Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Drie squad views om te gebruiken in FM 23. Deze squad views geven je inzicht in teammanagement, training & ontwikkeling en de medische status van je selectie. 

Om ervoor te zorgen dat je onderin niet hoeft te slepen kun je er voor kiezen om in de zijbalk alleen de icoontjes weer te geven, maar dit is natuurlijk je eigen keuze. Mocht je dit wel willen doen dan kun je dit aanpassen via FM > voorkeuren > interface > zijbalk - alleen icoontjes.

6182c41b33046-squad_view_1.png

Squad view 1 - Teammanagement

Dit overzicht geeft je inzicht in je teammanagement. Het deel links van de streep is de basis die in elke squad view terugkomt. Hierin staan onder andere de naam, positie, nationaliteit, karakter, niveau en potentieel van de speler.

Rechts van de witte lijn zie je de rangorde en sociale groepen. Dit is handig om te zien wie je invloedrijke spelers zijn en welke spelers in welke sociale groep vallen. Uiteraard kan je dit ook zien via de dynamiek knop. Maar het voordeel van deze squad view is dat je makkelijk kunt zien of je meest invloedrijke spelers ook daadwerkelijk tevreden zijn. Want je kunt ook zien of ze tevreden zijn met de speeltijd en wat het moraal van de speler is. Ook kun je makkelijk controleren of de actuele speeltijd van een speler overeenkomt met de afgesproken speeltijd en ook wat de tevredenheid van de speler in het algemeen is.

image.thumb.png.652370eccdf1c73c24d0a8d0af0c55f7.png

Squad view 2 - Training & Ontwikkeling (Dikke credits aan @Daniell voor het meehelpen met het ontwikkelen van deze squad view)

In deze squad view krijg je een goed beeld van de training en ontwikkeling van een speler. Rechts van de streep zie je moraal en vermoeidheid terugkomen. Deze twee zijn belangrijk voor de trainingsprestaties. Hoe frisser de speler, hoe beter hij traint. Hoe blijer de speler, hoe beter hij traint. 

Daarna volgt de positie/rol/taak en additionele focus. Ook is er een kolom met de trainingsintensiteit, zodat je deze nauwlettend kan volgen. Daarnaast staan twee kolommen met nieuwe spelerskwaliteiten die de speler aanleert en de belasting van de individuele training. zo kun je snel zien of spelers daaraan werken of niet.

In de kolommen die daarna volgen kun je makkelijk zien hoe de spelers scoren op de training en met een pijl valt makkelijk te zien hoe de algemene trainingsprestaties zijn. De mooie voortgangsbalk geeft precies weer of een speler stappen maakt in zijn ontwikkeling, of dat hij achteruit gaat in zijn ontwikkeling. Gaat zo'n grafiekje naar beneden? Dan moet je gaan kijken wat er aan de hand is. In de laatste kolom staat de blessuregevoeligheid. Uiteraard erg belangrijk om in de gaten te houden, want geblesseerde spelers kunnen zich niet ontwikkelen.

image.thumb.png.a634109dbb5782712ac36cf14fa88f3d.png

Squad view 3 - Medisch

In de laatste squad view kijken we naar een medisch overzicht. Het voordeel van deze squad view ten opzichte van het medisch centrum is dat je hier de voortgang van al je spelers kan volgen, en niet alleen die van de risicogevallen.

In de eerste kolom zien we het moraal van de spelers, gevolgd door de vermoeidheid. Uiteraard zijn ook de conditie en het wedstrijdritme belangrijk om rekening mee te houden, dus deze komen ook zeker terug in de squad view. Daarna volgen er een aantal kolommen met blessuregevoeligheid, risico op blessures, het algemene risico, de wedstrijdlast en de trainingslast. In de laatste kolom kun je zien over welke blessure een speler beschikt als hij geblesseerd is geraakt.

image.thumb.png.aeff4f52a3733d168346146f37f33b5e.png

Hoe te downloaden?

1. Download de squad views naar keuze

2. Plaats de bestanden in Documenten > Sports Interactive > Football Manager 2023 > views

3. Open Football Manager

4. Ga naar selectie

5. Druk rechts naast spelers op Gepersonaliseerd > Weergave importeren...

6. Importeer de gedownloade squad views

7. Je squad views staan nu tussen Gepersonaliseerd en zijn klaar om gebruikt te worden.

Downloadlinks

Managers United - Teammanagement.fmf Managers United - Training&ontwikkeling.fmf Managers United - Medisch.fmf

Geplaatst
43 minuten geleden zei DGremlin:

Zijn deze ook nog bruikbaar in FM21? 

Nee, helaas zijn de views niet over te zetten.

Welke heb je belang bij? Dan knup ik die even in elkaar voor je ;)

bewerkt door Daniell

Geplaatst
29 minuten geleden zei Daniell:

Jammer!

Vooral deze van de training zou ik graag kunnen overnemen.

Geplaatst

Dit is wel echt heel gaaf en tof zeg. Ik ga er morgen eens mee beginnen, naar kijken!! Thnx  @Daniell en @JordiW. Aangezien ik met Arsenal speel ga ik zeer waarschijnlijk voor die Medische view:chief::classic_love:

Geplaatst
Op 4-11-2021 om 13:53 zei Daniell:

Mm andersom zijn ze wel bruikbaar. Ik heb een paar uit fm21 die ik nu in 22 gebruik

Gast
Antwoord op deze discussie...

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.