Geplaatst 13 november 20213 jr. Nieuwe coach moet positieve evolutie bij Club Brugge verder zetten Na het vertrek van Philippe Clement moest Club Brugge op zoek naar een opvolger, lang duurde die zoektocht niet, de 31 jarige west-vlaming Diego Vanparys tekent voor 1 seizoen op Jan Breydel. De jonge coach heeft 0 ervaring op het hoogste niveau maar zou vooral gekend staan op zijn werklust en tactische kennis en mag zich dus gaan bewijzen. Benieuwd of hij de criticasters en supporters voor zich zal kunnen winnen. Diego Vanparys: Ik ben uiteraard heel blij met deze kans op het allerhoogste niveau, ik grijp deze kans met beide handen en hoop mijn kennis over te brengen op deze ploeg. Ik hou van een speelstijl waarbij er defensieve zekerheid is en waarbij we attractief voetbal brengen, liefst dominant spel. Deze ploeg heeft ook enkele jeugdspelers die dicht tegen het eerste elftal aanleunen, en ik ben van het principe als een speler goed genoeg is dan krijgt hij kansen ongeacht zijn leeftijd of status. Mijn slogan is ook 'bluvn goan' (ervoor blijven gaan). De druk is groot bij deze club om de successen verder te zetten, kampioen worden, de finale halen van de beker van België en goed meedraaien in de Champions League dat zijn de doelstellingen en die lijken me niet meer dan normaal, ook kwa veldbezetting lijkt me het haalbaar om lang op 3 fronten mee te strijden. Met Gert Verheyen heb ik ook een nieuwe assistent coach aangesteld, ik heb meer vertrouwen in Gert dan in Van Rumst, die laatste gaat wel als video analist bij de club blijven. Ik ga met de huidige kern en de vele zomertransfers van voor mijn komst de voorbereiding aantreffen en nadien de kern evolueren en indien nodig nog de transfermarkt opgaan.
Geplaatst 13 november 20213 jr. Auteur De voorbereiding Een brede kern zorgde ervoor dat ik veel wedstrijden kon inplannen, ideaal want zo bouwen we onze conditie op, creeëren we automatismen... De eerste wedstrijd was een onderlinge match tussen alle A-kern spelers, ik liet toen de spelers spelen waarvan ik toen dacht dat het mijn beste 11 ging zijn, tegen de back- ups, het was een match waarin ik veel leerde en aangenaam verrast was van bepaalde spelers. 2-2 was dan ook wel een logische uitslag als je het spelbeeld bekeek. Ik ben eigenlijk heel tevreden van deze voorbereiding, op de onderlinge match na wonnen we iedere match, het spelbeeld zit al zeer goed, we geven weinig weg, behalve tegen Austria Wien. Conditioneel zijn we ook stukken voorruit gegaan. Alle spelers hebben kansen gekregen en zich getoond, de één al meer dan de ander. Simon Mignolet (33) zal na zijn blessure opnieuw in doel komen te staan, maar intussen heeft Senne Lammens (19) zijn kwaliteiten getoond dat ik op hem kan rekenen als dat nodig is en dat hij nog verder kan groeien. Op de rechtsachter zal Clinton Mata (28) eerste keuze zijn, met zijn ervaring en snelheid zal hij vele tegenstanders pijn doen. Zijn back-up Ignace Van Der Brempt (19) zal geregeld zijn kansen gaan krijgen dit seizoen. Centraal achterin hebben we met Mechele(30), Hendry (26) en Nsoki (22) 3 spelers die de 2 posities zullen invullen, ik ga daar roteren, onder andere door gele kaarten en dergelijke, Mbamba (16) zal ook vaak minuten mogen maken in het eerste elftal, hij heeft een mooie toekomst voor zich, Opeyemi (16) zou ook nog een oplossing kunnen zijn. Mitrovic (27) mag beschikken, hij is een goeie back-up maar ook blessure gevoelig, we hebben 3 spelers op niveau en ik wil Mbamba zijn groei ook niet tegenhouden. Op de linksback positie zal Maouassa (23) de voorkeur krijgen, hij kwam over van Rennes voor 5M, hij kwam voor mijn komst maar dit is een zeer geslaagde transfer, ik vond hem de beste speler in de voorbereiding, fysiek een beest. Sobol (26) gaat zijn back-up zijn. Ricca (26) mag ook vertrekken, we hebben geen 3 linksbacks nodig, en Nsoki zou ook nog kunnen depanneren indien nodig. Centraal op het middenveld hebben we Vanaken (29), Vormer (33), Rits (28), Otasowie (20) en Cisse Sandra (17). Die eerste 4 gaan die 2 posities bezetten, die laatste heeft zich getoond in de voorbereiding en gaat met ons speelschema zeker minuten maken, als het nodig is kunnen Sowah(21) en De Ketelaere (20) ook op deze positie spelen mochten we in nood komen door blessures of schorsingen. Vanaken zal ook geregeld op de AMC positie spelen. Op linksbuiten gaat Lang (22) starten, Izquierdo (29) en Nusa (16) zijn de back-ups, waarbij vooral de ex bruggeling geregeld zal invallen of starten als Lang afwezig is of op rechts speelt, de jonge Nusa zal waarschijnlijk door ons schema ook wel minuten maken. Op de rechtsbuiten heeft Sowah (21) mijn voorkeur, Persyn (19) gehuurd van Inter met aankoopoptie zal ook vaak minuten maken. De aanvallende centrale middenvelder zal Charles De Ketelaere (20) zijn, Vanaken (29) zal hier ook geregeld minuten maken. In de spits zullen Dost (32), Wesley (24) en Perez (19) de enige positie invullen, Dost krijgt de voorkeur tot Wesley fysiek sterker is, Perez zal ik ook geregeld minuten geven zodat hij zich blijft ontwikkelen. Ik ben zeer tevreden over deze selectie, de ene zomertransfer van het bestuur vind ik al geslaagder dan de andere. Zelf ga ik geen transfers verrichten of het zou om een opportuniteit moeten gaan, of een sleutelspeler die vertrekt.
Geplaatst 14 november 20213 jr. Auteur Maand juli Supercup Na de vele oefenmatchen in de voorbereiding komen we stillaan aan de start van de competitie, nog 1 test voor die van start gaat, de supercup. Altijd leuk om die te kunnen in je prijzenkast te kunnen zetten. We spelen thuis tegen KRC Genk, een ploeg die toch vorig seizoen wel heel aantrekkelijk voetbal bracht, benieuwd of we onze vorm van in de voorbereiding kunnen bevestigen. We begonnen met Lammens, Maouassa, Nsoki, Mechele, Mata, Vormer, Rits, Vanaken, Lang, Sowah en De Ketelaere aan deze partij. Net als in de oefenmatchen proberen we ons spel op te leggen en onze tegenstander te domineren, hoewel dat aardig lukt slagen we er niet in om de vele kansen te benutten, Charles De Ketelaere had eigenlijk altijd moeten scoren in de 1ste helft, zeker 1 keer op de vele goeie voorzetten van Maouassa en Mata. In de 2de helft hetzelfde spelbeeld en op het uur breng ik een heleboel wissels, Izquirdo, Dost, Mbamba, Persyn en Sandra komen in de ploeg. We kregen net hetzelfde spelbeeld, dominant zijn, mooie kansen creeëren maar niet scoren, gelukkig geven we achteraan zelf ook niets weg. Op den duur denk je van het zal toch geen waar zijn dat we ons hier zo vermoeien en dan nog verlengingen of penalty's gaan moeten spelen zeker terwijl we het al lang moesten afgemaakt hebben. Het is uitgerekend jeugdproduct Mbamba die in de 84' ons verdiend op voorsprong brengt met een knappe kopbal op hoekschop. De fans zien het graag gebeuren natuurlijk, dat de jeugd een kans krijgt en dan ook nog eens scoort. Persyn een andere jeugdspeler van Club, weliswaar even naar Inter gegaan, scoord in de 90+2' de 2-0. Een terechte uitslag waarin we zelf weinig weggaven, maar onszelf veel te laat beloonden. Competitie Klaar voor de eerste competitie wedstrijd in de Jupiler Pro League, een thuismatch om mee te beginnen tegen Sint Truiden. Deze 11 starten aan de partij: Lammens, Maouassa, Hendry, Mechele, Mata, Vormer, Vanaken, Lang, De Ketalaere, Sowah, Dost. De ploeg doet het goed, slechts 3 wijzigingen, Hendry komt in de ploeg voor Nsoki die ik de vorige match wat flauw vond, Vanaken gaat een rij achteruit ten koste van Rits, en De Ketelaere komt achter Dost omdat ik Dost een betere afwerker vind op de voorzetten dan De Ketelaere. Een beter begin konden we ons niet wensen, na 2' brengt Sowah ons al op voorsprong en zo was de toon eigenlijk gezet, STVV moest eigenlijk gans de match achter de feiten aanlopen. De Ketelaere maakte de 2-0 in minuut 17, en zijn 2de van de avond in de 52', Maousassa die ik echt geweldig aan het seizoen begonnen vind maakt de 4-0 in de 63', Sowah maakt zijn 2de in de 69' en zet zo al de forfaitscore op het bord, de ingevallen Izquierdo voor de 'flauwere' Lang maakt in de 77' de 6-0 en Hendry zet 2' voor affluiten met een kopbal de eindstand op het scorebord. Wat een start van de competitie, Perez en Sandra speelden ook de laatste 20' en toonden waarom ik hen geregeld minuten geef. Lammens speelt door een blessure van Mignolet en de 19-jarige stelt niet teleur, zelfs nog geen tegendoelpunt in de officiële matchen. @Marius @MNie
Geplaatst 14 november 20213 jr. Veel plezier en succes bij Brugge! Ik speel zelf ook met Racing Genk, ik leer graag van de ''zwakheden'' van Club Nee j/k Geniet ervan! Mooi begin zeg 7-0
Geplaatst 14 november 20213 jr. Twee dikke overwinningen meteen! Tegen Genk een tegenstander van formaat en een prijs, en tegen STVV al meteen duidelijk gemaakt wie titelfavoriet is.
Geplaatst 14 november 20213 jr. Een prijs en een hele dikke overwinning. Betere start kan je niet hebben denk ik!
Geplaatst 14 november 20213 jr. Auteur Maand Augustus Na de 7-0 overwinning was ik benieuwd naar het vervolg, tegen Charleroi en Cercle ging het best vlot, enig nadeel is de vele kansen die we nodig hebben om een doelpunt te maken, voordeel is dat we niets weggeven. Tegen Beerschot hetzelfde verhaal, maar Sankland weet ons een eerste tegendoelpunt te bezorgen, we stonden toen wel al 0-3 voor. Thuis tegen Zulte Waregem doet de uitslag vermoeden dat het moeizaam ging, kwa spel liep het lekker, maar de kansen niet afgemaakt. Ondanks het stevige blok die ze voor doel neerzetten kwamen we toch tot kansen, alleen kwamen we niet meer dan scoren. Op Sclessin was de eerste topper dit seizoen in de competitie, en Standard was de beste ploeg in de openingsfase, maar Sowah scoorde meteen bij onze eerste kans, daarna probeerde Standard nog maar na de 2-0 van Vanaken was het éénrichtingsvoetbal. 18/18 en slechts 2 tegendoelpunten. We geven weinig weg, enig punt voor verbetering is de efficientie, maar voorlopig geen puntenverlies daardoor. Transfers Na de Super Cup was het het ideale moment om een evaluatie te maken, Eder Balanta viel eigenlijk tegen en 3-4 teams uit Engeland hadden interesse, we ontvingen een heel mooi bedrag van 10M en dat kon misschien nog wel iets meer zijn. Bij Mats Rits was het iets anders, ik vond hem een degelijke speler, maar stond voor mij persoonlijk achteraan de pikorde, ik wou Otasowie en Sandra kansen geven. Er was ook interesse uit Engeland en ik kan 10M halen uit de onderhandelingen. Mitrovic was een voor mij een speler die pas ging spelen als iedereen ziek of geblesseerd was, iemand die een last is op de loonlast, hij trekt voor 0.8M naar Turkijke. Met Maouassa die de pannen van het dak speelt op de linksback positie, wil ik enkel Sobol overhouden als reserve en dan nog kan Nsoki ook op die positie overweg, hij trekt naar Moscow voor 2.2M De laatste transfer is er 1 die ik liever niet zag gebeuren, Mata speelde net als Maouassa de pannen van het dak als flankverdediger, ons ideaal wapen in de tactiek, ik was in paniek, waarom ook op de laatste dag zo'n goeie speler komen weghalen verdorie! Mata is 28, dit is een heel mooie kans voor hem en ik was bang als ik het zou weigeren dat hij ongelukkig zou zijn en de sfeer in de ploeg zou veranderen, en zeg nu zelf 21M voor een 28 jarige rechtsback is veel geld. Succes Clinton! Ik ben zeker dat je het ook goed gaat doen over het water. Maar ja, er schoot enkele Ignace Van Der Brempt over, en daar kon ik geen 100% mijn eieren op zetten, hij moet nog veel leren en stappen zetten, gelukkig hadden de scouts al een lijstje klaarstaan. Ik wou wel een speler die er direct stond, geen jeugdig talent die zich nog moest ontplooien zoals Ignace. Louis Beyer komt over voor 4.5M van Borussia M'Gladbach, de 21 jarige duitser is van nature een rechtsback en we hopen dat hij dezelfde bijdrage als Clinton Mata kan geven. En zo was het toch wel effen stressen op deadline day.-! @Kyrill Dankje, veel succes bij KRC Genk! @MariusDirect mijn visitekaartje afgegeven @MNie Ik ben uiteraard heel tevreden met deze start
Geplaatst 14 november 20213 jr. Heerlijke resultaten! De start mag meer dan geslaagd genoemd worden. Met de transfers lijk je vooral goed verdiend te hebben, en door snel te handelen bij het sluiten van de transfermarkt ook niet verzwakt eruit gekomen.
Geplaatst 14 november 20213 jr. 14 voor en 2 tegen. Wat een maand! Leuke spelers gehaald! Beloofd zo een mooi seizoen te worden.
Geplaatst 15 november 20213 jr. Weeral Club Brugge.. Straks moet ik mij FM22 aanschaffen om hier wat tegengewicht te bieden Succes, je bent alvast heel sterk begonnen!
Geplaatst 16 november 20213 jr. Auteur Maand september In de competitie zetten we onze goeie vorm verder, 4 keer een clean sheet, als ex verdediger is dat altijd fijn. De efficiëntie blijft wel een werkpunt, we blijven veel kansen nodig hebben om te scoren. De match tegen KV Mechelen vond ik een hele fijne wedstrijd, door de opeenvolging van de vele wedstrijden speelden we met een heel jeugdig team, de spelers bewezen nogmaals dat we een sterke bank hebben. Tegen OH Leuven vonden we slechts 1 keer de weg naar het doel, via 'Joske', we hadden het moeilijk tegen de dubbele muur van OHL. Champions League Liverpool, Villareal en Besiktas zijn onze tegenstanders, een mooie poule waar mogelijkheden liggen,voor onze eerste match mogen we naar Turkijke, we komen in een ware heksenketel, het verschil in niveau met de Jupiler Pro League is direct merkbaar, Besiktas begon vrij agressief en het duurde wel een minuut of 10 vooraleer we het evenwicht hersteld hadden, op het moment dat we de betere ploeg kwamen kom Besiktas op voorsprong, gelukkig zijn we niet van slag en maken we direct gelijk, dankzij de spits in vorm Bas Dost. Diezelfde Dost brengt ons dan op het uur verdiend op voorsprong. Daarna krijgen we het lastiger, fysiek hebben we veel gegeven. Besiktas komt nog zwaar drukken en helaas 2' voor affluiten maken ze gelijk. Al bij al wel een correcte uitslag. We pakken hier een punt op verplaatsing en thuis kunnen we zeker winnen, dat gevoel had ik toch. Liverpool wint met 5-0 thuis van Villareal. Onze 2 de match thuis tegen Liverpool, een hele sterke tegenstander, ze stonden toen 2de op 3pt van Man City. Ik wou vooral niet afgaan zoals Villareal onderging tegen hen. Liverpool begon sterk, drukte ons tegen de 16, pakte uit met snedige counters via Salah & Mané. Ik was wel onder de indruk van onze verdediging, we vingen het al bij al goed op. In de 36' was het toch raak, Mané met een knappe pegel voorbij Mignolet, voor de 2de maal in de Champions League komen we op achterstand, weliswaar verdiend. Nadien komen we wel voorzichtig meer in de match, in minuut 45+2 krijgen we een vrije trap, en Vormer maakt daar een magnifiek doelpunt! 1-1 aan de rust. Na de rust gaat de wedstrijd gelijk op, ondanks de kansen geen doelpunten meer. Ik had hier vooraf voor getekend! Besiktas wint met 2-1 in Villareal, we hebben 2 op 6, nu komt de dubbele confrontatie met Villareal, daarna thuis tegen Besiktas en laatst naar Anfield. Benieuwd waar we eindigen, de komende matchen zullen veel duidelijk maken of europees voetbal na nieuwjaar erin zit of niet. @Kyrill: Thx! @Marius:Louis Beyer heeft ondertussen al getoond dat ik Mata totaal niet mis @MNie: De start is alvast veelbelovend inderdaad @Daniel Dankje! @DGremlin: Haha, schaf het maar aan, een verhaal met Anderlecht zou geen slecht idee zijn, in mijn game doen ze het niet zo goed.
Geplaatst 16 november 20213 jr. En de goede lijn zet je door, verdedigend lijk je het erg goed voor elkaar te hebben. Als je dan ook nog het net weet te vinden dan heb je goud in handen.
Geplaatst 17 november 20213 jr. De overwinningen in de Pro League zijn volstrekt logisch, maar het blijft toch altijd een punt om gefocust te blijven dus daar valt niets op af te dingen! De loting in de CL biedt perspectieven en met twee op zes bewijs je dat ook. Het punt tegen Liverpool is een bonuspunt. Minstens vier op zes tegen Villareal en thuis winnen van de Turken kan je al heel ver brengen.
Geplaatst 17 november 20213 jr. In eigen land op zich wel logische uitslagen, wel sterk dat je telkens de 0 weet te houden. In Europa zeer knappe resultaten! Al worden de wedstrijden met Villareal nu wel cruciaal met het oog op overwinteren.
Geplaatst 17 november 20213 jr. Ondoordringbare verdediging, zo lijkt het. In de Champions League toch ook aardige resultaten neergezet al, daar moet wat mogelijk zijn!
Geplaatst 19 november 20213 jr. Auteur Maand oktober We starten de maand thuis tegen Anderlecht, de match van het jaar in principe, ondanks dat ze het niet schitterend doen in de competitie boden ze wel behoorlijk wat weerwerk, we waren wel de betere ploeg en hadden de controle, maar hun verdediging zorgde ervoor dat we het iets lastiger hadden om vele kansen te creeëren, en we hebben er nog altijd veel nodig om te scoren. Het is uiteindelijk zelfs via een strafschop dat we scoren, het enige doelpunt van deze interessante match. Tegen Kortrijk een ander verhaal, we domineerden vanaf de eerste minuut maar wrongen de kansen de nek om en zoals al vele wedstrijden duurd het tot in de 2de helft vooraleer we scoren. Tegen Antwerp van Mr Botox gaat het lekker, de spelers hadden er zin in, Antwerp raakte geen bal, nog een geluk dat Butez nog zo'n topmatch aan het keepen was. De laatste match was tegen de kwekkers, AA Gent draait een goed seizoen tot dusver, spelen enorm op balbezit, de eerste helft hielden zij goed de bal in de ploeg, maar deden er niets mee, we waren zelf iets te braaf, na mijn donderpreek drukten we hen direct tegen eigen doel en Persyn bekroonde zijn goeie evolutie met een goal, Dost zette de eindstand op het bord via een strafschop. Opnieuw 4 winstpartijen, de ene al wat vlotter dan de andere, verdedigend staat het top, 4 cleansheets voor Mignolet. We staan uiteraard aan de leiding mits we nog geen puntenverlies hebben opgelopen. Oostende is de eerste achtervolger op 11 punten, daarna staat het heel dicht op elkaar. Achteraan heeft KV Mechelen het echt lastig. Stand eind oktober Champions League Waar we in de competitie vrij vlot de tegenstander domineren, is dat in de CL minder, Villareal had zwaar verloren van LIverpool, nipt verloren van Besiktas, en aan de rust kon ik enkel concluderen dat ik blij mocht zijn dat het nog 0-0 was, we hadden moeite om kansen te creeëren en Villareal stond steeds klaar om de tegenaanval op te zetten. Gelukkig is Ruud Vormer onze man in de CL, hij brengt ons op voorsprong en dat zorgt voor rust in onze ploeg, we controleren en zoeken naar de 0-2, Villareal beperkt zich tot verdedigen. Dat zorgt ervoor dat we 5/9 halen en de 2de plaats bezetten na Liverpool, Besiktas verloor net als Villareal zwaar van Liverpool, met 6-0. Mede daardoor hebben we een veel beter doelpuntensalod dan Besiktas en Villareal. Met nu 2 thuismatchen tegen Villareal en Besiktas moeten we het afmaken, 2de stek is zeker haalbaar, 3de stek het minimum. Crocky Cup In de 6de ronde van de beker van België kwamen we uit tegen STVV, heel vlotte overwinning, het duurde niet tot in de 2de helft vooraleer we tot scoren kwamen. @Kyrill: Inderdaad, ik klaag zeker niet @MNie: Is inderdaad een gouden combinatie @Marius: De focus erin houden zou moeilijker zijn mocht de kern smaller zijn, ik roteer veel door de vele wedstrijden en om zo iedereen fris te houden en de blessures op te vangen, de vervangers kunnen zich zo ook steeds tonen en bewijzen. Ik deel volledig je mening over de CL @DGremlin:Ik ben ook benieuwd hoelang we dit volhouden, met de ruime kern starten we meestal fris en dat scheelt wel een stuk. @Daniell: De verdediging staat inderdaad behoorlijk op punt, heerlijk voetballen zo
Geplaatst 19 november 20213 jr. Je gaat prima met mijn lievelingsteam! Zelf ben ik er FM22 wat mee aan het uittesten om een leuke tactiek te ontwikkelen, maar ik speel wel in een andere formatie dan jou. Het valt me op dat jij ook veel vaker scoort, al zit in nog maar drie wedstrijden ver.
Geplaatst 20 november 20213 jr. Een clean sheet voor deze periode, indrukwekkend! In de competitie heb je nu al een straat voorsprong en in de CL zit je nu volledig op schema om de groepsronde te overleven. Dit belooft veel goeds voor het vervolg!