Spring naar bijdragen

[FM22]The San Marino project/Building a Nation

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Hallo allen, daar was ik weer. Na 2 mislukte avonturen in zowel FM 20 als FM 21 heb ik nu wel een save gevonden waar ik veel plezier in heb. Een challenge die ik al eerder heb gedaan. Echter nu op een andere manier. De San Marino challenge ga ik weer oppakken alleen doe ik dat deze keer met een twist. Niet ga ik beginnen in de Italiaanse piramide maar start ik in San Marino zelf.

Club

a0f9b38c19aa22caefe8ab9ff19d9821.png

Ik ga beginnen in de San Marinese competitie met Folgore. Folgore werd afgelopen seizoen kampioen en stroomt in in de Champions League. Dat klinkt groots maar het valt eigenlijk vies tegen. We beginnen namelijk in de voorronde van de voorronde. Huh? Zie ik je wel denken maar het is echt geen typfout. De kampioenen van de 4 laagst geklasseerde competities moeten eerst 2 wedstrijden spelen om te mogen spelen in de 1e kwalificatieronde voor de Champions League. In de voorronde van de voorronde treffen we FC Prishtina uit Kosovo. Veel tijd om te wennen bij de club is er niet, deze wedstrijd staat 1 week na mijn aanstelling al op het programma.

Land

f9fa153e10bc7765bfe1e0df0ac2c25a.png

Ook neem ik de nationale selectie over. Dit is eigenlijk om toegang te krijgen tot het spelersbestand van San Marino. Omdat ik in San Marino zelf begin verwacht ik niet meteen een hele grote impact te maken dus de prestaties met het land zullen een beetje op de achtergrond blijven.

Gameplan:

Maar wat is nou het plan? Naast de San Marino challenge is dit ook een building a nation. Building a nation wil zeggen dat je een wat kleiner land (in mijn geval zeer klein land) groter maakt. Ik wil de San Marinese competitie ook groter maken zodat daar misschien ook goede San Marinezen worden opgeleid in de toekomst. Zodra de competitie groter is geworden ga ik misschien alsnog de Italiaanse Piramide in om te beginnen met Victor San Marino maar dat zal de toekomst uitwijzen.

De eerste wedstrijden

1e voorronde v/d voorronde:

735763fa371d48e3631594556fe8deca.png

De eerste Europese wedstrijd stond al heel snel voor de deur. We speelden als eerste tegen FC Prishtina uit Kosovo. De zenuwen gierden redelijk door mijn lijf, dit zijn de wedstrijden waar het om te doen is. We speelden eigenlijk een hele goede wedstrijd. De tegenstander mocht de bal hebben maar wij waren veel gevaarlijker. Het bleef lang 0-0 wat niet echt hielp voor de zenuwen. Uiteindelijk kwamen we toch op een 1-0 voorsprong maar deze was ook gewoon terecht. Niet veel later maakten wij 2-0 en de tegenstander was geknakt. Vervolgens konden we de wedstrijd makkelijk uitspelen

8b6d1ce0593b10bb21ecbadcee9d4ab4.png

2e voorronde v/d voorronde:

46c2d97e1e66c2a7dc23e2d08e150fcd.png

In de volgende ronde troffen we HB uit de Faroer Eilanden. Als je de 2 landen naast elkaar legt zou je zeggen dat er kansen voor ons liggen. We begonnen erg goed en kwamen snel 1-0 voor. Dat gaf ons vleugels want ook tegen HB waren we vele malen beter. Dat lieten we ook in de score zien, 3-0 al bij rust. Niks aan het handje. Uiteindelijk eindigde het in 5-1 en mogen we nu naar de 'echte' kwalificatierondes

73596d26b55a1126c2306467fb419680.png

Loting 1e kwalificatieronde Champions League

b47afa59e2afb3b584c7b40de294739a.png

In de 1e kwalificatieronde staat er voor mij een bijzondere wedstrijd op het programma. Mensen die mij goed kennen op dit forum weten waarom. We spelen tegen HJK uit Finland

• Antwoorden 464
  • Weergaven 10,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Thomassje123
    Thomassje123

Intake     De intake was in dit stadium aardig maar zeker niet goed genoeg. Misschien zijn er maar 2 bruikbaar in de toekomst en zelfs dat vraag ik mij eerlijk gezegd af. Dit is be

• Thomassje123
    Thomassje123

Seizoen 13   Competitie     We kenden geen problemen dit seizoen. Veel gescoord en maar 4 tegen. Helaas werd er wel gelijk gespeeld tegen Murata in speelronde 4 al  

• Thomassje123
    Thomassje123

Groepsfase Champions League   Wedstrijd 1: Atletico Madrid - Folgore     Soms heb je kansloze wedstrijden. Dat kan figuurlijk maar ook letterlijk. Voor ons was het letter

Geplaatst

Mooie uitdaging. Roberto  Rosini is voor de San Marinese competitie een leuke speler op termijn zal die wel gaan afhaken. 

Nivo is volgens mij te vergelijken met de 2e divisie bij ons. 

Succes en tag mij maar. 

Geplaatst
  • Auteur

1e kwalificatieronde Champions League

Heenwedstrijd

73956bc181c3c209a63fb02ad0a30390.png

We speelden eerst thuis en een goede uitslag is eigenlijk geboden om kans te maken in Finland. We speelden geen onaardige wedstrijd maar HJK was zoals verwacht beter maar veel gaven we in eerste instantie niet weg. We mochten zelfs dromen van een voorsprong. Helaas maakten de Finnen dan toch de 0-1 en daarmee veranderde de wedstrijd al. We stonden achter en konden dat niet van ons af schudden. HJK maakte ook 0-2 en daarmee leek het na 1 wedstrijd al voorbij

Terugwedstrijd

1268a65fa8010202433f51e9dc52c8da.png

In Finland leek er voor ons bij voorbaat al weinig in te zitten. Een strafschop al na 7 minuten versterkte dat gevoel. De wedstrijd moest nog wel plichtmatig uitgespeeld worden. Het eindigt uiteindelijk bij 3-0 en daar kan ik wel prima mee leven. Gauw door

df07da41119d56fca342464125743c33.png

2e kwalificatieronde Conference League

Heenwedstrijd

c95830c70c9475c222debf5023a33f2b.png

Na de uitschakeling in de Champions League spelen we nu in de Conference League. In de 2e kwalificatieronde troffen we NS Mura uit Slovenië. Een op het oog lastige wedstrijd maar misschien konden we verrassen dacht ik. Dat bleek een loze gedachte want Mura was simpelweg veel beter. Ze hadden veel meer de bal en creëerden ook de kansen. Ze kwamen vlak voor rust dan ook terecht op 0-1. Erg zuur zo vlak voor het einde van de eerste helft. We kwamen ook niet goed uit de kleedkamer, vrij snel wed het ook 0-2. Dit was het dan dacht ik maar de aansluitingstreffer gaf weer een beetje hoop. Onterecht want we konden nog steeds niet in de wedstrijd komen. Sterker nog, Mura maakte 1-3. Helaas bleef het daar ook bij

Terugwedstrijd

efb344268869883d75a8ce7a15d2e3af.png

Dus moesten we het recht zien te breien in de uitwedstrijd. En warempel, we kwamen binnen 10 minuten 0-1 voor. Ineens veranderde de intensiteit van de wedstrijd want er stond nu wel wat druk bij Mura. Uitdoelpunten tellen niet meer dubbel dus bij 0-2 wordt het gewoon verlengen. We lieten Mura aan de bal maar ze creëerden erg weinig. We probeerden er via de counter uit te komen. Mura creërde dus vrijwel niets maar ook wij konden niet gevaarlijk worden. De wedstrijd bloedde een beetje dood en helaas bleef het dan ook bij 0-1. Het Europese avontuur zit er op maar deze nemen we toch maar mooi even mee

75c813905cfeb94377263c8010b8911f.png

c0ff14b1ebc02dee41fdbb951f9ffaf1.png

Financiën na Europese wedstrijden

c3e7f8b704539494418c10a45c19eb52.png

@Copywriter @EmmavD2000 @ElMarcos @Vis 

Welkom allen, bedankt voor jullie reacties

Citaat

Mooie uitdaging. Roberto  Rosini is voor de San Marinese competitie een leuke speler op termijn zal die wel gaan afhaken. 

Nivo is volgens mij te vergelijken met de 2e divisie bij ons. 

Succes en tag mij maar. 

Ik heb een speciale Nederlandse databes er bij ingevoegd zodat ik daar ook een beetje kan kijken. Het niveau bij aanvang van de save was denk ik zelfs 3e divisie, spelers uit de tweede divisie kon ik niet echt halen helaas. Rosini heb ik in het tweede seizoen al vrij snel er uit gegooid. Speelt een paar jaar later in de Serie D

bewerkt door Thomassje123

Geplaatst

Geen uitslagen waar je voor hoeft te schamen, daarnaast een bulk geld binnengekregen voor zo`n club dunkt me.

Wat voor status heeft de club eigenlijk? : amateur/semi/prof?

Geplaatst

Nadat je uitgeschakeld wordt in de voorronde CL volgt toch eerst voorronde Europa League en dan pas voorronde Conference? Tenminste, zo ging dat bij mij wel dacht ik.

Geplaatst
  • Auteur
3 minuten geleden zei Rob1981:

Nadat je uitgeschakeld wordt in de voorronde CL volgt toch eerst voorronde Europa League en dan pas voorronde Conference? Tenminste, zo ging dat bij mij wel dacht ik.

Dit was de conference league. Vanuit de 1e kwalificatieronde ga je naar de Conference League

Geplaatst
57 minutes ago, Thomassje123 said:

Dit was de conference league. Vanuit de 1e kwalificatieronde ga je naar de Conference League

Ah, excuus. Ik dacht dat je ook daar instroomde voor Europa League! Wel zonde, een keer plaatsing voor Conference zou je al een enorme boost geven qua geld.

Geplaatst
  • Auteur

Valse start

90532897df0ea11843191041d7c859cf.png

De eerste wedstrijd op nationaal gebied is ook gespeeld. La Fiorita was de tegenstander in de super cup. Een wedstrijd waar we veel beter waren maar het vizier was niet op scherp. Je zou zelfs kunnen zeggen dat we ge'FM'd zijn. Als er 1 team verdiende te winnen waren wij het. Maar dan moet je het natuurlijk wel omzetten in doelpunten.

@DutchDoofus Semi-prof en dat blijft ook nog wel even zo. Alle spelers zijn op amateurbasis tot nog toe

@Fantasy Thnx voor je lovende woorden, welkom

@ElMarcos Dat is het leuke er aan, dit is ook wat ik altijd leuk vond met mijn HJK save van 2 jaar geleden

@Rob1981 Ik heb even nagekeken. Het zit zo:

1e kwal. ronde er uit  - 2e kwal. ronde Conference League

2e kwal ronde er uit - 3e kwal. ronde EL

3e kwal. ronde er uit - Laatste kwalificatieronde EL - Groepsfase Conference League

Bij het behalen van de 3e kwalificatieronde CL ben je in ieder geval al verzekerd voor de Conference League groepsfase. Dit zal de kortste weg zijn

Geplaatst
  • Auteur

San Marinese competitie

Stand na 16 wedstrijden

2e8fcd4c75b175744a6021aea33fd22b.png

We zijn goed begonnen, wat heet... Na 16 wedstrijden hebben we alles gewonnen. Ik heb enkele transfers gedaan maar niet zo heel gek veel. Het gaat nu al makkelijker dan gedacht. In de competitie worden er 28 wedstrijden gespeeld. Na die 28 wedstrijden telt de ranglijst niet meer en gaan we over in een knock-out systeem. De plaatsen bepaalt waar je instroomt. De bovenste 4 gaan naar de kwartfinale. De club hoger in de ranglijst heeft een voordeel. Bij een gelijke stand geen verlenging, het team dat hoger staat gaat door. Voorbeeld: Ik moet in de halve finale tegen Virtus. Als het over 2 wedstrijden nog steeds gelijk is gaan wij door want wij zijn hoger geëindigd.

Zo ver is het nog niet maar het lijkt er op dat we 1e gaan worden. De play-offs moet daarna gaan bepalen of we kampioen worden of niet. Ja alles winnen in de competitie en in de play-offs door een slechte dag er uit gaan is helaas een optie. Daarom is het belangrijk om op het juiste moment te pieken. We hebben nu gepiekt in de eerste seizoenshelft maar hopelijk kunnen we dat ook vasthouden zodat we kampioen worden. Dit is zeer belangrijk want alleen dan plaatsen we ons voor de voorrondes van de Champions League

Intake

15c23838337b2734de99bda61dd6fabc.png

De intake was slecht, daar gaan we het dan ook niet langer over hebben. Op naar de tweede seizoenshelft

@delichris Best lang denk ik, het wordt een moeilijke klus

@Fantasy @Rob1981 @ElMarcos @DutchDoofus @Copywriter @EmmavD2000 @Vis

Geplaatst
  • Auteur

Eindstand Competitie

e63f5c51d78910a5e5da5cb044e0229b.png

Waar ik al een beetje bang voor was gebeurde ook. Na een magnifieke eerste seizoenshelft kwam er toch wat zand in de motor. We lieten nogal wat punten liggen. Wel was het genoeg om ruim 1e te worden. Maar ik voel aan dat we iets minder in vorm zijn en dat zo vlak voor de play-offs. Deze eindstand wil niet zeggen dat we al kampioen zij. We moeten play-offs spelen. De eerste 4 clubs stromen in de kwartfinale in.

ee9291a67c838dd845d2f823633a7b32.png

In de kwartfinale spelen we tegen Domagnano dat als 11e is geëindigd. Normaal gesproken een makkie maar in de play-offs kan natuurlijk alles

@Fantasy Nooit te vroeg juichen in deze competitie. Eigenlijk begin je weer helemaal opnieuw in de play-offs

@delichris Dat is niet helemaal gelukt, alles gaat al iets moeizamer de laatste wedstrijden

@Copywriter Ik hoop het, hopelijk krijgen we geen grote off day

@x_k03k13_x Inderdaad, ging iets makkelijker dan ik had verwacht zo in seizoen 1

@ElMarcos @Rob1981 @DutchDoofus

Geplaatst
  • Auteur

Play-offs

Kwartfinale

5bd2b70529a9ce19760b7a314edc5e21.png

In de eerste wedstrijd speelden we uit tegen Domagnano dat als 11e eindigde. Het krachtverschil was eigenlijk niet eens zo heel groot maar we waren wel erg effectief. Een penalty bracht ons op 0-1 en maakte ons xG al meteen erg hoog. Vervolgens was de wedstrijd best in evenwicht daar waar Domagnano wel meer balbezit had. Maar voor het doel waren wij veel beter en daarin werd duidelijk dat we meer kwaliteit hadden. Na 49 minuten was het al 0-3 en daarmee is het eigenlijk al wel klaar voor de kwartfinale. Tenzij er hele gekke dingen gebeuren hebben we het met deze 0-4 in de uitwedstrijd al geklaard

e264d28152022824e3bfb9d493d0da92.png

Dat het al klaar was na de uitwedstrijd bleek al wel in de thuiswedstrijd. Zo veel deden we er ook niet aan en nog bleven we makkelijk overeind. Domagnano had veel meer de bal maar kon niks creëren, ook omdat het bij ons achterin goed voor mekaar was met 3 centrale verdedigers.

Halve finale

5a9983900e66065654c336f6917bb15b.png

In de halve finale speelden we tegen de nummer 8. Je zou kunnen zeggen dat de lotingen ons gunstig gezind waren. Hoewel we ook Murata meer de bal gaven waren wij degenen die de kansen creëren. We komen er dan ook graag uit de counter uit. Helaas waren we in tegenstelling tot de vorige wedstrijd niet scherp voor doel. Genoeg kansen maar we verzilverden er geen één. En zo maken we het ons wel onnodig moeilijk. Aan de andere kant, 0-0 uit dat moeten we in eigen huis toch wel kunnen afmaken?

556ea00fd9bd67ce0a9c29b13e95f878.png

Zorgen hoefden we ons niet echt te maken. Alhoewel dat zeg ik wel maar het was een wedstrijd waar beide teams veel kansen creëerden. Het was een open wedstrijd en dat is precies wat je niet wilt. In de eerste helft kwamen we nog wel op een 1-0 voorsprong omdat oude rot Hirsch de 1-0 maakte. Na rust hadden we even een goede periode en maken we in een rap tempo 2 goals waardoor het 3-0 stond. Eerlijk is eerlijk, dit was best geflatteerd. Murata kwam ook even terug in de wedstrijd en creëerden ook echt wel kansen om aan te sluiten. Dat is iets waar ik niet tevreden over ben. Wel over het afmaken van de kansen. 6 schoten op doel en dan 4 goals. Dat is dan wel prima. Maar wat bovenal telt is dat we naar de finale gaan.

Finale

d3a14193ba94dddb18640e3397add163.png

In de finale spelen we tegen La Fiorita dat 2e werd. Een direct gevecht tussen de nummer 1 en 2. We moeten wel oppassen. In de Super Cup speelden we eerder tegen La Fiorita en die verloren we. De finale wordt over 1 wedstrijd gespeeld op neutraal terrein. Stadion Olimpico waar ook het nationale team speelt is het decor voor deze seizoensafsluiter.

Beker

De weg naar de finale

cdf5468967dc244ac3b972e3b44e99ad.png

Dan hebben we nog de beker in San Marino. Er zijn maar 15 teams dus de weg is vrij kort. In de eerste ronde krijgt 1 team een bye en daarna is het eigenlijk al de kwartfinale. In de eerste ronde kenden we geen enkel probleem bij Juvenes Dogana. In de thuiswedstrijd droogden we ze af met 6-0 daar waar de uitslag nog hoger kon zijn. Domagnano gaf ons ook geen problemen. Tre Penne is potentieel 1 van onze grote concurrenten als het gaat om het kampioenschap voor de beker. Een mooie test maar Tre Penne gaf ons ook geen problemen. We konden freewheelend naar de finale. Daarin speelden we tegen Virtus.

Finale

a46059f9b93b27b4e0662f9f98182253.png

Als je kijkt naar dit seizoen leek alles erg makkelijk te gaan. In deze bekerfinale stond er een plekje in de 1e kwalificatieronde van de Conference League op het spel. Het was een enerverende partij. We waren veel beter en creëerden veel meer kansen. Maar we waren niet scherp voor doel. We kwamen zelfs 1-0 achter tegen de verhouding in. Vlak na rust komen we op 1-1 en dan zou je denken er op of er over. Maar niets bleek minder waar. De aanvallers hadden het gewoon niet voor doel. Virtus kwam na 70 minuten zelfs met 10 man te staan en nog konden we de verdediging van ze niet doorbreken. En dat terwijl er genoeg kansen waren. Uiteindelijk werden het penalty's die wij verloren waardoor we deze prijs mislopen. Niet alleen dat, er zit nu ook heel veel druk op de play-off finale. Die verliezen en alles is voor niets geweest en we kwalificeren ons niet voor Europa.

@x_k03k13_x De finale is maar 1 wedstrijd. Hopelijk krijgen we dan geen offday

@Copywriter Ik hoop het, het liefst zonder problemen

@delichris De play-offs waren ook geen probleem tot nu toe. Nu nog 1x knallen in de finale

@ElMarcos @DutchDoofus @Fantasy @Rob1981

bewerkt door Thomassje123