Jump to content

[FM22] Engeland - de geboorteplaats van het voetbal

germandutch
 Share

Recommended Posts

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

413.jpg

Over 4 dagen spelen wij thuis en wel tegen Leeds United Football Club, een Engelse professionele voetbalclub uit Leeds, West Yorkshire.

Spoiler

De club is opgericht in 1919 na de opheffing van Leeds City FC. Ze spelen in de Premier League, de hoogste klasse van het Engels voetbalsysteem. Op het einde van het seizoen 2019/20 promoveerde Leeds United vanuit de Championship.

Leeds United werd in de historie driemaal Engels landskampioen. Daarnaast won de club eenmaal de FA Cup, eenmaal de League Cup, tweemaal de Charity Shield en twee keer de Jaarbeursstedenbeker. In 1975 verloor Leeds in de finale van de Europacup I van Bayern München. Het merendeel van de prijzen die Leeds United heeft gewonnen stamt uit de jaren 60 en jaren 70, toen de club onder leiding stond van succestrainer Don Revie.

De club kwam van 1990 tot 2004 onafgebroken uit op het hoogste niveau en mocht zich in 1992 de laatste kampioen van de Football League First Division noemen, toen de club onder leiding stond van Howard Wilkinson. Na degradatie naar het tweede niveau in 2004 volgden financiële problemen en de vereniging werd in 2007 verkocht aan de Engelse zakenman Ken Bates. Dit resulteerde in tien punten aftrek waardoor Leeds voor het eerst in haar historie degradeerde naar het derde niveau, de League One. In 2010 promoveerde de club onder leiding van Simon Grayson terug naar de Championship. Sinds juni 2018 staat Leeds United onder leiding van Marcelo Bielsa. In het seizoen 2019/20 werd Leeds United kampioen waardoor het na zestien seizoenen terug promoveerde naar de Premier League.

En sedertdien zit de heer Bielsa achter mijn spits Calvert-Lewin aan. Ook heden verwacht ik hem weer op onze tribune te zien.

417.jpg

415.jpg

Spoiler

416.jpg

Bij motregen en voor 39.572 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, zonder Calvert-Lewin, Iwobi en Doucoure. Leeds of te wel United kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids was helaas mijn ‘persoonlijke vijand’ Paul Tiernay, de man die altijd mij en mijn team probeert te naaien.

En ja hoor, helaas was het ook deze keer niet anders. De zeer Leeds georiënteerde scheids floot haast elke actie van ons af en zorgde ervoor, dat wij niet echt in ons spel konden komen. Ondanks het feit, dat mijn jongens ijzersterk speelden en wij veel beter waren dan Leeds United. Toen de scheids voor rust floot, kreeg hij een scheldkanonnade van 39.000 boze fans over zich heen.

Pas in de 63ste minuut lukte het VC Keane, uit een corner en een foute inschatting van VR Dallas, de bal in het doel te koppen.  Onze langverwachte openingstreffer was eindelijk een feit en onmiddellijk greep ik in en haalde de helaas volledig uitgebluste AMR Gordon van het veld. Voor hem kwam Townsend. 11 minuten later haalde ik ook Digne en Godfrey uit voorzorg naar de kant en bracht Delph + Holgate. Ook de invallers speelden een goede partij, zonder dat wij nog een keer tot scoren kwamen, want dat liet de scheids met zijn partijdig gefluit niet toe. Het bleef 1 : 0 en ons publiek was zeer ontevreden met de prestatie van de scheids, die later een 5.4 voor zijn ‘gedoe’ kreeg.

Spoiler

418.jpg

419.jpg

-------------

@TheRedOne  @Daniell  @r4vje  @rik1991  @Kavinos  @joosthaf @Vlonkie

@Olivierke  @ErikEagles  @Cicchio  @StanleyW  @True_Legend  @Makalakalane  @neva  @Milton  @Michaelinho*  @spaansetukker  @TeamWesil  @Neel2210  @Badmuts  @MNie

@komodo25 @V-Traxx  @Going up @timpy00 @Kyrill @kmk

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

421.jpg

422.jpg

Komende zaterdag, dus over 3 dagen, spelen wij thuis tegen Arsenal Football Club, een voetbalclub uit Highbury, Londen en de club, waarmee ik in een seizoen 4 prijzen heb gewonnen. Het elftal is tot op een enkele plaats nog steeds intact en het zal een moeilijke wedstrijd worden, omdat men (staf en spelers) mijn werkwijze volledig kent.

Spoiler

426.jpg

423.jpg

Bij vieze motregen en voor 39.572 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-2-3-1 opstelling met een team, waarvan meer dan de helft op hun tandvlees liep, want ze waren gewoon fysiek op. Arsenal kwam eveneens in de   4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids was helaas Peter Bankes, een van mijn waarschijnlijk grootste vijanden.

Wij wilden zoals altijd beginnen met vol gas, hoge druk en vol op de aanval, maar dat zat er gewoon niet meer in. Wel speelden wij voor zover mogelijk vol op de aanval, maar zeer zeker niet met vol gas en ook geen hoge druk. Mijn jongens konden het niet meer belopen en in de eerste 35 minuten leek het nergens op omdat vier spelers min of meer uit stand speelden. Gray + Allan + Digne + Coleman waren echt aan rust toe, alleen was het met de zo snel op elkaar volgende wedstrijden niet mogelijk.

In de 38ste minuut was het Richarlison die de bal netjes over de doellijn tikte en ons openingsdoelpunt mogelijk maakte. 6 minuten later was het spits Calvert-Lewin die voor de 2 : 0 zorgde, ondanks de toch ietwat vreemde activiteiten van de scheids, die onze aanvalspogingen steeds tegenwerkte. Bij rust stond het nog steeds 2 : 0 en er was geen vuiltje aan de lucht.

In de 66ste minuut haalde ik Coleman en Godfrey (die als VM speelde) naar de kant en bracht Kenny en Gbamin. 5 minuten later haalde ik ook Allan van het veld en bracht Iwobi. Helaas alle drie invallers speelden matig tot slecht.

Een minuut later kreeg Arsenal van de scheids een penalty, ofschoon ik en 39 duizend toeschouwers geen overtreding hadden waargenomen. Gelukkig maakte onze keeper het slappe schot van Lacazette onschadelijk en bleef het 2 : 0. 6 minuten later was weer Calvert-Lewin ter plekke om een magnifieke voorzet van Richarlison binnen te knallen. 3 : 0 en ik kon de overwinning al ruiken.

Maar ja, scheids Bankes had blijkbaar bezwaren tegen onze mogelijke overwinning en deed zijn best om dat te veranderen. Uit heldere hemel en buitenspelsituaties, die de scheids bij de VAR door kun drukken, scoorde Arsenal zowel in de 92ste alsook 94ste minuut nog twee tegendoelpunten. Door de ‘inmenging’ van de VAR duurde de toekenning van het 2de doelpunt enkele minuten, waardoor de scheids niet nog extra speeltijd toe kon voegen en affloot.  Het bleef 3 : 2 en ondanks alles waren wij toch de verdiende winnaar. Mede door het sterke spel van Calvert-Lewin, Richarlison, Godfrey, Holgate en Pickford. 

Spoiler

424.jpg

425.jpg

--------

@Olivierke  @ErikEagles  @Cicchio  @StanleyW  @True_Legend  @Makalakalane  @neva  @Milton  @Michaelinho*  @spaansetukker  @TeamWesil  @Neel2210  @Badmuts  @MNie

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

427.jpg

428.jpg

429.jpg

431.jpg

432.jpg

433.jpg

430.jpg

Nog maag 6 competitiewedstrijden (en mogelijkerwijs nog 2 bekerwedstrijden) en dan zit de competitie erop en weten wij, wie kampioen is. Voorlopig hebben wij nog de beste kaarten en ik hoop dat wij het volhouden. Makkelijk zal het niet worden, want de scheidsrechters hier zijn botweg verschrikkelijk en velen zeer partijdig en dat laten ze nog zien ook. Gelukkig zijn wij al ‘af’ van Manchester City, Liverpool, Chelsea, Arsenal en de Spurs, die ons niet meer gevaarlijk kunnen worden. Onze enige concurrent is nu nog Manchester United van voetbalprofessor Rangnick.

Over 7 dagen, dus komende zaterdag, spelen wij in de halve finale van de FA Cup en wel tegen wederom Leeds United Football Club. Godfrey  + Calvert-Lewin heb ik 6 dagen vrij gegeven, zodat ze hun accu’s weer op kunnen laden, want wij hebben ze nodig om onze dromen te verwezenlijken. 

434.jpg

Bij motregen en voor maar liefst 90.000 toeschouwers arriveerden wij op Wembley, het Engelse Mekka van het voetbal, en wel in de gebruikelijke 4-2-3-1 opstelling. Leeds kwam in een 4-1-4-1 formatie het natte veld op en scheids was helaas onze of mijn grootste vijand Kevin Friend, die nooit en te nimmer een vriend van mij zal worden. Wat hij tegen ons of mij heeft is mij nog steeds niet duidelijk, maar ik heb een giga hekel aan deze gast, die ons altijd benadeelt.

Wij waren duidelijk de betere ploeg, maar de scheids probeerde ons zoals altijd in alle opzichten tegen te werken. Binnen 20 minuten hadden wij dan ook al 3 gele kaarten te pakken en de overtredingen van Leeds wilde hij niet zien. Ik stond mij aan de zijlijn kapot te ergeren en het liefst had ik deze gast voor zijn ……….  Sorry, maar mijn bloed begon te koken.

In de 25ste minuut volleerde spits Calvert-Lewin de bal in het doel en onze verdiende openingstreffer was een feit. 0 : 1 en dat vroeg om meer.  Door de tegenwerking van de scheids lukte het ons niet meer om onze kansen te verzilveren, wel kwam ene Kilch (na een duidelijke overtreding op Keane, die uiteraard door de scheids niet bestraft werd) in balbezit en kon de bal simpel binnen tikken. 1 : 1 en de ten onrechte goedgekeurde treffer was de gelijkmaker.  Diep in de tweede helft lukte het Holgate de bal in het doel te koppen. 1 : 2 en dat bleek uiteindelijk de winnende treffer. Na afloop stak ik voor de kleedkamerdeur stiekem een middenvinger op, die gelukkig alleen door de scheids werd waargenomen. Dat hoort niet, maar ik kon mij gewoon niet beheersen.

Spoiler

435.jpg

436.jpg

-----------

Onder de titel "The Journeyman - The travels of Hannes H." heb ik een nieuwe novelle gestart, compleet LLM in de 10de divisie van Engeland. Ik zal het leuk vinden, als jullie daar ook eens naar kijken....

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

437.jpg

438.jpg

439.jpg

440.jpg

442.jpg

443.jpg

Al met al nog 6 wedstrijden en dan zit de competitie erop en zijn wij, hopelijk, kampioen. Hoe dan ook, wij hebben het in eigen hand.

Van mijn baas, interim TD Rafael Benitez, hoor ik amper nog iets, want zolang als wij winnen, kan hij niet ingrijpen. Bovendien onze fans lopen met mij weg en voor zover ik weet, beginnen ze steeds meer een hekel aan hem te krijgen. 

Spoiler

445.jpg

446.jpg

Komende zaterdag spelen wij thuis tegen Burnley FC, een Engelse voetbalclub die sinds het seizoen 2016/17 weer uitkomt in de Premier League.

Spoiler

Burnley werd opgericht in 1882 en speelt zijn thuiswedstrijden sinds 1883 op Turf Moor. Burnley werd twee keer landskampioen (1921 en 1960), won eenmaal de FA Cup (1914) en twee keer de Community Shield (1960 en 1973). De club heeft, inclusief het seizoen 2020/21, 58 seizoenen op het hoogste niveau in Engeland gespeeld.

441.jpg

444.jpg

Bij motregen en voor 39.572 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-2-3-1 opstelling en in bestbezetting. Burnley of te wel The Clarets kwamen in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids is Anthony Taylor.

Ofschoon wij in de eerste helft duidelijk de betere ploeg waren, lukte het ons niet het defensieve bolwerk van Burnley uit elkaar te spelen en te scoren.  Pas in de 51ste minuut kregen wij een terechte penalty, die Richarlison helaas verprutste. Het bleef 0 : 0 tot de 59ste minuut, toen zorgde Doucoure voor onze openingstreffer en viel een behoorlijke last van mijn schouders. 

In de 72ste minuut haalde ik Doucoure, die zijn werk succesvol had gedaan, van het veld en bracht Iwobi. 5 minuten later mochten ook spits Calvert-Lewin en de zeer zwak spelende VR Coleman (die heel vaak na een goede wedstrijd bij de volgende helemaal wegzakt) gaan douchen en kwamen Rondon en Gbamin.

1 minuut later was het de net koud op het veld staande Rondon, die ons tweede doelpunt produceerde en onze overwinning veilig stelde. Burnley was niet meer in staat om ons onder druk te zetten en met hangende kopjes dropen ze na afloop van deze match af. Tegen de verwachting in had de scheids deze keer wel correct gefloten en ik heb hem dan ook gefeliciteerd met zijn prestatie.

Spoiler

447.jpg

448.jpg

---------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

450.jpg

451.jpg

454.jpg

Shit!  Dit is SHIT.  Allan is naast Doucoure onze beste middenvelder en die moeten wij nu missen voor de bekerfinale en de resterende 5 competitiewedstrijden. Ik hoop niet, dat het einde een rampscenario wordt en wij straks nog meer belangrijke spelers gaan missen, want dan kunnen wij het wel schudden.

455.jpg

456.jpg

Wij hebben nu 33 wedstrijden voor de competitie gespeeld en 89 punten. Onze enige echte concurrent is Manchester United en die hebben 79 punten. 10 punten staan wij dus nog voor en we moeten nog 5 wedstrijden spelen. Dus, als wij van deze 5 wedstrijden er nog 2 winnen zijn wij kampioen. Nou ik kan u verzekeren, dat wij er alles aan zullen doen om ons doel te halen. Het wordt steeds spannender en voor Everton zou het geweldig zijn als het lukt om het ‘kapitaal’ te verslaan.

Spoiler

453.jpg

Ik wil niet veel zeggen, maar het is mogelijk, dat onze competitie tijdelijk zal worden stopgezet. Waarom?  Omdat steeds meer clubs met besmettingsproblemen te maken krijgen. In de Duitse Bundesliga zijn de problemen al gigantisch, in Spanje en Frankrijk begint het ook al en hier nu ook. Wij hebben tot nu toe mazzel gehad, maar sommige clubs komen nu echt in de problemen. En niet alleen de spelers van de clubs, maar ook de staf. Ik hoor net, dat Klopp en assistent Lijnders van Liverpool besmet zijn.

Spoiler

458.jpg

Alles loopt perfect, behalve dat! Ik begrijp totaal niet, wat onze interim TD bezielt, om onze eigenaar steeds van die kutverhalen in te fluisteren? Nu heeft deze klootzak weer onrust gezaaid, door MC Doucoure, die in elke wedstrijd zijn best doet, zwart te maken. Eerlijk gezegd, kost het mij steeds meer moeite, om mij te beheersen. Het liefst had ik hem een Rotterdams antwoord gegeven of zoals Hans Kraay jr. het zo mooi omschrijft: een geweldige poffert op zijn neus.

Over 9 dagen spelen wij thuis tegen Southampton F.C., ook wel bekend als The Saints, een Engelse voetbalclub, die in november 1885 werd opgericht als St. Mary's YMA.

Spoiler

449.jpg

457.jpg

Bij motregen en voor 39.572 enthousiaste fans verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, met in plaats van de geblesseerde MC Allan VM Gbamin in de gelederen. Wij moeten deze wedstrijd winnen en dus wil ik niet, dat wij ons verstoppen.  Southampton of te wel The Saints kwamen in een defensieve 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids was, helaas moet ik zeggen, ene David Coote. Ik zei ‘helaas’, omdat deze man blijkbaar iets tegen ons of mij heeft en ik hem al herhaaldelijk heb beschuldigd, tegenstanders te bevoordelen.

Vanaf het begin begonnen wij met vol gas, hoge druk en vol op de aanval…… maar ondanks het feit dat wij de veel betere ploeg waren, lukte het ons niet, door hun defensief bolwerk te breken. 37 minuten waren al onze pogingen vergeefs, tot de 38ste minuut. Met een magnifieke voorzet van Richarlison werd spits Calvert-Lewin in scoringspositie gebracht en CL (zoals ik hem noem) tikte de bal onhoudbaar binnen.  1 : 0 en wij waren tot mijn opluchting op de goede weg. Bij rust stond het helaas nog steeds maar 1 : 0 en behalve VR Coleman, die weer een slechte dag had, speelde het hele team geweldig.

In de 65ste minuut werd het plots muisstil in het stadion. Wij en het voltallige publiek wisten niet wat wij zagen, want een van onze steunpilaren, VC Godfrey, werd brutaal uit de wedstrijd geschopt. De dader Djenepo, die al geel op zak had, kreeg niets, want de scheids had het ‘toevallig’ niet waargenomen. Godfrey werd van het veld gedragen en Mina kwam er in. Plots veranderde de sfeer op het veld. Het werd steeds grimmiger, omdat de scheids teveel harde tackles van Southampton door liet gaan en alleen met argusogen op mijn spelers lette.

Mijn laatste twee wissels deed ik in de 76ste minuut, door de zwak spelende Coleman en Gray naar de kant te halen. Davies en Iwobi kwamen erin en zorgden gelijk voor ietwat meer druk. Het publiek had er ook genoeg van de rare capriolen van de scheids en ze lieten dat merken ook. En hoe!

Praktisch in de laatste minuut, de 94ste dus, zette VM Gbamin met een slimme steekpass rechterspits Rondon alleen voor de keeper en Rondon zette het slotakkoord. 2 : 0 en de match was definitief gespeeld en wij weer een stap dichter hij het nog steeds mogelijke kampioenschap.

Spoiler

459.jpg

460.jpg

------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

462.jpg

463.jpg

464.jpg

465.jpg

466.jpg

467.jpg

Godfrey zal niet de enige zijn, vrees ik. Maar ja, dat is ook voetbal. De ene keer zit het mee, de andere keer zit het tegen. Gelukkig hebben wij niet ook nog last van besmettingen.

Spoiler

468.jpg

469.jpg

Oeps, dat kan er ook nog bij.

Komende zaterdag spelen wij uit en wel in Londen en tegen Chelsea FC , een Engelse professionele voetbalclub uit Londen.

Spoiler

Stamford Bridge is een voetbalstadion in Fulham, grenzend aan de wijk Chelsea in Zuidwest-Londen. Het is het stadion van de voetbalclub Chelsea FC en heeft een capaciteit van 40.834 toeschouwers.

461.jpg

470.jpg

Allicht, dat Chelsea in deze wedstrijd favoriet is, tenslotte missen wij door schorsingen Coleman, Godfrey, Digne, Richarlison en door blessures Allan en Rondon. Dat zijn 6 belangrijke basisspelers en geen koekenbakkers. Dit is grote SHIT hoor en ik weet even niet, hoe ik dat op moet lossen. Dus dat wordt een avond piekeren en nadien puzzelen om een acceptabel elftal op de been te brengen.

Bij licht bewolkt weer en voor 36.121 toeschouwers arriveerden wij in het stadion Stamford Bridge in een 4-1-3-1-1 opstelling met Tosun in de spits en Calvert-Lewin als AMC. Chelsea kwam in een 5-2-2-1 formatie het droge veld op en scheids was de heer Darren England, op wie ik nog nooit goed te spreken was.

Natuurlijk wilt u nu weten, waarom ik deze ietwat rare tactiek hanteer en wat ik ervan verwacht?  Welnu, het team van de super fanatieke Tuchel speelt met 3 centrumverdedigers achterin. Als ik Calvert-Lewin in de spits laat spelen, wordt die door de 3 centrumverdedigers min of meer gesloopt en loopt die kans geblesseerd te raken. Vandaar dat de robuuste Duits Turk Cenk Tosun in de spits speelt en aangezien hij weg wil, heeft hij nu de kans om zijn visitekaartje af te geven. CL heeft als AMC meer ruimte, geen directe tegenstander en kan zijn snelheid vol benutten. Natuurlijk zullen wij met deze tactiek en opstelling Chelsea niet van het veld spelen, maar het ze wel moeilijk maken en misschien 1 puntje mee naar huis nemen.

Enfin, tegen alle verwachtingen in begonnen wij uitstekend aan deze match, met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. En ja hoor, of u het geloofd of niet, in de 8ste minuut was het VVL Delph, die met een magnifieke voorzet spits Tosun bediende en Tosun schoot de bal onhoudbaar binnen. 0 : 1 en Tuchel wist niet wat ‘ie zag.

Wij bleven aanvallen en 5 minuten later  was het VM Gbamin, die met een slimme steekpass de naar binnenstormende Gray bediende en Gray schoot de bal langs de verbaasde keeper. 0 : 2  en Tuchel explodeerde van boosheid naast mij in het vak. Bij rust stond het 0 : 2 en ik kon de overwinning al ruiken. MC Doucoure speelde weliswaar niet geweldig, maar met zijn inzet en loopvermogen fungeerde hij wel als ‘ruimer’ op het middenveld en hij gaf Havertz geen kans om spits Lukaku te ondersteunen. Vandaar dat ik Doucoure liet staan.

Na 4 minuten in de tweede helft was het Iwobi, die met een perfecte crosspass zijn tegenover Gray bereikte en Gray knalde de bal ijskoud in het doel. 0 : 3 en Tuchel raakte helemaal door het dolle heen.  10 minuten later toonde Ziyech zijn klasse door de bal in ons doel te schieten. 1 : 3 maar ik raakte niet in paniek. In tegendeel, wij bleven de match controleren, ofschoon Chelsea het ons steeds moeilijker maakte.

In de 75ste minuut haalde ik uit voorzorg CL naar de kant en bracht Townsend. 6 minuten later was het plots weer raak en ene Barkley tikte de bal wel of niet uit buitenspelpositie in ons doel. De scheids keurde in eerste instantie het doelpunt af en de VAR greep in en toonde aan, dat het doelpunt correct was. 2 : 3 en nu voelde ik wel nattigheid en Tuchel begon opdrachten over het veld te schreeuwen. Ik haalde Gbamin en Gray van het veld en bracht 2 verse krachten en wel Davies + Gordon. Het bleef 2 : 3 en ondanks het feit,  dat wij niet de betere ploeg vandaag waren geweest, hadden wij toch gewonnen. Tuchel baalde en ik liep tevreden richting kleedkamers. Trouwens, de scheids had volgens mij voor het eerst ons niet benadeeld en goed gefloten.

Spoiler

471.jpg

472.jpg

--------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

473.jpg

474.jpg

475.jpg

476.jpg

477.jpg

2 van mijn doelen hebben wij al gehaald en het derde mogelijke doel staat voor de deur. Wij moeten nog 3 competitiewedstrijden spelen, plus het FA Cup finale. Dan zit het erop en ben ik klaar met de Premier League en Engeland. En met Everton.  

Maar nu staat eerst de wedstrijd met Manchester United op het programma en deze match moet MU winnen, want anders zakt voetbalprofessor Rangnick heel diep in de stront. De MU fans en Ferguson beginnen namelijk al te morren.

Over 4 dagen, dus komende woensdag, spelen wij dus uit en wel tegen Manchester United Football Club.

Spoiler

Old Trafford is een wijk in Stretford, Greater Manchester en de naam van twee sportstadions in die wijk, te weten het voetbal- en het cricketstadion Old Trafford Cricket Ground.

Het voetbalstadion is sinds 1910 de thuishaven van Manchester United, met uitzondering van de periode 1941-1949. Met een capaciteit van 76.000 personen is het een van de grootste stadions in het Verenigd Koninkrijk. Het is regelmatig gastheer voor een van de halve finales in de FA Cup en voor het Engels nationaal voetbalelftal (wanneer Wembley niet beschikbaar is). In het begin van het seizoen 2006/2007 was de verbouwing van twee hoeken in het stadion gereed, waardoor het nu 76.000 mensen kan herbergen. Van 1910 tot 1939 had het stadion zelfs 80.000 zitplaatsen, maar om veiligheidsredenen werd dit aantal in 1939 teruggebracht tot 67.000. Het recordaantal toeschouwers was in 1937: 76.962 toeschouwers zagen toen hoe Wolverhampton Wanderers in de halve finale van de F.A. Cup won van Grimsby Town.

Het cricketveld wordt sinds 1856 gebruikt door Lancashire County Cricket.

478.jpg

Spoiler

479.jpg

480.jpg

Bij motregen en voor maar liefst 74.879 toeschouwers arriveerden wij in Manchester in een 4-1-3-2 opstelling. Als je zoals wij hele belangrijke spelers mist, dan kun jij je wel verstoppen, maar daar schiet je niets mee op. Wij zijn geen counterploeg, maar een aanvallende en dus spelen wij om te winnen en niet om niet te verliezen. 

MU kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids was helaas Michael Oliver, de MU thuisfluiter bij uitstek.

Al na een kwartier was voor mij duidelijk, dat wij vandaag niet tegen 11 maar minimaal 12 spelen, want de scheids had duidelijk partij gekozen en deed zijn best, het ons moeilijk te maken. In de 38ste minuut kopte Merino de bal in ons doel, waarbij de helaas nog steeds lichtgeblesseerde keeper Pickford, die hoe dan ook wilde spelen, slecht uitzag. 1 : 0 en een slecht begin voor ons. Maar gelukkig hadden wij Iwobi en die schoot 1 minuut later de gelijkmaker binnen. 1 : 1 en een last viel van mijn schouders. In de 44ste minuut floot de scheids voor een zogenaamde overtreding, die alleen hij had waargenomen en hij had er geen moeite mee, om de VAR van zijn ‘beslissing’ te overtuigen. Rashford legde de bal op de stip en zijn slap schot werd door Pickford onschadelijk gemaakt. Het bleef 1 : 1.

2 minuten na herstart was het Rondon, die de bal in het doel schoot. 1 : 2 en wel of niet tegen de verhouding in leek het op een overwinning van ons uit te draaien. In de 73ste minuut haalde ik de zwak spelende Delph van het veld en bracht Branthwaite. 5 minuten later mocht ook Calvert-Lewin gaan douchen en voor hem kwam Gordon. In de 84ste minuut haalde ik ook Doucoure naar de kant en stuurde Gomes het veld in.  Op dat moment geloofde ik in onze overwinning, maar ik had geen rekening meer met de scheids gehouden. 5 minuten na mijn derde wissel lukte het de snelle Greenwood met behulp van een overtreding, een duw die de scheids toevallig niet zag, de bal onbedreigd in ons doel te tikken. Een fitte Pickford had het schotje onschadelijk gemaakt, maar de scheids keurde het doelpunt ten onrechte toe en de gelijkmaker was een feit.  2 : 2 en na het laatste fluitsignaal heb ik de scheids duidelijk gemaakt, hoe ik over hem dacht. Of ik hierdoor problemen krijg of niet, het kan mij geen moer meer schelen. De Engelse bond, de scheidsrechters en de commissies …………. Erger kan niet.

Spoiler

481.jpg

482.jpg

---------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

483.jpg

Over 5 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Crystal Palace Football Club.

Spoiler

De club werd opgericht in 1905, met het hoofdkwartier in The Crystal Palace in Sydenham. De club werd gedwongen om in 1915 te verhuizen. Na een aantal jaar in The Nest in Selhurst, verhuisde de club in 1924 naar wat nog steeds de thuishaven is, Selhurst Park. De club werd vernoemd naar het voormalige gelijknamige gebouw dat ooit op dezelfde locatie stond.

Selhurst Park is een voetbalstadion in het zuiden van de Britse hoofdstad Londen, in de Londense voorstad South Norwood. In Selhurst Park worden de thuiswedstrijden gespeeld van Crystal Palace FC. Het stadion is gebouwd in 1924, de eerste wedstrijd was CPFC tegen Sheffield Wednesday FC. De huidige capaciteit bedraagt 26.309 zitplaatsen. Het recordaantal toeschouwers bedraagt 51.482. Dat was bij een wedstrijd in 1979, toen er nog staanplaatsen waren.

Van 1985 tot 1991 was het stadion tevens de thuishaven van Charlton Athletic FC dat niet langer in het eigen stadion The Valley mocht spelen omdat dat geheel vervallen was en gevaarlijk werd geacht.

Van 1991 tot 2003 was het stadion tevens de thuishaven van Wimbledon FC dat na promotie naar de First Division niet langer in het eigen Plough Lane kon spelen. Dat voldeed niet aan de nieuwe veiligheidsnormen en verbouwing werd te duur gevonden.

Het stadion heeft achter de goal een dubbele ring, genaamd de Holmesdale stand, hier bevindt zich de fanatiekere supporterskern.

Op 4 december 2017 maakt de clubleiding bekend dat het van plan is Selhurst Park te verbouwen, waardoor de capaciteit met achtduizend toeschouwers wordt vergroot. Met de investering is een bedrag gemoeid van een kleine 115 miljoen euro. Palace gaat de hoofdtribune vernieuwen. De nieuwe hoofdtribune krijgt vijf lagen en zorgt ervoor dat de stadioncapaciteit naar 34.000 toeschouwers gaat.

485.jpg

484.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 26.297 toeschouwers arriveerden wij in het Selhurst Park in de, bij wijze van uitzondering, simpele 4-4-2 opstelling. Waarom 4-4-2? Omdat 8 spelers niet helemaal okselfris waren en onze tegenstander met alle geweld degradatie wil voorkomen. Crystal Palace kwam in een 5-3-2 formatie het veld op en scheids was helaas Chris Kavanagh, die of iets tegen mij persoonlijk of tegen onze club heeft.

Vanaf minuut 1 werd duidelijk, dat CP er een puur fysieke veldslag van wilde maken en dat zouden wij wel snel voelen ook.

In de 16de minuut kregen wij praktisch uit heldere hemel door ene Hughes een doelpunt om de oren. 1 : 0 en een slechter begin konden wij niet hebben . Gelukkig voor ons gaf rechterspits Calvert-Lewin in de 26ste minuut een slimme steekpass op linkerspits Richarlison, die laatstgenoemde simpel in het doel schoot. In eerste instantie keurde de scheids het doelpunt af wegens vermeend buitenspel, maar de VAR corrigeerde hem en tandenknarsend moest die het doelpunt alsnog goedkeuren. 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit.

Wat hierop volgde waren pure aanslagen op de ledematen van mijn spelers, want CP wilde hoe dan ook niet verliezen en pakte de botte bijl uit. Hun tackles werden steeds harder en gemener en de scheids floot soms wel, maar greep niet echt in.

In de 64ste minuut kregen wij een vrije trap, randje 16, die Gray voor zijn rekening nam.  Tot mijn verbazing schoot Gray de bal perfect over de muur en in de linker bovenhoek. 1 : 2 en volkomen verdiend.  Een minuut later haalde ik de totaal uitgeputte Keane van het veld en stuurde Kenny als VR het veld in. Holgate werd daardoor verlost van de VR positie en werd VC.  5 minuten later haalde ik de eveneens vermoeide CL naar de kant en gaf jonkie Gordon nog wat spelminuten. Weer 5 minuten later haalde ik ook nog VC Mina van het veld, maar omdat ik geen verdediger op de bank had, stuurde ik MC Gomes het strijdgewoel binnen.

In de 80ste minuut kreeg ene Kelly zijn tweede gele kaart en dus …..

rode-Kaart-2.jpg

Het team van CP was in de tweede helft amper over de middenlijn gekomen en dus totaal niet gevaarlijk. 4 minuten na de rode kaart kregen wij wederom een vrije trap randje 16 en deze keer ontfermde zich invaller Gomes over de bal. Ook hij schoot tot mijn verbazing de bal perfect over de muur en in de bovenhoek. 1 : 3 en dat was het dan ook.

CP had zich aan maar liefst 38 overtredingen schuldig gemaakt en 6 gele en 1 rode kaart hiervoor ontvangen.

Achteraf mag ik zeggen, dat wij deze overwinning aan het sterke spel van Richarlison, Calvert-Lewin, Gray, Gbamin, Branthwaite en Pickford te danken hadden.

Spoiler

486.jpg

487.jpg

-------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

488.jpg

489.jpg

490.jpg

491.jpg

Over 4 dagen spelen wij de finale van de FA Cup tegen Newcastle United. Dit seizoen hebben wij al 3x tegen ze gespeeld. 2 x voor de competitie en beide wedstrijden gewonnen en 1x voor de Carabao Cup  en dat werd een gelijkspel. Maar straks is alles anders, want dan spelen wij de finale en wie weet, wat dan gebeurt.

494.jpg

Spoiler

495.jpg

Bij zonnig en mooi voetbalweer en voor 90.000 toeschouwers arriveerden wij op Wembley en wel in een simpele    4-4-2 opstelling. Waarom deze tactische opstelling?  Omdat mijn jongens niet meer okselfris zijn, belangrijke spelers ontbreken en hun loopvermogen ‘aangetast’ is. Vandaar deze tactiek, zodat wij compact achterin kunnen spelen en de afstand tussen de laatste lijn en het middenveld max 10 m is. Newcastle United of te wel The Magpies kwamen in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en scheids was Lee Swabey.

Op fysieke basis was het nieuwe stinkend rijke Newcastle ons de baas. Qua loopvermogen konden wij er weinig tegen over stellen, maar wij waren slimmer en technisch beter. In de eerste 40 minuten was het een gelijkopgaande strijd en in de 41ste minuut was het spits Calvert-Lewin, die in balbezit kwam, nadat ene Lascelles over de bal maaide.  CL nam de bal op de wreef en knalde hem in het doel.  0 : 1 en dat luchtte op.

Om eerlijk te zijn, de scheids was vandaag niet in zijn beste doen en blijkbaar wilde hij onze tegenstander ietwat behulpzaam zijn, want in de 58ste minuut gaf hij Newcastle een penalty. Toen ik de 4de man vroeg, waarom de scheids de penalty gaf, kreeg ik geen afdoend antwoord. Hoe dan ook, Mina kreeg voor een alleen door de scheids geconstateerde overtreding een gele kaart en Callum Wilson nam de penalty, die onze keeper Pickford onschadelijk maakte. Het bleef 0 : 1 en de frustratie bij Newcastle liep steeds meer op.

In de 76ste minuut kreeg ene Saint-Maxime een directe rode kaart voor een smerige overtreding.

rode-Kaart-2.jpg

Vanaf dat moment was de wedstrijd min of meer afgelopen, want met 10 man kwam Newcastle er niet meer aan te pas.  Het bleef 0 : 1 en de cup was binnen.

Spoiler

492.jpg

493.jpg

------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

496.jpg

497.jpg

498.jpg

499.jpg

500.jpg

Tot mijn verbazing kreeg ik in de avonduren ineens een telefoontje van een landgenoot en wel van Pepijn Lijnders, de assistent-manager van Liverpool. Hij informeerde, of ik genegen was om een keer met een beginnende Duitse manager van een LLM clubje (10de divisie) te praten, omdat ik volgens hem de enige ben, die voldoende praktische LLM ervaring heeft.

Mijn eerste reactie was: ik ben geen informatiebord voor een Duitser, want ik had al moeite genoeg met Tuchel en Klopp. Toen Pepijn mij had verteld, dat deze Duitser een neef van ene Jimmy SH uit Eindhoven was, die onlangs o.a. RKC kampioen van de ED en Schalke 04 kampioen van de 2de Bundesliga had gemaakt, zomede momenteel met Bayer Leverkusen hoge ogen gooide in de 1ste Bundesliga, begon ik toch te twijfelen. Een landgenoot die succes had in Duitsland kom je niet vaak tegen, ook al is zijn neef een Duitser? Enfin, ik luisterde naar het hele verhaal van Pepijn en besloot, na de laatste competitiewedstrijd met de Duitse neef, ene Hannes H., een gesprek aan te gaan.    

Over 4 dagen spelen wij onze laatste competitiewedstrijd thuis en wel tegen West Ham United F.C., een Engelse voetbalclub uit het oosten van Londen.

Spoiler

De clubkleuren zijn corpsrood en blauw.

Verschillende Engelse voetballers zijn hun carrière bij West Ham in de jeugdopleiding begonnen, onder wie Jermaine Defoe, Frank Lampard, Joe Cole, Glen Johnson, Michael Carrick en Rio Ferdinand.

501.jpg

502.jpg

Bij winderig weer en geteisterd door regenbuien, dus zeg maar typisch Engels weer, en voor 39.572 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-3-1-1 opstelling, want ook deze laatste competitiematch wilde ik hoe dan ook winnen. West Ham of te wel The Hammers kwamen in een defensieve 5-3-2 formatie het natte veld op en scheids was helaas Paul Tierney, die mij en mijn clubs altijd probeert te naaien. Het waarom is mij nog steeds niet duidelijk?

Om eerlijk te zijn, het werd totaal geen makkelijke wedstrijd, want het team van Petkovic maakte er een uiterst fysieke veldslag van. Met 2 bussen voor de 16, puur defensief en af en toe afgewisseld met een schaarse counter, probeerden ze ons te bestrijden. Uiteraard kregen ze de hulp van de scheids, die ons al in de 4de en 13de minuut van 2 totaal belachelijke gele kaarten voorzag.

In de 40ste minuut werd Calvert-Lewin in de vijandelijke box  grof onderuit gehaald, maar de scheids had iets ‘anders gezien’ en pas na tussenkomst van de VAR kende hij ons de penalty toe.

Gelegenheidsspits Richarlison schoot de bal feilloos binnen.  1 : 0 en de openingstreffer was een feit. Ondanks de tegenwerking van de scheids en de harde tackles van The Hammers, die er lustig op los hamerden, speelde mijn hele team bijzonder sterk. Bij rust was het desondanks nog steeds maar      1 : 0.

Pas in de 63ste minuut lukte het MC Doucoure met een uiterst slimme steekpass Calvert-Lewin alleen voor de keeper te zetten en CL tikte de bal onhoudbaar binnen. 2 : 0 en ik begon te wisselen. 1 minuut later haalde ik VC Mina van het veld en bracht Branthwaite. 5 minuten later mocht CL  aan de thee en Gomes nam diens taak over. Mijn derde en laatste wissel deed ik in de 74ste minuut door Keane eraf te halen. Voor hem kwam Gordon, weliswaar geen verdediger, maar The Hammers hadden geen enkele kans en werden achterin vastgezet. Toen de scheids affloot, stond het nog steeds 2 : 0 en stapten wij als trotse winnaars van het veld.

Het hele team had zeer goed gespeeld, maar toch waren Calvert-Lewin, Doucoure, Holgate en Pickford de echte uitblinkers.

Spoiler

503.jpg

504.jpg

------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

505.jpg

506.jpg

507.jpg

508.jpg

509.jpg

510.jpg

511.jpg

512.jpg

Jezus, ze blijven aan de gang. Ik vond het welletjes en dus werd het tijd, voor mijn reactie op de onaangename zaken en de belangrijkste ervan was het ontslag van TD Marcel Brands en de hernieuwde aanstelling van Rafael Benitez, waarmee ik beslist ‘niet door een deur kan’. En ook de assistent, die in mijn ogen het schoothondje van de interim-TD was, kreeg van mij de volle lading.

Nadat ik al mijn ongenoegen over het afgelopen seizoen had kenbaar gemaakt, kon ik uiteraard niet meer terug en dus zette ik het absolute slotpunt op dit seizoen. En dat kon maar een ding zijn: namelijk mijn ontslag.

514.jpg

515.jpg

Luchtte dat op? Ja en hoe.

Binnen een klein uur had ik van de staf, het voltallige personeel en alle spelers afscheid genomen. Natuurlijk was iedereen ten zeerste verbaasd, want niemand had dit verwacht. Terwijl ik in mijn kantoortje mijn persoonlijke spullen in een doos pakte, belde ik die Duitse jongen op, om een afspraak te maken. Misschien kon ik nog iets voor hem betekenen, voordat ik definitief uit Engeland vertrek.

Alhoewel, in geval Manchester United, Liverpool, Manchester City of Chelsea in mij geïnteresseerd is, dan moet ik er nog even goed over nadenken, of ik wel of niet vertrek.

Manchester United zit met interim-manager voetbalprofessor Rangnick, wat ik tot nu toe heb begrepen, wil die blijven.  MC en Liverpool zijn ook voorzien en Chelsea? Ik weet het niet? Ik zie wel wat gebeurd, maar eerst spreek ik dus met die jongen uit Keulen, die in Worcester zit. Dat zal dus een videogesprek worden.

Spoiler

De nieuwe update 22.03 is er al en u weet, dat ik een soort dwangmatige tic heb:  ik kan niet met oude gegevens spelen/gamen. Bovendien een seizoen bij een pseudo-topclub zoals Everton is meer dan genoeg. Ik zie wel, waar ik straks terugkom en of ik wel of niet de carrière van Bennie Vos voort kan zetten?

----------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

Momenteel verkeer ik midden in een ‘sabbatical’, dus in een periode waarin ik ontslag heb genomen en mijn gewone beroepsbezigheden heb onderbroken. Zo zouden mijn ouders  dat thuis omschrijven, ik zeg gewoon zoals het is: ik ben nu werkeloos, doe geen zak en wacht op positieve activiteiten van mijn zaakwaarnemer, die uiteraard een nieuwe werkgever voor mij zoekt, zodat hij zijn zakken weer kan vullen.

Wel heb ik ondertussen mijn belofte van dit jaar al ingelost en wel ‘een goed werk gedaan’.  Pepijn Lijnders had mij in contact gebracht met de Duitse neef van ene Jimmy SH uit Eindhoven en die neef, Hannes H., verpauperde bij een amateurclubje uit de 10de divisie. Die jongen was naar Engeland gekomen om het vak  ‘voetbalmanager’ vanaf het begin (LLM) te leren en nu zat die bij een clubje met slechts 4 spelers en kon geen kant uit.

Zijn verhaal raakte mij en ik heb mijn LLM connecties aangesproken, waaronder York City en die zochten net een nieuwe manager. Ik heb die jongen met hun in contact gebracht en als het goed is, zit die nu in York om een contract te tekenen en aldaar aan de slag te gaan.

Vanavond verwacht ik iets van hem te horen. Ben ik nu tevreden?  Ja zeker, het is altijd fijn als je iets voor iemand kunt doen en meer dan een ‘dank je wel’ heb ik van hem niet nodig. Bovendien, in dit coronatijdperk is het wenselijk, dat je wat contacten hebt, die je via Zoom kunt aanspreken, want anders verveel jij je toch hier verschrikkelijk.

En eerlijk is eerlijk, ik houd mij aan de coronaregels, doe niets zonder mondkapje en houd 1,5 m afstand en dan heb je hier een volledig geschifte premier die maar stiekem aan zuipfeestjes meedoet. Pffffff Brexit…. Het wordt tijd dat ze hem ook eens ………. Enfin, het is gewoon een k*ttijd nu.  

Terwijl ik mij afvroeg, of ik nu nog even hier zou moeten blijven en op bericht van mijn zaakwaarnemer zou moeten wachten, of dat ik richting Rotterdam zou vliegen, ging de telefoon. Het was Mino en hij had nieuws. Mino was benaderd door een club en een interim-manager.  Bij de club betrof het Newcastle United, die niet alleen zeer geïnteresseerd waren maar ook heel ver qua salaris wilden gaan. Nou, ik heb nog steeds de opmerkingen van Johan Derksen over de nieuwe eigenaren van Newcastle in mijn hoofd en alleen al om die reden was ik niet geïnteresseerd. Want laat ik wel wezen, ik ben al miljonair en financieel onafhankelijk en deze club trekt mij nu of voorlopig totaal niet. Dus ik heb geen trek in een gesprek.

Ik zie mijzelf als een  ‘slimme Rotterdammer’, die bovendien nog afgestudeerd is ook, en dus wist ik, wie de interim-manager was, waarover Mino het had. Er was er maar een momenteel in de Premier League en wel mijnheer Ralf Rangnick en die bleek het inderdaad te zijn. De heer Rangnick was op de hoogte van mijn tegenwoordige status (werkeloos) en wilde heel graag een gesprek met mij. Omdat ik even totaal niets om handen heb, kon het geen kwaad, als ik met hem praat. Alleen ik ben totaal niet geïnteresseerd in een ‘assistent-functie’, noch bij een club, noch bij een bond.

Mino gaf mij het nummer van Rangnick en ik beloofde hem vandaag nog te bellen.

----------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

Via Zoom Videoconferentie had ik een zeer diepgaand gesprek met ‘voetbalprofessor’ Ralf Rangnick. Tijdens dat onderhoud werd duidelijk, dat mijnheer Rangnick inmiddels 63 jaar is en sedert 2012 hij liever als ‘sportief directeur’ door het leven gaat, dan als voetbaltrainer/manager over het veld te blijven huppelen. Lichamelijke bezwaren dwingen hem min of meer, het rustiger aan te doen en bovendien wordt de spanning door het steeds maar moeten winnen van wedstrijden op den duur fataal voor zijn bloeddruk. In zijn ogen is een functie als TD en/of adviseur bij MU ideaal voor hem en ziet hij in mij de juiste opvolger.

De Glazer familie (eigenaar van de club) en de zeer invloedrijke directeur Alex Ferguson waren in eerste instantie niet blij, toen Rangnick hun voorstelde met mij contact op te nemen. Vooral Ferguson was geen voorstander van het Nederlandse manager, na de teleurstellende prestaties destijds van Louis van Gaal. Directeur Bobby Charlton en Rangnick  konden Ferguson overtuigen, toch aan een gesprek met mij deel te nemen. Want je kunt van Rangnick zeggen wat je wilt, maar hij bereid zich altijd perfect voor en weet waarover hij praat.

Om eerlijk te zijn, Rangnick kon ‘niets beloven’, maar stelde voor dat ik,  samen met mijn zaakwaarnemer, bij MU aan een gesprek met de directie deel zou nemen. Nou, ik ben nu werkeloos en als de grootste voetbalclub van de wereld geïnteresseerd in je is, wat doe je dan? Ik had feitelijk nog maar 3 doelen op mijn ‘bucket list’ en wel 1. Manager van een echte topclub, 2. Manager van Feyenoord en 3. Bondscoach van Nederland. En nu kon ik mij presenteren bij MU en dat is een echte topclub en nog de grootste ook.

Enfin, ik vroeg nog even bedenktijd en wilde deze kwestie met mijn zaakwaarnemer bespreken. Rangnick was akkoord en wij spraken af, dat ik over 3 dagen een definitief antwoord zou geven.

Mijn zaakwaarnemer wilde maar een ding:  ‘zeg ja en doe het. Dit is je kans.’  Feitelijk bedoelde hij natuurlijk ‘onze kans’, want verondersteld dat het doorgaat, dan gaat hij weer zijn zakken vullen. De volgende dag belde ik Rangnick op en bevestigde, dat wij aan het gesprek zouden deelnemen.  

Toen wij in Old Trafford arriveerden, was ik toch behoorlijk onder de indruk. Als je wedstrijden tegen MU speelt, dan stap je uit de bus en wandel je het stadion binnen, maar je hebt geen tijd, om ergens op te letten. Maar nu wel. Want Jezus, was dat een groot gebouw.

01.jpg

In een soort conferentiezaal werden wij al verwacht door een hele boel gasten, netjes in het pak, met stropdas en mondkapje. Voor elke persoon was een naamkaartje neergezet en ik telde maar liefst 6 personen met de naam Glazer, 5 mannen en 1 vrouw. Tevens voorzitter Woodwaard, de directeuren Charlton + Ferguson en nog 6 directeuren of RVC, Joost mag het weten. En tevens DVZ Murtough, interim-TD Fletcher en Rangnick. Ik kwam me voor als een bezoeker van de Tweede kamer. Na een korte kennismaking vertelde ik wat mijn doelstelling was en begon het vragenvuurtje. Na een dik uur en het beantwoorden van alle vragen, haalde ik opgelucht adem en toen de hele groep begon te discussiëren, bracht een secretaresse Mino en mij naar een koffiecorner.

Toen ik aan mijn derde kop koffie zat, dook Rangnick op en verzocht ons mee te komen. We gingen terug naar de conferentiezaal en DVZ Murtough nam het woord.

Om het verhaal kort te maken, mijn voorstelling en beantwoording van alle vragen was positief uitgevallen en de heren hadden unaniem besloten, met mij als manager in zee te gaan. Ze boden mij een 3-jarig contract aan voor een duizeligmakend salaris van €593K per maand. Vanzelfsprekend dat ik onmiddellijk tekende, nadat Mino het aanbod had gelezen.

02.jpg

03.jpg

--------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Sorry, dat ik het zeg, maar mijn eerste werkdag werd een ramp en ging volledig naar de kloten. Ik voelde mij niet helemaal lekker en ook behoorlijk verkouden, maar volgens mij had dit te maken met het feit, dat het hier haast altijd nat en koud is.

Op de club werd ik eerst getest op corona en verdorie, ik was besmet!  En dat, ofschoon ik mij altijd aan de coronaregels houd. Ik hou voldoende afstand en draag altijd een mondkapje, desinfecteer mijn handen en doe alles zoals het hoort. K*t zeg!

De dokter belde onmiddellijk Ralf Rangnick en de heer Rangnick zorgde ervoor, dat ik naar het hotel werd gebracht en hij nam wel of niet tijdelijk mijn taken over.  Volgens de dokter moest ik 2 weken in thuis/hotelkamer quarantaine verblijven en hij zou mij weer persoonlijk onderzoeken en uiteraard ook weer testen.

K*t.  Zo had ik mij mijn werkzaamheden niet voorgesteld. Dat was inderdaad een heel slecht begin en al een smet op mijn toekomstige werkzaamheden.  Hopelijk ben ik over 2 weken terug. De heer Rangnick wenste mij beterschap en beloofde, dat jij mij van alles op de hoogte zou houden.

-----------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Als ik eerlijk ben, ik zit dan wel in thuis- of beter gezegd hotelkamer quarantaine, maar ik verveel mij niet. Ik kijk veel TV of te wel Engelse voetbalwedstrijden en vooral de Afrika Cup. Van Rangnick ontvang ik alles wat enigszins interessant en belangrijk is van de club, de spelers en de staf. En van de receptie krijg ik elke dag een zooitje Engelse tabloids en sportkranten.

Vandaag kwam ik een kort artikel tegen, dat mij allerminst teleurstelde. In tegendeel, het schepte genoegdoening bij mij. Zie hier:  “Na het ontslag van Rafael Benitez is het speculeren over zijn opvolger bij Everton in volle gang. Ook de naam José Mourinho is daarbij voorbijgekomen. Volgens The Telegraph is de Portugees zelfs benaderd door The Toffees. Het antwoord kwam snel en was duidelijk: nee. Mourinho is niet van zins zijn avontuur bij AS Roma al zo snel weer te beëindigen. Hij zit pas sinds afgelopen zomer in de Italiaanse hoofdstad.”

Was ik nu blij?  Ja en hoe. Hahaha. Sorry, maar ik ben en blijf een rancuneuze Rotterdammer en deze gast heeft mij bij Everton behoorlijk dwarsgezeten. Ik mag hem gewoon niet.

Er volgde nog een tweede artikel, want de krant moet vol:  “Wie wordt de nieuwe manager van Everton na het gedwongen vertrek van Rafael Benítez? Nu het ontslag van de Spanjaard definitief is, wordt daarover druk gespeculeerd in de Engelse media. Volgens Sky Sports circuleert er een imponerende lijst met kandidaat-opvolgers. Hierop staan onder anderen Wayne Rooney (Derby County), Frank Lampard (werkloos), Roberto Martinez (bondscoach van België en eerder werkzaam bij Everton), Graham Potter (Brighton & Hove Albion) en Rudi Garcia (werkloos). Duncan Ferguson, werkzaam als assistent-manager op Goodison Park, maakt mogelijk het seizoen af als interim-trainer.”

Nou, als Everton wil degraderen, dan moeten ze Wayne Rooney nemen. M.i. past Frank Lampard het best bij deze club, mits ze niet verwachten, dat ze met hem gelijk weer kampioen kunnen worden, want dat zie ik niet meer gebeuren.

Min tijdelijke plaatsvervanger, Ralf Rangnick,  zorgde ervoor, dat tijdens mijn gedwongen afwezigheid, de dagelijkse gang van zaken onverstoord doorging.

04.jpg

Nadat voetbalprofessor Ralf met de visie + verwachtingen van de club namens mij akkoord was gegaan, stond de eerste oefenpot voor de deur. Natuurlijk trok hij er zich niets van aan, hoe ik het team wilde laten spelen, hij koos zijn eigen weg en vooral zijn eigen tactiek. En wel 4-1-2-2-1 en het tweede team kwam in een 5-3-1-1 formatie het veld op.

Uit de video bleek, dat het een zeer matige oefenwedstrijd werd, met veel overtredingen van het tweede team en enkele blessures in het eerste. Spits Greenwood speelde zwak en de heer RR voerde in de tweede helft maar 5 wissels door.  In eerste instantie begreep ik de opstelling niet, maar na inzicht in de meegestuurde documentatie werd duidelijk, dat de meeste spelers nog met vakantie waren en dat RR aanvullende jeugdspelers moest inpassen.

Spoiler

05.jpg

06.jpg

-----------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Jammer genoeg werd ook de tweede oefenpot in en tegen Blackpool een hele saaie bedoening, omdat RR teveel jeugdspelers moest inpassen en ook nog 3 geblesseerde spelers als vulling op de bank moest zetten, waaronder Donny van de Beek. Op deze jongen kom ik later terug. Dus ook deze oefenpot was er een om snel te vergeten.

Spoiler

07.jpg

08.jpg

Ik ben en blijf van mening, dat als je de complete selectie in de voorbereiding niet bij elkaar hebt, speel dan geen oefenpotjes maar beperk  je tot fysieke trainingen, totdat je compleet bent en echte oefenpotjes kunt spelen. Wat heeft het voor zin, als je telkens minimaal 5 jeugdspelers in moet passen, die bijna nooit in het eerste komen?

RR heeft mij ook gegevens over de transfers gestuurd en zo te zien, heeft hij of de club al aardig wat uitgegeven.

09.jpg

Om eerlijk te zijn, CR7 + Sancho en Varane zijn uitstekende aankopen, mits het elftal ze natuurlijk nodig heeft? Dus ik ben benieuwd naar de complete selectie.

En wat de uitgaande transfers betreft, waarover ik niet kan oordelen, omdat ik de meeste spelers nooit gezien heb, zie hier:

10a.jpg

10b.jpg

En wat de 'voorlopige' selectie betreft, volgens het lijstje tel ik 30 selectiespelers, waarvan 3 zijn verhuurd (het hele seizoen), 6 zijn geblesseerd, 13 nog met vakantie, die waarschijnlijk vanaf de laatste week Juli tot en met 1ste week augustus weer zullen binnendruppelen. Geen ideale situatie, maar dat geldt voor alle clubs/ploegen. Voorts hebben wij nu slechts 8 selectiespelers, vandaar dat RR jonkies in moest passen.

Enfin, ik zit nu al een aantal dagen op mijn hotelkamer/suite en inmiddels kan ik u vertellen, leuk is anders. Ontbijten, lunchen en diner doe ik op mijn kamer en het hotelpersoneel stelt 3x dagelijks een serveerwagen met alles erop en eraan voor mijn kamerdeur, waardoor ik weliswaar niets te kort kom, maar totaal geen contact hier heb.  Ja, met RR en af en toe via Zoom met AM Mike Phelan, TD Darren Fletcher en HJO Nick Cox.  En niet te vergeten regelmatig met dokter Steve McNally. 

Doen kan ik helemaal niets, alleen maar kijken, lezen en ter kennis nemen. Om eerlijk te zijn, het is K*T.  Ik ben toch liever op de club en doe mijn werk ter plekke.

----------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

13.jpg

Ondanks alle aankopen tot nu toe, is er toch nog genoeg geld beschikbaar, voor het geval ik nog iemand wil aantrekken. Maar wil ik dat überhaupt?  Inmiddels heb ik geleerd, dat je in het eerste jaar bij een club zo weinig mogelijk moet kopen en puur van de beschikbare spelers moet uitgaan en eventueel in te passen jeugdspelers. 

14.jpg

15.jpg

Voor zover ik weet wilde Pogba naar PSG vertrekken en was Mino ermee bezig. Dat hij nu toch wil blijven, is ongetwijfeld de verdienste van RR en een flinke fooi van MU. Maar ook Mino vult weer zijn zakken en als wij er voor zorgen, dat Pogba weer in topvorm komt, rinkelt hier en bij Mino weer de kassa. Het is en blijft allemaal een geldkwestie.

Spoiler

16.jpg

Als je zoals ik de tijd hebt om je heen te kijken, dan zie je, dat er overal problemen zijn en als ze er nog niet zijn, dan ontstaan ze snel. Bijvoorbeeld Brentford, een van onze tegenstanders in de PL, heeft in de media te kennen gegeven, dat ze geïnteresseerd zijn in de Deen Eriksen. Tijdens een EK match tussen Denemarken en Finland, kreeg Eriksen een hartstilstand. Net als Abdelhak Nouri, destijds bij Ajax, alleen werd Eriksen onmiddellijk gereanimeerd en wil met een defibrillator weer voetballen. Bij Inter en in de Serie A mag hij niet meer spelen, maar in de PL wel. Natuurlijk is Eriksen een goede voetballer en het is leuk, dat clubs hem willen hebben, maar persoonlijk vind ik dat Brentford ‘het overdrijft’. Ze hebben, dacht ik, al 8 Denen in hun selectie en ik vraag mij af, of zij nu een Deens elftal op willen bouwen?  Blijkbaar zijn ze niet bang voor groepsvorming?

Ook staan de landelijke tabloids vol van complimenten voor Pepijn Lijnders, omdat hij zijn eerlijke mening weergaf op een persconferentie van de week. Om eerlijk te zijn, ik vind dit niets bijzonders. Pepijn was gewoon zichzelf en gaf alleen maar eerlijk antwoord op alle vragen van journalisten. That ’s all.  Blijkbaar vergeet men, dat hij slechts assistent manager van Jürgen Klopp is en zich sowieso gematigd moet opstellen. Maar om hem nu te vergelijken met ‘zuurpruim’ Tuchel, slaat nergens op. Pas als Pepijn ook hoofdcoach/manager van een PL club is, kun je vergelijkingen maken, maar nu toch niet? 

Ook ik ben van mening, dat Chelsea het materiaal heeft om veel creatiever en vooral attractiever te kunnen en moeten spelen, maar dat ligt niet in de aard van Tuchel. Hij is en blijft een voorstander van countervoetbal en lijkt niet in staat, om het beste uit zijn spelers te halen (bv: Lukaku, Werner, Ziyech, Havertz enz.). Bovendien brandt Tuchel zijn spelers te pas en te onpas in het openbaar af, maar heb ik daar last van? Nee, totaal niet. Het kan mij niets schelen, want het is mijn zorg niet. Ik probeer zoiets te voorkomen en voor de rest doe en ben ik mijzelf. Ik hoef geen clown langs de lijn uit te hangen, ben geen aandachtstrekker, maar gewoon (net als Pepijn) een nuchtere Hollander.

Volgens de dokter mag ik bovendien morgen mijn werkzaamheden bij MU hervatten en daar verheug ik mij al op.

Mijn persoonlijke kennismaking met de staf, het personeel en vooral de selectie… of beter gezegd, wat er nu van de selectie aanwezig is, was binnen 2 uur gepiept. Daarna volgde een persoonlijk onderhoud met RR en concentreerden wij ons op de komende oefenpot.

Onze volgende oefenpot tijdens ons trainingskamp is tegen Huddersfield Town Football Club, een Engelse voetbalclub, opgericht in 1908 en uitkomend in de Championship.

Spoiler

De club speelt zijn thuiswedstrijden in het John Smiths Stadium, dat plaats biedt aan ongeveer 25000 toeschouwers. Voorheen werd op Leeds Road gespeeld. De naam van de club werd op 2 februari 2005 veranderd van Huddersfield Town Association Football Club naar Huddersfield Town Football Club.

12.jpg

Het was even puzzelen, maar uiteindelijk had ik 11 selectiespelers (waaronder maar liefst de 2e, 3e en 4e keeper) en 12 jongens uit het 2e + 3e team.  Dus genoeg spelers, om een team te kunnen formeren en 12 reservespelers.

Enfin, bij zeer zonnig weer en voor 24.436 toeschouwers arriveerden wij in Huddersfield in een 4-1-3-2 opstelling. Huddersfield Town of te wel The Terriers kwamen in een simpele 5-3-2 formatie het droge veld op en scheids was helaas Andrew Madley.

De razendsnelle Greenwood zorgde al in de eerste minuut voor onze openingstreffer en medespits McNeill, een jongen uit het tweede team, stond met zijn oren te klapperen, want zulke snelle acties had hij nog nooit meegemaakt. Desondanks duurde het tot de 25ste minuut, toen Greenwood van een fout van zijn directe tegenstander profiteerde en ons tweede doelpunt binnen schoot. 0 : 2 en dat gaf toch wel een goed gevoel. In de 47ste en laatste minuut van de eerste helft, lukte het ene Campbell de aansluitingstreffer te scoren. 1 : 2 en dat was ook de ruststand. Het hele team speelde een goede 1ste helft, alleen AMC Juan Mata, stelde teleur. M.i. begonnen voor hem al de jaren te tellen, hij was nu 33 en, sorry dat ik het op zijn Rotterdams zeg, ‘zo traag als een emmer stront’.

In de 68ste minuut kregen wij een terechte penalty, die uiteraard Greenwood voor zijn rekening nam en hem feilloos binnen schoot. 1 : 3 en zijn hattrick was compleet.  1 minuut later haalde ik Matic, Lingard en Elanga van het veld en bracht Diallo, Hannibal en Shoretire.  De jonkies deden hun best, maar de match vlakte langzaam af. In de 75ste minuut haalde ik keeper Heaton, de trage Mata en spits McNeill eraf en bracht 2de keeper Henderson (nog niet helemaal fit), Hansen-Aaroen en Ennis. Werd het niveau nu beter? Nee, het bleef hetzelfde. Er gebeurde niet meer veel. Wij controleerden en dat was het dan ook. In de 92ste minuut mocht Fernandez gaan douchen en kwam Murray. Het bleef bij 1 : 3, wij waren beter, maar speelden geen sprankelend voetbal.

Spoiler

17.jpg

18.jpg

-----------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Ik wil niet overdrijven, maar wij hebben toch echt wel veel last van coronabesmettingen, de vakanties, de spelers van Nationale elftallen, de Afrika Cup en langdurige blessures.  Maar ja, dat geldt voor alle topclubs.

Voor zover ik nu kan beoordelen, missen wij 15 spelers en deze zullen weer beschikbaar zijn op:

1. Victor Lindelöf  over 3 dagen    =  Bolton Wanderers

2. Varane  over 6 dagen  =  Crusaders

3. Martial + Cavani + Dalot + CR7 over 9 dagen =   Oldham Athletic

4. D. vd Beek  +  de Gea over 10 dagen         )  = na oefenperiode

5. Jones over 14 dagen                                     )

6. Sancho + Maguire + Shaw over 15 dagen )

7. Fred over 16 dagen                                       )               

8. Telles over 2 maanden

9. Rashfort over 3 maanden

Als wij geen last krijgen van ‘veel’ coronabesmettingen, denk ik wel dat wij het kunnen redden. Misschien is het verstandig, nog een VL/VVL te halen (huur of koop), maar dat is het dan ook. En mocht ons een interessante en goedkope jongen over de weg lopen, waarom niet. Maar kopen om te kopen zit er bij mij niet in. Wij zijn Barcelona niet.

Over 3 dagen spelen wij thuis tegen  Bolton Wanderers F.C., een Engelse voetbalclub uit Bolton, die vanaf de zomer van 2021 uitkomt in de League One, het derde voetbalniveau van Engeland.

Spoiler

De club is opgericht in 1874. In 1888 was het een van de twaalf (en een van de zes uit Lancashire) oprichters van de Engelse Football League.

Bolton heeft 73 seizoenen op het hoogste niveau gespeeld, zonder kampioen te worden, een record. Ze werden drie keer derde: in 1892, 1921 en 1925.

In 2012 eindigde de club op een achttiende plaats en degradeerde uit de Premier League, na elf achtereenvolgende seizoenen op het hoogste niveau te hebben gespeeld. Sindsdien heeft Bolton last van zware financiële problemen, ontstaan uit hun tijd in de Premier League, toen de club te dure spelers onder contract had staan.

19.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 46.220 toeschouwers verschenen wij in de 4-2-3-1 opstelling, met 8 selectie- en 3 tweede elftalspelers. Bolton W kwam in een 4-1-4-1 formatie het droge veld op en scheids is Stuart Attwell. 

Gezien de fysieke toestand van de meeste tweede elftalspelers had ik mijn jongens de opdracht meegegeven, de match zo snel mogelijk te beslissen. Dus vol gas, hoge druk en directe bal naar voren. Mijn opdracht werd tot in de perfectie uitgevoerd en na 11 minuten was de match gespeeld.

In de 7de minuut scoorde Greenwood, nadat hij van een fout van Santos profiteerde en in de 11de minuut kopte VC Mengi de 2 : 0 binnen. Toen trok Bolton zich volledig terug en beperkte zich puur tot het verdedigende werk. Mijn jongens deden helaas alleen nog maar het noodzakelijke en controleerden de match. Bij rust stond het nog steeds    2 : 0.

In de tweede helft wisselde ik 8x en zette 7 tweede elftalspelers en de laatste selectiespeler erin. De wedstrijd vlakte steeds meer af en bloedde als het ware dood. Eindresultaat was nog steeds 2 : 0, maar blijkbaar vonden ze het allen best. Trouwens, Lindelof heeft het niet gehaald en dook pas op, toen de match gespeeld was. Bij de volgende oefenpot zullen hij en Varane hopelijk wel van de partij zijn.

Spoiler

20.jpg

21.jpg

-----------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Dat niet iedereen zich op de trainingen als het ware ‘uit de naad traint’ kan mij totaal niet schelen. ‘Professor’ RR  en nog wat kwibussen uit de staf waren het niet met mij eens. Nou ik ben en blijf van mening, dat trainingen bewegingstherapie zijn, ervoor moeten zorgen dat je spelritme krijgt, dat je dingen moet aanleren en verbeteren, wat nieuwe dingen moet leren en dat is het dan ook. Alles geven moet je tijdens de wedstrijden, als het erom gaat. Met deze instelling ben ik hier zo wat de enige en hun kritische opmerkingen raken mij niet. Misschien hebben ze allen gelijk, maar ik luister naar de spelers en alleen hun mening is uiteindelijk relevant.

Trouwens, mede door ‘Professor’ RR heb ik voor vanavond een afspraak met die Duitser uit York gemaakt. Onze voetbalprofessor wilde met deze aankomende manager een keer uitvoerig praten, om hem een beetje in ons vak op weg te helpen, zoals hij dat noemt. Dit gastje, Hannes, is pas 20 jaar en zoals de meeste Duitsers heel ambitieus. Als ik mij niet vergis, droomt hij ervan ooit coach van 1. FC Köln te worden. Maar ja, voorlopig zit die bij York, in de 6de divisie en heeft nog een hele weg te gaan.

Het werd uiteindelijk een urenlang onderhoud, waarbij RR zich als een uitstekende prater ontpopte en beiden hebben wij onze voetbalvisie aan die jongen duidelijk gemaakt. Achteraf zou ik kunnen zeggen, dat gastje had de avond van zijn leven. En om eerlijk te zijn, RR en ook ik vonden het nog leuk ook.

Onze volgende oefenwedstrijd spelen wij over 4 dagen en wel in en tegen Crusaders FC, een Noord-Ierse voetbalclub uit de hoofdstad Belfast.

Spoiler

De club werd in 1898 opgericht. Er lagen enkele namen op de tafel voor de club: Rowan Star, Cultra United, Queen's Rovers, Mervue Wanderers en Lilliputians. Thomas Wade die in het opstartende comité zat vond echter dat de club een naam moest aannemen die internationale uitstraling had en zo werd Crusaders gekozen naar de christelijke kruisvaarders uit de Middeleeuwen.

In de jaren 20 diende de club meermaals een aanvraag in voor de hoogste klasse maar die werd telkens afgewezen. Het bestuur van de club raakte zo gefrustreerd dat eraan gedacht werd om een aanvraag in Ierland of Schotland in te dienen.

Na de dramatische terugtrekking van Belfast Celtic in 1949 werd de club eindelijk toegelaten tot de eerste klasse. De eerste titel volgde in 1973. Er volgden nog 5 titels waarvan de laatste in 2016 behaald werd. In 2005 degradeerde de club voor de eerste keer, het verblijf in de 2de klasse werd echter maar tot 1 seizoen beperkt.

Het Seaviewstadion is een multifunctioneel stadion in Belfast.  Het stadion wordt vooral gebruikt voor voetbalwedstrijden, de voetbalclubs Crusaders FC en Newington Youth FC maken gebruik van dit stadion. In het stadion is plaats voor 3.383 toeschouwers. Het stadion werd geopend in 1921.

22.jpg

Bij Noord-Ierse motregen en voor 3208 toeschouwers arriveerden wij  in Belfast in de 4-2-3-1 opstelling. The Crusaders kwamen in een 4-1-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids was ene Declan Adair.

Het werd een bijzonder matige wedstrijd, ofschoon ik maar liefst 9 eerste selectiespelers in de eerste helft had opgesteld, maar de heren deden alleen het noodzakelijke. VR Wan-Bissaka en keeper Henderson speelden heel zwak en bij de rust stond het tot mijn verbazing nog steeds 0 : 0.

In de kleedkamer heb ik de heren erop attent gemaakt, dat ze zich weliswaar niet uit de naad hoefden te spelen, maar dat ik gewoon een overwinning wilde zien. AML Anthony Elanga, een speler uit het tweede team, opende in de 53ste minuut de score en toen werd het een echte oefenpartij.

Mata scoorde een hattrick en de tegenstander scoorde nog 2x tegen. Vanaf de 69ste minuut begon ik te wisselen (7x) en alleen Greenwood, Mata, Pogba en Varane mochten de hele wedstrijd spelen. Het werd uiteindelijk 2 : 4 en dat had onze tegenstander min of meer te danken aan hun keeper Tuffey, die er maar liefst 16 schoten op zijn doel onschadelijk maakte.

Spoiler

23.jpg

24.jpg

----------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

26.jpg

Onze volgende oefenpot is over 3 dagen en wel uit en tegen Oldham Athletic, een Engelse voetbalclub.

Spoiler

Na de stichting in 1895 werd de eerste jaren in competities in Manchester gespeeld tot ze in 1907 in de liga stapten. In hun eerste seizoen behaalde de club een derde plaats. De club kon al snel doorstijgen naar de eerste klasse en tijdens het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog behaalden ze hun beste resultaat, 2de na Everton. Door de oorlog werd het voetbal enkele jaren stilgelegd, toen de competitie hervatte in 1919 waren de meeste spelers met voetbalpensioen of gesneuveld in de oorlog. Ze konden nog enkele jaren de degradatie afwenden maar gingen dan onverbiddelijk naar 2de klasse in 1923, het zou 68 jaar duren vooraleer ze zouden terugkeren.

Tot 1935 konden ze stand houden in 2de klasse maar degradeerden dan naar 3de. Ook de Tweede Wereldoorlog had een slecht effect op de club die slechte resultaten boekte. In de jaren 60 had de club even een opflakkering en keerde terug naar 3de maar in 1970 speelde de club weer in 4de en stond voor een slechte financiële situatie.

Jimmy Frizzell werd speler-trainer en zorgde voor een ommekeer. In 1974 speelden ze voor het eerst in 20 jaar weer in 2de. Frizzell bleef trainer tot 1982.

In het seizoen 1989-1990 wist Oldham door te dringen tot de finale van de strijd om de Football League Cup. In de eindstrijd ging de ploeg met 1-0 onderuit tegen titelhouder Nottingham Forest.

In 1991 promoveerde de club naar de eerste klasse en speelde zo in het eerste seizoen van de Premier League. In het seizoen 1993/94 wist Oldham Athletic onder leiding van trainer-coach Joe Royle de halve finales te bereiken van de strijd om de FA Cup. In 1994 degradeerde de club opnieuw, drie jaar later belandde ze voor het eerst sinds 23 jaar weer in de derde klasse.

Boundary Park is een sportstadion in de Engelse stad Oldham dat als thuisstadion voor de voetbalclub Oldham Athletic (in het seizoen 2009/2010 spelend in de Football League One) dient. Bovendien speelt de Rugby League-club Oldham Roughyeds er sinds 1997. De naam van het stadion komt van het feit dat het op de grens met de plaatsen Royton en Chadderton staat. Het stadion biedt plaats aan 10.638 toeschouwers.

Op het moment (2010) zijn er aan slechts drie zijden van het veld tribunes. De hoofdtribune werd in 2008 afgebroken om plaats te maken voor een nieuwe, maar wegens geldproblemen kon de nieuwe tribune niet worden gebouwd. Inmiddels heeft Oldham Athletic plannen om naar een nieuw stadion te verhuizen.

25.jpg

Bij lichtbewolkt mooi voetbalweer en voor 13.513 toeschouwers arriveerden wij in het Boundary Park in de 4-2-3-1 opstelling met, voor de eerste keer, Cristiano RonaldoCR7’ in de spits. Ook terug waren vd Beek + Dalot + Cavani + Martial. Laatstgenoemde was nog niet fit genoeg om te spelen en mocht thuisblijven. Cavani en Dalot zaten als wissel op de bank en Donny van de Beek mocht als AMC opdraven. Oldham Athletic of te wel The Laticy kwamen in een simpele 4-4-2 het veld op en scheids was ene Martin Wood, die volgens mij heel veel last van zenuwen had.

In de eerste helft floot de scheids nog enigszins redelijk en vooral onpartijdig. CR7 toonde af en toe een beetje van zijn klasse en scoorde 2x.  0 : 2 was dan ook de ruststand. Was dat verwonderlijk? Nee, totaal niet, want onze tegenstander is tenslotte een 4de divisieclub en die hoort dit topteam van het veld te vegen. Pas in de 56ste minuut lukte het AMR Lingard ons derde doelpunt binnen te schieten en na dit doelpunt kreeg ik het gevoel, dat de scheids het niet meer zat zitten. Plots was hij van zijn padje af, omdat hij blijkbaar iedereen duidelijk wilde maken, dat hij de baas op het veld was. Hij begon raar te doen en bij een doodeenvoudig duel om de bal tussen invaller jonkie Hannibal en ene Hopcutt, stortte laatstgenoemde ineens schreeuwend naar de grond en begon als een gek te rollen. Ofschoon iedereen zag dat het een zeer slecht stukje amateurtoneel was, trok de scheids plots de rode kaart.

rode-Kaart-2.jpg

Voor jonkie Hannibal was de wedstrijd afgelopen en wij mochten met 10 man verder. Terwijl het publiek de scheids bleef toejuichen en ik mij afvroeg ‘hoe zo iets mogelijk was’ trok de scheids in de 78ste minuut wederom geel, maar nu voor een onbeduidend tikje van ene Clarke. Gewoon een lachertje, maar voor hem helaas zijn 2de gele kaart en dus…..

rode-Kaart-2.jpg

Jammer voor The Laticy, want ze moesten nu ook met 10 man verder spelen, omdat de scheids ineens zijn machtsvertoon wilde etaleren. 

In de tweede helft wisselde ik 7x en alleen CR7 + Varane + Pogba + Wan-Bissaka mochten de hele wedstrijd uitspelen. Invaller Dalot als VL was zeer matig.  In de 92ste minuut, net voor het laatste fluitsignaal, mocht Pogba nog een vrije trap randje 16 nemen en ja hoor, hij schoot hem er zomaar binnen. Uiteindelijk werd het dus 0 : 4 en ik hoop, deze scheids nooit meer tegen te komen.

Spoiler

27.jpg

28.jpg

-----------

Edited by germandutch