Jump to content

[FM22] Love the game, EAT the business

ReneLeBlanc
 Share

Recommended Posts

EAT.png

Seizoen vijf staat alweer voor de deur, een teken dat we er hard doorheen gaan. Voor sommigen van jullie is dit tempo niet bij te houden maar je moet wat in quara tijd he. ;c Dit jaar beloofd het jaar te worden van onze grootste uitgaande en misschien ook wel inkomende transfer. Er is weer voldoende interesse, zo staat Pablo Torre in de belangstelling van zowel Hertha als Liverpool (Hertha is altijd goed, die betalen altijd teveel :D) en ook voor Lorenzo Lucca is weer de nodige interesse van voornamelijk Italiaanse clubs. Dat Kalulu nog niet in de belangstelling staat van andere clubs verbaast mij, maar daar lig ik zeker niet wakker van. Hopelijk blijft dat ook zo maar daar is maar één manier om achter te komen. :D 

image.thumb.png.135b6ffe0b0ad57a5c30200edf66c9cc.png

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. We verliezen Pablo Torre voor een bedrag wat kan oplopen tot 70 miljoen (!) aan Hertha Berlin. Wat ik in de inleiding al aankondigde is dat Hertha grof betaald, en dat blijkt hier maar weer eens. Wel moet ik hierbij vermelden dat Pablo heel veel indruk maakte in ons laatste seizoen. Met veertien goals en twaalf assists in 35 wedstrijden was hij één van onze drijvende krachten. Helaas was hij niet de enige speler die Coruna achter zich liet. Waar ik in de inleiding nog de hoop uitsprak dat Kalulu bij ons bleef, is dat helaas niet gelukt. Sterker nog, Real Madrid haalt zowel Kalulu als Papetti bij ons weg. Voor 33,5 miljoen haalt Papetti naar Madrid om vervolgens ook nog 60 miljoen neer te tellen voor Kalulu. Naast deze drie uitgaande toptransfers verlieten Lutsharel Geertruida (5 miljoen), Alex Centelles (5 miljoen), Jandro Orellana (2,2 miljoen), Andreas Skov Olsen (3,9 miljoen) en Jayden Braaf (9,75 miljoen) de gelederen. In totaal haalden we dus 115 miljoen + 75 miljoen binnen dit seizoen, bedragen hoor. :D 

Spoiler

image.png.7930036aab5cc00869a2f4022a41d512.png

image.png.d3311afbc8a9c5f38198b8c7c17a08cd.png

image.png.ca82b3b7b4bc7fa243122de38b1065bc.png

Als je zoveel geld ontvangt wordt het ook wel eens tijd dat we zelf wat meer gaan uitgeven. Niet omdat het kan maar omdat het ook wel moet. We raakten onze topspelers van afgelopen seizoen kwijt en onze jeugd is nog niet zo sterk dat we dit één op één kunnen vervangen daarom dat ik ook de portemonnee heb moeten trekken. In totaal hebben we negen spelers aangetroken (Faivre valt buiten deze screen om). Naast de komst van de transfervrije Faivre gaven we in totaal meer dan 100 miljoen uit. Een heel hoog bedrag maar wel een bedrag waar ik akkoord mee ben. De duurste transfer komt op de naam van Ilias Akhomach. Dit 20-jarige talent is afkomstig van Barcelona en zal voornamelijk aan de rechterkant geposteerd gaan worden. 

image.png.8745b5d1a8386e89ebdf1f1b9c306cd5.png

Door het vertrek van de nodige namen achterin was ik genoodzaakt om achterin wat versterking te zoeken. Hierbij ben ik uitgekomen bij José Manuel Herrera en Ramón. Las Palmas is afgelopen seizoen gedegradeerd waardoor ik Herrera en Suso voor een 'prikkie' heb kunnen overnemen. Voor Herrera betalen we maximaal 13 mljoen en datzelfde bedrag hebben we in één keer overgemaakt naar Real Sporting voor Ramón. Aangezien het middenveld ook wat breedte aankopen kon gebruiken heb ik daar drie namen voor gehaald. Moder zijn degradatie clausule werd geactiveerd voor een bedrag van 17,5 miljoen en Tacea en Houstecky werden voor relatief lage bedragen binnengehaald. Als laatste kwam de 16-jarige Gianfreda voor een bedrag van maximaal 20,5 miljoen over van Benevento. Grote bedragen maar wel bedragen die gezien het potentieel van deze spelers gerechtvaardigd zijn denk ik.

Spoiler

image.thumb.png.27dabaca70a073491b81ef3d9b0f0ed0.png

image.thumb.png.ac91e384f12dc394eff6eea7df13050a.png

image.thumb.png.66abb96d4aaf82ee6e5d39ad16510129.png

image.thumb.png.b02af69530eb6c103626ee7198c29c7a.png

image.thumb.png.acefc49b480b45acdd8a1baa6e8278ab.png

image.thumb.png.b93213d024b20882d72f99f9506679be.png

image.thumb.png.ecca9fc904f690e5c13d0ae0065fc797.png

image.thumb.png.7120a21334dee6361d3170723970e958.png

image.thumb.png.c36070f58ac0a38fe7e2dcc7a81c5d7b.png

Zoals jullie hebben kunnen zien hebben er flinke veranderingen plaatsgevonden in Coruna maar goed dat hoort er nog een beetje bij. We zijn nog niet 'goed' genoeg om onze grote jongens te behouden en als een club als Real Madrid langskomt kunnen we maar één ding doen: onze spelers voor zoveel mogelijk proberen te verkopen. Dit heeft er wel voor gezorgd dat we dik in de zestig miljoen op ons saldo hebben staan. Een flink bedrag waar we hopelijk wat verbeteringen kunnen doorvoeren.

image.thumb.png.382e8170a5bb65c2e59a286f0aca987c.png

Tot slot hebben we dan nog de Champions League. Na de onverwachte tweede plaats mogen we natuurlijk in de Champions League uitkomen. Hierin zijn we in groep D uitgekomen en mogen we de degens kruisen met Manchester United, Benfica en PSV. Een loting waar ik zeker niet ontevreden over ben. PSV heeft met Carlos Vinicius, Cody Gakpo en Christian Koamé een zeer gevaarlijke aanval en ook Benfica met Tuanzebe, Gedson Fernandes en Origi en zeker Manchester United met Skipp, Upamecano, Rashford en vooral Mbappe zijn geduchte tegenstanders maar ik ben vooral benieuwd in hoeverre we ons kunnen meten met dit soort ploegen.

image.thumb.png.92dec112424bed187bfd5c7d19502d86.png

@Marius @glennix @Nummerke10 @delichris @Kyrill @toivonen @timpy00 @DGremlin @MNie @Fantasy @JordiW. @MarcFM1993 @Mathijs92 @John Terry 2.0 @SantiagoMunez 

Weer een spetterende transferupdate denk ik zo. Bedankt voor de reacties mannen! :D 

EAT.png

Na dit transfergeweld is het altijd maar weer de vraag hoe de spelersgroep hier op reageert. In voorgaande FM jaren haalde ik gerust 25 nieuwe namen in de zomer en tien nieuwe namen in de winter om er vervolgens achter te komen dat dat niet helemaal werkte. Nu houden we het nog enigszins binnen de perken omdat we ook gigantisch veel verkocht hebben. Ook ben ik heel benieuwd hoe de selectie gaat reageren op een dubbel programma van zowel Europees als nationaal voetbal. Dit is het eerste jaar dat we ons daaraan wagen en alles is dus nieuw. Voor veel spelers is het uitkomen in een Europese competitie sowieso nieuw waardoor ik niet al te hoge verwachtingen heb.

image.png.6a0fec5195232dcff3bbda6e245e7b99.png

Voordat ik aan de Champions League ga beginnen neem ik jullie eerst mee in La Liga. We begonnen geweldig aan de competitie door de eerste vier wedstrijden winnend af te sluiten. Na de verliespartij tegen Valencia herpakten we ons door er weer drie overwinningen aan toe te voegen. Vervolgens merkte ik vooral dat we achterin wel erg veel hadden ingeleverd. Zowel qua kwaliteit als qua kwantiteit. Talenten uit eigen jeugd komen meer dan eens er aan te pas maar dat zijn geen spelers als Arenas, Papetti of Hernandez. Dat we dus met 4-0 de boot in gingen zat er een keer aan te komen.

image.png.44e68844dbcf980b0aad7978129a67de.png

Het tweede gedeelte van de eerste seizoenshelft was ook een redelijk wisselvallig deel. We wisselden goede resultaten als de 3-0 tegen Atletico Madrid af met verliespartijen tegen Real Madrid, Sevilla en Barcelona. Nederlagen waar ik overigens volledig mee kan leven aangezien dit gewoon erg goede ploegen zijn. Dat we alle overige wedstrijden buiten de topclubs om (Sevilla, Real Madrid, Valencia, Barcelona en Real Sociedad) wel 'gewoon' winnen vind ik toch wel een erg puike prestatie. Onze selectie is namelijk onwijs jong maar toch weten we veel wedstrijden dus winnen daf te sluiten.

image.thumb.png.472c4148126450d0d4ca7a934844bfa6.png

Dat dit seizoen wat wisselvalliger is dan het vorige seizoen is opzich niet uit de stand op te maken. Wel valt op dat alles ontzettend dicht op elkaar staat. Zo staan we zes punten van de nummer één Real Madrid af, maar ook maar zes punten boven de zesde plaats. De nummers twee en drie hebben allebei één punt meer en de nummer vijf staat maar vier punten onder ons. Wat wel goed terug te zien is, is dat we een ploeg zijn die voor entertainment zorgt. Alleen Real Madrid scoorde vaker (elf keer) en ook qua doelsaldo staan we op een tweede plek achter Real Madrid. Alles is nog mogelijk, maar daarvoor zullen we toch wel een keer een punt of eigenlijk drie moeten gaan pakken tegen Real Madrid.

image.png.3bdb4a0db247b3636a3201538f02428b.png

Dan de Champions League. Ons debuut onder mijn leiding maakte we thuis tegen Manchester United. Met een 0-0 kon ik zeker leven aangezien Mbappe en het hele rattenplan bij United onder contract staat. Op bezoek in Portugal moesten we helaas ook genoegen nemen met een punt. Er had meer ingezeten maar soms is het niet anders. Thuis tegen PSV wisten we gelukkig onze eerste driepunter te pakken. Op bezoek in Eindhoven stonden we met dezelfde uitslag op het bord dit keer helaas aan de verkeerde kant. Hierdoor werd de wedstrijd tegen Benfica opeens wel heel belangrijk. Ik mag Lorenzo Lucca dan wel op mijn blote knieën bedanken voor zijn goal in de blessuretijd. Dat we er in Engeland vervolgens af gaan had ik ook wel verwacht.

image.thumb.png.99920424d0496b385b2d7e26d964ef41.png

Met deze resultaten hebben we uiteindelijk de tweede plek weten te bemachtigen achter United. Benfica gaat de Europa League in en voor PSV strandt het avontuur hier. We zijn ongelofelijk blij met het vervolg in de Champions League maar hier zal het waarschijnlijk wel bij blijven. In de volgende ronde mogen we namelijk de degens kruisen met Bayern München.

image.png.69c5fec0f06e4d629900bbc85dee2183.png

In de Supercopa mochten we in de Halve Finale aantreden tegen onze angstgegner Real Madrid. Ook in deze wedstrijd wisten we niet te stunten en het mag dan ook geen verrassing zijn dat Real Madrid uiteindelijk de supercopa won door met 4-0 te sterk te zijn voor Real Sociedad. Het gaat nog een hels karwei worden om de Koninklijke van de troon te trappen.

image.thumb.png.b14aa33d3fba73380a984294e196a4f0.png

Met een blik op de statistieken van de eerste seizoenshelft zien we een aantal namen die we kennen die het erg goed doen. Zo heeft Lucca er weer dertien ingeprikt, staat Cherki op drie goals en zes assists en heeft ook Brescianini weer de nodige invloed gehad op ons spel met vijf goals. Nieuwkomers als Herrera (één goal en zes asssists) Suso (twee goals en zes assists) en Akhomach (twee goals en twee assists) hebben ook hun aandeel gehad. De beste nieuwkomer is Houstecky die met zes goals en twee assists echt indruk heeft gemaakt. Dit heeft hem ook een individuele prijs opgeleverd want hij is uitgeroepen tot Golden Boy. :D 

image.thumb.png.b3fbf61e93ccd9e036e2540edf3f7380.png

@Marius @glennix @Nummerke10 @delichris @Kyrill @toivonen @timpy00 @DGremlin @MNie @Fantasy @JordiW. @MarcFM1993 @Mathijs92 @John Terry 2.0 @SantiagoMunez 

Vamos Depor! Bedankt voor alle toffe reacties heren. :D 

Af en toe een kleine inzinking in de vorm met wat nederlagen, maar al met al mag je natuurlijk niet klagen. Het gaat nog altijd top, helemaal met de Europese prestaties in gedachten en de individuele prestaties en verkiezingen van het talent dat je in de gelederen hebt.

De heenronde afsluiten met 42 punten is natuurlijk geweldig. De nederlagen die dan vallen mogen dan wel dik zijn, maar dat maakt op zich niet heel veel uit. De tegenstand is dan ook niet van de minste. Met verschillende ploegen die het zo goed doen in La Liga blijft het wel spannend. In de CL in ieder geval ook een meer dan geslaagd optreden met de tweede plaats! Bayern wordt ongetijfeld een harde noot om kraken.