Jump to content

Bluvn Goan!

FC Bruges
 Share

Recommended Posts

1331511670_Bannerverhaaldfcb.png.d1bc99d2899ae05096b2de9b8457715a.png

Laatste wedstrijden reguliere competitie

Na de heenwedstrijd van de halve finale te hebben gewonnen van Oostende, wonnen we ook de terugmatch, 2-1 via Sowah en Perez, D'Arpino maakte nog vlak voor affluiten de aansluitingstreffer. In de finale gaan we Standard treffen. 

Nog 5 wedstrijden te spelen voordat we aan de play-offs beginnen, en toch wel tegen de nr 2-4-5. We beginnen thuis tegen Antwerp,  Heer en meester, zelfs geen trap richting Mignolet. Persyn toont zich opnieuw met 2 doelpunten, ook Dost dikt zijn seizoensaantal aan met een doelpuntje.

Tegen Gent eigenlijk hetzelfde verhaal, we leggen ons spel op en de vroege goal van Dost hielp natuurlijk ook wel, Sowah, CDK en Nusa scoren en zetten de 0-4 op het bord, Mboyo scoort nog de 1-4 in de 93'.

654215425_restcompetitie.png.e714aba166478b4710f406c2d104cab2.png

Dan de terugmatch tegen Man utd, nadat we thuis met 2-3 verloren mochten we nog iets proberen in engeland. Makkelijk werd dat niet, maar desondanks spelen we aardig mee, maar kansen afwerken doet geen van beide teams. In de 2de helft komt Manchester United dan op voorsprong via Cristiano Ronaldo in minuut 66, Cavani maakt de 2-0 in minuut 80.

Boeken toe, CDK scoort wel direct de 2-1, en we hebben nog kansen op de 2-2. Ondanks dat we uitgeschakeld zijn ben ik toch trots op ons resultaat en geleverde spel.

Thuis tegen Seraing komen we al snel 2-0 voor via CDK en Dost, Mikautadze scoort in minuut 78 de 2-1 maar we komen nooit in de problemen.

Tegen de nr 2 Oostende gaat het vlotter dan de vorige wedstrijden tegen hen, ze boden veel minder weerstand, Dost en Persyn maken al gauw de 0-2, en in de laatste 20' maakt Perez en Mbamba de 0-4,  D'Arpino scoort de eerredder in minuut 76.

De laatste wedstrijd van de reguliere competitie is tegen GenkCDK met de 1-0 in minuut 15, daarna 2x Sowah en Dost voor de rust nog de 4-0, na de rust scoort Daan Dierckx nog een own-goal waardoor de match op 4-1 eindigd.

408075907_eindstandcompetitie.png.2514a1583eaed75389b661cb17ce29de.png

We eindigen de reguliere competitie op plek 1 uiteraard, geen enkele wedstrijd verloren of gelijkgespeeld in de competitie.

@RubenS2 @Kyrill @MNie @Marius @jefri @Daniell @DGremlin @Rossi @FlyD

1817493171_Bannerverhaaldfcb.png.6d2581157645f35ad6e2221abe7b3408.png

Finale Crocky Cup

De reguliere competitie zit erop en dan mogen we voordat we aan de play-offs beginnen nog de bekerfinale spelen tegen Standard. De spelers hebben er duidelijk zin in hoor, we spelen zoals ik het iedere week zou willen zien, met grinta, veel goesting en veel lef.

We beginnen goed maar toch maken we het verschil pas na het halfuur, Persyn en Dost met de 1-0 en 2-0 en daarmee gaan we rusten, na de rust blijft het lekken gaan en Otasowie maakt met een fantastisch afstandschot de 3-0, Klauss brengt in minuut 70 nog de aansluitingstreffer op het bord, maar Sowah en opnieuw Otasowie zetten de eindstand op het bord en zorgen ervoor dat we beker omhoog mogen steken!

bekerfinale.png.dd3ccde4b99c9dd5bd10a15791cc85c1.png

Play-offs

Slechts 1 punt halen en we zijn kampioen! Moet te doen zijn als je ons seizoen bekijkt haha, wel nog voor we onze eerste wedstrijd spelen zijn we al KAMPIOEN want Oostende speelt gelijk tegen Standard.

1985848106_playoffsstand.png.5c77753e02cbeffda845dcc26593e12c.png

We startten heel sterk de play-offs na het nieuws dat we kampioen waren, want we sturen Genk met 5-1 naar huis,  Tegen Oostende is het nooit simpel want ze verdedigen altijd stug en raar maar waar ze weten tot nu toe bijna altijd te scoren tegen ons. Perez krijgt deze play-offs zijn kans om een basisplek af te dwingen voor volgend seizoen en scoort het openingsdoelpunt, Ambrose scoort nog voor de rust de gelijkmaker. In de 2de helft gaan we op zoek naar de overwinning en die komt er via een strafschop via Maouassa. 1-2

Dan krijgen we Standard op bezoek, ze kunnen geen revanche nemen voor het want met 3-0 mogen ze terug naar Luik,

Dan in Genk ons eerste puntenverlies in de competitie, weliswaar onverdiend maar soit. Lang brengt ons op 0-1 en de 0-2 blijft uit ondanks dat we de bovenliggende partij zijn, Heynen scoort in de 83' de 1-1 met een, het moet gezegd zijn parel van een goal. Jammer van het puntenverlies want buiten die goal had Lammens geen werk gehad.

Thuis tegen Oostende een mooie 2-0, en in de laatste wedstrijd ons 2de puntenverlies, nu een nederlaag tegen Standard, 2-1. CDK scoorde al in de 1' maar Klauss zette de stand verdient gelijk in de 10'. Het bleef gelijk opgaan maar Dragus scoorde in de 63' en wij verzilverden onze kansen niet. 

303278219_wedstrijdenplay-offs.png.6e87f28bcc437b2eadcecc0690ce9e36.png

Het doet toch ergens pijn omdat we 2x punten verlies leden, we waren toen ook niet slecht maar als je al zolang die reeks hebt wil je die afmaken. 

Ik post hierbij ook de tactiek waarmee ik dit seizoen gespeeld heb, de opstelling is van de laatste match nog tegen Standard en pas de screenshot genomen na het seizoen

tactiek.png.4de230730a61dcf70aa4fdfc79d9ec8a.png

@RubenS2 @Kyrill @MNie @Marius @jefri @Daniell @DGremlin @Rossi @FlyD

1 minuut geleden zei FC Bruges:

Hoe bedoel je ruben?  omdat het een vrij aanvallende tactiek is?

Nee, daar is zeker niks mis mee. Ik bedoel vooral dat je backs naar voren gaan lopen over de flanken, net als je vleugelspitsen. Op dat moment staan ze daar dus allen op de flanken bij elkaar. Ik zou persoonlijk er twee naar binnenkomende vleugelspitsen of hangende vleugelspitsen (afhankelijk van wat het beste past bij de speler die er speelt) van maken, zodat die naar binnen komen. Je backs duiken dan in de vrije ruimte op de flanken en je flankspitsen duiken mee de ruimte centraal in, waardoor je meer dreiging en beweging voor doel krijgt :)

• 1 month later...

Wanneer mogen we nieuwe post verwachten ? 

Ik ben zelf een Brugge fan, dus vond deze topic heel leuk voor te lezen.

op mijn spel op FM22 is Clement naar Inter verhuist en heb ik toen als 'werkloze' manager de taak gekregen gehad voor de titel en de  beker van belgie voor deze te behalen is mij ook alle 2 gelukt.