Jump to content

[IDS] [FM22] BFC Dynamo - Blik op de Toekomst

Nummerke10
 Share

Recommended Posts

1225184430_Banner2.png.adbfd5f8f825aa887e1ea3003d2f7638.png

550532687_woordvandemanager.png.9fa7e00a5fc7c21583b44228b77c1ced.png

De President was vrij duidelijk. Er werd al veel gehandeld op de transfermarkt en de club was blij met de selectie die er stond. Er mochten dus geen transfers meer worden gedaan, iets waar ik zelf ook al wel rekening mee had gehouden. Daarnaast heb ik eigenlijk totaal geen idee welke spelers beschikbaar zouden zijn maar daar ligt de focus ook helemaal niet. We hebben namelijk maar één oefenwedstrijd onder mijn leiding voordat het seizoen in de Regionalliga begint. Veel te doen en weinig tijd om dit voor elkaar te krijgen, waarschijnlijk de nachtmerrie van elke trainer, laat staan een beginnende hoofdcoach.

Qua spelopvatting wil ik het eenvoudig houden. Gegenpress is niet voor niets een Duits woord, spelers groeien ermee op net als dat Nederlandse voetballers opgroeien met balbezit en Portugezen met het veinzen van blessures en tegenstanders een kaart aannaaien (een gevaarlijke uitspraak want Schwalbe is ook een Duits woord). Uiteindelijk kwam ik na wat puzzelen op deze formatie uit. Zonder al te veel moeilijke instructies en onze twee sterspelers worden op deze manier zo goed mogelijk gebruikt.

image.png.7079d9df2fec13c4143759eedb452e13.png

Een van die sterspelers is Christian Beck, een icoon bij 1. FC Magdeburg waar hij 123 keer voor scoorde in 279 duels. Hij kwam dit seizoen over van de club die op het derde niveau uitkomt en is de grote man bij ons. Figuurlijk maar zeker ook letterlijk. Ik overweeg om hem misschien als target forward in te zetten maar de huidige rol past wel beter in de manier van spelen. De andere grote speler is Andreas Wiegel. Na twee jaar in de Jupiler Pro League bij Waasland-Beveren maakte hij deze zomer de overstap naar ons. Iemand die vorig seizoen 14 duels op het hoogste niveau in België speelde is natuurlijk een welkome versterking op het vierde niveau van Duitsland.

Screens Beck & Wiegel

Citaat

image.thumb.png.241abb1deb4e1c3f5e44580d5c22df11.png

image.thumb.png.56e1e7589bfeab4ef252a8fc6921a5bb.png

Voor mijn komst werden er dus al vier oefenduels gespeeld. Na een zeer nipte thuisnederlaag tegen de Slowaakse eredivisionist MFK Ruzomberok en een kleine overwinning tegen amateurclub Oberlausitz Neugersdorf wisten we het grote Anderlecht op 1-1 te houden. Of ja, ik zeg we maar ik was er op dat moment nog niet. Dat we daarna een nederlaag leden tegen FK Varnsdorf, dat op het tweede Slowaakse niveau speelde, gaf ook meteen weer aan dat de voorbereiding eigenlijk helemaal niks zegt. Zelf plande ik een oefenduel in met onze tweede elftal, deze werd, mede door 4 goals van Beck, ruim gewonnen. zijn we klaar voor het begin van de competitie? Ik heb geen idee. 

image.png.3913e9b0b544d373306f89703bd26c46.png

Teamnieuws.thumb.png.b31adfbcb416ac3d1850c1a35e189145.png

De selectie stond dus al en ik heb er vertrouwen in dat we hiermee zeker in het linkerrijtje kunnen eindigen, het doel van onze President. Zelf vind ik dat dit doel 0 ambitie uitstraalt en zelf wil ik gaan voor een plek in de top 3. Met de ervaring en kwaliteiten van nieuwe spelers zoals Beck en Wiegel moet dat zeker lukken. Waar de selectie al rond was gold dit niet voor de technische staf. ik kreeg hierbij de vrije hand, zolang het maar binnen het salarisbudget paste.

Naast het aantrekken van Peter Laudenklos, een naar mijn mening exceptionele Hoofd Jeugdopleidingen, een keeperstrainer en een fysiotherapeut werd er ook een heus scoutingteam opgezet. Of team, duo is misschien een beter woord. Ullrich en Jungblut mogen de Regionalliga afspeuren naar spelers die ons het komende seizoen naar een nog hoger niveau kunnen stuwen. Op deze manier wil ik ervoor zorgen dat we, mochten we dit seizoen nog tekortkomen voor promotie, volgend jaar een serieuzere gooi kunnen doen naar de titel.

image.png.c0f240965d12040ddc3c398a2804f992.png

reacties.png.abcbed77e29227567c816d723db4ab0f.png

Spoiler

@Kyrill @glennix @Titan @MNie @delichris @Daniell @Marius @Fantasy @ElMarcos @RubenS2 @Mordurette @Joe Jeroclo @r4vje @germandutch @FlyD  @KayDeManaager @DGremlin @Glenn08 @Rossi @roeliho

And we're off... Of ik bedoel Auf geht's :D bedankt voor de reacties, verrassend dat er toch ook weer iemand is die met dit team een carrière heeft gehad in FM. Hoe ging het jou af @Rossi?

1225184430_Banner2.png.adbfd5f8f825aa887e1ea3003d2f7638.png

Uitslagen.png.1dd462573415c0d0b6ec50bc95b83476.png

Jetzt geht's los!! Zoals @Titan zo poëtisch zei. Al op 17 juli speelden we onze eerste wedstrijd van de Regionalliga Nordost. Thuis tegen Auerbach wisten onze nieuwe sterspelers meteen het verschil te maken. We waren heer en meester en verdienden de ruime overwinning. Hierna volgde de eerste stadsderby van het jaar. Elf kilometer verder wisten we onze tweede overwinning te boeken. Tasmania Berlin had niets tegen ons in te brengen. Energie Cottbus, vooraf de grote favoriet voor de titel, wist wel punten van ons af te snoepen.

image.png.7cd9fa7115cbe730601ac696b889b410.png

In augustus kregen we een wat gemakkelijker programma voorgeschoteld en daar wisten we uitstekend van te profiteren. Uit tegen Lichtenberg werd er al een flinke uitslag neergezet en ook Ellenburg en Luckenwalde hadden geen antwoord op onze scoringsdrift. Vooral onze nieuwe spits Beck had er zin in, met 6 op 6 is hij het seizoen heerlijk begonnen. Door deze resultaten vinden we onszelf terug op de tweede plaats van de ranglijst, op doelsaldo achter Carl Zeiss Jena. Zij maakten grote indruk door in het eerste competitieduel met liefst 6-0 van Energie Cottbus te winnen.

image.png.18153cd7b822e8a2d298453c48f26b98.png

Ik denk dat de blijdschap op ons sportpark, ondanks de 10 kampioenschappen, niet vaak zo groot is geweest. In de eerste ronde van de DFB-Pokal mochten we het opnemen tegen Schalke 04, dat tegenwoordig weliswaar op het tweede niveau actief is maar natuurlijk gewoon een van de grootste clubs van het land blijft. We domineerden de partij en misten zelfs een penalty maar doelpunten van Beck en Bolyki zorgden voor een meer dan terechte overwinning en een heerlijke stunt. In de Berliner Landespokal zijn we trouwens ook een ronde verder dankzij een 0-3 overwinning op Biesdorf, een amateurclub uit de regio.

1014771572_stuntDFBPokal.png.9efdaeb49576ac1c0bf155006d9ba2d1.png

768817891_woordvandemanager.png.906f855c722a5363f8cbcd5b3a53809a.png

Wat een sensationele manier om mijn carrière als hoofdcoach te beginnen. We zijn nog ongeslagen en wisten zelfs het gigantische Schalke 04 te verslaan. Die overwinning voor een volgepakt thuispubliek was ook wel heel lekker voor de financiën hoorde ik, onze balans schoot de lucht in en tikt nu bijna de 9 ton aan. In de volgende ronde treffen we trouwens Heidenheim, een wat minder grote naam maar ook gewoon een team dat 2 divisies boven ons speelt. Een nieuwe stunt zou geweldig zijn maar daar reken ik zeker niet op.

image.png.625ad434b983908be0209b73b10e0140.png        image.png.e24a4f5a04fc22f5ce51f962186eae53.png

Er waren wat vraagtekens bij onze 4-1-4-1. Een verdedigende tactiek hoorde ik enkele keren. Met liefst 23 goals in de 8 eerste wedstrijden onder mijn leiding denk ik dat we wel mogen stellen dat de spelopvatting niet altijd overeenkomt met de formatie op papier. Vanuit die 4-1-4-1 proberen we naar voren te drukken en onze genadeloze gegenpress toe te passen. Tot nu toe wist alleen Cottbus hier enkele keren knap onderuit te komen. We zijn in ieder geval heerlijk begonnen aan het seizoen en als het zo doorgaat kan het een legendarisch jaar worden.

reacties.png.abcbed77e29227567c816d723db4ab0f.png

Spoiler

@MNie @Marius Het lijkt op papier vrij verdedigend maar dat valt tot nu toe dus nogal mee :D

@RubenS2 U vraagt wij draaien. Wat mij betreft echt een topaanwinst die Hoofd Jeugdopleidingen, zou niet misstaan in de Bundesliga.

Spoiler

image.thumb.png.948880d388b5aef2019ff1bcbdc00a02.png

@Rossi Ik hoop dat ik die drempel wel kan beslechten maar dat zal nog wel even duren denk ik. Eerst maar eens richting de echte profs in de 3. Bundesliga gaan.

@YerrollP @FC Bruges @ElMarcos @Kyrill Bedankt voor de reacties :classic_biggrin:

@delichris @glennix @DGremlin @roeliho De voorbereiding was vreemd omdat ik de oefenreeks eigenlijk helemaal gemist heb. Het inslijten van de tactiek moest dus in de competitie gebeuren, een van de redenen waarom ik heb gekozen voor een redelijke recht-toe-recht-aan tactiek.

@Daniell@Fantasy @Mordurette @Joe Jeroclo @r4vje @germandutch @FlyD  @KayDeManaager  @Glenn08  @Jotew

Meteen een gigantische stunt al zeg ik het zelf :D Ging eigenlijk de wedstrijd in met het idee dat we een flinke nederlaag zouden gaan lijden omdat ze spelers hebben die in hun eentje meer dan dubbel zoveel verdienen dan heel onze selectie bij elkaar. Dat we Schalke dan echt dik verdiend verslaan geeft maar aan wat voor zootje het daar is.

Edited by Nummerke10

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] BFC Dynamo - Blik op de Toekomst