Jump to content

[Sign-up] Your own team

Jeroen.
 Share

Recommended Posts

hEPXVSU.png

Zoals sommige al gezien hebben in het algemene topic was ik van plan op een nieuwe sign-up te starten en hierbij is deze er. Voor deze sign-up zullen we een competitie vormen waarbij iedere deelnemer de rol van directeur voetbalzaken op zich zal nemen. Je zal hierbij verantwoordelijk zijn voor het samenstellen van de selectie, de basisfaciliteiten, het aanstellen van een manager, hoofd scouting en hoofd jeugdopleiding en tot slot mag je ook de naam en locatie van je club kiezen. 

Hierbij zijn er natuurlijk wel enige restricties waaraan voldaan moet worden. Om je op te geven dien je in dit topic te reageren met vier keuzes. Voor alle vier de keuzes geld dat ze gevonden kunnen worden in het volgende bestand: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1lcEGMzyAnpV2-U_vP6s5_E87KFBJSfGn6ISbpcEihTs/edit?usp=sharing

1. Manager

2. Hoofd jeugdopleiding

3. Hoofd scouting

4. Land waar jou club zich zal vestigen.

Zodra je dat gedaan heb is het tijd om de club vorm te geven, een selectie samen te stellen en de basisfaciliteiten te selecteren. Hiervoor dien je het in deze post bijgevoegde excel-bestand te downloaden en in te vullen. Bij het opslaan zou ik jullie willen verzoeken om je forumnaam toe te voegen aan het excelbestand zodat voor mij duidelijk is welk bestand van welke deelnemer is.

In dit bestand zul je diverse dingen in moeten vullen. We beginnen met de informatie die je al in dit topic heb gedeeld waarna je de stad waar jou club zich zal vestigen(enkel bestaande plaatsen in het gekozen land) en de clubnaam mag kiezen. Vervolgens gaan we naar het kiezen van de shirts. Hierbij vind je in de spoiler hieronder de opties. Daarnaast kan je afhankelijk van de gekozen optie één tot drie kleuren selecteren. Hierbij is de hoofdkleur in het voorbeeld hieronder lichtblauw, accentkleur 1 wit en accentkleur 2 zwart. 

Spoiler

image.png.379d2d4f1df1258c5602716aa02aee0b.png

Daarna gaan we door naar de selectie en de faciliteiten. Voor deze twee is er een budget van €80.000.000,- beschikbaar. Hierbij geld dat elk punt in de faciliteiten één miljoen kost(in elk vakje zal minimaal een 1 ingevuld moeten worden). Daarna kan je aan de rechterkant spelers invullen. Hierbij graag in de kolom waar Spelers: staat de volledige naam van de speler en in de kolom daarna de waarde van deze speler op www.transfermarkt.com. Is een speler 500.000 waard dan dient in deze kolom 0,5 ingevuld te worden. Als het goed is zal de waarde van de spelers en de gekozen faciliteiten automatisch worden berekend in F3. 

Voor de samenstelling van de selectie zijn er naast het budget nog enkele andere restricties. Spelers met een waarde van €0.- zijn in deze eerste periode niet beschikbaar. Elke speler zal dus op zijn minst een waarde moeten hebben. Daarnaast zal de keuze uit spelers afhangen van de door jou gekozen opties. Spelers uit het gekozen land en van dezelfde nationaliteit als jouw gekozen staf zijn beschikbaar om te selecteren. Hierbij dienen er per nationaliteit minimaal 5 spelers gekozen worden. Er is geen maximum aan de totale selectie en er zal een reservecompetitie worden toegevoegd om eventuele talenten een kans op speeltijd te geven. 

Spelers die door meerdere deelnemers gekozen worden zullen worden verloot waarna de verliezer een vervanger mag selecteren. 

Na het begin van de competitie zal per halfjaar de game gedeeld worden waarna een transferperiode volgt. Hierin krijg je zelf de kans om transfers te doen zowel onderling als voor spelers buiten de competitie. Ook kunnen in deze periodes wijzigingen aangebracht worden in de staf(de drie gekozen posities) en eventuele contractverlengingen geregeld worden.

Hierbij zal @chrisje1993 mij ondersteunen. Voor vragen staat mijn PM-box open en deze kunnen natuurlijk ook altijd in dit topic gesteld worden.

Sign-up.xlsx

Edited by Jeroen.

Leuk concept. Was even een uurtje puzzelen. Heb er wat van gemaakt, hoop ik.

1. Manager

2. Hoofd jeugdopleiding 

3. Hoofd scouting

Mark van Bommel
Marcelo José Teixeira
Gabriel Wainer
Zweden

Selectie via PM geregeld.

Edited by neva

1. Manager

2. Hoofd jeugdopleiding 

3. Hoofd scouting

Florian Kohfeldt

Fernando Yamada

Eduardo Macia
Kroatie

Selectie komt er straks aan per PM.

Maar mag je echt alleen spelers uit de landen van je staff? Nee toch?

Edited by Kyrill

55 minuten geleden zei Kyrill:

1. Manager

2. Hoofd jeugdopleiding 

3. Hoofd scouting

Florian Kohfeldt

Fernando Yamada

Eduardo Macia
Kroatie

Selectie komt er straks aan per PM.

Maar mag je echt alleen spelers uit de landen van je staff? Nee toch?

Jawel!

1. Manager

Antonio Mohamed Arg

2. Hoofd jeugdopleiding

Pablo Sanguinetti Uruguay

3. Hoofd scouting 

Alexandre Ceolin Brazilië

Servië

Ik ga me er binnenkort qua spelersmateriaal wat verder in verdiepen, klinkt in ieder geval leuk! @Jeroen.

(edit: Had dezelfde hoofd scouting als mijn bovenbuur)

Edited by Nummerke10

6 minuten geleden zei Nummerke10:

1. Manager

Antonio Mohamed Arg

2. Hoofd jeugdopleiding

Pablo Sanguinetti Uruguay

3. Hoofd scouting 

Alexandre Ceolin Brazilië

Peru

Ik ga me er binnenkort qua spelersmateriaal wat verder in verdiepen, klinkt in ieder geval leuk! @Jeroen.

(edit: Had dezelfde hoofd scouting als mijn bovenbuur)

Helaas is Peru ook al gekozen en is elk land slechts 1 keer te kiezen.

Manager: Bruno Labbadia

Hoofd jeugdopleiding: David Moss

Hoofd Scouting: Frank Wijnhoven 

Land: Zwitserland 

overige volgt morgen 

@Jeroen.selectie bestaat alleen uit de nationaliteiten van de staf? Of is verplicht 5 per nationaliteit en mag het aangevuld worden met andere nationaliteiten? 

Edited by Copywriter

49 minuten geleden zei Copywriter:

Manager: Bruno Labbadia

Hoofd jeugdopleiding: David Moss

Hoofd Scouting: Frank Wijnhoven 

Land: Zwitserland 

overige volgt morgen 

@Jeroen.selectie bestaat alleen uit de nationaliteiten van de staf? Of is verplicht 5 per nationaliteit en mag het aangevuld worden met andere nationaliteiten? 

Enkel nationaliteiten van de staf en het gekozen land waarbij er van elk minimaal 5 moeten zijn maar dit natuurlijk ook meer mogen zijn.

• Jeroen. changed the title to [Sign-up] Your own team
5 uur geleden zei Chiemel:

Edit: na het lezen van alle instructies trek ik me terug. Wordt te veel werk. 

Op mijn laptop kan ik de link ook niet goed openen trouwens. 

Geen probleem. Welke link heb je precies problemen mee?

4 uur geleden zei timpy00:

Ik ga er straks naar kijken, lijkt me leuk. Vraag me na het lezen van de titel en de uitleg wel af wanneer er nou echt gedaan wordt aan singen.

Maar zonder gekheid, ga er straks of morgen wel even voor zitten.

Heb de titel maar even aangepast voor ik karaoke clips in mijn inbox krijg.