Jump to content

[FM22] The Journeyman - The travels of Hannes H.

germandutch
 Share

Recommended Posts

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

90.jpg

91.jpg

92.jpg

93.jpg

94.jpg

Over een kleine week spelen wij onze tweede competitiewedstrijd en wel uit tegen Gloucester City Association Football Club, een Engelse semiprofessionele voetbalclub uit Gloucester.

Spoiler

In 2009 werd de club kampioen van de Southern Football League Premier Division en sindsdien komt de ploeg onafgebroken uit op het zesde niveau van het Engelse voetbal.

Door de jaren heen heeft de club op veel terreinen gespeeld in Gloucester, de omliggende regio Gloucestershire en in Evesham, Worcestershire. Dit komt doordat haar eigen Meadow Park in de zomer van 2007 werd getroffen door zware overstromingen (het water stond bijna tot aan de lat).

In mei 2019, na jaren van aanpassingen en onderhandelen, heeft de gemeente de plannen van de club om een nieuw onderkomen met 3.000 plaatsen te bouwen goedgekeurd. Op 6 januari 2020 begon dan eindelijk de bouw van het nieuwe stadion. De club keerde halverwege het seizoen 2020/21, na 13 jaar tijd, terug naar Meadow Park.

89.jpg

95.jpg

Bij stormachtig weer en geteisterd door regenbuien voor 1769 toeschouwers arriveerden wij in Gloucester in de 4-1-3-1-1 opstelling.  Tijdens de trainingsdagen voor deze wedstrijddag heb ik alle adviezen van de heer Rangnick, Bennie Vos en van neef Jimmy netjes in een soort wedstrijdboekje neergeschreven, honderd keer doorgelezen en nauwkeurig uitgewerkt. Onze huidige tegenstander heb ik volledig doorgelicht en geanalyseerd. Als mijn jongens zo spelen als ik het voor ogen heb, dan kan niets misgaan. Gloucester of te wel The Tigers kwamen in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids was ene Simeon Lucas. 

Soms kun je de tegenstander analyseren tot je een ons weegt en dan pakt het toch ietwat anders uit dan je zult willen. Welnu, 45 minuten renden wij tegen het defensieve bolwerk van de Tigers op, zonder er doorheen te komen. Pas in de 46ste en laatste minuut van de eerste helft lukte het VVR McLoughlin met een perfecte voorzet AMC Donaldson in stelling te brengen en die had geen enkele moeite de bal in het doel te tikken. 0 : 1 en dat was gelijk de ruststand. 

In de tweede helft gebeurde weer hetzelfde. De Tigers beten zich vast in onze aanvalspogingen, wij kwamen er niet meer doorheen en de scheids greep niet doeltreffend in. Hij floot soms wel, maar strafte geen van de 16 overtredingen van hun af. Ze kregen geen enkele kaart ofschoon ze meer dan een handvol hadden verdiend en moesten hebben. Wel heeft onze jongste speler in de 22ste minuut geel gehad en dat sloeg nergens op.

In de 78ste minuut wisselde ik Newton en jonkie McLoughlin, om Brown en Haase nog wat minuten te gunnen. En in de 89ste minuut haalde ik Fielding eraf, om tijd te rekken en stuurde Hopper het veld in.  Het bleef 0 : 1 en onze tweede overwinning is een feit.

Spoiler

96.jpg

97.jpg

-----------

@Copywriter @Kyrill @Whitewolf345

Alvast bedankt voor jullie reactie

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

99.jpg

100.jpg

Wij hebben twee competitiewedstrijden gespeeld en gewonnen, maar niet met sprankelend voetbal. En als ik eerlijk ben, plots vind ik de punten belangrijker dan ‘mooi voetbal’.  Vroeger, als jeugdspeler, kreeg ik met elke trainer woorden en ruzies, als wij shit speelden en ik van mening was, dat wij beter konden. Nu ik op het resultaat van de wedstrijden wordt afgerekend, is mooi voetbal niet meer belangrijk en wil ik hoe dan ook winnen. Bovendien ben ik niet naar Brexitland gekomen, om fan van een club te worden, maar puur en alleen om ervaring in het managementvak op te doen en trainersdiploma’s te halen. Want ooit wil ik ook bij een profclub de lijnen uitzetten en het liefst in de Bundesliga.

Komende zaterdag spelen wij weer thuis en nu tegen Brackley Town Football Club, een voetbalclub uit de Engelse plaats Brackley. De club werd opgericht in 1890 en komt uit in de National League North. Hoogtepunt uit de clubgeschiedenis is het winnen van de FA Trophy in 2018.

Spoiler

98.jpg

101.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 2717 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-3-1-1 opstelling met de weer herstelde Heaney en Duckworth in de gelederen. Brackley kwam in een 5-3-2 formatie op en scheids was ene Martin Woods.

Toen ik o.a. de scheids begroette, mompelde hij iets. Ik verstond zoiets als ‘fiets’ of ‘Frits’.  Joost mag het weten.

Na 13 minuten en 2 behoorlijke overtredingen van onze tegenstander, waarvoor de scheids niet had gefloten, kreeg VC Newton ineens een gele kaart omdat hij protesteerde. Ik wist niet wat ik zag?

Toen Duckworth in de 16de minuut de bal uit een corner perfect op het hoofd van Donaldson plaatste en laatstgenoemde de bal in het doel kopte, was ik dat rare momentje met de scheids al vergeten. 1 : 0 en dat was een goed begin. De scheids bracht zich steeds nadrukkelijker in beeld en begon steeds meer aanvalspogingen van ons af te fluiten, zonder dat er überhaupt sprake was van een overtreding van onze kant. Bovendien gaf hij onmiddellijk al mijn spelers die protesteerden een gele kaart. In de 44ste minuut hadden wij dan ook al 5 gele kaarten in ons bezit. Het publiek begon te morren, want de scheids leek zijn eigen regels te hanteren en hij gedroeg zich ten opzichte van mijn spelers steeds arroganter. Ik wilde net iets onbeleefds naar de scheids schreeuwen, toen Dyson uit een corner met een prachtige boogbal de bal voorzette en VC Brown onbedreigd de bal binnen kopte. 2 : 0 en ik kalmeerde weer.  Ons publiek echter niet en ze begonnen de scheids uit te schelden.

In de rust stonden wij dus 2 : 0 voor, maar hadden ook al 4 gele kaarten en dat sloeg nergens op.

Wij waren net 6 minuten bezig in de tweede helft, toen Haeney, wederom uit een corner, de bal laag voorzette en spits Willoughby hem vol op zijn wreef nam en in het doel schoot. 3 : 0 en een mooier begin van de tweede helft kun je niet wensen.  Ik dacht dat wij de tegenstander nu compleet van het veld zouden vegen, maar de scheids greep steeds weer in, zodra wij de box naderden.

Als je 3 : 0 voorstaat en min of meer zeker bent te winnen, dan kun je wisselen. In de 76ste minuut haalde ik dan ook Fielding en Willoughby van het veld en bracht Wright en Beck.  In de 78ste minuut, uit een duidelijke buitenspelpositie, lukte het ene Rolt met een lobje onze keeper te verschalken. Keeper Jameson deed niets en wachtte op het fluitje van de scheids. Die floot wel, maar voor een doelpunt. Er was geen VAR en de scheids keurde het doelpunt goed. Newton protesteerde en kreeg onmiddellijk weer een gele kaart. Dat was echter zijn tweede geel en dus…………

Rood.jpg

AM Micky kon mij nog net vastpakken, want anders was ik het veld opgestormd. Ik was woest! En hoe. Newton verliet hoofdschuddend het veld en ik haalde Donaldson eraf en bracht Whitfield. Nog geen minuut later was het ineens weer raakt. Ene Lomas, Joost mocht weten hoe hij in balbezit kwam, schoot de bal in ons doel. Uiteraard keurde de scheids ook dit doelpunt goed. 3 : 2 en ik begon te balen. En ja hoor, weer 5 minuten later, werd Wright brutaal neergelegd en ene Armson, die hem met een overtreding de bal afhandig had gemaakt, kon de bal in ons doel schieten.

Natuurlijk keurde de scheids ook dit doelpunt goed. 3 : 3 en de onterechte gelijkmaker was een feit.

De 4de man speelde op doofstom en reageerde niet op mijn protesten. Ineens begon het publiek te juichen, want invaller Beck had een voorzet van AML Heaney in het doel van Brackley getikt. 4 : 3 en de scheids moest het doelpunt goedkeuren.  Toen hij affloot wilde ik naar hem toelopen, maar mijn staf kon mij tegenhouden. Ik wil niet overdrijven, maar ik voelde mij gigantisch genaaid. Ik ben nog niet lang in Engeland, maar op dit niveau mag blijkbaar iedereen hier fluiten. Verschrikkelijk zeg.

Spoiler

102.jpg

103.jpg

---------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

104.jpg

105.jpg

106.jpg

Dit is het absolute toppunt. Door een incapabele scheids, een verschrikkelijke mierenneuker, die wel of niet iets had gedronken of gebruikt, kregen wij 6 gele kaarten en 1 rode. 1 van onze spelers is ten onrechte geschorst en wij kregen een boete. En dat allemaal door een scheids, die mij bij de begroeting ook nog racistisch bejegende. Het spreekt vanzelf, dat ik via mails protest heb ingelegd bij de scheidsrechterscommissie, de bond en mijn verhaal aan de plaatselijke krant heb medegedeeld. Want deze scheids noemde mij ‘Fritz’ en dat is een Engels scheldwoord voor een Duitse soldaat uit WOII. Ik ben hierheen gekomen om het voetbal-managervak te leren en niet om mij door een debiel te laten beledigen. Je kunt je afvragen, of er hier nog mensen zijn, die Rangnick, Tuchel en Klopp ook Fritz of Jerry noemen?

Over twee dagen (ja dat leest u goed: 2 dagen) spelen wij uit tegen Spennymoor Town FC, een voetbalclub uit het Engelse Spennymoor, die in 2005 is opgericht. De club speelt anno 2019 in de National League North.

Spoiler

Spennymoor is een civil parish in het bestuurlijke gebied Sedgefield, in het Engelse graafschap Durham. De plaats telt bijna 20.000 inwoners.

107.jpg

108.jpg

Bij mooi zonnig voetbalweer en voor 1811 toeschouwers arriveerden wij in Spennymoor in de 4-2-3-1 opstelling en in bestbezetting (behalve de geschorste Newton, voor hem speelt Wright).  Spennymoor kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het droge veld op en scheids was ene Joseph Johnson, wel of niet familie van Boris Johnson, de premier die stiekem niet aan de coronamaatregelen wil voldoen en aan geheime feestjes meedoet.

Wij hadden een klein halfuur nodig, totdat ons team begon te draaien. In de 29ste minuut, uit een corner met voorzet van Dyson, kopte Wallace de bal in het doel. 0 : 1 en een goed begin. 10 minuten later was het Donaldson, die een voorzet van Heaney in het doel schoot. 0 : 2 en dat werd uiteindelijk ook de ruststand. Wij speelden sterk, veel beter dan de tegenstander en het enige minpuntje was helaas de scheidsrechter. Spennymoor maakte de ene na de andere overtreding en soms floot de scheids, maar meestal niet en de kaarten hield hij op zak. Wel kregen wij in de 30ste minuut al geel voor een simpel schouderduwtje en de tegenstander in de 46ste en laatste minuut van de eerste helft voor een  ‘slaande beweging’, die dieprood tot gevolg had moeten hebben.

In de 56ste minuut werd VC Brown door 3 tegenstanders belaagd, waardoor hij wel of niet de bal in eigen doel tikte. Iedereen verwachtte een vrije trap voor ons, maar de scheids gaf een doelpunt aan de tegenstander. 1 : 2 en daar moesten wij het mee doen. In de 65ste minuut, uit een corner, gaf AML Heaney, inmiddels totaal vermoeid, een voorzet naar binnen, die spits Willoughby perfect binnen kopte. 1 : 3 en dit leek weer op iets. 

Nog in dezelfde minuut haalde ik Wallace (uit voorzorg) en de vermoeide Heaney van het veld en bracht Woods en Whitfield. 5 minuten later haalde ik ook VR Duckworth eraf, die op zijn tandvlees liep. Voor hem kwam McLoughlin.  

In de 88ste minuut kon de scheids er niet onderuit en moest ons een penalty toekennen, nadat Willoughby in de 16 werd vastgehouden. Donaldson kende geen probleem en schoot de bal feilloos in het doel. 1 : 4 en dat was het dan ook. Wel waren wij ondertussen weer 3 gele kaarten rijker. Spennymoor had er maar 2 en wel dubbel zo veel overtredingen dan wij. Tot mijn spijt moet ik bekennen, dat de scheidsen hier ontzettend tegenvallen.

Spoiler

109.jpg

110.jpg

--------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

112.jpg

114.jpg

115.jpg

116.jpg

117.jpg

Sorry, dat ik het zeg, maar wat zijn mijn spelers voor  ‘Arschlöcher’?  Wij hebben in mijn eerste maand als manager van York 4 wedstrijden gespeeld en alle 4 gewonnen. Ik werd gekozen tot ‘manager van de maand’ en dan zeuren de spelers over ‘mijn ontbrekende ervaring’? Wat is dit voor een gelul? Als je net begint heb je nog geen ervaring. Ik zit hier juist om ervaring op te doen.

Na het avondeten heb ik de Nederlander Benny Vos in Manchester opgebeld. Zoals inmiddels bekend is, weet hij alles van het LLM gebeuren en vooral van de clubs en de scheidsen uit de lagere regionen. Volgens hem waren er op de voetbalvelden niet meer veel Duitslandhaters, wel soms nog in kleine gehuchten. Dus ik moest er gewoon geen aandacht aan schenken. Linker oor in, rechter oor uit. Als je hier wint, kijken ze tegen je op en verlies je, dan haten ze je. Het is overal hetzelfde.

Nou ja, feitelijk had Vos wel gelijk. ‘Fritz’ en/of  Jerry’, deze in feite ‘oorlogse’ scheldwoorden, raken mij eigenlijk niet. Ik ben van een andere generatie en mijn neef noemt mij soms ‘mof', nou en? Hoe dan ook,  op huidskleur kun je mij niet discrimineren, want ik ben een echte bleekscheet, zo wit als wat. Neef Jimmy heeft daar andere problemen, leuk is het niet, maar  ‘ie tilt er ook niet aan. Dus waar maak ik me druk om? Ik ben hier om ervaring op te doen en mijn diploma's te halen en meer niet.

113.jpg

Komende zaterdag spelen wij thuis tegen Farsley Celtic AFC, een Engelse voetbalclub uit Farsley, een wijk uit de stad Leeds.

Spoiler

De club werd opgericht in 1908 en ging failliet in 2010. In datzelfde jaar werd de club onder de naam Farsley AFC nieuw leven ingeblazen. In 2015 kreeg de club toestemming van de FA om de naam van de oude club weer in gebruik te nemen. Farsley Celtic komt uit in de National League North.

111.jpg

Na een uitvoerige analyse van mijn selectie ben ik tot de conclusie gekomen, dat ik nog 4 (huur-)spelers nodig heb, om het seizoen door te komen. En wel nog een AMC (back-up voor de al 37jarige Donaldson), voorts een VR en een VL (want ik heb maar een 16 en een 17 jarige back-up uit het tweede) en een VC. Of het mij lukt om deze spelers te vinden? Want ze mogen natuurlijk niets kosten.

Oeps!  Ik had beter het reglement goed moeten lezen, want ik mag maar 6 huurspelers per seizoen binnenhalen en die hebben wij al. ‘Scheiße’ niet goed opgelet. Dan maar jonkies uit het tweede elftal pikken en met individuele trainingen bijspijkeren.

Uit het tweede team had ik als VL Haase (17jr) en VR McLoughlin (16jr) opgehaald en nu komen er dus nog bij: S/AMC  Cotton (16jr), VLRC Evans (16jr) en AMR Lancaster (17jr). Deze jongens zal ik met individuele trainingen wat extra aandacht geven en ze kunnen van onze oudjes gelijktijdig nog een hoop leren. Al met al staat mijn complete selectie er nu en met deze jongens moet ik het seizoen doorkomen.

118.jpg

Bij stormachtig weer en geteisterd door regenbuien (typisch Engels weer dus) verschenen wij voor 2779 toeschouwers in de ietwat voorzichtige 4-1-2-2-1 opstelling. Farsley kwam het natte veld op in een 5-1-2-1-1 formatie en scheids is Paul Marsden.

Wij begonnen goed en in de 5de minuut was het VVL Oguntayo, die met een crosspass de naar binnenstormende Dyson bediende en Dyson kopte de bal onhoudbaar binnen. 1 : 0 en dat is het begin dat ik wens. Farsley trok zich volledig terug en samen met de scheids blokkeerden ze alle aanvalspogingen onzerzijds.  Wij kwamen er even niet meer doorheen en uit een van hun zeer schaarse counters lukte het ene Parkin, uit wel of niet buitenspelpositie, in de 46ste en laatste minuut van de eerste helft de bal in ons doel te tikken. Keeper Jameson werd verrast en reageerde niet. Jammer, kan gebeuren. Ruststand was 1 : 1 en ik moet bekennen, dat spits Willoughby geen  poot aan de grond kreeg en onze keeper zijn dag niet had.

Mijn speech in de rust, volledig op zijn Duits dus met ‘stemverheffing’ sloeg aan en mijn spelers maakten in de tweede helft meer druk en zetten de tegenstander achterin vast. In de 75ste minuut was het MR Dyson, die met een crosspass zijn tegenover ML Heaney bediende en Heaney schoot de bal feilloos in het doel.  2 : 1 en ik greep in. Heaney kreeg een ‘publiekswissel’ en Fielding en de zwak spelende Willoughby mochten gaan douchen. Voor hun kwamen Wright, McLaughlin en Beck en deze frisse jongens zorgden gelijk voor nog meer druk naar voren.  Uit een corner in de 86ste minuut, na een voorzet van VVR Duckworth, kopte good old Donaldson de bal in het doel. 3 : 1 en dat was het dan ook.

Wij waren duidelijk de betere ploeg met 21 schoten op doel, 64% balbezit en 10 hoekschoppen (tegen 0), maar ja, waarom de scheids ons 2 totaal onnodige gele kaarten meende te moeten geven, begreep niemand.

Spoiler

119.jpg

120.jpg

----------

@Copywriter @Kyrill @Whitewolf345 @DutchDoofus

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

121.jpg

122.jpg

123.jpg

124.jpg

126.jpg

Zowel mijn neef als ook Bennie Vos hadden mij uitdrukkelijk erop gewezen, dat alle selectiespelers (ook in de LL divisies) voldoende speeltijd moeten krijgen. In de competitiewedstrijden heb ik per wedstrijd 11 basis- en 5 wisselspelers nodig, dus moet ik ervoor zorgen, dat de rest dan in het tweede speelt.  En bij bekerwedstrijden is het hier gebruikelijk, dat je niet de basisspelers opstelt, maar de reserves.

Komende zaterdag spelen wij thuis tegen Hereford Football Club, een voetbalclub in de Engelse stad Hereford.

Spoiler

De club is opgericht nadat Hereford United FC in 2014 failliet ging. De bijnamen van de club zijn The Withes, naar hun witte tenue en The Bulls, naar de stier in de huisstijl van Hereford. Het motto van de club luidt: "Our greatest glory lies not in never having fallen, but in rising when we fall". De club is aangesloten bij de Herefordshire County Football Association.

De club speelt momenteel in de National League North, het zesde niveau van het Engelse voetbalcompetitiesysteem. Ze betraden de voetbalpiramide in het seizoen 2015-16 en wonnen de Midland Football League Premier Division gevolgd door de Southern League South & West en de Southern League Premier.

Hereford wordt vaak vergeleken met clubs als Aldershot Town, AFC Wimbledon en Chester, die ook allemaal voortzettingen zijn van opgeheven voetbalclubs.

127.jpg

125.jpg

Bij winderig weer en voor 2955 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-1-3-1-1 opstelling.  Onze tegenstander Hereford of te wel The Bulls kwamen in een simpele 4-1-4-1 formatie het veld op en scheids is Simeon Lucas.

Welnu Bulls, als je hier bij ons valt, dan ga je echt op je bek en opstaan doe je later maar. Mijn spelers krijgen steeds meer de Duitse mentaliteit: ze willen beter zijn en worden dan de rest en vooral blijven winnen. Het is over met het 'vrijetijds voetbal', ze beginnen echte broodvoetballers te worden. 

Om eerlijk te zijn, wij waren gewoon de betere ploeg. En of u het geloofd of niet, maar tactisch en technisch waren wij een heel stuk verder. Bovendien speelden wij veel doelgerichter en continu naar voren. In de 33ste minuut tikte spits Willoughby onze openingstreffer in het doel van de tegenstander en diep in de tweede helft, de 67ste minuut, was het MC Wallace die ons tweede doelpunt binnen kopte.  2 : 0 en in de 78ste minuut wisselde ik gelijk alle 3 spelers. Uit voorzorg haalde ik Wallace + Donaldson + Willoughby naar de kant en bracht Wright, McLaughlin en Beck. Onze overwinning kwam geen minuut in gevaar en tevreden schreef ik weer drie punten in gedachten bij.

Spoiler

128.jpg

129.jpg

---------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

131.jpg

133.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen. Tot nu toe gaat alles mij prima af en ik ben zeer tevreden met mijn eigen prestatie. Blijkbaar ben ik een hele goede leerling en vooral kan ik zeer goed luisteren naar de coaches die mij op weg kunnen helpen. Bovendien blijk ik  een uitstekende uitvoerder te zijn. Maar het belangrijkste is, dat ik het aan de spelers over kan brengen, waardoor ze toch wel min of meer steeds beter gaan voetballen.

De tabloids staan hier dagelijks vol van de acties van een speler van Manchester United ene Mason Greenwood. Omdat ik mijn spelers had verteld, dat ik persoonlijk contact met Bennie Vos en Ralf Rangnick had, de coaches van MU, vroegen ze mij van alles en dachten dat ik er meer van wist. Ook ik weet alleen wat in de media werd gepubliceerd, maar ik weet wel, dat deze domme jongen zijn eigen toekomst om zeep heeft geholpen. Hij is en was een hele grote belofte, maar nu is hij een crimineel en zal in Engeland wel niet meer aan de bak komen. Ik kan alleen maar hopen, dat zijn vriendin en slachtoffer er over heen komt en haar trauma kan verwerken.  

Volgende week zaterdag spelen wij thuis in de 2de Kwal. Ronde van de FA Cup tegen Dereham Town Football Club,  een voetbalclub uit Dereham, Norfolk. Ze zijn momenteel lid van de Isthmian League North Division en spelen in Aldiss Park.

Spoiler

132.jpg

164.jpg

Bij lichtbewolkt on-Engels weer en voor 2480 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-3-1-1 opstelling. Dereham kwam in een 4-2-3-1 formatie het veld op en scheids is ene Andrew Miller. 

Het werd een makkelijke match voor ons, want onze tegenstander was een laagvlieger en gewoon een paar nummers te klein. Zonder al te grote inspanning onzerzijds stond het bij rust al 3 : 0 en uiteindelijk wonnen wij met  5 : 0.  Ons publiek was tevreden en wij zijn een  ronde verder.

Spoiler

165.jpg

166.jpg

---------------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

167.jpg

168.jpg

169.jpg

170.jpg

172.jpg

173.jpg

Voetbalcoach en of manager is een geweldig vak, maar het is niet aan iedereen om het uit te voeren. Feit is, dat ik als jonge man en vrije gezel hier leef als een monnik. Ik mag geen gekke dingen uithalen (zoals bijvoorbeeld premier Johnson – zuipen en aan feestjes deelnemen), want dan valt de lokale pers over mij heen en blijven ze je achtervolgen. Maar goed, ik ben Johnson niet, ik ben naar Engeland gekomen om het vak van voetbalcoach/manager onder de knie te krijgen en te leren.

Omdat ik het spelletje leuk vind en er blijkbaar aanleg voor heb. Bovendien de trainerscursussen zijn hier veel goedkoper dan in Duitsland en vooral in Nederland en de clubs zijn vaak genegen de cursuskosten te dragen. Met andere woorden: ik investeer nu in mijn toekomst, om straks een goed en beter leven te hebben. Weliswaar ben ik nu geen gelukkig mens, maar het voelt goed en ik weet waarvoor ik het doe. Dat corona nu een deel van ons leven beheerst, is jammer, maar ik overleef het wel.

Komende zaterdag spelen wij uit in en tegen Darlington Football Club, een Engelse voetbalclub uit Darlington, Durham. De club komt tegenwoordig uit in de National League North en speelt haar thuiswedstrijden op Blackwell Meadows.

Spoiler

De club werd opgericht in 1883, en speelde haar wedstrijden op Feethams. De club speelde aanvankelijk in regionale competities, en was een van de oprichters van de Northern League in 1889. In 1921 werd Darlington voor het eerst toegelaten tot de Football League, toen de Third Division North werd opgericht. In 1925 won het de eerste titel in de Third Division North en in 1926 werd de tweede plaats behaald in de Second Division. Dit is tot op heden de hoogst behaalde klassering voor de club. Sinds de toelating tot de Football League heeft de club het grootste deel van de seizoenen afgewerkt in de laagste divisie. In 1934 werd de Third Division North Cup gewonnen, wat de eerste overwinning in een nationaal bekertoernooi betekende. Tot twee keer toe bereikte Darlington de laatste zestien van de FA Cup en eenmaal, in 1968, werd de kwartfinale van de Football League Cup bereikt. In de vroege jaren 90 van de twintigste eeuw werd in twee opeenvolgende seizoenen het kampioenschap behaald: de Conference National in 1990 en de Fourth Division in 1991. In 2011 won Darlington de FA Trophy, door Mansfield Town op Wembley met  1-0 te verslaan.

In 2003 verhuisde Darlington naar de nieuwe Darlington Arena, met een capaciteit van 25.000 zitplaatsen. De kosten van het stadion zouden later een belangrijke factor in het faillissement van de club vormen. Op 3 mei 2012 werd de club overgenomen door DFC 1883 Ltd met de intentie de club in handen van de supporters te krijgen. Omdat er geen overeenkomst werd gesloten met de crediteuren, oordeelde de FA dat de club die ontstond als gevolg van deze overname, als nieuwe club moest worden behandeld. Dit leidde tot een naamswijziging. De nieuwe naam werd Darlington 1883, en de club werd geplaatst in de Northern League Division One, de negende klasse van het Engelse voetbal. Sinds het seizoen 2012/13 won de club drie promoties in vier seizoenen, waarna de FA goedkeuring gaf aan het verzoek terug te keren naar de traditionele naam.

De grootste rivaal van Darlington is Hartlepool United. De kleuren van de club zijn van oudsher zwart-witte shirts, zwarte broek en zwart-witte sokken. Het logo bevat de Locomotion Nr.1, verwijzend naar de historische band van de stad met de spoorwegen. Tot slot bevat het logo een Quakerhoed, verwijzend naar de religieuze beweging die van groot historisch belang is geweest in Darlington. De bijnaam Quakers is dan ook afgeleid van deze beweging.

171.jpg

174.jpg

Bij bewolkt weer en voor 2689 toeschouwers arriveerden wij op Blackwell Meadows in een 4-3-2-1 opstelling. Als je elke week in dezelfde tactiek/opstelling speelt, ben je makkelijk uit te rekenen en kunnen de tegenstanders zich op je instellen. Vandaar dat ik regelmatig tactische aanpassingen op het laatste moment doorvoer. Darlington kwam in een  4-2-3-1 formatie het veld op en scheids is Ben Atkinson.

Wij begonnen goed en in de 7de en 23ste minuut had VC Brown al twee keer gescoord.  0 : 2 en een beter begin kun je feitelijk niet hebben. Darlington liet de kopjes echter niet hangen en speelde steeds aanvallender. In de 29ste minuut scoorde ene Nelson en in de 36ste minuut maakte Mondal, geholpen door een foutje van VL Wallace, de gelijkmaker. 2 : 2 en dat was helaas ook de ruststand.

Het duurde tot de 68ste minuut, totdat VC Brown het wederom op zijn heupen kreeg en de bal in het doel kopte. 2 : 3 en zijn hattrick was compleet. Een centrale verdediger die een hattrick scoort, hoe vaak maak je dat mee?  In de 80ste minuut haalde ik McLaughlin en Heaney naar de kant en bracht Fielding en Oguntayo. Voorts haalde ik VR Duckworth in de 86ste minuut naar de kant en stuurde King het veld in. Nog geen minuut later was het spits Willoughby die ons 4de doelpunt maakte. 2 : 4 en een verdiende overwinning.

Als je zo overtuigend wint, is duidelijk, dat het hele team uitstekend heeft gevoetbald. Dat is ook zo, alleen onze keeper had zijn dag niet, want volgens mij had hij beide doelpunten kunnen en moeten voorkomen. Ik kan alleen maar hopen, dat hij in de volgende wedstrijd beter is.

Spoiler

175.jpg

176.jpg

-------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

178.jpg

179.jpg

182.jpg

184.jpg

185.jpg

186.jpg

180.jpg

181.jpg

Hier kan ik mij niet druk om maken. Wij gaan sowieso van de eigen kracht uit en wat ik over deze club wil weten, kan ik in Wikipedia vinden.

In de 3de Kwal. Ronde van de FA Cup spelen wij uit en wel in en tegen Atherton Collieries Association Football Club,  een voetbalclub uit Atherton, Greater Manchester.

Spoiler

De club is momenteel lid van de Northern Premier League Premier Division en speelt in Alder House. Ze zijn volwaardige leden van de Lancashire County Football Association.

Atherton is een stad in de Metropolitan Borough of Wigan, in Greater Manchester en historisch gezien een deel van Lancashire. De stad, met inbegrip van Hindsford, Howe Bridge en Hag Fold, ligt 8,0 km ten oosten van Wigan, 3,2 km ten noorden van Leigh en 17,3 km ten noordwesten van Manchester. Vanaf de 17e eeuw, gedurende ongeveer 300 jaar, stond Atherton bekend als Chowbent, wat vaak werd afgekort tot Bent, de oude bijnaam van de stad.

De club heeft sinds hun oprichting in Alder House gespeeld en het staat momenteel bekend als 'The Skuna Stadium' voor sponsordoeleinden. Op een bepaald moment tijdens hun ambtstermijn werd het veld 90º gedraaid en werden in 1994 schijnwerpers geïnstalleerd. Eén stand werd beschreven "voorover leunend als in gebed voor zijn voortbestaan", voordat het in 2007 werd gesloopt. in 2020 heeft het terrein momenteel twee tribunes met overdekte zitplaatsen, met nog twee overdekte tribunes voor staande toeschouwers, waarvan er één is uitgebreid om dekking te bieden aan gehandicapte toeschouwers. Naast het clubhuis heeft de grond nog twee extra verfrissingen in de buitenlucht.

177.jpg

183.jpg

Bij bewolkt maar mooi voetbalweer en voor 877 toeschouwers arriveerden wij in Atherton in de aanvallende 4-1-2-2-1 opstelling. Onze tegenstander kwam in een 5-3-1-1 formatie het veld op en scheids is ene Matthew Dicicco.

Na een dik half uur stond het al 0 : 3 en was de match al gespeeld. Joost mag weten wat deze scheids bezielde, want hij was nog te lui om de kaarten uit zijn zak te halen. Wel floot hij af en toe voor een overtreding en Atherton grosseerde als het ware in overtredingen. Maar liefst 26 keer floot hij en gaf ze maar 1 gele kaart. De match eindigde in 0 : 5 en ook wij kregen 1x geel. Maar goed, deze tegenstander was een paar nummers te klein en geen graadmeter. Belangrijk is, dat wij een ronde verder zijn.

Spoiler

187.jpg

188.jpg

-----------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

190.jpg

191.jpg

192.jpg

193.jpg

194.jpg

196.jpg

Wat het salarisbudget betreft, zo staan wij momenteel ’n kleine € 6k in het rood. Vandaar dat ik de directie heb verzocht, om het salarisbudget aan te passen, want als wij in het rood blijven staan, ben ik straks mijn job kwijt.

Dit is het antwoord van de directie:

197.jpg

Met andere woorden, als er ook maar iets gebeurt of men mij kwijt wil, kunnen ze mij te allen tijde op staande voet ontslaan. Wat ik in dezen niet snap is het feit, dat ik maar 1 speler gehuurd heb, waarvoor wij niets hoeven te betalen. Dus heb ik deze kwestie onderzocht en wat constateer ik?

Mijn baas, DVZ  Dave Penney, haalt iedere week een transfervrije jeugdspeler op, waarvoor wij echter € 750 per maand salaris moeten betalen. Inmiddels heeft hij vanaf 23 juli tot en met vandaag 12 jeugdspelers binnengehaald, waarvoor wij dus (12x €725 = €8700) € 8,7K per maand moeten betalen. Vandaar dus, dat wij nu in het rood staan en daarop wordt ik aangekeken. Uiteraard heb ik ‘mijn baas’ hierop aangesproken, maar mijnheer trekt zich er niets van aan. Hij beschouwt mij als een passant en roept maar, dat hij voor de samenstelling van de selecties verantwoordelijk is. De directie is het met zijn zienswijze eens en dus kan ik er weinig tot niets tegen inbrengen.

Ik zal deze kwestie eens met mijn neef en Bennie Vos bespreken, die hebben meer ervaring met dergelijke zaken.

Komende zaterdag spelen wij thuis tegen Southport FC, een voormalig betaald voetbalclub uit Southport, Merseyside.

Spoiler

De club is opgericht in 1881. Tussen 1921 en 1978 speelde de club in totaal 2200 wedstrijden in de Engelse Football League. Het stadion van Southport heet Haig Avenue, alwaar de club al meer dan honderd jaar haar thuiswedstrijden speelt. In 1978 lukte het de club niet te worden herkozen in de toenmalige fourth division. De club ging verder in de Northern Premier League, vanwaaruit het in 1993 promoveerde naar de hoogste non league afdeling: de conference. In 1998 beleefde de club een van haar hoogtepunten uit de recente geschiedenis. Voor het eerst in het bestaan van de club werd er op Wembley gespeeld. In de finale van de FA Trophy zagen ruim 10.000 supporters van Southport hun team met 1-0 verliezen van Cheltenham Town.

In 2005 was Southport de eerste club die kampioen werd in de nieuwe voetbalafdeling

Conference North. Na twee seizoenen in de Conference National degradeerde de club terug. In het seizoen 2009/10 werd Southport kampioen in de Conference North, om in 2017 weer terug te degraderen.

189.jpg

195.jpg

Bij motregen en voor 2722 toeschouwers verschenen wij in een 4-1-2-2-1 opstelling, zonder de afwezige Donaldson (die met het bondselftal van Jamaica onderweg is). Southport kwam in een 5-3-2 formatie het natte veld op en scheids is Matthew Scholes.

Het werd een zeer moeilijke wedstrijd voor ons, want Southport maakte er een fysieke veldslag van. Ze kleunden als het ware erin als gekken en mijn jongens hadden moeite, om blessures te voorkomen of te wel te ontlopen. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0 ofschoon wij duidelijk de betere ploeg waren.

Pas in de 64ste minuut lukte het VM Fielding de bal in het doel te koppen. 1 : 0 en de lang verwachte openingstreffer was eindelijk een feit. Uit voorzorg haalde ik in de 75ste minuut McLaughlin + Willoughby naar de kant en bracht Woods en Gilchrist. 4 minuten later was het juist invaller Woods, die ons tweede doelpunt binnen schoot en nog in dezelfde minuut haalde ik Wallace van het veld en stuurde Wright het slachtveld in. Het bleef 2 : 0 en achteraf mag ik zeggen, dat de scheids redelijk tot goed heeft gefloten. Wij maakten 9 overtredingen en kregen 1 gele kaart en onze tegenstanders maar liefst 21 zeer behoorlijke overtredingen en 4 gele kaarten, ofschoon ze minimaal ook enkele rode kaarten hadden moeten hebben. Ze zochten continu de grens van het toelaatbare op en de scheids greep niet echt in.

Spoiler

198.jpg

199.jpg

------------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

201.jpg

202.jpg

203.jpg

Vanavond belde ik eerst mijn neef op en legde hem de situatie over het salarisbudget uit en ook de activiteiten van mijn baas DVZ Penney. De reactie van mijn neef was zoals altijd kort en helder: ‘wacht het eerstkomende trainersdiploma af en kijk dan om je heen, het liefst 1 divisie hoger, dus in de 5de, of er clubs beschikbaar en eventueel in je geïnteresseerd zijn en solliciteer. Geef in de sollicitatiebrief/mail duidelijk de mogelijke redenen van vertrek aan en wacht af.’

Hierna belde ik Bennie Vos op en nadat ik hem ingelicht had, vertelde hij mij weliswaar in meer woorden, ongeveer hetzelfde verhaal. Wel waren ze het er beiden mee eens, dat ik hoe dan ook naar een nieuwe werkgever moest zoeken, want vandaag of morgen was het bij York afgelopen, hoe goed mijn resultaten ook waren. Dat had ik zelfs ook kunnen bedenken, maar goed, zij hebben de ervaring en ik ben een goed luisterende en welwillende leerling.

Op de een of andere manier zou het wel jammer zijn, als ik hier voortijdig vertrek, want de sfeer in de kleedkamer is uitstekend, de selectie voldoet aan mijn voorwaarden en eisen en het zijn allen spelers, die het van hardwerkende inzet moeten hebben. Maar ja, laten wij wel wezen, ik ben hier niet voor de club, maar voor mij.

Nu concentreer ik mij eerst op onze volgende wedstrijd en wel uit voor de 4de Kwal. Ronde FA Cup tegen Oxford City Football Club,  een voetbalclub uit de Engelse plaats Oxford.

Spoiler

De thuiswedstrijden worden gespeeld op Court Place Farm, een stadion in Marston met een capaciteit van ongeveer 2000 plaatsen, waarvan 250 zitplaatsen.

200.jpg

204.jpg

Bij bewolkt weer en voor 597 toeschouwers arriveerden wij in Oxford in een puur aanvallende 4-1-2-2-1 opstelling, met de niet okselfrisse Dyson als AMR en de teruggekeerde Donaldson op de bank. Zoals gebruikelijk gaan wij ons niet verstoppen, maar willen met aanvallend voetbal een ronde verder komen. Oxford kwam in een 4-4-2 formatie het veld op en scheids is Joseph Johnson, volgens mijn assistent een thuisfluiter bij uitstek. Ik kan alleen maar hopen, dat hij geen familie is van de dolgedraaide premier.

Reeds in de 10de minuut speelde onze spits Willoughby een precieze pass op de instormende AML Heaney en laatstgenoemde volleerde de bal keihard in de bovenhoek van het doel.  0 : 1 en een beter begin kon ik mij niet wensen. In de 37ste minuut raakte ene Carroll geblesseerd, toen hij probeerde Wallace te elimineren. Nog geen minuut later was het Wallace, die met een slimme steekpass spits Willoughby alleen voor de keeper zette en onze spits tikte de bal feilloos in het doel. 0 : 2 en dat was het dan ook voor de eerste helft. Oh, wacht, in de 45ste en laatste minuut van de eerste helft kreeg VC Newton nog een gele kaart, omdat hij een opmerking plaatste over het warrige gefluit van de scheids.

In de tweede helft namen wij gas terug en beperkten ons tot controle van de match. De sfeer op het en om het veld werd steeds grimmiger, want het publiek begon te morren, omdat hun club weinig klaarmaakte. AMR Dyson, die niet helemaal fit aan deze match was begonnen, werd in de 70ste minuut uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Voor hem kwam Donaldson, die, net als het hele team, zeer sterk speelde. 5 minuten later haalde ik Fielding naar de kant, op wie ineens enkele spelers jaagden. Wright nam diens taken over en in de 81ste minuut haalde ik ook Heaney eraf, die zijn natrappende tegenstander aan de keel wilde. Voor hem kwam Wood.

Newton had er genoeg van en begon de zeer partijdige scheids uit te schelden. Prompt kreeg hij wederom een gele kaart en dus…..

rode-Kaart-2.jpg

Vanaf de 84ste minuut moesten wij met 10 man de match uitspelen. En ik kan u verzekeren, als ik de fighting spirit van mijn neef had, dan zag het er somber uit voor deze scheids. Wat een …..  pffffffff ik probeerde mij in te houden, maar het lukte amper. Gelukkig bleef het 0 : 2 en wij zijn een ronde verder.

Spoiler

205.jpg

206.jpg

------------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

208.jpg

209.jpg

210.jpg

211.jpg

Over 3 dagen spelen wij uit en tegen Leamington FC, een voetbalclub uit Whitnash, Warwickshire.

Spoiler

In 2005 kwam de club in de media, doordat het vijf wedstrijden in de FA Cup wist te winnen, waardoor ze het hoofdtoernooi bereikten. In de eerste ronde verloren ze met 9-1 van Colchester United, een professionele voetbalclub die op dat moment zes divisies hoger speelde. Om deze memorabele gebeurtenis te vieren, kwam de Warwickshire Beer Company met Brakes Fluid, een biersoort die tijdelijk werd verkocht in de clubwinkel. Vanaf het seizoen 2008/09 werd de club samengevoegd met de Leamington Lions, het damesteam en de zogenaamde Leamington Junior Brakes jeugdploegen.

In 2013 promoveerde de club naar de Conference North. Na als dertiende te zijn geëindigd in hun eerste seizoen in de divisie, sloot de club het seizoen 2014/15 af in de degradatiezone en degradeerde terug naar de Southern League. Ze eindigden als vijfde in 2015/16 en bereikten de play-off finale nadat ze Redditch United met 3-1 hadden verslagen na penalty's; ze verloren echter de finale met 2-1 van Hungerford Town. Een jaar later eindigde Leammington als runner-up in de Premier Division, en na Slough Town met 1-0 te hebben verslagen in de halve finale, dwongen ze ten koste van Hitchin Town promotie af naar de hernoemde National League North.

207.jpg

212.jpg

Bij lichtbewolkt maar droog weer en voor 634 toeschouwers arriveerden wij in Whitnash in de ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling met een niet meer okselfrisse spits Willoughby en Donaldson, die niet helemaal fit was maar wel wilde spelen. Leamington of te wel The Brakes (een rare nickname voor een club, want volgens mij betekend dat Remmen) kwamen in een 5-3-2 formatie op en scheids is ene Ed Duckworth (hopelijk geen familie van onze VR Michael Duckworth).

In de 7de minuut kopte MR Dyson de openingstreffer in het doel. 0 : 1 en een goed begin. The Brakes remden onze aanvalspogingen behoorlijk af en pas in de 32ste minuut lukte het ML Heaney, door middel van een vrije trap randje 16, ons tweede doelpunt te scoren. En dat was het dan ook, want mijn jongens trapten zelf op de rem, namen het gas weg en beperkten zich tot controle van de match. Met andere woorden, ze raakten vermoeid en deden alleen nog het noodzakelijke. Bij rust stond het nog steeds 0 : 2 en wij waren feitelijk tevreden.

Tot de 70ste minuut. Praktisch uit heldere hemel lukte het ene Turner het aansluitingsdoelpunt te maken, maar daar bleef het gelukkig bij. In de 75ste minuut haalde ik uit voorzorg Brown + Dyson + Heaney van het veld en bracht King + Woods + McLaughlin. Drie verse krachten, waarmee wij de stand konden handhaven. Het bleef 1 : 2 en de tegentreffer was min of meer een onnodig schoonheidsfoutje.

Spoiler

213.jpg

214.jpg

-----------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

215.jpg

219.jpg

220.jpg

221.jpg

223.jpg

Spoiler

216.jpg

217.jpg

Omdat ik bijzonder kwaad was op het ‘koopgedrag’ van onze DVZ Dave Penney, heb ik hem hierop nogmaals aangesproken. Of u het geloofd of niet, het werd een zeer helder gesprek en deze toch wel zeer ervaren DVZ, die ooit manager van het jaar in de 4de divisie was, heeft mij de kwestie haarfijn uitgelegd. En eerlijk is eerlijk, ik kan mij er niet meer kwaad om maken en heb zijn manier van doen geaccepteerd.

Wat is namelijk aan de hand? Hij ziet mij als passant en is overtuigd, dat ik na 1 of 2 seizoenen zal vertrekken. Ons eerste team wordt steeds ouder en bij seizoenseinde zullen de meeste oudjes en de betere spelers vertrekken. Dave en MO18 Tim Ryan zijn York mannen en willen blijven. Aangezien de directie en de eigenaar geen samenwerking met een grotere club wenst, hebben Dave en Tim het Onder 18 elftal zeer behoorlijk aangevuld met hoofdzakelijk regionale talenten, waar ze volgend seizoen uit willen putten. Feitelijk niets mis mee en om eerlijk te zijn, ik zou het ook zo doen. Dus waar hebben wij het over? Het risico ligt bij mij en als ik het goed blijf doen is er niets aan de hand. Doe ik het plots niet meer goed dan is het  Auf Nimmerwiedersehen.

Over 4 dagen spelen wij weer thuis en nu tegen Chester FC, een Engelse voetbalclub die in 2010 werd opgericht als opvolger van de bankroet gegane club Chester City FC.

Spoiler

De club is uniek omdat het eigendom is van de supporters.

Tijdens de oprichting werd onder de supporters een stemming gehouden over hoe de nieuwe club zou gaan heten. Met 70% van de stemmen werd gekozen voor de naam Chester FC, dat eerder 98 jaar de naam was geweest van de vorige club. De club begon in de Northern Premier League Premier Division.

De club begon zeer voortvarend. Zowel in het eerste, tweede als derde seizoen werd de club kampioen. In het vierde seizoen speelde de club op het vijfde niveau. Chester FC werd, op doelsaldo, 21e van de 24 ploegen en degradeerde zodoende. Echter, later mocht de club toch er in blijven omdat Hereford United werd uitgesloten vanwege financiële problemen. In 2018 werd de ploeg 23e en degradeerde het dan toch naar de National League North.

218.jpg

222.jpg

Bij koud maar zonnig en droog weer en voor 3032 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Chester kwam op in een 5-2-2-1 formatie en scheids is ene Richie Watkins, die een zeer zenuwachtige indruk maakte. 

Chester wilde blijkbaar niet verliezen en deed er alles aan, om het ons zo moeilijk mogelijk te maken. Dus pakten ze vanaf het begin het botte bijl uit en begonnen te ‘harken’. 4 minuten ging het redelijk, maar in de 5de minuut kreeg onze spits Willoughby een ‘Nigel de Jong karatetrap’ van verdediger Williams, waardoor onze spits met gebroken ribben van het veld moest worden gesjouwd. Heel toevallig had de scheids niets gezien en of waargenomen en dus kreeg de dader geen kaart, in welke kleur dan ook en wij geen vrije trap en of penalty. Gilchrist mocht de zwaar geblesseerde Willoughby vervangen en nog geen 3 minuten later tikte hij de bal in het doel. 1 : 0 en de openingstreffer was een feit. 6 minuten later kopte VC Brown uit een corner ons tweede doelpunt binnen. In de 30ste minuut was het ene Mark Hughes, die uit een wel of niet buitenspelpositie de bal in ons doel tikte. De aansluitingstreffer werd door de zeer zenuwachtige scheids goedgekeurd, ondanks onze protesten.

Pas in de 42ste minuut, wederom uit een corner, kopte dader Williams, die schuldig was, dat onze spits onmiddellijk na zijn brutale attaque naar het ziekenhuis moest worden gebracht, onder de bal door, waardoor Wright de bal probleemloos binnen kon koppen. 3 : 1 en dat werd ook de ruststand.

Het hele team, met uitzondering van onze vleugelbacks Duckworth en Oguntayo, speelde ijzersterk en in de 75ste minuut haalde ik de twee zwak spelende backs van het veld. Voor hun kwamen Fielding en Woods, weliswaar middenvelders, maar Chester leek niet meer in staat om ons onder druk te zetten. Nog geen 3 minuten later was het ene Lacey, die in de box Gilchrist onderuit schopte en zijn tweede gele kaart ontving. En dus ……

rode-Kaart-2.jpg

Lacey moest het veld verlaten en wij kregen een penalty, die onze beste speler, Donaldson, voor zijn rekening nam. Hij wilde het te goed doen en schoot de bal buiten bereik van de keeper op de paal. Dus bleef het bij 3 : 1. De opmerkingen van de verslaggever, dat de scheids ons zou hebben bevoordeeld, sloeg echt nergens op. Wij werden juist benadeeld. De zenuwachtige scheids floot 14 overtredingen (hoofdzakelijk protesten van mijn spelers) tegen ons en gaf ons 1 gele kaart. Chester maakte zich schuldig aan 1 doodschop en 32 brutale en grove tackles, waarvoor ze maar 5 gele en 1 rode kaart kregen. Bovendien was ons voltallig publiek, de staf en al onze spelers van mening, dat de tegenstander zich zeer onsportief en schandalig had gedragen.

Spoiler

224.jpg

225.jpg

----------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

226.jpg

227.jpg

Spits Willoughby zal ik helaas voor minimaal 5 weken moeten missen. Persoonlijk weet ik, wat voor een vervelende blessure gebroken ribben is, want een tijdje terug had ik er ook last van. Toen heb ik namelijk mijn neef uitgedaagd tot een sparringspartijtje, omdat hij ooit als MMA/UFC vechter de profstatus had gehaald. Met een bodykick heeft hij toen ook 2 van mijn ribben gebroken en sindsdien blijf ik uit zijn buurt. Ik ben wel lang en stond op school en op straat mijn mannetje, maar dat was het dan ook. Mijn mond was groter dan mijn power.

Wat de spitspositie betreft, zo hebben wij gelukkig nog Gilchrist en de huurling Beck.

230.jpg

Scheisse! Onze rechtsback zijn wij nu ook minimaal 2 weken kwijt. Dat wil zeggen, dat ik nu de 16jarige Jacob McLoughlin laat spelen. Dan kan hij gelijk aan het grote werk ruiken. Of hij dat aankan? Joost zal het weten, maar als je wilt en kunt ballen, wat houd je tegen?  

Komende dinsdag spelen wij uit en wel tegen Boston United Football Club, een Engelse voetbalclub uit Boston, Lincolnshire.

Spoiler

De club komt uit in de National League North, het zesde niveau van het Engelse voetbal. De club staat bekend als the Pilgrims, verwijzend naar de Pilgrim Fathers. Thuiswedstrijden werden van 1933 tot 2020 afgewerkt op York Street. Sinds 2020 speelt de ploeg in het nieuw gebouwde Jakemans Community Stadium.

Boston United kwam van 2002 tot 2007 uit in de League Two.

228.jpg

229.jpg

Bij lichtbewolkt maar droog weer en voor 1347 toeschouwers arriveerden wij in het Jakemans Community Stadium in een ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling. Boston kwam in een 4-2-3-1 formatie het veld op en scheids is ene Martin Woods.

Wij begonnen goed, wat zeg ik, zeer goed. Want al in de 3de minuut en uit onze eerste aanval was het ML Heaney, die met een verwoestend schot ons openingsdoelpunt scoorde. En precies na een half uur was het spits Gilchrist, die vanaf een meter of 23 voor ons tweede doelpunt zorgde. 0 : 2 en heel Boston stond erbij en keek ernaar. Maar in de 46ste en laatste minuut van de eerste helft, was het ene Jake Wright, die per kop voor de aansluitingstreffer zorgde. Met de VAR en of trekken van lijnen had de scheids dit doelpunt nooit gegeven, want het was m.i. duidelijk buitenspel, vandaar ook dat onze keeper totaal niet reageerde. Maar het doelpunt telde.  Dus wij gingen met 1 : 2 de rust in.

Drie minuten na herbegin kopte VC Brown uit een corner ons derde doelpunt binnen. 1 : 3 en ik werd weer wat rustiger. Pas in de 61ste minuut lukte het ene Leesley hun tweede doelpunt in ons doel te volleren, omdat onze keeper helaas wederom niet reageerde. Ik wil niet overdrijven, maar deze bal had ik ook nog uit de lucht gepakt.

2 : 3 en ik voelde nu toch wel wat nattigheid. In de 71ste minuut haalde ik zowel Dyson als ook Heaney van het veld en bracht twee fitte spelers, om de stand vast te houden. McLaughlin en Woods kwamen. 5 minuten later mocht ook ouwe Donaldson gaan douchen, want die was conditioneel op en voor hem kwam Beck, weliswaar een spits, maar als je kunt ballen, kun je overal voorin spelen.

Het bleef 2 : 3 en ondanks de tegenwerking van de scheids, die werkelijk Scheisse presteerde en zich als een echte thuisfluiter ontpopte. Vandaar dat hij slechts een waarderingscijfer 5.1 kreeg.

Spoiler

232.jpg

231.jpg

----------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

234.jpg

235.jpg

236.jpg

237.jpg

Over 4 dagen spelen wij thuis tegen Blyth Spartans Association Football Club, een Engelse voetbalclub uit Blyth, Northumberland.

Spoiler

Ze komen uit in de National League North, het zesde niveau van het Engelse voetbal. De club werd in 1899 opgericht door Fred Stroker. Hij vond het gepast om het team naar het Griekse Spartaanse leger te vernoemen in de hoop dat de spelers alles zouden geven terwijl ze de 'strijd' aan gingen op het speelveld. De club is in Engeland vooral bekend vanwege hun FA Cup-run van 1977–78, waarin ze begonnen in de eerste kwalificatieronde en helemaal doordrongen tot de vijfde ronde van het hoofdtoernooi, alvorens hierin verslagen te worden door Wrexham AFC na een replay.

233.jpg

238.jpg

Bij  winderig regenweer en voor 2786 toeschouwers verschenen wij in de ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling. Behoudend omdat ik niet puur aanvallend durft te spelen, want wij missen 4 belangrijke spelers. Spits Gilchrist blijkt weliswaar een goede vervanger van Willoughby en McLaughlin zal Donaldson ongetwijfeld goed vervangen, maar de vleugelbacks McLoughlin 16jr en Haase 18jr zijn nog ietwat te licht. Maar meer smaken hebben wij momentaan niet, dus we moeten wel en voor deze twee jongens is het leuk, dat ze mee mogen doen . Blyth kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids was ene Gareth Rhodes.

Ondanks het vervelende Engelse weer begonnen wij goed en al in de 6de minuut profiteerde spits Gilchrist van een blunder van O’ Donnell en scoorde ons openingsdoelpunt. 10 minuten later was het Heaney, die ons tweede doelpunt binnen schoot.  Wat mij bijzonder verbaasde in de eerste 12 minuten was het feit, dat de scheids juist onze twee jonkies wegens opmerkingen na aanleiding van heftige tackles op hun enkels ze met een gele kaart afscheepte. En toen kwam de 48ste en laatste minuut van de eerste helft. Mijn beste speler MC Wallace kreeg, toen de bal al weg was, nog een wilde schop van zijn tegenstander, waardoor hij een open beenwond opliep. En wat deed de scheids? Hij floot voor de rust.

Nou, ik was woest en wilde verhaal halen, maar die arrogante zak wilde niet met mij praten en ‘vluchtte’ als het ware zijn kleedkamer in. Voor Wallace was de match afgelopen en Woods mocht hem vervangen.

In de 73ste minuut haalde ik Dyson van het veld, die behoorlijk wat te verduren had gehad en bracht Wright. Twee minuten later zorgde VM Fielding voor ons derde doelpunt. 3 : 0 en ondanks het toch wel misselijke gedrag van de scheids en zijn bijzonder partijdig optreden was ik met onze prestatie tevreden. De jongste speler in het veld, VVR McLoughlin, 16jr, speelde een heel sterke match en VVL Haase daarentegen stelde teleur.

Nog in dezelfde minuut haalde ik ook uit voorzorg Heaney eraf en bracht Beck. 6 minuten later kopte ene Loughlan de 3 : 1 binnen en dat werd ook de eindstand. Na afloop wilde ik nog een keer proberen, verhaal te halen, maar de scheids was al verdwenen. Als ik eerlijk ben, tot nu toe heb ik weinig scheidsen hier meegemaakt, die niet hun clubvoorkeur toonden en dienovereenkomstig handelden. Velen zijn (op dit niveau) arrogant ondanks zwakke regelkennis. Maar ja, wij zullen het ermee moeten doen.

Spoiler

239.jpg

240.jpg

------------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

242.jpg

243.jpg

245.jpg

Omdat wij, wat het salarisbudget betreft (door de wekelijkse aankopen van de DVZ!!!), steeds dieper in het rood komen te staan, heb ik nogmaals om een Moederclub verzocht. Dit was de reactie van de grote baas:

246.jpg

Welnu, ik ben een zeer goed opgevoede en uiterst correcte Duitser, weliswaar behoorlijk eigenwijs, maar ik ben loyaal tegen mijn werkgever en heb voldoende respect. En juist respect verwacht ik ook van mijn meerdere. Ik mag dan nog jong aan jaren zijn, maar ik ben niet achterlijk. Als ze mij niet in mijn waarde laten, hebben ze een probleem. Het gedrag van de voorzitter begint mij te vervelen. Dus zodra ik mijn trainersdiploma heb, zoek ik een nieuwe werkgever.

Spoiler

247.jpg

248.jpg

249.jpg

244.jpg

Komende zaterdag spelen wij thuis in de 1ste Ronde van de FA Cup tegen Bath City Football Club, een Engelse voetbalclub uit Bath, Somerset. Ze spelen in de National League South, het zesde niveau van het Engelse voetbal. De club staat onder leiding van oud-speler Jerry Gill.

Spoiler

De club werd in 1889 opgericht als Bath AFC en werd in 1902 kort omgedoopt tot Bath Railway voordat de huidige naam aangenomen werd. In 1979 starten ze in het eerste seizoen van de Alliance Premier League, destijds de eerste landelijke amateurdivisie in Engeland. Vanaf 1997 speelde Bath City een decennium lang in de Southern League. Ze promoveerden in 2007 naar de Conference South, na het winnen van deze Southern League. Aan het einde van het seizoen 2010/2011 behaalde de club een tiende plaats in de Conference National, hun hoogste eindklassering sinds 1993, maar degradeerde na twee seizoenen terug naar de Conference South. In 2015 veranderde de naam van deze competitie naar National League South.

Bath City bereikte zes keer de derde ronde van de FA Cup, voor het laatst in 1994.

241.jpg

250.jpg

Uiteraard bij motregen en voor 2520 toeschouwers verschenen wij in de ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling. Eerlijk gezegd heb ik moeten puzzelen, om de opstelling voor elkaar te krijgen.  Maar wij zijn compleet. Ik heb 11 basisspelers en 9 mogelijke wisselspelers, dus wij gaan ervoor. Bath kwam in een 5-3-2 formatie het natte veld op en scheids is ene Daniel Lamport.

Aanvankelijk hadden wij nogal wat moeite om goed in ons spel te komen, maar in de 34ste minuut was het spits Gilchrist, die ons openingsdoelpunt scoorde. Weliswaar waren wij de betere ploeg, maar bij rust stond het maar 1 : 0 en feitelijk wat mager gezien ons overwicht.

2 minuten na herbegin was het wederom spits Gilchrist die ons tweede doelpunt binnen schoot. 2 : 0 en dat gaf toch een veilig gevoel. 10 minuten later lukte het ene Cooke onze keeper te verrassen. 2 : 1 en dat volledig tegen alle verhoudingen in. Ik wil niet veel zeggen, maar keeper Jameson had deze bal moeten hebben en behalve hem speelden ook MC Woods en VR Duckworth (die nog niet helemaal hersteld is) een zeer zwakke partij.  Wel was ik gecharmeerd van het sterke spel van Brown + Newton + Oguntayo + Whitefield en Gilchrist. Omdat bovendien enkele spelers conditioneel in de problemen kwamen, begon ik in de 74ste minuut met de eerste wissels.  Dyson en McLaughlin mochten gaan douchen en Hopper en jonkie Cotton kwamen erin. 6 minuten later haalde ik ook Woods en Gilchrist naar de kant en bracht Fielding en Beck. In de 85ste minuut haalde ik ook Brown naar de kant en bracht de fitte King.

Nog koud in het veld lukte het invaller Beck in de 86ste minuut ons derde doelpunt in het doel te koppen. 3 : 1 en dat gaf lucht, kan ik u vertellen. Maar 3 minuten later was het Raynes, die de 3 : 2 binnen schoot en heel even voelde ik nog ietwat nattigheid. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: een beetje keeper had ook deze bal gewoon uit de lucht geplukt, maar blijkbaar had onze keeper zijn dag niet.

Gelukkig floot de scheids, die overigens allerminst overtuigde, voor de laatste keer en de winst was binnen.

Spoiler

251.jpg

252.jpg

------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

253.jpg

254.jpg

255.jpg

256.jpg

258.jpg

Spoiler

259.jpg

260.jpg

Omdat de club ook mijn volgende trainerscursus betaald, heb ik besloten nog minimaal 4 maanden te blijven.

Over 3 dagen spelen wij weer uit en wel tegen Gateshead Football Club, een voetbalclub uit Gateshead, opgericht in 1977 nadat Gateshead United was opgeheven. De club komt momenteel uit in de National League North.

Spoiler

Wedstrijden worden afgewerkt in het Gateshead International Stadium, dat plaats biedt aan bijna 12.000 toeschouwers.

Gateshead International Stadium is een multifunctionele locatie voor alle zitplaatsen in Gateshead, Tyne and Wear. Oorspronkelijk bekend als het Gateshead Youth Stadium, werd de locatie in 1955 gebouwd voor een bedrag van £ 30.000. Het is sindsdien drie keer uitgebreid opnieuw ontwikkeld.

257.jpg

Spoiler

262.jpg

263.jpg

261.jpg

Bij stormachtig maar wel droog weer en voor 1791 toeschouwers arriveerden wij in Gateshead in de 4-1-2-2-1 opstelling. Deze keer heb ik ‘good old’ Donaldson in de spits gezet, Oguntaya als AML en middenvelder McLaughlin als VL opgesteld. Op dit moment is dit mijn sterkste team, want ik wil winnen, omdat wij de punten heel erg nodig zullen hebben.  Gateshead kwam in een 4-2-3-1 formatie het veld op en scheids is (jammer genoeg) weer Ben Atkinson, van wie je van te voren nooit weet of hij deze keer correct fluit of een kant kiest?

Als ik eerlijk ben, de zeer stormachtige wind maakte combinatiespel en lange ballen haast onmogelijk en beide teams lukte het in de eerste helft amper, om de bal te controleren en effectvol aan te vallen. Inderdaad waren wij iets beter dan Gateshead of te wel The Tynesiders, maar daar koop je niets voor als je het niet in doelpunten duidelijk kunt maken. Bij rust stond het nog steeds 0 : 0 en ons hele team speelde zeer sterk, behalve Dyson en Woods, want die kwamen nog amper vooruit.   

Scheids Atkinson had weer duidelijk een kant gekozen en matste Gateshead, die behoorlijk fel tackelden, door ze geen rood te laten zien. Ondanks hun zeer vele overtredingen (21) kregen ze maar 1 gele kaart en wel in de 51ste minuut. Al met al bleef het maar een keiharde maar saaie wedstrijd en in de 74ste minuut greep ik in en haalde Newton, Woods en Dyson naar de kant. Voor hun kwamen King, Evans en Gilchrist.  Prompt werd onze druk naar voren sterker en creëerden wij als het ware nog kansen ook. In de 78ste minuut was het spits Donaldson die de bal in het doel kopte. 0 : 1 en dat was het dan ook. Meer zat er voor ons niet in en uiteindelijk wonnen wij deze saaie wedstrijd met 0 : 1. Weliswaar een zeer mager resultaat, maar wij hebben de drie punten in de knip.

Spoiler

264.jpg

265.jpg

---------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

266.jpg

267.jpg

268.jpg

269.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen. Door de plotselinge inval van de Russische troepen in de Oekraïne voel ik mij toch niet helemaal lekker. Als je nagaat, wat dit allemaal voor consequenties kan hebben, dan doe je toch ’s nachts geen oog meer dicht.  Ik was nog een jongen, toen ik hoorde dat in Duitsland de dienstplicht opgeheven werd, heb ik  zitten juichen, maar nu waar een ex KGB ’er helemaal door draait, denk ik er anders over. Behalve Amerika is Rusland het enige land, dat hun militair verder ontwikkeld en vergroot heeft. Bovendien heeft de oorlogszuchtige Poetin de hele Russische infrastructuur zodanig aangepast, zodat ze tegen alle mogelijke sancties kunnen. Ik heb zijn mogelijk voorbeeld, Adolf Hitler, nooit meegemaakt, maar het gaat blijkbaar steeds meer deze kant uit. Wat deze man nu doet, kan en mag niet, maar wie doet er wat tegen?

Met het oog op deze context stelt voetbal weinig tot niets voor en toch moeten wij wedstrijden spelen, ofschoon ze een paar duizend km verder elkaar afslachten.   

Over 4 dagen spelen wij uit in en tegen Curzon Ashton Football Club, een Engelse voetbalclub uit Ashton-under-Lyne die speelt in de National League North. De club draagt de bijnaam "The Nash" en speelt haar thuiswedstrijden in het Tameside Stadium, dat plaats biedt aan 4.000 toeschouwers.

Spoiler

Curzon Ashton Football Club werd opgericht in 1963 na een fusie tussen twee clubs, Curzon Road en Ashton Amateurs. De club bracht het grootste deel van de geschiedenis door in de lagere divisies van het Engelse voetbal en er gebeurde weinig noemenswaardig, tot 2008. In 2008 kwam de club in de media, doordat het vijf wedstrijden in de FA Cup wist te winnen, waardoor ze het hoofdtoernooi bereikten. Hierin mocht Curzon Ashton aantreden tegen de profs van Exeter City FC, dat Toendertijd vier divisies hoger voetbalde. De wedstrijd werd in eigen stadion verrassend met 3-2 gewonnen. In de tweede ronde bleek Kidderminster Harriers te sterk.

In het seizoen 2013-14 werd Curzon Ashton kampioen van de NPL Division One North en daardoor promoveerde het naar de Premier Division. Het daaropvolgende seizoen was wederom succesvol: Curzon Ashton won de play-offs om promotie en komt dientengevolge sinds het seizoen 2015/16 uit in de National League North, niveau zes van de Engelse voetbalpiramide. In 2017 bereikte Curzon Ashton weer het hoofdtoernooi van de FA Cup. Hierin werd het in de tweede ronde uitgeschakeld door AFC Wimbledon, ondanks een 3-0 voorsprong.

270.jpg

271.jpg

Bij lichtbewolkt maar droog weer en voor slechts 535 toeschouwers arriveerden wij in Ashton in de 4-1-3-1-1 opstelling. Curzon Ashton of te wel The Nash kwam in een 4-2-3-1 formatie het veld op en scheids is David Richardson, die een zenuwachtige indruk maakte.

Binnen een half uur en profiterend van 3 persoonlijke fouten stonden wij al op 0 : 4 met een hattrick van ML Mackenzie Heaney. Gezien ons spel en deze stand dacht ik, dat wij The Nash van het veld zouden vegen. Maar ja, wij hadden geen rekening gehouden met de scheids, die steeds meer rare beslissingen nam en de match totaal niet aanvoelde. In de 43ste minuut was het Newton die door een lichte overtreding, waarvoor de scheids niet floot, van de bal werd gezet en dader Knowles knalde de bal in ons doel, waarbij keeper Jameson veel te laat reageerde. 1 : 4 en dat was de ruststand.

Wij waren net 6 minuten bezig in de tweede helft, toen ene McKay de 2 : 4 binnen schoot. Ook deze bal had onze keeper feitelijk moeten hebben, maar hij reageerde te laat. 4 minuten later was het spits Gilchrist, die voor de 2 : 5 zorgde. En als u denkt dat het dat was, dan vergist u zich, want het werd nog doller. Weer 4 minuten later was het wederom Knowles, die met een volley voor de 3 : 5 zorgde. Ik durf het amper te zeggen, maar een Jameson in normale en of goede doen, had ook deze bal gewoon uit de lucht geplukt.

Als ik eerlijk ben, ik begon ineens nattigheid te voelen, want The Nash kwam steeds meer opzetten en helaas was elk schot op ons doel ook gelijk een doelpunt. In de 77ste  minuut haalde ik Fielding + Oguntayo + Gilchrist van het veld en bracht verse krachten en wel King + Wright + Beck. En ja hoor, de wissels zorgden weer voor ietwat meer druk en in de 82ste minuut was het invaller Beck, die de 3 : 6 in het doel volleerde. 4 minuten later was het wederom Knowles die het laatste doelpunt binnen schoot. 4 : 6 en ook hij produceerde een hattrick. Sorry, dat ik het zeg, maar alle 4 doelpunten van The Nash had keeper Jameson moeten hebben. Joost mag weten, wat hem mankeerde?

Spoiler

272.jpg

273.jpg

-------------

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

276.jpg

277.jpg

Trouwens, inmiddels heb ik geprobeerd Wallace tot seizoenseinde te huren, voor dezelfde condities. Maar zijn club eist nu ineens het volle maandsalaris, dus €7,5K en dat kunnen wij uiteraard niet betalen. Op 3 januari zullen wij hem helaas kwijtraken.

Over 7 dagen spelen wij thuis tegen Kettering Town Football Club is een Engelse voetbalclub uit Kettering, Northamptonshire.

Spoiler

Kettering werd vicekampioen in de Conference in 1981, 1989, 1994 en 1998. Ook bekercompetities werden bij de vleet gewonnen. In 1987 werd de GMAC Cup gewonnen. De Northants Senior Cup werd 28 keer gewonnen en de Maunsell Cup 13 keer.

In de FA Cup werd de eerste ronde meer dan 40 keer bereikt. In 1901 was de club bij de laatste 16 en in meer moderne tijden werd de 4de ronde bereikt in 1988/89 en de 3de ronde in 1991/92 toen verloren werd van Kenny Dalglish ' Blackburn Rovers. In 2009 haalde de club na overwinningen op Lincoln City, Notts County en Eastwood Town de vierde ronde van het bekertoernooi. Hierin verloor het van Fulham FC.

Tijdens het seizoen 1994/95 maakte de club zijn live tv-debuut in de eerste ronde tegen Plymouth Argyle en kort daarna tegen Wrexham AFC. In 2006 verloor de club in een spannende wedstrijd tegen Oldham Athletic nipt met  4-3.

Twee keer werd de finale van de FA Trophy behaald op Wembley. In 1979 verloren de Poppies met 2-0 van Stafford Rangers en meer recent, 2000 verloor de club met 3-2 van Kingstonian FC. Na het seizoen 2000/01 degradeerde de club en beëindigde zo 30 jaar van voetbal op het hoogste niveau in het non league systeem. Na één seizoen keerde de club terug, om het volgende seizoen weer te degraderen. Nadien speelden ze enkel nog tussen 2008 en 2012 op het hoogste niveau van het non league systeem.

In 2019 werd Kettering Town kampioen van de Southern League en promoveerden ze naar de National League North.

275.jpg

278.jpg

Bij motregen en voor 2630 toeschouwers verschenen wij in de 4-2-3-1 opstelling. Kettering of te wel The Poppies kwam in een simpele 5-2-3 formatie het natte veld op en scheids is helaas de slechtste uit de hele regio en wel Richie Watkins.

The Poppies wilden niet verliezen en dus maakten ze een fysieke veldslag van deze match. Ze toonden aan, een ware schopploeg te zijn en de bijzonder matige en slechte scheids liet alles toe.  Na 35 schopminuten en zonder een gele kaart te tonen, dacht ene Ofosu dat blijkbaar alles door de scheids werd toegestaan en hij haalde onze spits Gilchrist in de box grof onderuit. De scheids kon niet anders dan ons een penalty toe te kennen. Donaldson nam de penalty en schoot hem onberispelijk binnen. 1 : 0 in de 36ste minuut. Twee minuten later gaf hij de dader alsnog een gele kaart.  De ruststand was dus 1 : 0.

Ofschoon wij de betere ploeg waren, lukte het ons niet meer te scoren. The Poppies timmerden hun doel dicht en met 2 bussen voor de 16 was er voor ons geen doorkomen meer mogelijk. In de 78ste minuut haalde ik Brown, Donaldson en Gilchrist van het veld en bracht King, Wright en Beck. Met de drie verse krachten in de gelederen konden wij de match controleren en rustig uitspelen. Al met al dus een zeer matige wedstrijd en een mager resultaat, maar winst is winst en de drie punten zitten in onze knip.

Spoiler

279.jpg

280.jpg

-------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

282.jpg

Het leven in de Town begint steeds meer te normaliseren, alles is weer open en de kroegen en restaurants zitten weer vol. Maar dat geldt ook voor de stadions en vooral voor de evenementen. Persoonlijk hanteer ik nog steeds mijn eigen regels. 1,5m afstand en mondkapje op, behalve in de buitenlucht. Maar wel in het clubgebouw en de kleedkamers. En van ’s morgens 6 uur tot 18 uur alleen maar koffie en geen sterke drank, zoals ik bij vaak bij velen constateer en of ruik. Ik werk serieus mijn trainerscursussen af en zorg dat ik altijd  ‘scherp van geest ben’.    

Over 3 dagen spelen wij uit in en tegen Guiseley Association Football Club, een Engelse voetbalclub uit Guiseley, West Yorkshire. Ze zijn momenteel lid van de National League North, het zesde niveau van het Engelse voetbal, en spelen hun thuiswedstrijden op Nethermoor Park.

Spoiler

Guiseley kwam tussen 2015 en 2018 uit in de National League, net onder de League Two. Achtmaal bereikte de ploeg het hoofdtoernooi van de FA Cup, twee keer stootte het door tot de tweede ronde. In 1991 won Guiseley de FA Vase. Momenteel zijn ze onze sterkste concurrent en zij staan 2de.

281.jpg

283.jpg

Bij zwaarbewolkt maar droog weer en voor 1173 toeschouwers arriveerden wij in het Nethermoor Park in de ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling. De weer enigszins herstelde spits Willoughby was er weer bij en zat op de reservebank. Guiseley of te wel The Lions kwamen in een simpele 5-3-2 formatie het veld op en scheids is Matthew Scholes (wel of niet familie van analist en ex-speler van Manchester United Paul Scholes).

Dat het geen makkelijke wedstrijd voor ons zal worden, wist ik van te voren, want Guiseley is onze directe concurrent en van een behoorlijk kaliber.

24 minuten liepen wij tegen hun compacte verdediging op en in de 25ste minuut was het raak. Gilchrist werd in de box grof onderuitgehaald en dus kregen wij terecht een penalty. Donaldson ontfermde zich over de penalty en schoot hem feilloos binnen. 0 : 1 en de kop was eraf. Uit een corner in de 29ste minuut was het VC Brown, die de bal onhoudbaar in het doel kopte.  0 : 2 en dat begon erop te lijken.  Tot de rust gebeurde er niet meer veel. Wij bleven aanvallen en The Lions verdedigden met hand en tand.

Als ik eerlijk ben, drie spelers waarvan ik veel had verwacht, stelden mij min of meer teleur en dan heb ik het over spits Gilchrist, MC Wallace en VL Oguntayo.  Of mijn motivatiespeech in de rust wel of niet werkte, mag Joost weten, in elk geval speelden de drie zwakke broeders niet beter. Wel ijzersterk waren Donaldson, Heaney, Duckworth en vooral Brown.

Uit een corner in de 56ste minuut was het wederom Brown, die de bal in het doel kopte. 0 : 3 en daar kun je mee thuiskomen. Door helaas matig keeperswerk van Jameson lukte het ene Gratton de aansluitingstreffer binnen te schieten in de 73ste minuut. 1 : 3 en dus begon ik te wisselen en haalde Dyson, die conditioneel wegzakte, van het veld. Voor hem kwam Wright, die echter ook niet voldeed.

Om het resultaat veilig te stellen, haalde ik in de 78ste minuut ook Brown en Heaney van het veld  en bracht de fitte King en Woods, die echter ook weinig toevoegden. In de 82ste minuut was het ene Spencer, die met een lob de matig keepende Jameson verschalkte. 2 : 3 en dat was het dan ook. Toen de eveneens matig fluitende scheids de match affloot, stond het nog steeds 2 : 3 en gaan de drie punten met naar huis.

Spoiler

284.jpg

285.jpg

-------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

287.jpg

288.jpg

289.jpg

De voorzitter heeft mij zojuist een nieuw 2-jarig contract aangeboden. Voor €4,2K per maand (hetzelfde bedrag wat ik nu ook krijg) en een salarisbudget van €85K per maand.  Welnu, blijkbaar denkt men hier, dat ik een achterlijke Duitser ben? Het team heeft onder mij 16 wedstrijden gespeeld, wij zijn ongeslagen en stevenen op het kampioenschap en promotie af. Met andere woorden, ik zet de club op de kaart en dan verwacht je toch ietwat meer waardering of beter gezegd een hoger salaris, want als wij promoveren naar de 5de divisie, dan krijg ik ook geen cent meer.

Maar goed, afgezien van mijn salaris, wij hebben nu een salarisbudget van €84.810 per maand en ze willen dat voor de komende seizoenen verhogen naar €85K. Dat is leuk, maar je hebt er niets aan, want feit is namelijk dat (dankzij de wekelijkse transferaankopen van de DVZ Penney) ondertussen al het budget met € 23.880 per maand overschreden is, dus wij al een kleine 25% in het rood staan en mister Penney blijft maar kopen, want hij heeft zojuist weer een jeugdspeler aangetrokken voor €725 per maand. Met andere woorden, indien ik het nieuwe contract accepteer, kunnen ze mij te allen tijde op staande voet ontslaan, omdat het salarisbudget gigantisch in het rood staat.

Ik ben ‘gekke Henkie’ niet, dus dit is mijn antwoord:   

290.jpg

Ik heb het aanbod niet geaccepteerd en onze DVZ Penney heeft alleen maar oog voor het aankopen van jeugdspelers, dan zijn werk te doen. Voor de laatste keer heb ik hem erop gewezen, rekening te houden met de rode cijfers. Uiteraard ben ik niet van plan om hem fysiek tot de orde te roepen, maar wel ga ik nu naar een andere club zoeken, waar ik mogelijk terecht kan komen.

291.jpg

Over 4 dagen spelen wij thuis in de 2de Ronde van de FA Trophy en wel tegen Morpeth Town Association Football Club. Een voetbalclub uit Morpeth, Northumberland. Ze zijn momenteel lid van de Northern Premier League Premier Division.

Spoiler

286.jpg

292.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 2268 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Morpeth kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het veld op en scheids is ene Peter Gibbons.

Wij wilden deze match zo snel mogelijk ‘afwerken’ en de tegenstander van het veld vegen. Desondanks hadden wij 17 minuten nodig, om deze laagvlieger pijn te doen. Wallace schoot de bal in het doel en de langverwachte openingstreffer was een feit. 1 : 0 en het feest kon beginnen. 9 minuten later was het Donaldson, die ons tweede doelpunt binnen schoot.  In de 30ste minuut kopte Donaldson ons derde doelpunt tussen de palen. 3 : 0 en dat was ook de ruststand.

In de 60ste minuut kregen wij ook nog een penalty en Donaldson schoot hem feilloos binnen. 4 : 0 en het derde doelpunt van Donaldson was een feit. Hij had een zuivere hattrick op de mat gelegd. En bij zo een stand kun je rustig je beste spelers uit voorzorg wisselen. Dus haalde ik in de 76ste minuut Duckworth, Heaney en Gilchrist van het veld en bracht Wright, Fielding en Beck.  Nog geen twee minuten later was het ene Paterson die met een geplaatst schot de aansluitingstreffer scoorde. 4 : 1 en eerlijk is eerlijk, keeper Jameson had deze bal gewoon moeten hebben. Drie minuten later, terwijl ik nog over het gebrekkige keeperswerk van onze keeper zat te vloeken, was het wederom Paterson die zijn tweede doelpunt langs onze keeper tikte. 4 : 2 en ook deze bal had Jameson mogen en moeten hebben. Toen de scheids affloot stond het nog steeds 4 : 2. Wij hebben gewonnen, maar dat was het dan ook. Joost mag weten, wat met onze keeper aan de hand is, zo matig is hij nog nooit geweest?

Spoiler

293.jpg

294.jpg

---------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

295.jpg

296.jpg

298.jpg

299.jpg

302.jpg

Spoiler

303.jpg

304.jpg

Newton is geschorst en Brown geblesseerd, dus dat betekend, dat ik beide centrumverdedigers zal missen. Dat wordt puzzelen.

Over 7 dagen spelen wij in de 2de Ronde van de FA Cup thuis tegen Rotherham United FC, een Engelse voetbalclub, opgericht in 1925 en uitkomend in de Football League One.

Spoiler

Rotherham FC werd in 1870 opgericht en veranderde later zijn naam in Rotherham Town. Thornhill werd in 1897 opgericht, in 1919 werd de club toegelaten tot de Football League en noemde zich dan Rotherham County. In 1925 fuseerde de 2 clubs om zo Rotherham United te vormen. De club speelde sinds het seizoen 2001/02 in de Football League Championship, het hoogste niveau waar de club heeft gespeeld, maar degradeerde in seizoen 2004/05. Na seizoen 2006/07 zakte de club nog verder weg naar de League Two. In het seizoen 2012/13 promoveerden ze naar de Football League One en een jaar later promoveerden ze nog een keer, ditmaal naar de Football League Championship.

In 1961 speelde Rotherham in de eerste League Cup-finale, maar de club verloor in de eindstrijd van Aston Villa FC.

300.jpg

Ik wordt hier gek van de DVZ Penney.  Deze man is totaal niet voor rede vatbaar en heeft inmiddels al 41 jongelingen binnengehaald voor zo een kleine €30K.  en dan te bedenken, dat wij een budget hebben van €84.810 en dus nu maandelijks €101.126 moeten dokken. Waar is die man mee bezig? 41 spelers en hij kan er maar 11 + 5 opstellen?

Wat moet ik hiermee? Weet u het? Ik heb hier geen zin meer in, dus wat kunt u adviseren? Hier blijven tot ze mij ontslaan?  Of op zoek naar een andere club gaan, die zo een koopzieke idioot niet in dienst hebben?

Spijtig is, dat ik pas weer met een trainerscursus bezig ben en niet weet, of ik deze gewoon kan voortzetten, ook al verander ik van club?  Moet ik nu weer mijn neef en de hoofdcoach van MU om hulp/advies vragen? Of mag ik dat ook aan de voetballiefhebbers vragen?

Spoiler

301.jpg

305.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor maar liefst 8.512 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-1-3-1-1 opstelling met Gilchrist in de spits (de deels weer herstelde Willoughby zit op de bank) en omdat beide centrumverdedigers niet beschikbaar zijn, staat onze beste speler Wallace vandaag achterin, samen met King. Op de bank heb ik drie jonkies (die ik het liefst niet laat spelen, omdat ze nog niet goed genoeg zijn) en voor de rest helaas nog niet wedstrijdfitte spelers, die eventueel maximaal 20 minuten kunnen meedoen. Spijtig voor ons publiek, maar het is niet anders.

Rotherham United of te wel The Millers (ze staan momenteel 5de in League 1, dus 3de divisie) kwam op in een 5-3-2 formatie en scheids is ene Will Finnie. Een club uit de 3de divisie, die tegen ons verdedigend speelt? Hun manager moet wel heel veel respect voor ons hebben of hij is gewoon een lafaard.

Hoe dan ook, tot aller verbazing waren The Millers niet eens beter en waren wij min of meer gelijkwaardig. De ruststand was dan ook 0 : 0.

Pas in de 51ste minuut lukte het ene Smith de openingstreffer te forceren. Zijn schot was voor onze keeper Jameson onhoudbaar. 0 : 1 en dus probeerde ik mijn manschappen vanaf de zijlijn nog wat te motiveren. Donaldson en Dyson hadden een slechte dag, maar de rest speelde zeer redelijk, waarbij Heaney + Duckworth en jonkie King een uitstekende indruk maakten. In de 78ste minuut haalde ik spits Gilchrist eraf en stuurde Beck het veld in. 7 minuten later mochten ook Oguntayo + Heaney + Donaldson gaan douchen en hun plaatsen werden ingenomen door de weer herstelde Barrow, McLaughlin en Hopper. Het leek wel dat de inbreng van deze jongens voor meer druk naar voren zorgde en in de 92ste minuut was het juist invaller Hopper, die een prachtige voorzet van Duckworth feilloos binnen schoot. 1 : 1 en dat tegen een derde divisionist.  Hoe is het toch mogelijk?  Om het resultaat vast te kunnen houden, haalde ik Woods eraf, die op zijn tandvlees liep en bracht de 17jarige Pring, weliswaar een verdediger, maar hij was fit.   Het bleef 1 : 1 en iedereen was tevreden, behalve de tegenstander, want die hadden willen winnen.

Spoiler

306.jpg

307.jpg

------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

308.jpg

311.jpg

Nou, jammer!  Ik had verwacht advies te krijgen met betrekking tot de kwestie ‘DVZ Penney’ van de voetbalfans, maar niets ervan. Om nu weer advies in te halen van de Nederlandse LLM kenner Vos, is m.i. ietwat te overdreven. Dus belde ik mijn neef, ofschoon ik al bij voorbaat weet, hoe hij zou reageren. En ja hoor, zijn advies liet niets te wensen over. ‘Andere club zoeken en het best een divisie hoger. Gewoon solliciteren. Of York ontslaat je, of ze doen helemaal niets en laten je gewoon zitten. Jij beslist.´

Tja, Scheiße! Als je niets achter de hand hebt, kan het een heel vervelende kwestie worden. Je kunt niet even thuis steun zoeken en je wonden likken, want je zit hier in het Brexitlandje. Goede raad is duur, dus wat doe ik?

Volgens de transferlijst is er maar een voor mij interessante club op zoek naar een manager en wel Bradford City, momenteel 19de in League 2 (geprognosticeerd als 2de). Wel iets te hoog gegrepen, maar een proefballonnetje.   

Spoiler

309.jpg

310.jpg

Niets! Er gebeurde helemaal niets! Niemand op de club sprak mij hierover aan, DVZ Penney en de voorzitter deden net of hun neus bloed…. En dat was het dan ook. Bradford reageerde ook niet, wel hebben ze een nieuwe manager gehaald. 

Maar DVZ Penney deed wel iets, hij haalde namelijk weer een jeugdspeler binnen en wel ene Jason King, 16jr voor €725 per maand. Werkelijk elke week haalt onze DVZ een jeugdspeler binnen, ofschoon wij behoorlijk in de rode cijfers zitten. Dit is al de 42ste speler en de voorzitter doet niets.

Over 7 dagen spelen wij thuis tegen Chorley Football Club, een Engelse voetbalclub uit Chorley, Lancashire.

Spoiler

De club werd opgericht in 1875 als rugbyclub, maar ging in 1883 verder als voetbalclub. Ze komen uit in de National League North, het zesde niveau van het Engels voetbal.

313.jpg

312.jpg

Bij winderig weer en voor 2621 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-1-3-1-1 opstelling. Chorley of te wel The Magpies kwamen in een 4-1-3-2 formatie het veld op en scheids is helaas Martin Woods, de man waar ik totaal geen vertrouwen in heb.

Ons hele team speelde ijzersterk en toch lukte het ons niet in de eerste helft te scoren. Want wij hadden, zoals ik had verwacht, de zich weer akelijk gedragende scheids volledig tegen. Haast alle aanvalspogingen onzerzijds floot hij af, waardoor wij amper in de box van de tegenstander konden komen. Ook begonnen The Magpies het botte bijl te hanteren en ze lieten zien, dat ze van origine een rugbyclub zijn. Dus greep ik in de 63ste minuut in en haalde VVR Duckworth van het veld (die geblesseerd raakte door een schop van achteren) en bracht Wright. 10 minuten later mochten ook Dyson (die ook uit de match werd geschopt) en uit voorzorg Heaney vertrekken. Voor hun kwamen Woods en de weer genezen Barrow.

Terwijl ik hoofdschuddend en scheldend langs de kant in mijn vak heen en weer marcheerde, kregen wij een corner en in de 86ste minuut was het juist invaller Wright, die de bal in het doel kopte.  1 : 0 en de verlossing was dichtbij. Ons publiek bedacht de scheids na het laatste fluitsignaal met een behoorlijke scheldpartij en als een speer verdween hij in zijn kleedkamer.

Dit soort wedstrijden met zeer partijdige scheidsen werken ontzettend op mijn zenuwen, want je kunt er niets tegen doen. Trouwens de scheids kreeg een waarderingscijfer van 5.7 en dan weet u het wel.

Spoiler

314.jpg

315.jpg

-------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

317.jpg

318.jpg

319.jpg

Over 4 dagen spelen wij de returnwedstrijd in en tegen Rotherham United FC.

Spoiler

Rotherham is een stad in het bestuurlijke gebied Rotherham, in het Engelse graafschap South Yorkshire. De stad telt 117.262 inwoners. In 2014 kwam de stad in het nieuws ten gevolge van een zeer groot misbruikschandaal met honderden slachtoffers. De politie durfde in eerste instantie nauwelijks op te treden uit angst om van racisme te worden beschuldigd.

Het New York Stadium is een voetbalstadion in Rotherham, dat plaats biedt aan 12.021 toeschouwers. De bespeler van het stadion is Rotherham United FC, dat speelt in de Football League One. De club speelt sinds 2012 in het stadion, nadat het in 2008 noodgedwongen het stadion Millmoor moest verlaten. Van 2008 tot en met 2012 speelde de club in het Don Valley Stadium in Sheffield.

316.jpg

320.jpg

Bij motregen en voor 7092 toeschouwers arriveerden wij in het New York Stadium in Rotherham in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Verstoppen heeft tegen deze tegenstander (die twee divisies hoger speelt dan wij) geen zin, dus desnoods gaan wij met  ‘vliegende vlaggen onder’. In elk geval zijn wij niet bang voor hun, wel hebben wij respect en dat is het dan ook. Rotherham kwam in een schijthuizerige 5-3-2 formatie het natte veld op en scheids is ene James Bell, waarvan mijn assistent Micky geen hoge pet van op heeft.   

Enfin, al vanaf minuut 1 werd duidelijk, dat wij vandaag niet alleen tegen 11 tegenstanders moeten spelen, maar ook de scheids volledig tegen hebben. In een mum van tijd hadden wij al 2 gele kaarten pakken, waarvan feitelijk niemand wist, waarvoor wij deze kregen. In de 23ste minuut, uit een duidelijke buitenspelpositie, kregen wij door ene Smith het eerste doelpunt om de oren. Onze keeper Jameson reageerde niet, want voor hem was het buitenspel, maar de scheids keurde het doelpunt toe. 1 : 0 en ik was niet de enige, die zich belazerd voelde. Bij rust stond het nog steeds  1 : 0, want onze vriendelijke scheids floot onze aanvalspogingen telkens af. Helaas was er geen VAR, waardoor deze partijdige rotgast het voor het zeggen had. Met een achterstand en al 4 gele kaarten mochten wij de rust in.

Bij elk fysiek contact in de nabijheid van ons randje 16 floot de scheids onmiddellijk voor een vrije trap voor Rotherham. Zo ook in de 55ste minuut en hun spelmaker Barlaser schoot de vrije trap feilloos in ons doel. 2 : 0 en ik werd steeds bozer en vooral luidruchtiger, zowel tegen de 4de man (die trouwens Oost-Indisch doof scheen te zijn) en tegen de misselijke scheids. Twee minuten na het tweede doelpunt van Rotherham was het spits Willoughby, die onze aansluitingstreffer scoorden. 2 : 1 en ik kreeg weer ietwat hoop.

Wij werden steeds gevaarlijker en de scheids floot voor zover mogelijk alles van ons af en begon weer met kaarten te strooien, waarbij wij voor elke opmerking ook al gelijk een kaart kregen.  Verdediger Matty Brown ging steeds meer als een soort stormram mee naar voren en werd steeds gevaarlijker. Uiteraard probeerde de partijdige scheids hem tegen te houden en in de 91ste minuut kreeg Brown de gele kaart, voor een zogenaamde buitenspelsituatie, waarbij hij de gelijkmaker op zijn slof had. En ja hoor, nog geen minuut later was het de scheids, die definitief deze wedstrijd besliste, door de zeer gevaarlijk opkomende Brown ‘voor niets’ een tweede gele kaart verstrekt. En 2 keer geel is ….

rode-Kaart-2.jpg

De resterende minuten moesten wij dus met 10 man uitspelen en 4 minuten later kreeg ook nog invaller King een gele kaart en dat was de 8ste in deze zeer eenzijdige match. Ik was woest en als ik de fysieke capaciteiten van mijn neef had, dan had ik deze smerige partijdige scheids onder handen genomen. Zo bleef het bij een verbale scheldpartij en wat dreigementen van mijn kant, maar tot mijn eigen spijt, heb ik die k*tvent van een scheids niet aangeraakt.

Hoe dan ook, wij hebben ten onrechte verloren, maar daar koop je niets voor.

Spoiler

321.jpg

---------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logoYork.jpg

Spoiler

324.jpg

325.jpg

326.jpg

328.jpg

Hoe wil je als onbekende Buitenlandse manager, die net komt kijken en nog geen enkele prijs heeft gewonnen, aan een nieuwe club komen? Je kunt niet zomaar een club opbellen, die toevallig een nieuwe manager zoekt, en zeggen dat de beschikbaar bent?  Als je een goede zaakwaarnemer hebt, dan is dat makkelijk, want die zal er alles aan doen om je bij een nieuwe club binnen te brengen.

Alleen ik heb het geld niet om een zaakwaarnemer in dienst te nemen. Dus wordt het improviseren.

Nou, door met de plaatselijke pers te praten, dacht ik dat ik bijvoorbeeld bij Bradford City een kans te maken, maar die hebben niet eens gereageerd en verder is er geen enkele club, die in mij geïnteresseerd is. Voorlopig zal ik dus hier bij York moeten blijven en of succesvol het seizoen afmaken, of voortijdig worden ontslagen en hopen, dat de pers erover schrijft. Scheiße, maar niets aan te doen. Trouwens, onze eerstvolgende tegenstander is toevallig Bradford en dan kan ik gelijk laten zien, of ik wat in mijn mars heb?

Over 3 dagen spelen wij thuis tegen Bradford City Association Football Club, een Engelse voetbalclub, opgericht in 1903.

Spoiler

De club stond oorspronkelijk bekend als Manningham, een rugbyclub en een van de oprichters van de Northern Rugby Union. In het seizoen 1903/04 verruilden ze rugby voor voetbal. Ze werden meteen toegelaten tot de Football League, om zo voetbal bekender te maken in een regio waar rugby erg populair was. Ze werden zo toegelaten tot de Football League voordat ze een team hadden.

1910/1911 was een van de succesvolste seizoenen uit de geschiedenis van de club. De FA Cup werd gewonnen en een vijfde plaats werd behaald in de hoogste divisie. Sindsdien heeft de club minder succes. Tussen de jaren 40 en jaren 70 speelde de club in de onderste regionen van het Engelse voetbal.

Op 11 mei 1985 sloeg het noodlot toe. In een wedstrijd tegen Lincoln City, waarin de club promotie naar de tweede divisie vierde, voor het eerst sinds 1937, vatten de tribunes vlam. 56 mensen verloren bij deze ramp het leven, waarmee het een van de grootste tragedies in de geschiedenis van het voetbal is. Toch zijn veel mensen deze ramp vergeten, in tegenstelling tot het Heizeldrama of het drama op Hillsborough.

In mei 1999 promoveerde de club naar de Premier League en speelde daar vervolgens twee seizoenen, waarna het weer afzakte naar de derde divisie. In 2003 en 2004 stond de club op het randje van faillissement. In seizoen 2004/05 misten ze net de play-offs in de Football League One. Na seizoen 2006/07 degradeerde de club naar de League Two (vierde klasse). In het seizoen 2012/2013 haalde Bradford City de finale van de League Cup, die ze verloren van Swansea City. In de weg naar de finale schakelden ze onder meer Wigan Athletic, Arsenal - dat nota bene met hun sterkste elftal aantrad in de kwartfinale - en Aston Villa uit. Als kroon op het mooie seizoen wisten ze ook nog te promoveren, na een 7de stek in de competitie. In de Play-off finale wonnen ze met 3-0 van Northampton Town.

Maar ja, inmiddels zitten ze net als wij in de 6de divisie.

323.jpg

327.jpg

Bij zwaarbewolkt weer en voor 2244 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke en ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling, want ik wil niet nog een bekerwedstrijd verliezen en zeker niet van een club, waar ik min of meer gesolliciteerd heb. Bradford kwam in een 4-2-3-1 formatie het veld op en scheids was ene Greg Rollason. 

In de 13de minuut was deze match als het ware al beslist, want toen zorgde AML Heaney voor de 1 : 0 en vanaf dat moment begon Bradford wel of niet hun ware gezicht te laten zien en veranderde in een schopploeg.

De scheids treft geen blaam, want hij deed zijn best.  Het bleef uiteindelijk 1 : 0 en wij zitten straks in de 4de Ronde van de FA Trophy.

Spoiler

329.jpg

330.jpg

------------

Edited by germandutch

• Lazy changed the title to [FM22] The Journeyman - The travels of Hannes H.