Jump to content

[FM22] The Journeyman - The travels of Hannes H.

germandutch
 Share

Recommended Posts

Gepost (edited)

Banner.jpg

Logo-Wrexham.jpg

Spoiler

145.jpg

Over 4 dagen spelen wij uit tegen Yeovil Town Football Club, een Engelse voetbalclub uit Yeovil, Somerset.

Spoiler

De thuisbasis van de club is Huish Park, gebouwd in 1990 op de plek van een oud legerkamp en vernoemd naar hun vorige stadion, Huish. De bijnaam van de club is "The Glovers", wat verwijst naar vroeger, toen de stad Yeovil bekend stond om het maken van handschoenen.

144.jpg

Uiteraard bij motregen en voor 3204 toeschouwers arriveerden wij in Yeovil in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling, zonder AMR Green (geschorst) maar met Angus. Yeovil kwam op in een 4-4-1-1 formatie en scheids is Scott Simpson, die ons tot nu toe altijd genaaid heeft omdat hij iets tegen mijn afkomst heeft.

Het werd een eerste klas k*t wedstrijd. Mullin, Angus en Tozer kregen het zwaar te verduren en werden bont en blauw geschopt. De scheids had alleen ogen voor mijn spelers en zo floot hij ook. Wij waren minimaal een klasse beter dan Yeovil, maar de scheids voorkwam dat wij konden scoren. Pas in de 65ste minuut was het Lennon die de enige treffer binnen kopte. Het bleef 0 : 1 en de scheids kreeg een 5.5 waardering en dat was het dan ook.

146.jpg

Dit was onze 24ste overwinning in de 24ste wedstrijd. Een ongekend genoegen voor onze club.

Spoiler

147.jpg

Gelukkig ben ik niet de enige, die vaak over scheidsen zit te klagen.

150.jpg

151.jpg

Als ik een ‘complotdenker’ was, dan zou ik denken, dat ze ons (of mij) kwijt willen, want niet alleen dat wij door slechte scheidsen veel hinder ondervinden, maar achteraf krijgen wij ook nog schorsingen door belachelijk gegeven kaarten.

En let wel:  Wrexham is Welsh en niet Engeland, het behoort wel tot Groot Brittannië,  maar ze hebben ook een 'oude' taal en dat is geen Engels.  Ook hebben ze een eigen Nationaal voetbalteam. Misschien heeft dat er allemaal mee te maken, Joost zal het weten.

152.jpg 

Lekker toch!   Wie had dat ooit verwacht?  Ook mijn neef is onder de indruk, dat ik het hier zo goed doe.

Soms kan ik een echte vervelende Duitser zijn, vandaar dat ik het er niet bij heb laten zitten en contact opgenomen heb met West Brom. Na een kort maar zeer helder gesprek met hun coach is het mij gelukt, Rayhaan Tulloch wederom tot einde van het seizoen te huren.

Spoiler

153.jpg

Over 3 dagen spelen wij thuis tegen Grimsby Town Football Club, een Engelse voetbalclub uit Cleethorpes, North East Lincolnshire.De club draagt de bijnaam Mariners en werd opgericht in 1878.

Spoiler

148.jpg

Bij winderig weer en geteisterd door regenbuien verschenen wij voor 7857 toeschouwers in de gebruikelijke aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Ook Grimsby had gekozen voor een 4-2-3-1 formatie en scheids is helaas David Richardson, die eveneens op mijn zwarte lijst staat.

Wij begonnen redelijk tot goed en al in de 12de minuut maakte Mullin de openingstreffer. In de 31ste minuut kopte Lennon de bal in het doel en zorgde voor onze tweede treffer. 2 : 0 en toen veranderde de sfeer op het veld. Plots pakte Grimsby het botte bijl uit en werd de sfeer ‘grimmig’ en zeer onvriendelijk.

De verslaggever had het maar over twee geblesseerde spelers van Grimsby en vergat erbij te vermelden, dat deze twee geblesseerd raakten, toen ze 3 van mijn spelers van het veld schopten. In de 49ste minuut moest ik de geblesseerde Govea wisselen en hij werd vervangen door Hosannah. 18 minuten later moest ik Green eraf halen en bracht Young. Weer 6 minuten later werd Bwomono uit de ‘wedstrijd’ geschopt en vervangen door Brisley. Nadat ik de drie toegestane wissels had doorgevoerd, werd Swan geblesseerd en moesten wij deze match met 10 man uitspelen. Over onze blessures zag ik in het spelbericht niets terug, wel dat de scheids 6.3 heeft gekregen. Ik weet niet of het allemaal D-haters zijn of dat ze ook nog andere redenen hebben, maar normaal is dat allerminst.

De match eindigde in 2 : 0 en de punten bleven hier.

149.jpg

Over 4 dagen spelen wij wederom thuis en nu tegen Maidenhead United Football Club, een Engelse semiprofessionele voetbalclub uit Maidenhead, Berkshire. De club werd opgericht in het jaar 1870 en komt uit in de National League.

In het seizoen 2016/17 won Maidenhead de hernoemde National League South en verdiende het voor het eerst in de clubgeschiedenis promotie naar de National League, direct onder de Football League.

Spoiler

154.jpg

Bij motregen en voor 8226 toeschouwers verschenen wij in de 4-2-3-1 opstelling. Maidenhead kwam in een 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids is spijtig genoeg Robert Whitton.

De tegenstander was meer dan 1 nummer te klein en het koste ons dan ook geen moeite, ze van het natte veld te vegen. Uiteindelijk werd het 5 : 1 voor ons en niet met de tegenstander, maar vooral met de scheids hadden wij veel moeite. Wat een prutser was dat. Hij floot 18 overtredingen tegen ons en gaf ons 4 totaal onnodige gele kaarten. En de tegenstander maakte 28 overtredingen, desondanks kregen zij maar 3 gele kaarten en de rode kaart had mijnheer blijkbaar thuisgelaten. Hij kreeg dan ook een 4.6 en hopelijk zien wij hem niet meer terug.

155.jpg

-----------------

@Copywriter @Kyrill @Whitewolf345 @DutchDoofus @MisterX

Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

Logo-Wrexham.jpg

Spoiler

158.jpg

Wat is dit voor een gelul? Deze gast is een van mijn beste spelers en speelt altijd en op de juiste positie. Tulloch kon ik terughalen en dus probeer ik het ook gelijk met Swan. We zien wel wat er gebeurt.

159.jpg

160.jpg

157.jpg

Over 3 dagen spelen wij uit en wel tegen Torquay United Football Club, een Engelse voetbalclub uit Torquay, Devon. Ze wonnen  de National League South 2018/19. Thuiswedstrijden worden afgewerkt op Plainmoor, dat een capaciteit heeft van 6.100 toeschouwers.

Spoiler

156.jpg

Bij motregen en voor 2674 toeschouwers arriveerden wij in Torquay in de ietwat behoudende 4-1-3-1-1  opstelling, zonder Swan (voor hem speelde Young) maar met Tulloch. Weliswaar waren wij de veel betere ploeg en wonnen ook verdiend, maar het was geen makkelijke wedstrijd want Torquay schopte naar alles wat bewoog en maakte maar liefst 31 behoorlijke overtredingen, waarvoor zij slecht 2 gele kaarten kregen.

161.jpg

En of u het geloofd of niet, Young was de beste speler van het veld.

Spoiler

163.jpg

4 dagen later verschijnt hier voor de match in de 4de Ronde van de FA Cup het grote Fulham  Football Club, een Engelse voetbalclub uit Fulham, een wijk in West-Londen.

Spoiler

De club is opgericht in 1879 en was daarmee in 2013/14 de oudste club uit Londen in de Premier League. In het seizoen 2014/15 echter niet meer, omdat Fulham op zaterdag 3 mei 2014 degradeerde uit de hoogste afdeling na een 4-1 nederlaag bij Stoke City. Het duurde vier seizoenen totdat promotie naar de Premier League weer een feit was. Echter was dit van korte duur, want na een seizoen degradeerde Fulham weer naar de Championship. Op 4 augustus 2020 wist Fulham in de finale van de play-offs met 1-2 te winnen van Brentford FC en wist zodoende na een seizoen weer te promoveren naar de Premier League.

162.jpg

Bij motregen en voor 10.500 toeschouwers verschenen wij in de 4-2-3-1 opstelling, puur aanvallend, want verstoppen had tegen deze tegenstander geen zin. Ook het grote Fulham kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en in bestbezetting. Scheids is helaas Michael Oliver, de man die altijd de grotere clubs voortrekt.

In de eerste 22 minuten deden wij gewoon mee en in de 23ste minuut was het Kebano die onze gevaarlijke rechtsback brutaal uit de wedstrijd schopte, zonder dat de scheids er iets tegen deed. Evenmin greep hij in, toen de beenhakkers van Fulham onze spelers Tulloch, Young, Green, Jones, Govea en zelfs keeper Lainton keihard aanpakten. Deed een van onze spelers iets terug of protesteerde, dan kreeg die gelijk een gele kaart. Hoe dan ook, er viel voor ons geen eer te behalen. Enerzijds was Fulham uiteraard technisch veel beter en anderzijds is het moeilijk tegen 12 man te spelen, vooral als de 12de man je ook nog in alle opzichten benadeeld.

Wij verloren kansloos met 1 : 3 en mijn scheldpartijen richting partijdige scheids haalden niets uit.

164.jpg

165.jpg

Spoiler

166.jpg

167.jpg

Over 3 dagen spelen wij wederom thuis tegen Kings Lynn, die wij al 2x geklopt hebben en die inmiddels naar de 22ste plaats zijn afgezakt.

Uiteraard bij motregen en voor 7596 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling, want wij waren hoe dan ook van plan, de nare smaak van de rammeling tegen Fulham weg te poetsen. Kings Lynn kwam in een 4-5-1 formatie het natte veld op en scheids is Andrew Miller.

Het werd een zeer doelpuntrijke match, niet alleen omdat wij zoveel beter waren dan de tegenstander, maar ook omdat VL McFadzean zijn dag niet had en onze keeper Lainton als een natte krant speelde. Hij kreeg 3 schoten op doel en die zaten er alleen in. Maar gelukkig was spits Mullin op dreef, want die maakte maar liefst 4 doelpunten (waaronder dus een hattrick). Wij wonnen met 6 : 3 en ons publiek was tevreden. Ik niet! Enerzijds door de zwakke voorstelling van onze keeper en anderzijds door het slappe optreden van de scheids, die blijkbaar de rode kaart had thuisgelaten.

168.jpg

Spoiler

169.jpg

--------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

Logo-Wrexham.jpg

171.jpg

Het is mij gelukt om Swan weer te huren. Hopelijk mag hij nu wel tot het competitie einde hier blijven?

Over 4 dagen spelen wij in de 5de Ronde van de FA Trophy thuis tegen Boreham Wood Football Club, een Engelse voetbalclub uit Borehamwood.

De club werd opgericht in 1948 en komt uit in de National League, na via play-offs promotie uit de Conference South te hebben bewerkstelligd. De club draagt de bijnaam "The Wood" en er bestaat rivaliteit met St. Albans City.

Bij bewolkt maar droog weer en voor 6603 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling, met huurspeler Swan en in bestbezetting. Scheids was de laagvlieger Matthew Dicicco, die ons graag benadeeld.

Zoals altijd begonnen wij ijzersterk aan deze match en binnen 10 minuten stond het al 2 :  0 voor ons door doelpunten van AMR Tulloch. In de 15de minuut kregen wij een wel of niet terechte penalty tegen, waardoor het 2 : 1 werd, maar daar tilden wij niet aan. Want 3 minuten later was het AML Green, die voor de 3 : 1 zorgde. Spits Mullen had zijn dag niet, maar de rest van het team speelde geweldig en ons publiek was bijzonder tevreden. Alleen niet met de prestatie van de scheids, maar dat wisten wij al van te voren.

173.jpg

172.jpg

Spoiler

174.jpg

175.jpg

Deze match wordt, tenminste voor mij, iets bijzonders. Tenslotte is het mijn huidige tegen mijn voormalige club.

176.jpg

Over 7 dagen spelen wij uit in en tegen Wealdstone Football Club, een Engelse voetbalclub uit Ruislip, Groot Londen.

Spoiler

De club werd opgericht in 1899 en speelt sinds 2008 haar thuiswedstrijden op Grosvenor Vale. Ze worden ook wel The Stones of The Royals genoemd.

De club was de eerste die de non-league 'dubbel' behaalde en zowel de FA Trophy als de Alliance Premier League (nu de National League) won in hetzelfde seizoen (1984/85). Ze verschenen ook in de allereerste voetbalwedstrijd ooit op televisie in het Verenigd Koninkrijk, toen de BBC in oktober 1946 een deel van hun competitiewedstrijd tegen Barnet uitzond.

170.jpg

Bij lichtbewolkt maar droog weer en voor 2222 toeschouwers arriveerden wij in Ruislip in de ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling. Wealdstone kwam in een 5-3-2 formatie het droge veld op en scheids is Lee Collins.

Het werd een ietwat taaie match met regelmatig foutieve beslissingen van de matige scheids. Spits Mullin zorgde in de 19de en 38ste minuut voor onze doelpunten en de match was min of meer in de eerste helft als het ware gespeeld. Green speelde matig en de rest ijzersterk. In de 75ste minuut haalde ik uit voorzorg Lennon en O ’Connor naar de kant en bracht J. Jones en Young.  En dat was het dan ook.

177.jpg

-------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

Logo-Wrexham.jpg

Over 3 dagen spelen wij alweer en nu uit in en tegen Chesterfield Football Club, een Engelse semiprofessionele voetbalclub uit Chesterfield, Derbyshire.

Spoiler

Chesterfield speelt hun thuiswedstrijden in het Technique Stadium (10.504 capaciteit), nadat ze in de zomer van 2010 hun historische thuisbasis Saltergate hebben verlaten. De grootste rivaal van de club is het nabijgelegen Mansfield Town FC.

Het Technique Stadium, voorheen bekend als Proact Stadium en B2Net Stadium, is een voetbalstadion in de Engelse stad Chesterfield. Het wordt voornamelijk gebruikt als thuisstadion van de voetbalclub Chesterfield FC, maar er worden ook concerten in het stadion gehouden. Het biedt 10.400 zitplaatsen, die verdeeld zijn over vier losstaande tribunes.

Het stadion werd van 2009 tot 2010 gebouwd op het terrein van een oude glasfabriek. Op dat terrein bevinden zich ook een grote supermarkt, een fastfoodrestaurant en kantoren.

178.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 56o4 toeschouwers arriveerden wij in Chesterfield in de ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling. Chesterfield kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op. Wij waren beter, maar onze keeper had helaas zijn dag niet. Hij kreeg 2 schoten op zijn doel en die zaten er beiden gewoon in. Pas nadat ene Williams, die Swan uit de wedstrijd wilde schoppen en zichzelf daarbij blesseerde, werd vervangen begonnen wij meer druk naar voren te maken.

Uiteindelijk mogen wij ons gelukkig prijzen, dat wij Mullin in de spits hebben, die met zijn twee doelpunten de stand weer rechtzette en J. Jones zorgde voor ons derde doelpunt.

179.jpg

Spoiler

182.jpg

Over 4 dagen spelen wij thuis tegen Aldershot Town Football Club, een Engelse voetbalclub uit Aldershot, Hampshire. De club werd in 1992 opgericht nadat Aldershot FC, destijds spelend in de Football League Fourth Division, failliet was gegaan.

Spoiler

180.jpg

Bij regenachtig weer en voor 8310 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-1-3-1 opstelling. Aldershot had gekozen voor een defensieve 5-3-2 formatie.

Helaas voor Aldershot, het werd en was hun dag niet. Reeds in de 6de minuut raakte Evans geblesseerd en bij rust stond het al 3 : 0 door goals van Lennon + O ‘Connor + Tulloch.  In de 53ste minuut maakte Tulloch de 4 : 0 en drie minuten later kreeg ene Kinsella een directe rode kaart voor natrappen. In de 63ste minuut zorgde Aaron Jarvis voor 4 : 1 en in de 78ste minuut was het Swan die voor 5 : 1 zorgde en het eindresultaat. In de 93ste en laatste minuut raakte ook nog ene Pinayiotou geblesseerd. Dus een hele slechte dag voor Aldershot.

181.jpg

----------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

Logo-Wrexham.jpg

183.jpg

Natuurlijk heb ik deze stand naar mijn neef doorgemaild. Voorts heb ik hem erop gewezen, dat ik zijn adviezen precies heb opgevolgd, waardoor ik dit heb kunnen bereiken. En uiteraard heb ik hem ook een bedankje gestuurd.

184.jpg

185.jpg

Spoiler

186.jpg

191.jpg

192.jpg

187.jpg

Komende dinsdag spelen wij thuis tegen Barnet Football Club is een Engelse voetbalclub gevestigd in Edgware, in het noordwesten van Londen.

Spoiler

188.jpg

Bij motregen en voor 7783 toeschouwers verschenen wij in de 4-2-3-1 opstelling, met lichte fysieke problemen van Lennon, O ’Connor, Tulloch en Swan, die echter hoe dan ook wilden spelen en wie ben ik dan om ze op de bank te zetten? Barnet kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op.

Wij begonnen ook nu ijzersterk en al in de 2de minuut zorgde Green voor onze openingstreffer. Na deze treffer trok zich Barnet volledig terug en verdedigde keihard en zeer sterk. Pas in de 54ste minuut lukte het Swan ons tweede doelpunt te maken en in de 60ste minuut was het Powell die voor de 2 : 1 zorgde en dat werd ook het eindresultaat.

193a3jns.jpg

Spoiler

195ank6k.jpg

Pas volgende week zaterdag spelen wij wederom thuis en nu in de Kwartfinale van de FA Trophy tegen mijn vorige club York City.   

Spoiler

1945mj33.jpg

Bij motregen en voor 7148 toeschouwers verschenen wij in de 4-2-3-1 opstelling zonder onze centrale verdedigers Lennon + Tozer. Voor hun speelden Brisley en Hayden. Mijn vorige club kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op.

Ik wil niet overdrijven, maar het werd geen makkelijke wedstrijd voor ons, ondanks het klassenverschil op papier. Mullin en Brisley kregen geen poot aan de grond en de rest van het team speelde zeer sterk. VR Duckworth moest al in de 20ste minuut met een zware blessure afhaken en pas in de 69ste minuut lukte het Green de bal binnen te koppen. Hoe dan ook, uiteindelijk mochten wij blij zijn met de magere 1 : 0 overwinning.

1965ejqc.jpg

197ryjt2.jpg

----------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

Logo-Wrexham.jpg

Spoiler

199.jpg

200.jpg

201.jpg

Volgende week zaterdag spelen wij voor de competitie weer uit en wel in en tegen Bromley Football Club, een Engelse voetbalclub, gevestigd in Bromley , groot Londen. De thuiswedstrijden worden afgewerkt op Hayes Lane.

Spoiler

198.jpg

Bij stormachtig regenweer arriveerden wij in Bromley voor 2131 toeschouwers in de 4-1-3-1-1 opstelling. Bromley kwam in een 4-4-2 formatie het natte veld op en of u het geloofd of niet, dit wordt onze 33ste wedstrijd en ofschoon wij nog 11 wedstrijden van het seizoenseinde zijn verwijderd, kunnen wij vandaag en hier al kampioen worden. Nou, ik ben benieuwd of het ons lukt?

Om eerlijk te zijn, wij speelden ijzersterk, maar het lukte ons niet, om in de eerste helft te scoren. Keeper Balcombe had blijkbaar, net als Thibaut Curtois van Real Madrid, een superdag en plukte alle ballen uit de lucht. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0.

Pas in de 70ste minuut lukte het Swan onze openingstreffer binnen te schieten en nog geen 10 minuten later kreeg een totaal gefrustreerde Sablier zijn tweede gele kaart voor natrappen en dus rood. Omdat het tegen 10 man makkelijker spelen is, lukte het Mullin in de 86ste minuut ons tweede doelpunt te maken. 0 : 2 en dat was het dan ook. Inofficieel zijn wij nu al de nieuwe kampioen!

202.jpg

Spoiler

203.jpg

204.jpg

205.jpg

206.jpg

Spoiler

208.jpg

Over 3 dagen spelen wij thuis tegen FC Halifax Town, een Engelse professionele voetbalclub, uitkomend in de National League. Het stadion is The Shay (daarom worden ze "The Shaymen" genoemd) in Halifax, West Yorkshire. Ze vervingen Halifax Town AFC, dat in het seizoen 2007/08 failliet ging.  

Spoiler

207.jpg

Bij stormachtig regenweer en voor 10.800 toeschouwers verschenen wij in de 4-2-3-1 opstelling. Ook Halifax kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

Het werd een match om niet snel te vergeten, want de scheids voelde zich verplicht om maar liefst 3 penalty’s toe te kennen en allen tegen Halifax. Onze tegenstander ontpopte zich steeds meer als een brutale schopploeg en maakte zich schuldig aan maar liefst 20 hele grove overtredingen, waarvoor zij maar 5 gele kaarten kregen. Blijkbaar had de scheids de rode kaart thuis gelaten, want als ik eerlijk ben , deze club had nooit met 11 man de match uit mogen spelen.

209.jpg

--------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

Logo-Wrexham.jpg

Over 4 dagen spelen wij thuis tegen Dover Athletic FC, een voetbalvereniging uit het Engelse Dover.

Spoiler

210.jpg

Bij lichtbewolkt maar droog weer en voor 6626 toeschouwers verschenen wij in de 4-2-3-1 opstelling met Palmer in de spits. Dover kwam in een 4-3-1-2 formatie het veld op.  Om eerlijk te zijn, Dover is een pure degradatiekandidaat en staat 23ste.  Een makkie dus, dacht ik.

Reeds in de 5de minuut kregen wij een penalty, die spits Palmer helaas verprutste. Keeper Adam Parkes leek niet te passeren en stopte alle ballen. In de 69ste minuut kreeg Oguntayo wegens natrappen zijn tweede gele kaart en dus rood. Vanaf dat moment speelden wij tegen 10 man en konden wij wat meer druk maken. Pas in de 82ste minuut lukte het Tulloch de openingstreffer en het winnend doelpunt te maken. 1 : 0 en zeer verdiend, want wij hebben 16 keer op doel geschoten, waarvan keeper Parkes er 15 schoten tegen heeft gehouden. Fenomenaal maar toch zijn wij de winnaar. En verdiend ook!  Scheids Miles floot zeer goed, ofschoon hij wel Dover spaarde, want ze maakten maar liefst 24 overtredingen, waarvan het merendeel op het randje van het toelaatbare.

211.jpg

Spoiler

213.jpg

Over 3 dagen spelen wij uit tegen Weymouth FC, een Engelse voetbalclub uit Weymouth, Dorset. De thuiswedstrijden worden afgewerkt in het Bob Lucas Stadium.

Spoiler

212.jpg

Bij motregen en voor 1746 toeschouwers arriveerden wij in Weymouth in de 4-2-3-1 opstelling. Weymouth kwam ook in dezelfde formatie het natte veld op en scheids is Elliot Swallow, die ik nog nooit op een goede wedstrijd heb betrapt. 

Met 0 : 2 gingen wij de rust in en zonder overdrijving mag ik zeggen dat wij de betere ploeg waren en verdiend voorstonden. In de 67ste minuut kregen wij nog een doelpunt tegen, hetgeen Lainton had moeten hebben, maar hij en Green en Coyle hadden blijkbaar hun dag niet.  Wel Swan, want hij maakte in de 85ste minuut ons derde en zijn tweede doelpunt. Wat de scheids betreft, zo mag ik zeggen dat hij niet de beste wedstrijd van zijn carrière floot en ons wederom benadeelde, waarvoor hij dan ook een 5.5 kreeg. Weymouth maakte zich schuldig aan 26 stevige overtredingen, zonder ook maar 1 kaart te krijgen. Wij werden schuldig gevonden aan 11 overtredingen en kregen 2 gele kaarten. Hopelijk verpest deze gast niet nog meer wedstrijden van ons?

214.jpg

215.jpg

----------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

Logo-Wrexham.jpg

Spoiler

218.jpg

219.jpg

216.jpg

Behalve het al behaalde kampioenschap kunnen wij dit seizoen nog een prijs pakken, want wij zitten namelijk in de Halve Finale van de FA Trophy. Weliswaar stelt deze beker helemaal niets voor en is het alleen maar een lekkermakertje voor de LL clubs, maar desondanks wil ik hem wel winnen als het kan. Zo inhalig ben ik ook weer. Haha.

Hoe dan ook, komende zaterdag spelen wij thuis tegen Dagenham & Redbridge Football Club, kortweg Dagenham,een Engelse professionele voetbalclub uit Dagenham, Londen. De club werd opgericht in 1992 door een fusie tussen Redbridge Forest (zelf een resultaat van een fusie tussen Ilford, Leytonstone en Walthamstow Avenue) en Dagenham. De traditionele kleuren van de club zijn rood en blauw, verwijzend naar de samengevoegde teams.

Het team speelt in de National League, het vijfde niveau van het Engels voetbalsysteem en heeft als bijnaam de Daggers. Het kwam tussen 2007 en 2016 uit in de Football League, met als hoogtepunt één seizoen in de League One.

Spoiler

217.jpg

Bij winderig maar droog weer en voor 8193 toeschouwers verschenen wij in de 4-2-3-1 opstelling . Dag & Red of te wel The Daggers kwamen in een 4-4-2 formatie het veld op.

Ofschoon wij ijzersterk speelden, lukte het ons pas in de 46ste en laatste minuut van de eerste helft het openingsdoelpunt te scoren. 1 : 0 werd dan ook de ruststand en in de 52ste minuut zorgde O ‘Connor voor het tweede doelpunt.  In de 83ste minuut scoorde The Daggers tegen, maar dat doelpunt kwam te laat. Het bleef 2 : 1 en ondanks dat wij heer en meester op het veld waren, zorgde keeper Justham en zijn achterhoede door hun sterk optreden, dat wij niet meer scoorden.

220.jpg

Spoiler

223.jpg

224.jpg

Over 3 dagen spelen wij alweer de volgende thuiswedstrijd en wel tegen Eastleigh Football Club, een Engelse voetbalclub uit Eastleigh, Hampshire.

Spoiler

221.jpg

Bij lichtbewolkt maar wederom droog weer en voor 6709 toeschouwers verschenen wij weer in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Ook Eastleigh had voor deze tactiek gekozen en scheids is Scott Tallis, die meestal de bezoekende club voortrekt.

En juist dat deed die ook in deze wedstrijd. Hij voelde de situaties niet goed aan en bleef maar fluiten, waardoor de match nooit echt op gang kwam. Ofschoon wij de betere ploeg waren, speelden McFadzean + Bwomono een zeer matige wedstrijd en was onze keeper Lainton allerminst geconcentreerd aanwezig. Beide tegendoelpunten had hij moeten en mogen hebben. Maar gelukkig waren Swan en Mullin op dreef, waardoor wij deze match met 4 : 2 konden winnen en waarbij Mullin weer een hattrick scoorde.  

222.jpg

Spoiler

226.jpg

227.jpg

Toen ik de mededeling kreeg, dat de clubs in Engeland jeugdspelers transfervrij laten vertrekken, was ik er gelijk als de kippen erbij.  Twee spelers van de Spurs trokken mijn aandacht, temeer doordat VR/VM Coyle langdurig geblesseerd is en waarschijnlijk dit seizoen niet meer zal spelen. Welnu om het verhaal kort te maken, het is gelukt om deze 2 spelers, afkomstig uit de jeugd van de Spurs, binnen te halen.

Spoiler

229.jpg

230.jpg

--------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannergrkpc.jpg

logowrexham8bkg4.jpg

Over 4 dagen spelen wij de returnwedstrijd in en tegen Dagenham & Redbridge Football Club, kortweg Dagenham.

Spoiler

Victoria Road, tegenwoordig vanwege een sponsorovereenkomst officieel London Borough of Barking & Dagenham Stadium geheten, is een voetbalstadion in Dagenham, een voorstad van Londen. De voetbalclub Dagenham & Redbridge speelt in het stadion zijn thuiswedstrijden. Het stadion heeft ruim 6000 plaatsen, waarvan 2000 zitplaatsen.

225sykq1.jpg

228l0kkj.jpg

Natuurlijk bij motregen en voor 2268 toeschouwers arriveerden wij in Dagenham in de 4-1-3-1-1 opstelling. D & R kwam in een 4-4-2 formatie het natte veld op en ik kan u verzekeren, het werd geen makkelijke wedstrijd.

Bij rust stond het nog steeds 0 : 0 en ofschoon wij iets beter waren, lukte het ons niet, Mullin en of Swan in scoringspositie te brengen. Reden: Tulloch en Green lagen aan de ketting en kregen geen poot aan de grond. Daarentegen speelde onze complete achterhoede inclusief keeper Lainton ijzersterk en kreeg D & R geen kans om gevaarlijk te worden. Het bleef bij 0 : 0, maar desondanks zijn wij tevreden.

231rzjt6.jpg

Spoiler

232gbj5o.jpg

233t9kqz.jpg

234kik8u.jpg

Komende vrijdag spelen wij uit in en tegen Solihull Moors Football Club, een Engelse voetbalclub uit Solihull, West Midlands. De club is opgericht in 2007, na een fusie tussen Moor Green FC en Solihull Borough FC.

Spoiler

Damson Park, om sponsorredenen tevens bekend onder de naam SportNation.bet Stadium , is een voetbalstadion in de Engelse stad Solihull, in de West Midlands. Het stadion is in eerste instantie gebouwd als thuisbasis voor Solihull Borough. Nadat deze club in 2007 fuseerde met Moor Green tot Solihull Moors, werd Damson Park de thuisbasis van deze nieuwe fusieclub. Solihull Moors komt in het seizoen 2015-16 uit in de Conference National. Het stadion biedt plaats aan 3.050 toeschouwers, waarvan er 280 beschikbaar zijn als zitplaatsen.

Sinds 2014 maakt ook Birmingham City LFC gebruik van het stadion voor de thuismatchen in het kader van de hoogste Engelse divisie in het vrouwenvoetbal, de FA Women's Super League Daarnaast maakt ook de plaatselijke rugbyclub Birmingham & Solihull R.F.C. gebruik van Damson Park. Datzelfde geldt voor het tweede elftal van de mannentak van Birmingham City, dat het stadion als reserve-stadion aanhoudt.

2357skoj.jpg

Bij stormachtig weer en motregen, voor 1962 toeschouwers, arriveerden wij in de Solihull in de puur aanvallende 4-1-3-1-1 opstelling zonder de geblesseerde spits Mullin maar met Palmer. Solihull of te wel The Moors kwamen het natte veld op in de 5-3-2 formatie.

Ik wil niet overdrijven, maar wij waren ‘op dreef’. Behalve de ietwat uitgebluste Swan en de niet wedstrijdfitte Tozer en Palmer speelden wij ijzersterk. Bij rust stond het al 0 : 2 en in de tweede helft ging het gas er weer op en werd het uiteindelijk 1 : 5.

236brj5y.jpg

-----------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

Logo-Wrexham.jpg

Komende zaterdag spelen wij uit in en tegen Woking Football Club, een Engelse voetbalclub uit Woking, Surrey.

Spoiler

237.jpg

Bij winderig maar droog weer en voor 2519 toeschouwers arriveerden wij in Woking in de ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling met de lichtgeblesseerde Coyle en Mullin op de bank. MC James Jones zorgde in de eerste helft voor beide doelpunten en toen was de match min of meer gespeeld.

Wij hadden maar liefst 63% balbezit en maar liefst 10 spelers van Woking zakten door het ijs en maakten zich schuldig aan 28 behoorlijke overtredingen. Ze kregen slechts 5 gele kaarten en de matige scheids een waardering van 5.1.  Swan raakte geblesseerd en Palmer en Tulloch raakten geïrriteerd door de harde tackles en speelden matig tot slecht. Onze overwinning was hoe dan ook terecht.

238.jpg

Spoiler

244.jpg

245.jpg

Over 4 dagen spelen wij wederom thuis en nu tegen Southend United Football Club, een Engelse voetbalclub, opgericht in 1906.

Spoiler

243.jpg

Om eerlijk te zijn, het werd geen makkelijke wedstrijd voor 7005 toeschouwers. Tulloch en Bwomono speelden als een natte krant en dat bij droog weer en Mullin heb ik te vroeg gebracht. Die kon het conditioneel niet bijbenen. Bovendien was onze keeper Lainton niet goed en aan beide doelpunten schuldig.  Bovendien miste de ingewisselde Palmer nog een penalty.  En de scheids floot zeer goed.  

246.jpg

------------

@Copywriter @Kyrill @Whitewolf345 @DutchDoofus @MisterX @stef1978

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

Logo-Wrexham.jpg 

248.jpg

249.jpg

250.jpg

Komende maandag spelen wij uit in en tegen Boreham Wood Football Club, een Engelse voetbalclub uit Borehamwood.

Spoiler

Meadow Park is een voetbalstadion in de Engelse stad Borehamwood, Hertfordshire. Het stadion vormt de thuisbasis van Boreham Wood en biedt plaats aan 4.502 toeschouwers, waarvan er 1.400 kunnen plaatsnemen op zitplaatsen.  Naast Boreham Wood maken ook Arsenal WFC en de tweede elftallen van Arsenal en Watford gebruik van Meadow Park.

247.jpg

Uiteraard bij motregen en voor 987 toeschouwers arriveerden wij in Borehamwood in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling.  Ik moet bekennen, dat mijn team vandaag niet helemaal okselfris is, maar de jongens willen hoe dan ook spelen, dus wie ben ik om dat te weigeren?

251.jpg

Het ziet er niet goed uit, maar de wil om te winnen is aanwezig en dus gaan wij ervoor.

BW kwam in een 4-1-4-1 formatie het natte veld op en ze waren niet gewild, ons een mogelijke overwinning cadeau te doen.

Het werd geen sprankelende wedstrijd, meer een ‘Arbeitssieg’ en het harde werk van mijn jongens zorgde ervoor, dat wij uiteindelijk als winnaar van het veld stapten.

252.jpg

Spoiler

255.jpg

256.jpg

257.jpg

Over 5 dagen moeten wij weer aan de bak en deze keer thuis tegen Stockport County, een Engelse voetbalclub uit Stockport, in 1883 gesticht onder de naam Heaton Norris Rovers. Toen de stad in 1890 een "County Borough" werd, wat vergelijkbaar is met een stadsdeel waarbij het onafhankelijk opereert van provinciebestuur, veranderde de naam in Stockport County. Sinds 1902 speelt het op Edgeley Park en speelt in de kleuren blauw en wit. De bijnaam Hatters is afgeleid van de hoedenindustrie waar de stad om bekend is, maar doorgaans wordt de club simpelweg "County" genoemd.

Spoiler

253.jpg

Bij lichtbewolkt maar droog weer en voor 10.500 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. County kwam in een 5-3-2 formatie het veld op. MC James Jones, weliswaar nog steeds licht geblesseerd en de weer herstelde Coyle vormden het centrale middenveld.

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen:  wij waren de betere ploeg, maar helaas gaf onze keeper weer niet thuis. Ik kan dan ook een advies aan de directie geven: zorg voor een goede keeper volgend seizoen. Enfin, onze keeper Lainton kreeg 5 simpele ballen op zijn doel en drie gingen binnen, die hij mijns inziens gewoon hadden moeten hebben. En wij?  Nou wij vuurden maar liefst 11 schoten op het vijandige doel af, waarvan keeper Przybek er maar liefst 7 stopte. Zodoende wonnen wij dus met 4 : 3.  Helaas werd Swan uit de wedstrijd geschopt en die zullen wij dus 2 weken moeten missen.

258.jpg

----------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

Logo-Wrexham.jpg

Spoiler

260.jpg

Komende zondag spelen wij uit onze laatste competitiewedstrijd in en tegen Dagenham & Redbridge Football Club, kortweg Dagenham, een Engelse professionele voetbalclub uit Dagenham, Londen.

Spoiler

Victoria Road, tegenwoordig vanwege een sponsorovereenkomst officieel London Borough of Barking & Dagenham Stadium geheten, is een voetbalstadion in Dagenham, een voorstad van Londen. De voetbalclub Dagenham & Redbridge speelt in het stadion zijn thuiswedstrijden. Het stadion heeft ruim 6000 plaatsen, waarvan 2000 zitplaatsen.

259.jpg

Bij heerlijk zonnig voetbalweer arriveerden wij voor 2170 toeschouwers in Dagenham in de ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling.  Ons hele team, behalve Tulloch, speelde ijzersterk en of u het geloofd of niet, wij speelden D&R min of meer gewoon van de mat. Het werd 1 : 4 en daar mag je mee thuiskomen.

261.jpg

Spoiler

262.jpg

263.jpg

De competitie zit erop en wij hebben alle 44 wedstrijden gewonnen. Herhaaldelijk heb ik aangegeven, dat ons elftal of beter gezegd de complete selectie voor deze divisie te sterk is en dat is dus ook gebleken. Mijn opvolger kan met een gerust hart straks in de 4de divisie met deze selectie potten breken.

-----------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

Logo-Wrexham.jpg

Komende zondag spelen wij de Finale van de FA Trophy tegen Chesterfield en ook dit moet te doen zijn. Want de twee voorgaande competitiewedstrijden tegen hun hebben wij ook gewonnen en wel met 4 : 1 en 3 : 2.

264.jpg

Spoiler

265.jpg

En toen was het zover. Voor maar liefst 52.027 toeschouwers en bij motregen arriveerden wij in het voetbalwalhalla van Engeland dus op Wembley. Ik had gekozen voor een 4-2-3-1 opstelling en ja hoor, Tulloch wilde hoe dan ook meedoen. Licht geblesseerd of niet.

267.jpg

268.jpg

269.jpg

----------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

Logo-Wrexham.jpg

Spoiler

270.jpg

271.jpg

272.jpg

273.jpg

Alles geht einmal zu Ende’ en mijn tijd hier zit er op. Wat ik nog moest regelen, heb ik gedaan en ik heb afscheid van alles en iedereen genomen. Mijn koffers zijn gepakt en mijn ticket naar Köln-Bonn heb ik al op zak. 

274.jpg

275.jpg

Oorspronkelijk wilde ik pas aan het seizoenseinde vertrekken, maar alles is geregeld en ik wil gewoon weg. Terug naar huis en aldaar mijn situatie met mijn ouders en vooral mijn neef bespreken. Jimmy weet altijd wel een oplossing en misschien kan ik via hem ergens terecht komen, tenslotte heeft hij in Duitsland een naam en vooral een geweldige reputatie door zowel met Bayer Leverkusen alsook met Borussia Mönchengladbach kampioen te worden en Bayern van de titel af te houden.  

-------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

Toen de taxi in Köln-Bickendorf de Rotdornweg binnenreed, kreeg ik op de een of andere manier een lekker gevoel en wist dat ik weer thuis was. Alle familieleden waren op hun werk, alleen mijn moeder verwelkomde mij. Ze had speciaal voor mij een heel zooitje ‘Reibekuchen’ gebakken. Mijn neef en jullie Nederlanders zijn dol op friet of patat en ik gewoon op Reibekuchen met appelstroop of honing.  Heerlijk man!

Van mijn neef kreeg ik een welkomst-sms met het verzoek, hem zo spoedig mogelijk te bellen. Jimmy had al wat rondgekeken in de 2de en 3de Bundesliga, maar er bleek geen enkele Duitse club in de directe omgeving van Keulen geïnteresseerd te zijn in een manager, die in de Engelse 6de + 5de divisie heeft gewerkt en kampioen is geworden.

Trouwens, wat mijn neef betreft, ook hij heeft zojuist ontslag genomen bij Borussia Mönchengladbach, dus zijn wij nu beiden werkeloos.

En dus zit er niets anders op, dan zelf in actie te komen. Wel heeft Jimmy mij geholpen met het vervaardigen van een perfect en stijlvol CV, waarmee ik voor de dag kan komen en die ongetwijfeld indruk zal maken. Van de Sporthochschule Köln en het secretariaat van de DFB kreeg ik een adressenlijst van alle betaalde voetbalclubs in Nordrhein-Westfalen uit de 3de en 2de divisie en dus ging ik aan de slag. Natuurlijk heb ik in eerste instantie alle clubs benaderd, die van hun manager af waren, of af wilden. Maar het werd geen succes. Niemand was geïnteresseerd, want in Duitsland heb ik geen naam en vooral geen reputatie. En wat doe je in een dergelijke situatie?  Normaal zou ik regelmatig de trainingen van mijn neef bezoeken, op een achteraf veldje een beetje meetrainen om je fit te houden en regelmatig wedstrijden van zijn team gaan kijken. Maar helaas, ook dat kan niet meer, want mijn grote voorbeeld heeft op dit moment geen club meer. Scheiße!

Het is een k*t situatie, totdat plots het balletje ging rollen. Om het verhaal kort te maken, in het zaakwaarnemerwereldje verscheen het verzoek van de DVZ Ivica Grlic van MSV Duisburg, die vroeg of iemand een Nederlandse coach wist, die aanvallend voetbal prefereerde en gewild was om Duisburg naar de 2de Bundesliga terug te brengen?

Ik voelde mij gelijk aangesproken. En ook neef Jimmy hoefde niet lang na te denken en heeft mij onmiddellijk geïntroduceerd. Mijn CV, de in Engeland behaalde kampioenschappen en prijzen, zomede dat ik over de juiste en nodige trainersdiploma’s beschik en het feit dat ik de Duitse taal (en Engels en Nederlands) beheers, maakten indruk en de heer Grlic wil z.s.m. een skype gesprek met mij voeren. Kan het nog mooier? Nee toch.

De rijafstand tussen Duisburg en Keulen is 72km, dus een klein uurtje en in geval van nood kan ik gewoon thuis blijven wonen, mits ze mij in dienst willen nemen. 

Natuurlijk ken ik MSV Duisburg, de arbeidersploeg uit het Ruhrgebied. Maar inmiddels spelen ze in de derde divisie en heb ik hun al jaren uit het oog verloren.

Veel prijzen heeft deze club niet gewonnen, wel heeft een van de momenteel geselecteerde keepers van Oranje, Mark Flekken, ooit bij hun gespeeld voordat hij naar Freiburg vertrok.

Dus al met al een toch wel interessante club en hopelijk niet te hoog gegrepen voor mij? Nou ik ben benieuwd naar het gesprek met de DVZ van Meiderich.

-------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

Natuurlijk zult u zich afvragen, waarom ik gesolliciteerd heb bij een club uit de 3de Duitse Bundesliga? Het antwoord is vrij simpel:  er was geen andere Duitse club in mij geïnteresseerd en deze hebben alleen iets laten horen, omdat ik mijn neef als referentie op heb gegeven en neef Jimmy heeft in Duitsland al een ongekende reputatie opgebouwd. Volgens mij is dat de enige redenen en voor de rest zal ik mij hier eerst moeten bewijzen.

Het Skypegesprek met de DVZ Ivica Grlic verliep conform mijn verwachtingen zeer positief en op de een of andere manier had ik het gevoel, dat ik bij deze club in de smaak viel. Hun visie en doelstellingen waren min of meer eenvoudig:

-          Koop uitsluitend spelers jonger dan 23 jaar

-          Werk binnen het salarisbudget

-          Play-offs bereiken (minimaal)

-          DFB Pokal 2de Ronde bereiken (minimaal)

-          Komend seizoen automatisch promotie 2de Bundesliga

Deze doelstellingen moet je feitelijk met elk team kunnen halen en ik heb voldoende capaciteiten en zelfvertrouwen, om dit aan te kunnen.  Toen de heer Grlic over het contract kwam te spreken, dacht ik in eerste instantie, dat ik het niet goed gehoord had?  Hij had het over een contract van 2 jaar en een maandsalaris van ……  Toen hij het maandsalaris nogmaals noemde, wist ik echt niet wat ik hoorde. Want voor een 3de divisieclub was dat een ongehoord hoog bedrag, hetgeen weer geeft, hoezeer ze in paniek zijn en dat ze hoe dan ook zo snel mogelijk willen promoveren.

€ 31K per maand!  In Duitsland was mijn hoogste jaarsalaris nog geen € 25K en nu kan ik hier €31K per maand verdienen? Oeps, ik wou dat ik nu al kon tekenen.

Vanzelfsprekend was ik overal gelijk mee akkoord en wij maakten de afspraak, dat ik overmorgen op de club zal verschijnen, om het contract te tekenen.  Neef Jimmy had beloofd mij te vergezellen om als een soort ‘zaakwaarnemer’ mij van advies te kunnen dienen.

Welnu, binnen de korts mogelijke tijd was alles geregeld. Ik heb het contract getekend (en Jimmy als getuige/zaakwaarnemer). Op advies van de heer Ingo Wald (clubpresident) heb ik gelijk een kamer geboekt in Hotel am Sportpark. Slechts 900 m verwijderd van het stadion en de club, dus nog op loopafstand, nou zeg maar fietsafstand.   Nu heb ik eerst nog een week vakantie en dan begint mijn werk hier.

-----------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

2.jpg

3.jpg

Ik lees net, dat deze club vorig seizoen als 16de is geëindigd en op het nippertje degradatie naar de amateurs heeft kunnen voorkomen. Nu ben ik toch echt benieuwd, wat hun verwachtingen van dit seizoen zullen zijn?

4.jpg

Voor dit seizoen eisen ze alleen een aanvulling op het spelersbestand met jongens onder 23 jaar en ze willen dat ik binnen het salarisbudget blijf. Voorts moeten wij de play-offs halen (minimum) en de 2de Ronde van de Beker (ook minimum). Dit moet haalbaar zijn, ware het niet, dat ze gezien het voorgaande resultaat (16de) een matig elftal schijnen te hebben. Ik zal de selectie goed door moeten lichten en waarschijnlijk in moeten grijpen, want volgend seizoen eisen ze promotie. Of dat zal lukken is nog maar de vraag.

6.jpg

Nadat ik kennis had gemaakt met de complete directie, staf en alle medewerkers werd het tijd om mij aan de spelers te presenteren.

Selectie 1ste team

7.jpg

Selectie 2de team

8.jpg

Samengevat voor het 1ste elftal heb ik momenteel 23 spelers en wel in de leeftijdscategorie:

19 t/m 22 jr:  8x

24 t/m 29 jr:  9x

30 t/m 34 jr:  6x

En voor het 2de elftal hebben wij maar 13 spelers. Hoe dan ook zal ik de transfermarkt op moeten. Maar alvorens ik dat doe, zal ik eerst de spelers moeten analyseren.

Spoiler

10.jpg

Wij hebben nog maar 3 oefenwedstrijden en over 11 dagen begint al de competitie. Voor de 23ste moet  ik de selectie op pijl en compleet moeten hebben en over de juiste tactieken beschikken. Dus het wordt aanpoten.

9.jpg

Vervolg: voorbereiding

--------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Uitgaande van mijn spelersmateriaal, want ik heb 2 doelmannen, 7 centrumverdedigers, 3 backs, 4 MC, 1 AMC, 4 vleugelspitsen en 2 centrumspitsen, kan ik het best met een simpele 4-2-3-1 opstelling beginnen. Met deze tactiek hebben de spelers hier gespeeld en om te beginnen lijkt mij dat het beste. Alleen met 23 spelers kom ik het seizoen niet door en dus probeer ik wat transfervrije proefspelers binnen te hengelen.

Toen in de regio bekend werd, dat ik proefspelers zocht, hebben zich onmiddellijk 14 spelers aangeboden. 5 van deze jongens zijn mogelijk voor ons bruikbaar, maar of ze haalbaar zijn is nog de vraag. In elk geval zal ik er nu 4 als wissels in de eerste match toevoegen.

Bij prachtig voetbalweer werd het helaas geen geweldige match. Natuurlijk waren wij beter dan ons tweede team, maar de zeer zwak fluitende scheids zorgde ervoor, dat het een k*twedstrijd werd. Hij voelde de match totaal niet aan en bleef maar gele kaarten trekken.

11.jpg

Spoiler

12.jpg

13.jpg

14.jpg

Onze tweede oefenpot is over 4 dagen en wel tegen AFC Bournemouth, een Engelse club uit de Championship, 2de divisie. Dat zal geen makkie worden, maar wel een goede test voor de jongens.

Bij stralend voetbalweer en voor 5018 toeschouwers wilden wij de Engelsen met een 4-2-3-1 tactiek opvangen en afbluffen. Nou, vergeet het maar. Bournemouth kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het droge veld op en als ik eerlijk ben, wij hadden er weinig tegenover te stellen. Ze waren gewoon een klasse beter, speelden ijzersterk en waren zowel technisch als fysiek de betere. Slechts 1 speler had zijn dag niet en bij ons maar liefst 5 spelers, die geen poot aan de grond kregen.

Bovendien, het verschil was zo 'n kleine € 60 miljoen (dat is de transferwaarde van drie van hun spelers op het veld) en als ik dan naar onze waarde kijk, dan heb ik het over € 3,5K tot maximaal 210K.

15.jpg

16.jpg

Was ik teleurgesteld? Ja en of!  Op zijn minst had ik veel meer inzet van mijn spelers verwacht. Maar goed, wij hebben nog een oefenpotje tegen een laagvlieger en wel TV Jahn Hiesfeld. Waarschijnlijk een amateurclubje uit de regio om ons zelfvertrouwen weer op te vijzelen en wat doelpuntjes te maken.

Spoiler

17.jpg

Over 3 dagen spelen wij dus onze laatste oefenpot in en tegen TV Jahn Hiesfeld. De Turnverein Jahn Hiesfeld e.V. is een Duitse sportclub in Dinslaken. Naast verenigingsvoetbal, handbal, hockey, tennis, atletiek, zwemmen, volleybal en taekwondo worden ook diverse recreatieve sport- en gymnastiekcursussen aangeboden.  Nou ja, nou weet ik dat ook weer.

In bestbezetting en voor een kleine 4552 toeschouwers arriveerden wij in de puur aanvallende 4-1-3-2 opstelling met het doel: veel scoren, winnen en weer vertrekken.

18.jpg

19.jpg

Spoiler

20.jpg

21.jpg

De 3 oefenpotjes zitten erop en ben ik wat wijzer geworden? Nee, feitelijk niet. Wel begrijp ik nu, waarom ze verleden seizoen nog net degradatie ontlopen zijn. Aangezien wij over 3 dagen al onze eerste competitiewedstrijd spelen, zal ik dus puur wedstrijdgericht moeten trainen. Een transferbudget hebben wij niet, dus alleen goedkope transfervrije spelers zijn mogelijk en misschien een huurspeler. Meer is niet mogelijk.

------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

24.jpg

29.jpg

Jammer, ik had hem graag in ons team gezien. Blijkbaar zien velen ons als zwakke of slechte ploeg en feit is natuurlijk, dat wij het verleden seizoen bijzonder slecht hebben gedaan. Dus zal ik ook moeten proberen, ons imago weer wat op te poetsen.

30.jpg

Mijn persoonlijk doel is gewoon minimaal promotie en maximaal het kampioenschap. Of het mogelijk is, zal nog moeten blijken, want hoe dan ook wil ik altijd winnen en heb een bloedhekel aan verliezen.

25.jpg

De 3. Liga ofwel Dritte Liga is de op twee na hoogste afdeling van het Duitse profvoetbal. Deze divisie bestaat sinds de aanvang van het seizoen 2008/09. In de nieuwe competitieopzet mogen maximaal vier reserveteams van profclubs meespelen, die geen promotierecht hebben. Het oude derde niveau was de Regionalliga, waarin geen beperkingen golden ten aanzien van het aantal reserveteams, behalve het feit dat ze niet mochten promoveren naar de 2. Bundesliga. In de 3. Liga spelen 20 teams.

Spoiler

26.jpg

Als ik eerlijk ben, ik weet helemaal niets van onze komende tegenstanders. Het standaard-managergelul ‘van eigen kracht uitgaan’ slaat natuurlijk nergens op en klopt ook totaal niet. In Engeland heb ik in twee divisies successen behaald, niet door ‘van eigen kracht uit te gaan’, maar door je tegenstanders van te voren te analyseren. Je moet weten wat de zwakke punten zijn en daar moet jij je op focussen. Mijn successen waren gebaseerd op het feit, dat ik veel tijd in de analyse van de tegenstanders heb gestopt en altijd wedstrijdgericht heb getraind. En zo zal ik het hier en nu ook

doen.   

23.jpg

Over 3 dagen spelen wij uit in en tegen VfL Osnabrück, een Duitse voetbalclub uit Osnabrück in de deelstaat Nedersaksen. VfL Osnabrück komt uit in de 3. Bundesliga. De club werd in 1899 opgericht als FC Osnabrück en na enkele fusies ontstond in 1924 het huidige VfL Osnabrück.

Spoiler

Het Stadion an der Bremer Brücke (van 2004 tot 2016 Osnatel-Arena) is een voetbalstadion in de Duitse stad Osnabrück. In het stadion speelt de voetbalafdeling van VfL Osnabrück haar wedstrijden. Het stadion werd gebouwd in 1931 vlak bij de Bremer Brücke. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd het bijna volledig verwoest, maar het werd in 1946 weer opgebouwd. In 1968 werd vanwege de promotie naar de Bundesliga een provisorische tribune gebouwd, en in 2008 werd een nieuwe noordtribune gebouwd. In de noordoosthoek van het stadion mist een stuk, omdat de eigenaar van de grond weigert die te verkopen.

22.jpg

28.jpg

27.jpg

Bij prachtig zonnig weer en voor maar liefst 16.000 toeschouwers arriveerden wij in Osnabrück in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. De VFL kwam eveneens in een 4-2-3-1 formatie het veld op en scheids is ene Patrick Glaser. Volgens mijn assistent Branimir Bajic (een 41 jarige Bosniër die 21 interlands heeft gespeeld) hebben wij vandaag met een pure thuisfluiter te maken. Trouwens, ik mag ‘Bran’ zeggen.

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen. Het werd een ware k*t wedstrijd en daar zorgde inderdaad de scheids voor. Hij bleek een thuisfluiter bij uitstek te zijn en binnen 34 minuten hadden wij al 4 totaal onnodige gele kaarten op zak. Elk fysiek contact onzerzijds zag hij als een zware overtreding en de echte overtredingen van de VFL bedekte hij met de mantel der liefde en of een ‘toespraak’.

Pas in de 45ste en laatste minuut in de eerste helft, lukte het MC Knoll uit een vrije trap de bal precies op het hoofd van de opgerukte verdediger Velkov te plaatsen den die kopte de bal perfect binnen.   0 : 1 en dat was de ruststand.

AMR Ajani + VL Bretschneider + VR Feltscher kregen geen poot aan de grond. Uit voorzorg haalde ik in de 73ste minuut Knoll van het veld, die de ene na de andere aanslag te verwerken had gekregen, en bracht Bakalorz. 6 minuten later mochten ook Feltscher + Velkov + Bretschneider en Pusch gaan douchen en kwamen Steurer, Volkmer, Sauer en Stierlin. Ondanks nog twee totaal overbodige gele kaarten en alle pogingen van de scheids om de match alsnog in het voordeel van de VFL te beïnvloeden, bleef het 0 : 1 en stapten wij als winnaar van het veld.

Spoiler

31.jpg

32.jpg

---------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

59.jpg

35.jpg

36.jpg

37.jpg

Helaas loopt het nog niet zoals ik het graag zou willen zien, maar daar is wel een verklaring voor. Feit is namelijk, dat mijn voorganger begin juli 13 spelers heeft laten vertrekken en 14 nieuwe spelers heeft binnengehaald. Allen gratis uiteraard. Dus van echt samenspel kan nog geen reden zijn. 

En ook ik heb een transfervrije speler vastgelegd, weliswaar nog een lichtgewicht, een 21jarig spits Batikan Yilmaz.  Voorts heb ik nog getracht een 19 jarige VL (Maximilian Meyer) + een 20jarige AMC (Fabian Straudi) en een 24jarige kopsterke spits (Ousman Manneh) binnen te halen, die nog moeten beslissen, of ze wel of niet willen komen.

Als het ons lukt, om in de eerste competitiehelft ons imago op te poetsen, dan hoop ik dat wij in de tweede seizoenshelft wel goede spelers kunnen huren of binnenhalen.  Hoe dan ook, de plek op de ranglijst is min of meer bepalend, wat voor soort spelers je aan kunt trekken.

Spoiler

Transfers

33.jpg

34.jpg

Komende vrijdag spelen wij thuis tegen TSV Havelse, een sportvereniging uit Garbsen in de Duitse deelstaat Nedersaksen (regio Hannover).

Spoiler

De vereniging is vooral bekend als voetbalclub, en werd opgericht in 1912. De promotie naar de 2. Bundesliga in 1990 bleek een te grote horde voor de club. Binnen enkele weken moest het stadion uitgebreid worden. Het aantrekken van betere spelers kon Havelse zich financieel niet veroorloven en de meeste spelers bleven dan ook gewoon hun hoofdberoep uitoefenen.

Daar kwam nog eens bij dat er binnen de club onrust ontstond omdat Hannover 96 zich wekenlang inspande om succestrainer Volker Finke van Havelse los te weken. Weliswaar konden de eerste drie thuiswedstrijden gewonnen worden maar mede als gevolg van een zware blessure van spelmaker Lars-Peter Beike verzeilde de club al snel in de staart van de ranglijst. Aan het einde van het seizoen 1990/91 was de 17e en voorlaatste plaats hun deel en degradeerde de club weer naar de Oberliga (III). In 2010 promoveerde de club naar de Regionalliga Nord. De club eindigde op een degradatieplaats maar door uitbreiding van 18 naar 19 clubs mocht men toch in de Regionalliga blijven, waarin de club tot 2021 uitkwam. In het, vanwege de coronapandemie, afgebroken seizoen 2020/21 eindigde de club als 2e achter Werder Bremen II in de Regionalliga Nord en verdiende daarmee een promotie play-off tegen het Beierse 1. FC Schweinfurt 05. Na de 1-0 uitzege won de club ook thuis met 1-0 en promoveerde daardoor voor het eerst in haar bestaan naar de 3. Liga.

58.jpg

38.jpg

Bij zonnig weer en voor 14.440 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Havelse kwam in een 4-4-1-1 formatie het droge veld op en scheids is helaas Patrick Ittrich, die in de ogen van mijn assistent volledig ongeschikt is voor een dergelijke wedstrijd.

Zoals zo vaak begonnen wij heel sterk, ofschoon onze linker flank door de tegenstander compleet uitgeschakeld werd. Zowel Stoppelenkamp alsook Bretschneider kregen geen poot aan de grond, desondanks stonden wij bij rust met 1 : 0 voor.

De scheids voelde de wedstrijd totaal niet aan en bleef maar fluiten. In de 69ste minuut haalde ik uit voorzorg Bakir naar de kant en bracht Ajani. 6 minuten later mochten ook Velkow + Bretschneider + Frei en Bouhaddouz gaan douchen. Voor hun kwamen Volkmer, Bakalorz, Stierlin en Ademi, die allen een zeer goede invalbeurt maakten. Praktisch in de 94ste en laatste minuut maakte Pusch het 2 : 0 en was de match definitief gespeeld.

Spoiler

39.jpg

40.jpg

------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

42.jpg

De eerste twee wedstrijden zijn redelijk verlopen en ik zal mijn best doen, om na seizoenseinde ook bovenaan te staan. Alhoewel ik eerlijk gezegd het niet geloof.

43.jpg

Komende vrijdag spelen wij thuis in de 1ste Ronde van de DFB Pokal tegen Fortuna Düsseldorf, een Duitse betaalde voetbalclub uit Düsseldorf. De club is opgericht in 1895 en speelt nu in de Bundesliga.

Spoiler

41.jpg

44.jpg

Mag ik het zeggen?  Ja, ik mag het zeggen: Scheiße. Net voor waarschijnlijk de belangrijkste wedstrijd dit seizoen raakt onze MR/AMR Bakir geblesseerd. Dus zal rechter vleugelverdediger Ajani een lijn op moeten schuiven en speelt Feltscher rechtsback.

45.jpg

Sorry, maar wat is dit voor een gezeik: Straßenbahn derby? Wat heeft dit met voetbal te maken? Voor zover ik weet, werd deze term alleen in het ijshockey gebruikt en wel als Krefeld tegen Düsseldorf moest spelen of andersom.

Natuurlijk zijn wij de underdog en uiteraard straks ook de verliezende ploeg, maar bij de tegenstanderanalyse zag ik, dat Fortuna een nieuwe manager heeft en wel ene Daniel Thioune. Deze gast heeft alleen maar bij 2de Bundesliga clubs gewerkt en voor zover Wikipedia weer geeft, nooit een succes gehaald. Onbegrijpelijk, dat hij nu manager van een Bundesligaclub is, want volgens mij is hij veel te licht.

Enfin, desondanks had ik voor een ietwat behoudende tactiek gekozen en wel 4-1-3-1-1. Fortuna kwam in een belachelijke (sorry dat ik het zeg, maar die gast heeft teveel naar RB Salzburg en Roger Schmidt gekeken) 4-1-2-2-1 formatie, zonder vleugelspitsen en alles door het midden.

Maar hoe dan ook, er waren maar liefst 31.55 toeschouwers, die mijn jongens extra motiveerden. Waarom men voor deze wedstrijd juist Tobias Stieler heeft genomineerd, mag Joost weten, want deze gast is gewoon verschrikkelijk en altijd partijdig.

Het werd een nogal moeilijke wedstrijd en ondanks de tegenwerking van de inderdaad zeer partijdige scheids, die ons maar liefst 6 gele kaarten gaf en de wedstrijd gewoon om zeep floot, was het publiek met onze prestatie uitermate tevreden. Wij speelden ijzersterk, dat wil zeggen, 9 spelers haalden hun niveau, alleen Pusch en Stoppelenkamp kregen geen poot aan de grond.

Het slap en ongeconcentreerd spelende Fortuna had ons niet alleen onderschat, maar ze speelden ook nog met ‘poep in de broek’ waardoor er geen klassenverschil zichtbaar was. In de 41ste minuut zorgde spits Bouhaddouz voor de winnende treffer en zitten wij tot verbazing aller in de tweede ronde.

Spoiler

46.jpg

47.jpg

--------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

49.jpg

50.jpg

51.jpg

53.jpg

Holstein Kiel staat momenteel 9de in de tweede Bundesliga.

Ok, om eerlijk te zijn, het is toch te zot voor woorden dat wij als 3de divisieclub van een middenmotor van de 1ste Bundesliga überhaupt kunnen winnen? Dat hele Düsseldorf dient zich kapot te schamen!

Komende zaterdag spelen wij uit in en tegen 1. FC Saarbrücken, een Duitse voetbalclub uit de stad Saarbrücken.

Spoiler

Het Ludwigsparkstadion is een stadion in de Duitse stad Saarbrücken. Het werd geopend op 2 augustus 1953 en het is het grootste stadion van de deelstaat Saarland. Het wordt voornamelijk gebruikt als thuisstadion van de voetbalclub 1. FC Saarbrücken en de Americanfootballclub Saarland Hurricanes. Het stadion heeft 35.303 plaatsen, waarvan 8303 zitplaatsen.

48.jpg

52.jpg

Bij zeer zonnig en droog weer en voor 4.298 toeschouwers arriveerden wij in Saarbrücken in de ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling. Saarbrücken kwam in een simpele 4-4-2 formatie het droge veld op en scheids is de in mijn ogen zeer arrogante Martin Thomsen. Een thuisfluiter bij uitstek.

Of u het geloofd of niet, maar deze match was al in 4 minuten beslist, want toen zette AMC Pusch met een eenvoudige steekpass spits Bouhaddouz alleen voor de keeper en het openingsdoelpunt was een feit. 0 : 1 en dat was het dan  ook.

Ofschoon wij de veel betere ploeg waren en de scheids ons continu terug meende te moeten fluiten, had Saarbrücken het aan hun keeper Batz te danken, dat ze slechts een doelpuntje tegen kregen.

Met uitzondering van VL Bretschneider speelde ons team ijzersterk en diep in de tweede helft voerde ik nog 4 wissels door, om enkele jongens nog wat spelminuten te gunnen. Vandaar dat ik in de 77ste minuut de zeer zwakke Bretschneider en uit voorzorg Frey naar de kant haalde. Voor hun kwamen Sauer en Bakalorz. In de 82ste minuut mocht Ajani aan de thee en kwam Ndualu. 6 minuten later haalde ik ook nog Velkov eraf en bracht Stierlin.  Het bleef 0 : 1 en hoe dan ook was ik tevreden.

Spoiler

54.jpg

55.jpg

----------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

57.jpg

58.jpg

volgende week zaterdag worden wij verwacht in het Ossiland en wel in Magdeburg. Wij spelen dan tegen de plaatselijke FC en de huidige lijstaanvoerder.

Spoiler

1. FC Magdeburg is een Duitse voetbalclub uit de stad Maagdenburg, de hoofdstad van de deelstaat Saksen-Anhalt. In 1965 werd de club opgericht als voortzetting van SC Aufbau Magdeburg. De clubkleuren zijn blauw-wit.

In de DDR werd Magdeburg driemaal kampioen in de jaren zeventig en wist het zevenmaal de beker te winnen. Het absolute hoogtepunt was de winst van de Europacup II in 1974 tegen AC Milan, gespeeld in De Kuip. Onder anderen Jürgen Sparwasser speelde in die jaren voor de club. 1. FC Magdeburg is het enige team uit de voormalige DDR dat een Europacup gewonnen heeft.

Na de Duitse hereniging zakte 1. FC Magdeburg ver terug, de laatste jaren ging het iets beter, in 2006/07 keerde de club terug naar de Regionalliga en werd daar derde waardoor promotie net gemist werd. In 2007/08 werd een plaats in de top 10 geambieerd omdat vanaf 2008/09 de 2. Bundesliga werd ingevoerd waarvoor enkel de top 10 zich plaatste. De club speelde het hele seizoen bijna onder die tiende plaats, maar maakte tot op de laatste speeldag nog kans om zich te plaatsen en deed dat niet waardoor de club ook volgend jaar in de Regionalliga zal spelen, al zal dit dan de vierde klasse zijn in plaats van de derde.

De MDCC-Arena is een voetbalstadion in de Duitse stad Maagdenburg. Het werd in 2006 geopend. Bespeler van het stadion is 1. FC Magdeburg dat nu uitkomt in de 3. Liga.

56.jpg

59.jpg

Bij heerlijk zonnig voetbalweer arriveerden wij in Magdeburg of te wel zoals wij thuis zeggen: in Ossiland. Ofschoon ik een Duitser ben, was ik nog nooit in Ossiland, hetgeen vroeger de DDR heette.  Onze tegenstander is de lijstaanvoerder en die zal echt niet met 2 bussen voor de 16 spelen, dus heb ik ook gekozen voor een aanvallende tactiek en wel 4-2-3-1. Magdeburg of te wel de Elbstädter kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is ene Florian Exner.  

Welnu, ik heb al veel slechte scheidsen meegemaakt, maar deze man sloeg alles. Hij kon ‘er geen kloten van, hij voelde de match totaal niet aan en deed maar wat. Continu onderbreken, affluiten en kaarten trekken. Echte overtredingen zag hij niet en zodra een van de spelers zijn mond opentrok, stond hij al met een kaart klaar. Een walgelijke vent, die de match totaal kapot floot.

In de 15de minuut was het Stoppelenkamp, die met een gewaagde steekpass spits Bouhaddouz aanspeelde, die alleen aan de bal kwam omdat Bittroff er overheen maaide.  Onze spits schoot de bal in het doel en ietwat fortuinlijk kwamen wij met 0 : 1 voor.  En toen pakten de schoppers uit Magdeburg het botte bijl uit en begonnen ze ons echt pijn te doen. De flankspelers, zowel links (Stoppelenkamp + Bretschneider) en rechts (Bakir + Feltscher) werden als het ware geëlimineerd en durfden amper nog aan de bal te komen.

Bij rust stond het nog steeds 0 : 1 en Bakalorz, Kwadko, Velkov en vooral keeper Coppens hielden ons op de been. In de 67ste minuut werd Bretschneider uit de wedstrijd geschopt en vervangen door Sauer. 5 minuten later haalde ik Bakir van het veld en bracht Ajani. Niet alleen dat de scheids er totaal niets van bakte, de speler van Magdeburg zich misdroegen, maar ook het publiek begon steeds vervelender te worden. De sfeer werd steeds grimmiger. In de 78ste minuut haalde ik Feltscher en uit voorzorg Bouhaddouz naar de kant en bracht Sterlin en Ademi.

En ja hoor, blijkbaar was de scheids niet akkoord dat wij deze onsportieve match zouden winnen en greep in. In de 79ste minuut sprong hij ineens heel theatraal voor Stoppelenkamp, floot en trok de gele kaart. Waarvoor werd niet duidelijk, wel dat het de 2de gele kaart was voor Stoppelenkamp en dus…..

rode-Kaart-2.jpg

Onder het gejuich van dik 20.000 brulapen, moest Stoppelenkamp de wedstrijd verlaten en mochten wij hem met 10 man uitspelen. Ondanks de hulp van de scheids en het verschrikkelijk schreeuwende publiek lukte het Magdeburg niet, ons in de problemen te brengen. Het bleef 0 : 1 en wij de verdiende winnaar. Wel met 4 gele en 1 rode kaart op zak.

Spoiler

60.jpg

61.jpg

------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

63.jpg

64.jpg

65.jpg

Over 4 dagen spelen wij thuis tegen SV Wehen Wiesbaden, een Duitse voetbalvereniging uit de plaats Taunusstein-Wehen, deelstaat Hessen. Deze plaats ligt in de buurt van de stad Wiesbaden.

Spoiler

De club speelt sinds 2007 thuiswedstrijden in de stad Wiesbaden en is daarmee de eerste club van de stad, voor traditieclub SV Wiesbaden 1899.

62.jpg

66.jpg

Bij winderig maar zeer zonnig weer en voor 15.424 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. De opstelling vooraf was een puzzel, want wij missen Stoppelkamp (schorsing), Bakir + Frey + Bretschneider (blessures) en Ekene + Volkmer (nog niet hersteld). En 3 spelers missen wedstrijdritme, maar moeten gewoon spelen.

67.jpg

SV Wehen kwam in een 4-1-4-1 defensieve formatie het droge veld op en scheids is helaas Alexander Sather, die ons op de een of andere manier altijd schijnt te naaien, volgens mijn assistent wel gemerkt, want ik ken die vent totaal niet.

Nou mijn assistent heeft niets teveel gezegd, want deze scheids is voor ons inderdaad gewoon verschrikkelijk. Niet alleen elk fysiek contact floot hij in ons nadeel af, maar ook simpel oogcontact. Weliswaar waren wij technisch de betere ploeg, maar wij kwamen door zijn toedoen gewoon niet in ons spel. Bovendien werden Pusch, Ndualu, Bakalorz en jonkie Meyer bont en blauw getackeld, zonder dat de scheids ingreep.

Pas in de 41ste minuut lukte het middenvelder Knoll vanuit een corner de bal op het hoofd van Kwadwo te plaatsen, die hem feilloos binnen kopte. 1 : 0 en het lang verwachte openingsdoelpunt was een feit. Maar daar bleef het ook bij, want na onze voorsprong pakte Wehen blijkbaar met toestemming van de scheids het botte bijl uit en wij hadden het alleen aan Knoll, Kwadwo, Velkov en keeper Coppens te danken, dat wij overeind bleven.  

In de 75ste minuut greep ik in en haalde uit voorzorg Feltscher, Velkov, Bakalorz, Yilmaz en spits Bouhaddouz van het veld. Voor hun kwamen Sauer, Gembalies, Stierlin, Ajani en Ademi. De overtredingen van Wehen werden door de scheids met de mantel der liefde bedekt en wij kregen gewoon 3 gele kaarten, die nergens op sloegen. Toen de scheids affloot reageerde ons publiek met een enorme scheldpartij en de fluitist verdween razendsnel in de catacomben.

Spoiler

68.jpg

69.jpg

----------

Edited by germandutch