Jump to content

[FM22] Engeland - de geboorteplaats van het voetbal

germandutch
 Share

Recommended Posts

Gepost (edited)

bannereqajd1.jpg

Toen ik het vliegtuig had verlaten en door de hal van de Rotterdam The Hague Airport richting taxistandplaats liep, zak ik de krantenkop van het AD.

43r4jwo.jpg

Nederlandse succestrainer stelt zichzelf op non-actief.

Tja, zoiets kan alleen maar als je financieel onafhankelijk bent en gelukkig ben ik dat nu. De Engelse jaren hebben mij geen windeieren gelegd. Nu al ‘rentenieren’ is uiteraard de bedoeling niet. Ik hoop zo snel mogelijk weer een nieuwe job te vinden en dus zal ik morgen het kantoor van wijlen mijn zaakwaarnemer opbellen en de dure gasten aan het werk zetten.

’s Avonds werd van mijn plotseling en onverwacht vertrek bij Real Betis zowel in het TV Nieuws, alsook VI, Voetbalzone, Kicker, SportBild en op ESPN melding gemaakt. VI en Voetbalzone deden het voorkomen, alsof ik een exclusief interview had gegeven en ze hebben er een heel verhaal omheen gebreid.

De volgende ochtend, ik zat net aan het ontbijt, ging de telefoon. Het was ene mijnheer Nijkamp, Gerard Nijkamp om precies te zijn. Joost mag weten wie dat is?  Ik ken hem niet. Het mysterie was snel opgelost. Mijnheer Nijkamp is de DVZ van Sparta Rotterdam en hij vroeg mij op de man af, of ik geïnteresseerd was om tijdelijk als interim manager van Sparta Rotterdam te willen fungeren, omdat hun manager Maurice Steijn uit familiaire redenen enkele weken of maanden niet beschikbaar kon zijn.  Ik mag dan wel Rotterdammer zijn, maar ik ben een Feyenoord fan en beslist geen Spartaan.

Enfin, ik had al Nee gezegd, voordat die zijn verhaal af kon steken. Sparta …..pfff het moet niet erger worden. 

Drie uur later zat ik voor de tweede keer in mijn leven wederom in De Ballentent op de Parkkade in Rotterdam. Weliswaar ben ik nu werkeloos, maar zit wel goed in de slappe was om hier van een lunch van de befaamde gehaktballen te kunnen genieten. Plots reageerde mijn mobieltje. Een anonieme beller wilde blijkbaar mijn stem horen. De beller noemde zich Henk Fräser.  Ik dacht eerst dat iemand mij in de maling wilde nemen, maar het leek inderdaad de ex-assistent bondscoach van Oranje en huidige manager van FC Utrecht te zijn. En ja hoor, ook hij had het weer over Sparta Rotterdam en het lukte hem met mij af te spreken, dat ik om 21 uur met hem een Skypegesprek zou voeren, waarin hij mij het een en ander over de kwestie Sparta duidelijk wilde maken.

Stipt om 21 uur verscheen Henk Fräser op het Skypescherm en begon met zijn verhaal. Sparta verkeerde in een noodsituatie, omdat Steijn tijdelijk niet beschikbaar was, maar ze wilden hem hoe dan ook niet kwijt. Voor de komende weken en misschien wel maanden hadden ze iemand nodig, die Sparta kon managen. Enfin, je kunt van Henk Fräser zeggen wat je wilt, maar een ding is zeker, hij kon zijn ex-club uitstekend verkopen en bracht mij zover, dat ik een toezegging deed. En dat, ofschoon Sparta alles andere als een vetpot is, want snel gerekend verdien ik maar 1/20ste van wat ik het laatste jaar in Engeland heb verdiend en 1/6ste wat ik in Spanje kreeg. Maar hoe dan ook, geld is niet alles en voetbal is nu mijn leven. Dus waar zeuren wij over.

Henk beloofde, dat DVZ Nijkamp morgen contact op zou nemen met het kantoor van mijn zaakwaarnemer, zodat binnenkort alles in kannen en kruiken was.

--------

TheRedOne  @Daniell  @r4vje  @rik1991  @Kavinos  @joosthaf @Vlonkie

@Olivierke  @ErikEagles  @Cicchio  @StanleyW  @True_Legend  @Makalakalane  @neva  @Milton  @Michaelinho*  @spaansetukker  @TeamWesil  @Neel2210  @Badmuts  @MNie

@komodo25 @V-Traxx  @Going up @timpy00 @Kyrill @kmk @Whitewolf345

@MarcFM1

Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

Vergezeld van de waarnemend interim zaakwaarnemer heb Ik  een heel intens gesprek met de heer Nijkamp van Sparta gehad en zijn wij er nu uit? Nee, helemaal niet. Ik heb 3 dagen bedenktijd gevraagd, want er zaten mijns inziens teveel ‘haken en ogen’ aan het voorstel van Sparta. Ik had een tijdelijk contract verwacht, waaruit duidelijk blijkt, dat ik een dienstverband als manager van Sparta krijg, voor de periode waarin Maurice Steijn niet beschikbaar is en dat het dienstverband te allen tijde kon worden verbroken. Maar wat hebben ze mij aangeboden? Een tweejarig contract met een maandsalaris van €22K, zonder enige verwijzing naar Steijn en zonder opstapclausule.

Mijn tijdelijke zaakwaarnemer is net als ik van mening, dat Sparta misbruik van de situatie wil maken, door een zeer dure topmanager voor een prikkie binnen te halen, die t.z.t. alleen tegen een behoorlijke afkoopsom kan opstappen.

Nou, ik ben dan wel Rotterdammer, maar zeer zeker geen Sparta fan, desondanks wilde ik hun uit de brand helpen, maar niet ten koste van mij.

Gezien de problemen die de directie van Sparta onlangs met stafleden en o.a. Henk Fräser had, heb ik alvorens ik een definitieve beslissing neem, eerst mijnheer Fräser gebeld en de kwestie uiteengezet. De manager van Utrecht wist niet wat die hoorde. Met deze stunt van de heer Nijkamp had die niet gerekend en hij was het met mij eens, dat ik hierop niet in moest gaan. Hij belde onmiddellijk met de heer Nijkamp en kreeg o.a. te horen, dat alles op een misverstand en een verkeerde woordkeuze zou berusten. Nou ik kan u verzekeren, ik ben noch Oost Indisch doof, noch traag van begrip en ik weet wel terdege wat gezegd is. 

Enfin, mijn tijdelijke zaakwaarnemer heeft de club afgezegd. Het wordt dus geen wel of niet tijdelijk contract bij Sparta. Voor ons is deze zaak afgedaan.

Wij zullen de transfermarkt in de gaten houden en kijken waar zich iets doet. En wat doe ik persoonlijk? Ik doe even rustig aan en kijk wat wedstrijden van de Oranje Leeuwinnen.

--------

@Olivierke  @ErikEagles  @Cicchio  @StanleyW  @True_Legend  @Makalakalane  @neva  @Milton  @Michaelinho*  @spaansetukker  @TeamWesil  @Neel2210  @Badmuts  @MNie

@MarcFM1

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

Nou ik heb een wedstrijd van de ‘Oranje Leeuwinnen’ gekeken……. En eerlijk gezegd, ik wist niet wat ik zag. In de eerste helft ging het nog enigszins redelijk gelijk op, alhoewel ik mij steeds afvroeg: waarom grijpt hun coach niet in? De Engelse meiden onder coach Sarina Wiegman speelden schoolvoetbal. Voetbal zoals het hoort en ze lieten onze leeuwinnen in de tweede helft alle hoeken van het veld zien. Nou ja ‘leeuwinnen’, het waren meer oma’s zonder tanden en de Engelse meiden, die voordien altijd slap en zwak presteerden, hebben plots geleerd echt te voetballen.

En eerlijk is eerlijk, dat hebben ze te danken aan hun nieuwe coach Sarina Wiegman. Wat ik niet begrijp is dat juist de KNVB een compleet succesloze eendagsvlieg met weinig ervaring als bondscoach aanstelt? Je kunt toch niet na een topcoach ineens een totale Nitwit  voor de groep zetten?

Wij hebben Nederlandse coaches zat, dus waarom een Engelse Amerikaan zonder duidelijke visie en tactische kennis?  Ik begrijp zoiets niet.  De Oranje wel of niet Leeuwinnen kijk ik voorlopig niet meer, totdat ze een echte coach hebben.

Oké, terug naar mijn situatie, die nogal te wensen overlaat.

Natuurlijk verscheen mijn ‘opstappen’ bij Real Betis ook in Engeland in alle TV sportprogramma’s en in alle tabloids. Voor even was ik de belangrijkste figuur van de dag en de telefoontjes en mails stroomden binnen. Ook kreeg ik ineens enkele aanbiedingen, hoofdzakelijk van clubs die mij totaal niet interesseerden en ook een aanvraag van ESPN om straks als voetbalanalist in hun programma’s mee te werken. In het analistenvak heb ik voorlopig nog geen trek, want hoe dan ook wilde ik weer voor een club werken.

In Nederland zijn de mogelijkheden praktisch nihil, in Duitsland en de omliggende landen had ik om taalkundige redenen nog geen zin en, of u het geloofd of niet, er blijft alleen Engeland over. Ik heb er jaren succesvol gewerkt en gewoond, beheers de taal en ken hun voetbal. Morgen zal ik mijn zaakwaarnemer kantoor opbellen en ze op Engelse PL clubs afsturen.  

Toni, de interim zaakwaarnemer, deelde mij mede, dat hij met diverse Engelse clubs uit de PL al gesprekken had gevoerd, maar dat de clubs uit de top zes allen waren voorzien en het nog even zal duren, voordat er een club aan verandering toe was.

Mij best, want ik heb geen haast en financieel sta ik er goed voor. Dus waar maak ik mij druk om?

---------

@MarcFM1

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

Oke, om eerlijk te zijn, ik ben geen fan van Newcastle United FC en ik heb voorgaande pogingen om mij te contracteren steeds afgewezen. Waarom? Omdat de nieuwe eigenaar het Saoedische Public Investment Fund, weliswaar van hun de rijkste voetbalclub ter wereld maakte, maar totaal niet transparant is en het met de mensenrechten niet zo nauw neemt. 19 clubs uit de Premier League waren er faliekant tegen het voortbestaan van Newcastle en pas door de tussenkomst van de Engelse premier Johnson mocht de overname daadwerkelijk plaatsvinden. Hoe dan ook, ik blijf bij mijn weigering om voor deze club te werken.

Natuurlijk is voetbalmanagement nu mijn werk, maar niet mijn roeping. Als je voor een club wilt werken, moet je er vertrouwen in hebben en dat heb ik niet bij clubs als Newcastle United, PSG, Manchester City, Monaco, Marseille en Barcelona. De eerstgenoemde 3 clubs zijn in Arabische handen en lappen de mensenrechten aan hun sandalen; Monaco is van een Russische oligarch, waar nog steeds geen sancties tegen zijn genomen; Marseille barst van criminele bendes en Barcelona is een organisatorische puinhoop en giga schuldenmaker, die overal mee wegkomt.

Om plezier in je werk te hebben of te krijgen, hoef je niet altijd bij een topclub te zitten. Natuurlijk is het leuk om prijzen te winnen, maar dat kan alleen met topclubs, want laten wij wel wezen, zonder een giga financiële injectie zul je met Sparta nooit kampioen van de ED worden.

Vanmorgen belde Toni, de interim van zaakwaarnemerkantoor Raiola en deelde mij het volgende mede:  deze clubs ‘zonder manager’ hadden interesse in mij getoond en wilden graag kennismaken en wel:

Heracles

Club Brugge +  Union

BRG Braga

A. Bilbao + Espanyol

Spezia + Udinese + Verona

Bielefeld + Mönchengladbach + Augsburg

Jamaica bondscoach

Niet slecht toch?  Alhoewel, ik ben nogal kieskeurig en in Nederland wilde ik voorlopig alleen in de ED werken en het liefst bij Feyenoord, maar die zijn voorzien. Slot doet het daar uitstekend. Wat Heracles betreft, die zijn net gedegradeerd en kunnen mij niet betalen. Bovendien heb ik niets met deze club.

De twee Belgische clubs trekken mij niet, want het Belgische clubvoetbal vind ik niets, alleen hun Nationaal team kan soms heel aardig voor de dag komen.

DE Portugese, Spaanse en Italiaanse clubs zijn momenteel te hoog gegrepen, omdat ik hun taal noch spreek noch versta en daar begin ik niet meer aan. Pas als ik hun taal redelijk beheers, ben ik geïnteresseerd. Nu in elk geval niet.

Wat wel raar is, dat ik voorlopig niet voor een Duitse Bundesligaclub wil werken, ofschoon Borussia Mönchengladbach toch wel een mooie club is. Misschien is dit te wijten aan het feit, dat ik van oudsher moeite heb om in het gareel te lopen. Ooit zal ik misschien wel eens in Duitsland willen werken, maar nu nog niet, ofschoon ze toch wel een aantal geweldige clubs hebben zoals Bayern München, Borussia Dortmund, RB Leipzig, Eintracht Frankfurt en niet te vergeten de ‘net-niet-promovendus’ HSV en Schalke 04.

Bondscoach Jamaica trekt mij ook niet, daarvoor ben ik nog te jong.

Tja, dat is het dan ook. Wel een hoop reacties, maar geen club waar ik nu voor zou willen werken. Jammer genoeg zijn alle Engelse clubs nu voorzien, tenminste wat de Premier League clubs betreft. Wel is er een club in Engeland, waar ik ooit eens voor zal willen werken en wel Fulham. Niet omdat ik het zo een geweldige club vind, maar uitsluitend wat hun eigenaar betreft. Wat wil namelijk het geval: nu ik werkeloos ben kijk ik veel TV en via YouTube kijk ik veel naar wrestling en wel van WWE en AEW en mag mij inmiddels al een worstelfan noemen. De eigenaar van Fulham ' Tony Khan'  is ook de mede-eigenaar en CEO van All Elite Wrestling in Amerika en aangezien ik elke week naar deze show kijk, is mijn wens begrijpelijk.

Maar hoe dan ook, nu is het wachten op een club die in de probs raakt en hun manager wil vervangen.

--------

@MarcFM1

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

Als je zoals ik voorlopig werkeloos bent en er geen sprake is van onderhandelingen met een club, waar je graag zou willen werken, ben je als een volslagen idioot continu op zoek naar alternatieven om je tijd zinvol door te brengen. Nou om eerlijk te zijn, niets is zinvol, want het enige wat je interesseert is gewoon voetbal. Omdat ik een pesthekel heb om wedstrijden uit het verleden te kijken, is het nu baaltijd. Er gebeurt niets op TV en de oefenpotjes van de ED clubs zijn niet op TV te zien.

Uit verveling lees ik een hoop sportbladen en alles draait natuurlijk om transfers. Elke topspeler wordt genoemd als toekomstige Barca aanwinst, ofschoon ze het geld er niet voor hebben en tot hun nek in de schulden zitten. MU spreek Ten Hag zit achter Ajaxspelers aan en wil bij MU blijkbaar een Nederlandse enclave bij elkaar scharrelen. BM heeft al twee Ajacieden gecontracteerd en zit nu achter de Ligt aan. En dan dat gezeik over en met Lewandowski. Gaat die wel of niet naar Barca?

Trouwens, in Engeland hebben ze weer een PL speler wel of niet gearresteerd voor twee mogelijke verkrachtingen en de kwestie Mason Greenwood houd ook nog de pers bezig.

Het enige wat mij wel interesseerde is de mogelijk nieuwe buitenspeltechnologie, die volgens mij heel zinvol is.  Ik citeer: Semi automatische buitenspeltechnologie zal worden gebruikt tijdens het WK Winter 2022 in Qatar. Een chip in de bal moet in de toekomst voor meer duidelijkheid zorgen. Een sensor stuurt 500 keer per seconde balgegevens naar het videocenter, waardoor het eerste voor de regels relevante contact bij het spelen of aanraken van de bal nauwkeurig kan worden bepaald.

Hier ben ik dus echt benieuwd naar.

Zoals ik al zei, wij zijn niet in onderhandeling met welke club dan ook en mocht er spoedig iets veranderen, dan zal ik u dit berichten.  Voorlopig blijft het dus hierbij (zie onder)

44.jpg

-----------

@MarcFM1

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

Het werd een saaie en puur vervelende tijd, want als je er op moet wachten, dat een topclub zijn manager ontslaat en genegen is, om met mij te praten, kun je oud en grijs worden. Gelukkig zijn de competities in de belangrijkste voetballanden inmiddels afgelopen en kan ik alleen maar hopen, dat een club op onze interessebetuiging reageert.

Het wachten was voor mij niet het ergste, maar het feit dat ik weer thuis woonde en 24 uur per dag het gezeur van mijn betweterige vader aan moest horen, die alleen maar kritiek uit en nooit voor een compliment goed is. Oke, hij schijnt een capaciteit in het ziekenhuiswezen te zijn, maar daar gedraagt die zich ook na. Als de tiran van huize Vos.

Ondertussen hebben er wat clubs gereageerd, maar allemaal lichtgewichten of clubs die net gedegradeerd waren. Totdat Toni ineens belde en met de ‘grote verrassing’ aan kwam zetten. De directie van Tottenham Hotspurs had naar mijn momentane status geïnformeerd en wilde graag met ons praten.    

Natuurlijk was ik ten zeerste verbaasd, want voor zover ik weet is sedert november van verleden jaar Antonio Conte manager van  Tottenham Hotspur ter vervanging van de ontslagen Nuno Espírito Santo. En Conte had grote plannen met de Spurs,  waar hij een contract tekende tot 2023. Alleen zijn grote plannen kon hij tot nu toe niet realiseren en meer dan een zesde plaats zat en zit er gewoon niet in.

Volgens Toni had Conte het handdoek gegooid en nadat in het geheim zijn contract was ontbonden, is hij opgestapt.  De nieuwe eigenaar van de Spurs, de ENIC Group, is een Britse investeringsmaatschappij.  ENIC is eigendom van Joseph "Joe" Lewis. ENIC is een in de Bahama's geregistreerde dochteronderneming, ENIC International Limited, en bezit momenteel 85,55% van het totale geplaatste aandelenkapitaal van de Engelse Premier League-club Tottenham Hotspur.

Mister Lewis heeft zijn buik vol door steeds tegen Manchester City + Liverpool + Chelsea + Manchester United + Arsenal aan te hikken en met zijn club achteraan te bungelen. Bovendien is er nu ook nog Newcastle United erbij gekomen en wordt de kans op een plek voor de Champions Cup steeds kleiner.  Vandaar dat hij nu bij mij komt, want ik heb in de Premier League een zeer sterke reputatie als prijswinnaar opgebouwd.

Enfin, om het verhaal kort te maken, wij hebben een uitvoerig gesprek gehad en ik heb besloten, voor hun te werken. Want laten wij wel wezen, ondanks het k*t weer en het opstappen van Boris Johnsen, woon en werk ik liever toch wel in Engeland, dan in een land waar ik de taal niet begrijp en of spreek. Ooit zal ik nog wel de nodige taalcursussen volgen, maar nu even niet.

Om mij niet langer te moeten vervelen en als ‘werkeloze’ door het leven te gaan, heb ik het contract getekend en ben u 3 jaar werknemer van Tottenham Hotspur.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

---------

@MarcFM1

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Kleedkamer.jpg

Het geeft toch wel weer een goed gevoel om in de kleedkamer te mogen vertoeven, ook al is ze leeg. Toen ik zo stilletjes in de lege kleedkamer zat, schoot mij te binnen, wat ik over Tottenham had gelezen:

Tottenham Hotspur Football Club, 'Spurs' of 'Tottenham' in de volksmond, is een voetbalclub in de wijk Tottenham, Londen en werd opgericht in 1882 als Hotspur FC door jongens van de Hotspur cricketclub en de lokale basisschool. In 1884 werd de naam veranderd naar Tottenham Hotspur Football and Athletic Club.

Tottenham Hotspur speelde 118 jaar zijn wedstrijden op White Hart Lane in de wijk Tottenham in Londen, maar speelt sinds april 2019 in het Tottenham Hotspur Stadium.

De Spurs worden traditioneel als een grote club in Engeland gezien; in het seizoen 1960/61 lukte het de Spurs om als eerste team in de 20e eeuw, de dubbel te halen. Ze werden zowel winnaar van de competitie als de beker.

Waarom had ik uiteindelijk voor de Spurs gekozen?

Tottenham vertegenwoordigt een unieke uitdaging omdat ze deel uitmaken van de grote 6 (7 nu met Newcastle $) maar een kleiner budget hebben (15 miljoen) en een aantal  spelers, die al vele jaren onder contract staan. Voorts hebben ze getalenteerde spelers (Kane, Son, Reguillon, Hojbjerg, Ndombele) die samen met enkele van de meest veelbelovende wonderkinderen in het spel (Bryan Gil en Oliver Skipp) de kar moeten trekken. En gezien mijn recente reputatie vinden ze mij de juiste persoon om met hun club succesvol te zijn.

Ik had het voor mijzelf makkelijker kunnen maken, indien ik voor Newcastle had gekozen. Maar ik wil niet door de sjeiks aan het handje worden genomen en deze club is in Engels beheer en hier zijn de mensenrechten niet in het geding.  

Want de ENIC Group (voorheen English National Investment Company) is een Britse investeringsmaatschappij. ENIC is eigendom van Joseph "Joe" Lewis (via Tavistock Group). ENIC is een in de Bahama's geregistreerde dochteronderneming, ENIC International Limited, en bezit momenteel 85,55% van het totale geplaatste aandelenkapitaal van de Engelse Premier League-club Tottenham Hotspur. Clubvoorzitter Daniel Levy en zijn familie bezitten 29,4% van het aandelenkapitaal van ENIC International Limited, terwijl Lewis 70,6% bezit. Dus geen club van oligarchen en of oliedollars.

De spelers worden pas over een uur verwacht en straks moet ik eerst kennismaken met de staf. 

De kennismaking met de voor mij belangrijkste leden van de staf was zo gebeurd. Mijn directe baas is de DVZ Fabio Paratici, 48jr, Italiaan, met een uitstekende kennis van voetbalzaken en spelers, die echter nog nooit een prijs heeft gewonnen. 

Spoiler

160.jpg

De tweede man, die ook wel of niet mijn baas is, is TD Gretar Rafn Steinsson, 39jr, IJslander en net als ik een perfectionist. Om eerlijk te zijn, het klikte gelijk omdat hij met mij ook in het Nederlands kon communiceren (want hij had ooit bij AZ gespeeld) en omdat hij blijkbaar ooit een goede voetballer was.

Spoiler

161.jpg

Dan de feitelijk belangrijkste man voor mij persoonlijk, namelijk mijn assistent en wel ene Cristian Stellini, 47jr, Italiaan en loyaal aan mijn voorganger Conte en aan de DVZ.

Spoiler

162.jpg

De laatste man is het Hoofd jeugdopleiding Dean Rastrick, 44jr, Engelsman en ook met hem klikte het gelijk, mede door het feit, dat hij ooit jeugdtrainer bij Norwich was en ik heb ook voor deze club gewerkt.

Spoiler

163.jpg

Met de overige stafleden en het voltallige personeel zal ik morgenochtend kennis maken.

Mijn volgende stap is kennismaking met de selectie, die helaas nog niet compleet is, omdat er 13 spelers ontbreken, die nog op vakantie zijn. Maar dat gebeurt morgen, de dag van de eerste oefenpot.

---------

@MarcFM1

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Trouwens mijn onderkomen in Londen was snel geregeld. Op slechts ’n kleine 10 km van de club en het stadium kon ik in het 5 sterrenhotel The Montcalm at Brewery London City terecht in de Chiswell Street.  Lekker ruim, schoon en van alle gemakken voorzien.  

Om niet dezelfde fout te maken, als Frank de Boer toen bij Crystal Palace, heb ik in mijn kamer dit artikel opgehangen:

4.jpg

Van de clubcultuur moet je niet afwijken en je moet ze vooral niet proberen te veranderen, want dat is hier dodelijk . Ik zal proberen hier overal aan te voldoen en zoals altijd weer mijn best doen. 

Morgen ochtend ga ik eerst met de beschikbare selectie kennis maken en de planning voor de voorbereiding uitwerken.

Dit is op papier mijn selectie, waarmee ik het zou moeten doen.

5.jpg

6.jpg

De club heeft een trainingskamp van 10 juli tot en met 20 juli geboekt, dat wil dus zeggen, dat alle vakantiegangers aldaar niet present zullen zijn. Ik wil niet veel zeggen, maar het verbaasd mij steeds weer, dat zulke grote professionele clubs niet in staat zijn,  om een fatsoenlijke voorbereidingsplanning te maken en uit te kunnen voeren.  Maar goed, voor het trainingskamp zal ik de selectie moeten aanvullen met O23 + O18 spelers en eventueel nog wat proefspelers meenemen.

Nou u geloofd het niet, maar er zijn zat proefspelers beschikbaar, ons handicap is alleen, dat wij maar 25 spelers mogen registreren en wij hebben er al 24. Ik kan dus nog maar 1 speler definitief aantrekken.  Of een aantal jonkies, maar die haal ik met samenwerking van HJO Dean uit onze jeugd.

Weet u wie vanaf vandaag bij ons op proef zijn? Kijk en huiver:  Dybala, Estupinan, Lingard, Thomas (ex PSV), Moussett, Mbemba, Romagnoli en Aurier.  Als die k*t regel van de 25spelers er niet was, zou ik ze allen binnenhalen. Nu kan ik alleen iemand contracteren, als wij spelers verkopen.

7.jpg

Straks spelen wij onze eerste oefenpot tegen ons tweede team of te wel O23. Uitgaande van de beschikbare spelers heb ik nu gekozen voor een 4-1-1-3-1 tactiek en het tweede speelt eveneens zo.

8.jpg

9.jpg

-----------

@Daniell  @r4vje  @rik1991  @Kavinos  @joosthaf @Vlonkie

@MarcFM1 @TheRedOne

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

11.jpg

Ik neem maar 29 spelers mee, want ik zie er het nut niet in, om allemaal overbodige jeugdspelers, die sowieso niet aan de bak zullen komen, mee te sjouwen.

Onze volgende oefenpot, op de eerste dag in het trainingskamp, is over 4 dagen en wel tegen Birmingham City, een Engelse voetbalclub, uitkomend in het Championship en opgericht in 1875. De club werd opgericht als The Small Heath Alliance en werd in 1905 hernoemd naar Birmingham FC. In 1945 werd de huidige naam aangenomen. 

Spoiler

10.jpg

Bij typisch Engels regenweer arriveerden wij in de 4-1-1-3-1 opstelling.  De eerste helft eindigde in 0 : 2 (doelpunten van Moura + Son). Het hele elftal speelde ijzersterk, met uitzondering van Wink, die helaas geen poot aan de grond kreeg.

In de 2de helft wisselde ik 9 spelers, die allen redelijk voldeden.  Son en invaller Gil scoorden voor ons en wij kregen 1 doelpunt tegen. Eindstand 1 : 4.

12.jpg

Spoiler

13.jpg

De volgende oefenwedstrijd is tegen Charlton Athletic FC, een Engelse voetbalclub, uitkomend in de League 1 en opgericht in juni 1905. Ze spelen in stadion The Valley in zuidoost Londen. De grootste rivaal van Charlton Athletic is het nabij gelegen Millwall.  

Spoiler

14.jpg

Ook nu hadden wij weer last van motregen en desondanks waren er maar liefst 27.111 toeschouwers aanwezig, toen wij arriveerden in dezelfde opstelling als in de voorgaande oefenpotjes.

Tussen de regels door heb ik geprobeerd spits Paulo Dybala te contracteren, want hij is gewoon een topspits en zou ook naast Kane geen slecht figuur afgeven. Maar ja, zijn salariseisen waren van dien aard, dat wij er niet aan konden voldoen. Hij vroeg meer dan onze duurste speler krijgt en dat is Kane.  Dus voorlopig houden wij hem in de vriezer en pas als wij een speler kunnen verkopen, zullen wij hierop terugkomen.

Enfin, terug naar de komende wedstrijd. Ik heb 4 proefspelers opgesteld en wil in de tweede helft alle 11 spelers wisselen. Bij rust stond het al 0 : 3, door doelpunten van de proefspelers Lingard + Aurier en Moura. Verwonderlijk is het niet, want Charlton is 3de divisie en dus geen graadmeter.

Conform de afspraak wisselde ik in de tweede helft alle 11 spelers en behalve nog 1 doelpuntje van Dier gebeurde er verder niets.  Het werd dus 0 : 4 en dat was het dan ook.

15.jpg

Spoiler

16.jpg

---------

@MarcFM1 @TheRedOne

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Ik heb 1 speler gecontracteerd en wel Dan-Axel Zagadou, 22jr, centrumverdediger, afkomstig van BVB. Hij was transfervrij en voldoet aan mijn eisen.

Spoiler

25.jpg

Aanstaande zaterdag spelen wij uit tegen Peterborough United, een Engelse voetbalclub uit de stad Peterborough, Cambridgeshire.

Spoiler

Het London Road Stadium is een voetbalstadion in de Engelse stad Peterborough. Het stadion dient als thuishaven voor de voetbalclub Peterborough United, dat sedert het seizoen 2015/2016 in de League One uitkomt. Het stadion heeft een capaciteit van 15.314. Het stadion werd geopend in 1913.

17.jpg

Bij droog weer en voor 11.004 toeschouwers arriveerden wij in het London Road Stadium in de 4-1-3-1-1 opstelling.  Het werd een matige en saaie match, zonder echte hoogtepunten. De tegenstander trok zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 bleven ze maar verdedigen. Wat wij hier lieten zien, was niet om over naar huis te schrijven. Voor een topclub te weinig en een beetje teleurstellend. Ruststand was 0 : 1 en wij speelden gewoon in een veel te laag tempo, waardoor wij de tegenstander telkens weer tijd en ruimte gunden om zich te herstellen.

In de tweede helft wisselde ik 9 spelers, alleen de vaste keeper Lloris (net terug van vakantie) en proefspeler Dybala mochten blijven staan.  Uiteindelijk werd het 0 : 2 en dat was het dan ook. De resterende oefenwedstrijden, het zijn er nog 3, zal ik zonder proefspelers afwerken, want wij kunnen toch niemand van hun contracteren. Bovendien mis ik nog steeds 11 spelers, waarvan Richarlison pas op 11 augustus beschikbaar zal zijn.

18.jpg

Spoiler

19.jpg

21.jpg

Over 4 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Queens Park Rangers (QPR), een Engelse voetbalclub, opgericht in 1882 door het samengaan van de clubs St Jude's en Christchurch Rangers.

Spoiler

De club komt sinds 2015 weer uit in de Championship en speelt zijn thuiswedstrijden op Loftus Road.  

20.jpg

Alle proefspelers, hoe goed dan ook, heb ik thuisgelaten. Ze opstellen heeft weinig zin, want ik kan ze toch niet contracteren. In plaats daarvan heb ik nieuweling Zagadou en 5 jeugdspelers meegenomen, die alvast aan het grote werk kunnen en mogen wennen. Het betreft de spelers Troy Parrott, 19jr, spits;  Ryan Sessegnon, 21jr, AML; Harvey White, 19jr, MC; Alfie Whiteman, 22jr, GK en, de grootste verrassing, Alfie Devine, 16jr, MC/AMC.

Trouwens, 1 proefspeler heb ik wel meegenomen en wel Jesse Lingard, want ik kom in de selectie 1 Engelse speler tekort, die in Engeland is opgeleid. Lingard ken ik natuurlijk goed, want wij hebben bij Manchester United samengewerkt. Hij heeft het contract nog niet getekend, bovendien zijn er meer kapers op de kust. Mocht hij niet tekenen, dan zoek ik een andere oplossing. In elk geval haal ik nog 1 Engelse speler.

Hoe dan ook, met deze selectie (inclusief de nog ontbrekende vakantiegangers) moet het mogelijk zijn, minimaal de 5de plaats te kunnen pakken. Zo niet, heb ik verzaakt.

Spoiler

22.jpg

Bij droog weer en voor 18.193 toeschouwers arriveerden wij op Loftus Road, wederom in de 4-1-3-1-1 opstelling.  Weliswaar stond het bij rust slechts 0 : 2, maar QPR was een nummer te klein en voor ons geen graadmeter. Desondanks stelden Ndombele (AMC), Gil (AML) en Reguilon (VL) mij teleur, want ofschoon het droog weer was speelden zij als een natte krant. In de tweede helft voerde ik 9 wissels door en alleen keeper Lloris en spitsje Parrott mochten blijven staan. De eveneens ingewisselde Lingard stelde ook teleur. Hij had blijkbaar zijn dag niet. Wel hebben de jonkies Parrott, Sessegnon en Devine indruk gemaakt.

23.jpg

Spoiler

24.jpg

---------

@MarcFM1 @TheRedOne

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

27.jpg

28.jpg

Per definitie hecht ik weinig waarde aan de resultaten van oefenwedstrijden. Of wij nou winnen of verliezen maakt mij niets uit. Waar het mij om gaat, is dat ik de spelers actief in hun positie bezig zie en mij dan een oordeel over hun wel of niet mogelijk prestatievermogen kan vormen.

Wij hebben nog twee oefenwedstrijden en op 14 augustus, als de competitie begint, moet mijn selectie er staan.

Over 3 dagen spelen wij thuis tegen Ballspielverein Borussia 09 e. V. Dortmund (kortweg Borussia Dortmund of BVB) is een Duitse voetbalclub uit Dortmund, Noordrijn-Westfalen.

Spoiler

De club heeft ook een handbal- en tafeltennisafdeling. De club speelt in het grootste stadion van de Bundesliga, het Signal Iduna Park. De clubkleuren zijn zwart-geel. De aartsrivaal van Dortmund is Schalke 04, uit het nabijgelegen Gelsenkirchen. Onderlinge wedstrijden staan bekend als de Kohlenpottderby. Tegenwoordig is Bayern München ook een rivaal van Dortmund. De wedstrijden tussen deze beide rivalen staan bekend als Der Klassiker. De club won acht landstitels en was in 1966 de eerste Duitse club die een Europese beker wist te winnen. In 1997 won de club ook de UEFA Champions League en de wereldbeker voor clubteams. Ze hebben jaarlijks het grootste supportersaantal van de wereld.

26.jpg

En toen was het eindelijk zo ver. Bij winderig maar zeer zonnig weer en voor 56.502 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling. Deze keer met Lucas Moura in de spits en Perisic + Kulusevski op de vleugels. De BVB kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op, met Malen in de spits en Haller op de bank.

In de laatste jaren vervult de BVB in de Bundesliga alleen een subtopper rol, het is steeds net niet en Bayern is gewoon beter en vooral doeltreffender. Nu is Haaland weg en hebben ze Haller, maar zolang ze lichtgewichten als hoofdcoach (in mijn ogen dan) aanstellen, zullen ze nationaal en internationaal niets klaarmaken en blijft het ‘net niet’. En als je dan als hoofdcoach ook nog spelers op posities zet, waar ze niet tot hun recht komen, is het op den duur over en sluiten.

Enfin, wij begonnen goed en scherp aan de match. De BVB probeerde ons op fysieke basis af te troeven, maar dat lukte niet. In de 13de minuut kregen wij een penalty, die Perisic niet kon verzilveren. Keeper Kobel was hem de baas. Trouwens dat het bij rust nog steeds 0 : 0 stond, hadden ze puur en alleen aan hun keeper te wijten, want Kobel speelde een wereldpartij.

Ook in de tweede helft koos de BVB om met 2 bussen voor de 16 te verdedigen en af en toe met een snelle counter eruit te komen. Wij hadden 64 minuten nodig, om eindelijk succesvol te zijn. Middenvelder Bissouma knalde min of meer uit frustratie de bal in het doelnet. 1 : 0 wel laat maar zeer verdiend.  En toen begonnen wij te wisselen. In de 76ste, 84ste en 94ste minuut voerde ik 10 wissels door en alleen keeper Lloris mocht blijven staan. Midden in het tweede wisselmoment was het invaller Haller, die zijn faam waarmaakte en de gelijkmaker in ons doel schoot. 1 : 1 maar dat was het nog niet.

4 minuten later profiteerde proefspeler King (ik kom dus 1 speler tekort, die in Engeland is opgeleid, vandaar dat ik hem als invaller heb mee laten spelen) van een fout van Süle en tikte de 2 : 1 binnen. Net voor afloop van de match kopte Zagadou in de 93ste minuut de 3 : 1 binnen en toen was de match definitief gespeeld.

29.jpg

Spoiler

30.jpg

-------

@MarcFM1 @TheRedOne

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

33.jpg

Ik vind het best. Voor de juiste prijs is iedereen te koop. Daar til ik niet aan.

34.jpg

35.jpg

36.jpg

37.jpg

Omdat ik voor begin van de competitie het liefst alle selectiespelers aan het werk wil zien, hebben wij nog snel twee oefenwedstrijden ingelast. Behalve Richarlison, die pas op 11 augustus beschikbaar is, heb ik dan alle spelers zien spelen en kan de selectie vastleggen.

Door de afwezigheid van de vakantiegangers, heb ik 8 jonkies uit het 2de en 3de elftal bij de selectie gehaald, waardoor ik nu 32 spelers ter beschikking heb. Hiervan voldoen 24 selectiespelers aan de voorwaarden, maar kwam ik eentje tekort, die in Engeland diende te zijn opgeleid. Natuurlijk had ik nu een dure Engelse speler kunnen halen, maar er was niemand, die ik onmiddellijk kon gebruiken. Dus heb ik een transfervrije speler opgehaald, die slechts als noodoplossing zal gebruikt worden,  maar wel als ‘25ste speler geldt’.

38.jpg

Hij is geen topper, maar verdiend nu een aardig salaris en weet wat ik van hem verwacht.

31.jpg

Over 3 dagen spelen wij de voorlaatste oefenpot en wel in en tegen Millwall Football Club, een Engelse voetbalclub gelegen in Bermondsey in London Borough of Southwark, Londen.

Spoiler

Millwall is opgericht in 1885 door Schotse havenwerkers en komt sinds het seizoen 2017/2018 uit in de Championship. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het New Den Stadium. Het officiële toeschouwersrecord staat op 48.762, dit werd behaald in de FA Cup van 1937 tegen Derby County FC. Millwall heeft sinds 1936 een leeuw als embleem op zijn shirts.

Tot begin 1960 was Millwall de enige Engelse club die thuis mocht spelen om 15:15 uur in plaats van om 15:00 uur. Dit om de havenarbeiders de kans te geven hun ochtenddienst af te maken en op tijd bij de wedstrijd te kunnen zijn.

Millwall heeft een keiharde aanhang met als bijnaam "The Lions", ook wel "The Dockers". De harde kern van Millwall FC bestaat uit "Bushwackers", "Millwall Youth", "Treatment" en "F-Troop". Grootste tegenstanders op dit gebied zijn de aanhang van Tottenham Hotspur, Crystal Palace en West Ham United. Millwall heeft ook twee bekende motto's: "No One Likes Us, We Don't Care" en "We Fear No Foe Where E'er We Go".

32.jpg

Dat de DVZ en de TD juist deze wedstrijd hebben geboekt, vind ik eerlijk gezegd een beetje raar. Temeer, omdat onze fans dikke vijanden met de aanhang van Millwall zijn. Persoonlijk had ik deze match nooit geboekt, tenzij de heren willen testen, hoe ik in een zeer vijandige omgeving reageer?

Bij zonnig en droog weer en voor 19.734 toeschouwers arriveerden wij in de ‘hel van Millwall’ in de zeer offensieve 4-1-1-3-1 opstelling.  Tegen een laagvlieger moet je aanvallen en je kunt alleen het publiek (spreek de keiharde aanhang) meekrijgen, als je aantrekkelijk aanvallend voetbal laat zien.

Millwall kwam in een 5-2-2-1 formatie op en de scheids, ene Darren Bond, stond te bibberen op zijn benen. Want let wel, toen wij het veld opliepen was de sfeer heel erg grimmig, vijandig zelfs en voor ons en de scheids allerminst prettig te noemen.

Enfin, zoals niet anders verwacht duurde het een klein half uur totdat wij heer en meester op het veld waren. Dat het bij rust slechts 0 : 2 stond, was puur en alleen te wijten aan keeper Bialkowski, die de onmogelijkste ballen uit de lucht plukte.

In de tweede helft wisselde ik 9 spelers, alleen keeper Lloris en Ndombele bleven staan. Tot mijn verbazing werd de sfeer in en om het veld steeds vriendelijker en het publiek begon van onze manier van spelen steeds meer te genieten. Alleen de scheids bleef zeer zenuwachtig, maar hij deed ook zijn best. Van alle invallers maakten MC Betancour en vooral jonkie Sessegnon indruk op mij. Laatstgenoemde scoorde ook nog 2 keer, waardoor deze match in 0 : 4 eindigde. Ik wil niet overdrijven, maar het had ook 0 : 13 kunnen zijn, want hun keeper leek op 4 ballen na haast niet passeerbaar.

39.jpg

Spoiler

40.jpg

------------

@MarcFM1 @TheRedOne

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Aanstaande zaterdag spelen wij thuis onze laatste oefenwedstrijd en wel tegen Associazione Sportiva Roma, een Italiaanse voetbalclub uit Rome. De thuisbasis is Stadio Olimpico en de clubkleuren van Roma zijn bordeaux-oranje.  Hun hoofdcoach is een van mijn trainersidolen namelijk de prijzenpakker bij uitstek Jose Mourinho.

Spoiler

41.jpg

Bij droog weer en voor maar liefst 53.640 toeschouwers verschenen wij wederom in de 4-1-1-3-1 opstelling . Het team van grootmeester Jose Mourinho kwam in en 5-1-2-2 formatie het droge veld op en zo te zien waren ze van plan alles door het midden te spelen. Nou om eerlijk te zijn, daar kun je ons niet mee pijn doen.

Voor zover ik weet, heeft AS Roma o.a. twee Nederlanders onder contract en wel Karsdorp en Justin Kluivert. Kluivert was een mogelijke invaller, maar Karsdorp was er niet bij.

Enfin, ik wil niet zeggen, dat wij de sterren van de hemel speelden, maar wij waren gewoon de betere en vooral veel efficiëntere ploeg. Bij rust stond het al 3 : 1 voor ons en was de match als het ware al gespeeld. Slechts 1 speler van ons had zijn dag niet en wel Kulusevski, de rest speelde ijzersterk.

In de tweede helft wisselde ik weer 9 spelers. Lloris en Bissouma mochten blijven staan en alle invallers voldeden. De wedstrijd eindigde in 4 : 1 en ons publiek was tevreden.  Ofschoon Roma voorzichtig speelde, kregen zij geen poot aan de grond. Min of meer had ik inmiddels het gevoel, dat wij klaar waren voor de competitie.

De enige speler die ik tot nu toe niet heb kunnen zien, is Richarlison, die volgens mijn assistent zowel op de vleugels alsook in de spits uit de voeten kan. Al met al heb ik toch een behoorlijke selectie en wie weet, wat wij straks wel of niet kunnen? Ik ben in elk geval voorlopig tevreden, ook al heb ik geen dure speler gehaald.

42.jpg

Spoiler

43.jpg

----------

@MarcFM1 @TheRedOne

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

44.jpg

De oefenwedstrijden zitten erop en al met al hebben wij het redelijk gedaan.

Mijn voorganger heeft voor €187 miljoen spelers verkocht en voor €177 miljoen gecontracteerd. Omdat ik mijn tactieken op het beschikbare spelersmateriaal baseer, doe ik geen onnodige en of dure aankopen, maar haal alleen een of meer spelers als vervanging noodzakelijk is.

45.jpg

Zodoende heb ik alleen de twee laatste spelers gehaald en wel Dan-Axel Zagadou en Isaac Vassell. Beide spelers waren transfervrij. De eerstgenoemde omdat hij iets toevoegt en pas 22 jr is en de tweede om aan de 25spelers- en 8 in Engeland opgeleide spelers voldoet. Dus voorlopig zijn wij klaar en staat de selectie.

Ik heb nu een selectie van 33 spelers (inclusief een aantal jonge talenten) waaronder 5 spelers, die, mits beschikbaar, altijd in de basis zullen staan.

Mijn absolute sterspeler is Harry Kane, 28jr en de spits.   

Spoiler

46.jpg

De tweede is AML/R/S Heung-Min Son, 29jr. en een echte topper.

Spoiler

47.jpg

De volgende is Ivan Perisic, 32jr, ML.

Spoiler

48.jpg

Voorts Yves Bissouma, 24jr, MC.

Spoiler

49.jpg

En de laatste is onze keeper Hugo Lloris, 34jr.

Spoiler

50.jpg

Trouwens, verschillende clubs zitten achter onze spelers aan, waaronder, hoe het mogelijk is mag Joost weten, hoofdzakelijk Barcelona, die net als een aasgier de hoofden van onze spelers op hol zit te brengen, om ze zo goedkoop mogelijk binnen te kunnen halen. Als ik in een club geen vertrouwen meer heb, dan is dat in Barcelona, die alles stiekem en onder tafel doen en als ze een speler zo ver hebben dat hij wil komen, dan willen ze ook nog in termijnen betalen, ofschoon ze het geld niet hebben en waarschijnlijk ook nooit kunnen afbetalen.

57.jpg

51.jpg

Over 7 dagen spelen wij uit onze eerste competitiematch in en tegen Everton, een Engelse voetbalclub, die in 1878 werd opgericht door leden van de St. Domingo School uit Liverpool, die de club dezelfde naam gaven. Men ging spelen op een veldje in Stanley Park. In 1879 werd de naam veranderd in de huidige naam: Everton Football Club. Van alle Engelse voetbalclubs heeft Everton FC het vaakst op het hoogste niveau gespeeld, 110/114 keer.

Spoiler

Goodison Park is het stadion van de Engelse voetbalclub Everton FC. Het staat dicht bij Anfield, het stadion van Liverpool FC, namelijk aan Goodison Road. Het stadion werd gebouwd in 1892. De eerste wedstrijd die er gespeeld werd was Everton-Bolton. Deze wedstrijd eindigde in 4-2. Het stadion heeft 40.569 zitplaatsen.

Naast de thuiswedstrijden van Everton is er eenmaal een finale van de FA cup gespeeld (in 1894) en zijn er een aantal interlands in het stadion gespeeld. Tijdens het WK 1966 was het een van de speelstadions en werd onder andere een van de halve finales in het stadion afgewerkt.

52.jpg

Nu wij nog een kleine week hebben, kunnen wij zeer wedstrijdgericht trainen, want de selectie staat en ik heb 5 vaste basisspelers, waar ik de komende dagen de juiste bijpassende spelers erbij zoek. Spelers, die cumulatief een perfecte aanvulling aan de 5 basisspelers zijn en die samen een homogeen team vormen.

Spoiler

53.jpg

54.jpg

55.jpg

56.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 39.572 toeschouwers arriveerden wij in het Goodison Park in de puur aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling. Everton, een van mijn voorgaande werkgevers, kwam op in een 4-2-3-1 formatie.

Het werd een moeilijke wedstrijd, zonder veel hoogtepunten en met toch wel matig spel aan beide kanten.  In de 12de minuut lukte het Perisic onze openingstreffer binnen te schieten. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. Maar gelukkig greep de VAR in en moest hij het doelpunt alsnog goedkeuren.  Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 1 en 2 van mijn basisspelers kregen geen poot aan de grond. Spits Kane (die door MC en Liverpool al wekenlang wordt bewerkt) en AMC Ndombele speelden als een natte krant. Kane mocht blijven staan en Ndombele haalde ik samen met Royal en Winks in de 78ste minuut naar de kant. Voor hun kwamen Lo Celso + Doherty + Bentacur. Het bleef 0 : 1 en de zwaar verdiende 3 punten gaan mee naar huis.

58.jpg

Spoiler

59.jpg

--------

@MarcFM1 @TheRedOne

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

61.jpg

63.jpg

Over 5 dagen spelen wij uit in de 4de kwalificatieronde van de Euro Cup II in en tegen FK Sarajevo, een Bosnische voetbalclub uit Sarajevo, die zijn thuiswedstrijden speelt in het Asim Ferhatović Hase Stadion, het vroegere Koševo Stadion.

Spoiler

De club werd in 1946 opgericht als SD Torpedo en veranderde in 1947 de naam in SD Metalaca Sarajevo. De huidige naam werd in 1949 opgenomen.

Het eerste seizoen in de hoogste klasse werd in 1947 gespeeld maar de club degradeerde meteen. In 1950 keerde Sarajevo terug en eindigde als vijfde achter de vier grote clubs van het land: Hajduk Split, Rode Ster Belgrado, Partizan Belgrado en Dinamo Zagreb. In 1957 degradeerde de club maar kon na één seizoen terugkeren. Van dan af zou de club een vaste waarde worden in de Joegoslavische competitie.

In 1967 werd de club landskampioen en brak de lange traditie van Servische en Kroatische titelhouders. De tweede gouden periode voor de club was de jaren tachtig. De tweede titel werd in 1985 behaald.

Tijdens de oorlog in Joegoslavië lag het voetbal zo goed als stil, toch speelde de club enkele vriendschappelijke wedstrijden. Na de onafhankelijkheid slaagde de club erin om tweemaal de titel te behalen: in 1999 en 2007.

Op 26 december 2013 werd de club overgenomen door Vincent Tan, de zakenman uit Maleisië die in 2010 als de Welshe club Cardiff City FC had gekocht. In ruil voor een investering van ruim 1,5 miljoen euro kreeg hij de zeggenschap over het technisch en financieel beleid.

Het Asim Ferhatović Hasestadion is een multifunctioneel stadion in de Bosnische hoofdstad Sarajevo.

60.jpg

62.jpg

Het maakt mij niet uit. Hoe dan ook zal ik in de eerste helft op zijn Engels spelen, dus met de reserves, die anders alleen sporadisch bij mij aan bot komen.

Bij winderig maar droog weer en voor slechts 7342 toeschouwers arriveerden wij in Sarajevo in de ietwat behoudende 4-1-1-3-1 opstelling, maar wel uiteraard met aanvallende intenties. De tegenstander kwam in een 5-3-2 formatie op en de scheids is een Spanjaard met een lange naam.

66.jpg

Ofschoon ik alleen maar reserves had opgesteld, speelde het hele team ijzersterk en het maakte van begin af aan duidelijk, dat er voor de tegenstander niets te halen valt. Bij rust stond het al 0 : 2 en was de match praktisch al gespeeld.

In de 73ste minuut haalde ik Skipp en Sessegnon naar de kant en bracht twee basisspelers en wel Bissouma en Son. Twee minuten later was het middenvelder Bentancur die de 0 : 3 binnen schoot en nog in de zelfde minuut mochten ook Bentancur + Lo Celso + Parrott gaan douchen en kwamen Winks + Ndombele + Richarlison (net terug van vakantie en de laatste ontbrekende basisspeler).  

Het bleef 0 : 3 en iedereen was tevreden.

64.jpg

Spoiler

65.jpg

-------

@MarcFM1 @TheRedOne

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

68.jpg

69.jpg

Over 3 dagen spelen wij thuis tegen Aston Villa FC, een Engelse voetbalclub uit Birmingham. De club werd in 1874 opgericht, en was in 1888 een van de oprichters van de Football League. Birmingham City is de andere voetbalclub uit Birmingham en tevens de grootste rivaal.

Spoiler

67.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 62.850 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling. Aston Villa kwam in een 4-2-3-1 formatie het veld op en scheids is Stuart Attwell.

70.jpg

Doordat wij onmiddellijk met vol gas en hoge druk ten aanval trokken, brachten wij AV direct in de problemen en al in de 2de minuut was het AMR Kulusevski, die voor ons openingsdoelpunt zorgde. AV trok zich na die doelpunt volledig terug, met 2 bussen voor de 16 en blokte onze aanvallen. Dit bleef hun lukken tot de 40ste minuut, toen was het AML Son die de 2 : 0  via een bijzonder fraai lobje binnen tikte. In eerste instantie keurde de scheids het zuivere doelpunt af, maar de VAR zorgde ervoor dat hij het alsnog goedkeurde. Bij rust stond het dan ook 2 : 0.

In de tweede helft zorgde AV voor meer druk op ons doel en door een foutje van VM Bentancur lukte het Ings de aansluitingstreffer te maken. Wat de scheids had gezien mag Joost weten, want hij keurde ook dit doelpunt in eerste instantie af. Ook hier greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Dus was het 2 : 1. 

Trouwens Bentancur speelde als VM een zeer matige partij, waarschijnlijk te wijten aan het feit, dat hij een centrale middenvelder en geen balafpakker is. En wat de scheids betreft, die had ook zijn dag niet, want veel van zijn beslissingen kon ik en ook het publiek niet waarderen. Later kreeg hij dan ook een 5.5 voor zijn zwak presteren.

Enfin, in de 73ste minuut haalde ik Bentancur en Kulusevski naar de kant en bracht Lo Celso en Moura. 5 minuten later greep ik weer in en haalde uit voorzorg ook Son van het veld. Voor hem kwam Perisic. In de 85ste minuut zorgde MC Bissouma voor het eindresultaat door de 3 : 1 binnen te schieten.  Bovendien mag ik er nog op wijzen, dat het min of meer uitsluitend de verdienste van keeper Martinez is, dat AV slechts 3 doelpunten tegen kreeg. Om eerlijk te zijn, Martinez keepte als een jonge god.

71.jpg

Spoiler

72.jpg

-------------

@MarcFM1 @TheRedOne

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

74.jpg

75.jpg

Over 4 dagen spelen wij alweer, nu thuis, de returnwedstrijd tegen Fudbalski klub Sarajevo.

Spoiler

73.jpg

Bij lichtbewolkt maar droog weer en voor 40.086 toeschouwers was ik vandaag niet gewild, om conform het Engelse systeem te spelen, dat wil zeggen ‘reserves op te stellen’. Nee, vandaag wil ik in bestbezetting, met vol gas, hoge druk en puur aanvallend spelen en ons publiek vermaken.

Natuurlijk weet ik, dat Sarajevo verhoudingsgewijs weinig voorstelt en een zeer makkelijke tegenstander is un om te voorkomen dat ons publiek zich gaat vervelen, willen wij voor vuurwerk zorgen. Vandaar dat ik gekozen heb voor een 4-1-3-2 opstelling, met de razendsnelle Richarlison als linker- en Kane als rechterspits. Bovendien wil ik Perisic als AML en Son als AMR zien. AMC is Kulusevski, die veel meer kan dan alleen maar langs de lijn rennen en voorzetten geven. Hij heeft een formidabel spelinzicht en een geweldige pass, afhankelijk van wat die straks gaat brengen, speelt die voortaan als AMC.

Sarajevo kwam in de defensieve 5-3-2 formatie het veld op en scheids is deze keer de Italiaan Paolo Valeri.

Mijn spelers hebben inderdaad voor vuurwerk gezorgd, maar wel op het veld en het ene hoogstandje na het andere toegevoegd. Het werd min of meer een schuttersfeest en Kane + Kulusevski verrasten ons elk op een heuse hattrick. Beiden scoorden ze 3 keer en de verdedigers Dier en Lenglet plus AML Perisic zorgden voor de resterende doelpunten.  De Italiaanse scheids paste zich blijkbaar aan het lage niveau van onze tegenstander aan, want hij gaf hun wel 6 gele kaarten, waar echter ook een paar rode op zijn plaats waren. Voor zijn matig optreden kreeg hij dan ook maar een 4.9.

Hoe dan ook, wij hebben een elftal om in de Champions Cup te spelen en voor deze Euro Cup zijn wij toch ietwat te sterk.

77.jpg 78.jpg

Spoiler

79.jpg

-----------

@MarcFM1 @TheRedOne

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

82.jpg

83.jpg

84.jpg

Als ik eerlijk ben: een makkelijke groep en te doen.

Tja en toen zag ik vanmorgen dit artikel:

Feyenoord breekt contract Slot open

Feyenoord heeft het contract van Arne Slot opengebroken. De 43-jarige trainer heeft zijn verbintenis met een jaar verlengd en ligt nu tot medio 2025 vast in De Kuip.

Slot lag al tot medio 2024 vast, doordat Feyenoord in februari een optie lichtte om zijn contract met een jaar te verlengen. Nu komt daar opnieuw een seizoen bij. Het is het teken dat de samenwerking met de voormalig coach van AZ de Rotterdammers uitstekend bevalt.

81.jpg

Hij presteert geweldig bij Feyenoord en dus kan ik mijn favoriete club voorlopig vergeten. Tot 2025 zal  ik het dus ergens anders moeten zoeken. Maar als ik ooit de kans krijg, dan ben ik net als Ronald Koeman en spring onmiddellijk op de trein.

Over 3 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Southampton F.C., ook wel bekend als The Saints,  een Engelse voetbalclub, die in november 1885 werd opgericht als St. Mary's YMA.

Spoiler

St. Mary's is het stadion van de Engelse voetbalclub Southampton FC. Het verving in 2001 het oude stadion The Dell. De naam verwijst naar de oorspronkelijke naam van de club, die in 1885 werd opgericht als Southampton St. Mary's door leden van de St. Mary's Church Young Men's Association.

De volledige naam is Friends Provident St Mary's Stadium, naar de sponsor. Er is plaats voor ruim 32.000 toeschouwers. Het stadion zal in juni 2022 voor drie groepswedstrijden van het Europees kampioenschap voetbal vrouwen 2021 in Engeland worden gebruikt.

80.jpg

85.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 32.384 toeschouwers arriveerden wij in Southampton in de puur aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling.  Southampton kwam in een simpele 4-4-2 het droge veld op. Van te voren had ik mijn jongens gewaarschuwd voor het feit, dat de Oostenrijker Hasenhüttl onmiddellijk overschakelt op fysiek geweld, zodra zijn team in de problemen komt.

In het eerste halfuur ging het er nog normaal aan toe. Wel scoorden wij al in de 19de minuut de openingstreffer door Son, maar in de 33ste minuut kregen wij al de gelijkmaker om de oren, mede door een foutje van verdediger Lenglet. Maar nog geen drie minuten later was het VM Lo Celso die voor de 1 : 2 zorgde. Net voordat de goed fluitende scheids voor rust floot, was het wederom Son die met een heerlijk lobje de 1 : 3 produceerde. Dat was ook de ruststand.

Na rust veranderde de sfeer op en om het veld. Hasenhüttl had zijn team in de rust orders gegeven en dus begonnen zijn mannen het ons steeds lastiger te maken en min of meer het spelen te beletten.  De op ons gemaakte overtredingen werden erger en harder. En in de 69ste minuut kreeg de al sedert de 50ste minuut met geel besmette Romeu zijn tweede gele kaart en dus rood, voor een aanval op de ledematen van Perisic. Voor Southampton betekende dit, dat ze met 10 man verder moesten spelen en ik haalde gelijk de aangeslagen Perisic naar de kant en bracht Richarlison.  8 minuten later haalde ik ook uit voorzorg Bissouma en Son van het veld en bracht Bentancour en Moura. Het bleef 1 : 3 en ik was blij, dat wij zonder echte blessures deze veldslag hadden overleefd.

86.jpg

Spoiler

87.jpg

---------

@MarcFM1 @TheRedOne

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

92.jpg

89.jpg

Samen met Man Utd hebben wij onze drie eerste wedstrijden gewonnen en als je naar de stand kijkt, dan zullen de eerste 10 clubs onderling uitmaken, wie uiteindelijk kampioen gaat worden. Hoe dan ook, wij zullen een woordje meespreken.

90.jpg

Zo te zien zal het geen makkelijke maand worden, maar daar til ik niet aan. In de PL heb je feitelijk nooit een makkelijke maand, daarvoor zijn je tegenstanders te sterk.

Komende zaterdag spelen wij thuis tegen Arsenal Football Club, een voetbalclub uit Highbury, Londen.

Spoiler

De club won dertien League titels, veertien FA Cups (een record), twee League Cups, zestien FA Community Shields en voorts een Europacup II en Jaarbeursstedenbeker.

Op 30 september 1996 werd Arsène Wenger manager van Arsenal. Twintig jaar later was Wenger de langstzittende en tevens de meest succesvolle coach uit de clubhistorie. In het seizoen 2003/2004 werd onder Wenger de Premier League gewonnen zonder te verliezen. Met zijn lange dienstverband werd hij de langstzittende coach in de Premier League. Wenger is echter niet de coach met grootste anciënniteit op het hoogste Engelse niveau omdat de Premier League pas sinds 1992 bestaat.

88.jpg

91.jpg

Bij droog weer en voor 62.850 toeschouwers verschenen wij in de zeer aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling.  Arsenal met de omhooggevallen blaaskaak Arteta kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en scheids is Chris Kavanagh.

Sorry, dat ik deze Arteta zo afschilderde, maar ik mag die man gewoon niet. In het verleden hebben wij al herhaaldelijk woorden gehad, omdat señor Arteta dacht, dat hij iets bijzonders was. Als ex-assistent van Pep Guardiola werd die door laatstgenoemde gematst, waardoor hij hoofdcoach werd van Arsenal en deze kwal heeft mij nooit met respect behandeld. Vandaar dat ik een hekel aan hem heb.

Zoals gebruikelijk begonnen wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en in de 15de minuut kregen wij al een penalty, omdat een Arsenal verdediger in de box aan de noodrem trok. Perisic legde de bal op de stip en zijn, toch wel slappe inzet, werd door keeper Ramsdale onschadelijk gemaakt. Het bleef dus 0 : 0.

De balende Perisic ging vanaf dat moment achter elke bal aan, om zijn misser goed te maken en in de 23ste minuut zorgde Bissouma met een simpele steekpass, dat hij de bal in het doel kon tikken. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand.  Kulusevski en in iets mindere mate spits Kane,  kregen in de eerste helft geen poot aan de grond en Arsenal had meer balbezit, zonder een keer op ons doel te schieten. Ze bleven de bal tot vervelends toe achterin rondspelen en mijn jongens lieten ze begaan.

Ook in de tweede helft bleven wij vol gas geven en aanvallen, maar keeper Ramsdale had blijkbaar een zeer goede dag, want hij stopte al onze doelpogingen. In de 73ste minuut greep ik in en haalde Royal en Perisic naar de kant. Voor hun kwamen Tanganga en Richarlison. 6 minuten later haalde ik ook de zwak spelende Kulusevski van het veld en bracht Moura.

Het laatste wapenfeit werd de kopbal van Dier in de 86ste minuut, waarmee hij Ramsdale passeerde. 2 : 0 en dat was het dan ook.  VM Lo Celso raakte nog geblesseerd, maar bleef strompelend op het veld totdat de goed fluitende scheids affloot.

93.jpg

Spoiler

94.jpg

----------

@MarcFM1 @TheRedOne

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

96.jpg

Heerlijk toch, als een praatjesmaker op zijn bek gaat.

98.jpg

99.jpg

Komende donderdag moeten wij naar Turkije, want dan spelen wij tegen Trabzonspor, een Turkse voetbalclub uit de stad Trabzon, opgericht in 1967 uit diverse kleinere lokale clubs.

Spoiler

Trabzonspor wordt gezien als een van de vier grote clubs van Turkije, en het was lang de enige club van buiten Istanboel die de Turkse competitie wist te winnen. Trabzonspor is de enige Turkse voetbalclub die zowel de vrouwelijke als de mannelijke competitie heeft gewonnen. De clubkleuren zijn bordeaux en blauw. Trabzonspor speelde zijn thuiswedstrijden in het Hüseyin Avni Akerstadion. Trabzonspor heeft per 29 januari 2017 met de 4-0 gewonnen wedstrijd tegen Gaziantepspor zijn intrek genomen in het nieuwe stadion, de Medical Park Arena. Trabzonspor heeft een satellietclub genaamd 1461 Trabzon.

Het Şenol Güneşstadion is een multifunctioneel stadion in Trabzon. Het stadion wordt ook wel Medical Park Arena genoemd, vanwege de sponsor. Het stadion wordt vooral gebruikt voor voetbalwedstrijden, de voetbalclub Trabzonspor maakt gebruik van dit stadion, die club speelde eerder in het Hüseyin Avni Akerstadion. In het stadion is plaats voor 41.513 toeschouwers.

Het stadion werd geopend op 18 december 2016. De eerste wedstrijd was op 29 januari 2017, tussen Trabzonspor en Gaziantepspor. Het stadion is vernoemd naar Şenol Güneş, een Turkse voetballer en voetbalcoach. Hij was onder meer vier keer hoofdcoach van de voetbalclub Trabzonspor.

97.jpg

100.jpg

Bij winderig weer geteisterd door regenbuien en voor 26.925 toeschouwers arriveerden wij in Trabzonspor in de puur aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling.  Onze Turkse tegenstander kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas weer een Spanjaard met een lange naam.

Enfin, het werd een moeilijke wedstrijd, want het weer zat tegen en de lange passes kwamen nooit aan. De scheids deed zijn best en het Turkse team hadden wij min of meer in onze zak. In de eerste 24 minuten schoten wij weliswaar op hun doel, maar hun keeper Ugurcan leek onoverwinnelijk, want hij stopte alles.

In de 25ste minuut kregen wij terecht een penalty, die Perisic voor zijn rekening nam. Maar of u het geloofd of niet, ook deze toch wel goed ingeschoten bal stopte de Turkse keeper. Om gek van te worden. 6 minuten later kregen wij een vrije trap, randje 16, en VM Winks schoot de bal ijskoud via de paal in het doel. 0 : 1 en wij zijn op de goede weg.  De ruststand bleef 0 : 1 en in de kleedkamer heb ik mijn jongens nog een keer duidelijk gemaakt, wat ik van hun verwacht.

Blijkbaar hebben ze alleen goed geluisterd, want ze voerden mijn opdrachten ook perfect uit en in de 57ste minuut was het Kulusevski die voor de 0 : 2 zorgde en in de 69ste minuut verschalkte Perisic de Turkse keeper met een perfect lobje. 0 : 3 en daar kun je mee thuiskomen.

In de 75ste minuut voerde ik gelijk alle 5 mogelijke wissels door en haalde Royal, Requilon, Winks, Bissouma en Perisic naar de kant. Voor hun kwamen Doherty, Davies, Skipp, Bentancur en Moura. De jongens stonden net koud op het veld, toen nog in dezelfde minuut Marek Hamsik de bal in ons doel kopte. 1 : 3 en toen namen wij het Turkse doel onder vuur.

Maar helaas, keeper Ugurcan was gewoon niet meer te kloppen. Nu was die wel onoverwinnelijk en van onze 10 kansen, stopte hij er 7. Het bleef 1 : 3 en eerlijk is eerlijk, ik was wel tevreden.

101.jpg

Spoiler

102.jpg

------------

@MarcFM1 @TheRedOne

@ElMarcos = De vorige manager heeft goede spelers gekocht. Per definitie speel ik altijd met de aanwezige spelers en koop of huur alleen aanvullende spelers.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

104.jpg

Het verschil met een overwinning in de CL bedraagt per wedstrijd zo een kleine €2 miljoen. Dus allicht, dat de clubs die in de CL spelen, hun bankrekening aardig kunnen spekken. Vandaar ook, dat bijvoorbeeld in de ED Ajax mijlenver voor op Feyenoord blijft.

Aanstaande zondag spelen wij uit in en tegen West Ham United F.C., een Engelse voetbalclub uit het oosten van Londen.

Spoiler

Thuiswedstrijden werden tot 2016 gespeeld in Boleyn Ground, ook wel bekend als Upton Park, de naam van de buurt en het nabijgelegen metrostation. West Ham nam in augustus 2016 vervolgens het Olympisch Stadion in gebruik als thuishaven. De clubkleuren zijn corpsrood en blauw.

Verschillende Engelse voetballers zijn hun carrière bij West Ham in de jeugdopleiding begonnen, onder wie Jermaine Defoe, Frank Lampard, Joe Cole, Glen Johnson, Michael Carrick en Rio Ferdinand.

Het Olympisch Stadion is een stadion in de Britse hoofdstad Londen. Het deed dienst als de hoofdlocatie van de Olympische Zomerspelen 2012. De openings- en afsluitingsceremonie werden in het stadion gehouden, evenals de atletiekonderdelen (baan/veld).

103.jpg

105.jpg

Bij lichtbewolkt maar droog weer en voor 60.000 toeschouwers verschenen wij in het Olympisch Stadion in Londen in de puur aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling.  Ofschoon wij over 2 dagen (twee dagen) voor de Carabao Cup tegen Chelsea moeten spelen, treden wij hier en nu in bestbezetting aan. Afgezien van de matige scheidsrechters, die wij telkens krijgen, blijf ik het raar vinden, dat wij voor belangrijke wedstrijden nooit minimaal 2 dagen rust krijgen? Als ik een ‘complotdenker’ zou zijn, dan zou ik toch haast aannemen, dat de bond dit expres doet?

West Ham of te wel The Hammers kwamen in een 4-2-3-1 formatie het veld op en scheids is helaas Andrew Madley. Ik zeg ‘helaas’, omdat ik zo mijn bedenkingen bij deze scheids heb.

In de eerste helft leek het een gelijkopgaande strijd, maar dat was alleen maar schijn. Ofschoon wij ijzersterk speelden, kregen wij van de scheids niet de kans, om onze kansen te verzilveren.

Trouwens, in de 48ste en laatste minuut van de eerste helft, werd de geweldig spelende Perisic brutaal uit de wedstrijd geschopt. De scheids noemde het in zijn wedstrijdbericht een ‘verkrampte kuitspier’, ofschoon iedereen zag dat hij door een schop tegen zijn enkel geblesseerd raakte en van het veld moest. Voor hem kwam Richarlison.

De scheids vond steeds een redenen, om ons terug te fluiten. Bij rust stond het dan ook slechts 1 : 1 en dat, ofschoon wij toch wel de veel betere ploeg waren.

Twee minuten na herbegin ging het gas erop en verhoogden wij het tempo. Nog in dezelfde minuut was het invaller Richarlison, die ons tweede doelpunt binnen schoot. 1 : 2 en dat was het nog niet. In de 55ste minuut zorgde Kulusevski voor de 1 : 3 en nog geen twee minuten later kopte Lenglet de

1 : 4 binnen. De scheids wilde redden wat te redden valt en keurde het zuivere doelpunt af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Het bleef 1 : 4 en wij kregen bovendien ook 3 gele kaarten (12 overtredingen). West Ham maakte zich schuldig aan 24 overtredingen en kreeg maar 2 gele kaarten. De scheids moest dan ook met een 5.4 waardering tevreden zijn.

106.jpg

Spoiler

107.jpg

---------

@MarcFM1 @TheRedOne

@ElMarcos = Dat is ook de reden, waarom ik steeds maar 1 seizoen bij een club blijf, want na 1 seizoen heb ik ze helemaal uitgeperst en nadien wordt het minder. Als het personage ooit bij zijn droomclub (voor hem Feyenoord) terechtkomt, dan blijft 'íe, tot die ontslagen wordt.

Edited by germandutch