Jump to content

[FM22] Thes we can!

Glenn08
 Share

Recommended Posts

6186cbc835e1c-ThesWeCan.png

De banner is een heel simpel probeersel van mij. Ik zal ten gepaste tijden zeker een nieuwe banner vragen.

1.  De beste amateurclub van België

FM22 is nauwelijks uit maar toch is hier al een mooie mix van verhalen gestart. @Danielldoet voor hem iets nieuw, en gaat naar Mexico, ook @Mariuszoekt het wat exotischer met zijn Braziliaanse save. En ook @MNie doet voor hem iets nieuw en gaat zijn heil zoeken in Rusland. @Fantasy daarentegen kunnen we in zijn ouwe getrouwe Ijsland terug vinden, en ook @delichris is honkvast met zijn Manchester United save. En ik zelf ga mij aansluiten bij het groepje van de ‘honkvasten’ en zal een save starten in België.

Al enkele jaren mag Thes Sport zich officieus de beste amateurclub van België noemen. De voorbije 2 seizoenen kroonde de club zich telkens kampioen van de reguliere competitie, maar aangezien de licentie voor 1B nooit werd aangevraagd, lieten ze het ook telkens lopen in de voor hun overbodige play off wedstrijden. Het seizoen 20/21 was er voor Thes, net als voor alle andere amateursclubs, eentje in mineur, al stonden ze hier ook na 4 speeldagen ongeslagen aan de leiding toen de competitie abrupt werd stilgelegd.

Thes Sport is een club, die ontstaan is na  een fusie van al de clubs uit de Limburgse gemeente Tessenderlo. De club kende een stijle opgang van het voetbal in de provenciale reeksen naar de nationale amateurreeksen. Echter lijken die amateurreeksen voorlopig het eindstation, aangezien er niet de ruimte lijkt om een groter stadion neer te zetten, met de nodige parkeerplekken. Alsook is er in de regio heel wat concurrentie van grotere clubs die met de meeste supporters gaan lopen. Westerlo uit 1B bijvoorbeeld ligt maar op een boogscheut van Tessenderlo, en ook STVV, KRC Genk, en Royal Antwerp uit 1A liggen relatief dichtbij.

Gelukkig voor ons werkt het in FM net een tikje anders, en is er hierin dus wel de ruimte om van de beste amateurclub, de beste profclub te maken! En dit is een uitdaging die ik zelf al enkele FM edities wil aangaan, maar deze keer gaan we hier ook echt werk van maken!

6186cc3bd58db-Aankondiging.png

Edited by Glenn08

6187a3f99fff9-ThesWeCan.png

2. Kennismaken met de competitie

Trouwe volgers van het verhalen gedeelte kennen de Belgische competitie ondertussen wel, maar toch ga ik even de gedachten opfrissen. Ik ga hier niet meteen uit de doeken doen hoe elke afdeling in het Belgische voetbal werkt, want voor hetzelfde geld geraken we nooit uit 1ste amateur.

1ste amateur is de 3de afdeling van het Belgische voetbal. De naam van de competitie verraad al dat hier vooral amateurclubs in spelen, al is er ook een regel dat men minimum 7 spelers met een part time contract moet hebben. De competitie bestaat uit 15 ploegen, en elke ploeg zal elkaar 2x treffen. Na de reguliere competitie speelt de top 4, na het halveren van de punten, een mini competitie om uit te maken wie het volgend seizoen een niveautje hoger mag gaan proberen. Teams die stranden op plek 13, 14, en 15 degraderen onmiddellijk naar 2de amateur. Het team dat op plek 12 strandt moet het opnemen in een mini competitie tegen 3 clubs uit de 2de amateur afdeling om zich te proberen handhaven.

6187a513175fe-regels.png

6187a51ddbd9f-regels2.png

6187a526aedf2-regels3.png

@FantasyYes, ga het dicht bij huis houden. Gisteren zelfs tijdens hun irl match gaan scouten naar de grote Orye ;c

@RossiBedankt!

@MorduretteBedankt!

@MNieBedankt!

@MariusHopelijk kan ik ze op z'n minst toch 1 promotie gunnen.

@FlyDBedankt!

@DGremlinBedankt!

@delichrisHopelijk ken je ze wel op het einde van de novelle. Bedankt voor het volgen.

Dit was een kleine update, voor we aan het echte werk beginnen! Degene die nu hebben gereageerd ga ik in de vaste mentions steken, moest je dit niet willen mag je het altijd laten weten!

Edited by Glenn08

Prachtig om hier een verhaal te zien komen van Thes, dit zal in de vaste game ook mijn eerste club worden! Prachtige club dat de laatste 6-7 jaar een zeer opmerkelijke opmars maakte. Een club waar de voorzitter en het andere bestuurd nog dicht bij de club staat.

Edited by Netzwerk

61894bb60de55-ThesWeCan.png

De club, en de competitie zijn intussen bekend. Nu is het tijd om even de selecties eens te bekijken. En wat nu juist de verwachtingen zijn van het bestuur voor een onervaren manager op het hoogste niveau. En laten we maar meteen aftrappen met de verwachtingen van het bestuur. Als we op het eerste zicht kijken, vallen de sportieve doelstellingen zeker goed mee. Het linkerrijtje halen moet met onze (dunne) selectie wel te doen zijn. En ook het halen van de 3de ronde van de beker moet op zich te doen zijn, aangezien we pas in ronde 6 de echte toppers kunnen loten. Het halen van -23 jarige spelers, en het salarisbudget onder controle houden zal voor dit seizoen allesinds moeilijk worden, aangezien er geen budget is, en ook het salarisbudget al in het rood staat! Pluspunt hiervoor is dat elke spelers een aflopend contract heeft en er sowieso wel zal worden bezuinigd op de lonen na dit seizoen.

61894e0cbb58a-Verwachtingen.png

Dan gaan we meteen over naar de selectie. Als we naar de selectie kijken zien we dat we met heel wat spelers zitten, die nu op de piek van hun kunnen moeten zitten, en waarvoor het ook misschien wel tijd wordt om het snel nog eens op een hoger niveau te proberen. Het sterke punt van deze selectie is voornamelijk dat de meeste jongens al jaren samen spelen, en dan kijk ik vooral naar de oudere spelers. Met mondjesmaat wordt er geprobeerd de selectie te verjongen zonder te fel aan de fundamenten van het elftal te prutsen. Met nieuwkomers, Bangoura, en Bertaccini waren er al voor mijn komt de nodige kleppers aangetrokken voor in de aanval. Linksback Moihedja is de enige eigen transfer. Jonkies Schoofs, Swinnen, en Lenaerts zullen vooral moeten invallen als de nood hoog is.

61894fbac4036-Selectie.png

Ik ga nu nog geen individuele screens maken, aangezien de selectie naar seizoen 2 heel wat veranderingen zal ondergaan.

Dan gaan rest ons enkel nog te kijken wat de verwachtingen van de media zijn. De media kijkt in ons team vooral uit naar spits Yady Bangoura, en rechtsback Vermijl, die nog een verleden heeft bij het ooit grote Manchester United. Ze verwachten dan ook dat we ons toch wel zullen plaats voor de play off ronde om de strijd aan te gaan voor promotie. En dit is ook voor mij het doel, aangezien het wel eens het laatste topseizoen kan worden voor veel van onze spelers.

618951040fd11-preview.png

@FantasyHij staat ook op mijn verlanglijst!

@delichrisMooi uitleg, minder mooi opzet wel ;c

@RossiIk denk dat niemand nog weet waarom ze voor deze competitie opzet gekozen hebben.

@MariusKlopt, het blijft moeilijk te begrijpen, en uit te leggen aan buitenstaanders.

@ElMarcosKomt in orde!

@MNieTof dat ik je weer wat slimmer gemaakt heb ;c

@NetzwerkAls je iets over je game deelt mag je me zeker mentionnen. Jep de voorzitter is ook gewoon een man van het volk, kwam zaterdag op een gegeven moment nog langs mij staan bij de wedstrijd. Volgende keer ga ik em naar deze site hier verwijzen :D

@DaniellDenk dat het in Mexico toch nog net iets gekker is. En de PM komt er nog aan.

@DGremlinBij de voetbalbond willen ze graag eens moeilijk doen.

@KyrillBedankt!

@FlyD

Iedereen bedankt voor het volgen en liken!