Jump to content

[FM22] Love the game, EAT the business

ReneLeBlanc
 Share

Recommended Posts

Zoals je aangeeft is het tweede seizoen na een promotie vaak moeilijker dan het eerste. Althans zo ervaar ik het toch ook. Maar je anticipeert er in ieder geval wel op met een heel rist aan transfers, waaronder enkele klinkende namen. En dan is de mooiste misschien inderdaad nog wel het aanblijven van Lucca. De verwachtingen zijn alvast hoog gespannen. Nog meer benieuwd naar de eerste resultaten nu!

EAT.png

Zoals gebruikelijk zijn we er alweer met een nieuwe update en zoals gebruikelijk bespreken we in deze update de eerste seizoenshelft. Voordat we daadwerkelijk met het seizoen beginnen, wil ik eerst starten met wat anders nieuws. Nadat we afgelopen zomer Lucca al wisten te behouden hebben we het zelfs voor elkaar gekregen dat Lorenzo zijn handtekening onder een nieuw moddervet contract heeft gezet. Hij tekent voor vijf jaar bij en gaat 206k per maand verdienen. Een dikke vette upgrade maar wel eentje waar ik heel blij mee ben. Zijn clausule is ook nog eens verhoogd van 60 naar 80 miljoen en mocht iemand dit bedrag aftikken ben ik een gezegend man.

image.thumb.png.2314893cb956486fdd9a7105a3b25e19.png

En dan de eerste seizoenshelft. Deze heb ik in twee blokken geknipt, het eerste blok van tien wedstrijden het tweede blok bevat negen wedstrijden. Het eerste blok begon wat stroef met een gelijkspel tegen Levante maar vervolgens zetten we een serie van zeven (!) overwinningen op rij neer. Las Palmas, Huesca, Granada, Atletico Madrid, Real Sociedad, Rayo Vallecano en Sevilla hadden allemaal het nakijken. Vooral de 4-1 overwwinning op Atletico was natuurlijk enorm vet. Als je naar de doelpuntenmakers kijkt zie je wel dat Lucca er niet veel in voorkomt, dat komt omdat hij ook last heeft gehad van wat blessures helaas. Gelukkig stonden Castillejo en Torre op om de nodige doelpuntjes te maken. We sloten dit blok af met tweemaal een 3-1 nederlaag tegen Valencia en Barcelona waar ook niets op af te dwingen viel.

image.png.a8e8e1f2e40629bb8b776577c876a28b.png

Vervolgens wisten we ons wel goed te herstellen. We wonnen na deze twee nederlagen namelijk weer zes keer op rij. Ongekende cijfers en vooral twee keer 5-1 achter elkaar tegen Getafe en Villareal waren natuurlijk droom resultaten. Dat we vervolgens thuis met 0-4 van Real Madrid op de broek kregen moeten we dan maar even vergeten he. ;c Vervolgens wonnen we dankzij Papetti van Real betis om vervolgens nogmaals met 0-4 thuis op de broek te krijgen, ditmaal van Espanyol. Het lijkt wel dat als we verliezen we meteen dik moeten verliezen want alle nederlagen zijn met minimaal drie tegengoals. Enfin, we hebben toch een mooie serie neergezet zo.

image.png.5173de947580cfc03e7e681a9fcea321.png

Dat we een mooie serie hebben neergezet, of eigenlijk twee, is wel een understatement als je de stand erbij pakt. We staan namelijk op een ongelofelijk mooie twee plaats op zes punten achterstand van Real Madrid. We staan daarbij ook nog eens negen punten los van Barcelona en Villareal en Sevilla zitten daar nog tussen. Met 21 goals tegen krijgen we wel de nodige goals tegen maar dit komt ook omdat ik me niet perse aanpas aan de tegenstander. Ik wil voetballen en als we dan de boot in gaan is dat jammer. Verder is het wel weer opmerkelijk dat Atletico Madrid weer buiten de Europese plekken valt. 

image.thumb.png.dd01988239237df1b6001a709dfd2c60.png

Iets wat ik in de voorgaande seizoenen vergeten ben is het bekerseizoen. Dit komt mede doordat we daar eigenlijk geen enkele rol van betekenis speelden. Ik heb geen idee of dat dit seizoen anders gaat worden maar we zijn in ieder geval in de 3e ronde aanbeland waar we het thuis weer tegen Atletico mogen opnemen na twee makkelijke overwinningen op bezoek bij Portugalete en El Ejido.

image.png.d16b9c5f81b31fb55941bb2616fd1a36.png

Tot slot is het dan weer tijd om de statistieken door te nemen. Waar we vorig seizoen één echt doelpuntenmaker hadden in de vorm van Lorenzo Lucca hebben we dat nu wat meer verdeeld. Castillejo is onze topscorer met negen doelpunten, gevolgd door Lucca met zeven. Torre en Cherki staan daarachter met allebei zes goals. Qua assists steekt Castillejo er ook boven uit met zeven, gevolgd door Mario Hernandez die er vijf heeft. Kalulu, Torre en Centelles hebben er alle drie vier op hun naam staan wat hun ook belangrijke krachten maakt. 

image.thumb.png.0ca547175e92193bc3e9c5098b93e0ea.png

@Marius @glennix @Nummerke10 @delichris @Kyrill @toivonen @timpy00 @DGremlin @MNie @Fantasy @JordiW. @MarcFM1993 @Mathijs92 @John Terry 2.0 @SantiagoMunez 

Hatsaaa. Bedankt weer voor de toffe reacties heren, we knallen er doorheen. :D 

Twee heel erg mooie reeksen, met als beloning een erg knappe tussenstand. De nederlagen zijn zoals je zelf aangeeft best wel fors wanneer ze vallen dus daar valt nog wel wat te verbeteren. Voor een titel lijkt het me nog wat vroeg, mede door die zware cijfers bij een nederlaag, maar CL voetbal kan je wel al stilaan opschrijven denk ik.

EAT.png

Olaaaa, daar zijn we weer jaaaaa. Wat een seizoen maken we nu al mee en het mooie is; we zijn er nog niet. Halverwege een tweede plaats, wie had dat ooit gedacht. Voordat we echt daadwerkelijk starten aan de tweede seizoenshelft, heb ik nog drie inkomende transfers gedaan. Aladin heeft naast een prachtige naam ook een mooi potentieel. Hij komt transfervrij over en zal de tijd krijgen om zich verder te ontwikkelen. Murilo Henrique is de vervanger van de ontevreden Kamara. Kamara vertrok namelijk op de slotdag voor 1.3 miljoen naar Alaves en Murilo neemt meteen zijn plek over. Hij kan echt een hele grote worden heb ik het gevoel dus ik ben heel blij met deze jongen. Marcos Paulo was de laatste transfer en die is gedaan om wat meer spoeling voorin te hebben. 

image.png.29af6335b0f1eea39a795e2f6552dae9.png

Spoiler

image.thumb.png.a8510a813d57d3816147b5da8bb5995a.png

image.thumb.png.6034832c5fdc58b0293d7678944225d8.png

image.thumb.png.a452e3f038e3ec1b7b7c5815f9842a1f.png

Na deze transfers waren we helemaal klaar om te starten aan de tweede seizoenshelft. En ik kan er lang of kort over lullen maar wat een seizoen maken we mee zeg. We boekten weer vijf overwinningen op rij waar de 7-0(!) tegen Granada natuurlijk meteen in het oog springt. Na een gelijkspel tegen Atletico wonnen we weer dik van Rayo om vervolgens tweemaal gelijk te spelen tegen Sevilla en Barcelona (geen schande overigens). De gelijke spelen tegen Celta de Vigo, Villareal en Osasuna daargelaten wonnen we de rest van de westrijd waarmee we de tweede seizoenshelft gewoon ongeslagen zijn. Ander opvallende uitslag was de 5-0 tegen Valencia. 5-0, wat een cijfers. Ook de scoringsdrift van Lorenzo Lucca valt weer op want in de tweede seizoenshelft heeft hij nu al achttien goals gemaakt. :D 

image.png.6f9c054c150ca11d42057decc6ac991e.png

De oplettende lezer is het vast al opgevallen, maar dit zijn niet alle wedstrijden van de tweede seizoenshelft. Er ontbreken er twee. Real Madrid uit en Espanyol uit. Met beide ploegen hebben we nog een appeltje te schillen. De reden waarom ik gekozen heb om de laatste twee wedstrijden nog niet mee te nemen is omdat we het ongekend spannend hebben gemaakt. We staan namelijk op drie punten achterstand van Real Madrid en met nog een wedstrijd tegen Real Madrid tegoed kan het heel spannend worden. Real Madrid speelt in de laatste speelronde nog tegen Atletico Madrid waar wij het met Espanyol mogen uitvechten. Dat het spannend gaat worden is een ding dat zeker is. :D Wordt vervolgd.

image.thumb.png.1ab054d0026423afd2a46344a3c9bf66.png 

In de beker zijn we overigens wel uitgeschakeld in de derde ronde door Atletico Madrid. Bekijk even de statistieken voor de lol. Ongekend dit. Die freaking Jan Oblak, manman. ;c

image.png.89245be86f56aa5d466e97f3e09efa5c.png

@Marius @glennix @Nummerke10 @delichris @Kyrill @toivonen @timpy00 @DGremlin @MNie @Fantasy @JordiW. @MarcFM1993 @Mathijs92 @John Terry 2.0 @SantiagoMunez 

En of ik blij ben met Lucca. Wat een ongelofelijke eindbaas is dat. Bedankt voor de reacties mannen! Tot snel :D 

EAT.png

Daar zijn we dan voor de ontknoping, of zoals ze dat in het Spaans mooi zeggen el desenlace. Op bezoek bij Real Madrid moet het dan gebeuren. Willen we met een gelukje misschien nog kampioen worden moeten we minimaal één maar eigenlijk drie punten pakken. Een hels karwei want we hebben nog nooit een punt gepakt tegen Real Madrid. Dat dit een haast onmogelijke opdracht gaat worden dacht ik van tevoren al maar ik denk dat wij ook al een paar keer aangetoond hebben dat veel mogelijk is als je er maar in gelooft. 

Dan beginnen we dus met de kraker tegen het grote Real Madrid. De Koninklijke of Los Galacticos is een team van pure wereldsterren. Karim Benzema, Victor Osimhen, Eduardo Camavinga, Federico Valverde, Vinicius Junior en ga zo maar door. Wij komen natuurlijk aan met een ploeg vol aankomende (wereld)sterren maar zo ver zijn wij nog lang niet. Dat wij in de 37e wedstrijd dus nog meedoen om de titel is bizar. In een vol Bernabeu zaten 79.732 supporters en maar 308 supporters droegen ons een warm hart toe. 308 tegenover ruim 79.000 man is natuurlijk nogal een verschil. We hebben er alles aangedaan, maar helaas maakten we nooit echt een kans. Één doelpunt van Vinicius was daarom genoeg om Real Madrid naar de vierde(!) opeenvolgende La Liga titel. Een prestatie die ongelofelijk knap is natuurlijk.

image.thumb.png.42012737f6f6e64a39431e997b2bb3d0.png

Gelukkig wisten we het seizoen nog wel goed af te sluiten met een 2-0 overwinning op Espanyol. Niet zo dik als Espanyol van ons won, maar winst is winst. Hiermee eindigen we op zes punten van Real Madrid en vijf punten boven de nummer drie Sevilla. Dat we elf punten boven Barcelona zijn geëindigd is natuurlijk echt bizar, net zo bizar als de 8e en 9e plaats van Valencia en Atletico Madrid. Ander mooi nieuwsfeitje was onderstaande screen. 

image.thumb.png.7d897133a44bfc86da988b09ec594fe6.png

image.thumb.png.f30a272a0e3489b02fedf16a51a81b36.png

Na zo'n geweldig seizoen kan het natuurlijk niet anders dan dat er echt geweldige statistieken neer zijn gezet. Man van het seizoen is voor mij niet Lorenzo Lucca zoals sommige misschien zouden verwachten maar Pierre Kalulu is echt bezig geweest aan een ongekend seizoen. Zes goals, vijftien assists en zes keer gekozen tot man van de wedstrijd. Met een gemiddelde van 7.84 heeft hij echt ongekende prestaties geleverd. Naast Pierre mag ik Lucca natuurlijk ook niet buiten beschouwing laten met 25 goals. Tot slot wil ik Pablo Torre nog is in het zonnetje zetten, veertien goals, dertien assists en een gemiddelde van 7.22. 

image.thumb.png.8c50ecaa1a29d764efe00ff12893b125.png

Tot slot wil ik nog even de persoonlijke prijzenregen doornemen. Te beginnen bij de Speler van het Jaar die naar Pierre Kalulu is gegaan. Volledig terrecht als je het mij vraagt, maar bijzonder vind ik wel dat Toni Kroos hier ook steeds maar terug blijft komen. De topscorerstitel ging dit jaar naar Victor Osimhen. In mijn Palermo game werd ik ook helemaal leip van deze Nigeriaan want deze man kan één ding heel goed en dat is ongelofelijk veel goals scoren. Want met 31 goals in 30 wedstrijden doet hij het natuurlijk heel erg goed. Lucca eindigde hier op een tweede plek met 23 goals. Rajkovic werd de tweede Doelman van het Jaar, achter Courtois. Het is geen verrassing dat zowel Kalulu als Lucca zijn opgenomen in het Elftal van het Jaar en tot slot werd ikzelf beloond met de titel Manager van het Jaar. :D 

Spoiler

image.thumb.png.b287574dc87b0e2535e914c3a18d04cc.png

image.thumb.png.f6fa617a54b06fb7aef66cb249151b4c.png

image.thumb.png.0984365c9d8efa6d61099b123db0a411.png

image.thumb.png.4d23fe42d4e29068b00c4bc0ddb02956.png

image.thumb.png.a3d69a8e8bcc9db241a023e1fd9401ac.png

Bedankt weer voor de toffe reacties heren! :D We hebben het helaas niet gered maar helemaal niet erg imo.