Jump to content

[FM22] BFC Dynamo | Bournemouth - The Football Multiverse

Willem
 Share

Recommended Posts

Wat een heerlijke wedstrijd! Nu ja, vooral om het op deze manier uitdraait natuurlijk want ik kan me wel voorstellen dat je 'm toch op een bepaald moment begon te nijpen met die Leicester keeper die maar niet te kloppen leek. Stel je maar eens voor dat ze met z'n elf blijven staan. Maar dat is natuurlijk "als" ... volop genieten nu! Dik verdiend!

339586932_Blikopdetoekomstbanner.png.186be33c6efa6811d0b1812a79985235.png

De dag nadat we de Champions League hadden gewonnen vlogen onze spelers uit. Een groot gedeelte van ons team had namelijk interlandverplichtingen en ging strijden om de continentale titel met hun land. In Europa kwam Lafont het dichtst bij eeuwige roem, de keeper werd in het toernooi dat in Nederland en België werd gehouden in de finale gepasseerd door Jadon Sancho, die Engeland daarmee de derde Europese titel op rij bezorgde. Het Tsjechië van Zeman bereikte de halve finale terwijl Gonçalves met Portugal in de kwartfinale strandde. Voor Duitsland eindigde het toernooi in de tweede ronde.

England's Jadon Sancho celebrates scoring his side's fourth goal of the game during the Euro 2020 group A qualifying soccer match between England and Kosovo at St Mary's Stadium in Southampton, England, Tuesday, Sept. 10, 2019.

Jadon Sancho schoot Engeland na 2024 en 2028 ook in 2032 naar de EK-titel

In de Copa América was er meer succes voor spelers van BFC Dynamo. Verdediger Toninho was basisspeler bij eindwinnaar Brazilië. Zij versloegen in de finale Uruguay, waar Canobbio en Tinaglini spelen. De troostfinale ging vrij opvallend tussen twee landen uit Noord-Amerika. Het Mexico van Eloundou moest het daarin afleggen tegen de VS. Dat betekent meteen dat Argentinië een teleurstellend toernooi kende. Met Noir en Serrano in de selectie wisten ze niet verder te komen dan de kwartfinale. 

1136369457_Cheftrainerspricht.png.2197d1e8ebfd4066eeda0241b342b516.png

Waar de spelers dus op verschillende wereldpodia actief waren had ik wel de tijd om alles te laten bezinken. Want het was nogal wat. Amper 11 jaar geleden zette ik mijn eerste stappen bij de club en nu zijn we de beste van Europa. We staan bovenop de apenrots maar toch voelt het nog steeds soms alsof we daar niet horen. De echt grote spelers verkiezen nog steeds teams als Manchester City en FC Barcelona boven ons. Daar kwamen we achter toen we Hendrik Brandner probeerden binnen te halen. De talentvolle Duitse middenvelder, die een uitstekende indruk maakte bij Hertha BSC, kon kiezen tussen ons en City en koos voor de laatste. Erg spijtig aangezien we liefst €94M overhadden voor de snelheidsduivel.

Toch wil ik dat we doorselecteren. We hebben een geweldig team staan dat ook in de breedte zijn mannetje staat maar we kunnen én moeten nog beter. Ik zag met de snelle Brandner een uitstekende versterking voor aan de rechterflank maar het mocht helaas niet zo zijn. Daarnaast is er veel interesse in spelers van ons. Niet heel gek en hier proberen we ook van te profiteren. Wat dat betreft zijn de transfers die we eerder al hebben gedaan ideaal, zij kunnen lege plekken bij ons opvullen zonder dat we er zwakker van worden of echt de transfermarkt op hoeven.

Brandner koos uiteindelijk voor Manchester City

Citaat

image.thumb.png.70a278e50b2c55cf3ee315ef38dfb057.png

Transfernachrichten.png.06d3f9cfc06cba52951e4cea17c36baf.png

Ik denk dat onze boekhouder 's nachts stiekem van me droomt. Of ja, ik hoop het bijna want als hij het niet doet krijg ik niet de waardering die ik wel verdien. We maken al een tijdje een mooie winst op de transfermarkt en ook deze zomer gaat dat tot nu toe uitstekend. Nog voordat de transfermarkt officieel open ging wisten we al flink te cashen. Luca Pellegrini leverde met zijn €3,5M niet heel veel op maar is toch al 33. Hij mag bij Al-Jazira nog even meeslenteren. 

Alberto Moleiro zorgt wel voor een vette plus. De 28-jarige Spanjaard kwam binnen voor €30M en vertrekt deze zomer voor liefst €69M naar Arsenal, dat met hem een creatieveling binnen hengelt. Ook voor Terry Rice ontvangen we een prachtig bedrag. De intussen alweer 26-jarige Ier kwam in 2026 transfervrij over uit Engeland, werd 5 keer verhuurd en wordt nu voor €19M van de hand gedaan. Chelsea is zijn nieuwe werkgever. Als hij veel gaat spelen kan hij een topper worden maar dat zie ik bij The Blues ook niet echt gebeuren.

Alberto Moleiro y Ale García, en la preselección de España sub 19 - La  Provincia

Alberto Moleiro vertrekt na anderhalf seizoen bij BFC Dynamo. Hij gaat naar Arsenal.

Ook werden er enkele spelers waarin we wel vertrouwen voor de toekomst hebben verhuurd. Dit zodat ze zich zo goed mogelijk kunnen ontwikkelen. Walid Ziani is de opvolger van Roemeratoe bij AZ, terwijl de talentvolle Valère Jacques zijn minuten zal gaan maken bij Red Bull Salzburg. De derde talentvolle middenvelder die elders ervaring op zal doen is Andrei Pasca, die bij competitiegenoot Bayer Leverkusen minuten op het hoogste niveau zal gaan maken.

image.png.f0698ae8c9dbab52996f78523cf9e02d.png

Buffer.thumb.png.e27ea1982de56fb5c83a5f7a503e451a.png

Inkomend houden we het vrij rustig. Spelers als Kevin Roemeratoe en Evgeni Kotsev werden al eerder binnengehaald maar meteen teruggestuurd op huurbasis. Zij zijn nu rijp voor een plaats in de selectie. Met het vertrek van Rice had ik behoefte aan een extra keeper, dat is Kevin Falke geworden. De Duitser komt voor €1,7M over van Sankt Pauli, waar hij het vorig seizoen een basisplaats had. Ook binden we een talentvolle Scandinaviër aan ons. Voor slechts €300K komt Stian Solberg over van Bodø/Glimt. Hij krijgt de kans om zich rustig te ontwikkelen.

Citaat

image.thumb.png.e18cee1712e1be4a3e747e0b58c5dded.png

image.thumb.png.08295dc65113507860845d5aed321688.png

image.thumb.png.d9e4406a8b015d69c23042e12b1c90d8.png

image.thumb.png.34a32a009a4110bfdbaf0190739a0f76.png

Met uitgaven van slechts €2M ga je de Champions League waarschijnlijk niet verdedigen dus we gaan zeker nog verder kijken naar versterkingen. Een spelmaker voor de verdediging heeft hierbij onze prioriteit en daarnaast zijn we op zoek naar meer diversiteit op de flanken. Met Zeman en Serrano hebben we daar nu twee echte doelpuntenmakers rondlopen. Op zich natuurlijk helemaal top maar een ander smaakje is altijd welkom. Met een transferbudget van zo'n €176M moet er wel wat te doen zijn, maar kopen om het kopen gaan we niet doen.

474619231_KommentareundTags.png.2ea0c8bef30758f1d0c8d45dac721098.png

Spoiler

@Fantasy Hij schoot hem overtuigend binnen :D

@delichris De treble inderdaad binnen, met de Supercup erbij zelfs quadrupel. Die heb ik er ook eentje op gedronken haha.

@Kyrill Dank je! Ja het werd spannender dan ik hoopte!

@Michiel RAFC Ja ik vond het ook raar. Ze waren niet de overachiever maar door hun lange traject voordat ze in het hoofdtoernooi kwamen scoorde hij goed genoeg om aanspraak te maken op een uitverkiezing.

@MNie Het was zenuwslopend, wat de afloop des te leuker maakte!

@RubenS2 Moet je nagaan hoe het was om te typen!

@rich ruzzian Soms heb je maar één woord nodig. Hoppa!

@JordiW. Dank je! Nu weer beentjes op de grond en door haha

@FlyD De finale had wel echt alles, inclusief een mooie afsluitende strafschop.

@Marius Misschien hadden we wel meer ruimte gekregen als ze met zn elven bleven staan. Ze hebben eigenlijk al hun xG bij elkaar gespeeld in 2 momenten, voor de rest waren ze ook voor de rode kaart vrij kansloos (makkelijk praten na winst haha)

@Kami Dank je! Denk dat ik heel Engeland een plezier heb gedaan door Gary Lineker in zijn kleren te houden.

@ElMarcos Dank je, dit verdiende het wel om uit te pakken met wat flinke updates!

@DGremlin Het was nondeju spannend!

@Titan Het was echt een topprestatie en winst op het tandvlees. Maar als die laatste strafschop er zo ingaat is het ook wel verdiend lijkt me.

@DavyPeeters Dank je en dank je!

@r4vje @KayDeManaager @x_k03k13_x @DGremlin @Mordurette @FC Bruges @Jotew  @Rossi @YerrollP @roeliho@Fantasy@Joe Jeroclo @germandutch @FlyD @John Terry 2.0@Glenn08   @MarcFM1993@John Terry 2.0 @ElMarcos @timpy00 @Titan @glennix @Kyrill @rich ruzzian @delichris @RubenS2 @Marius @Fantasy @MNie @Whitewolf345 @Michiel RAFC @Mathijs92 @SawtoothGleek @Krabby @DavyPeeters @Kami

Edited by Nummerke10

Weer een paar mooie verkopen gerealiseerd. Aan inkomende kant wordt het natuurlijk ook steeds moeilijker om nog echt die versterkingen te kunnen halen die ook meteen impact kunnen hebben in zo'n sterk elftal. Jammer dat het dan net niet lukt om een target binnen te hengelen, maar daar heeft de reputatie van de club ongetwijfeld nog mee te maken.

Tot nu toe is het rustig op de transfermarkt, maar het moge duidelijk zijn dat er nog wat klappers op komst zijn, als we de trainer mogen geloven! Tja, Engeland... Dat land is in menig game onrealistisch goed geworden.

Wat een geld zeg, ongekend. Snap dat je niet alle 176.000.000 euro’s hoeft uit te geven, iets minder mag ook wel. Ben benieuwd wie en wat je nog gaat halen om de successen van afgelopen seizoen te evenaren!

339586932_Blikopdetoekomstbanner.png.186be33c6efa6811d0b1812a79985235.png

image.png.510c6511994e92847ae34cc5fdeafa9d.png 

Transfernachrichten.png.06d3f9cfc06cba52951e4cea17c36baf.png

Daar is ie dan. De transfer die ik wilde doen deze zomer om te laten zien dat het ons menens is. Waar we naast Brandner grepen was het bij Dinko Antic wel raak. De 23-jarige middenvelder komt over van Manchester United en we betalen het astronomische bedrag van €97M dat nog op kan lopen tot €112M. Met hem hebben we naar mijn mening wél de beste speler onder de 25 binnengehaald. Antic is perfect voor de rol als spelmaker voor de verdediging. Sublieme passing, een techniek om je vingers bij af te likken én er zit een goede kop op. Daarnaast staat hij fysiek ook zijn mannetje. Kortom, hij is de man die ons spel, dat al een mooie vorm had, nog verder vorm gaat geven.

Citaat

image.thumb.png.0aac46e633fb6471e9f427c8b8f339f2.png

We konden Antic al halen met het geld dat we eerder vrijgemaakt hadden maar er waren nog enkele spelers die wat mij betreft weg mochten. Rankhasa deed het goed op huurbasis bij Club Brugge en levert ons nu €21M op met zijn transfer naar Borussia Mönchengladbach. Ook Fernando Canobbio vertrok, hij werd de opvolger van Antic bij Manchester United. De Uruguayaan levert ons €35M op. Hierdoor komt het totale bedrag van verkopen dit seizoen op €151,5M terwijl we eigenlijk alleen met Moleiro een belangrijke speler zagen vertrekken.

545484423_Ergebnissederperiode.png.3b2d082092eaad8da66a807b8d8bbd80.png

Heb je een testimonial? Dan bel je BFC Dynamo. Ik weet niet wie ermee begonnen is maar we mochten drie keer opdraven om een speler te eren. Tegen Arsenal en Manchester City gaven we Dias en Tierney een goed gevoel mee, tegen Leicester City wisten we wel te winnen. Met niet de meest overtuigende zeges op Ajax en Dinamo Zagreb was het geen denderende voorbereiding maar met spelers die her en der interlandverplichtingen hebben hoeft dat voor mij ook niet. De fitheid van de spelers staat voorop.

image.png.d7d07e71fc64f52f034d288b6073aca5.png

In de strijd om de Duitse Supercup namen we het op tegen Borussia Dortmund, net als vorig seizoen de nummer 2 in de Bundesliga. De finale was een draak van een wedstrijd en had maar één uitkomst: Strafschoppen. Daarin werd er niks gemist totdat Gechter op onze keeper Lafont stuitte. Kotsev nam de beslissende strafschop en wist wel te scoren. In de Pokal troffen we Aschaffenburg in de eerste ronde. Een eenvoudige tegenstander en we wonnen ook met gemak, zonder dat de score echt opliep. Tinaglini was de grote man.

image.png.32ab10e05708e40e7d8171eff156053a.png

Buffer.thumb.png.08562ebc58339a89aba977aaa640b881.png

Bundesliga Logo – FIFPlay

En dan de Bundesliga. Samen met de Champions League toch het belangrijkste platform waarop we acteren. We begonnen uitstekend tegen RB Leipzig, waar Tinaglini de hoofdrol op zich pakte. Ook uit tegen Wolfsburg werd een mooie overwinning geboekt en thuis tegen Stuttgart maakten we geen fouten. Ons eerste puntverlies kwam in het uitduel tegen Bayer Leverkusen, waar het gemis van Antic en Seegert te zwaar was. In de stand hoeven we alleen Borussia Dortmund voor te laten, aan de hand van Moukoko zijn zij nog foutloos. 

image.png.0a6f904212e7d1391e6b1bfc2b033256.png

Buffer.thumb.png.08562ebc58339a89aba977aaa640b881.png

UEFA Super Cup - Wikipedia

In de UEFA Super Cup, traditiegetrouw de opening van het nieuwe Europese voetbalseizoen, namen we het op tegen de winnaar van de Europa League. Atlético Madrid wist in mei die finale te winnen van Leeds United en is nu dus onze tegenstander. Ze traden aan met nieuwe coach Marcelo Gallardo en dat ze moesten wennen bleek al vrij snel. In de 9e minuut miste Riegger nog een strafschop maar hij kreeg van Kotsev een nieuwe kans die hij wel verzilverde. Hier bleef het bij in een vrij saaie finale. Voor ons is het belangrijkste dat we een nieuwe prijs kunnen toevoegen aan onze prijzenkast!

image.png.998adad8327f4be1b4dbc25792d23f75.png

474619231_KommentareundTags.png.2ea0c8bef30758f1d0c8d45dac721098.png

Spoiler

@Kyrill We hebben flink gecasht en een wereldtopper teruggehaald.

@MNie Dank je!

@Marius We hebben toch toe kunnen slaan bij een wereldtopper. Hier kunnen we alleen maar sterker van worden.

@Michiel RAFC Er mist nog één prijs en dat is de Wereldbeker voor Clubteams. Misschien ga ik mezelf nog wel wat beperkingen opleggen qua selectiebeleid :classic_ninja:

@delichris 1 speler van je favoriete club en ik ben er flink blij mee.

@Glenn08 Ik heb maar een andere speler gehaald waar ik eigenlijk ook meer behoefte aan had.

@RubenS2 Ja terwijl Engeland veroveren voor Duitsers niet echt een succesverhaal is gebleken tot nu toe.

@Titan 1 klapper van jewelste is het geworden.

@Fantasy Kopen om het kopen doen we niet meer. Brandner blijft op de verlanglijst staan maar ook zonder hem staat er een mooie selectie.

@JordiW. Dat vuurwerk kwam nog, een flink harde klapper :D

@r4vje @KayDeManaager @x_k03k13_x @DGremlin @Mordurette @FC Bruges @Jotew  @Rossi @YerrollP @roeliho@Fantasy@Joe Jeroclo @germandutch @FlyD @John Terry 2.0@Glenn08   @MarcFM1993@John Terry 2.0 @ElMarcos @timpy00 @Titan @glennix @Kyrill @rich ruzzian @delichris @RubenS2 @Marius @Fantasy @MNie @Whitewolf345 @Michiel RAFC @Mathijs92 @SawtoothGleek @Krabby @DavyPeeters

• Jotew changed the title to [FM22] BFC Dynamo | Bournemouth - The Football Multiverse
  • Marius unpinned this topic