Jump to content

[FM22] BFC Dynamo | Bournemouth - The Football Multiverse

Nummerke10
 Share

Recommended Posts

Gaat Bayern je nu eindelijk eens een goede dienst bewijzen? Het zou een mooi slot van het seizoen zijn. Helaas was PSG wederom net te sterk, het moet ondertussen frusterend worden voor je team (en jezelf). 

Je hebt de titel en beker nog in eigen hand. Een nationale dubbel is dus zeker mogelijk. Al mag je zeker voor de titel eigenlijk geen fout meer maken. Hoewel een gelijkspel niet meteen dodelijk is gelet op het doelsaldo. Wel enorm zuur dat je weer het onderspit delft tegen PSG zeg. 

1285544492_Blikopdetoekomstbanner.png.25b56885bb6d5ae5c9d06863d32d713d.png

421652851_Ergebnissederperiode.png.b1bc6b6c79ea4c6e52969ce4c950c6f7.png

Als wij zouden winnen van Hoffenheim zouden we bij puntverlies van Borussia Dortmund zomaar al kampioen kunnen zijn. Het waren onze centrale verdedigers, gekscherend ook weleens de Nieuwe Berlijnse Muur genoemd die ons op weg hielpen met doelpunten in de eerste schoot Eloundou raak en laatste minuut van de eerste helft was het Gonçalves die binnenkopte. Aangezien Bayern München op een ander veld met 2-0 won van Borussia Dortmund was het ineens over. We werden voor ons eigen publiek voor het eerst kampioen van een verenigd Duitsland! 

image.thumb.png.5c2b39a716b6304fe5b754f7da35acca.png

Eloundou schoot ons al in de eerste minuut op koers richting onze eerste titel.

We eindigden het seizoen tegen Hertha BSC en dat wilden onze fans ook weten. Spandoeken met Berlin gehört uns en Stolz auf unsere Elf hingen groot in het uitvak. Vooral die laatste deed wat stof opwaaien in Duitsland. De fans haalden met de jaartallen op het spandoek de 10 kampioenschappen uit de tijd van Mielke aan. Iets wat niet goed viel bij sommige partijen in Duitsland. Zelf dacht ik er niet teveel bij, het is ons elfde kampioenschap en de fans zijn ook gewoon trots op onze elf spelers. De wedstrijd eindigde trouwens dankzij een late treffer van Samardzic in 1-1.

image.png.7d2b18f54bde500c4cefc06a3a64768d.png

image.png.158a3f6f858ebff2ae4f8883fc3d2f45.png

En daar staat het dan! Die mooie C voor onze naam. De C van Champions of zoals ze in Duitsland zeggen Meister. Na een tweede plaats vorig jaar, met 83 punten, werden we nu met een puntje meer eerste. Borussia Dortmund legde het uiteindelijk af door de nederlaag tegen Bayern München, dat op een straatlengte achterstand derde eindigde. De clubleiding daar is bikkelhard, Julian Nagelsmann is na 8 titels, 2 wereldtitels voor clubteams en een Champions League opzij gezet door de Rekordmeister.

image.png.7e6ea728b94a29a311719d38927def44.png

Dat we goed waren bleek ook wel uit het Team van het Jaar. Zowel de pers als de spelers kwamen op onderstaand elftal uit. Onze doelman en twee centrale verdedigers waren een echt slot op de deur. De ervaring van Lafont en kwaliteiten van de jeugdige Gonçalves en Eloundou zorgden voor de minst gepasseerde verdediging. Centraal op het middenveld zien we Cicman terug naast de ervaren Bellingham en Seegert is de nummer 10 achter landgenoot Moukoko. Bij het nationale team staan ze trouwens samen in de spits.

image.png.f31a16ff6337b0652c32b236ff681d99.png

Buffer.thumb.png.ff4815648b15d07dd527a608c663b929.png

DFB-Pokal-Finale: Wie viel wiegt der DFB-Pokal?

Is ie mooi? Nee. Willen we hem winnen? Ja! De DFB Pokal is een vrij lelijke beker vind ik zelf en met zijn 5,7 kilo is ie niet echt goed te hanteren. Dan heb ik liever de schaal voor het landskampioenschap. Maar ja, die hebben we al en dus gaan we alles op alles zetten om de nationale dubbel te pakken. Tegenstander in de finale is Borussia Mönchengladbach, dat onderweg richting de finale Borussia Dortmund en Hertha BSC versloeg. Een tegenstander dus om rekening mee te houden.

Met een week rust om de kater van het kampioensfeest weg te spoelen traden we aan in het Olympiastadion. Dat we fris waren was te zien in de beginfase. Waar Matysiak nog met een ultieme sliding van de bal kon worden gezet was de goed oplettende Moleiro de verdediging van Borussia wel te snel af. Hij rondde koelbloedig af. In de 21e minuut kwamen we al op rozen te zitten, toen Cicman werd diepgestuurd met een mooie pass van Pellegrini. Ook deze middenvelder bleef ijskoud. Nog in de eerste helft werd het ook 3-0, een steekbal van Seegert belandde bij Sohm, die eerst nog miste maar zijn eigen rebound wel kon binnenwerken.

image.png.7afddfee83dac24c20802641dc1067d9.png

Moleiro zette ons al snel op voorsprong in de finale van de DFB Pokal

Een minuut na de 3-0 liet Borussia Mönchengladbach eindelijk iets van zich zien. Renatinho mocht van Pellegrini, die de geblesseerde Adu-Gyamfi prima verving in de laatste weken van het seizoen, naar binnen snijden en rondde prima af. De wedstrijd leek al gestreden na de 3-0 maar met 3-1 was er in theorie nog van alles mogelijk. Gelukkig kan ik over de rest van de wedstrijd kort zijn. Mönchengladbach kwam niet meer in de wedstrijd en we wisten vrij gemakkelijk stand te houden, waardoor de nationale dubbel een feit is!

image.png.633b4891fbe0e870177a9caf71e34c56.png

1552797271_KommentareundTags.png.83085f4dc85dd6ae40248d155844a8e1.png

Spoiler

@MNie Het ging niet meer mis! We zijn kampioen geworden in mijn 10e jaar als hoofdtrainer :D

@Marius Tegen PSG moeten we 2 goede dagen hebben om te kunnen winnen, dat is nog niet geluk. Het kampioenschap en de beker maken echter alles helemaal goed!

@Fantasy Je voorspellingen kwamen allemaal uit gelukkig!

@rich ruzzian Your wish is my command in dit geval!

@delichris Die mooie dubbel is er gekomen.

@Titan Nagelsmann gaf me een mooi afscheidscadeautje.

@RubenS2 Nee PSG is het Club Brugge van de Champions League. Amper te verslaan.

@r4vje @KayDeManaager @x_k03k13_x @DGremlin @Mordurette @FC Bruges @Jotew  @Rossi @YerrollP @roeliho@Fantasy@Joe Jeroclo @germandutch @FlyD @John Terry 2.0@Glenn08   @MarcFM1993@John Terry 2.0 @ElMarcos @timpy00 @Titan @glennix @Kyrill @rich ruzzian @delichris @RubenS2 @Marius @Fantasy @MNie @Whitewolf345 @Michiel RAFC @Mathijs92 @SawtoothGleek @Krabby

Edited by Nummerke10

Gefeliciteerd met de dubbel. Na vorig seizoen en de start van dit seizoen was het al snel duidelijk wat de doelstelling zou zijn. Misschien niet eens de dubbel, maar die heb je toch terecht gepakt. Het waren 10 mooie seizoen die naar dit hoogtepunt geleid hebben. Hopelijk duurt het niet nog 10 jaar voordat je de CL pakt.

Gefeliciteerd met het kampioenschap én de beker! Prachtig om de ambitie te hebben kunnen waarmaken en de Bundesliga op je naam te schrijven! Kwestie van dat nu nog te herhalen en de concurrentie met Bayern helemaal aan te gaan?

Discutabel spandoekje wel hoor :mrgy: Het was een lange rit, maar eindelijk is het kampioenschap daar, een prachtprestatie! Onderwijl nog even de beker erbij, het kan niet op daar in Berlijn. Bayern being Bayern met dat ontslag, haha

1285544492_Blikopdetoekomstbanner.png.25b56885bb6d5ae5c9d06863d32d713d.png

1497016152_Cheftrainerspricht.png.7fba9377f4f769dad07d58b77231a761.png

Wát een seizoen! We zijn landskampioen geworden en daarmee het eerste team sinds Wolfsburg in 2009 dat de hegemonie van Borussia Dortmund en vooral natuurlijk Bayern München weet te doorbreken. Daarnaast is het een prachtige afsluiting van het eerste decennium onder mijn leiding. De enige nationale prijs die we in die 10 jaar niet gepakt hebben is de 3.Liga, toen we achter FC Bayern II tweede werden. Daarnaast ben ik er ontzettend trots op dat we nooit lager dan vijfde zijn geëindigd en in de Bundesliga zelfs elk jaar in de top 4 zijn geëindigd. En dat voor een club die in 2021 nog op het vierde niveau speelde!

image.png.55cbf7ef8a5f6e77065182fad2678cf0.png

Nu is het zaak om niet stil te zitten. We moeten vervolgstappen zetten om dit succes voort te kunnen laten duren. Onze eerste stap was het vertrek van Peter Laudenklos. Het deed me pijn om onze hoofd jeugdopleidingen te zien vertrekken, vooral ook omdat hij zich al in 2021 aan ons verbond maar er was kans op verbetering. Met de Braziliaan Élber Carvalho Seda halen we een modelburger binnen die ook nog eens dezelfde voorkeursformatie heeft als die wij hebben. Zijn kennis van de Portugese en Braziliaanse markt kan daarnaast zorgen voor pareltjes.

image.thumb.png.d81f7ddcc453706e76ac7d5f91e8ebfa.png

Naast de Hoofd Jeugdopleidingen zal ook de hele jeugdtraining een opfrissing krijgen. Ik schrok toen ik zag dat we slechts één algemene coach hadden maar wel 3 assistent-managers, 3 fitness coaches en 3 keepertrainers. Hier kan verbetering in doorgevoerd worden die uiteindelijk ook moet leiden tot een zo goed mogelijke jeugdopleiding. Samen met de nieuwe samenwerking met Legia Warszawa, dat een superbe werving van spelers en een exceptionele jeugdscouting heeft hoop ik dat dit onze jeugdopleiding een volgende boost geeft.

Transfernachrichten.png.13c14d975e68f96bbc9b8cc63aca3bf1.png

Toch zal de focus ook de komende jaren nog steeds op de transfermarkt liggen. We moeten ons stadion al bijna uitbreiden om plek te bieden aan alle scouts die ons bezoeken en proberen onze beste spelers weg te roven. Interesse in toppers als GonçalvesSeegertZeman en Matysiak zorgt ervoor dat we scherp moeten zijn en ook ons eigen huiswerk goed moeten doen. De winterse transfer van Luís Fabiano was hier een goed voorbeeld van. We verkochten hem, hadden met Matysiak al een topper als back-up en voor de helft van het bedrag dat Fabiano opleverde wisten we ons met Moleiro ook nog eens te versterken. Win-win-win dus. 

Met Matysiak hebben we ook meteen onze eerste uitgaande transfer van het seizoen te pakken. De Poolse linksbuiten kwam in 2027 voor €3,5M over van Lech Poznan en vertrekt nu voor het meer dan twintigvoudige naar Juventus. Zij hebben liefst €72M over voor de Poolse dribbelkont. Het afgelopen seizoen was hij goed voor 10 goals en 15 assists in 31 duels dus we verliezen wel een belangrijke speler. Onze rechtsback Shurandy Sambo kostte iets minder toen hij in 2027 naar ons toekwam, we betaalden toen €3M aan Fulham. De Nederlander vertrekt weer richting Engeland, na vier succesvolle seizoenen bij ons had Leicester City toch nog €21M over voor de 29-jarige vleugelverdediger.

Nieuwe Vlaamse Alliantie

Dat Sambo vertrekt heeft te maken met onze duurste aankoop ooit. We hebben namelijk Ernesto Nva aangetrokken. Ik kan onze Vlamingen geruststellen, hij heeft me verzekerd niks te maken te hebben met de Nieuw-Vlaamse Alliantie, hij is hier echt alleen om vanaf de rechtsbackpositie op te stomen. Ernesto is een Spaanse voetballer met Equatoriaal-Guinese roots. We betalen liefst €75 miljoen voor hem, waarvan €24M verspreid over de komende jaren. Het enige minpunt van deze back is wat mij betreft zijn lengte, met 1 meter 59 is hij wel erg klein.

Citaat

image.thumb.png.a1616165f09da5710980f123b72f1067.png

Dan moeten we daarnaast ook nog onze verhuurde spelers beoordelen. Op dit moment zou alleen Mario Tinaglini in aanmerking komen voor een plek in onze selectie. De 21-jarige Uruguayaan is tijdens zijn verhuur aan PSV uitgegroeid tot international en kroonde zich met 18 goals zelfs tot topscorer van de Eredivisie. Hij kan zich echter nog verder ontwikkelen dus als er niemand op zijn positie vertrekt bij ons zal hij ook volgend seizoen verhuurd worden. Achter hem zijn ZianiWilak en Mahmutovic allen nog interessant om in de gaten te houden voor de toekomst, alleen voor het komende seizoen zullen ze nog tekort komen.

image.png.8a66b5e141f09bd84d404fa1512016c8.png

1552797271_KommentareundTags.png.83085f4dc85dd6ae40248d155844a8e1.png

Spoiler

Allemaal bedankt voor de reacties! Aan de top komen is gemakkelijker dan er blijven zeggen ze weleens dus dat zal ook voor ons de uitdaging worden. Daarnaast moeten we nu ook Europees door proberen te stoten. Op zich zijn we de afgelopen drie seizoenen maar één team tegengekomen dat ons verslagen heeft en dat is PSG. De doelstelling is dan ook PSG ontwijken denk ik :D

@r4vje @KayDeManaager @x_k03k13_x @DGremlin @Mordurette @FC Bruges @Jotew  @Rossi @YerrollP @roeliho@Fantasy@Joe Jeroclo @germandutch @FlyD @John Terry 2.0@Glenn08   @MarcFM1993@John Terry 2.0 @ElMarcos @timpy00 @Titan @glennix @Kyrill @rich ruzzian @delichris @RubenS2 @Marius @Fantasy @MNie @Whitewolf345 @Michiel RAFC @Mathijs92 @SawtoothGleek @Krabby

Edited by Nummerke10

Toch even schrikken met dat NVA plaatje :D En wat een bedrag voor die kabouter zeg. Al helemaal opvallend omdat het over een back gat. Hopelijk krijgt hij niet te veel lange ballen te verwerken :D 

Maar even serieus, schitterend natuurlijk wat je al neer gezet hebt en hoe je blijft pushen om er nog meer uit te halen. Het lijkt me vanzelfsprekend dat Bayern en Dortmund ook de komende jaren verzekerd zijn van een concurrent.

De doelstelling is niet PSG ontwijken, maar PSG verslaan :LO:

Daarnaast moet ik je toch even teleurstellen: de scoutingskennis van je hoofd jeudgopleidingen heeft (voor zover ik weet) geen invloed op de jeugdspelers die binnenwandelen uit je opleiding. Hij is namelijk onderdeel van de trainingsstaf, niet van de wervingsstaf. Dit gezegd zijnde is het natuurlijk wel het quasi perfecte hoofd jeudgopleidingen!

Wat een bedrag! Ach, het zegt veel over de status van Dynamo dat zo'n som afgetikt kan worden. Je kunt in ieder geval een hele tijd vooruit met de kleine topper. De nieuwe chef bij de opleiding lijkt me een topper om erbij te hebben, hoe pijnlijk het ook blijft om daarvoor een vertrouwde naam te moeten zien vertrekken.

• Jotew changed the title to [FM22] BFC Dynamo | Bournemouth - The Football Multiverse
  • Marius unpinned this topic