Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ivar Van De Brug

Zoon van een Engelse moeder en over mijn vader zullen we het maar niet hebben. Die is er vandoor gegaan toen ik slechts 18 maanden oud was dus ik heb geen idee wij hij is of hoe hij er uit ziet. Eerlijk gezegd hoef ik dat ook niet te weten. Mijn moeder heeft al die jaren figuurlijk krom gelegen om te zorgen dat ik zorgeloos kon leven. Niet dat ik nou zo verwend werd maar ik kwam in de basis niks tekort. Al als 4 jarig jongetje het ik meer interesse in voetbal dan in andere dingen. Neem nou bijvoorbeeld zwemles. Het heeft even geduurd voor ik mijn zwem diploma had maar toen mijn moeder met het dreigement kwam dat ik anders niet meer mocht voetballen had ik binnen no time mijn zwemdiploma.

Op jonge leeftijd was al duidelijk dat ik vrij aardig kon voetballen maar jong als ik was was ik ook nog behoorlijk speels. Mijn opa en oma beloofden altijd dat ik een euro kreeg voor elke goal die ik zou maken dus die doelpunten premie zat er al van jongs af aan in. Nu ik wat ouder ben en daarop terug kijk is het eigenlijk belachelijk natuurlijk. Juist op jonge leeftijd moeten kinderen bijgebracht worden dat voetbal een teamsport is en dat het belangrijker is om als team te presteren. 

Pas toen ik naar de middelbare school ging kwam het besef dat ik meer moest doen dan alleen leuk voetballen. Het speelse ging er vanaf en ik ging al snel doelstellingen voor mezelf opschrijven. In de onder 13 jeugd speelde je vaak in een competitie van 12 teams dus 11 wedstrijden. Ik wou dan elke wedstrijd bij minstens een doelpunt betrokken zijn of dat nou een doelpunt of assist was dat maakte toen nog niet uit. Sinds de onder 17 waar je toch vooral speelt als je goed traint is mijn doelstelling veranderd en wil ik elke wedstrijd scoren. Profs doen dat ook niet dus ik ging er toch steeds net iets onder zitten. Over een heel seizoen wou ik er toch 20 maken. Dat werkt voor mij toch het beste. Natuurlijk staar ik me niet blind op mijn eigen lijstje want als er gewonnen werd ik ik scoorde niet was ik alsnog tevreden alleen als er gewonnen werd en ik had gescoord was ik voldaan.  Na een half jaar in de onder 17 werd ik door blessures al overgeheveld naar de onder 19 en dat was een teken dat ik toch goed op weg was.

Van een stage periode bij een BVO is het helaas nooit gekomen. Ik was ooit dicht bij een stage in de jeugd van Vitesse maar ik raakte op een vervelend moment geblesseerd. Heel lang heb ik geroepen dat ik voetballer zou worden. Mijn moeder maar ook mijn opa en oma hebben dat altijd proberen te temperen om teleurstellingen te voorkomen. Nu ben ik net 18 en zit ik toch behoorlijk met mezelf in de knoop. Door Corona zijn de amateur competities afgelast al is er wel licht aan het einde van de tunnel. Er komen versoepelingen aan en er zou dus weer gevoetbald kunnen worden. Dat zou betekenen dat we met het team toch nog mee kunnen doen aan het internationale jeugdtoernooi waar we ons jaarlijks voor inschrijven. Grote clubs doen er niet mee maar met BVO´s uit de lagere competities uit Engeland , Duitsland en de Scandinavische landen kijk ik er toch naar uit om mezelf dat weekend te meten met verdedigers van die teams. 

-------------

Voor het eerst wil ik 2 verhalen gaan combineren. Dus ja ik ga zeker door met mijn feyenoord save/ verhaal maar een spelernovelle begon toch ook weer aan me te trekken. Voorlopig doe ik het even zonder banner tot de club bekend is.  

• Antwoorden 86
  • Weergaven 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• mattihamstra
    mattihamstra

Voetbal, Het is voor mij de beste therapie die er is. Tijdens de pandemie is het voor mij heel duidelijk geworden dat ik niet zonder kan. Natuurlijk ontkom je er niet aan dat je als jonge jongen die e

• mattihamstra
    mattihamstra

Een achtste finale tegen de amateur club die dit toernooi heeft georganiseerd. Voor het toernooi is het dan natuurlijk leuk als hun door gaan maar daar hebben wij geen boodschap aan. In die 40 minuten

• mattihamstra
    mattihamstra

Na snel ons diner naar binnen gewerkt te hebben gaan we richting Amsterdam Centraal om de trein naar Schiphol te nemen.  Ongeveer een kwartier later stappen we weer uit de trein en staan we in de Schi

Geplaatst
  • Auteur

Voetbal, Het is voor mij de beste therapie die er is. Tijdens de pandemie is het voor mij heel duidelijk geworden dat ik niet zonder kan. Natuurlijk ontkom je er niet aan dat je als jonge jongen die eigenlijk nog aan het begin van het leven staat een klap krijgt in deze tijd. Mentaal gezien had ik het zonder voetbal niet gered denk ik. Maar de pandemie heeft ook positief uitgepakt. Ik had ineens tijd over om in mezelf te steken en ging dus 3 keer  per week aan de slag met een personal trainer die me zowel fysiek als voetballend een stap verder kon brengen. 6 maanden lang zijn we intensief bezig geweest maar kon ik me niet echt meten tegen tegenstanders om te kijken wat mijn eventuele groei zou zijn. Waarschijnlijk heb ik daarom ook extra naar het toernooi met BVO´s uitgekeken omdat het voor mij toch een mooi meetpunt is. Allereerst is het natuurlijk belangrijk om gewoon weer te spelen en te gaan genieten van het mooiste spelletje dat er is. Er doen in mijn ogen zeker leuke clubs mee. HSV , Schalke 04 , Fulham ,Stoke City , Sunderland en nog wat laagvliegers  uit Scandinavië dat gemengd met een aantal amateur clubs is er toch een deelnemersveld van zo'n 32 teams. Onze trainers willen ook vooral dat wij er van gaan genieten maar hopen toch dat we bij de beste 2 van de poule horen en zo toch door gaan. De loting is voor ons best gunstig want wij beginnen met 2 wedstrijden tegen andere amateur clubs en eindigen de poule met een wedstrijd tegen de leeftijdsgenoten van Fulham. Ik app mijn personal trainer het programma door en ik kreeg al snel een reactie dat de 40 minuten tegen Fulham een mooi meetmoment zal zijn. 

Over de 1e 2 wedstrijden kunnen we vrij kort zijn. Van beide amateurclubs word redelijk eenvoudig gewonnen met 3-1 en 2-0 en in beide wedstrijden kom ik tot scoren. Niet de mooiste of moeilijkste goals maar als spits sta ik op de goede plek. Met 1 assist er bij ben ik gewoon prima begonnen aan he toernooi. Sowieso oogt het team gretig en dat is maar goed ook als je al zo lang geen serieuze wedstrijd of tegenstand hebt gehad. De vrijdag kunnen we dus goed afsluiten en we kunnen eigenlijk al wel stellen dat we sowieso als nummer 2 door gaan. We gaan dus op zaterdag in ieder geval 2 wedstrijden spelen en zijn niet op zaterdag ochtend al klaar. Waar andere amateur clubs van een feestje gaan genieten liggen wij er allemaal eigenlijk vroeg in. We zijn het er over eens dat we goed voor de dag willen komen en dus moeten we fit zijn.

Die wedstrijd tegen Fulham staat op zaterdag ochtend om 10 uur al in de planning. En dat is voor sommige jongens toch wat vroeg. Want na 2 minuten spelen staan we al met 1-0 achter en mogen we echt aan de bak. Fulham heeft de bal en wij lopen er eigenlijk maar een beetje achteraan. Ons eigen spel spelen zit er niet in dus na een kwartier word het seintje gegeven om maar gewoon de lange bal ta gaan spelen en dus mag ik echt aan de bak. Bij de eerste de beste lange bal ga ik vol het luchtduel aan en kom ik als winnaar uit de strijd. De verdediger complimenteert mij hiermee want in de vorige 2 wedstrijden werd het duel door de tegenstander geschuwd. Hij is er dus ook wel klaar voor om er stevig in te gaan. Zoals gezegd voetballend komen we er niet aan te pas maar met een beetje geloof en wilskracht maken we er toch ongeveer een gelijkwaardige wedstrijd van. Achterin lijkt het goed te staan en langzaam schuift ook iedereen iets meer naar voren. Er is toch iets van geloof in een leuk resultaat. In de 35e minuut lijkt daar de zoveelste lange bal te komen maar dit keer word ik weggestoken. Ik heb een kleine voorsprong richting de bal en gebruik mijn lichaam goed. Hier voel ik pas echt dat ik door de personal trainingen ben gegroeid en sterker ben geworden. Ik zet mijn tegenstander iets opzij en heb daardoor een klein beetje ruimte. Ik kap met rechts naar binnen. Krijg niet genoeg ruimte en kap met links weer naar buiten. Mijn directe tegenstander verliest zijn evenwicht en ik kan door. De doelman komt zijn doel uit en ik schuif de bal in de korte hoek onder hem door. 1-1 en dit doelpunt word door de jongens gevierd alsof we het toernooi hebben gewonnen. Eerlijk gezegd voelt deze goal ook wel wat lekkerder dan in de voorgaande 2 wedstrijden maar het is nog altijd maar een goal in de groepsfase. Ja de actie vooraf is goed en het is natuurlijk ook mooier om dat tegen Fulham te doen dan tegen een verdediger van een amateurclub maar het veranderd niets. Het blijft namelijk 1-1 en op doelsaldo worden we dus 2e. 

In de 8e finale wacht een wedstrijd tegen een ander amateur team dus is er zelfs een kans om de kwartfinale te halen. Ruim een uur na de wedstrijd tegen Fulham komt mijn trainer naar me toe.  'Doe je wel rustig aan. Die goal tegen Fulham heeft er voor gezorgd dat je in de gaten gehouden word.' Op dat moment denk ik eigenlijk niet na over die woorden maar zo vlak voor de 8e finale schieten die woorden toch weer door mijn hoofd. In de gaten gehouden in de zin van die jongens speelt een leuk toernooi of in de gaten gehouden in de zin van dat ik de aandacht van scouts heb getrokken. Wat voor mij wel duidelijk is is dat we als team na het resultaat tegen Fulham toch wel wat druk voelen om nu zeker tegen een amateurclub een ronde verder te komen. Terwijl zijn zelf eigenlijk ook maar simpele amateurs zijn.

--------------------------------------

@MNie kon het toch niet laten om weer een spelersnovelle te starten

@Copywriter bij deze ;)

@Vlonkie bij deze

@delichris @ElMarcos @Daniell @Kyrill

Geplaatst
  • Auteur

Een achtste finale tegen de amateur club die dit toernooi heeft georganiseerd. Voor het toernooi is het dan natuurlijk leuk als hun door gaan maar daar hebben wij geen boodschap aan. In die 40 minuten die we spelen is het kassa voor ons. Toen ik vooraf hoorde dat scouts naar mij keken was ik daarvan nog best wel onder de indruk. Maar tijdens de wedstrijd denk je daar eigenlijk niet echt aan. Hoewel dat wil zeggen dat ik er niet aan dacht op het moment dat ik in een actie zat maar als het spel even stil lag was ik er wel degelijk mee bezig. Als je dan 2-0 wint en je legt in kansrijke situatie 2 keer het balletje neer voor een medespeler is dat fijn maar waar ik vooral blij mee ben naast de winst is dat ik als spits ook heb laten zien een teamplayer te zijn. Ja goals maken daar word vooral naar gekeken bij een spits en was het in een competitie wedstrijd geweest dan had ik er zeer zeker ook wel 1 zelf van gemaakt maar achteraf is het fijn om ook deze kwaliteit te laten zien. Veel spitsen gaan zelf en hebben een gebrek aan overzicht. Door te laten zien dat ik wel het overzicht voor de goal heb maak ik misschien nog een beetje reclame voor mezelf. Goed de kwartfinale is dus bereikt en daarin is Sunderland de tegenstander.

Buiten die documentaire over de club op Netflix weet ik vrij weinig van de club. Het schijnt ooit een grote club in Engeland geweest te zijn maar als je 1e elftal in de League One speelt maak je op mij niet zoveel indruk. Ik heb duidelijk indruk weten te maken want voor de wedstrijd als we het veld op lopen vraagt hun trainer of ik het misschien rustig aan kan doen. Tijdens de wedstrijd krijg ik door dat dit 1 van de teams is die mij in de gaten houden. Dubbele dekking en dus ga ik een lastige 40 minuten tegemoet. Waarom we niet echt onder de indruk hoeven te zijn word duidelijk. Sunderland is vooral erg fysiek en speelt vooral de lange bal. Nou moeten wij het zelf vooral hebben van de bal laag houden en snel handelen. Ik durf dan ook wel te zeggen dat wij voetballend beter zijn dan deze jongens die onder contract staan bij een profclub in Engeland. Het enige probleem dat wij hebben is dat ik amper los weet te komen van mijn 2 directe tegenstanders. Ik denk dat ze me in de hele wedstrijd hooguit 30 seconden uit het oog zijn verloren. Maar in die 30 seconden kan ik wel heel veel schade aanrichten. Mijn enige kans en dus mijn enige schot op doel is ook gelijk raak. Heel even kom ik los en kan ik de combinatie aan gaan met een middenvelder die onder mij weet te komen. Zijn bal in de diepte over links is goed. Ik trek een sprint om voor het doel te komen maar merk dat mijn directe tegenstanders alleen oog voor de bal hebben. Het is zaak om in te houden en die bal iets buiten het strafschop gebied te ontvangen. De bal word perfect terug gelegd en met een droge schuiver vind ik de linker hoek. Het team word helemaal gek want we lijken het te flikken. Toch beginnen de korte wedstrijdjes ook zijn tol te eisen. Ik voel mijn kuit een beetje en wil daar geen risico mee nemen. Uiteindelijk word ik wel matchwinner met de enige treffer en dus staan we zomaar in de halve finale. Het doel was de kwartfinale dus ons toernooi is eigenlijk al geslaagd. Mijn trainer die geeft me nog een tik op mijn hoofd. ' Ik weet niet wat je allemaal hebt gedaan buiten onze trainingen om in de corona periode maar alles wat je doet lijkt in goud te veranderen.' Ik kijk hem glimlachend aan en weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen. Ja natuurlijk wil ik ook op een toernooi als deze elke wedstrijd scoren en ja natuurlijk wil ik laten zien wat ik kan. Maar het is natuurlijk ook gewoon een soort van toeval. Je kan van alles trainen en herhaaldelijk blijven oefenen maar uiteindelijk ben je tijdens een wedstrijd ook afhankelijk van je teamgenoten maar zeker ook van je tegenstanders. Komt een voorzet een fractie te vroeg of te laat kan ik misschien net niet datgene met de bal doen wat ik voor ogen heb. Ook de trainer van Sunderland komt nog een praatje maken. 'Had ik het zo goed neergezet en voeren de jongens tot bijna in perfectie uit wat ik voor ogen had om jou uit de wedstrijd te spelen op een eerlijke en faire manier. Lukt het je toch nog om tot scoren te komen. Je bent een slimme speler dat heb ik al wel gezien en weet dat ook nog eens te koppelen aan een fantastisch rendement. Succes tegen Schalke.'

Schalke in de halve finale. Het is qua energie wel op. Die korte wedstrijdjes zij het probleem niet zo maar wel het wachten tussendoor. Eigenlijk zit ik vanaf het eerste fluitsignaal al niet heel lekker in de wedstrijd. Al snel speelt mijn kuit weer op en ik kom eigenlijk nooit tot een echte kans. Ik speel vanwege de pijnscheuten in mijn kuit ook wat anders. Ik zak wat meer in om in de combinatie wat te kunnen betekenen. Schalke is gewoon van een ander niveau ook zo eerlijk moeten we ook zijn. Was ik wel fit geweest en was het team topfit geweest dan nog hadden we verloren hoor. Maar gingen we er niet met 5-0 vanaf. Toch komt ook deze trainer nog een praatje maken. 'Voor mij ben je al de speler van het toernooi. Persoonlijk vind ik het geweldig om jongens van amateur clubs aan het werk te zien tijdens dit soort dagen. Vaak zie je dan een overdreven bewijsdrang richting clubs als ons maar volgens mij ligt dat bij jou wel wat anders. Jou drive was tegen een andere amateur club namelijk niet minder. Ik heb genoeg gezien van je en hoop zeker dat je op deze manier door kan gaan.' Het zijn allemaal mooie woorden maar op dit moment baal ik stiekem toch van deze afgang. Na de finale die overigens ook gewonnen word door Schalke is er dan toch ook weer een beetje trots. Ik krijg de prijs voor "Verassing van het toernooi" Nou weet ik niet hoe serieus ik deze prijs moet nemen maar hey. Het is toch ook een vorm van erkenning. 

----------------------

@delichris was een prima toernooi. Ivar lijkt met zijn prestaties een klein hengeltje uitgegooid te hebben

@KyrillHet begin van hopelijk een langlopend verhaal is er weer. 

@MNie @Copywriter @Vlonkie @ElMarcos @Daniell

Geplaatst

Toch een goed toernooi gespeeld en met Sunderland en Schalke heb je leuke interesse gewekt. Persoonlijk zou ik voor Sunderland gaan mocht de kans zich voordoen.

Geplaatst
  • Auteur

Een goed toernooi gespeeld en op die voet ga ik op trainingen en in vriendschappelijke potjes verder. Ik weet dat ik toch wat clubs wakker heb gemaakt tijdens dat toernooi maar tot op heden is het nog nergens van gekomen. Maar dan is het begin Juni en moet ik eerder dan gebruikelijk richting het sportpark komen voor een gesprek met de trainer en een aantal mensen van het bestuur. Het kan over van alles gaan en ik denk dan ook niet gelijk dat er een club zich heeft gemeld. Ik ga er eigenlijk van uit dat het een gesprek word waarin er word gezegd dat ik de voorbereiding op het nieuwe seizoen mag aansluiten bij het 1e. 

'Goed dat je eerder kon komen. Je weet dat ik al een tijdje zeer onder de indruk ben van wat je laat zien op trainingen. De manier waarop jij de pandemie hebt aangepakt om in jezelf te investeren werpt voor jezelf maar zeker ook voor ons je vruchten af. Je weet zelf vast ook wel dat je indruk hebt gemaakt op een aantal mensen op dat toernooi van een paar weken terug. Nou hebben wij 2 opties voor jou open liggen. Of je voetbalt volgend seizoen hier in het 1e of je gaat voor je kans elders. Ik denk haast wel dat ik je mag feliciteren want Schalke zou heel graag willen dat je over een kleine 3 weken daar aan de slag gaat.'

Ik heb heel vaak geroepen dat als er een profclub komt ik niet hoef na te denken wat ik zou doen. Maar nu het dan toch zo ver is begin ik toch te twijfelen. Als ik de zekerheid heb dat ik in het 1e hier aan spelen toe ga komen waarom zou ik dan een veilig en vertrouwde omgeving verlaten? Aan de andere kant. Wat heeft Schalke te bieden. Voor ik er erg in heb schiet het uit mijn mond. 'Ik ga alleen naar Schalke als ik in aanmerking kom voor het 1e en er een meerjarig contract ligt.' Ik word aangekeken alsof ik een grap maak. Maar diep van binnen zullen ze wel snappen wat ik bedoel. 

Thuis vertel ik aan mijn moeder het verhaal en dat ik eerlijk gezegd niet weet of een stap naar de jeugd Schalke wel goed voor mij is. Als ik naar een profclub ga wil ik wel een bepaalde zekerheid hebben. Niet dat ik over een jaar bij wijze van spreken weer op hangende pootjes terug moet komen omdat ik het niks vind of omdat het niks word. 'Misschien dat Sunderland nog komt mam en moet ik wachten op een voorstel van hun.' Maar mijn moeder is niet zo happig op een overstap naar Sunderland. Dit heeft alles te maken met het feit dat het Engelse deel van haar familie uit Newcastle komt en laat Newcastle United nou net niet goed overweg kunnen met Sunderland. 

Er gaan een aantal dagen overheen als ik gebeld word door een Duits nummer. Ik weet natuurlijk al hoe laat het is en neem dus op. 'Hallo je spreekt met Till Beckmann van Schalke 04. Ik heb je laatst op een toernooi in actie gezien en was dusdanig onder de indruk dat ik vorige week contact heb gezocht met de club waar je nu speelt. Echter heb ik vernomen dat je graag de garantie hebt om bij het 1e hier aan te sluiten. Die garantie kan ik je helaas niet  geven maar we hebben wel een plan voor je klaar liggen. Daar wil ik het niet over hebben zo tijdens een telefoon gesprek maar zou jij in de loop van de week misschien deze kant op kunnen komen zodat ik het plan aan jou en jou genodigden kan uitleggen?' Ik laat vriendelijk weten dat ik hier even over na wil denken en dat of ik op dit nummer terug kan bellen mocht ik ingaan op de uitnodiging. Maar op dat moment weet ik eigenlijk al dat Schalke het niet gaat worden. Als ze me zo graag willen hebben dan zouden ze deze kant op moeten komen om het plan dat ze hebben aan mij voor te leggen en hoef ik de moeite niet te nemen. 

Een dag later als ik met wat klasgenoten in Amsterdam ben om te shoppen en wat te eten word ik tijden het eten gebeld door mijn trainer. Of ik binnen 2 uur bij het Sheraton hotel op Schiphol kan zijn. Er is een club die heel snel zaken wilt doen. Mijn klasgenoten waarvan 3 jongens en 2 meiden zien dat ik schrik van deze mededeling en vragen wat er aan de hand is. 'Hebben jullie zin om iets mee te maken wat jullie waarschijnlijk nog nooit hebben meegemaakt? Dan moeten we zo snel mogelijk de trein vanaf centraal naar Schiphol pakken er is namelijk een club die mij graag zou willen hebben. Ondertussen bel ik ook mijn moeder op. 'Mam ik weet niet wat je aan het doen bent maar je moet zo snel mogelijk naar Schiphol komen. Over 2 uur heb ik daar een afspraak in het Sheraton hotel en ik wil dat jij daar bij bent.'

-----------------------------------

@Copywriter nog even geduld en dan zal er toch wel een club zijn ;)

@Kyrill thanks weer

@MNiethank en hier is die dan weer

@delichrisals die kans zich voordoet is dat inderdaad wel een leuke opstap. het heeft er gezien de vorige post ook alle schijn van nu

@Vlonkie De interesse is er maar wat word de uiteindelijke keuze van ivar....

@Daniell @ElMarcos

Geplaatst
  • Auteur

Na snel ons diner naar binnen gewerkt te hebben gaan we richting Amsterdam Centraal om de trein naar Schiphol te nemen.  Ongeveer een kwartier later stappen we weer uit de trein en staan we in de Schiphol tunnel. Het is druk op Schiphol want de vakantie tijd is begonnen. Ik bel mijn moeder om te vragen waar ze is en ze zegt me er met 10 minuten te zijn. We wachten dus nog even. Een kwartier later lopen we richting de ingang van het Sheraton Hotel en daar worden we al opgewacht door iemand van Sunderland. Ivar! Fijn dat je zo snel kon komen. We hebben een vergader ruimte waar Meneer Louis-Dreyfus , Stuart Harvey en Lee Johnson op je wachten. Is dit de aanhang die je mee neemt? 

Niet veel later kom ik de ruimte in en zitten daar de 3 eerder genoemde mensen. Ze maken er totaal geen probleem van dat er meer mensen mee zijn dan verwacht en komen snel op het onderwerp waar het om draait. 'Ivar fijn dat je er bent. Stuart heeft je zien spelen en heeft de trainer ervan overtuigd om in ieder geval het gesprek met je aan te gaan. Ik zit hier als eigenaar omdat ik wil weten wat voor vlees ik in de kuip heb en wie de persoon is die ik eventueel binnen haal. Om maar gelijk ter zake te komen wil ik graag weten wat je eisen zijn.'

Nou die eisen zijn volgens mij wel bekend. Ik wil graag de kans vanaf het begin bij het 1e elftal. Daar zal ik me dan in de voorbereiding vanzelf wel bewijzen. Daarnaast wil ik een contract van in ieder geval 2 jaar en maakt het loon me nog niet eens zoveel uit. Als laatste eis wil ik dat mijn moeder mee over kan komen. En als het toch even kan dat mijn vrienden regelmatig bij de thuiswedstrijden kunnen zijn. 

'Is dat alles? Dan is het misschien tijd dat de trainer nu het woord neemt.'

'Goed Ivar om maar gelijk eerlijk met je te zijn heb ik totaal geen idee wie je bent. Ja ik heb de beelden gezien van die 40 minuten die je tegen onze onder 19 hebt gespeeld en dat zag er goed uit. Maar 40 minuten is natuurlijk wat kort om een goed beeld van je te krijgen. Het feit dat Schalke al naar je geïnformeerd zegt wel iets over wat jij kan bereiken. Stuart is sinds die wedstrijd weg van je en heeft ons echt over gehaald om in ieder geval het gesprek aan te gaan. Je wilt je gelijk bewijzen bij de hoofdmacht en daar is de voorbereiding natuurlijk uitermate geschikt voor. Je zelfvertrouwen bevalt me wel en als je zo in jezelf geloofd dan moet dat wel goed komen. In dat geval is het misschien mooi om snel tot een overeenkomst te komen?'

'Goed Ivar, We hebben een aantal kamer gereed hier voor jou , je moeder maar ook voor je vrienden. Morgen staat er een vliegtuig klaar om jullie naar Engeland te vliegen zodat je een rondleiding door het stadion kan krijgen en het trainingscentrum kan zien. wat vind je van een startloon van 3000 Euro? Na een jaar kunnen we dan evalueren en met een beter aanbod komen.'

Het gaat ineens wel heel erg snel en ik merk dat het menens is voor Sunderland. Die nacht kan ik maar niet in slaap komen. Ik heb de kriebels in mijn buik en ik sta aan de vooravond van wat hopelijk mijn doorbraak gaat worden. Ik stond op een kruispunt in mijn leven en hopelijk neem ik nu de juiste afslag.

De volgende ochtend staat er een privé vliegtuig klaar en voor we het door hebben zitten we in een busje van de club die ons naar het stadion brengt. Ik kijk mijn moeder nog een keer aan en vraag aan hoor wat ze van dit alles vind. 'Ze nemen het wel heel serieus allemaal. Het gaat uiteindelijk om jou en daarin is mijn mening niet belangrijk. Dit is altijd jou droom geweest en dit is misschien wel de kans van je leven. Ondanks dat een groot deel van de familie voor Newcastle is moet je voor jou droom gaan.' 

Als we bij het stadion komen krijgen we allemaal een shirt van de club. Natuurlijk heb ik het stadion in de serie Sunderland Till I Die al gezien en het is voor een league one club echt een groot stadion. Gekscherend maak ik nog een opmerking van het is toch mooi als de mensen die hier zitten straks een goal zien bij mijn debuut?  En iedereen kijkt me aan alsof ik volledig krankzinnig ben. De mensen van de club weten ook niet hoe ze het hebben. Ik weet dan al genoeg. Geef me dat contract maar en ik teken het. Slechts een half uur later worden de foto's gemaakt waarbij ik een contract teken en een shirt krijg met mijn naam er op. Daarna gaan we naar het trainingscomplex waar ik dan zelfs nog de fysieke tests af moet leggen. Die kom ik zonder problemen door al krijg ik wel gelijk de opmerking dat ik wat meer de gym in moet. 

Het gaat allemaal zo snel dat ik zelf eigenlijk niet eens door heb wat er gebeurd. 's avonds zit ik in hetzelfde vliegtuig terug naar Schiphol om wat spullen uit te zoeken en nog even snel op vakantie te gaan. Ik mag mezelf speler van Sunderland noemen en over 2 en halve week begint mijn avontuur daar. 

----------------

@delichris het zat er natuurlijk dik in dat het sunderland ging worden

@Kyrill uiteindelijk was te keuze toch makkelijk te voorspellen denk ik ;)

@Vlonkie de cliff was er al was de spanning misschien wel weg

@Copywriter @MNie @Daniell @ElMarcos 

bewerkt door mattihamstra

Geplaatst
  • Auteur
1 uur geleden zei delichris:

Succes met Sunderland of is het Southampton? Want je begon in het eerste stuk over Southampton.

Sunderland! Zat op dat moment een podcast te luisteren waar ze het over Southampton hadden;c 

Geplaatst

Sunderland is een zeer mooie club, die op dit moment veel en veel te laag speelt in de Engelse voetbalpiramide. Benieuwd of Ivar ze kan helpen uit het slob te trekken.