Jump to content

[FM22] BFC Dynamo | Bournemouth - The Football Multiverse

Willem
 Share

Recommended Posts

464374173_Banner2.png.431597c3dfe7ad6976f8ad8cd13ce459.png

Uitslagen.png.40866b9d8be157145afeeff7fa48c048.png

We streden nog mee om twee prijzen. De voor mij niet zo heel boeiende Berliner Landespokal en, een stukje belangrijker, de Regionalliga Nordost. Ik ben nog eens in de regels gedoken en zoals ik het zie promoveren de winnaars van de Regionalliga's Bayern, West en Südwest rechtstreeks, terwijl de winnaar van onze competitie het op moet nemen tegen de winnaar van de Regionalliga Nord. In het hoge noorden heeft Hannover 96 II de titel gepakt dus dat zou zomaar onze tegenstander kunnen worden.

Onze route naar het einde van het seizoen begon uitstekend. Rechtsmidden Wiegel nam ons thuis tegen Babelsberg bij de hand en het spitsenkoppel wist ook te scoren. Ook tegen Fürstenwalde was onze grootverdiener de man. De rest van de maand werd voor Borukov. De Bulgaar, die intussen vloeiend Duits spreekt, maakte alle goals tegen Berliner AK en Halberstadt en wist ook tegen nummer drie Altglienicke te scoren. Die laatste goal was echter niet voldoende voor de overwinning, terwijl we daar wel volledig recht op hadden.

image.png.f9f760252b38aa04393a75234aa476b5.png

Waar wij 3 punten misliepen in april verloor Carl Zeiss Jena er 5, waardoor we met drie punten voorsprong de laatste maand, met nog maar 2 duels, ingingen. Onze eerste tegenstander was nummer 4 Chemie Leipzig. Een gevaarlijke tegenstander dus en dat bleek ook wel toen we na 20 minuten achterkwamen. Beck maakte gelukkig al vrij snel gelijk waarna het lange tijd erop leek dat het 1-1 zou blijven. Jena stond ook op een gelijkspel waardoor het op de laatste wedstrijd aan leek te komen.

image.png.7c0a7814d667f2be3859bfb5e01247de.png

Maar waar Jena in blessuretijd een treffer tegen kreeg wisten wij zelf nog 2 keer te scoren. Doelpunten van Geurts en Borukov zorgden voor ontlading bij de spelers en de slechts 69 meegereisde uitfans. Want waarom zou je ook meereizen als je favoriete club kampioen kan worden? Met het kampioenschap op zak was het duel met Meuselwitz een duel zonder druk. We waren de beteren maar bleven op 1-0 hangen. De grote winst van de wedstrijd was dat er 1276 thuisfans op de tribune zaten om de kersverse kampioen aan het werk te zien.

image.thumb.png.0dfdb6f73c000be302719fe1d0444bd0.png

image.png.767c56ad5f701394facce025ce6d870e.png

We eindigden de competitie met allemaal records. Beck maakte de meeste competitietreffers ooit, we wisten het hoogste puntenaantal ooit te behalen, scoorden vaker dan welk team dan ook en ook het aantal overwinningen was een nieuw record. Dat we dan toch pas één speelronde voor het einde kampioen werden lag aan de sterke concurrentie. Carl Zeiss Jena bleef heel lang ontzettend dichtbij terwijl ook Altglienicke geweldig presteerde. Zij zouden in elk ander jaar lachend kampioen zijn geworden.

image.png.ff5929edd075f29aa4ace06417a8ee94.png

En dan nog die tweede prijs, de Berliner Landespokal. In de halve finale namen we het op tegen competitiegenoot TeBe Berlin, de wedstrijd waarin Geurts liet zien een geweldige back-up te zijn voor de spitspositie. Hierdoor mochten we het in de finale van de wedstrijd opnemen tegen Lichtenberg, wederom een competitiegenoot. Onze twee sterspelers namen ons bij de hand en schoten ons voor de 7e keer in de laatste 12 jaar naar de bokaal.

image.png.f13afcee776d7c80869861421284f942.png

reacties.png.c9e361b20345ca1a130e9fc82f7f2959.png

Spoiler

@glennix Ik verwacht dat in ieder geval Wiegel ons zal verlaten, er zijn 2. en 3.Bundesliga teams geïnteresseerd in hem. De rest is misschien wel te verleiden tot een langer verblijf alleen de komende wedstrijd wordt wat dat betreft heel belangrijk denk ik.

@delichris Ik verwacht vrij weinig van de jeugd dus we zullen het met de huidige selectie en eventuele transfers moeten doen.

@MNie Voor mij was het prima geweest als de competitie niet spannend was... Nu was het echt in de slotfase pas beslist, weinig ontspanning op die manier :classic_tongue:

@Marius @ElMarcosDe eerste stap lijkt gezet, we moeten nu nog Hannover 96 II verslaan en dan hoop ik dat we kunnen bouwen aan een nieuw team dat zich hopelijk in de 3. Bundesliga kan laten zien.

@Kyrill Het gaat heel lekker, nog één tegenstander verslaan en we promoveren :D

@Fantasy Ja ik heb twee heerlijke spitsen voor dit niveau. Verdedigend gaat het prima maar aanvallend maken we echt het verschil dit jaar.

@Glenn08 Gelukkig heeft de club niet heel veel van dit soort verhalen maar ik wil nog wel iets van de achtergrond laten zien.

@Titan De aanval van Jena is afgeslagen, nu Hannover II nog. Hopelijk kunnen we in de 3. Bundesliga inderdaad werken met een wat hoger budget.

@RubenS2 Precies, met 2 spitsen ;c Borukov is een ondersteunende targetspits en Beck is de afmaker. Op het middenveld spelen we met 2 inverted wingers, een box-to-box middenvelder en een spelmaker voor de verdediging.

@r4vje @KayDeManaager @Jotew  @glennix@DGremlin @Mordurette @FC Bruges 

@Rossi @YerrollP @roeliho @Daniell @Mordurette @Joe Jeroclo @germandutch @FlyD 

Edited by Nummerke10

Een nog bijna volledig parcours afgelegd tijdens de laatste weken en dat bleek ook nodig. Verbluffend dat twee andere clubs met zo'n prestaties nog zo dicht weten te eindigen. Frustrerend ook dat je zelfs nog niet zeker bent van promotie. Hopelijk weet je Hannover II te kloppen en voor een tweede prijs te zorgen!

464374173_Banner2.png.431597c3dfe7ad6976f8ad8cd13ce459.png

De Regionalliga in Duitsland is dus opgedeeld in 5 divisies. Wel zo handig dat je als semi-profs niet het halve land door hoeft te reizen voor een uitduel tegen een stel halve Zwitsers. Van de 5 divisies hebben er 3 (niet geheel toevallig in het vroegere West-Duitsland gelegen) een rechtstreekse promotieplaats richting de 3. Bundesliga. De gebieden Nord en Nordost strijden samen om de vierde promotieplek. Hoe de Regionalliga Nordost is geëindigd weten we, maar hoe zit het met die andere 4 regio's en de 3. Bundesliga zelf?

In de 3.Bundesliga, het beloofde land, zijn er dit jaar drie promovendi. DuisburgWehen Wiesbaden en Viktoria Köln gaan het allemaal een niveau hoger proberen. Grote namen als Kaiserslautern en 1860 München kunnen dus komend jaar zomaar tegenstanders zijn van ons. Hansa RostockErzgebirge Aue en Sandhausen dalen alle drie af van de 2.Bundesliga en zullen dus ook op het derde niveau te zien zijn volgend jaar. Onderin zien we dat Viktoria 1889 niet veel te zoeken had op dit niveau, niet zo gek dus dat wij ze met 3-0 wisten te verslaan in de Berlijnse beker.

image.png.34d8247b4422a1815f14dd7d252362da.png

image.png.7de9ae39cb3509ab463613a9d18ebd24.png

In de Regionalliga West was Wuppertal het team dat er met de felbegeerde promotieplek vandoor ging. Dit hadden ze te danken aan Allemania Aachen, dat op de laatste speelronde Münster op een gelijkspel hield waardoor Wuppertal over ze heen kon denderen en de promotie in extremis veilig kon stellen.

image.png.a7515f7525439d3929a04aab47b3b169.png

Een stukje zuidelijker, in de Regionalliga Südwest, werd TSV Steinbach kampioen. Een team waar ik nog nooit van had gehoord uit een stad waar ik nog nooit van heb gehoord. De kampioen verloor de laatste wedstrijd van de competitie nog wel maar doordat het tweede team van Hoffenheim gelijkspeelde was dit toch voldoende voor het kampioenschap.

image.png.8456cfd0e50f259a7a0e03d0b89f7a4f.png

De Regionalliga Bayern kende een afgetekende winnaar, die stiekem ook nog eens heel interessant is voor ons. FC Bayern II wist de titel met speels gemak te pakken en liet Unterhaching een flink stuk achter zich. Voor ons was het mooi geweest als dit niet was gebeurd want nu kan onze moederclub Bayern hun spelers ook in hun eigen B-team ervaring op laten doen in de 3. Bundesliga.

image.png.52cfcce41e3e5d19987a64cdd22d3ece.png

En dan onze tegenstander in de play offs voor de zo fel begeerde vierde promotieplek. In de Regionalliga Nord was het Hannover 96 II dat promotie af wist te dwingen. De strijd achter hen was nog wel pittig maar aangezien de tweede plaats niet echt boeit was dit puur voor de bühne.

image.png.8713965f40cfebda232a6202020e4463.png

Uitslagen.png.40866b9d8be157145afeeff7fa48c048.png

image.png.164f347eb8b01787ad7f716e4c2ae806.png

We begonnen onze play-offs met de uitwedstrijd tegen Hannover II. Dit moesten we doen zonder rechtsmidden en grootverdiener Wiegel, die vanwege een blessure de beide duels aan zich voorbij moest laten gaan. Gelukkig lieten we ons hierdoor niet van de wijs brengen en het was juist Schulz, die door de blessure van Wiegel een basisplaats kreeg, die de score al snel opende. Na 5 minuten liet Hannover hem vrij schieten en daar maakte hij dankbaar gebruik van. 0-1 dus!

Hierna kwamen de noordelingen wat beter in het spel. Nadat Brandt, onze centrale verdediger, in eerste instantie de bal al kwijt raakte bij onze opbouw ging hij daarna volledig onder de bal door waardoor Gudra alleen op onze goalie af kon gaan. Hij maakte geen fout en zette de bordjes weer gelijk. Gelukkig wisten we vlak voor rust toch weer op een voorsprong te komen. Rechtsback Reher gaf de bal drie minuten voor rust voor richting de tweede paal waar Bolyki het luchtduel won en overtuigend binnenkopte.

Bolyki rettet dem BFC einen Punkt in der Nachspielzeit, TeBe gewinnt – B.Z.  Berlin

Andor Bolyki zette ons vlak voor rust al koppend op 1-2

Dat we met een voorsprong de rust in zouden gaan was dus wel bijna zeker maar dat we een marge zouden hebben verwachtte ook ik niet meer. Na een rustig opgezette aanval werd de sterke Beck aangespeeld. Hij gaf de mee naar binnengekropen Bolyki de bal en de linksmidden twijfelde niet oog in oog met de keeper. 1-3 in de 45e minuut! De jonge spelers van Hannover II wisten even niet meer waar ze het moesten zoeken en daar wist onze ervaren topspits Beck van te profiteren. Een voorzet van linksback Siebeck werd kiezelhard binnengekopt waardoor de stand in de laatste 4 minuten voor rust van 1-1 naar 1-4 veranderde.

Met die riante voorsprong op zak besloten we om het tempo iets lager te houden en wat minder te drukken in de tweede helft. Ik verwachtte niet dat we nog tegen problemen aan zouden lopen maar aangezien onze pressing soms ook voor veel ruimte in de rug van onze verdediging zorgt wilde ik het risico zo veel mogelijk vermijden. Het tweede team van Hannover was niet meer in staat om iets aan de achterstand te doen, waardoor we met een geweldige uitslag het tweede duel in konden gaan.

image.png.1fdfe40ce3cbaec103262cb6fa4d13b1.png

Het thuisduel gingen we dus in met een ruime voorsprong, maar wederom zonder Wiegel. Toch misten we hem ook dit duel niet want wederom wisten we vanaf de rechterkant gevaarlijk te worden. Na 9 minuten kreeg Schulz de bal knap voor en met de kopsterke spelers die wij daar rond hebben lopen is dat altijd gevaarlijk. Voor meer dan 2600 thuisfans, een dik record in de competitie, wist Beck ons binnen 10 minuten op een 1-0 voorsprong te koppen. 

Dit was ook de ruststand en pas in de tweede helft kon Hannover 96 II een vuist maken. We gaven teveel ruimte weg aan de rechterkant en na een scherpe voorzet van Rutkowski wist Bennali de 1-1 op het bord te zetten. Dankzij onze ervaren spelers, zoals aanvoerder Pollasch, wisten wij echter het hoofd koel te houden en raakten we niet in de war van de gelijkmaker. Er werden nog wel enkele kansen weggegeven maar Hannover kwam niet meer in de buurt van een stunt. Onder een daverend gejuich floot de scheidsrechter af, promotie naar de 3. Liga is een feit!

Promotie.thumb.png.735fd67209ceb42bdb797e09306e3dce.png

Teamnieuws.png.528efea15092923bcd410a96e54e4b11.png

Ik merkte dat de blijdschap enorm was maar ook dat onze President niet iemand is die lang in succes blijft hangen. Al vrij snel kreeg ik een bericht van meneer Uhlig met daarin de melding dat we naar fullprof-status gaan. Deze status gaat in op 15 juli. Daarnaast werd er bekend dat ons stadion verwarming kreeg. Een vereiste voor teams die op het derde niveau willen acteren en dus ook voor ons. Deze klus kost ons zo'n €2,3 miljoen, een flinke investering voor een club die drie ton in het rood staat. Hoe het allemaal financieel zal gaan komend seizoen? Ik heb geen idee maar blijkbaar is Norbert ook nog eens verheugd dat ik de financiële schade bij de club hersteld heb.

1193190713_Professionalstatus.thumb.png.b8ce9aa99c2cdd36b0462b3c3048004c.png

image.thumb.png.acddd5ecbf81328393976fe9ee13daf8.png

image.thumb.png.fb8f8a33c93d0cca060cefb078577ebd.png

image.png.a798ecbf61f1b698fc4bfa3d4aaf67da.png

Dan nog even een overzicht van hoe onze selectie het deed. We begonnen met twee sterspelers, Beck en Wiegel maar ik vind dat we Borukov daar ook aan toe kunnen voegen, na een ietwat weifelend begin is de Bulgaar aan scoren geslagen. Ook linksmidden Bolyki wist zich dit seizoen te tonen. De 27-jarige Hongaar haalde zowel qua goals als assists de dubbele cijfers. Met zijn 1,86 was hij een extra wapen naast onze 2 bomen voorin.

image.png.08db11f268c98ddac7546234d2c658a3.png

reacties.png.18f819011b47ee43c51b7c906edef268.png

Spoiler

@glennix @delichris @Kyrill @Fantasy@MNie @ElMarcos @Marius @Glenn08 @DGremlin @Titan Het is gelukt! Promotie naar de 3. Liga is een feit. Nu is vooral de vraag wat de mogelijkheden zijn wat betreft het samenstellen van een team dat niet kansloos afstormt op degradatie. Dat we ons wisten te weren tegen 2. Bundesliga-teams en 3. Bundesligateams verslagen hebben biedt wel veel perspectief :D 

@r4vje @KayDeManaager @Jotew  @glennix@DGremlin @Mordurette @FC Bruges @RubenS2

@Rossi @YerrollP @roeliho @Daniell @Mordurette @Joe Jeroclo @germandutch @FlyD 

Ik heb het al vaker gezegd, maar wat blijft het een nostalgisch gevoel opleveren als je telkens weer die clubs op het derde en vierde niveau voorbij ziet komen. Komend seizoen wacht er voor Dynamo eveneens een feest der herkenning na de meer dan verdiende promotie. Knap werk! Stevige eisen voor clubs in de 3. trouwens...

Toch een beetje vreemd dat in sommige reeksen de kampioen rechtstreeks promoveert en jij dan een play-off moet afwerken. Gelukkig zonder erg want het tweede van Hannover werd toch eenvoudig aan de kant gezet. Verder veel bekende namen die je zo ziet voorbij komen in de lagere reeksen. Zonde ook om een club als Hansa zo te zien afglijden. Maar we glijden zelf af ... op naar een niveau hoger!

2079686698_Banner2.png.364ddd683b0f7a1641208661cf76f6f2.png

945647324_woordvandemanager.png.bc3f6b6a03dc31704c7b5c7178c35bc4.png

Pfoe, wat een waanzinnige zomer is dit. Met een selectie vol spelers van wie het contract afloopt en geen enkele duidelijkheid over het budget dat we tot ons beschikking zullen hebben is mijn stressgehalte nogal hoog. We willen volgend jaar goed voor de dag komen in de 3. Bundesliga maar mijn gevoel zegt mij dat er vrij weinig mogelijk zal zijn op de transfermarkt. Het eerste goede nieuws is wel binnen, Wiegel verlengt zijn contract en gaat gedurende die periode ook nog eens een stuk minder verdienen. De rechtsmidden gaat van €4500 naar €2700 per week.

image.png.db2de6e108eebdf56af64940f79b2700.png

er werden nog wel wat spelers langer vastgelegd maar er vertrokken vooral veel spelers. Van de vertrekkende spelers was alleen Zefi in staat om een nieuwe club te vinden, de rest vertrok transfervrij. In totaal vertrokken 13 spelers deze zomer, met onder andere Sommer, onze vaste doelman, Möbius, die tot 32 Regionalliga-duels kwam en Siebeck, die de linkerflank bestormde het afgelopen jaar. 

image.png.b5137374aff07ece1849c22cbd75869b.png

Met een budget dat vergelijkbaar was met dat van het afgelopen seizoen mocht ik aan de gang om spelers hiervoor terug te halen. Een vrij ondankbare taak en in sommige oefenduels stonden we met 8 stagelopers op het veld. Sterker nog, we hebben competitiewedstrijden gespeeld met maar 15 selectiespelers in onze gelederen. Een lekkere binnenkomer in de 3. Bundesliga noemen we dat. Toch wisten we uiteindelijk min of meer een selectie samen te stellen.

Die selectie kwam tot stand door contractverlengingen en voornamelijk vrije transfers. De eerste speler kwam pas op 11 juli binnen terwijl het seizoen in de 3. Liga op 16 juli begon. Leban is een talentvolle Sloveense keeper die zowaar voor de toekomst is gehaald, met in het achterhoofd de gedachte dat hij ook wel eerste keeper zou kunnen worden mocht iedereen ons afwimpelen. Gelukkig kwam Nikolai Rehnen ons nog versterken. Nikolai was vorig seizoen nog eerste keeper bij Sandhausen in de 2.Bundesliga dus dat moet wel goedkomen tussen de palen.

In de achterhoede moest ook het een en ander veranderen. Robin Becker is een rechtsback die ook centraal en op links uit de voeten kan. Hij kwam bij Dynamo Dresden nooit echt aan de back (hihi). Baba Fernandes is onze tropische verrassing, hij werd vrijgegeven door Nottingham Forest en wilde wel voor een schijntje bij ons komen spelen. Op links zal Köppel de nieuwe eerste keuze worden, hij speelde hiervoor bij FC Augsburg II en kan met zijn fysiek en voorzet nog wel eens voor gevaar zorgen.

Rückschlag für Dresden: Stor und Becker fallen verletzt aus - kicker

Robin Becker is een van liefst 9 nieuwelingen bij BFC Dynamo

Ook op het middenveld hebben we enkele versterkingen gehaald. David Ungar is de enige voor wie we een bedrag op tafel gelegd hebben maar dat bedrag stelt amper iets voor. Hij speelde vorig seizoen op huurbasis in de 2.liga in Oostenrijk en is bij ons back-up. Ook Lensch zal die rol vervullen terwijl we met Lucas Hufnagel wel een echte versterking binnen hebben. De Georgisch international komt uit de jeugd van Bayern München, speelde in de 2. Bundesliga en komt na een seizoen bij de amateurs van Donaustauf bij ons terecht.

Tot slot is daar nog een gehuurde speler, Oliver Brysk komt over van RB Leipzig en is voornamelijk back-up voor de toch wel ouder wordende Beck. Met zijn snelheid en afwerkvaardigheden is het een ideale speler om te profiteren van het werk van Borukov

image.png.e4a0e6295b7b563c6f11955c56e5804f.png

Screens nieuwe aanwinsten:

Spoiler

image.thumb.png.64a067c1fb64d7d154526c85f85466ba.png

image.thumb.png.e9c949b509435c11c997cd6da56ffc4c.png

image.thumb.png.dd95068e1a2c723fc51d13c437808a99.png

image.thumb.png.4ad002479f7d7dc5ade973b67bf7db06.png

image.thumb.png.ee3c31051d0e1633b37a689f1a5d2717.png

image.thumb.png.df5865ff018002a43e50fa0f1bf48b1e.png

image.thumb.png.a0ca52a599de3c5f554479b7a471bdef.png

image.thumb.png.b4406c7fb849210be2a70d4a58481bc4.png

image.thumb.png.9bc874461e449a476c8887960d9818cc.png

Dit geweld zorgt uiteindelijk voor de onderstaande selectie, waarmee we in de 3.Liga vooral moeten proberen om niet te degraderen als ik onze President mag geloven. De bookmakers geloven wel in ons en plaatsen ons op de 12e plek, een mooie plek in de middenmoot waar ik blind voor zou tekenen, vooral ook omdat onze selectie niet zo groot is als die van concurrerende teams.

image.png.971165c0211766310360a06f04009e67.png

reacties.png.0e671b42677a67b98db7781858621077.png

Spoiler

@glennix @delichris @Kyrill @Fantasy@MNie @ElMarcos @Marius @Glenn08 @DGremlin 

@r4vje @KayDeManaager @Jotew  @glennix@DGremlin @Mordurette @FC Bruges @RubenS2

@Rossi @YerrollP @roeliho @Daniell @Mordurette @Joe Jeroclo @germandutch @FlyD @Titan

De promotie was geweldig, de transferzomer ontzettend zenuwpezen. Ik hoop dat we met deze selectie de strijd aan kunnen gaan voor een mooie plek in de 3.Liga.

Edited by Nummerke10

• Jotew changed the title to [FM22] BFC Dynamo | Bournemouth - The Football Multiverse
  • Marius unpinned this topic