar de kant haalde. Alle invallers, met uitzondering van Beleme (die ook nieuw is) speelden goed.

Na afloop in de beslissende penaltyreeks hebben het de invallers Ademi (weigert contractverlenging en verlaat ons) en Bakalorz (wil ook weg) helaas af laten weten. Jammer, maar niets aan te doen.  De scheids kreeg een 5.8 voor zijn voortrekkerij van Hoffenheim en van mij geen hand.

205.jpg

206.jpg

Spoiler

207.jpg

208.jpg

----------

@DemoN  

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

209.jpg

210.jpg

Wat is dit voor een walgelijke landgenoot? Een ‘lesje’ geleerd? Waar heeft die eikel het over? Hun spelen Bundesliga en wij in de derde divisie. Nou ik hoop toch echt, dat mijn neef deze lul mores leert.

211.jpg

212.jpg

213.jpg

Al over 2 dagen spelen wij thuis tegen Borussia Dortmund II, het reserveteam van Borussia Dortmund. Ze spelen in de 3. Liga, in Stadion Rote Erde. Tot 2005 speelde de ploeg als Borussia Dortmund Amateure. O.a. hebben ze 3 Nederlanders in hun team en wel Jayden Braaf (ex PSV), Immanuel Pheray (ex AZ) en Valentino Vermeulen (ex Eindhoven). Alle drie zouden bij ons niet misstaan, maar Dortmund wil ze niet verhuren.

Spoiler

214.jpg

215.jpg

Bij regenachtig weer en voor 14.052 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-3-11 opstelling en eerlijk is eerlijk, het was puzzelen om tot een fatsoenlijke opstelling te komen. De wedstrijden volgen elkaar te snel op, waardoor wij in conditionele problemen komen. Wat is namelijk het geval nu:

216.jpg

Alleen onze keeper Coppens is feitelijk klaar voor deze wedstrijd.

De BVB II kwam in een 5-3-2 formatie het natte veld op met wonderkind Moukoko + Braaf in de spits, Pherai als MC en keeper Luca Unbehaun, dus in topbezetting.  Scheids is ‘helaas’ Jöllenbeck en dan weet ik het al.

Zoals altijd begonnen wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend, alleen de net herstelde Pusch en good old Stoppelkamp konden het niet bijbenen. Ze kregen geen poot aan de grond. Desondanks lukte het VL Fabio di Michele Sanchez (een hele mond vol) in de 24ste minuut met een strakke voorzet  spits Bouhaddouz aan te spelen, die de bal volley nam en in het doel knalde. 1 : 0 en wij waren op de goede weg.

In de 54ste minuut kregen wij een penalty, die spits Bouhaddouz helaas niet kon verzilveren. Desondanks waren wij de ietwat betere ploeg, maar het lukte ons niet meer, om keeper Luca Unbehaun te passeren. Alleen aan hem was te danken, dat het slechts 1 : 0 stond. Uit voorzorg, omdat de BVB II steeds meer het botte bijl ging hanteren en de scheids te slap was om ertegen op te treden, haalde ik in de 63ste minuut Velkov naar de kant en bracht Oubella. 5 minuten later mochten ook Knoll en de zwakke Stoppelkamp gaan douchen. Voor hun kwamen Bakalorz en Bretschneider.

In de 74ste minuut haalde ik ook nog Feltscher en Frey van het veld en bracht Lang en Stierlin. Alle invallers speelden goed en wij kwamen niet in de problemen. Weliswaar was het resultaat minder, maar onze prestatie stemde het publiek tevreden.

Spoiler

217.jpg

218.jpg

----------

@DemoN  

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

220.jpg

221.jpg

222.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: Scheiße! Het onderlinge verschil tussen Coppens en reservekeeper Schabbing is behoorlijk en ik zal dan ook erop aandringen, dat wij een extra keeper contracteren. We zullen zien, hoe wij dit voorlopig oplossen?

Pas over 9 dagen worden wij voor onze volgende wedstrijd tegen FC Würzburger Kickers in Würzburg verwacht.

Spoiler

Deze club is een Duitse voetbalvereniging uit de stad Würzburg, in het noorden van de deelstaat Beieren. De club werd in 1907 opgericht en speelde in de seizoenen 1977/78 en 2016/17 in de 2. Bundesliga. In de jaren zeventig was dat precies in de periode dat ook stadsrivaal FV Würzburg 04 op het op een na hoogste niveau uitkwam. Slechts na één seizoen degradeerde de club weer en daarna bivakkeerde de club meestal in de amateurklassementen. Eind jaren zeventig gingen het steeds verder bergaf met de club totdat de club in het seizoen 2002/2003 een absoluut dieptepunt beleefde. Dat seizoen degradeerde de club naar de Bezirksliga, het zevende niveau in het Duitse voetbal. Vanaf toen ging het een stuk beter en ondanks een paar degradaties kon Würzburg in 2012 naar de nieuwe Regionalliga Bayern, het vierde niveau, promoveren en is inmiddels op het derde niveau aangekomen.

De Flyeralarm Arena is een voetbalstadion met plaats voor 10.006 toeschouwers in de Duitse plaats Würzburg. Het is de thuisbasis van de voetbalclub Würzburger Kickers. De naamgever van het stadion is de in Würzburg gevestigde drukkerij en sponsor Flyeralarm.

219.jpg

223.jpg

Bij winderig maar droog weer en voor 8100 toeschouwers arriveerden wij in Würzburg in de ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling. Würzburg kwam in een simpele 4-4-2 formatie het veld op en scheids is ene Christof Günsch.

224.jpg

De FWK maakte ons vanaf minuut 1 het leven zuur. Ze trokken zich volledig terug, met 2 bussen voor de 16 en verdedigden met hand en tand. En niet alleen zij maakten het ons lastig, nee, ook de scheids zorgde ervoor, dat wij niet in ons spel konden komen. Sorry dat ik het zeg: maar deze prutser voelde de wedstrijd totaal niet aan en floot voor elke scheet van ons. Pas in de 39ste minuut lukte het Stoppelkamp, de openingstreffer te maken en bij rust stond het nog steeds 0 : 1. AMC Pusch en VL Sanchez kregen geen poot aan de grond.

In de tweede helft werden de ruimtes groter en konden wij, ondanks de tegenwerking van de scheids, doorstoten. Het ging slag op slag en in de 61ste minuut stonden wij 1 : 4 voor.  Reservekeeper Schabbing deed zijn best en in de 72ste minuut haalde ik Ndualu van het veld en bracht der weer herstelde Bakir, maar blijkbaar kwam zijn invalbeurt te vroeg, want hij had zijn dag niet. In de 80ste minuut mochten ook Velkov, Feltscher, Frey en Bouhaddouz gaan douchen en kregen Oubella, Ajani, Bakalorz en Ademi nog wat speelminuten, zonder echter op te vallen.  Twee minuten later kregen wij nog een doelpunt tegen en eindigde de wedstrijd in 2 : 4. De prutsende scheids kreeg een 5.7.

225.jpg

Spoiler

226.jpg

Over 6 dagen spelen wij weer thuis en wel tegen Türkgücü München, een Duitse voetbalclub uit München.

Spoiler

227.jpg

Bij motregen en voor 13.990 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Natuurlijk was ik onze match van september niet vergeten, want toen werd al duidelijk, dat dit een echte schopploeg is, zodra ze het onderspit delven. Ik was dus gewaarschuwd. Türkgücü kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Tobias Reichel.  

Welnu, wij wilden deze wedstrijd zo snel mogelijk beslissen, maar dat zat er gewoon niet in. Vanaf minuut een pakte Türk… de botte bijl uit en schopte naar alles wat bewoog. De scheids stond erbij en keek ernaar en greep niet in. In de 6de minuut was het ene Törles Knöll die met een woeste tackle onze beste speler Marvin Knoll uit de match schopte. Knoll ging neer en plots een heftige schreeuw en een krakend geluid toen Knöll vol op het onderbeen stampte en het brak. Of hij het bewust of per ongeluk deed, mag Joost weten. Ik was woest en met mij al onze spelers, de staf en het publiek. De scheids had niets gezien en greep niet in. De VAR was er niet en dus ging Knöll vrij uit. Terwijl de zwaar geblesseerde Knoll van het veld werd gesjouwd en gelijk richting ziekenhuis werd getransporteerd, nam Bakalorz de taken van Knoll over. Enkele spelers van ons waren gelijk uit hun goede doen, vooral linksback Sanchez, die vlakbij stond, was behoorlijk aangedaan.

Het duurde enige tijd, totdat de gemoederen weer enigszins tot rust waren gekomen en pas in de 29ste minuut was het spits Bouhaddouz, die onze openingstreffer binnen kopte. 1 : 0 en 9 minuten later was het weer raak. Ene Chato legde Pusch in de box neer, zonder hem te blesseren, en de scheids gaf terecht een penalty.  Bouhaddouz had er geen moeite mee en scoorde ons tweede doelpunt. 2 : 0 en dat was ook de ruststand.

Als je van mening bent, dat de schopploeg het vanaf de tweede helft rustiger aan zou doen, dan kom je toch bescheten uit, hoor. Het spel was net hervat, toen ene Irving al over de schreef ging en een smerige overtreding op Bouhaddouz maakte, die hem geel opleverde. Wat deze gast bezielde mag Joost weten, want hij bleef maar doorgaan en na de zoveelste smerige tackle kreeg hij in de 61ste minuut zijn tweede gele kaart en dus rood.

Met 10 vervelende gasten hadden ook wij geen moeite meer en in de 73ste minuut zorgde Bakir voor ons derde en laatste doelpunt. Nadien wisselde ik nog 4 spelers en mijn jongens speelden de match rustig en controlerend uit.

Op weg naar de kleedkamer kregen de schoppers het even moeilijk, maar de politie zorgde dat er snel weer rust kwam en het niet uit de hand liep.

228.jpg

Spoiler

229.jpg

------------

@DemoN  

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

234.jpg

Onze beste middenvelder zullen wij missen en omdat zijn mogelijke vervanger momenteel ook geblesseerd is, zal ik kijken, of wij een goede huurspeler of transfervrije MC op de kop kinnen tikken. Want dit is onze kans om straks te promoveren en die mogen wij niet laten schieten.

232.jpg

233.jpg

Over een week spelen wij uit in en tegen Eintracht Braunschweig is een Duitse omnisportclub uit Brunswijk en werd in 1895 opgericht. De voetbalafdeling speelde van 1904 tot 1985 met uitzondering van drie seizoenen altijd in de hoogste speelklasse.

Spoiler

Het Eintracht-Stadion is een stadion in de Duitse stad Braunschweig. De voetbalafdeling van sportclub Eintracht Braunschweig en de American footballclub Braunschweig Lions spelen in het stadion hun thuiswedstrijden. Het stadion heeft een capaciteit van 22.100 toeschouwers.

Het Eintracht-Stadion werd gebouwd in 1923 en werd het eigendom van de voetbalclub Eintracht Braunschweig. In 1979 werd de houten hoofdtribune door een nieuwe, moderne tribune vervangen, maar deze verbouwing bracht de club aan de rand van het bankroet. Om de club van de ondergang te redden, kocht de gemeente Braunschweig in 1981 het stadion; daarbij werd de officiële naam in Städtisches Stadion an der Hamburger Straße veranderd. In 2008 werden de naamrechten van het stadion door een groep lokale ondernemers gekocht, en de naam van de stadion weer terugveranderd in Eintracht-Stadion.

231.jpg

Bij regenachtig weer arriveerden wij in het Eintracht-Stadion in de ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling. De Eintracht kwam op in een 4-2-3-1 formatie en scheids is helaas Robert Schröder, die ik nog nooit op een goede dag heb betrapt.

235.jpg

236.jpg

Natuurlijk was ik zenuwachtig, want je speelt niet altijd een match waardoor je kunt promoveren. Alhoewel, als het vandaar niet lukt, dan lukt het bij de volgende wedstrijd wel. Want onze uitgangspositie is min of meer geweldig.

Wij begonnen ijzersterk en al in de tweede minuut kon AMC Pusch een slimme steekpass van Frey onhoudbaar in het doel schieten. 0 : 1 en dat was het dan ook, want toen begon de scheids weer zoals hij wel vaker deed, heel raar te doen. Binnen 20 minuten hadden wij al 3 gele kaarten voor niets en hij bleef maar fluiten. Hij voelde de match totaal niet aan en floot hem helemaal kapot.

Bouhaddouz, Bakalorz en de aan de voor hem ‘verkeerde kant’ spelende Bakir bakten er niets van. De rest speelde zeer sterk en wij waren gewoon de betere ploeg.

Pas laat in de tweede helft begon ik te wisselen en in de 75ste minuut haalde ik Kwadwo, Bakalorz en Bouhaddouz naar de kant. Voor hun kwamen Oubella, Stierlin en Ademi. 6 minuten later mochten ook Ajani en Pusch gaan douchen en kwamen Sauer en Sanne. De twee laatstgenoemden deden mee, Ademi was zwak en slechts Oubella en Stierlin haalden hun normaal niveau. Desondanks bleven wij de bepalende ploeg en bleef het 0 : 1 en dat was voor ons voldoende om de volgende stap te zetten.

237.jpg

Spoiler

238.jpg

239.jpg

Het moet al bijzonder raar lopen, als ons het kampioenschap nog mocht ontgaan.

----------

@DemoN  

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

246.jpg

Toen mijn neef van  mij hoorde dat wij promotie voor elkaar hebben gekregen, feliciteerde hij mij, maar bovendien deelde hij mij een zeer vreemd verhaal mede. Iets over een Schotse voetbalclub en een Nederlandse Technisch Directeur, maar ook over een  advies van Louis van Gaal waaraan de KNVB niet had voldaan. Voorts had hij het over een ‘opleiding van wereldklasse’ en met zelfopgeleide spelers de top bestormen. Om eerlijk te zijn:  ik snapte er geen ballen van.

Jimmy beloofde, dat hij mij wat krantenartikelen zou toesturen en de hele zaak nader toe zou lichten. Wel was belangrijk, of ik genegen was om in Schotland in de LL te willen werken? 

Spoiler

240.jpg

241.jpg

242.jpg

243.jpg

Mijn neef heeft woord gehouden en mij alvast 1 krantenartikel (van de beschikbare 4) toegezonden, zodat ik mij een beeld kon maken waar het feitelijk om gaat.  Dus lees en huiver.

Artikel 1:

In Heelsum bouwt Queen’s Park FC aan een opmerkelijke missie. De oudste club van Schotland wil met een opleidingsprogramma van wereldklasse terugkeren in de top. Als technisch directeur moet Marijn Beuker (37), een van de breinen achter het opleidingssucces van AZ, die droom werkelijkheid maken.

Als het aan Louis van Gaal had gelegen, dan was Marijn Beuker nu technisch directeur van de KNVB. De huidige bondscoach ontmoette de opleider bij AZ, raakte onder de indruk van zijn visie en noemde zijn naam in Zeist tijdens de procedure die leidde tot de aanstelling van Nico Jan Hoogma.

Tot een aanbod kwam dat destijds niet, maar over buitenlandse interesse had Beuker niet te klagen. Hij werd gevraagd door grote clubs uit Duitsland, Frankrijk en Spanje. Alleen niet voor de rol waar hij al jaren naartoe werkte. ‘Ik ben vanaf mijn zestiende al mijn keuzes gaan maken om ooit technisch directeur te worden’, aldus Beuker. ‘Dat ging niet om de functie zelf, maar omdat ik een club wilde leiden via een ander model dan op gevoel spelers kopen en hopen dat met geluk een goed team in elkaar valt. Ik geloof in het creëren van succes en een organisatie waarin elk detail bijdraagt aan het uitdagen van de gevestigde orde, op basis van feiten en kennis.’

Een lovend streven van die gast. Eerlijk gezegd, ik heb nog nooit van hem gehoord en ik snap eigenlijk niet, wat ik met dit artikel aan moet? Queen’s Park FC uit Schotland? Dat zegt mij helemaal niets? Ik ken wel de naam Queens Park Rangers, maar dit is een Engelse club uit de Championship (div. 2) in London.  Ik besloot het te laten rusten en het volgende artikel af te wachten, nu staat voetbal voorop, want de competitie is nog niet afgelopen.

245.jpg

Komende zaterdag spelen wij thuis tegen FC Viktoria Köln 1904, een Duitse voetbalclub uit Keulen, meer bepaald uit het stadsdeel Höhenberg, wat wij thuis noemen: ‘de schäl sick’. Omdat ze mij eruit geschopt hebben als jeugdspeler en mijn stage geweigerd hebben, is het voor mij nu een k*t club.

Spoiler

244.jpg

247.jpg

Bij motregen en voor 15.779 enthousiaste toeschouwers, die eindelijk weer een kampioenschap wensten, verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Viktoria kwam in een puur defensieve 4-1-4-1 formatie het natte veld op en scheids is Florian Exner.

248.jpg

Uiteraard is er nog veel zeer tussen de club Viktoria, spreek de jeugdafdeling, en mij. Maar waarom coach Janssen mij ignoreerde, begreep ik niet, want ik heb nooit iets met hem te maken gehad. Hoe dan ook, mijn jongens weten, dat ik een pesthekel aan Viktoria heb en wij zullen alles doen om ze op hun bek te laten gaan. Bovendien willen wij sowieso winnen, want dan zijn wij inofficieel kampioen.

Welnu, het werd een keiharde wedstrijd, met als hoogtepunten geen technische capriolen, maar messcherpe tackles op het randje van het toelaatbare. Wij wilden winnen, maar Viktoria wilde hoe dan ook voorkomen, dat wij de punten zouden pakken.

In de eerste 20 minuten viel het allemaal nog mee en had de scheids de match in de hand. 1 minuut later was het Hong, die over de schreef ging en geel kreeg. 5 minuten later was het Buballa die Ndualu een doodschop wilde verkopen en toen kon de scheids niet anders dan een directe rode kaart te trekken. Ndualu had geluk en kon verder spelen en Buballa moest het veld verlaten. Bij rust stond het nog steeds 0 : 0  en dat, ofschoon wij duidelijk en veel beter waren en tegen 10 man speelden.

In de 53ste minuut was het AMC Pusch, die de langverwachte openingstreffer eindelijk binnen tikte.  1 : 0 en wij waren op de goede weg. Twee minuten later was het Risse, die al in de 29ste minuut geel had gehad, die Sanchez brutaal neerlegde en nog natrapte ook. De scheids trok eerst geel en daarna rood. Sanchez bleef op het veld en Risse moest eraf. Dus bleven er maar 9 man over en dat moest te doen zijn.

Wij bleven rustig en gecontroleerd spelen en in de 76ste minuut besloot ik uit voorzorg alle 5 wissels in een keer door te voeren. Dus haalde ik Velkov + Frey + Ndualu + Pusch en Bouhaddouz van het veld en bracht Oubella, Stierlin, Sauer, Sanne en Ademi. Met uitzondering van spits Ademi deden alle invallers alleen het noodzakelijke en probeerden tackles en duels te ontlopen. In de 83ste minuut was het invaller Ademi die voor de 2 : 0 zorgde en 6 minuten later was Bakir ter plaatse om de 3 : 0 binnen te schieten. Achteraf vond ik de kritiek op de scheids niet terecht. Hij deed zijn best en had feitelijk nog 3 rode kaarten mogen trekken, want de tegenstander had zich behoorlijk misdragen.

249.jpg

Spoiler

250.jpg

---------

@DemoN  

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

251.jpg

252.jpg

253.jpg

255.jpg

Natuurlijk had mijn neef onze match tegen Viktoria per teletekst gevolgd. Ja, in Duitsland hebben ze nog ‘Teletekst’ en hij was dus op de hoogte van ons inofficieel kampioenschap.  Hij feliciteerde mij en stuurde me gelijk het volgende artikel over Queen’s Park.

Spoiler

Artikel 2:

‘Queen's Park wil met Nederlander Barcelona droom laten uitkomen.

Marijn Beuker heeft in Schotland een bijzondere klus. De 37-jarige Nederlander moet Queen's Park FC met zelfopgeleide spelers naar de top loodsen.

Lord Willie Haughey heeft Beuker als technisch directeur aangesteld om zijn droom waar te maken. De steenrijke Schot heeft een bijzonder doel voor ogen met Queen's Park FC.

'Deze investeerder is een disruptor. Zo is hij rijk geworden en dat wil hij ook in het voetbal doen. Zijn droom is om ooit – net als Barcelona in november 2012 – met elf zelfopgeleide spelers op het veld te staan', vertelt Beuker.

Die weg moet worden bewandeld op een manier die ze in Schotland niet gewoon zijn. 'Door slimmer te werken dan nu in Schotland gebeurt. Om ons zo te vestigen in de top. Clubs als Ajax, AZ, Auxerre en Real Sociedad zijn voorbeelden voor hem', aldus Beuker. 'Hij wil hier een opleiding van wereldklasse neerzetten en het Schotse voetbal zo terugzetten op de kaart. Dat is een romantisch idee. Ik heb een contract van tien jaar gekregen om dat te realiseren. Dus met die blik kijken we. Alle beslissingen die we nemen, zijn gericht op het winnen op de lange termijn.'

Nu wordt dat hele verhaal duidelijk.  Die Nederlander Beuker moet er dus voor zorgen, dat QP met elf zelfopgeleide spelers hun wedstrijden speelt. Hij is TD en verantwoordelijk voor de jeugdontwikkeling en het binnenhalen van jeugdspelers, maar hij is geen hoofdcoach. Dus vandaar dat ze wel of niet via ‘via’ bij mij terechtkomen of zullen komen.  Nou ja zeg, ik weet niet wat ik er mee aan moet?

Maar wat belangrijker is, wist u dat wij al 9 wedstrijden voor einde competitie kampioen van de 3de Bundesliga zijn en maar liefst 30 punten voor staan op de tweede en dat is München 1860? Mijn spelers en ook ik hebben nu wel een schouderklopje verdiend, zou ik zeggen.

Volgende week zaterdag spelen wij uit in en tegen SV Meppen, een Duitse voetbalclub uit Meppen, Nedersaksen.

Spoiler

De club werd op 29 november 1912 opgericht als Amisia Meppen en fuseerde in 1920 met Männer-Turnverein Meppen en werd zo TuS Meppen. In 1921 werd de voetbalafdeling van de sportclub zelfstandig en noemde zich SV Meppen 1912.

De Hänsch-Arena is een stadion in Meppen. Het stadion wordt voornamelijk bespeeld door voetbalvereniging SV Meppen.

256.jpg

Bij winderig maar droog weer en voor 5920 toeschouwers arriveerden wij in Meppen in de ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling met rechtsback Sauer als VL en de weer herstelde Stoppelkamp als AML. Meppen kwam in een 4-1-4-1 formatie het veld op.

258.jpg

Het werd geen makkelijke wedstrijd, maar bij rust stond het 1 : 2 voor ons en VL Sauer kreeg helaas geen poot aan de grond. En toch liet ik hem staan. Nadat Frey in de 63ste minuut voor de 1 : 3 had gezorgd, besloot ik te wisselen. In de 72ste minuut haalde ik Velkov en Bakalorz naar de kant en bracht Oubella + Stierlin.  5 minuten later mochten ook Feltscher + Stoppelkamp + Bouhaddouz gaan douchen. Voor hun kwamen Ajani + Ndualu en Sanne. De laatste drie wissels voegden feitelijk weinig toe en in de 91ste minuut kregen wij nog een tegentreffer te verwerken. Het bleef 2 : 3 en de punten gaan mee naar huis.

260.jpg

Spoiler

261.jpg

------------

@DemoN  

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

263.jpg

Het einde van de competitie komt steeds dichter bij en over een kleine week spelen wij weer thuis tegen FSV Zwickau, een Duitse voetbalclub uit Zwickau, Saksen. De club is tweevoudig landskampioen van Oost-Duitsland en won drie maal de Oost-Duitse beker. 

Spoiler

262.jpg

264.jpg

Ondanks de motregen waren er toch 21.044 toeschouwers gekomen en wij verschenen in de gebruikelijke aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling, want wij wilden ons publiek uiteraard aanvallend voetbal bieden en zeker op de ‘open dag’. De FSV kwam in een defensieve 4-4-2 formatie het natte veld op.

265.jpg

Het werd in feite een ‘makkie’ voor ons, die al in 23 minuten was beslist, want toen had spits Bouhaddouz al twee maal toegeslagen. Na de 2 : 0 ging het tempo eraf en beperkten wij ons tot controle van de match en af en toe een beetje ‘gallery play’ voor zover het technische kunnen van mijn jongens het toeliet.

In de 57ste minuut haalde ik Bakalorz eraf en bracht Stierlin en in de 68ste minuut mocht Velkov aan de thee en kwam Oubella. 5 minuten later mochten ook Feltscher en Kwadwo gaan douchen. Lang en Ajani namen het over. Ofschoon wij duidelijk de veel betere ploeg waren, voorkwam keeper Brinkies dat wij meer dan twee keer scoorden.

Hoe dan ook, ons publiek was met onze voetbalshow tevreden en daar doe je het tenslotte voor.

Het werd in feite een ‘makkie’ voor ons, die al in 23 minuten was beslist, want toen had spits Bouhaddouz al twee maal toegeslagen. Na de 2 : 0 ging het tempo eraf en beperkten wij ons tot controle van de match en af en toe een beetje ‘gallery play’ voor zover het technische kunnen van mijn jongens het toeliet.

In de 57ste minuut haalde ik Bakalorz eraf en bracht Stierlin en in de 68ste minuut mocht Velkov aan de thee en kwam Oubella. 5 minuten later mochten ook Feltscher en Kwadwo gaan douchen. Lang en Ajani namen het over. Ofschoon wij duidelijk de veel betere ploeg waren, voorkwam keeper Brinkies dat wij meer dan twee keer scoorden.

Hoe dan ook, ons publiek was met onze voetbalshow tevreden en daar doe je het tenslotte voor.

266.jpg

Spoiler

267.jpg

Toen ik na de match terug op mijn hotelkamer was, kreeg ik weer een mail van mijn neef en wel de derde over dat verhaal van de Schotse ploeg. 

Spoiler

Artikel 3:

‘Marijn Beuker gaat AZ inruilen voor het Schotse Queen’s Park. Het hoofd Prestatie & Ontwikkeling bij AZ verlaat AZ na 15 jaar om directeur te worden bij de club uit Schotland (niet te verwarren met het Engelse QPR dus).

De 37-jarige Beuker staat bekend als één van de aanjagers van de Alkmaarse jeugdopleiding en wordt daar in de Britse media ook om geroemd. Dat hij de top van de Eredivisie inruilt voor de Schotse League One is opmerkelijk te noemen. De Schotten hebben de ambitie om de beste opleidingsclub van het land te maken en Beuker past met zijn ervaring helemaal in dat plaatje.

Beuker erg trots

Tegenover The Daily Record laat Beuker weten erg trots te zijn op de move: “Ik ben zeer trots en blij met deze stap naar een van de oudste clubs ter wereld. De ambitie van de club is om op duurzame wijze succes te boeken in het moderne voetbal en dat spreekt me erg aan.”

Schotten in hun nopjes.

Ook de mensen bij Queen’s Park zijn blij met de Nederlandse versterking. Voorzitter Leeann Dempster laat weten dat ze de top willen bestormen met Beuker: “Iedereen binnen de club kijkt er naar uit om met Marijn te werken en van hem te leren als een van de meest invloedrijke jeugdopleiders ter wereld.’

Tja, wat moet ik er mee? Het is natuurlijk een leuk streven van de Schotten en hun mogelijke verlosser Beuker, maar hun droom kunnen ze alleen dan verwezenlijken, als er voldoende goede voetbaljeugd in de regio en Schotland zit. Bovendien moeten ze ook nog eens willen. Hoe dan  ook, ik neem als voorlopig alleen als kennisneming aan en concentreer mij op onze volgende wedstrijden.

268.jpg

269.jpg

------------

@DemoN  

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

272.jpg

273.jpg

275.jpg

Vanavond ontving ik gelukkig het 4de en laatste artikel over de Schotse droom. Waarbij ik het gevoel heb,  dat de artikelen van vier verschillende kranten zijn, want inhoudelijk is alles hetzelfde.

Spoiler

Artikel4:

AZ verliest gewaardeerd medewerker aan club op Schotse tweede niveau: 'Ben trots' Marijn Beuker (37), Hoofd Prestatie & Ontwikkeling bij AZ, verlaat Alkmaar voor een avontuur in Schotland. Beuker, die gezien wordt als 'een van de leidende figuren als het gaat om spelersontwikkeling', gaat aan de slag bij Queen's Park FC.

Een opmerkelijke move, aangezien Queen's Park uitkomt op het tweede niveau in Schotland. De club is lyrisch over de kwaliteiten van Beuker en spreekt van een 'hugely exciting appointment'. Queen's Park is verheugd dat hij zijn expertise op het gebied van spelersontwikkeling in gaat zetten in Schotland. Beuker wordt Director of Football Operations bij de club.

Beuker wordt gezien als een 'innovatieve denker' wanneer het aankomt op de ontwikkeling van spelers. Zijn werk bij AZ werd door zijn collega's erg gewaardeerd. Beuker stond vijftien jaar onder contract in Alkmaar. In die periode wist AZ uit te groeien tot een club waar meerdere talenten door wisten te breken vanuit de jeugdopleiding.

"Ik ben er trots op dat ik deze nieuwe stap mag zetten", zo vertelt Beuker in een eerste reactie op de clubwebsite van Queen's Park. "De ambitie van de club is om een goed doordacht plan te maken om impact te maken in het moderne voetbal de komende jaren. Dat plan sprak me gigantisch aan. Ik zie veel mogelijkheden om met Queen's Park de doelstellingen te behalen. Daar ga ik samen met de rest van de staf aan werken.

Queen's Park is een Schotse voetbalclub uit Glasgow, en de oudste nog bestaande club uit Schotland. De thuiswedstrijden werden in Hampden Park gespeeld, wat ook de thuishaven is voor het Schots voetbalelftal. De club gaat op termijn spelen op Lesser Hampden, tot die tijd spelen ze in Firhill Stadium. De club won na Rangers FC en Celtic FC het meeste keren de Schotse beker (10 keer). Al deze overwinningen werden in de 19e eeuw behaald.’

Oké, het zijn interessante verhalen, maar wat heb ik ermee te maken?  Volgens neef Jimmy werd hij benaderd door Benny Vos, momenteel manager van Tottenham Hotspur, met de vraag ‘of hij een goede Nederlandse trainer wist, die in de Schotse LL wilde werken?  Nou, dat wist hij niet, maar hij schoof mij gelijk naar voren, omdat ik graag in het LLM werk en ook zeer succesvol ben. Enfin, om het verhaal niet oneindig te laten worden, heeft hij een Skypeonderhoud tussen mijnheer Beuker en mij geregeld en morgenavond zal dat plaatsvinden.

270.jpg

Komende zaterdag spelen wij uit in en tegen 1. FC Kaiserslautern, een Duitse voetbalclub uit Kaiserslautern, gelegen in de deelstaat Rijnland-Palts. De club is viervoudig landskampioen. Kaiserslautern speelde van 1963 tot 1996 onafgebroken in de Bundesliga en komt tegenwoordig uit in de 3. Liga.

Spoiler

De club speelt op de Betzenberg in het Fritz Walter Stadion, vernoemd naar de aanvoerder van het Duitse nationale team dat in 1954 de wereldbeker won. In dit stadion werden voor het Wereldkampioenschap voetbal 2006 ook enkele wedstrijden afgewerkt.

271.jpg

Bij droog weer en voor 26.147 toeschouwers arriveerden wij op de Betzenberg. Volgens de verhalen van mijn vader was dat vroeger het domein van Die Roten Teufel vom Betzenberg. Ze hadden toen der tijd Hans-Peter Briegel in hun team, Die Walz aus der Pfalz. Uit de verhalen blijkt, dat hij in zijn eentje wedstrijden besliste. Bovendien had hij een paardenlong en bleef maar gaan. Was wel logisch, want hij was van origine een tienkamper en werd Deutscher Jugendmeister im Weitsprung und Dreisprung.  Een echte atleet dus. Maar die tijden zijn voorbij, nu is er alleen nog de Betzenberg en tamme duiveltjes.

De FCK kwam in een 5-1-2-1-1 formatie het droge veld op en wij in de puur aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling, want wij zijn de kampioen en willen ook als kampioen spelen.

274.jpg

De tegenstander deed weliswaar zijn best en kon ons ook 16 minuten van hun doel afhouden, maar in de 17de minuut was het dan toch gebeurd. Frey scoorde onze openingstreffer en omdat spits Bouhaddouz en Bakalorz zwak speelden, zat er in de eerste helft niet meer in. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 1.

Sommige spelers konden het in de tweede helft conditioneel niet meer bolwerken en dus haalde ik in de 74ste minuut Feltscher en Bakalorz naar de kant. Voor hun kwamen Ajani en Stierlin. 5 minuten later mochten ook Velkov + Pusch + Bouhaddouz gaan douchen. Voor hun kwamen Lang + Sanne + Ademi en ik kan u verzekeren, alle invallers speelden zeer sterk en invaller Ademi zorgde in de 86ste en 88ste minuut voor de eindstand van 0 : 3.  En dat is nou juist onze grote kracht: als de een het af laat weten, staat een ander op.

276.jpg

Spoiler

277.jpg

-------

@DemoN  

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

280.jpg

En ja hoor, ik had mijn avondeten net naar binnen gewerkt, werd het tijd voor het Skypegesprek met mijnheer Marijn Beuker. Je kunt zeggen wat je wilt, maar hij is wel heel erg punctueel.

278.jpg

Precies op het afgesproken tijdstip begon het gesprek. In eerste instantie legde hij mij precies uit, wat Queen’s Park voor een club was, hoe aangenaam het leven in Glasgow is, wat zijn taak is en wat hij van mij verwacht, mits ik voor dit avontuur kies.

Eerlijk is eerlijk, mijnheer Beuker kan praten als Brugman, bovendien gaf hij een zeer heldere visie van het aanstaande gebeuren. Ofschoon ik al op voorhand niet genegen was om hoofdcoach/ manager van een club uit de tweede Schotse divisie te worden, begon ik toch te twijfelen. Het geld was goed in Engeland, maar om te wonen was het een k*t land. Schotland zou niet veel beter zijn, dacht ik, maar toch vroeg ik nog wat bedenktijd, want het is een hele stap hoor.

De heer Beuker was het met mij eens, dat ik er een kleine 2 weken over mocht nadenken en dan wilde hij het weten. Logisch, want als ik het niet doe, moet hij een ander zoeken. Hij was heel erg gecharmeerd van de meningen van Benny Vos en Jimmy SH en beide heren geloofden dat ik een topmanager in spe ben. Nou laat ik hopen, dat ze gelijk hebben.

In de loop van de week zal ik met mijn neef hieromtrent overleg plegen en horen, wat hij hiervan vind. Maar nu eerst weer de wedstrijden.

Volgende zaterdag spelen wij thuis ten Hallescher FC, een Duitse voetbalclub uit Halle, Saksen-Anhalt. De club is de officieuze opvolger van Hallescher FC Wacker 1900 en speelde tot 1991 voor het grootste deel in de hoogste klasse.

Spoiler

279.jpg

Geteisterd door stortbuien en toch voor 14.765 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. De Hallescher FC kwam eveneens in de 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

Ondanks het vervelende weer begonnen wij ijzersterk, met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en dit was even te machtige voor Halle, want ze kregen geen poot aan de grond. Binnen 38 minuten stond het al 4 : 0 voor ons en was de match gespeeld.

In de tweede helft wisselde ik 5 spelers, waardoor het tempo zakte en wij ons alleen nog tot het controleren van de match beperkten.  Het bleef 4 : 0 en de punten bleven hier.

281.jpg

Spoiler

282.jpg

-----------

@DemoN  

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

284.jpg

Deze Sebastian Hoeneß is volgens mij de zoon van Dieter (ooit kopsterke spits bij Bayern München) en een neef van Uli. Ik dacht dat hij nog coach van Hoffenheim was?  

286.jpg

287.jpg

Komende zondag  spelen wij in Berlijn en wel tegen FC Viktoria 1889 Berlin Lichterfelde-Tempelhof (ook wel Viktoria 89 Berlin), een Duitse sportvereniging uit Berlijn. De club kwam tot stand op 1 juli 2013 door een fusie tussen Berliner FC Viktoria 1889 en LFC Berlin.

Spoiler

Hun thuiswedstrijden spelen ze in Stadion Lichterfelde.

283.jpg

Bij droog weer en voor maar 713 toeschouwers (blijkbaar bleef het publiek massaal weg, omdat ze er geen vertrouwen meer in het team hadden) arriveerden wij in Berlijn in de 4-1-3-1-1 opstelling. Viktoria kwam in een 4-2-3-1 formatie het veld op en scheids is helaas ene Konrad Oldhafer, die volgens mijn assistent niet voldoende capaciteiten heeft.

285.jpg

Wij waren net een kleine 7 minuten bezig, toen wij al een penalty meekregen, omdat ene Pinckert al aan de noodrem trok. Spits Bouhaddouz schoot de bal binnen en dus werd het 0 : 1. Wat er nadien gebeurde, dat wilt u niet weten. Viktoria ging er steeds harder in de duels en de scheids wist zich er geen raad meer mee. Wel trok hij nog 3 gele kaarten, hetgeen ook gewoon ROOD had mogen en moeten zijn. Bij rust stond het nog steeds 0 : 1 maar het zeer matige Viktoria kreeg van ons geen enkele kans.

Door doelpunten van Velkov en Bakir werd het uiteindelijk nog 0 : 3 en na 5 wissels en 2 gele kaarten was deze ‘trainingspartij’ gedaan. Ook met 28 behoorlijke overtredingen en 8 gele kaarten kon Viktoria niets afdwingen. De scheids kreeg zoals verwacht een 4.6.

288.jpg

Spoiler

289.jpg

-----------

@DemoN = Bedankt. Naast deze heb ik nog 2 novelles lopen en wel 'Engeland - de geboorteplaats van het voetbal', speelt in de PL en 'Van Hobbycoach .....' in de Duitse Bundesliga.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

291.jpg

Over 6 dagen spelen wij weer thuis en nu tegen TSV 1860 München, een Duitse sportclub uit München. Van de sporten is de voetbalsectie het grootst en bekendst. TSV speelde 20 seizoenen in de Bundesliga, waarvan de laatste keer in 2004 was. De club was er zelfs verantwoordelijk voor dat stadsrivaal Bayern niet mocht deelnemen in het eerste seizoen. Buiten seizoenen 1982 tot 1991 en 1992/93 speelde de club altijd in de twee hoogste reeksen. Door financiële problemen moest de club in 2017 voor het eerst in de geschiedenis van start gaan in de vierde hoogste klasse. Mede hierdoor speelt het vanaf het seizoen 2017/18 niet meer in de Allianz Arena, maar in het Grünwalder Stadion, het op een na grootste stadion in München.

Spoiler

290.jpg

Wist u dat mijn grootvader  in de 60er jaren fan van 1860 München is geweest? Dat had alles te maken met de aanwezigheid van hun keeper, de Serviër Petar Radenkovic. Opa heeft het er nog vaak over en als die dan eenmaal begint, stopt die niet meer. Vraag mij niet waarom, want het enige wat ik onthouden heb, is dat deze keeper regelmatig gewoon meevoetbalde. Af en toe ging dan zo een dribbel mis, nou en dan weet u het wel.

Bij stormachtig regenweer en voor 15.407 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-3-1-1 opstelling. 1860 kwam in een 4-1-4-1 formatie het natte veld op en scheids is wederom een laagvlieger en wel ene Florian Heft. Waarom ze in deze divisie alleen maar lichtgewichten gebruiken en af en toe een van de grote jongens voor straf laten fluiten, mag Joost weten. Wij verdienen heel veel minder dan de Bundesligisten, maar wij werken net zo hard en mogen wij dan ook eens een goede scheids hebben?

292.jpg

Enfin, wij speelden ijzersterk en dat kon ik van onze tegenstander totaal niet zeggen. Die gasten speelden met poep in de broek, laf en puur verdedigend. Wel schopten ze naar alles wat bewoog. En de scheids? Die zat maar te klooien en ik heb welgeteld 19 zeer stevige en wel of niet toelaatbare overtredingen van hun gezien en hiervoor kregen ze 1 gele kaart? Dat slaat toch alles?  Wij kregen er 4 voor protesteren.

293.jpg

Spoiler

294.jpg

------------

@DemoN

Edited by germandutch