Jump to content

[FM22] Love the game, EAT the business

ReneLeBlanc
 Share

Recommended Posts

EAT.png

Even een iets minder snelle update maar voila hier zijn we weer. De tweede seizoenshelft staat weer voor de deur en we zijn weer in de achtervolging op het grote Real Madrid. Waar we er normaal gesproken er wel een handje van hebben om in januari nog te investeren in de ploeg heb ik het dit jaar nagelaten. We hadden al veel uitgegeven in de zomer en ik zag het dan ook niet zitten om nog veel meer in de winter uit te geven. Wel lieten we Romain Faivre naar Moskou vertrekken voor negen miljoen en ook het dienstverband voor Arne Maier zat er op. Vier miljoen betaalde Anderlecht voor zijn diensten.

image.png.b0d016fa27e54df5d5f35046a7d97a0e.png

We begonnen weer enorm sterk aan de tweede seizoenshelft. Sterker nog, we zijn zeventien wedstrijden ongeslagen gebleven! Wel werden de nodige punten gemorst tegen Osasuna, Levante, Real Betis en Granada maar voor de rest pakten we louter overwinningen. Athletic Club, Barcelona, Real Sociedad, Atletico Madrid en Sevilla al deze ploegen hadden het nakijken op Lorenzo Lucca en co en zo kon het niet anders dat we dicht naar Real Madrid toe gekropen waren.

Spoiler

image.thumb.png.1961f84e038f18c4bc98cf3ba051e171.png

Ja, we waren dicht bij Real Madrid gekomen, sterker nog we zijn op twee punten afstand gekomen en de oplettende lezer heeft het waarschijnlijk al doorgehad, we moeten nog tegen Real Madrid uitkomen. We hebben nog geen punt gepakt tegen Real en wat een moment zou het zijn om nu meteen onze eerste drie punten te pakken. 

image.thumb.png.27aaa94e71950b937246271d91ef4ff9.png

Helaas was niets minder waar. We zijn weer volledig van het veld afgeveegd door deze superploeg van Jurgen Klopp en kregen thuis met 0-3 kletsen. Hierdoor was de titelstrijd gestreden en weer in het voordeel van Real Madrid. We zijn weer erg dichtbij gekomen maar moeten wederom genoegen nemen met een schitterende tweede plaats. Je zou bijna denken dat we teleurgesteld zijn maar niets is minder waar hoor. :D 

Spoiler

image.thumb.png.ab9be72d80bbaae316683f6987e52d89.png

image.png.3941b65c15f799dabcb62a3bc4b24568.png

Een van de redenen waarom ik niet teleurgesteld ben is dankzij deze resultaten. In de Champions League kwamen we natuurlijk in de eerste KO ronde Bayern tegen en eigenlijk had ik verwacht deze ronde niet te overleven, maar onze 2 meter lange super Italiaan stond op en schoot ons eigenhandig naar de kwartfinale waar we de degens met Chelsea mogen kruisen. 

image.png.78d10034566193ac43cd06296137cf35.png

Het etiket 'super Italiaan' kwam niet uit het niets. Lorenzo heeft in drie jaar tijd 87 doelpunten voor ons gemaakt en in de tweestrijd met Chelsea maakte hij alle vier de doelpunten. Tweemaal 2-2 maakt een enorm spannende tweestrijd en zeker als de tweestrijd op penalty's beslist moet worden. Door twee gemiste penalty's van Chelsea (het cijfer twee heeft een mooie rol in deze ronde) waren wij de sterkste over twee wedstrijden en verlengen we ons avontuur tot aan de halve finale.

image.png.ea743dd85000eed062a412907b361de8.png

In deze halve finale was het grote Liverpool onze tegenstander en deze superploeg bleek echt een paar maatjes te groot te zijn. Waar we in de vorige rondes echt veel indruk hebben weten te maken zijn we hier toch wel even op onze plek gezet. Tweemaal drie goals tegen is fors, maar niet onverdiend. Liverpool ging uiteindelijk ook met de Champions League aan de haal door Real Madrid met 2-1 te verslaan. Eind goed al goed.

image.thumb.png.99f26cd835d39781beaeb7907b530ccb.png

Ik benoemde het al even, maar Lorenzo Lucca staat na drie volledige seizoenen bij ons in totaal op 87 goals. Een ongelofelijk aantal en daar hebben zijn 32 goals van dit seizoen een groot aandeel in gehad. Van de nieuwkomers zijn het Herrera (13 assists), Houstecky (11 goals, 4 assists), Suso (6 goals en 7 assists) en Akhomach (4 goals en 8 assists) die veel indruk hebben gemaakt. Ook Cherki is dit seizoen helemaal losgekomen met 7 goals en 10 assists.

image.thumb.png.783835656fa8c332b128a8436b90f05a.png

Financieel heeft dit seizoen ons zeker geen windeieren gelegd. Met een totale saldo van ruim 90 miljoen zijn we lekker aan het plussen en zeker als je de grafiek bekijkt van 2025 tot aan 2026 hebben we echt flinke stappen gemaakt. Deportivo komt langzaam terug waar het hoort, maar we zijn er nog lang niet. :D 

@Marius @glennix @Nummerke10 @delichris @Kyrill @toivonen @timpy00 @DGremlin @MNie @Fantasy @JordiW. @MarcFM1993 @Mathijs92 @John Terry 2.0 @SantiagoMunez 

Bedankt weer heren voor de toffe reacties! :D 

Opnieuw een schitterend seizoen waarin je alweer de druk hoog hield op Real tot het einde van het seizoen, en de onderlinge confrontatie. Alsof dat nog niet goed genoeg was, zet je ook nog even de CL op zijn kop! Schitterende prestaties, en ik zou durven voorspellen dat het hier nog niet gaat eindigen.

EAT.png

Ola! Het moment is daar mannen, het einde van het tijdperk Lorenzo Lucca. Ik val meteen met de deur in huis maar hoe kan ik ook anders dan deze held een waardig afscheid te gunnen. Het kapitaalkrachtige Newcastle United is aan de haal gegaan met ons Italiaanse pareltje en legde zijn clausule van 80 miljoen zonder aarzelen neer. Daar gaan ze geen spijt van krijgen dat weet ik zeker en ik hoop ze dan ook niet straks in Europa te treffen.

Zelf zijn we deze zomer ook wel weer losgegaan, wat ook mede tot stand is gekomen door deze supertransfer. Naast Lucca vertrok ook de andere Italiaan, Marco Brescianini, voor 25 miljoen naar Engeland om voor Aston Villa te gaan spelen. In totaal waren we in één klap dus 105 miljoen rijker en hadden we weer het nodige te besteden. Wie het breed heeft laat het breed hangen laten we dan maar zeggen en zo was het dan ook. In totaal besteden we 133,5 miljoen en gaven we dus eigenlijk 20 miljoen meer uit dan dat er binnenkwam. Dat bedrag is overigens wel met het optellen van alle bonussen.

image.thumb.png.1207676e30286488612d92844afba5ec.png

Deze Vlaamse vleugelflitser was onze eerste en ook meteen onze duurste aankoop van deze zomer. 26,5 miljoen tikte we voor hem af en ik denk dat hij het meer dan waard gaat zijn. Kijk alleen al naar zijn behendigheid in combinatie met zijn evenwicht en snelheid. :< Smullen. Nadat we onze opties achterin wat hadden vergroot met de komst van Pablo Nicastro kwam ook David Rivarola over van Independiente en hebben we de vervanger van Lucca in huis. Rivarola is een kleine 20 centimeter kleiner dan Lucca maar ik heb wel hoge verwachtingen van deze Argentijn.

Spoiler

image.thumb.png.da6e6314acafbd84d112b0dee9380213.png

image.thumb.png.0fb8027e0f0bd1fccb70f054357fc9c4.png

image.thumb.png.95fbec100eb69b332289b601005844ef.png

image.thumb.png.7463520c34f09d0e30962a67f5691487.png

image.thumb.png.78c54186bf249cc9ca60cba13b24e965.png

image.thumb.png.95950e1530929f42c80d14a71b76f888.png

image.thumb.png.feb8b2a3e1d4ec4d86cfde867fdb761d.png

image.thumb.png.527e83aab14c65072a050772c38cda5f.png

image.thumb.png.481c965d5ff42d1fdeb523bec5e69e5f.png

Na deze drie grote aankopen (26,5 voor de Backer, maximaal 26,5 voor Nicastro en maximaal 25 voor Rivarola) deden we nog een aantal grote transfers. Ronielton kwam voor 16 miljoen over uit Brazilië en moet Brescianini opvangen, Raul Moreno kwam voor 20,5 miljoen over van Barcelona en moet achterin zijn plekje gaan vinden, Lunin kwam voor 3,1 miljoen over van Real Madrid en moet het gat wat Pedrag heeft achter gelaten opvangen en Adel Pereira komt voor maximaal 16 miljoen over van Anderlecht nadat wij Manchester City te snel af waren. De overige aankopen zijn gedaan met het oog op de toekomst en zullen veel minuten elders mogen maken.

image.thumb.png.6c55124cf778d3fd17f0296dc7de1a52.png

Als we dan de loting voor de Champions League erbij pakken kan je geen tevredener man vinden. Een loting met Feyenoord is natuurlijk waar je van droomt. Heerlijk dat deze club het dus zo goed doet in Nederland en stiekem zou ik het niet erg vinden als zij een punt van ons zouden afsnoepen. :D

image.thumb.png.66e7612c51a279f8c9cc26f0b91e9394.png

Financieel staat het er weer geweldig voor. 130 miljoen in de plus heeft het bestuur aan het denken gezet. Er wordt onderzocht of een nieuw stadion mogelijk is dus ik ben benieuwd. :D 

@Marius @glennix @Nummerke10 @delichris @Kyrill @toivonen @timpy00 @DGremlin @MNie @Fantasy @JordiW. @MarcFM1993 @Mathijs92 @John Terry 2.0 @SantiagoMunez 

Bedankt weer voor alle reacties heren! :D 

Een zomer vol transfergeweld! Jammer om Lucca te zien vertrekken maar gezien zijn statuut is het hem natuurlijk wel gegund. Bovendien heb je vertrouwen in de nieuwe namen en dat is het belangrijkste. De loting in de CL moet in ieder geval ook opportuniteiten bieden, naast de leuke affiches.

EAT.png

Olaaaa, het is weer tijd om de eerste seizoenshelft door te nemen. Ik ben inmiddels al wat verder dus heb volgens mij geen beschikking meer tot alle screens maar dat komt vast goed. Dit wordt de eerste seizoenshelft en überhaupt het eerste seizoen zonder Lorenzo Lucca. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat voor leegte hij heeft achtergelaten en of mijn beoogde vervanger voor hem, David Rivarola, de verwachtingen kan waarmaken.

image.png.36a5752715e3fbf0ae0fb473c61a64d1.png

Kijkende naar de eerste negen wedstrijden hebben we weer een prachtige start van de competitie gehad. Op de verliespartij tegen Villareal en het gelijke spel tegen Real Sporting na hebben we alle overige wedstrijden gewonnen. Hierbij moet ik wel zeggen dat de echt grote clubs nog niet aan bod, maar ook tegen de mindere goden moet er 'gewoon' gewonnen worden.

image.png.749fcfc27c0c90f887f0c2daa27fa258.png

Als je dan naar het vervolg van het competitie schema kijkt is het natuurlijk wel bizar dat je eerst Real Madrid treft en daarna meteen Barcelona op je dak krijgt. Maaaaaar, het is ons eindelijk gelukt!! We hebben onze eerste punten gepakt tegen Real Madrid en ook meteen drie. De vervanger van Lucca maakt zijn bedrag al waard want hij scoorde de enige en dus winnende treffer. Een week later pakte we ook de volle mep in Barcelona wat ons natuurlijk een dikke boost gaf. Dat we hierna punten verspeelde op bezoek tegen Celta is natuurlijk wel enorm zuur. Gelukkig ging dit niet in ons koppie zitten en pakten we weer vier overwinningen op rij om daarna met 0-0 gelijk te spelen tegen Real Betis. De laatste twee wedstrijden van de eerste seizoenshelft werden daarentegen wel weer gewonnen dankzij een uitblinkende David Rivarola.

image.thumb.png.2c5835dbd739d8c18fcc28ec2574b321.png

Door deze prachtige eerste seizoenshelft sluiten we 'm aan kop af. De eerste koppositie overigens in La Liga en ook een volledig verdiende. Wel moet erbij gezegd worden dat het weer een akelig spannend jaar kan gaan worden. Rel Madrid op drie, Real Sociedad op zeven en Barcelona ook 'maar' op tien punten. Verder is Atletico echt al jaren de draad kwijt. Een veertiende plaats na negentien wedstrijden, lol. ;c 

image.png.0dd28c95713f35d9e3c461870f446db7.png

In Europa hebben we ook weer de nodige indruk weten te maken. Wedstrijden van ons in Europa zijn natuurlijk ontzettend speciaal, en dit jaar nog specialer door de tweestrijd met mijn grote liefde Feyenoord. We sluiten onze Europese campagne ongeslagen af en speelden maar twee keer gelijk. Op bezoek in Portugal kwamen we niet verder dan een 1-1 en op bezoek in Londen kwamen we ook niet verder dan 1-1. Alle thuiswedstrijden hebben we winnend afgesloten met als kers op de taart de 4-3 overwinning tegen Arsenal. Op bezoek in de Kuip werd het ook erg spannend maar trokken we ook aan het langste eind, 3-2.

image.thumb.png.cbce73ec6b023ed7091619bdf7c4c404.png

Het zal jullie dan ook vast niet verbazen dat we  bovenaan de groep zijn geëindigd. Met veertien punten hebben we natuurlijk een grandioze groepsfase beleefd en komen we in de eerste KO ronde Fiorentina tegen. Een verrassende tegenstander al vraag je het mij maar dat is niet minder lekker.

image.png.d96e7be9a598854fd350afdea63e0b47.png

In de Supercoppa kwamen we in de halve finale Villareal tegen. Een taaie tegenstander maar gelukkig minder taai dan Real Madrid die we vorig jaar troffen in de halve finale. We wonnen met 2-1, maar dit koste veel pijn en moeite. Het helpt natuurlijk ook niet mee dat deze wedstrijden dwars door het al drukke programma heen lopen.

image.thumb.png.6c27676e46868c877467583e0a05dca5.png

In de finale was zoals verwacht Real Madrid de tegenstander. Na een bloedeloos gelijkspel in de officiële speeltijd moesten penalty's uitkomst brengen. En warempel, we waren Real Madrid wéér te slim af. Hierdoor is de eerste prijs in mijn tijdperk een feit! Supercoppa 2026 is voor ons! :D 

image.png.cf6699fd5d497a32ad60a70aaaac0fc1.png

Tot slot bespreek ik nog de Copa del Rey met jullie. Hierin zijn we na overwinningen op Hercules, Real Vallodid en Celta Vigo gestrand in de halve finale tegen, ja hoor zijn weer, Real Madrid. Doordat we op bezoek in Madrid met 4-1 op ons bek gingen werd het een lastig pakket. We kwamen nog akelig dichtbij maar verder dan 2-0 door ilias Akhomach kwamen we niet. Helaas!  

Bedankt weer voor alle reacties heren! :D 

EAT.png

We stomen lekker door want na wat achterstallig onderhoud wil ik graag weer op het punt komen waar ik nu in de game ben en daarvoor moeten we toch even bijschakelen. Ik ben niet vies van een transfertje hier of een transfertje daar en zo was het ook deze winterperiode. De reden hierachter kwam door het vertrek van Diego Leite in de winterstop naar Manchester City. Diego was mislukt bij Chelsea maar wilde het toch graag opnieuw proberen in Engeland. Hij vertrok dus voor een bedrag wat kan oplopen tot 31,5 miljoen euro naar Manchester City.

Omdat wij vrij krap zaten in de vleugelverdedigers vond ik het ook tijd om daar wat aan te doen. We betaalden dus 13,5 miljoen euro aan Gremio om Denio over te nemen. Deze jonge Braziliaanse rechtsback is mulitfunctioneel. Naast de komst van deze jonge Braziliaan kwam ook Pedro Caiado over van Tondela. 25 miljoen werd er voor hem betaald maar ik zie hem wel uitgroeien tot de regisseur van ons middenveld. Met zijn 20 jaar kan die nog voldoende leren en zijn eerste halfjaar zal voornamelijk bestaan uit vooral wennen aan onze manier van spelen.

Spoiler

image.thumb.png.88e54f1b02e701544858aea613889f5f.png

image.thumb.png.0b29208320ab7a89a493659259d0432e.png

Na deze transfers was het tijd om weer de competitie te vervolgen. Waar we in de eerste seizoenshelft echt heel constant presteerden, was dat aan het begin van de tweede seizoenshelft niet veel meer van over. We hadden het zwaar. We verloren meteen de eerste wedstrijd en dat was ook niet de laatste wedstrijd die we verloren. Ook van Cádiz en Sevilla werden er nul punten gepakt. Grootste positieve noot van deze serie wedstrijden was het 3-3 gelijkspel in Madrid. Hierdoor zorgden we er in ieder geval voor dat het onderling resultaat in ons voordeel was, mocht dat nodig zijn.

image.png.49eacf83ed024873c16a06191124d768.png

Na deze serie was het tijd om een tandje bij te schakelen, en so we did. Een reeks van acht overwinningen op rij waar ook een overwinning tegen Barcelona tussen zat. Ook opvallend is dat we maar één tegendoelpunt hadden in deze periode. Verdedigend stond het dus wel goed.

image.png.54443e6e40dcb59c02d9620f7397bc32.png

Opeens kregen we bericht dat Real Madrid niet voorbij Real Sociedad kwam en dat ze met 0-0 gelijk speelden. Hierdoor was de achterstand van Real op ons zes punten met nog twee wedstrijden te gaan. Zoals ik al benoemde was het onderling resultaat in ons voordeel en kan Real Madrid ons niet meer inhalen waardoor wij KAMPIOEN zijn!!!!!

image.thumb.png.7311693056ce7e41191817110bd84f45.png

image.thumb.png.cd6993eeef99b48e5a143779449277f2.png

Zoals gezegd mochten we het in de eerste KO ronde opnemen tegen Fiorentina. Een loting waar zeker mogelijkheden lagen en dat bleek ook. Op bezoek in Florence werd er met moeite gelijkgespeeld maar thuis lieten we weinig heel van de paarshemden. 3-0 is natuurlijk een hele duidelijke uitslag en in de volgende ronde treffen we oude bekende Bayern München.

image.png.3eb3e8ea3dc5fab000863c0efcab6173.png

Vorig seizoen troffen we elkaar in de eerste KO ronde, ditmaal in de kwartfinale. Helaas was dit ook het eindpunt voor ons in de Champions League. Op bezoek in München gingen we namelijk met 2-1 de boot in en helaas wisten we dit in eigen huis niet goed te maken. We bleven steken op 2-2 waardoor de kwartfinale dit jaar het eindpunt is voor ons. Helemaal geen gekke prestatie, sterker nog gewoon een prachtige prestatie als je het mij vraagt.

image.png.ec434c28e71911fc2c1311280eeef6a9.png

Bedankt weer voor alle reacties heren! :D Iets te vroeg ge-enterd dus ik hoop dat jullie de mentions binnenkrijgen. Door het kampioenschap was ik iets te vroeg haha.

Edited by ReneLeBlanc