Jump to content

[IDS] [FM22] BFC Dynamo - Blik op de Toekomst

Nummerke10
 Share

Recommended Posts

1268959883_Banner2.png.9e0c588b8d172528ba6b49f8492aae90.png

Uitslagen.png.4f05a5c2e1284f849436b92dda3e6d0b.png

De maand september begonnen we met een nieuwe stadsderby, dit keer was het tweede team van Hertha BSC de tegenstander. In een doelpuntrijk duel werden ze uiteindelijk gemakkelijk opzij gezet. Uit tegen Lokomotive Leipzig ging die vlag niet op. Het enige schot op doel van de Lokomotieven ging erin en wij hadden aan 20 schoten niet genoeg om tot scoren te komen. Dat dan een week later wel alles erin vliegt tegen Chemnitzer is zowel fijn als frustrerend. Vooral met de 1-0 nederlaag tegen Carl Zeiss Jena die erop volgde. De koploper deelde een tik uit in een gelijk opgaand duel.

image.png.3870b318ffbf873f9de7d875b21765b8.png

Gelukkig wisten we ons in oktober te herpakken. TeBe Berlin was de volgende stadsgenoot die het tegen ons moest afleggen. Topscorer Beck had er sowieso zin in, tegen Rathenow legde hij er zelfs drie in. Ook Babelsberg moest eraan geloven, onze Hongaarse linksbuiten Bolyki was hierin, en in het thuisduel tegen Fürstenwalde, de grote man. De bijna perfecte maand kende een minder einde door de puntendeling tegen Berliner AK, een tegenstander die geluk had dat ze ons vlak na de wedstrijd in de DFB Pokal troffen.

image.png.fa8a89b565d72f4eb206da193169e745.png

Met 19 punten uit 9 duels hebben we twee goede maanden achter de rug. Ik had niet verwacht dat dit tot de koppositie zou leiden, vooral niet door de nederlaag tegen Carl Zeiss Jena maar hun zwakke periode op het einde van oktober zorgt ervoor dat we over ze heen wippen en de koppositie innemen. Met nog 23 duels te gaan een positie die we liever niet meer afgeven maar ja, het blijft natuurlijk gewoon voetbal.

image.png.e9972ec93984d6cd1146ac5da0c174eb.png

Na de geweldige stunt tegen Schalke 04 in de eerste ronde van de DFB Pokal kregen we nu bezoek van Heidenheim. Qua naam misschien een wat minder team maar nog steeds gewoon een goede middenmoter in de 2. Bundesliga. We waren dus ook gewoon de underdog en kwamen al vrij snel op 0-1 achter. Het bleef hier heel lang bij maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat er meer in had gezeten. Vanaf nu mag de focus dus volledig op de Regionalliga Nordost.

image.png.125861130567eb557e419298749c3182.png

Teamnieuws.png.023bca13e94aebe9a4bd29cf3c78d015.png

Het lijkt wel de goednieuwsshow. Of ja, ligt eraan hoe je het bekijkt. Onze wedstrijd tegen Fürstenwalde werd verkozen om als Open Dag te dienen, om het aantal supporters dat naar ons komt kijken op te hogen. Zelfs tegen Schalke 04 was het stadion niet uitverkocht en van de 9,244 fans waren er 6,000 voor Schalke gekomen. President Uhlig vond de Open Dag een groot succes en het gigantische aantal fans van 892 super. Er kan 12.000 man in het stadion dus er is nog een wereld te winnen hier.

825663169_Fanday.png.408449fbd32824e39a1f59aee89ea062.png

Dat onze Norbert zijn hart op de goede plek heeft zitten blijkt wel dat hij goed naar me heeft geluisterd. We gaan op zoek naar een moederclub. Ik ben benieuwd met wat voor club hij komt aanzetten aangezien we met eigenlijk alles een ander verwachtingspatroon hebben. Mijn droom is natuurlijk een team als RB LeipzigBayer 04 Leverkusen of FC Bayern München maar het zou me niet verbazen als de President aan komt zetten met Jahn Regensburg of Holstein Kiel. We zullen het vanzelf zien!

image.thumb.png.b64cf32b1157b57d513c13c57bf9832c.png

Waar we wel al duidelijkheid over hebben is een nieuwe speler. Zo af en toe kijk ik of er nog interessante spelers beschikbaar zijn. Preslav Borukov bleek zo'n speler te zijn. Vorig seizoen scoorde hij 12 keer in 30 competitieduels voor Etar in de Bulgaarse hoogste divisie. Een vertrek naar Zalaegerszegi uit Hongarije bleek geen succes en zijn contract werd ontbonden. In de tussentijd was hij wél gewoon vaste waarde voor Jong Bulgarije. Sterker nog, hij maakte 4 goals in 4 duels in de EK-kwalificatie. Na een succesvolle proefperiode wisten we de sterke spits vast te leggen voor een salaris van 350 euro per week. Een topdeal al zeg ik het zelf.

Screen Borukov

Spoiler

Borukov.thumb.png.58125d06d37951d410e4ba21110ef49c.png

reacties.png.6f0d903a619b4fda7c53a7defe057a3d.png

Spoiler

@delichris @MNie @glennix @Fantasy @Marius @FC Bruges @ElMarcos@DGremlin @Kyrill Het bleef bij 1 stunt in de beker maar in de competitie gaat het nog heel lekker!

@RubenS2 De rest van de staf die ik kan aantrekken is echt om te janken dus ik snap het ook niet helemaal... Des te meer reden om hem te koesteren.

@Titan Qua namen staat heel de Duitse voetbalpiramide vol met pareltjes. Cottbus heeft de start gemist maar begint op toeren te raken.

@Glenn08 Volgend jaar nog geen Europees voetbal en ik hoop dat je ook mis zit met het 4e niveau :D

@Rossi @YerrollP @roeliho @Daniell @Mordurette @Joe Jeroclo @r4vje @germandutch @FlyD @KayDeManaager @Jotew

Edited by Nummerke10

Je staat er goed voor maar de concurrentie doet het ook bijlange niet slecht. Jammer van de uitschakeling in de Pokal. Hopelijk krijg je een goede moederclub al denk ik ook eerder dat het een ploeg uit de 2de Bundesliga gaat worden. Borukov lijkt een erg goede aanwinst voor jouw team, daar ga je volgens mij nog veel plezier aan beleven.

Edited by glennix

Alleen maar positief nieuws dat te rapen lijkt inderdaad. Heerlijk om de koppositie in handen te hebben, en ook om te zien dat er zich al drie clubs lijken af te scheuren. Met die Bulgaar er nu nog bij kunnen de accidents de parcours er misschien zelfs tussen uit als je wat meer kansen gaat afmaken.

Ik ben benieuwd of Borukov Beck uit de ploeg gaat spelen. Een goede deal! Hoe vaak kijk je de internationale jeugdteams na en van welke landen?

Erg knappe prestaties trouwens! Jammer van de beker, maar dat is niet het hoofddoel. Hopelijk komt er een leuke moederclub uit de bus.

1268959883_Banner2.png.9e0c588b8d172528ba6b49f8492aae90.png

2012874173_Tweetsamenwerking.png.5d8dc713ac0afc6d7dfb4880d8110863.png

Uitslagen.png.4f05a5c2e1284f849436b92dda3e6d0b.png

De positieve flow waar we inzaten werd niet verstoord door de minieme nederlaag tegen Heidenheim en het gelijke spel tegen Berliner AK. Sterker nog, in het andere bekertoernooi, de Berlinder Landespokal, wisten we 3. Bundesligateam Viktoria 1889 gemakkelijk opzij te zetten. Toegegeven, het team staat op de 19e plaats, ver verwijderd van de veilige plekken, maar toch geeft het aan waartoe we in staat zijn. In de kwartfinale van deze lokale beker, die we vorig seizoen ook wonnen, treffen we Mahlsdorf, een amateurclub uit Berlijn.

image.png.27db273ad169c0a604308f8f290cb113.png

Dit was de opmaat van een mooie reeks in de Regionalliga. Tegen degradatiekandidaat Halberstadt wisten we al na een half uur dat de punten binnen waren, een fijne voorbereiding op de topper tegen nummer 2 Altglienicke. Dit werd de wedstrijd van Bolyki, de Hongaar maakte een hattrick in de eerste helft en bracht zijn seizoenstotaal op 11 goals, net zoveel als in de voorgaande 3 seizoenen samen. Thuis tegen Chemie Leipzig kwamen we goed weg ondanks dat we de hele wedstrijd domineerden. Invaller Breitfeld wist op zijn Duits de punten binnen te harken. Uit tegen Meuselwitz zat het niet mee en bleven de 25 schoten zonder het gewenste resultaat. 

image.png.eba9c4a60cf105b25cd57101e2c06e36.png

Onze topscorer Beck had intussen al 5 competitiewedstrijden niet gescoord en dat vond hij wel voldoende. Jammer voor Auerbach maar wel zo fijn voor ons. Ook tegen Tasmania Berlin, net als Auerbach een team uit de onderste regionen, vlogen de ballen er lekker in, hoewel gezegd moet worden dat we ze in de blessuretijd pas echt pijn deden. Keeper Sommer hoefde in deze winterse wedstrijd trouwens geen enkele keer reddend op te treden.

image.png.6633dd122ca6c7c02f8c02685484775b.png

Herbstmeister is een van die prachtige woorden uit de Duitse taal. We gaan als eerste op de ranglijst de winterstop in. Vlak achter ons zien we Carl Zeiss Jena terug, dat vooral boogt op een uitstekende defensie, waar wij het meer moeten hebben van onze geweldige aanval. Ook Altglienicke en Chemie Leipzig weten ons nog redelijk goed te volgen, de rest is al op een wat grotere achterstand gezet. Als we in januari weer de wei op mogen wacht wel meteen Energie Cottbus, op voorhand de grote favoriet voor de titel.

image.png.5c2b5a1601677c2e01b4f12bd2e67438.png

Teamnieuws.png.023bca13e94aebe9a4bd29cf3c78d015.png

Het werd op een mooie manier aangekondigd door FC Bayern München maar eerlijk is eerlijk, wij zijn hier meer verheugd mee dan die grootmacht uit het zuiden. Een samenwerkingsverband met de Rekordmeister is iets waar ik alleen maar van durfde te dromen. Toen ik in de vorige update schreef dat dit de perfecte match zou zijn wist ik oprecht nog niet dat zij ook daadwerkelijk uit de koker zouden rollen. Ik ben benieuwd welke spelers geïnteresseerd zijn in een verhuur aan ons. Daar komen we vanzelf achter.

Bayern.thumb.png.17ba8a775a235bbc94af9bce316bc5f4.png

Maar er is meer! Ik zei al dat we verheugd waren over de Hoofd Jeugdopleidingen die we aan het begin van dit seizoen aan ons bonden. Iemand met kwaliteiten die je niet op ons niveau verwacht maar toch wilde tekenen. Hij bracht in december meteen mooi nieuws. Onze jeugdopleiding produceert namelijk een gouden lichting. Wat dat waard is op dit niveau blijft altijd de vraag natuurlijk maar die Zukunft sieht rosig aus.

2142697598_Youthintake.thumb.png.d071c8720a19c9b5610fbe56ba41e3c1.png

reacties.png.6f0d903a619b4fda7c53a7defe057a3d.png

Spoiler

@Fantasy Nog 17 wedstrijdjes volhouden :D Die moederclub mogen we onze handjes mee dichtknijpen denk ik.

@MNie@ElMarcos @DGremlin @delichris @r4vje @Glenn08 @Copywriter Het gaat heel lekker, her en der een gelijkspel maar dat mag de pret niet drukken :D

@Marius @RubenS2 @glennix @Titan Borukov is nog niet los, hij heeft in de competitie in 6 duels nog niet gescoord maar wel al 2,91 xG bij elkaar gesprokkeld. Ik speel hem sommige wedstrijden samen met Beck voorin, dan is Beck de targetman of poacher en Borukov de pressing forward. Ik had de spelers trouwens gesorteerd op internationale ervaring, zo kwam ik bij hem uit.  

@Rossi @YerrollP @roeliho @Daniell @Mordurette @Joe Jeroclo @germandutch @FlyD @KayDeManaager @Jotew @FC Bruges @Kyrill

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] BFC Dynamo - Blik op de Toekomst